Turkulaisia äitejä

Juu ei me sit keretty. Mut ainakin tuli hyvä letti! :D

Tänään oli 1kk neuvola ja neidillä komeesti paino nousussa.
eli
Syntymä paino oli 3855g kotiuttamis paino oli 3840g ja viime ke paino 4220g JA NYT SE OLI JO 4525g pituus oli nyt 53cm (51cm) pipo 38cm (36cm)
Suluissa noi syntymä mitat.

Nyt täytyy mennä neiti kiljuu huomiota. Ei ole viel tottunut mun uuteen väriin päässä. Eli meillä kiukutellaan kun haju tuttu ja ääni mut vaaleesta tummaksi kun värjäsin niin on neiti ihan sekasin.

Hohhoijjakaaa!!!
Puisto oli kiinni kun tänään kuulemma satoi... okei... ihan samanlainen nollakeli kun viime viikolla ja sillon ei satanut *nurinaa* jäi multa sitten kaikki hommat tekemättä.
Ei me päästy eilen kun mies ei ollu kotona, ens kerralla sitten.

Mä laitan kans lusikkani tohon ratasasiaan (vaikken mistään mitään tiedä, että kuka on mitä hankkimassa...). Kannattaa vilkasta Jane -merkkisiä rattaita :attn:
Oz Baby on niitä ainaskin myyny. Ne on kolmipyöräset ja kevyet, mutta ne pyörät on isot ilmakumipyörät, eli kulkee tosi hyvin esim. lumessa ja hiekkatielläkin. Meillä on Janen tuplat ja oon ollu kyllä tyytyväinen.

huomenna mellä neuvola, joten näkee taas kuinka paljon tuo "pieni" on kasvanut. :D :heart: tänään mymmy on ollut ihan yli- ihana! on vaan hymyillyt ja höpötellyt, siis pitänyt sellaista söpöä tuhinaa. meidän pieni muuten pitää jo päätä todella hienosti, vaikka välillä tietysti niska väsyykin.

hei me tullaan ensin kerralla mukaan! jollei nyt sit jotain tapahdu, mut jos jatkuu olo terveenä jne niin me tullaan kyllä. ei me sinne baby bioon tulla, kun me on kuiteski nähty kaikki mitkä kiinnostaa niin ei viiti turhaan tulla kattoo jotain mikä ei sitten omasta mielestä ole hyvä.

pitäiskös lähteä koirien kanssa ulos? ja sit pitäisi vielä tiskatakin, miksei meillä ole tiskikonetta!!!!!!!!!!! :|

Iltaa!

Käytiin sitten eilen pojan kanssa puolvuotis neuvolassa. Paino 7,7kg ja pituus n 70 cm. Aron oli todella haluton näyttämään mitään temppuja nla tädille. Oli hieman väsynyt poika. Kehotettiin paljon pitämään lattialla, että lähtis liikkeelle. Noh, minusta poika on suurimman osan valveillaoloajasta lattialla. Kun tultiin kotiin ja poika oli vetänyt tirsat laitoin pojan lattialle ja yht´äkkiä hän sitten kääntyi selältä mahalle. Ei ole lattialla tehnyt sitä vielä. Ihan kun olis kuunnellut mitä terkkari sanoi! :LOL:

Me lähdetään huomenna Poriin ja ollaan siellä ens torstaihin asti. Sitten sieltä suoraan Himokselle laskettelemaan appivanhempien kanssa. Joten ollaan nyt sitten koko ensi viikko poissa kuvioista. Mutta sitten viikolla 12 takasin kotona ja sillon ei pitäs olla pahemmin mitään ohjelmaa. Joten sitten sopis mulle kahvittelutreffejä!

So long! Ja jaksuja kaikille, toivottavasti pysytte terveinä! :heart:

Niinkuin varmaan huomasitte, Snoopy ja tyttö puuttui kahvitreffeiltä... :ashamed: Me jouduttiin lähtemään tyksiin kun tyttö ei tiistaina enää suostunut syömään. Huusi kipua kun vähän hörppi pullosta.. Oltiin miehen kanssa ihan :eek: , kun yleensä tytöllä on niin hyvä ruokahalu. Yksityisillä ei enää ole päivystystä lapsille iltaisin, vaan meitä kehotettiin menemään suoraan lastenpolille. Syy syömättömyydelle löytyi pissasta, eli tytöllä oli virtsatieinfektio. Oltiin kuitenkin niin ajoissa liikkeellä, että tulehdus ei ehtinyt nostaa edes kuumetta. Meidät passitettiin osastolle ja sieltä tyttö kotiutettiin eilen. Onneksi tyttö on nyt kunnossa!!!! :heart: :heart: :heart: Vielä tehdään jotain tutkimuksia, jos syy on rakenteellinen, mutta en jaksa moisesta murehtia. Siinä tapauksessa oireita olisi todennäköisesti ollut jo aiemmin. Noiden pienten kanssa ei kuitenkaan mitään turhia riskejä oteta, hyvä niin.

Teillä on vissiin ollut mukava kahvihetki. Jos nyt sitten seuraavalla kerralla liityttäis mekin mukaan! :)

Jepjep, kyl olis tarkoitus tulla lehvaan! Hyvä että tytsy on kunnossa, ja toivon mukaan pissatauti pysyy poissa. Mä olen siitä kärsinyt yhdessä vaiheessa vuoden verran, napsin antibiootteja ku hevonen kauraa.. Mutta karpalo- ja greippimehu (sokeroimattomat) olivat mun pelastukseni! Nykyään kiskasen niitä litran välittömästi jos tulee semmoinen pissatauti-olo. Yleensä ne oireet katoaa sillä.

Mä oon kans kärsinyt pissiitistä näin aikuisiällä. Pari vuotta sitten mulla oli niitä alvariinsa, eikä syytä löytynyt ikinä. Yks lääkäri sanoi ammattitaitoisesti, että "ei se voi virtsatietulehdus, koska se on lastentauti Sulla on ihan saletisti sukupuolitauti!" Joopajoo... Mut pissatauti se oli. Mä olen myös karpalomehun tehon kokenut, erittäin tehokas lääke kyseiseen vaivaan runsaan juomisen ohella.

Tervehdys.

Tulin pika pikaa lukee kuulumiset. Hyvä että Snoopyn pikkanen voi hyvin.

Itselläni ei ole ikinä ollut pissatulehdusta(koputtaa puuta) mutta pikkusiskollani se on melkein 4-6 kertaa vuodessa. Ikinä ei ole tarvinnut hakea lääkäriltä apua vaan persilijat kun heittää kiehuvaan veteen hautumaan eli niitä ei keitetä ja yks persilija puska riittää. Niin sitten kun se on juotavan lämmintä senkun litran napaansa juo niin pysyy lähtee kyllä pissitulehdus nostaa samalla hyvin hemppaa. Ja jos yks kerta ei riitä niin sit seuravana päivänä uus satsi. Voi juoda myös kylmänä ja parhain vaikutus tulee kun antaa hautoa esim yön yli ja juo sitten kylmänä.

omasta mielestäni se on paremman makuista lämpimänä. Mut kantsii koklata :attn:

Snoopy olitte sitten os. 415, muistatkos hoitajia? mä oon ollu tuol "töissä". mutta hyvä kun tyttö voi nyt hyvin, kaikilta alle 3 - kuukautisilta tutkitaan onko syy rakenteellinen, joten tuskin on mitään syytä huoleen!

meillä oli tänään neuvola ja oli meidän Mymmy kasvanut hyvin. pituus oli 59cm (synt.55 cm), paino 5490g (synt.4360g) ja pipo 39,5cm. ja poika on kuukauden vanha, että kyllä siinä kokoa on! :D

mä itse oon kanssa kärsiny pissiiteistä nyt aikuis-iällä, tosin nyt ei oo aikoihin enää ollut. mutta kyllä se niin kamala vaiva oli silloin että huh huh. ja mulle lääkäri sanoi silloin että juo karpalomehua, se auttaa. ja sitten piti juoda muutenkin paljon. ja tuon ohjeen jälkeen ei ole tulehduksia ollut!

liirah, muistan yhden hoitajan nimeltä, on asustellut perheineen vanhempieni lähistöllä kun olin pieni. Hilkka E. nimeltään. Varmaan tunnet/muistatkin :) Kaikki olivat osastolla tosi mukavia, ainakin meille sattui tosi ihanat hoitajat.

Tytölle tuli aikamoiset vatsavaivat antibiooteista. Olen antanut rela-tippoja, mutta eivät näytä pahemmin auttavan. Tyttö paukuttelee jatkuvasti ja ne paukut haisevat ihan megapahalle :x Ja huutaa tietysti kun masua vääntää. Vielä pitäisi 6 päivää jatkaa kuuria... :|

Elzalle ja koko perheelle hyvää ja rentouttavaa lomaviikkoa Himokselle! Ai että kun oon kade... :ashamed: ;)

Mikäs ratasjutustelu täällä on meneillään? Oonko nyt jäänyt jostain paitsi...?

Kiitos Niiskis persiljavinkistä :wave: Oli minullekin ihan uusi juttu!

liirah Ella oli tota kokoluokkaa 3kk neuvolassa =)

Snoopy Kaffella ke ku oltiin niin olisko ollu Raitapaita kun mietti matkarattaitten hankintaa.

En tie mikä Ellalla on mut mä nukun huomenna koko päivän ja syön.. Mies ollu iltavuorossa ja siis käytännössä koko päivän pois ja Ella on kiukunnu. Nytki huusi melk. 2h ja sit simahti. LAitoin jo suponki ja sit annoin viel vähän maitoa ja nyt vihdoin nukkuu. Saa nähdä kuin kauan.. Ja masuvaivoja on ja luulen et johtuu niistä kortisonitabuista kun ei ennen tota vaivaa ole ollu. Ja pierut ei haise miltään, mut tuntuu sattuvan ku ihan hirveen huudon kanssa pierii. Voin mun pientä kultaa..

No onhan Ellalla kuulemma tuolla alhaalla sen näköistä et 2 hammasta olis tulossa ja ikääki jo noin 4.5kk et ei ihme jos tulee hampaita.. Ja kokoajan on joku lelu suussa tai nyrkki..

Pitäskö mennä sinne Ricoon kaffeelle ti jos tulee paljon porukkaa?

Ostin tolle meen megayöpissijälle tänään Pampersin 4 Active fittejä laatikon ku olivat tarjouksessa. Mitkään muut ei pysy päällä ku noi Active fitit, riehuu niin paljon..

Mäki haluun matkarattaat kesäks, tarttis kans mennä Oz babyyn. Pitäs noita meen Brioja sinne mennä näyttää, se yks rengas jotenki vetää kieroon ja sit klonksuu oudosti. Eilen ku oltiin lenkillä niin huomas oikeen kunnolla..

odottelen niitä funeja, tulee ens vkolla tai sitäseuraavalla :D vähän toi Wii on kiva, oon pesäpalloa pelaillu tänään kohtuupaljon.. :D
pinja 4kk on 65cm ja 7,5kg. lääkäille ma varattava aikaa ja allergiatesteihin tuokin lapsi, toivotaan ettei mitään olis..

ööh, onko tuo meidän poika joku mega iso? kun sannan Ella on vaan 3,5 cm pidempi kuin meidän 1 kk ikäinen. kyllä mä oon jo sanonutkin että Mymmylle tulee varmaan joku 50 jalka, kun nytkään ei mee mitkään potkarit jaloista. tai siis menee mut ne jalkojen kohdat tulee aina yli.

missäs te ootte yleensä käyneet kaffella? toi rico vois muuten olla passeli, mut onk se vähän ahdas?

hyi kauhee, mä katon täs samalla telkusta mtv3 faktalta jotain dokkaria, mis äidit vahingoittaa lapsiaan. siis hyi kamala!tossa oli lapsella trakari (siis hengitysputki vai mikäs se mahtaa olla tällee suomeks?) ja sitten toi äiti otti sen putken pois ja laittoi sormen tilalle MINUUTIKSI ja se lapsi ei saanut tietenkään sitten happea minuuttiin. voi että sitä pientä.. vaikka kuinka olis äidillä joku sairaus, mikäs oi syndrooma nyt on, ni saakeli henki pois tollasilta!

No Ellahan oli syntyessään 46cm et ei toi liirah ole mikään megaiso toi teidän poika =)

Ja siis siihen Forumin käytävälle siihen Rico deliin mahtuu hyvin, ollaan siinä muutaman kerran oltu kahvilla ja toisella kertaa oli iso sakki mammoja vaunuineen ja hyvin mahduttiin =)

Me ei tiedetä tosta tiistain leffaan tulemisesta vielä, kun miehellä on maanantaina silmäleikkaus... Jos on kovin kipee ja tarvii mua kotona, niin en sit ilmaannu paikalle. Sisko varmaan välittää viestiä, jos on tulossa.

Meillä syödään vaihtelevasti ja juodaan heikosti... Taas. Ei montaa päivää kestäny parempi jakso. Poitsu ei oikein anna kattoo ikeniään, joten en o varma punkeeko siellä taas joku hammas... Voi se muutama päivä sitten läpi tullutkin vaivata vielä. Onneks yöt nukkuu ihan hyvin.

Mul ei o koskaan ollu pissatautia. Mut ton karpalomehuvinkin tiän kyllä ja siihen meinaan tarvittaessa turvautua. Toi persiljajuttu oli ihan uutta... Kiitän vinkistä. :)

Liirah Meidän Niilolla oli ekana kuukautena ihan valtava kasvupyrähdys, mutta sitten se tasaantui. 4 vko:ssa tuli pituutta 7 senttiä ja painoa se 330g viikossa. Sittemmin pituuskasvu rauhottui, painoa tuli edelleen aikast hyvää tahtia. Ja olen kuullut, että paino kasvaa kohisten kolme kuukautta, mutta sitten sekin hidastuu. En ole nyt käynyt neuvolassa yli kuukauteen, mutta Niilo on nyt 3 kk ja 1 pvä, painoa on reippaasti yli 7 kg ja pituutta vaatteista päätellen reilu 62 senttiä.

Sssalla: toivottavasti ei oo allergioita! Minkälainen Pinja on nyt ollu?

Me ei tulla tiistain leffaan, mut ollaan tulossa sinne kaffetteluun kyllä, jos vaikka tällä kertaa päästäis sinne saakka! :LOL: Tuleeko sinne tiistaina ketään, kenelle kelpaisi Nan 1 -vastiketta useampi purkki, meillä poitsu on jo 4 kk ja noi ei tuu meillä kulumaan vähään aikaan? Lisäks voisin lahjoittaa Liberon newborn -vaippoja, jos jollekin kelpaa?

Nähdään tiistaina! =)

mussukka, se kun on nyt räkätaudissa niin osa oireista voi johtua siitä, tai sitten ne on niitä allergiaoireita.. posket on kirkuvan punaset iltaa kohden kun pinja tankkaa yötä vasten, vaikka se olis nakuna että ei oo hikinen.. ihan limasta kakkaa, puklaa edelleen kammosti, kitisee ja vinkuu. tunkee korvista jo ulos :p plus että jorikin on kipeänä nyt, ei oo kovin mukavaa.. toivottavasti paranee sitten tiistaihin mennessä ettei tarvitse kotona oleskella montaa päivää sisällä.
kyllä niitä nan1 voi antaa vähän isommallekin, ei siinä ollut mitään isoa eroa. ennen oli pelkkä nan mitä annetiin sitä samaa kaiken ikäsille :D joissain kaupoissa oli aina nan2 loppu ja reissussa ei muita ehtiny etsiä, sitä joskus jorille annettiin.

Yhteistyössä