Toukovauvat-07 TAMMIKUU

Pikaisesti ennen lenkille lähtöä :wave:

Isompi ollut yökylässä kaverillaan ja Peetu meni jo päikkäreille ulos. Kunhan saan kirjoitettua niin lähdetään kärryttelemään. Lunta satelee hiljalleen ja ihana ilma.

Kynsien leikkuusta meillä se menee hyvin. Peetu nauraa kun sanon joka kynnen kohdalla "naps naps naps naps" ja viimeinen napsaus isommin :D Ei siis onhelmia sen suhteen.

Balou, voimia päätökseen, tiedän kokemuksesta, että se on vaikeaa :'( :hug:

Moonlight toivottavasti sinun masussa kaikki olis niinkuin toivot olevan :hug:

Sairasteleville ISO :hug:

Meillä Peetu on nyt oppinut istumaan ilman tukea. Eka päivänä vähän nuokkui mutta nyt istuu tosi hyvin eikä edes enää keikahtele, ja siis 4:s päivä istumista menossa. Olis varmaan oppinut jo aiemmin jos vaan olisin laittanut istumaan. Nyt voi siis katsella maailmaa vähän eri vinkkelistä :)

Äsken sitten oppi heittämään palloa ja voi sitä riemua kun koppeiltiin. Niin söpöä kun toinen ihan tohkeissaan. Ja kun ei enää palloa heitelty niin sitten rupes kokeilemaan miten ne muut lelut lentää :D :heart:

Mutta nyt lenkille kun kerrankin pääsee helpolla lähtemään, ja illalla ois tarkoitus sitten vielä sauvakävelyllekkin mennä.

Joten heippa hei :wave:
 
ja pitkästä aikaa sataa vettä ja räntää, ei ole satanutkaan kuin eilen.... :(

Parasta aikaa kiitos vinkeistä, kokeillaanpa nyt jos tummennukset paremmin onnistuis, olen huomannut, että heti ne temppuilee, jos tulee jokin kirjoitusvirhe ja sen korjaa.
Ihanan kuuloinen reissu teillä =) , nyt mun on ruvennut tekemään ensimmäisen kerran sitten Helmin syntymän johonkin iltamenoon mieli, tai lähinnä siihen, että sais laittautua, ostaa jotain kivaa päälle pantavaa ;) , tai sitten olis ihana päästä miehen kanssa kaksin viikonlopuksi laskettelemaan, voisi laskea vaikka aamusta iltaan.

Meillä mies on kanssa noissa laina asioissa mua toppuuttelemassa, eli oikeesti me ilmeisemmin jatkossakin kuljetaan noissa vuokra mökeissä. Levistä ja Ylläksestä on paljon ollut juttua, ja me myös pidetään yllästä ykkösenä, lähinnä tietysti rinteiden takia, mutta jos palveluja käyttää, niin onhan niitä Levillä ihan eri lailla.

Hanna annoit mulle vinkkiä lasien ostoon, mutta minä tietysti ensin ostin ne lasit, jotka oli kivan näköiset :ashamed: , eikä olis kannattanut, no nyt on sitten jo toiset odottamassa seuraavaa käyttöä, josko ne sitten olis paremmat.

Mulla alkoi eilen ihan hirmuinen loman jälkeinen ahdistus, heti tekis uutta reissua mieli varata, mies jo tuskastui, ja sanoi, että etkö voisi hetken nauttia tehdystä matkasta :/ .

Moonlight toivottavasti sinulla on kunnossa. :hug:

Parasta aikaa sanoit, että leikittelette välillä ajatuksella muuttaa etelään, mie taas mietin, että miten paljon lyhyempi ajomatka teillä on sinne Ylläkselle! Eli kaikella on varmaan puolensa.

Mie olen tänään käynyt aleissa kun isommat lapset oli kerhossa, itselleni ostin neljä paitaa ja hiusvärin, harvoin tulee itse väriä päähän laitettua, mutta nyt siihen on turvauduttava, kun kampaajaa en ole saanut varattua ja kun sinne ei kuitenkaan ihan lyhyellä varoajalla pääse. Ja sitten ostin Suomalaisesta kirjakaupasta lastenkirjoja, alesta kun niitä saa niin halvalla, ja ne on hyviä pahanpäivän varoja, jos tulee yllättäen kutsuja synttäreille tai kotona akuuttia tarvetta lahjoa :eek: .

Nää meidän lapset on koko ajan mun kimpussa kun yritän kirjoittaa, eli teksti on varmaan kovin sekavaa, palaan tänään vielä paremmalla ajalla :wave:
T:Minnihiiri
 
Nyt tulin pikaisesti pyytämään teiltä apuja. Eli järjestetään nyt vihdoin ja viimein tupaantuliaiset molempien vanhemmille. Isät ovat kovasti meitä olleet auttamassa koko rakentamisen ajan ja haluamme heitä muistaa. HEille on jo lahjat tiedossa, mutta sitten nämä äidit. He ovat tehneet ruokaa, siivonneet, auttaneet pakkaamaan ym. Heille pitäisi myös keksiä jotakin kivaa. Heitelkääpä ideoita mitä voisi ostaa? Itse mietin jotakin lahjakorttia kauneushoitolaan tms.
 
Mennis, meillä tytöllä (6 v) oli perjantai-illasta lauantaihin aamupäivään sellainen ohimenevä kuumekohtaus, ei minkäänlaista flunssaa, mutta kuume vaan nousi 38.5:een ja seuraavana aamuna oli vielä lämpöä, sit meni ohi. Päänsärkyä ja niskasärkyä valitteli.

Lumikko mustakin jokin lahjakortti, esim. hieronta tai päiväkäynti kylpylään tai ravintola on kiva lahja.

Tiitteräinen meilläkin pallo on varsinaisista leluista (jollei kaukosäädintä tms lasketa) ihan ylivoimainen ykkönen!
 
Kiitoksia kaikille halauksista ja sympatioista tässä olenko raskaana vai en??asiassa..
Ollaan siis yritetty muutama kuukausi vauvaa ja kyllä olis kurjaa jos se nyt sitten tärppäs ja oliskin siellä munatorvessa :ashamed:
Tämän päiväisten verikokeiden vastauksesta lääkäri soitti ja sanoi että raskaushormoonit on nyt nousseet juuri niinkuin normaalissa alkuraskaudessa ja normaaliin tahtiin viime kokeista.. eli lääkärin mielestä olisin todennäköisemmin raskaana kuin että se olisi kohdun ulkoinen. Tietysti mulla nyt sitten on keskiviikkona ultra jossa sitten selviää enemmän. Että toivotaan parasta, pitäkää siis peukkuja että siellä pieni alku näkyis :) ja sittenhän tietysti tutkivat enemmän, kun siellä munatorvessa kuitenkin on myös jotain. Eli aikamoisessa syynissä. Mutta jotenkin tiesin tämän, kun mietin aikanaan, että edellinenkin raskaus oli aikamoinen ja synnytys vielä enemmän.. niin juuri niinkuin Balou muistaa kans, että tästäkin tulee sitten tietysti jotain erikoista, heh.Toivottavasti ei.
Balou Miten sun raskaus etenee? kaikki hyvin ja onko mitään ylimääräisiä olotiloja? Ja voi surku sitä teidän heppaa, voimia sulle kaiken tuon keskellä!!

Meillä on kans poika kuumeessa ja ripulissa, eilen käytteiin sitten Tyksissä kun tuli verta ja limaa ulosteen mukana ja tänään lääkäri sitten soitteli verikokeista, kaikki oli kunnossa onneksi. Voi siis olla sitten kuitenkin rota virusta tai jonku muu ripuli.Uloste viljelyn vastaus tulee sitten vasta loppu viikosta. Mutta hyvin kuitenkin juo ja syö, mutta nyt kuitenkin yritetään sitten rauhoittaa masua maidolta, kun limakalvot on niin kovilla.

Menniksen pienelle myös paljon paranemis toivoa!!

Nyt en ehdikkään kommentoida ja kertoa omaa napaa enempää,sori kun tuli niin oma napainen viesti..
kun mies osti joululahjaksi meille Ison kylpyammeen niin siellä odottaa kuuma kylpy.. joten palataan taas.
 
Moonlight-80 Toivottavasti kaikki on masussa hyvin :hug:

Balou :hug: Voimia isoon ratkaisuun. Ajatelle sitä viimeisenä palveluksena rakkaalle. Kolmen koiran omistajana tuleva pelottaa aina.

Nyt Bridget Jones:in pariin :wave:
 
:wave:

Terveiset raittiista ulkoilmasta. Kävinpä vielä iltalenkillä tunnin verran sauvomassa. PÄivällä kävin Peetun ja koiran kanssa 70minuutin kävelylenkin, että tänään on tullut reippailtua. Avannossakin pyörähdin ja olipas virkistävää taas.

Neiti kotiutui yökylästä ja olipas toinen sippi. Oli huutanut mun lenkin ajan ja nukahtanut lopulta vaatteet päällä. Menin sitten riisumaan ja alkoi taas hirveä huuto. Puoli tuntia huusi kurkku suorana täyttä huutoa ja ei lähelle saanut mennä. Lopulta selvisi syy, ja se oli se että kun isi oli ottanut housut pois eikä äiti. No, laitettiin farkut jalkaan ja äiti otti ne pois ja kannoin tytön sänkyyn ja nukahti heti. Se on niin pienestä välillä kiinni. Tuo neiti kun on vähän äitin tyttö vaikka isin kanssa paljon puuhasteleekin

No, nyt on rauha talossa, tasainen naputus vaan ja mussutus kun äippä syö viiliä ja marjoja :p

Pallosta on meillä kyllä tullut nyt ihan ykkössuosikki oikean kännykän jälkeen. Isosiskokin oli niin ylpeä kun Peetu oli sen oppinut sillä välin kun oli yökylässä. Oli iskältä kysynyt että no joko se osaa kävelläkkin :LOL: Mutta ei onneksi ihan vielä. :D

Jep, mutta tulin vain kuulumiset lukemaan enkä malttanut pitää näppejä erossa näppäimistöstä.

Nyt hyvät yöt :wave:
 
huh huh mikä yö poika heräs tunnin välein. Räkäseksi tuli taas yön aikana, voih en jaksas kun just loppu kuuri vesirokon jälkitautina tulleesta korvatulehduksesta....

Balou Voi kamalaa mulla kaks heppaa ja pihassa ja aina pelkään sitä päivää kun joutuu pois laittamaan tai tekemään tuon vaikean päätöksen.

Meillä saa sormien kynnet hyvin leikattua mutta varpaiden kynnet tuottaa onkelmia.
Vaihdoin eilen vaunuihin ratasosan ja luovuin ihanasta kopasta johon sai niin ihanan pesän. Poika nukkuu molemmat päikät pihalla vaunuissa.

Huomenne olis 8kk neuvola ,lääkäri neuvola meni vasta kuukauden päähän.

Kai tästä täytyy vaan jaksaa ulos lähteä vaikka nukuttais niin kovasti.
Hyvää aamun jatkoa kaikille!!!!

Terveisin Tähti 75 poijaat
 
Näin ekaksi pikasta paranemista sairasteleville :flower:

Mulle kans tuli taas lunssa... toissailtana nosti vähän kuumettaki ja ny on räkänen olo... toivottavasti ei Paavolle tulis.

Meillä on tänään 8kk neuvola (huomenna Paavo 8kk).. hauska mennä kattoon aina niin mukavaa neuvolatätiä ja tietty kiinnostaa Paavon mitatki.

Laihuttaminen mulla vieläki vähän kehnolla mallin.. Crosstrainerilla olen kyllä polkenu, mutta tuon syömisen suhteen ois parennettavaa... Enkä ole saanu aikaseksi ostaa sitä Detox-kuuriakaan.. Niin no sen verran sain tehtyä, että tilasin Painonvartijoilta semmosen ku "kaikki päivät 2008" kirjan, johon voi merkitä päivän pisteet yms. Ku tuntuu, että jos erillisille lapuille niitä alkaa laittamaan niin niitä on joka paikassa, ja onhan tuohon kirjaan kaikki jo valmiiksi painettu. Siinä on myös lisäki vinkkejä yms.
Mulla se kirja vielä postissa, käyn tänään hakemassa..

Meille tuli eilen työpaikalle kahviautomaatti... arvatkaa vain tuleeko sitte niitä erikoiskahveja, kaakaota yms. lipitettyä.... :whistle: Ja arvata saattaa, että eihän sitä voi "kaljupäänä" juoda... eli keksiä, pullaa yms. :eek:

Noista eläinten "viimisistä matkoista" niin se on yks juttu, minkä takia en haluais meillä olevan lemmikkejä... Aivan ihaniahan ne on, mutta se luopuminen on niin kauheaa...Sanoinki miehelle, että sitte ku Eetu-koira lähtee taivaaseen, niin uutta lemmikkiä ei oteta. Oli ihme kumma samaa mieltä minun kanssa... :whistle:

Nyt lyö pää tyhjää. Joten tulen sitte kello 14 jälkeen ilmottelemaan neuvolakuulumiset :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 
Morjens :wave:

Olipas Tiitteräinen ollut reipas :) Olet sinä vain jaksavainen ihminen! Se avannossa käyminen on kyllä varmasti ihanaa, voin kuvitella sen hyvänolon tunteen mikä siitä seuraa! Vaikka omat käynnit voi laskea yhden käden sormissa, niin nekin ovat olleet hienoja kokemuksia :D

Minun jalkani, tarkemmin tuo sääri tuosta edestä ja nilkka on nyt sitten ihan "jumissa". Oli jo ennen Riikan matkaa ja koroilla kävely ja muutenkin kahden päivän reipas kävely ympäri kaupunkia eivät tehneet asialle ollenkaan hyvää... :ashamed: Mies epäilee, että se on jonkin kalvon tulehdus ja rasitusvammaa, kun ehdin kuitenkin taas reippailla enemmän ennen sitä reissua :/ Nyt olen yrittänyt olla sen kanssa levossa, mikä on käytännössä aika sula mahdottomuus kahden kerroksen talossa, jossa on koko ajan jotain touhua. Eilen illalla se oli ihan älyttömän kipeä taas ja turposi iltaa kohden aikalailla. Aamulla mies sanoikin, että ellei se nyt huomiseen mennessä ala parantua, niin on sitä mentävä näyttämään lääkäriin, ettei ole tullut jotain pahempaa.
No, toivon, että se nyt menee ohitse ja pääsisin taas sauvakävelylle! Uiminenkin jäi tänään välistä, koska aamulla sillä ei kärsinyt kunnolla astua :ashamed:

Paranemisia toivottelen kaikille minäkin :hug: Täytyy koputtaa puuta, mutta meillä on ollut ihmeen tervettä sakkia. Nyt tietysti sitten tullaan kaikki kipeiksi, kun avasin suuni :x :D

Maija on ulkona nukkumassa ja nyt alkoi rapinaa ja kutsuääntä kuulumaan hälyyttimestä, joten palailen myöhemmin lukemaan lisää kuulumisia :) :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
Moonlightille onnea ultraan! Ai että kun haikeana kuuntelen näitä vauvajuttuja..!

Rasmus on jotenkin niin hassu nykyään kun konttaus sujuu vauhdikkaasti. Hän läpsyttelee pitkin kotia ja tekee omia tutkimusretkiään. Muutenkin on niin jotenkin niin suloisessa iässä. Huonosti vaan syö, pelkästä maidosta vaan tykkäisi. No, ei kai siitä haittaa, vaikka 8-kuisena ruokavalio olisi vielä aika maitopainotteinen. Lähinnä vaan tuo yösyöpöttely häiritsee.

Parasta aikaa mä varmaan kävisin lääkärillä näyttämässä nilkkaa, koska ei se varmaan sattumalta noin arista. Varmaan ottaisin myös kuuriluonteisesti jotain tulehduskipulääkettä, koska jos se on jotain tulehdusperäistä.

Hanna joo ei täälläkään painonpudotukset onnistu. Mutta joka tapauksessa vaikkei tippuisikaan, niin onhan se hyvä edes vähän katsoa syömisten perään, liikkua yms, ettei ainakaan nousisikaan. Se on mun realistisempi tavoite tällä hetkellä.
 
Kaikille sairaana oleville oikein paljon paranemissäteitä :hug:

Meillä on mennyt illat ja yöt taas kitinällä.
Samu ei meinaa illalla antaa unelle periksi ja kitiää iltaisin sen takia.
Sitten kun sen saa nukkumaan, niin se herää jossain vaiheessa kesken kaiken ja rupeaa taas kitisemään.
Viime yökin meni Samua monet kerrat hyssytellessä uneen.
Mikä tuohon poikaan on mennyt, kun ennen se on nukkunut todella hyvin, ilta 20-21 aamu 8-9 saakka, ja vielä ilman heräämisiä. :eek:

Kynsien leikkuu menee välillä helposti, mutta yleensä Samun kynsiä on vaikea leikata sen ollessa hereillä. Se kipristelee varpaitaan todella paljon ja näyttää myös kutiavan jalkapohjistaan.
Mutta kun se nukkuu, niin kynsien leikkuu menee huomaamatta.

Lempilelu Samulla on iso pehmo pupu.
Mutta nyt ollaan myös ruvettu leikkimään palloilla paljon.
Välillä suututaan kun pallo ei pysy käsissä ja välillä nauraa rätkytetään pallolle. =)

Täällä on eilisestä illasta alkaen satanut ihan kivasti lunta.
Sitä on varmaan 20-25cm tullut kerralla.
Pakkasta ei ole kuin vajaa -2astetta, mutta ihan kiva sää muuten.
Kävin poikien ja koiran kanssa lenkillä.
Hyvä että pääsin vaunujen kanssa eteenpäin tuolla hangessa.
Mirolla oli hauskaa kun sai peuhata lumessa ja laskea pulkalla mäkeä.
Samu nukahti melkein samantien vaunuihin ja nukkuu tuolla sängyssään edelleen.
Toivottavasti nyt säät pysyisi pakkasen puolella, että taas tarvitse rämpiä loskassa ja rännässä.
Koko ajan tulee pikkuisen lunta lisää.

Voiko 8kk ikäiselle syöttää linssejä?
En ole kyllä itsekkään niitä koskaan tehnyt, mutta eilen ostin niitä kaupasta ja ajattelin joku päivä kokeilla.

Samulla on huomenna 8kk neuvola lääkäri aika.
Huomenna sitten taas tiedetään Samun uudet mitat ja muut tarvittavat tiedot.

T: B ja pojat
 
Lääkärissä käyty taas vaihteeksi.
Allergioiden kanssa kaikki hyvin eli maito ainut mikä ei käy. Muuten kehui, että laaja ruokavalio on meidän neidillä. Seuraavaksi otetaan kokeiluun soija ja nauta, jotka voivat kyllä mahdollisesti aiheuttaa allergiaa, mutta kokeillaan nyt.

Sitten siihen yskä asiaan saatiin semmoista ratkaisua (tai ainakin yritystä), että lääkäri määräsi tytölle astmalääkkeet, vaikkakin sanoi, että ei usko kyseessä olevan astma. Sanoi, että yskä on jatkunut sen verta pitkään (kuukauden), että keuhkoputkien limakalvot ovat rikki ja siksi yskä ei helpota. Eli nyt kuukauden kortisonikuuri ja siihen päälle avaava lääke tarvittaessa. Jos niillä nyt sitten saatas tyttö kuntoon. Alkaa jo riittämään, kun kuitenkin ennen joulua jo alko tämä yskiminen ja räkiminen.

Itsellä alkaa jo olo helpottamaan, vaikkakin on vielä vähän tukkoinen ja räkänen olo.

Siinä tärkeimmät, nyt kirjan pariin! :wave:
 
Aivan aluksi Moonlightille peukkuja ultraan, toivottavasti siellä näkyy pikku-asukki oikeassa paikassa :hug:

Baloulle jaksuhali heppa-asiassa, toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin :hug:

Rinsessan äite, ihana kuulla, että teillä voidaan hyvin =) Sanoit, että teidän Noora on hoikkeli, niin voisin antaa Nooralle -jos kelpaa- sellaiset keltaisesta mikki-fleecestä tehdyt puolipotkarit. Tein ne Miskalle, mutta sen verran kinnaa jaloista, että en viitsi hällä niitä käyttää. Meillä myös Miska osaa olla tosi surkean näköinen ja kuuloinen, jos jokin kiva asia otetaan pois, esim.johdot meilläkin ;). Tai jos häntä kieltää menemästä muovipussilaatikolle (muista ei ole vielä tarvinnut kieltää). Nyt tosin on alkanut hymyillä aivan tajuttoman suloisesti, kun kiellän tuosta laatikosta, että minun on täytynyt kääntää pää poispäin, etten hymyile takaisin :whistle: Kyllä ne osaa vetää jo pienestä pitäen oikeista naruista ;)

Lumikko, ne lahjakortit kauneushoitolaan olisivat minustakin ihania muistamisia! Juuri niikuin Minnihiirikin sanoi, niitä harvemmin tulee itselleen ostettua, kun kaikki muu yleensä menee äideillä oman itsensä edelle.

Parasta aikaa, muistan silloin kun aloitin sauvottelun ja varsinkin silloin kun menin niillä paljon, minullakin tuli etusääri kipeäksi ja siihen ei auttanut muu kuin olla viikon verran sauvailematta ja sen jälkeen pidentää lenkkejä asteittain rauhallisesti :( Tosin jalat eivät turvonneet eikä mitään muutakaan sellaista ollut, joten voi olla kyllä hyvä idea käydä lääkärissä näytillä :)

Täällä on myös valkoinen maa. Lähdin eilen pikkupoikien kanssa rattailemaan aamusta ja oli tarkoitus mennä puistoon hetkeksi. Kun sitten pääsin meidän pihasta 300m, niin eihän noita jalkakäytäviä ollut aurattu yhtään. Sanoisin, että otti jonkun verran kunnon päälle tuuppia 42kiloa etiäpäin siinä hangessa. Normaalisti 10minuutin matkaan meni ainakin 20minuuttia ja muutaman kerran jouduin pysähtyä huilaamaan :ashamed: Emme sitten kuitenkaan päässeet enää puistoon asti, kun niitäkään teitä ei ollut aurattu ja olisi ollut vieläkin hankalampi päästä eteenpäin. Olimme sitten kotipihassa hetken ja teimme isomman pojan kanssa pienen lumiukonkin. Oli muuten hauska huomata kylillä, kuinka vieraat ihmiset pysähtyivät hymyillen sanomaan aina muutaman sanan, kun näkivät meidät =) Nämä ovat minusta yksiä niitä pieniä arkisia iloja, mistä tulee hyvälle tuulelle koko päiväksi :heart:

Meillä Miska alkoi liikkumaan viikonloppuna hauskasti. Menee ensin konttausasentoon ja yrittää hypätä jaloillaan eteenpäin :LOL: Toinen tyyli on, että menee kyljelleen ja siitä kurottaa viistoonpäin ja jalat käy kovaa vauhtia :heart: Jollain tapaa pääsee jo vähän eteenkin päin ;)

Ei mutta nyt täytyy lähteä puuhastelemaan jotain "hyödyllistä". Palailemisiin :wave:

Sammakko + Miska kohta 9kk :heart:
 
Kiitos kaikille kommenteista tuohon lahja asiaan. Ja niille pappoillehan me ostetaan sitten ihan tavaraa, tiedossa on mitä annetaan heille.

Tein eilen pullaa pitkästä aikaa. Leiponut olen kyllä muuten, mutta tuo pullan teko on jäänyt vähälle. Tänään pitäisi tehdä mokkaruutuja ja jotakin keksiä, loppuviikosta sitten kakkupohja. riittäisikö nuo kahvin kanssa tupareihin? Laitetaan kumminkin ensin ruoka ja siihen vielä jälkkäripäälle.

Täällä pieni pakkanen, mutta ei lunta.

Meilläkin huippulelu on ollut pallo. Nyt se ei ole enää niin kiinnostava vaan tilalle ovat tulleet kirjat. Niitä tutkii ja katsoo vaikka kuinka kauan. Ja toinen on vetoketjut. Eilenkin leikki minun villpaidan vetoketjulla vaikka kuinka kauan. Ja hiuksetkin ovat alkaneet kasvaa meidän tytöllä. kohta ei voi enää sanoa, että on hampaaton ja kalju ;)

Nyt menen kyllä kahvinkeittoon ja syömään sitä pullaa.

lumikko ja tyttö 9 kk + 1 viikko
 
Tuli vielä sellainen mieleen, että oletteko ajatteet kuinka kauan ollaan tässä jo kirjoiteltu. Tuntuu jotenkin niin kivalta.

Missähän mahtavat olla Commander, Tirlittan81 ym jotka ovat ennen ahkerasti kirjoitelleet. Sitten kaipailen vielä yhtä meistä, hänen nimimerkkiä en kyllä nyt muista, mutta joka muutti toiselle paikkakunnalle raskauden aikana. Jos joku muu muistaa hänen nimimerkin.
 
En siis ole varmaan marraskuun jälkeen kirjoittanut... Aika on mennyt tuon esikoisen diabeteksen kanssa opettelussa.

Hurjaa miten aika kuluu nopeaan. Mekin oltiin jo 8kk neuvolassa (10kg 240g ja 73,5cm) ja seuraavaksi mennään jo 1v neuvolaan!

Nipa konttaa. Aloitti ryömimisen tuossa viikko sitten ja teki sitä 2-3 päivää. Sen jälkeen on siirtynyt konttaamiseen.
Ensimmäinen hammas tuli vasta 23.12. =) Mutta nyt niitä on jo kaksi.

Meillä oli taas uudenvuoden jälkeen vähän hankalaa, koko perhe (paitsi minä) oli mahataudissa ja tietysti tuon diabetikon kanssa jouduttiin lähtemään ambulanssilla sairaalaan. Oli äidillä itkussa pitelemistä kun soitti 112:seen ja pyysi apua. Sokerit 2 pinnassa ja mikään ei pysynyt sisällä. Se oli aika pelottavaa. Oltiin sitten 4vrk sairaalassa joista 3 tipassa. Nyt poika jälleen oma itsensä. Lisähuolta aiheutti tietty se, että jouduin jättää Niilon oksennustaudissa tänne kotiin... mutta hänellä se meni onneksi helposti ohi.

Nyt toivotaan että saadaan tämä uusi vuosi olla sairastelematta enempää.

Mutta pikaisia viestejä tästä vaan. Nipa on kontannut tsiljoonannen kerran isoveljensä leikkejä häiritsemään. :D

Gabria

ps. AI NIIN!!!! Meidän Nipa on kova ähistämään kakkaa... nyt ollaan saatu onnistumaan eilen ja tänään KAIKKI kakat pottaan! Ensimmäinen ähkäisy kun tulee, niin on vielä hyvin aikaa etsiä potta ja viihdykettä... :LOL:
 
Pikaisesti vain...

Kiva, parasta aikaa että oli hyvä reissu!

Olen itse alkanut haaveilemaan jos miehen kanssa pääsis yhdessä vaikka leffaan ja syömään. Ajattelin soittaa mml:n lastehoito palveluun, jos sieltä saisi kivan tytön kotiin. Ajattelin että voisi lähteä sitten kun poika on nukahtanut, niin ei tarvi olla itse hätä kädessä, että miten pärjätään... Ja miehellä on ens kuun lopussa kolmikymmpiset niin jos järjestäis vaikka yllärinä hälle =)

Minäkin olen miettinyt missä monet ovat. Esim. Tuikku. En muista myöskään kaikkien nimimerkkejä, mutta moni on mielessä.

Meillä on pojalla uusi huvi. Kun istun tässä tietokonetuolissa niin hän tulee kävelytuolilla ja vetäisee yhden vivun alas niin että tuoli rämähtää allani hassuun asentoon :LOL: Sitten on pojalla hauskaa =) Ja niin äidilläkin, kunnes se on tapahtunut semmoisen 20 kertaa...

Minä harvapää unohdin sen odottamani vauvakirkon :headwall: Kyllä harmitti. Ja viimeviikolla olisi saanut käydä ilmaiseksi tutustumassa muskariin, niin unohdin senkin... Ei auta almanakkakaan ja siinä muistutukset...

Tänään käytiin perhekerhossa ekaa kertaa. Oli pojalla (ja äidilläkin) mukavaa. Sattui vielä niin kivasti että oli valokuvaus juuri ja melkein puoli ilmaiseksi saa kuvat jos ne haluaa lunastaa.

Mutta nyt pojan kanssa puuhastelemaan :wave:
 
..ollaan oltu nyt 5 vrk koko 6-henkinen perhe, nyt alkaa olla valoa tunnelin päässä. Eilen pesin 7 koneellista pyykkiä ja tänään kolme koneellista, ostin yhden patjan, 2 petauspatjaa ja yhden tyynyn...

kippana tosiaan näyttävät olevan "yhteisten linjojen" kannattajia meidän vauvat. Nyt vain sairaana poika paastonnut 4 päivää ja kaikki kylkiluut pystyy laskemaan vain katsomalla. Kauhea työ saada jätkää taas lihotettua. Onneksi tissi kelpasi koko ajan, muuten ois jouduttu tippaan. Tänään söi ensimmäisen kerran enemmän kuin kaksi tl sosetta eli koko purkin.
Nyt alkaa isomman pojan läksyjenteko,täytyy keskittyä hommiin,

Riiviöiden äiti :wave:
 
Löysin eilen Konstalta ensimmäisen hampaan. :heart: Piti heti soittaa miehelle ja se oli aivan innoissaan. Suuria juttuja tuollaiset.. :)

Huomenna mennään 8kk neuvolaan. Pyydän lääkäriä samalla katsomaan Konstan korvat ja kuuntelemaan keuhkot kun Konsta yskii edelleen etenkin öisin. Tuun sitten kertomaan Konstan mitat.

Kaveri tuli aamulla lasten kanssa aamukahville. Oli kyllä kiva rupatella oikein ajan kanssa kun vauvajumpassa ei koskaan ehdi muutakun pikasesti vaihtaa kuulumiset. Samalla tuli siivottua kun mua aina häiritsee itseäni jos koti on sekaisin kun vieraita tulee.

Kyllä meidän pinossa on nyt murhetta riittäny. Lapset, vanhemmat ja kotieläimet sairastaneet oikein urakalla. Toivotaan että paremmat ajat ois eessäpäin. :hug:

Mä ootan ihan innolla lauantaita kun päästään miehen kanssa kaksin shoppailemaan ja syömään. Mäkin pääsen pitkästä aikaa etupenkille istumaan. :LOL: Samalla tuntuu kyllä pieni pisto sydämessä kun Konsta jää hoitoon, mutta eiköhän se oo ihan tervettä olla välillä lapsestaan erossakin. Ei kuitenkaan olla kuin muutama tunti päivällä poissa. Perjantaina mennään mun äidin luo kyläilemään että Konsta sitte muistaa paikan kun lauantaina viedään.

Mä ajattelin aloittaa Konstan kanssa pottatreenit sitten kun Konsta täyttää 1v. Jos vaikka vinkkais jollekkin että potta ois hyvä synttärilahja.

Täällä ei edelleenkään oo lunta. Mulla menee hermot kun ulkoolta kulkeutuu hirveet määrät hiekkaa kenkien, koiran ja vaunujen pyörien mukana. :headwall:

Meidän Konstan ykköslelu on kanssa pallo. Ollaan nyt ahkerasti palloteltu kun samalla tulee harjoteltua tuota istumista. Vielä pitää olla tyyny selän takana vaikka pitkiä aikoja jo istuukin.

Mua jännittää kauheesti Moonlightin puolesta... Mä kävin kaksi kertaa alkuraskaudessa (silloin kun Konstaa odotin) ultrassa kun epäiltiin kohdunulkopuolistaraskautta vatsakipujen takia. Tuota raskaushormonia seurattiin silloin myös. Kyllä se oli raskasta aikaa kun hirveä huoli oli ja kun vauva oli niin kovasti toivottu ja odotettu. Se epätietoisuus ja oottelu on kaikista pahinta. :hug:

Nyt meen Konstan kanssa leikkimään. :wave:
 
Kerkiää tännekkin käymään. :) Eileen oli aamusta kaveri poikien kans käymässä ja illalla käytiin Juuson ja mumman kans uimassa. Oli mukavaa, meinataan ruveta käymään joka viikko. Tänään oon sitten siivonnut, kun on torstaina tupperware kutsut.
On muuten ihanaa, kun on maa valkoisena ja pääsi esikoonen tänään laskettelemaan, kun ulkoiltiin.
Mulla kans on menny laihdutus kuuri aivan pipariksi, muka niin innolla alotti. :headwall: :D

Iso :hug: sairastaville!

Hippimamma, jabba the hut...ainakin on jäänyt mun mieleen ja on muitakin, mutta nimet unohtunut. Mikä nyt ei ole silti mulle uutta. :LOL: Ja tietysti Commanderia kaipaillaan. Välillä on miettinyt mitä heille kuuluu.

Meillä on huippu leluna tällä hetkellä puinen domino peli, toinen suosikki on pallo ja varsinkin sellainen jonka saa suuhun.

Parasta Aikaa toivottavasti jalka rupiaa parantumaan.

Anteeksi, kun en muista mitä kaikki ootte kirjoitellut. Muistan sitten, kun lähden koneelta niinkuin yleensä, sitten tulee mieleen niin siihenkin olis pitänyt kommentoi.

Mulla kans vipattaa menojalka. Lupasin joku viikonloppu ottaa kalsari "kännit", kun ei enää tarvi yölläkään syöttää. Ei tarvi varmaan, kun kaks siideriä ottaa niin on tarpeeksi. :LOL:

Mutta nyt palailemisiin!

Elli ja Justus
 
No niin... neuvola kuulumiset:

-pituus 71.5cm
-paino 9830g
-pipo 46.5

"Hyvin, tasaisesti kasvaa. Tyytyväinen, rauhallinen poika. Hyvä, säännöllinen päivärytmi. Kävelee tukea vasten. Soma poikavauva."

Eli kaikki ihan hyvin.. minua itteäni vain ihmetytti ku ei ollu enempää paino noussu.. normaalisti on tullu 1kg tai 500g kuussa niin nyt kahen kuukauen aikana tullu vain se 500g. Terkkari meinas, että johtuu kyllä siitä ku on niin kovasti alkanu liikkumaan, ja siitähän se varmaan johtuuki. Eli nyt mennään sitte tasasesti 0-käyrällä ku aikasemmin ollaan menty (tai siis Paavo ;) )+2 käyrällä.
Aika hassua ku tulee kirjotettua monikossa... niinku nyt ittekki jossaki käyrillä ois... :LOL:

Seuraava neuvolassa käynti onki vasta maaliskuun lopulla.
Juu.. haikeudella mieki luen ku uusista vauvoista jo kerrotaan.. jotenki alkaa "sydäntä pakahduttaa" ku ajattelee ihan pieniä vauvoja ja raskausaikaa.. Ei sillä, että itte haluaisin siinä tilanteessa olla, näin on ihan hyvä.

Vitsi ku mullaki haluttais käydä uimassa, mutta eihän täällä ole ees uimahallia... Lähin oikea halli taitaa löytyä 150km päästä. Harmi sinänsä ku meidän vanhempi tyttö tykkäis uimisesta kovasti ja haluais harrastaa sitä ihan tosissaan, mutta ku ei ole siihen mahollisuuksia :(

Mie kans viime viikonloppuna aukasin Baileys pullon ja nam, ku oli hyvää... no, sehän siitä sitte seuras, että maha meni aivan sekasin... Maidosta se ei mulla johdu, joten se oli varmaan se alkoholi.
Aikasemminki käyny samallalailla jos on ollu kauan paussia alkoholipitoisista aineista niin saan siitä mahottomat vattan väännöt ja varpusparvet... :whistle: Eli taidan pysyä ihan limukassa.. ;)

Mutta nyt on minun vuoro mennä saunomhan... joten :wave:

Hanna ja Paavo :heart:
 

Yhteistyössä