***Toukovauvat 2007*** syyskuu

Voi hitsi, kirjoittelin piiiitkät pätkät ja onnistuin sitten hävittämään kaikki :headwall:

No lyhennellysti sitten... Eilen 4kk neuvola; 66,6cm ja 8180g. Dani vierasti lääkäriä, mutta terkalle vaan muristiin (meillä välillä vaan muristaan miehekkäästi ja jokeltelu on vähän jäänyt). jotenkin otti päähän, kun kerroin että pojalla on kova nälkä päivin öin, niin terkka oli vaan sitä mieltä että on vaan niin vaativa vauva; "tuskin nälkä on öisin parin tunnin välein, on vaan oppinut hyvälle", sanoi terkka. hmmm... kas kun kolmen kuukauden ikään asti öisin syötiin vain pari kertaa ja nyt viisikin kertaa, päivisin ollaan kyllä aina syöty tosi usein. Suositteli 6kk:n täysimetystä kun maitoakin tulee runsaasti. No, voihan terkan puheet olla tottakin, mutta me päädyttiin kuitenkin nyt maistelemaan aprikoosi sosetta, joka maistukin pojasta tosi hyvälle, oli yhtä hymyä =) Muutenkin on tänään ollut oikea hymypoika, kikateltiin yhdessä pitkät pätkät :heart:

Nyt tämä taitaa ottaa suklaalevyn kaapista, kun vaavi nukkuu ja isompikin on jo sängyssä. Halauksia vain kaikille sairastaville ja muille muuten vaan!
 
Täällä taas :wave:

Kiireistä tämä elämä kun aina myöhään vasta ehtii koneelle.

Kävin tänään lasten kanssa kattoon kaverin 5 päivän ikäistä vauvaa, reilut kolmikiloinen ja että oli pieni ja ihana :heart: Sitten keittelin poimimani puolukat hyytelöksi ja lappapuuroa :p

Miehen mummo kuoli tänään :( 82-vuotiaana, että vähän suruakin täällä.

Paljon oli kommentoitavaa, saas nähä muistanko ees kaikkea mut yritys hyvä.

rinsessan äitee oli kysellyt siitä jauheesta. Mä en ollut se kenen teksitä olit lainannut siihen alkuun, mutta vastaan mitä osaan. Eli meillä on juotu vain NAN-jauheesta keitettyä maitoa. Vellejä en ole itse tehnyt ollenkaan. Esikoiselle tein itse perunamuussia eli perunat soseeksi ja korvikemaitoa sekaan. Siitä jauheestahan voit keittää juuri niin pienen (tai suuren) määrän kuin haluat. Eli vesi kiehautetaan ja jähdytetään 40-45 asteiseksi ja jauhe sekaan ja valmista on =) Jos korvikkeen määrä on vähäinen mitä tarvii niin aivan loistavaa tuo jauhe ettei tarvi kaataa loppuja hukkaan. Mä kyl teen aina vuorokauden annoksen jääkaappiin valmiiksi.

Kiva lukea kun oli juttua vaatteista ja te laitatte 60cm pois. Mä olen joutunut jo suuren osan 74cm laittamaan pois ja meillä on nyt sopiva koko 80cm =) Eilen just kävin ostamassa pinon lisää vaatteita kun kaikki alkaa olla pieniä ja tytöltä ei ole montakaan sen väristä vaatetta jäänyt mitä vois pojalle päälle laittaa. Peetu painaa varmaan kohta jo liki 10 kiloa ja pituuttakin melkein 70cm, pullukka poika, mutta niiiiiiin ihana :heart:

Yöt nukkuu edelleen hyvin, tänään oli eka kerta kun yöunille nukahtamisen jälkeen heräsi itkemään. Mutta rauhoittui heti kun sai vähän tissiä. Liekkö paljon uusia asioita taas oppinut että uneksii, en tiedä. Mutta eipä tuo vaarallista jos kerran itkee :D

Kiinteitä meillä menee suunnilleen purkki päivässä, kahdessa osassa syötettynä. Välillä pitää aina vaan antaa pullosta maitohörppyjä ettei mene tappeluksi syöminen. Ja tuttia meillä ei enää edes suunnitella että opeteltais kun ei kerran oppinut niin olkoon, me pärjätään sit ilman.

Peetu tykkää ihan hirveästi ison siskon seurasta, pitkät tovit lattialla katselee kun sisko leikkii vieressä ja aina välillä juttelee sen kanssa. Ihania kikattelijoita kun kahdestaan leikkivät. Nyt on mustasukkaisuus mennyt ohi, ja tilalle tullut hirveä hoitovietti. Ei vaan tuo 3 vee aina tahdo ymmärtää jos toinen ei tykkää kun menee liian lähelle tai halaa liian kovaa.

Mulla niskat parani mut tilalle tuli alaselkä kipu. Onneksi oli mies keskiviikon ja torstain kotona, en nimittäin meinannut päästä sängystä ylös ja Peetua en voinut oikeen nostella. Istumaan kyllä pääsi mut entäpä ylös, tuotti hiukan hankaluuksia. Nyt olen hautonut lämmitetyllä kauratyynyllä selkää ja kummasti on helpottanut.

Nyt en muista enää muuta kommentoitavaa mutta eiköhän tässä ole romaania tarpeeksi.

ISO :hug: hali kaikille sairasteleville ja pikaista paranemista. Mä säikähdin nyt kun tuo illalla heräsi itkemään että ei kai korvatulehdus, mutta tuolla tuo taas nukkuu tyytyväisenä. Toivottavasti säästyis niiltä.

Nyt jatkan karkin mussuttamista :ashamed: ja kohta kömmin nukkumaan.

Tiitteräinen ja IsoPieniPeetu
 
:wave: heippa pitkästä aikaa :wave:
En ehdi yhtään nyt alkaa lukeen juttuja, mutta tahdon vaan sanoa että voi tätä tuskan määrää kun olen ollut teistä erossa jo melkein kuukauden!! Aivan ikävä on meinannu olla, oma ihana tuki ryhmä ja henki reikä, kiitos siitäkin teille :heart:

Eli meillä ollaan nyt ensin oltu siellä mökillä pari viikkoa ja sitten tässä ollaan pari viikkoa muutettu.. huh huh!!
No nyt siis asutaan suomessa! Ja netin sain tänään auki ja asunnossakaan ei ole enää kovin montaa pahvilaatikko kasaa.. mutta ihan tarpeeksi.

Pikaisesti ennen nukkumaan menoa vaan kirjoittelen, että muuten on mennyt mukavasti ja kaikki tosi hyvin mutta meillä on nyt kans aloitettu joku tälläinen öisin heräämisen jakso ja todella nälkäisenä kaveri herää. .ei jaksa yhtään odotella kun lämmittelen Nannit sille, ja huoneen lämpösenä ei tahdo kelvata. Nooh, nyt yritän litkiä tuota imetys teetä, kun imetän enää vain öisin ja se pari kertaa ei nyt riitä.. ja Nannin haku tosi inhottavaa. Päivisin olen kans nyt alkunu antaan vähän päärynää ym. pilttiä. Peruna porkkanasta aina maha sekasin ja kivat oksentamiset, eli sitä vielä lykätään. Ja tavallinen peruna ei kelvannut, eikä bataatti. Mutta kyllä se tästä.
Kovasti meilläkin kuolataan ja toivottavasti niitä hampaita alkais tuleen.
No höh, nyt tuolla vähän inistään sängyssä, joten yritän huomenna ehtiä lukeen ja kirjoittaa vähän enemmän, kun taas viikoksi sitten menen anoppilaan Porvooseen ja taas olen ilman konetta..
Mutta öitä nyt ja olen siis takaisin ruodussa ;)

Moonlight ja pikku ukko 3kk 2vko:a
 
Huomenia!
Mulla loppu taas unet jo 6 jälkeen. Olen kait outo pikkuvauvojen äiti, kun univelkaa ei ole. Heräilen jo monesti aamuyöstä, että joko viittis nousta. Yleensä pidän rajana, että ennen kuutta en nouse.

Rinsessanäitee kyselit siitä maitojauheesta Tiitteräiseltä. Minun tekstiä se kuitenkin oli, niin vastaan tähän. Eli itse taisin puuron tehdä aika löysäksi velliksi, johon lisäsin en muista montako lusikallista jauhetta siihen suoraan. Mut voit tehdä sen pienen tarvittavan määrän myös kiehautettuun veteen ja lisätä sitten pottuun/puuroon jne. Ja hukkaa ei tule yhtään. Vellijauheet on sitten erikseen. Tämä mitä minä olen lisännyt, on äidinmaidonkorvikejauhetta.

En halua hysteriaa, mutta korviketta saa tehdä päivän annoksen valmiiksi jääkaappiin.ohjeissa lukee, että sitä pitää tehdä vain kerralla menevä määrä. Luin joskus jostain iltalehdestä tms. että joku vauva oli kuollut, kun sille oli tarjottu seissyttä korviketta.
siinä itsetehdyssä maidossa nousee bakteerikanta huimasti sen seistessä valmiina pitkiä aikoja. Mutta se on aivan turvallista, jos sitä käyttää ohjeen mukaan. Voihan sen tehdä niin, että keittää vettä valmiiksi ja lisää sitten syöttövaiheessa vain jauheen sekaan.
Korjatkaa jos annan väärää infoa.

Hanna, kiva että Paavo on jo pieniä pätkiä nukkunut vaunuissa. kyllä se siitä oppii.Meillähän ollut sama ongelma. autossa osataan jo olla aika hienosti.harvoin menee enää hermot. ja vaunulenkeistä olen päässyt taas nauttimaan, kun ostin ne uudet punaiset vaunut joista näkee työntäjän. Aikaisemmissa pojat katsoi eteenpäin ja minä pukkasin takaa ja pojat parku!. nyt katsellaan vaan sitä punaista väriä tai äitiä silmätarkkana ja ollaan hiljaa hereilläkin!!! Nyt jopa nautinnollisia ilmeitä bongataan kun vaunuun pääsee! tosi edistyksellistä meillä, olen tästä tosi iloinen. joskus nostan myös hetkeksi puoli-istuvaanasentoon katselemaan.

Kata, niin onhan se niin, että kaksosarkikin voi olla aika iisiä jos vauvat on suht kilttejä. tai sit aika kultaa sullakin muistot. ;)
mut kaikki tuplien äidit jotka olen tavannut, niin sanovat että niin hieno kokemus se on kunhan vauhtiin pääsee. se on jotain niin erityistä jota kaikki ei koe koskaan.ja mahtava seurata niitä tuplia.
Million teillä tuplat huomas toisensa???
Meillä viimeaikoina jotain huomaamista havaittu, mut lattialle kun laitan vierekkäin, niin yleensä selät toisilleen kääntää niin kuin vanhat avioparit konsanaan. :LOL: :LOL:
peilin edessä' ovat kummissaan. :heart:

tervetuloa Moonlight kotiin!

Tirlittan ja pojat 4.5kk
 
Huomenia!

Tiitteräiselle ja Tirlittanille anteeksi, että sotkin teidät keskenään. Ei mene tällä äidillä vieläkään ihan "täysillä". 3 kk koliikista johtuneet univelat tekevät vielä tehtäviään ajatuksen kulun kanssa. Kiitos kuitenkin molemmille neuvoista. Ja tosiaan, tuota korviketta ei saa tehdä jauheesta kuin yhden annoksen kerrallaan eli ei voi tehdä valmiiksi jääkaappiin ja lämmittää sieltä. Korvike säilyy kerran tehtynä/lämmitettynä n. 1 t syömäkelpoisena. Kerran tehtyä korviketta ei saa lämmittää uudelleen. Korviketta ei myöskään saa etukäteen lämmittää ja laittaa termospulloon/pakkaukseen esim. automatkoille tms.

Hirveästi en ole tänne kirjoitellut, lähinnä tosiaan taustalta lueskellut teidän muiden kokemuksia ja hakenut vinkkejä pienen hoitoon. Masuvaivoista/koliikista kärsineiden vauvojen äideiltä sain vinkkejä ja hiljaista taustatukea, että ei olla ihan ainoita. Meidän kaveripiirissä, kun ollaan ensimmäiset ns. vaativan vauvan vanhemmat.

Täällä onkin joukossa isoja jässiköitä/tytteleitä meidän pikkuiseen neitiin verrattuna. Noora painoi 4.5 kk ikäisenä 6500 gr. Pituutta sen sijaan on kertynyt 65 cm. Eli meilläkin käytetään jo 68/74 cm vaatteita, jotka sitten pituudestaan ovat ok, mutta niin väljiä tuosta masun kohdalta. No onneksi nyt pikkaisen on jo "makkaraa" jaloissa ja käsissä.

Onko muuten teidän muiden vauvoille tullut todella pahanhajuista kakkaa, kun olette aloittaneet antamaan kiinteitä? Annoin 2-3 pv sitten 2 pv aikana yht. 4 teelusikallista makuannoksena ruusunmarjaa ja nyt eilen tuli tytöltä aivan järkyttävän hajuinen, tahnamainen kakka. Haisi sellaiselta, miltä haisee mökillä olevien puuveeceiden säiliöt. Omasta ruokavaliosta en keksi mitään uutta ruokaa, mitä en aiemmin olisi syönyt, mikä tuota aiheuttaisi.

Tänään taidan hakea meidän rinsessalle sen unipussin, kun tyttö kiertää ympyrää sängyssään ja menee välillä niin vaikeisiin asentoihin ja jalat on pinnojen välissä (reunapehmusteista huolimatta), että pahaa tekee katsoa. Poikittain on sängyssään monesti, kun aamulla käy hakemassa tai sitten pää jalkopäässä ja jalat pääpuolessa. Jos pussi vähän rauhoittaisi unen saantia. Aiemmin kun on vaan tarvinnut kantaa sänkyyn syönnin jälkeen, niin on itse nukahtanut, mutta nyt hyörii ja pyörii.

Jos listan ylläpitäjä jaksaa/haluaa meidät listalle laittaa, niin Nooran syntymäpäivä on 27.4.

Aurinkoista päivää teille kaikille!
 
Nyt tuli probleemia. Siis hyvin nukuttiin kaikki, mutta pistin merkille, että neidin niska oli viileähkö. Asuuko kukaan muu vanhassa puutalossa tms. missä on hieman koleaa? Olen nukuttanut lakki päässäkin, mutta silti niska jää viileäksi... Jos laitan villapuvun, se on taas ihan hikinen... oivoivoivoi...Ehkä sellainen pussi? Mutta onko pääkin siellä pussissa? Enemmän peittoja? Nyt ei ole kuin se äp:n peitto ja patjan päällä sellainen lämpöhuopa.

No eipä kummempaa, illalla huvikseen syötin likalle pumppauksen jämät pullosta ja hetken leikittyään söi kiltisti kaiken. Että ilmeisesti pulloruokintaa vois alkaa ihan harjottaan säännöllisemminkin. Jätin taas jämät pulloon, että mies voi vaikka syöttää, jos kävisin vähän kaupoilla.

Nyt aamuhommiin, piipunlaittajakin näytti tulevan taas =)

Hauskaa viikonloppua kaikille :flower:

T. Viivit kohta 4 kk
 
Aattelinpa minäkin hiukka kuulumisia kertoilla. Meillä oli Venlalla torstaina 4 kk lääkärineuvola ja taitaapa meidän neiti olla kaikista toukomasuista pienin :/ Painoa neitokaisella on 6140 g ja pituutta 58,5 cm. (syntyessä 46 cm)Mä oon tosta pituudesta ollu aina hiukka huolissaan mutta hakee kuulemma vielä omaa käyräänsä. Tyttö on erittäin tyytyväinen, paino kasvaa hyvin ja muutenkin kehittyy. Muutaman kerran on kääntynyt selältä vatsalleen ja päätä kannattelee hyvin. Jotenkin ton pituuden suhteen odottaa sitä maagista 60 cm rajaa..... En mä aio tosta kuitenkaan itselleni mitän stressiä ottaa.
Muutto meilläkin olisi tässä tulossa, tämän syyskuun aikana. Ostettiin tossa omakotitalo ja sen vuoksi olenkin miettinyt tota töihin paluuta joka varmaan tulee ajankohtaiseksi tossa ensi syksynä..... jotenkin jo kaipaa töihin vaikka kotonakin on ollu ihanaa olla ton pittuisen kanssa :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille......

Neeastiina ja Venla 4 kk
 
lumikko
Annan tytölle aamulla puuroa ja noin 120ml korviketta. Päivällä taas maitoa,yleensä tisusta. Syö perunaa sitten 16-18 aikaan, vähän riippuu unista. Illalla taas maitoa, tisua ja korviketta.

Eilen illalla taas kitistiin, sai rotatehosteen..johtuisko siitä? Noh, ajattelin kun ei sitten oikein nukkunut että nukutan omaan sänkyyn. (tähän asti meillä nukutus sylissä kun muuten ei onnistu)...eihän siitä meinannut tulla mitään. Itki ja vähtäsi :( ,silittelin päätä ja selkää ja hyräilin...nukahti lopulta mutta nukkui jotenkin levottomasti. Onko tää nyt sitä EROAHDISTUSTA? Muilla?

Tyttö menee tuossa lattialla ympyrää. Kääntyi nyt itse mahaltaan selälleen ja takaisin mahalleen :) Ihanaa kun koko ajan tapahtuu uusia juttuja. Jutteleekin jo melkoiset aariat :)
Huomenna taas uimaan.

On ne niin ihania!!!

Ihanaa viikonloppua kaikille :)

EKÄ ja Peppi
 
Meillä ei Paavo edelleenkään tee vielä mitään... ei pyöri eikä masullaan ollessa vielä ees osaa olla etunojassa... päätä vain nostaa sieltä. On kyllä sen verran pulska, että aattelin, ettei varmaan ees ihan heti mitään teekkään. Tytöt oli aiemmin paljon kehittyneempiä tuossa iässä. No eiköhän se hiljaa hyvä tule.. :whistle:

Täällä taas pojan kanssa kahdestaan.. mies tuli yöllä juhlista ja aamulla seiskan jälkeen lähti jo mettälle... Mulla joskus vain niin ärsyttää tämä juttu ku tuntuu, että mulla ei ole ittellä enää ollenkaan omaa aikaa.. ois kiva käydä ees kangaskaupassa uusia verhoja kattomassa yksin.. ilman lapsia, mutta ei! Mies on töissä 8-17 joten ns. tavalliset kaupat kerkeää mennä jo kiinni ja nytki ku on lauantai niin ois voinu käydä siellä kaupassa, mutta mies oliki sopinu naapurille, että lähtee sitte mettään!!! Ainoa ns. oma-aika on ku silloin ku se tulee töistä niin se on Paavon kanssa, että mie saan syötyä suht rauhassa ja toinen ns. oma-aika on illalla, että saan käydä saunassa... mutta siinäpä se sitte onki!! Olenko ainoa, jolla tämmöstä??? Taas tämmöstä valivali tekstiä, mutta en muistanu ollenkaan mimmosta se on olla ku on pieni vauva... niin ne tietyt asiat unohtuu. Tottakai voin käydä eri kaupoissa Paavo mukana, mutta ei se ole ollenkaan sama asia ku yksin käy.. ja ku mie lähen ostamaan jotaki tuommosta suurempaa niinku verhot (meillä tarttee ottaa 12 metriä sitä olkkariin!) niin mulla täytyy olla aikaa miettiä ja suunnitella, että onko ne sitte hyvät. Ja tämä ei onnistu jos vauva sylissä kähnäämässä. Hohhoi... tulipa sitte taas purkauduttua..

Nyt pukemaan vaatteita ja siivoamaan... mitäspä muutakaan.. :headwall:

Hanna ja Paavo
 
Hanna-77: Mulla on ihan samanlaiset aatokset ton oman ajan suhteen. Mun mies tekee kolmivuorotyötä ja oma aika on aikasta kortilla. Oon sinällään tyytyväinen et koskaan et kuitenkaan ole saanu syitä niskoille siitä et esim ruokaa ei olisi kun hän tulee kotiin koska meillä hän n se joka kokkaa...... mut joskus tekis hyvää itselle se et hän alkaisi hoitaa tyttöä kun tulee töistä kotia ja minä lähtisin sinne kauppaan ja alkaisin kokkaamaan..... siinä pystyy hetkeksi unohtamaan kaiken muun ja keskittymään.......
Olen itse luonteeltani sellainen et apua en pyydä kuin pakon hetkellä, viimeiseen asti koetan selvitä asioista itse..... ja sit joskus on pinna niin kireällä et se napsahtaa..... kuten esim eilisiltana ja sit tulee sanottua sellaisia asoita joita ei todellakaan tarkoita :ashamed: Mieheni kyllä ymmärtää sen et kotiäitinä olo on sama kuin työpäivä ja arvostaa kyllä täysin sitä mitä päivisin teen, pidän paikat järjestyksessä ja pyykit pestynä. Olenkin sanonut hänelle et edes hetki YKSIN lenkin merkeissä niin ettei tyttö ole mukana vaunujen kera on jo minulle iso asia......
No joo kylläpä nyt taas valitetaan... :headwall:

Neeastiina
 
Heippa kaikille :wave:

Ihanan ahkerasti tullut tekstiä jo aamutuimaan :) Kiva lukea toisten kuulumisia ja terveisiä!

Moonlight tervetuloa takaisin linjoille :hug: :)

Tiitteräinen, onko Peetu vielä kaukalossa autossa ollessa? Vai oletteko jo siirtyneet turvaistuimeen? Ajattelin, kun Peetu on "miehen mitoissa", niin kuinka jaksat kantaa kaukaloa? Mä hätistelin teitä taas siitä turvaistuinasiasta tuolla jollain sivulla, mutta siihen ei tainut kukaan kommentoidakaan... :ashamed: tai sitten multa on mennyt ohitse :whistle: Minä olen nyt ihan tosissani yrittänyt selvittää, että mikä istuin meille hankittaisiin ja taidan tehdä asiasta hankalamman kuin se onkaan :D Ei minulla tälläisiä ongelmia ollut aiempien lasten kanssa, mutta eipä ollut nettiäkään :LOL: Nyt surffailen tuolla testisivuilla ja yritän pohtia mikä olisi hyvä. Toki täytyisi lähteä niitä sovittelemaan autoon, mutta tällä porukalla se ei nyt ole ensimmäisenä toivelistalla :ashamed: Meillä on sitten vielä oma puljaamisensa niiden paikkojen kanssa, kun Maija ei olekaan ainut joka istuimen paikkaa autosta tarvitsee.

Siitä tulikin sitten lapsilukumäärästä aasin sillalla mieleen, että Kata, millainen kulkupeli teillä on ja miten teillä on istuimet autossa :) ? Meillä on Opel Sintra ja tilaa on kyllä kivasti, mutta silti meinaa tuottaa päänvaivaa, että miten niitä istuimia sinne asentaisi :/

Ostin joku kolmisen viikkoa sitten Pandan Lakumix-pussin ja sieltä sisältä paljastui niistä kovista rakeista sellaisia röpelöisiä ja toisiinsa kiinnittyneitä karkkeja. No, Mrs. Reclamation tietenkin laittoi sähköpostia Pandalle, että mistähän moinen olisi voinut johtua :D Ihan ystävällisesti kerroin tilanteen ja sen, että heitin ne namit roskiin, oltiin reissussa, niin en alkanut niitä säilyttämään. Eilen tuli postista pakettikortti ja lähettäjänä Panda. Paketista kuoritui kirje, jossa kerrottiin mistä epäilevät asian johtuvan jne. lisäksi oli pahoittelut asiasta ja toivottiin, että oheisen pienen paketin avulla luottamuksemme Pandan tuotteisiin vielä säilyy. Se pieni paketti sisälsi sitten Lakumix-pussin, tavallisen lakupussi, Pepe-lakuja, suklaalakurasian, suklaalevyn....1,1kg oli paketin paino :D Että täällä se keventäjä sitten istuu koneella ja syödä mussuttaa suklaata :LOL:
No joo, takaisin ruotuun sitten tämän jälkeen! Jotenkin on ollut niin jännä huomata, että kun olen nyt tämän kaksi viikkoa "keventänyt", niin annoskoot ovat pienentyneet valtavasti, ihan oikeasti katson mitä lautaselle pistän. Salaatteja, kasviksia ja hedelmiä kannan kaupasta selkä vääränä ja ne maistuu hyvälle! Juon vettä heittämällä sen kolmisen litraa päivässä. Eikä tee mieli herkkuja :eek: Se on outoa, koska olen aikamoinen mussuttaja :ashamed: voin helposti syödä kaikenmaailman hyvät herkut, kaikki menee, oli suolaista tai makeaa :ashamed: ;) Ja nyt siis valitsen mieluummin päärynän kuin lihapiirakan :D Aika kiva juttu :) Sen verran olen kyllä itseäni oppinut vuosien varrella tuntemaan, että ei tämä lopullinen ruokavalion muutos tule olemaan :ashamed: Ihan varmasti tulee vielä kausia elämässä, että mussutan taas ilolla kaiken maailman hässäkät kaksin käsin :headwall: Mutta jos nyt oppisi hoksaamaan missä vaiheessa on syytä taas laittaa jarruja mussutukselle :whistle: No, toivossa on hyvä elää :LOL:

Hanna, tosi hienoa, että Paavo on alkanut viihtymään vaunuissa :) Maija on tehnyt saman homman :heart: Nyt voi ihan huoletta lähteä kaupungille kävelylle (kuulostaa ihan siltä kuin harrastaisin sitä useamminkin :ashamed: :D ) eikä tarvitse pelätä milloin alkaa huuto. Tosiaan aika vähissä on meidän kävelylenkit, kun mukana on luonnollisesti kaksi ikiliikkujaa :) He kyllä ovat oppineet tosi hyvin sen, että vaunuista pidetään kiinni, kun ollaan kävelyllä. Sen verran olen kontrollifriikki, että pienempien on pysyttävä ihan siinä lähietäisyydellä :ashamed: :whistle:

Aamulla kun herättiin, niin lämpömittari näytti 0,5 astetta plussaa :eek: Hrrr...on ollut pakkasyö! Tänä iltana taidan laittaa takkaan tulet! Ja kynttilöitä poltellaan täälläkin ahkerasti. Vielä on virittämättä lyhdyt tuohon etupihan katokseen, täytyy yrittää saada ne sinne väkerrettyä ilman miestä ;) Samoin olisi tarkoitus käydä ostamassa niitä pallokrysantteemeja noihin isoihin ruukkuihin :) Ne on minusta niin nättejä ja ihania!

Tänään on tarkoitus aloittaa katselemaan vähän noita vaatteita sinne reissuun. Yritys on saada mahdollisimman vähän kampetta mukaan, mikä lienee minulle täysin absurdi ajatus :ashamed: Jotenkin mä vaan pakkaan aina liikaa :kieh: :ashamed: No, aion ottaa pyykkinarua mukaan ja pesuainetta, niin saan nyrkkipyykkiä parvekkeelle kuivumaan. Maija kuitenkin sotkee vaatteitaan niin ahkerasti, ettei koko kahdeksi viikkoa voi varata monia vaatteita yhdelle päivälle!

Jotain piti vielä kommentoida, mutta nyt ei tule mieleen :ashamed: Onhan tässä taas löpötelty omat asiat moneen kertaan :D

Minä jännityksellä jään odottamaan myös sellaista uutista, että kuka odottaa uutta vauvaa tässä meidän pinossa :) :flower: Eikös täällä muutamat kuitenkin olleet sillä mielellä, että toinen saa tulla heti perään? Meille ei nyt kiitos ole tulossa lisää :LOL:

Voikaa kaikki oikein hyvin! Paranemista sairasteleville ja voimia väsyneille :hug: Tsemppiä meille kaikille :) :hug:

Parasta aikaa ja kultainen Maija :heart:
 
Voi Hanna, voima :hug: täältä! Tuo sinun kirjoituksesi oli niin läheltä omaa elämääni, että tiedän ihan tarkalleen miltä sinusta tuntuu! Samoin Neeastiina, tuttuja fiiliksiä!

Meillä mies käy myös mielellään kaupassa, eikä aina ymmärrä sitä, että minä menisi ihan mielelläni kauppaan, kunhan saisin olla hetken irti Maijasta :ashamed: Vaikka sydän pakahtuukin onnesta tuon pikkunasun kanssa, niin välillä on päästävä pois tästä talosta yksin .

Mieheni on myös onneksi sitä laatua, että arvostaa ihan todella tätä minun urakkaani täällä kotona. Hän ei koskaan arvostele, jos koti on hyrskyn myrskyn, lattiat imuroimatta ja ruoka laittamatta. Hän tulee töistä kotiin ja sanoo, että mitäs hän laittaisi ruoaksi ja sitten voisin imuroida :heart: Tässä asiassa annan hänelle kyllä täydet pisteet.

Toki hän on paljon poissa kotoa ja töissä, se on välillä tosi kurjaa. Ja melkein aina ne on ne minun menot ja harrastukset (mitähän nekin lienee :whistle: :ashamed: ) joista joustetaan, mies kyllä pitää kiinni omista harrastuksistaan!

Pahoitin kyllä tosi paljon mieleni, kun olisin halunnut katsoa mitä kävelysauvat maksaa Tuurissa. Mies sanoi siihen, että joo, kun se vaatisi sitten, että menet yksin lenkille... :eek: :eek: Voitte arvata, että meinasin pudota polvilleni ja ajattelin, että voi %¤#"?&*^ mikä ukko |O |O :headwall: :kieh: Perhana, että suutuin |O On se nyt pe...kele, jos toinen haluaa käydä vaikka kerran viikossa yksin lenkillä! No, suutuin siitä niin, etten käynyt katsomassa paljonko maksaa ja siellä ne on edelleen kaupassa ne sauvat :ashamed: Hitto, että meni hermo silloin :| Syke nousee vieläkin, kun sitä mietin :LOL:

Että juu, välillä tuntuu, että mies ei ihan käy kympillä :ashamed: No, anteeksi tämä purkaus :ashamed: Hyvä mieshän se on kuitenkin loppupeleissä :heart: :D

No, nyt Maijakin tuolla heräilee, moips :wave:

huh, vieläkin vähän kiihdyksissä oleva parasta aikaa :whistle: :D
 
Kiitos Neeastiina sympatiasta :hug: "mukava" tietää, että meitä on muitaki, jotka kaipaa omaa aikaa...

Parasta Aikaa[/b], meillä on semmonen Britaxin Deluxe turvaistuin, johon aion kyllä kohta pojan laittaa.. meinaan, että tuo kaukalo on jo aika ahdas..istuin on kylläki jo 10 vuotta vanha, mutta tosi hyväkuntonen.. sen saa jopa makuuasentoon. Mie höppänä menin vielä ostamaan semmosen Eisbärchen lämpöpussin tuohon kaukaloon ja kerran on sitä käytetty silloin ku tultiin laitokselta.. sen jälkeen ei ole kesäällä sitä tarttenu ja nyt se on jo pienehkö Paavolle... eli kohta saan myydä Logico S turvakakaukalon ja sen pussin pois... Tilasin muuten Paavolle sen Stokke Tripp Trapp -tuolin... tulee varmaan ens viikolla...

Nyt taas jotaki touhuamaan...

Parasta Aikaa kiitos myös sullekki sympatioista... :hug: olit kerenny sillä välin tuohon kirjotellaki ennenku mie lähetin tämän oman viestin... aina tulee jotaki joka keskeyttää tämän kirjottamisen... :/
 
loistava yö takana =) vaikka hampaat puskee pian läpi niin yöt on menny nyt hyvin :D viime yönä nukkui 8tunnin pätkän eli heräs vasta puol4 syömään.sit vielä jatkettiin unia 7asti :eek: sittenkään ei paha,tyytyväinen juttelu alkoi pinniksessä :heart: kyllä on nyt tää mamma saanu unta palloon,aivan ihanaa nyt 3yötä oon itekki nukkunu tosi hyvin ;)

päivisin nämä hampaiden tulo kyllä kiukuttaa poikaa....ja nukkuu niitä puolituntisia,mut samapa tuo :) sylissä viihtyy suurimman osan päivästä...ja tissillä ;) nyrkkiä syö ja tissiäki välillä niin kovalla voimalla :LOL:

Moonlight Tervetuloa takasi kotiSuomeen :wave:

Hanna&Neastiina plus muut joilla samoja mietteitä :hug: kyllä sitä välillä itekkin miettii tota omaa aikaa ja mä oon ainakin niin kiukkunen jos en omaa aikaa saa yhtään :ashamed: oonki miettiny täs et mulle ei sopis ukko jolla paljon harrastuksia tai menos paljon töiden lisäks tai yksinhuoltaja jos olisin niin apua :kieh:

no nyt tämä poika hermostuu sylissä..... :wave:
 
Parasta aikaa kyselit tuolista. Peetu on vielä ihan kaukalossa, joskaan ei siihen enää kauaa mahdu. Ollaankin mietitty et mikä sitten tuoliksi. Esikoinen kun mahtui 10 kk ikään saakka kaukaloon ja matkustaa edelleen siinä kaukalon jälkeisessä tuolissa, että uuden tuolin osto on edessä. Kai se pitää vaan suunnistaa lastentarvikkeeseen ja sieltä kysellä.

Ja juu, kyllä se aika painava on kannella tuota ukkoa tuossa tuolissaan, mut usein otan vaan vauvan siitä mukaan ja jätän tuolin autoon. Välillä jo muuten ärsyttää kun kaikki kyselee että miten sä jaksat noin isoa vauvaa hoitaa ja kantaa. Kyllä ne voimat kasvaa sitä mukaa kun vauvakin :D Että hyvin jaksan =)

Illalla vietetään kavereiden kanssa grillikauden päättäjäiset ja saunotaan. Eli tiedossa kiva ilta ja hyvää ruokaa jonka miehet kokkaa. =)

Nyt Peetu päikkäreillä taas eli jotain touhuileen!

Ja jos jollain on hyviä tuolivinkkejä niin ilolla otan minäkin vastaan!

Tiitteräinen ja Peetu
 
"kiva" kuulla, että muillakin on samanlaista, että omaa aikaa ei tahdo olla. Eilen juuri kävimme asiasa aika napakan keskustelun miehen kanssa. Hän on koko kevään ja kesän käynyt omissa harrastuksissaan ja silloin tytöllä oli vielä niitä pahoja ilmavaivoja. Minä täällä sitte olin tytön kanssa kotona kahden ja välillä itkua väänsin. Ja siihen päälle oli vielä rakennus jutut. Mies kun tuli töistä kotiin meni rakentamaan. Mutta omille harrastuksille oli aikaa :headwall: :headwall: Voitte vaan arvata miten se risoi, olisin mielelläni sen ajan vaikka nukkunut valtavaa univelkaa pois jonka mies sai käyttää omiin harrastuksiin. No asiasta on puhuttu ja mies ymmärtää tehneensä väärin siinä suhteessa. Mutta kyllä asia edelleen laittaa vihaksi ja olen todella katkera siitä asiasta hänelle. Samoin koko kesän hän on sanonut, että sä menet vaan omille menoillesi. No mistä sen ajan olisin ottanut kun mies aina rakentamassa tai omissa harrastuksissa.

Sainpahan minäkin nyt valittaa tästä asiasta oikeen kunnolla :/
No tänään olen kuitenkin menossa ulos työkavereiden kanssa. Tulin juuri kampaajalta ja nyt pitäisi laittautua valmiiksi. Vähän jännittää, että miten sitä osaa juhlia, kun ei ole yli vuoteen tullut juhlittua.

Neastiina: meillä tyttö on vielä teidän vauvaa pienempi. 4 kk neuvolassa vain 5390 g ja pituus 60.2 cm. Tänäänkin vauvauinnissa meiltä kysyttiin, että onko tyttö 3 kuukautta. Hymyillen vastasin, että viikon päästä 5 kk. Meidän tyttö on kyllä pieni, mutta minua aina lohdutetaan sillä että niin on äitikin. Vaikka kyllä minulla pitutta on 168 cm, että en ihan lyhyt kumminkaan ole.

Tänään tosiaan tyttö tykkäsi uinnista, alkunn oli vähän itkua mutta sitten laulelin hänelle niin hyvin meni. Loppua kohden alkoi löytyä vähän hymyä ja vapautuneisuutta. Joten siellä jatketaan ensi viikolla. Ensimmäisellä kerrallahan tyttö oli vain 10 sekuntia siellä.

Nyt tuli pitkät höpinät omaan napaan. Kahvinkeittoon jotta jaksaa illalla juhlia. Viikonlopun jatkoja kaikille ja tsemppiä sairaille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Parasta aikaa kyselit tuolista. Peetu on vielä ihan kaukalossa, joskaan ei siihen enää kauaa mahdu. Ollaankin mietitty et mikä sitten tuoliksi. Esikoinen kun mahtui 10 kk ikään saakka kaukaloon ja matkustaa edelleen siinä kaukalon jälkeisessä tuolissa, että uuden tuolin osto on edessä. Kai se pitää vaan suunnistaa lastentarvikkeeseen ja sieltä kysellä.

Ja juu, kyllä se aika painava on kannella tuota ukkoa tuossa tuolissaan, mut usein otan vaan vauvan siitä mukaan ja jätän tuolin autoon. Välillä jo muuten ärsyttää kun kaikki kyselee että miten sä jaksat noin isoa vauvaa hoitaa ja kantaa. Kyllä ne voimat kasvaa sitä mukaa kun vauvakin :D Että hyvin jaksan =)

Tiitteräinen , ei ollut minulla tarkoitus ihmetellä kuinka jaksat Peetua kaukalossa kantaa :) :hug: Ajattelin ääneen, että kuinkahan sinä jaksat kantaa Peetua, kun itse en tosiaankaan meinaa jaksaa kantaa Maijaa :D

 
Kuulumisia tulin kertomaan :) Eilen oli 4kk neuvola, vaikka ikää vasta 3,5kk... menee vähän hassusti noi ajat. Mutta kuitenkin, pitutta oli 62,5cm ja painoa 6915g. Toisen satsin rota-rokotetta sai ja hyvin meni onneks sekin :) Ens viikolla olis lääkäri aika, meni sekin vähän hassusti kun ei osunu samaan aikaan. Käytiin myös varaamassa ens kuulle aika uudesta neuvolasta, me kun taas muutetaan kuun vaihteessa.

Hyvin on meillä muutenkin menny, nyt ollaan muutamana päivänä annettu illalla HiPP kaurapuuroa, hyvin on maistunut! Mutta enpä oo huomannu että sillä olis mitään vaikutusta yöuniin, heräilee edelleen 2-5kertaa yössä :/ Muuten on päivisin tyytyväinen, syö 2-4tunnin välein, että en vielä oo ajatellu muita kiinteitä antaa. Paitsi parina päivänä annoin luumua kun ei kakkaa tullu, tais olla hyvin tehokasta, eilen illalla pyysin oiken miestä apuun kun vaipasta löyty kunnon kakka tulva! :LOL: Ja oli muuten sitkeetä! :eek: jouduin hanan alla kosteuspyyhkeellä hinkkaamaan sonnat neidistä irti... :whistle: Mutta varmasti helpotti pikkuista :)

Mua kanssa välillä ahdistaa olla kotona Linnean kanssa aina, eli siis omaa aikaa kaipaisin! Miehelläkin työ ajat voi olla ihan mitä vaan, eilenkin meni klo23.58 töihin, tulee tänää joskus kasin paikkeilla illalla. Aamulla menee taas ennen 11 töihin ja tulee ma aamusta jossain vaiheessa... Mut toisaalta, mitä oikein tekisin jos ukko olis Linnean kanssa? Ketään en tunne täältä, että vois kahvilla käydä tms. Ainoo sit lenkille yksin tai kauppaan, mut ei mua niillä reissuilla mitenkään häiritse että tyttö on mukana... Jospa pääsis syksyn aikana jonakin iltana vähän humppaamaan, kun taas Vantaalla käydään. :)

Mekin alotetaan vauvauinti, se alkoi tosin jo viime lauantai aamuna, mut mies oli työpaikan "kokouksessa" edellis iltana, eli ei menty viime viikolla ja eilen sai sen rota-rokotteen, eli jäi tää viikko ja viel ens viikkokin väliin :/ Kotona ollaan jo tässä totuteltu suihkussa käymään ja kylpyvesi laskettu pari astetta viileemmäksi, suosittelivat siellä uinti infossa niin tekemään. Että valmistelut hyvällä mallilla, sit kun pääsis vaan tosi toimiin :D

Tuosta turvaistuimesta oli puhetta, me käytiin jo ostamassa tytölle britaxin two-way elite, meillä kun aika vanha tuo kaukalo, että mieluummin kohta jo vaihtais uuteen. Myyjä kovasti sitä suositteli, ja meistäkin oli kyllä fiksuin vaihtoehto, menee siinä tonne yli 4v asti, saa asennettua kaikille paikoille autoon sekä selkä että kasvot menosuuntaan. Vielä ei olla otettu käyttöön, vaikka myyjä sano, kun liikkeessä tyttöä siihen sovitettiin, että hänestä ei oo ollenkaan liian pieni siihen. Suositus kuitenkin on 9kg ylöspäin ja tuo vasta sen n.7kg. Mutta kohta varmaan se otetaan käyttöön.

Mitähän kaikkea muuta piti kommentoida... Melkein joka päivä käyn lukemassa teidän kuulumisia, mut sit kun saa ite vihdoin kirjoteltua, on jo kaikki unohtunu. Vaikka silti tulee aina hirmunen romaani :D

Vähän hätkähdin kun luin että Tiitteräisen Peetu käyttää jo 80cm vaatteita, meillä kun 62 on oikein sopiva vielä :D

Mutta sellasia meille, tää mamma odottelee et neiti herää, sit lähetään vähän kävelylle tuon siwan kautta. Oon siivoillu niin ahkerasti tänään että onhan se palkittava jollakin herkulla ja juu, laihdutus kovasti mielessä täälläkin... :whistle: :saint: :LOL:
 
meillä myös välillä risoo ettei omaa aikaa ole, ne kaikki kerrat kun olen yksin yrittänyt käydä jossain (kaverilla kylässä, kaupassa ja juhlimassa) niin mies on soittanut "äkkiä kotiin" puhelun, aaaarg :( Meillä mies tekee tällähetkellä niin paljon töitä, että ei nää poikaa paljoa. Yleensä poika on jo yöunilla kun iskä tulee ja aamulla iskä lähtee ennen kuin poika herää. Ei siis ole kumma, että iskää vierastetaan kun sen kanssa jäädään kaksistaan tai sitten poika vaistoaa että isä pelkää jäädä vauvan kanssa kaksin. Mies on taaskin, vaikka on lauantai, töissä. Välillä tuntuu siltä että oon ihan yksinhuoltaja, kun hoidan koiran, lapset ja huushollin yksin. Isomman tytön kanssa kyllä nyt lähdetään kerran viikossa käymään koirankoulutuksessa (saas nähä miten sekin onnistuu...). Tyttö on sen verran mustis kun äidillä ei jää enää tarpeeksi aikaa hänelle, mukava saada siksi yhteinen harrastus. Tyttö on jo 10-vuotias, mutta jotenkin niin herkkis. Tässä minunkin valitukseni muiden joukkoon :)

viivi76 Meillä on myös vanha viileä talo, mutta poju on kyllä oikea kuumakalle, ei ole palellut yöllä. Meillä on vaan äippäpakkauksen peitto ja yöpuku päällä. Tosin makkarissa on jo ollut patteri päällä.

rinsessan äite: kakan haju ja väri muuttuu kiinteiden vuoksi, ikävä kyllä :)

Jaahas, Dani heräs päikkäreiltä :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja parasta aikaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Parasta aikaa kyselit tuolista. Peetu on vielä ihan kaukalossa, joskaan ei siihen enää kauaa mahdu. Ollaankin mietitty et mikä sitten tuoliksi. Esikoinen kun mahtui 10 kk ikään saakka kaukaloon ja matkustaa edelleen siinä kaukalon jälkeisessä tuolissa, että uuden tuolin osto on edessä. Kai se pitää vaan suunnistaa lastentarvikkeeseen ja sieltä kysellä.

Ja juu, kyllä se aika painava on kannella tuota ukkoa tuossa tuolissaan, mut usein otan vaan vauvan siitä mukaan ja jätän tuolin autoon. Välillä jo muuten ärsyttää kun kaikki kyselee että miten sä jaksat noin isoa vauvaa hoitaa ja kantaa. Kyllä ne voimat kasvaa sitä mukaa kun vauvakin :D Että hyvin jaksan =)

Tiitteräinen , ei ollut minulla tarkoitus ihmetellä kuinka jaksat Peetua kaukalossa kantaa :) :hug: Ajattelin ääneen, että kuinkahan sinä jaksat kantaa Peetua, kun itse en tosiaankaan meinaa jaksaa kantaa Maijaa :D
Juu en mä sillä sitä sanonut. Ei tosiaankaan haitannut vaikka kysyit. Mut kaverit ja vähemmän kaverit, kun liki kaikki kyselee että eihän tuollaista jaksa edes kannella. Välillä se ärsyttää, mutta sinun sanomisesta en todellakaan loukkaantunut, että ole huoleti

=) Aina saa kysyä, mut se jatkuva taivasteleminen joka kerralla kun näkee niin pistää välillä tympimään.

Bianca meillä meni se 62cm vaan hetken syntymän jälkeen. Tuo poika kun painoi liki sen 4 ja puol kiloo jo syntyessään :D Äitiyspakkauksen vaatteista jäi melkein kaikki käyttämättä ja nyt jännään et ei taida tuo talvipukukaan enää mahtua, on kyllä siinä ja siinä. Oikeemmin silloin kun syntyi niin 68cm oli parempi kuin 62cm. =) On tuo masukin sen verran pullukka tuolla pojalla :heart:
 
jatkan tässä vielä sen aikaa kun poika heräilee tässä sylissä... Joku kyseli tässä aiemmin töihin lähdöstä. minua ei kiinnostaisi ollenkaan jatkaa vanhassa paikassa. Ajattelinkin josko irtsanoisin itseni tässä äippäloman aikana ja katselisin rauhassa uutta paikkaa. Kun varaa ei ole jäädä hoitovapaalle ja jos irtisanoutuisin niin silloin saisin liitonrahat.

me taidetaan nyt ruveta taas maistelemaan aprikoosia, jos se sais taas hymyn irtoamaan pojulta :)
 
Onnen päivä!! =) :heart:
Lapsi ollut koko päivän kuin aurinko, oli isänkin kanssa reilut 3 tuntia ja isäkin on edelleen iloinen :LOL:
Lisäksi ekaa kertaa likka söi kaiken kiinteen mitä annoin eli noin 3 teelusikkaa ;)
 
parasta aikaa aikas kiva "lohdutuspaketti" pandalta :p
pitäsköhän alkaa valittaa useemmin ;)

joku kirjotti täällä hipp puurosta.mitä se on?ei oo sattunut silmiin ainakaan hyllyillä.mä annoin äsken pojalle ekaa kertaa banaanipuuroa.toivottavasti ei tuu masuoireita...

hitsi kun ei muista nimiä,mutta kyseltiin kaksosten toisen huomaamisesta ja muistaakseni 5kk iässä hokasivat että heitä on kaksi =)

markus käyttää nyt 68cm vaatteita ja olen jo kaksi kassillista pieniä myynyt huutonetissä pois.mulla on se sterilisaatioaika lokakuulle niin enempää vauvoja ei tule.kolme on sopiva määrä,kun tää kolmaskin oli täys yllätys.lääketiede ei tiennytkään kaikkea.

aamulla imin taas räkää pois pojulta ja sitähän tuli

:eek: mutta onneks helpottaa toisen oloa edes hiukan.nyt hakee unta sitterissä,kun nukahtaa kannan yläkertaan.

illanjatkoja mammat =)
 
Tiitteräinen, jännä juttu kyllä, meillä Linnea käytti kyllä aluks 56 kokosia vaatteita ja tosiaan nyt vielä menee 62, vaikka oli hänkin sen 4480g ja 53cm syntyessään. Linnealla vaan kasvu ei sit jatkunu niin hurjana, kuten tais Peetulla käydä :)

Mettis, se HiPP kaurapuuro on vissiinkin aika uus tuote, ainaki paketissa lukee uutuus. Mut on siis 4kk alkaen ja sisältää korvikejauhetta, kaurajauhoa sekä vitamiineja ja rautaa. Linnealle on ainakin maistunu oikein hyvin, pieniä annoksia toki oon vielä tehny, mut varmasti vetäis enemmänkin kun mitä oon nyt vielä antanu :)

Tyttö on nukkunu tänään aika paljon, voi varmaan johtua siitä eilisestä rota-rokotteestakin. Meni nukkumaan jo ennen ysiä, saa mamma vähän sitä omaa aikaa nyt iltasella. Luulen et meen uittaa jalkoja kuumassa vedessä ja otan uuden vauva-lehden mukaan. Laatu aikaa kylppärissä :D

Öitä!
 

Yhteistyössä