Turkulaisia äitejä

Niisku-neiti saitkin tossa jo mielestäni tosi hyviä neuvoja. Se on tosiaan kanssa totta en sun vauvas on vielä niiiin pieni, että se on ihan normaalia, että se viihtyy tissillä useemman tunnin. Siinä samalla se "tekee työtä" koko ajan, että saa sitä maitoa tulemaan enempi. Usein tuossa lähellä 3 viikon ikää vauvoilla tulee kanssa ensmäinen tiheän imun kausi, jollon tuntuu helposti siltä, että vauva on koko ajan tyytymätön eikä maito riitä. Mutta kannattaa vaan yrittää luottaa siihen, että kyllä se riittää; vauva vaan tilaa sitä lisää roikkumalla rinnalla. Ja jos ei riitä, niin ei se maailma siihen kaadu :hug:
Mikäs siin sun selässä on? Kannattas varmaan käydä lääkärillä jos noin kipee on, meinaan ei se selkä sitten kyl varmaan tykkää kauheen hyvää vauvankaa kanniskelusta.

Missäs ne kahvittelutreffit nyt on? josko mekin päästäs...

ja Lapanen laitoin sulle yv:ä
 
Hei uskaltaisinkohan tulla jo mukaan tohon ke kahvitteluun?? neiti sen tasan 3 vko vanha tuolloin. Mitä olette mieltä? Tähän asti autoiltu.

Kiitos oikein paljon vinkeistä. Kyllä tää tästä. Pumppailen ja sitten annan vauvan olla tissillä aina iltaisin tosi tosi kauan ja öisin imetän+ pumppaan. Ja vauva on siis tyytyväinen öisin maidon määrään mitä imee itse. sitten käyn pumppaamassa loput maidot tissistä pois. Ja sekin on auttanut nyt tulee enemmän pumppaamallakin joten mieskin pääsee antamaan vauvalle pullosta välillä ja ihan mun tissien tuottamaa maitoa. Ja onhan neiti päivisinkin tissillä melkein jatkuvasti. Sit kun tulee raivareita vaihdellaan tissiä ja jos se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. niin sitten annan tuttelia ja otan kohta uudestaan tissille. Eli yritän nyt antaa mahd. vähän sitä tuttelia et pysyis edes tämä maito määrä.

Juu no en ole nyt 3 päivään tarvinnut särkylääkettä ja hyvin olen pystynyt liikkumaan. Nyt alkaa mielikin olemaan parempi kun en ressaa tota imetystä. ;)

Meillä on eka neuvola jo torstaina. Siis ihan niinku se lastenneuvola. Mitä siellä tehdään kun aikaa käskettiin varaamaan 45min???

Niisku-neiti & rinsessa :heart:
 
kysellään ummet ja lammet ja mittaillaan vauvaa ja saat (mun mielestä) turhia lappusia ;) mutta ei siellä niin kauaa mene välttämättä aikaa, jos on asiat selvillä eikä paljoa kysyttävää.
meilä on to lääkäri kummallakin, toista pistetään vielä..
ei joku olis vailla rattaita tai joku kaverinkaveri? kevät tulee ja tekis mieli vaihtaa noi yksösten vermeet toisenlaisiin :D
 
Niisku-neiti me mentiin suoraan synnäriltä kauppaan ja Ellan ollessa 2vkon ikäinen alettiin kulkee vaunujen kanssa jokapaikassa. Että ihan miltä susta itestä tuntuu niin sen mukaan. Kiva olis vauva nähdä kyllä :) Ja hyvä että se sun selkäki alkaa oleen parempi..
 
Niisku-neiti, nyt on influenssakausi vielä "kukkeimmillaan", joten ota vaikka harso mukaan jonka voi laittaa vaunujen suojaksi. Näin itse suojaan meidän vauvaa kun esim. kaupassa käydään. En ole hygieniahysteerikko, mutta monessa paikassa on varoiteltu nyt jylläävistä mahataudeista ja flunssista. Mutta kyllä minä ainakin uskaltaisin lähteä, jos vaan itsestä siltä tuntuu. Ja pääset sinäkin näkemään muita vauvallisia. :)
 
Meillä taitaa taasen jäädä väliin huominen kaffettelu, mies oli sopinu siihen lounastamisen ja leffan ja on lapsenvahtikin siksi aikaa, eli mammakin pääsee rentoutumaan! ;)

Onko jonkun vauva muuten aloittanu vauvauinnin 5 kk iässä? Me päästiin huhtikuussa alkavaan ryhmään ja mietityttää vaan, ku Elias on silloin jo 5 kk, et onks se sit vaan ihan "tavallista uintia", onks se sukellusrefleksi silloin vielä voimissaan?
 
ketäs kaikki on huomenna menossa treffeille? kun mua kiinnostais kamalastit tulla kanssa, mutta sitten taas toisaalta ei oikein uskalla. kun niitä pieniä on ihan tarpeeksi nähnyt sairaalassa. ja omaani en sinne halua ikänä! vaikka kyllähän hoito on ihan todella hyvää jne.. mutta periaattesta en halua, tai no kuka nyt haluaisi sairaalaan, lastaan tai itseään.

sanna mikäs Ellalla on? meinaatko että olisi kipeäksi tulossa? toivottavasti ei nyt tulisi kipeeksi, on inhottavaa kun pieni tulee kipeeksi kun ei osaa kertoa mihin sattuu.

imetyksestä mä pumppasin toisen tissin aamulla ja siitä tuli muutamassa minuutissa 80 ml ja sitten lopetin kun Mymmy alkoi huutamaan. jatkoin imettämistä samasta tissistä ja Mymmy nukkui reilu 3 tuntia sillä "jäljellä" olevalla määrällä! joten kyllä maitoa riittää, olin jo huolissani ettei riitä. mutta kyllä pojalla komeat posket on. :heart: :D

niiskuneiti meinaatko sä mennä huomenna treffeille? millä bussilla sä kuljet? vai meinaatko autolla mennä?
ja imettämisestä vielä sen verran että kun joku täällä sanoi että ei saa liikaa juoda kun imettää että se vähentää maidon määrää tai jotain.. mä sitten päässäni ajatteliin että joopa joo. no yhtenä päivänä sitten en juonutkaan sitä 5 litraa mitä yleensä ja kas kummaa Mymmy ei imenytkään kuin vajaa 10 min sen entisen 30 min sijaan. että tais maito olla ainakin täyttävämpää. itselle se on vaan hankalaa kun jano ON KOVA!

eilen oli anoppi kylässä.. siis voi perseen suti mä sanon! mä olen sairaanhoitaja (opinnäytetyötä vaille) ja se alkaa mulle jotain että kai mä tiedän aukileesta ja että vauvan päätä pitää kannatella!!! siis voi kilin pallit mikä akka! mä sitten siinä yritän hymyillä vaan että joo tiedän mä. kunnes sitten piruuttani tein kaiken toisinpäin kun se sanoi. sitten kun mies meni pesemään pyllyä niin tämä menee perässä ja kamala valitus siitä miten pitää vauvaa jne.. ja ote on kyllä oikea sillä ihan ite olen opettanut ja todellakin kun on ollut lastenosastolla hoitajana niin enköhän mäkin nyt jotain osaa.. ARGH!!!!! että se akka voi saada mut kiukkuseksi.

no nyt on asiat taas hyvin kun ei tarvi anoppia kattoo ainakaan kuukauteen.
muuten, miten te nukutte? perhepedissä, vauva omassa sängyssä vai omassa huoneessaan jo? kun meillä Mymmy pitää niin kovaa meteliä öisin (siis ähisee ja puhisee, ei itke) etten mä saa nukuttua. sitten karkaan puolessa välissä yötä sohvalle josta edelleen kuulen ähinän ja puhinan mutten niin kovaa ja saan nukuttua. pitäisikö pieni jo laittaa omaan sänkyyn ja huoneeseen?? en mä millään raaskis, vaikka uni vois mulla ainakin olla parempaa.
 
liirah kyllähän nyt anoppi parhaiten tietää :kieh: - vaikka osaa noi omatkin äidit joskus, ettei sen puoleen...
No joo, mutta nukkumisesta: meillä poika on nukkunu pinniksessä ja riippumatossa. Välillä mennyt tosin paljon sellasia öitä, että on nukkunu vieressä kun oon samantien ite sammunu kun oon sille tissin suuhun lykänny ja heränny sitten vasta seuraavaan itkuun.
Meil ei o mahista siirtää omaan huoneeseen, vaan aikanaan jakaa huoneen veljensä kanssa. Ja sitä paitsi yöherätyksiä on edelleen niin monta, että en jaksaisi toisessa huoneessa rampatakaan.
 
Iltapäivää :wave:

Nyt luulen, että me joudutaan perumaan huominen tuleminen kahville. On tätä ohjelmaa niin pirusti ja loppua ei näy, että rauhotettas edes yks päivä. Kun aamulla on myös se neuvola. Ensi viikon olenkin poissa maisemista, mutta kahden viikon päästä on sitten taas rauhallista, joten sitten aivan varmasti tullaan! =)
 
Liirah... Kiva olis tavata. Jos vaan jaksat ja uskallat, (siis liikkeellä olevien pöpöjen takia) niin tuu vaan miittiin. :)

Mä tuun huomenna jätkän kanssa ja sisko tulee likkansa kanssa.

Me nukutaan omassa sängyssä miehen kaa ja poika omassaas, satunnaisia poikkeuskertoja lukuun ottamatta. Jos öhkötys häiritsee omia unia, niin kannattaa kokeilla korvatulppia... Ne suodattaa ylimääräset äänet, mut itku yms tulee kyllä läpi. Heräät siis silti tarvittaessa. Mäkin välillä käytän, kun toi poikanen meuhkaa öisin unissaan.

Anopit ja äidit osaa olla tosi kivoja... Mulla on käyny hyvä mäihä ja oon välttyny "minä kyllä tiedän paremmin" -asenteen kuuntelemiselta. Kivoja mummuja ovat pojalle ja antaa mun hoitaa omalla tavallani.

Sanna... Jospa se Ellan kiukku menis huomiseks ohi ja pääsisit paikalle. Vai meniks sulla päivät sekasin niin ku mulla välillä tekee? :)

Sain tänään pakastimen sulatettua, viimein. Melkonen urakka olikin ja vielä pitäs illan aikana siirtää pakasteet takasin. Vähän on siinä ja siinä, onko ulkona pysyny pakkasen puolella, mut jospa meidän murkinat olis siellä jäässä pysyneet.

Huomiseen! :wave:
 
Kyllä me nyt sitte tullaanki huomenna. Käytiin tänään pikaseen kaupungilla ja kaupassa ja neiti nukku tyytyväisenä vaunuissa ja sit ku heräs niin ihmetteli ku näki ympärilleen, siirsin hänet siis ratasistuimeen kun sen kerran makuuasentoonki saa ja siellä on vöissä kiinni makuupussi..

Ella siis oli eilen jo tosi kiukkunen ja itkuinen, missään muualla ei suostunu olee ku sylissä ja loppuillasta piti seisoa ja pitää sylissä. Jos meni istuu niin alko kauhee huuto. Alkuyön nukku omassa sängyssä ja sit otin viereen ja koko yön nieleskeli ja sai laittaa tuttia suuhun ja syötiin 3h välein ja tänään aamun kiukkus ja nukku ja söi vaan vähän mut nyt ku tultiin kotiin niin viihty jopa lattialla et en tie mikä sitte on.

Ellallehan joudun syöttää nyt 3 kertaa pvässä kortisonitabuja sen luomen takia ja sit alhaalle on tulossa 2 hammasta et kaippa ne sitte häntä vaivaa..

Meillä Ella nukkuu omassa sängyssä tai sit meen sängyssä. Tossa reilun kk Ella nukkunu omassa sängyssä mut nyt sit parina viime yönä nukkunu meen sängyssä. Mä kyl pystyn nukkuu vaikka Ella vieressä ähisis. JA jossai vaiheessa nukku myös vaunuissa meen sängyn vieressä.. Päivisin nukkuu sitte jos sisällä ollaan niin sohvalla, lattialla, sitterissä..
 
Huh huh...Olin tyttöjen kans kolmisin myllyssä päivän shoppailemassa ja nyt oon ihan vetopois! |O Meni kyl yllättävän kivuttomasti päivä, ottaen huomioon, et sain jotain ostettuakin, ettei vaan menny typyjen viihdytyksessä päivä! :LOL:
Meillä nukutaan perhepedissä, koska en jaksa juosta yöllä montaa kertaa sängyn ja pinniksen väliä...En sais unta enää kun juoksentelen pitkin kämppää. Päiikärit ja alkuiltaunet Wiia nukkuu omas pinniksessä. Mut sit myöhemmin siirtyy siskonsa kans samaan huoneeseen...sit joskus, kun nukkuu jo kunnon öitä!
Me ei siis tulla huomenna, mut jos sit seuraavaan treffiin päästäs.

Ninniliina viestiä takas! :wave:
 
Me tullaan näillä näkymin treffeille huomenna.

Liirah, se olin minä joka puhuin siitä liiasta juomisesta. Luin sen yhdestä kirjasta, ja niinhän se varmaan menee, että jos juo liikaa, niin sitten vaan ravaa koko ajan pissalla. Mä tosiaan join aluksi liikaa. Kyllä mä nytkin juon paljon, mutten enää ihan kohtuuttomia määriä. Sen kirjan mukaan 12 lasia (2,5dl kokoista) päivässä olis tarpeeksi, plus teen ja kahvin kanssa 1 lasi kuppia kohden.
 
mistä te tunnistatte toisenne? tai siistietty nyt kun ootte jo tavanneet nii tiette minkä näkösiä toiset on, mutta mistä mä tunnistan? jos siis huomenna tulen?

mut tunnistaa sitten siitä että mä palloilen siellä jossain, ruskeat briot ja olen sen näköinen että olen äiti 24/7. :D

mutta katsotaan nyt vielä, miten yö menee ja miten Mymmy huomenna voi.
 
liirah Meet tunnistat turkooseista Brioista, mulla on vaaleet hiukset, ei punaset niinku siinä sun unessa joskus :LOL: Ja laitoinhan mä sillon joskus muinoin ton ukon IRC-galleria sivutki tonne toiselle puolelle missä oli munki kuva jos muistat..

Taidan tietää syyn neidin kiukutteluun.. Aloin tossa vaan miettiin et ku Ella oli n. vrk:n hoidossa niin siellä menny n. 1.5l maitoa ja 1.5prk sosetta. Ella normisti syö n. 800ml maitoa ja n. 1prk sosetta pvässä, että tais olla masuvaivoja eilinen ku nyt on kaupunkireissun jälkeen leikkiny lattialla ja jutellu ja ollu varsin tyytyväinen.. Tossa nyt kikkailee sitterissä =)
 
Peesailen Raitapaitaa tossa tunnistamisasiassa... Ollaan sen verran huomiota herättävä poppoo, että kerran joku (ilmeisesti turisti) otti ihan valokuvia. :D Eli kyllä tällasen isomman mamma+vauva -porukan tunnistaa, joten rohkeesti juttusille. :)
 
Iltoja.

Me ollaan tulossa huomenna jos keritään. Menen meinaan vihdoin ja viimein kampaajalle. Hiukan kivaa tosin sinnekkin uppoo taas rahaa. :whistle: Niin ni pääsen sieltä puol 2 ja menen heittää ukon kouluun ni jos olen oikeen ripeä uudessa letissä voisin tapaamiseen keretäkkin.

Mut kaikki on jos ja jos. Neiti oli meinaan tänään ekaa kertaa mummilla hoidossa kun mä olin meikki kutsuilla. :LOL: Edes ikinä meikkaa... :LOL: Niin saas nähdä mitä yö tuo tullessaan. Kun olin neidistä erossa 4tuntia. Itselleni se ei tuottanut vaikeuksia vaikka aluksi ajattelinkin että voi kauheeta miten mä pystyn olemaan nyytistäni erossa. Mut kyllä nyt kotiin kun päästiin niin annoin neidin nukkua vatsan päällä. Me ollaan meinaan neiti opetettu siihen et tiettynä kelloaikana mennään omaan sänkyyn maate oli silmät auki tai kiinni ja se on yleensä klo 22 jälkeen. Ja hyvin on neiti oppinut :heart:

Mut nyt tää väsynyt äippä menee maate.

Ja vielä yks juttu. Meidän neiti veteli eilen 22.00-4.00 ennen ollaan noustu jo puol 3-3 aikoihin syömään. :D

Mut hyvää yötä nähdään jos voidaan/keritään.

Niisku-neiti & rinsessa :heart:
 
Kiitos kaikille paikalla olleille seurasta! :)

Tuli tehtyä taas vähän lenkkiä kotiin kävellessä ja nyt on kaamee nälkä... Pitänee ruokkia poikanen ja alkaa laittaan itelle sapuskaa ennen kun ahmin kaikki torilta ostamani viinirypäleet.

Millos seuraavaa miittiä?
 
me oltiin vasta kuudelta kotona :D ja pinja nukku kokoaika, heräs kotipihassa..
niistä rattaista, pistän muutaman esimerkin jos tarviit harkinta-apua :D

-brion ponyt, emmaljungat softyt, oran mallat (istumarattaat)
-brion racet, emmaljungan scooterit (puoli-istuvat, olikohan suositus 6-8kk -->)

pienemmät pyörät on sitten näissä:

-sateenvarjorattaat (erilliset työntökahvat)
-matkarattaat (yhtenäinen työntökahva yleisimmin)
-rattaat esim kääntyvillä etupyörillä (teutonia fun), pienet ja kevyet kuomurattaat (teutonia timmy)
saksasta saa tunnetuista merkeistä halvimmalla niitä maclareneita, gessleinejä, hartaneita, teutonioita. esim emmaljungaa ja brioa ei taida sieltä sen halvemmalla löytyä
 
Kiitos munki puolesta kaffetteluseurasta, vaikka melko väsynyt olinkin niin oli silti kiva nähdä. Tarttee varmaan alkaa kans syömään jotai vitamiinitabuja jos tää tästä. Tosin Ella on alkanu taas herään yöllä syömään klo00-1 välillä, sitte klo 3-4 välillä ja sitte klo6-7 välillä ja sit nukutaan vielä klo8-9.. Tänään sitte nukuttiin pikku päikkärit tossa kuuden aikaan, Ella makas mun päällä sohvalla ku oltiin ja siihen nukahdettiin molemmat..

Oli muuten Ella ekan kerran jopa puolet bussimatkasta hereillä ku kotiinpäin tultiin..

Mites, olisko ens vkolla kaffet jossain Babybion jälkeen tiistaina?
 

Yhteistyössä