Turhaa marinaa! sukupuolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poikamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Poikamamma

Vieras
Tiedän tämä on aivan typerää voivotusta! Mutta, juttu menee näin, odotan toista lasta ja ultrassa kätilö sanoi, että tyttö olisi tulossa " Ihan viiru-viiviltähän tämä näyttää",sanoi. Mutta,mutta ongelmahan on siinä kun toivoisin toista poikaa, en välttämättä "haluaisi" tyttöä, höh, pääasiahan on se vauva eikä se sukupuoli, mut kuitenkin harmittaa. Miten osaan asennoitua tyttöön, kun toivon, että vaavi olisikin poika ja ultraaja olisi erehtynyt???? Apua, onko muilla vaihtunut loppujenlopuksi tyttö pojaksi?????

Mutta eikös se ole mukavaa kun on sitten tyttö ja poika. Tiedän monia jotka toivoisi sitä tyttöä kun on esim jo 3 poikaa ja neljäs poika tulossa tai toisinpäin. Ole onnellinen, että saat ylipäätänsä vauvan!

niin, ja tiedän kyllä tapauksen jossa piti tulla tyttö (ostin ystävälleni ison kasan tyttövauvan vaatteita lahjaksi) ja poika tuli! Ja eräs naapuri sanoi, että odottavat poikaa..no tyttö tuli. Riippuu varmaan millä viikolla ultrattu ja kuin tarkasti näkee ultraaja nuo jutut.

:headwall: :headwall: :headwall: jos toi on sun ongelmas niin ole onnellinen. sä et tiedä oikeista murheista yhtään mitään.

jos ei voi hyväksyä sitä, ettei voi sukupuoleen vaikuttaa niin on vähän turhan kypsymätön äidiksi.

Meillä kovasti olis tyttöä toivottu jo ekasta, mutta kaks poikaa nyt sitten on... kolmas massussa toivottavasti paljastuu jo tytöksi :) Minä kyllä ymmärrän tuon pettymyksen siitä sukupuolesta. Mitä niin hirveää ja syntistä siinä on jos toivoo jotain tiettyä sukupuolta. Se, että joku toivoo jotain tiettyä sukupuolta ei ole pois keneltäkään muulta, ei edes niiltä lapsettomilta joille olisi ihan sama kumpaa tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näin lapsettomuudesta kärsivänä on hitusen vaikea ymmärtää moista "ongelmaa"...

:wave: Peesi. Tunnen ap:tä kohtaan myötähäpeää...

eihän tätä voi muuta kuin peesata. Mulla on enkelinä sekä tyttöjä että poikia ja ihan sama kumman saisin, kunhan saisin elävän lapsen. Vielä yritämme, ennen kuin luovutamme, mutta kuusi pientä enkeliä olen taivaan kotiin saatellut. Kaikki syntyneet rv 18-30, joten vähän vaikea todella ymmärtää tätä ap:n ongelmaa. sori, mut ei voi mitään. Rakastat ap lastasi kuitenkin, syntyi se sitten kumpaa sukupuoltaomaavana tahansa ja voit häntä hoitaa, hoivata ja helliä. Minä vain vien haudoille kynttilöitä ja kukkasia, katselen enkeleistäni valokuvia, muuta minulla ei ole.

ööh, pakko tunnustaa, itsekkin kärsineeni n, 5 vuotta lapsettomuudesta ja nyt kun on vihdoin tärpännyt kaiken sen yrittämisen jälkeen on lapsettomuus aika unohtunut selkeästi, olen pahoillani jos loukkasin lapsettomia, mutta kuten sanoin marinani on aivan turhaa voivottelua! Kyllä uskon, että tyttö ja poika on ihan hyvä juttu =) nyt vaan tuntuu tältä.

VAikka tolllanen sukupuolesta nurjaaminen onkin vähän, ööh, pinnallista, niin mä kyl tavallaan ymmärrän sua. Jos itse tässä joskus raskautuu ja ultrassa paljastuisi että tulokas on tytö (en kyllä haluaisi etukäteen tietää), niin kyl olis vähän sellanen olo että mitä hemmettiä mä tytön kaa oikeen osaan tehdä :/
Vaikka sitten loppujen lopuks sen kaa varmaan asiat menis siinä missä ton pojankin kaa, mutta tän yhden sukupuolen kasvattajana on jo jotakin kokemusta ja tytön kanssa joutuisi tavallaan alottamaan täysin alusta.

Etköhän sä kerkee ennen vauvan syntymää asentoitumaan siihen tyttöön =) Viimestään kun ipana putkahtaa maailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
:headwall: :headwall: :headwall: jos toi on sun ongelmas niin ole onnellinen. sä et tiedä oikeista murheista yhtään mitään.

jos ei voi hyväksyä sitä, ettei voi sukupuoleen vaikuttaa niin on vähän turhan kypsymätön äidiksi.

Niinpä. Kuvottavaa, ja todella hävettää ap:n puolesta. Tällä palstalla niin moni yrittää vauvaa vuosia, ja täällä joku kehtaa inistä tuollaisesta!

Aihetta sivuten, olenko ainoa ketä kuvottaa ilmaisu "viiru-viivi" :x

Alkuperäinen kirjoittaja tyhjä syli:

eihän tätä voi muuta kuin peesata. Mulla on enkelinä sekä tyttöjä että poikia ja ihan sama kumman saisin, kunhan saisin elävän lapsen. Vielä yritämme, ennen kuin luovutamme, mutta kuusi pientä enkeliä olen taivaan kotiin saatellut. Kaikki syntyneet rv 18-30, joten vähän vaikea todella ymmärtää tätä ap:n ongelmaa. sori, mut ei voi mitään. Rakastat ap lastasi kuitenkin, syntyi se sitten kumpaa sukupuoltaomaavana tahansa ja voit häntä hoitaa, hoivata ja helliä. Minä vain vien haudoille kynttilöitä ja kukkasia, katselen enkeleistäni valokuvia, muuta minulla ei ole.

Meillä on taivaassa kaksi vauvaa, toinen 1/07 ja toinen 4/08. Ja tässä vaiheessa kyllä tuntuu älyttömälle tuommonen jonnin joutava marina. Sama se sille sukupuolelle on, kunhan olisi vaan se vauva.

Alkuperäinen kirjoittaja Poikamamma:

ööh, pakko tunnustaa, itsekkin kärsineeni n, 5 vuotta lapsettomuudesta ja nyt kun on vihdoin tärpännyt kaiken sen yrittämisen jälkeen on lapsettomuus aika unohtunut selkeästi, olen pahoillani jos loukkasin lapsettomia, mutta kuten sanoin marinani on aivan turhaa voivottelua! Kyllä uskon, että tyttö ja poika on ihan hyvä juttu =) nyt vaan tuntuu tältä.

:ashamed: Nyt mua hävettää VIELÄ ENEMMÄN sun puolesta... Öh, pakko jättää tämä ketju, ei pysty, kun tekee niin pahaa ap:n puolesta... :x

ööh, lisäisin vielä, että siinä minun 5 vuoden lapsettomuus ajassa oli myös kolme keskenmenoa, mutta ne ajat ovat jo unohtuneet kun vihdoinkin tärppäsi ja olen onnellinen vauvasta ja tiedän ettei sukupuoleen voi vaikuttaa itse paljoakaan. Juu, kätilö yritti olla varmaan vaan hauska, mainitessaa viiru-viivistä =) siinä onnistumatta =)

:ashamed: Nyt mua hävettää VIELÄ ENEMMÄN sun puolesta... Öh, pakko jättää tämä ketju, ei pysty, kun tekee niin pahaa ap:n puolesta... :x

Miksi minun pitäisi murehtia vanhoja onnettomia aikoja, jolloin ehkä tunsin samoin kun sinä? Toivon, että sinullakin tärppää jonain päivänä ja saat oman nyyttisi kainaloon ja unohdat menneet =)

öö...onkohan ap provoilija vaan?

en ikinä koskaan ole kuullut, että lapsettomuusaika unohtuisi! ei sitä unohda ikinä. en tietenkään sitä muistele päivittäin ja murehdi, mutta kyllä se mukana kulkee.

ja lapsettomuus kyllä karsi meistä turhan itsekkyyden ja typerät toiveet. kyllä vaan oppi olemaan onnellinen siitä mahdollisesta raskaudesta.

Pakko myöntää että jollain asteella ymmärrän ketjun aloittajaa. Itsellä poika tulossa vaikka kovasti tyttöä toivoin (esikoinen kyseessä)
En usko että tarkoitus oli loukata lapsettomia.
Jokaisella meillä on tarve purkaa asioita oli ne sitten isoja tai pieniä, ei omia murheita kukaan kykene aina vertaamaan isompiin.

Itsellä ainakin on hirveän huono omatunto koska olen ajatellut että olisipa tyttö, pääasiahan on kuitenkin että lapsi on terve.
Ja jos sitä huonoa omatuntoa täällä halusi purkaa, niin ei nyt ihan lynkata ketjun aloittajaa(ja älkää minuakaan)
Tarkoitus ei varmasti ollut ketään loukata.

No varmaan osaat olla äiti tytölle siinä kun pojallekin :)
Mä ymmärrän kyllä sun ajatukses...mulla on itsellä poika ja nyt kun odotan toista ja mulla on tyttöolo, en aio edes missän vaiheessa kysyä kumpi on tulossa, mutta välillä mietityttää että petynkö jos onkin toinen poika. Vaikka en tietystikkään pety, mutta tollasia sitä miettii yöllä kun ei saa unta.

Itse toivoin tyttöä, siitä huolimatta että raskaus oli tulos vuosien kaipuusta. Uä paljasti pojan ja harmi kesti kotiin asti. Tätä poikaa en vaihtaisi ikinä ja samapa sen sukupuolen sen rinnalla että ylipäänsä sain lapsen. Salissa sitten kun paljastui tosiaan pojaksi niin mitään väliä sillä mitä hällä jalkovälissä oli. Että vaikka sellanen salainen toive se tyttö oli, niin tervetullut oli poikakin.

Mun täytyy kyllä sanoa, että tämä on aika rajoittunut keskustelupalsta.... Siis onhan se tosiaan aika hassua ja pinnallista haluta juuri tyttöä tai poikaa kun lasta saadessaan ei kai muutenkaan voi valita kuka sieltä tulee, jos tulee ollenkaan. Mutta ihan totta, käsi sydämmelle, ettekö voi muka ymmärtää, että jolla kulla saattaa moiset tunteet käväistä mielessä? Varmasti ap:kin lapsen synnyttyä on ihan yhtä onnellinen, oli se lapis tyttö tai poika. Mutta saattaahan siellä ultrassa silti tuollainen käväistä mielessä. Eikö?

Yhteistyössä