[QUOTE="aloittaja";23086363]
Tuntuu, että jos on pelkkiä poikia niin se ei ole yhtään paha. Tai vaikka surkuteltaisiin, kun ei voi prinsessamekkoja ostaa niin silti ei tosissaan olla pahoillaan - päin vastoin kuin tässä meidä tapauksessa kun on "pelkkiä" tyttöjä. Ja tuntuu, että jos kolmatta vielä yritetään niin kaikki ajattelee, että yritämme vielä sitä poikaa... ja auta armias jos kolmaskin on tyttö...[/QUOTE]
Kyllä se joittenkin mukaan on ihan yhtä paha se, että on pelkkiä poikia. Meidän kolmosen (meillä siis kolme poikaa) sain sukulaisilta "onnitteluina" lähes pelkästään "ensi kerralla sitten vihdoin se tyttö" -toivotuksia. Jotkut valehtelematta pahoittelivat suorin sanoin sitä, että kuopuskin on poika.
Lisäksi stereotypiat istuvat hyvin vahvassa, ainakin meidän suvussa vanhemman polven keskuudessa poikien pitäisi pieninä olla jonkin sortin "Eemeleitä". Meidän poikamme ovat ilmeisesti vääränlaisia poikia, tai ehkä me olemme kasvattaneet heidät väärin.

He ovat iloisia, toisinaan vilkkaitakin, mutta samalla myös hyvin herkkiä ja etenkin keskimmäinen myös suht ujo ja taiteellinen. Ovat koulussa kunnolla ja pärjäävät hyvin. Eivät tappele, vaan selvittävät riidat niin pitkälle kuin mahdollista ihan sanallisesti. Pussaavat ja halaavat läheisiään (lähinnä meitä vanhempia ja isovanhempiaan) avoimesti, jopa tuo 11-vuotias esikoisemme. Vanhemmat pojat lukevat 3-vuotiaalle pikkuveljelleen iltasatuja ja ottavat leikkeihinsäkin välillä mukaan.
Minun suvustani ainoastaan omat vanhempani, sisarukseni ja mummuni (reilusti yli 90-vuotias teräsnainen) "ymmärtävät" meidän poikiamme. Muiden mielestä he ovat ns. liian kunnollisia, eivät tarpeeksi poikamaisia. Mä sen sijaan olen erittäin tyytyväinen ja ylpeä siitä, että olen aina voinut mennä mihin tahansa yksinäni noiden kolmen kanssa ja tiennyt, että tilanne pysyy mulla hanskassa.
Nauti omista lapsistasi ja viis veisaa muitten kotkotuksista. Tämä on tietysti helppo sanoa, mutta kunhan saat itsellesi tietynlaisen "hengen päälle", niin kaikki on helpompaa. Ja puhu asiasta miehesi kanssa, kerro miltä sinusta tuntuu.