Toukomurut 2014 ~ Toukokuussa

Heh. Kuusi vuotta sitten kun viimeksi oltiin Naistenklinikalla synnytyssalissa.. Piuhoissa/käyrillä muutama tunti ennen kun suostuivat kalvot puhkaisemaan jne. Niin siinä lätkää juu katseltiin ja kommentoitiin ;-)
Nyt kun käytiin keväällä tutustumassa tähän "meille uuteen" sairaalaan niin miehen kommentti poislähdettyämme oli: "ei muuten ollu telkkaria.." :p

Täällä nyt 39+3... Vihlonnat uskomattomia... Välillä menee niin ettei pysty askeltakaan ottaa vaan lamauttaa täysin.. Ja pakko hetki olla aivan makuuasennossa. Supistelee välillä.. Iltaan painottuen. Mut ei kovaa. Luulen kyllä, että viikossa on auennut lisää ainakin sen sentin! Jos ei lähtö nyt tule tässä viikolla niin sanoin jo miehellekin että pe viedään pojat miun iskälle ja mennään laitokselle käyrille ja aion vähän liioitellakin omaa vointiani koska oikeesti kökkö olo kun niin kovat vihlonnat joka päivä melkein koko ajan! Pyydän että ottaisvat nyt sisälle..puhkaisis kalvot ja siitä se lähtis... :)


.
 
Nonnii.. yritetäänpä suoltaa jotain selko tekstiä lauantaista :) Sitä kirkasta limaahan ihmettelin silloin perjantaina ja sitä kuinka tuntuu, että vavva tippuu kyydistä, illalla jopa supistelikin ja muutaman veriviirun havaitsin, varoiteltiin mummojakin, mutta siihenpä se sitten rauhottui..

Lauantai aamuna se tulppa irtos kunnolla, nyt voin sanoa, että sitä ei kyllä tarvi arvailla, niin selvä se oli ja siitäpä ne supistukset sitten alkoi koveneen ja tiheneen. Tässä välissä voi kuitenkin todeta, että kyllä käynnistetyllä ja näin itsestään tulevilla on ero kuin yöllä ja päivällä! Kuopus kympiltä hoitoon ja soittelin synnärille ku väli alkoi olemaan 6 min. Ei kylläkään hoppiltu ku itsestä tuntu, että voiko olla vielä kunnolla käynnissä. Sairaalassa vartin yli 11 ja käskettiin suoriltaan vaihtaa sairaalanavaatteet ja siinäkin vielä mietin, että nolo vaihtaa ja sitten kuitenkin vielä kotiin :) Reilu 5 cm auki ja saliin, parin tiiman päästä spinaali, jonka pyysin hyvissä ajoin, kosla edellinen luomusynnytys 'räjähti käsiin' niin otettiin varman päälle. Tipalla joudutettiin etenemistä ja kalvot puhkaistiin. Ponnistusvaihe oli hirveä, puudutuksesta huolimatta, onneks oli nopea. Kerran napanuora kaulan ympäri. Jolla oli mittaa melkein metri, muutamasta sentistä kiinni, että kätilö olisi päässyt työkavereille pullat leipoon, kuuluu kulema tapoihin :)

Synnytyksen kestoksi merkitty rapea 6 tuntia, omasta mielestä ois riittäny pelkkä ponnistamiseen käytetty jokunen minuutti :)

Eli kerrassaan loistava lopetus tälle meidän perheen kasvulle.

Yhden yön vietti valohoidossa, mutta kotiin päästiin kuitenkin 'ajoissa' ja nyt opetellaan uutta arkea. Onnea loppu odotukseen kaikille, kohta se on ohi <3

Merge_ ja pieni mies melkein 4 vrk

Niin ja hänhän osasi valita peleistä välipäivän, muut saatiin seurata omassa huoneessa kun oli sen verran rauhallista, ettei ollut vierustoveria kokoaikana.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia
RR 121/80 (noussu, mulla neuvolamittaukset vaihdellut 105-115/69-77)
vauvan syke +160 (aiemmin 140-155)
pissa puhdas ja ei turvotuksia
sf tasan keskikäyrällä 35cm
painoa ei ollu tullut...

Neuvolatäti sanoi, että mitään tieteellistä tutkimusta ei ole, mutta että tytöillä sykkeet nousee hetki ennen syntymää ja pysyy hieman korkeammalla vähän aikaa syntymän jälkeen. Toisaalta tuo verenpaineen nousu ennakoisi myös syntymää - mutta siinä kun oli se väite/uskomus, että 1-2vk ennen syntymää nousevat, että...

Lähti kuitenkin lähete äippäpolille "kiireellisenä" eli seuranta siirtyy sinne ja muutenkin varoitteli jälleen siitä, että voi tulla erittäin nopeesti, koska vauva ois jo valmis.

Eilen illalla kyllä supistelikin kevyesti muutaman kerran, mutta siinäpä se sitten. Paitsi että kohta voisin harkita jopa maidonkerääjiä liiveihin kun tuota maitoa tulee virtanaan...

40+3
 
Sektiota ja toipumisesta. Minulle terotettiin sairaalassa pitkän toipumisen puolesta. Koiraa ei saa lenkittää kuuteen viikkoon, eikä vastaavaan aikaan saa tehdä muitakaan raskaita kotitöitä. Repeämisriski on liian suuri, ja jos siinä tapahtuu jotain niin se ei ole niin helppo korjata. Kätilö sanoi imurointikin ehdottomasti kielletty.
Tehtiinkö sulle hätäsektio vai ihan "normaali"? Onko siis viilto pystyyn vai vaakaan? Nimitäin itse en 2 viikkoa sitten saanut sektion jälkeen mitään muuta ohjetta, kun että neuvolassa voi otattaa tikit pois viikko sektion jälkeen. Neuvolan hoitaja sanoi, että ei saa nostella mitään painaavaa kuukauteen, mutta ei mitään noin ehdottomia kieltoja..

Apua, pitääpä melkein tänään kysellä kotikäynnille tulevalta kätilöltä lisäohjeita. Nimittäin imuroin ja luutusin äsken koko talon, toissa iltana haravoin ja kohta meinasin lähteä lenkille koirien ja vaunujen kanssa :headwall:. Mulla ei kyllä mitään kipuja ole ollut tuossa haavan alueella muutoin kuin aivastaessa, viikkoon en ole buranaakaan syönyt..
 
Meille syntyi tänään aamulla klo 04:30 pieni tytön tyllerö. Painoa neidillä on 2905g.

Yöllä herätin miehen klo 02:30 kun itse heräsin siihen että jotain lorahti pöksyihin. Mies laittoi kahvit tippumaan.. (ei tuntunu kummallakaan olevan "kiire") Klo 03 lähettiin ajaa kotoa sairaalalle.. Matkalla alkoi todella kipeät supistukse ja ne tuli tasaisesti 5min välein. Piti jo penkkiä puristaa.
Sairaalalle kun päästiin..piti pyörätuoliin kivuta kun ei pystyny kävellä enää. Kätilö teki tutkimuksen:7cm auki olin jo. Siinä vaiheessa tajusin itsekin etten varmaan kerkiä saamaan kivunlievityksiä. Synnytyssaliin klo 03:50. -> 04:25 olin auki täysin.. 5min ponnistelun jälkeen tyttö syntyi. :)
Mutta koska tyttö niin pieni ja sokeriarvot heitti alas.. Tyttö on vuorokauden keskolassa sokeritipassa. Käyn vähän väliä silittelemässä ja rintaa antamassa. Maito tosin ei ole vielä kunnolla noussut. Toiveissa on että sokeriarvot lähtee nousuun ja saisin tytön viereeni huomenna. Kotiinlähtö riippuu nyt vauvan voinnista.

Synnytys oli nopea ja aika kipeetä teki ilman kivunlievitystä tuo ponnistusvaihe.. Mutta se oli onneksi nopea. Mitään repeämiä ei tullut. Vointi itsellä onnellinen mutta väsynyt.

Tyttö syntyi siis 39+4

Äippä ja tyty 9h
 
Viimeksi muokattu:
SUURESTI ONNEA VAUVANSA SAANEILLE <3

Meillä oli jo tosiaan maanantaina eka painokontrolli neidillä ja silloin oli hienosti tullut se 200g lisää kotiutumispainosta :)
Tänään olikin sitten eka neuvola ja nyt oli syntymäpainokin ohitettu upealla 155g <3 neidillä siis ikää 11 päivää ja painoa 4215g. Eli ruoka maistuu ja posket leviää :-D muutenkin niin kiltti pikkuinen, syö ja nukkuu (ja kakkaa paaaljon :-D ) öisin nukutaan 3-5h putkia kunnes reipas syönti väliin ja kiltisti takaisin omaan sänkyyn nukkumaan. Vielä ei siis näy suurempia vivahteita babyzillasta.

Suuresti malttia ja vauvautumista lopuille kärvistelijöille :)

Flowerpower85 ja Miss Möttönen 11vrk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KolmenÄiti-81
Arkipäivitystä... Liiemmin en ole ehtinyt vauvan synnyttyä ketjua seuraamaan, koska sitä aikaa ei yksinkertaisesti ole nettiin asti.. On ollut mies edelleen töissä, kaksi lasta hoidettavana, kotihommat ja ei tosiaan apuja arkeen, mutta eihän se ollut mikään yllätys.

Synnytys
oli siis helppo ja nopea. Spinaali toimi itselleni täydellisesti.

Kroppa
on palautunut mielestäni jopa nopeammin kuin esikoisesta ja vaikka painoa tuli reilusti, on kolme kiloa enää jäljellä.. Ja arpia ei tullut tälläkään kerralla.. Oma kroppa on ollut minulle aina hyvin tärkeä "työväline", jota olen tottunut liikuttamaan ja johon olen tähän asti ollut tyytyväinen - ja kahden lapsen jälkeen olen edelleen. Huokaista voin helpotuksesta. En usko, että kukaan muu vartaloani juurikaan noteeraa, mutta oma sisäinen tyytyväisyyteni on itselleni iso asia.

Isoveli
on ollut mahtava tähän mennessä. Auttaa ja on hyvin hellä ja ymmärtäväinen vauvaa kohtaan. Joskus ilmoittaa, kun pyydän vaippaa tuomaan, että ei jaksa. :) Siihen mä sanon ettei ole pakko. Ja toisinaan taas pyytää, että saako pidellä vauvaa tai onko jotain miten voi auttaa. Ihana neljävuotias..

Vauva-arki
esikoisen kanssa oli tähän astisen elämäni oikeasti kamalin shokki ja melkoisen kamalaa aikaa, koitti sitä sitten ajatella miltä suunnalta vain. Tällä kertaa ainakin ensimmäiset viikot on olleet helpommat; vauva syö paremmin, on isompi ja tyytyväisemmän oloinen. Ei ole itkuinen ja nukkuukin paremmin (=pitempiä pätkiä öisin). Odotan silti koko ajan, että kohta tämä muuttuu samanlaiseksi huuto&kitinä-konsertiksi, johon ei löydy selvää syytä. Ei kai kukaan vauva voi oikeasti noin helppona pysyä. Onneksi sentään alku on ollut näin helppoa, kun kuvioissa on tosiaan tuo esikoinenkin, jota pitää huomioida..

Imetystä koitin, mutta pulloilla mennään. Maito nousi kyllä, mutta rintojen pienennyksen vuoksi toisesta rinnasta ei tullut paria tippaa kummempaa pumppailuista ja ties mistä huolimatta. Ja leikattujen nännien muoto on sellainen, että ilman kumeja ei vauva saanut kiinni ollenkaan. Rinta paisui tuplakokoiseksi toiseen suihkuavaan verrattuna ja kokoaikainen pumppu-stressi-kuvioon ei vain riittänyt energia.. "Onnistuneen imetyksen eteen pitää tehdä töitä" sanoi muuan kaverini, kun kuuli siitä että maidonnousun lakkaavan lääkkeen aloitin ja korvikkeelle mentiin. Kyllä joo, töitä pitää tehdä, mutta ei minulla ollut energiaa vain pumpata, syöttää pullosta ja pumpata lisää.. Esikoiselle ei olisi jäänyt aikaa ollenkaan.. Ja kun esikoisen kanssakin aikanaan pulloilla mentiin, niin tämä tuntuu niin helpolta ja tutulta minulle. Kun päätin siirtyä pulloon, niin oikeasti päälimmäisenä tunteena oli ilo ja helpotus. Jos vielä joskus vauvahommiin alan, niin pulloilla taas alusta alkaen. Pullo on siitäkin helppo, että isä voi syöttää vauvaa ja esikoinen voi olla syöttöjenkin aikaan äidin kanssa.

Täällä kaikki siis oikein mukavasti. Paino nousee hyvin ja vauva vaikuttaa voivan kaikin puolin hyvin; on tyytyväinen ja päivä päivältä uteliaamman oloinen.

Skaardie + Pottu 2vk 2pv.
 
Päivittelen tietoja ku kotiudun ;)

Eilen rv41+1 klo6.18, huimat 2h 20min kestäneen synnytyksen päätteeksi meillä oli sylissä 4030g painoinen poika.
Kotoa lähtiessä supistusväli oli n.5-10min ja n15km ennen sairaalaa alkoi ponnistuttaa. Kävelin parkkipaikalta sairaalaan sisälle ja aulasta saliin pyörätuolilla - täysin auki ja pääsin heti ponnistamaan.
Mun suunnitelmissa ei tod ollu luomuna synnyttää, mutta tää meni näin ja jäi uskomattoman upea olo koko tilanteesta, seuraavaa en taida kyllä uskaltaa suunnitella ;)
 
:flower::flower::flower: Tuhannesti onnea Joosukka ja KolmenÄiti! :flower::flower::flower:

Ihana saada näitä vauvauutisia jälleen - vaikka palsta kyllä alkaa tyhjetä ! Keitä meitä vielä on täällä masujen kanssa odottelemassa?

Skaardie, tuo sun kaverin lausahdus imetysasioissa on jotenkin niin klassinen esimerkki siitä, kuinka jotkut imetysaiheiset kommentit voi olla niin loukkaavia. Kyllähän imetys on asia jossa jokainen varmasti parhaansa tekee ja ainakaan itse en pidä kovin julkisesti meteliä tuosta leikatusta rinnasta - niin en kyllä viitsi niitä imetyksen syitä julkisesti kenenkään kanssa ruotiakaan. Synnäri ja neuvola ovat asiasta tietoisia ja imetystä tullaan kokeilemaan, jos se onnistuu. Mä en muutenkaan halua imettää julkisesti, eli vaikka maitoa tulisikin, niin silti todennäköisesti käytän pumppua ja syötän pullosta jos on vieraita tms.

Lokakuinen kommentoi joku aika sitten tuota Jorvin sektioruuhkaa. Kylläpä ihmetyttää kuinka syynärit voivat olla niin tukossa?? Vastahan noita pienempiä paikkoja on suljettu yksi toisensa jälkeen - ja silloin kun itse olin Jorvin tutustumiskäynnillä, oli siellä päällä sulku ja samaan aikaan myös kättärillä oli sulku. Kun vielä lisätään naikkarin remppa (ja se että on se on käytännössä auki vain riskisynnyttäjille) niin kyllä hiukan pistää miettimään, riittääkö noilla sairaaloilla oikeasti rahkeet kaikkien synnytysten hoitamiseen. Itse en ainakaan aio kauheasti aikailla kun epäilen synnytyksen käynnistyneen. Mun äidin molemmat synnytykset olivat nopeita (tosin myös reippaasti etuajassa - toisin kuin mulla) - niin edelleen hiukan vielä pelkään, ettei omakaan tule sitten olemaan mikään monen tunnin koitos.

Täällä ollaan taasen totaalisen oireettomia - edes lonkka ei ole kipuillut pariin päivään =) Mikäs tässä ootellessa. Sitä kyllä ihmettelen, et kuinka monet ovat onnistuneet viimeisillään niissä massiivisissa kodinsiivousoperaatioissa ja kilometrien lenkkeilyissä??? Mun eteneminen on sellasta lyllerrystä, ja tavaroiden poimiminen esim. lattialta on melkeinpä mahdotonta. Mulla kyllä vatsa on todella suuri - ihan sillä tavalla, että ihmiset kääntyvät katsomaan, tekevät tilaa ja availevat ovia yms. kun näkevät mun vyöryvän paikalle. =)

Vaikka esim. kyljen kääntäminen yöllä on melkoinen ponnistus, niin luulempa silti, että tulee tuota masua ikäväkin. Etenkin sitten kun ei enää muista kuinka hankalaa sen kanssa oli liikkua :heart:
 
Meille syntyi sunnuntaina 18.5. pieni tyttö 3278g + 48 cm. Viikot 38+2.
Eilen päästiin kotiin, mutta vielä tänään ja huomenna joudutaan käymään sairaalassa bilirubiiniseurannassa... toivottavasti arvot laskevat niin vauva ei joudu valohoitoon.

Synnytyksestä. Alkoi vesien menolla ja hetken päästä supistuksilla. Laitoksella kipupiikki, ilokaasua ja epiduraali, kaikki sopivaan aikaan. Ponnistusvaihe alle 10 min ja pienillä repeämillä lapsi maailmaan. Kokonaiskesto taisi olla n. 9h. Tälläkin kertaa kaavinnan kautta vierihoitoon, mutta asiaan oli valmistauduttu, joten en tarvinnut verensiirtoa vaan pelkällä nesteytyksellä päästiin, vaikka verenhukka oli arviolta 1800ml. Hurjalta kuulostaa, mutta verrattuna viime kertaan oli paljon helpompi reissu.

Nyt kotona totutellaan arkeen vauvan ja vauhdikkaan 2v. kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: kana
Kana - minulla oli kiireellinen sektio, mutta silti haava tehtiin vanhan sektiohaavan päälle vaakatasoon. Edellisellä kerralla minulle ei annettu näin perusteellisia ohjeita kaiken kotityön välttämisestä. Muistan nostaneeni viime sektioon jälkeen kolmen vkon jälkeen vauvanvaunuja autoon ja takaisin. Nyt olen sit kunnioittanut ohjeita, ei oo mahkuja uudelleen joutua sairaalaan kesäkiireidemme vuoksi. Meillä on maataloutta ja siinä alkaa kovat kiireet piakkoin ja muakin tarvitaan.
Skaardie - itellä sama pelko kuin sinulla, milloin se " vaikea" vauva-aika alkaa? Vaikeuksia on tuon esikoisen 5 v kanssa, hirveä uhmaamaan. Mut vauva on mielettömän helppo ja ihana. Esikoinen kannatti kaikki illat ja yöt, olisiko ollut jotain koliikin tyyppistä. Nyt tämä kaveri on tyytyväinen jos vaan syöttää riittävästi.
 
Onnea Hyökkis, Kolmen äiti ja Joosukka!! Tännehän tupsahtelee vauvoja maailmaan ihan urakalla :flower:

Minttumaari, minä oon ainakin vielä mahan kans odottelemassa:) Onneksi en oo ihan ainoa ;) Pitäs vaan yrittää olla jännittämättä ja miettimättä liikaa, eiköhän se poitsu tule kun on valmis.. Mut helpommin sanottu kuin tehty, on sen verran kärsimätön äippä täällä!

(.) Laskettu aika tuli ja meni eikä edelleenkään ole isompia oireita. Harkkasuppareita on paljon, tänään varsinkin, mut siinäpä se. Oon yrittänyt joka päivä lenkkeillä (eli lyllertää hitaasti:D) ja puuhailla kotona. Mut ei täällä enää mitään massiivisia siivousoperaatioita kyllä tehdä, vaan vähän kerrallaan:) Ens viikolla on taas neuvola ja käsittääkseni/muistaakseni 10 päivää la:n jälkeen saa soitella Kättärille aikaa kontrolliin. Että nyt vaan odotellaan.. Toisaalta, mikäpä tässä on odotellessa kun vointi on hyvä. Toivottavasti sinne Kättärille vaan mahtuu kunhan aika tulee!

Skaardie, onpa kurjaa että joiltakin tulee vielä tuollaisia urpoja kommentteja.. Eiköhän jokainen äiti hoida lastaan parhaansa mukaan ja tietää mikä on hyväksi ja mikä ei, jokainen tilanne on kuitenkin omansa.
 
Skaardie: Itsellä aiempien synnytysten jälkeen maito noussut vasta 3-4 päivän kuluttua synnytyksestä.. Korviketta nyttenkin täällä laitoksella annettu kun omaa tulee vain tipoittain. Ja tod.näk. Teen samoin kuin aiemmilla kerroillakin: Kotona kun maito alkaa toivon mukaan nousta niin pumppailen pulloihin niin mieskin voi osallistua. Ja ihan mielellään osallistuukin. Sanoi just äsken puhelimessa että elä stressaa siitä imetyksestä.. Jos ei tuu niin ei tuu. Piste.
Pojilta lypsin 2-3kk, jonka jälkeen siirryttiin kokonaan korvikkeisiin. Tuona ekana 2kk:na oli siis omaa maitoa +korviketta tarvittaessa.
Olen itsekin törmännyt negatiivisiin kommentteihin.. Tyyliin: et ole tarpeeksi yrittänyt tms. Mun mielestä se on ihan jokaisen oma asia kuinka nää hommat hoidetaan. En itsekään kommentoi toisten tekemisiä.. Varsinkaan neg. Mielessä. Tsemppaan kyllä :)
 
Onnea jälleen kaikille uusille vauvautuneille! :flower:

Täälläkin odotellaan vielä masun kanssa. :)

Keskiviikkona kävin äitipolilla niiden mun vähän alhaisten trombosyyttiarvojen ja rautavarastojen takia. Sekä kätilö että lääkäri olivat tosi mukavia. Vauvalla oli kaikki hyvin niin sydänkäyrän kuin nopean ultrankin perusteella. Lapsivettä sopivasti ja vaavin painoarvio 3,6 kg eli ihan linjassa kolmen viikon takaiseen kuulemma. Sisätutkimusta ei tehty joten en tiedä onko mitään kummempaa vielä tapahtunut. Veriarvot katsotaan taas ensi viikolla, mut toistaiseksi ei kuulemma tarvetta tehdä mitään ja kovasti lääkäri rauhoitteli et kaikki on ihan hyvin. Sit kk synnytyksestä katsotaan että ainakin silloin trombbarit olis palautuneet normaaleiksi.

Harkkareita tulee epäsäännöllisesti, joinain päivinä enemmän ja joinain ihan pari. Muutama on ollut ihan vähän kipeä, mut enemmän tonne alaselän puolelle. Aika väsynyt olen ollut, mutta muuten hyvä olo. Suursiivous tarvis meillä ihan oikeesti tehdä ton remppapölyn takia ja muutenkin, mutta en kyllä yksin jaksa enää sellaista urakkaa.

Nyt on ollut ihmeen rauhallinen olo vaikka meillä siis kauheesti asioita edelleen ihan levällään, mutta helpotti kun sai sen vauvan sängyn laitettua, vaunun kankaat pestyä ja jotain hankintoja vielä tehtyä. Tarvis vielä raivata tilaa hoitoalustalle yms. tavaroille niin sit olis aika hyvin vauvaa varten jutut valmiina.

Oxalis ja mangusti 39+1
 
Onnea Joosukka, Hyökkäysvaunu ja Tuanni! :heart:

Hyökkis Tuo pika lähtö on sitä mitä itsekin pelkään, siitä niin kovasti varoittelevatkin nuo th:t. Varsinkin, kun mahdollisesti meen taxilla ja mies tulee vasta perässä, niin taxikuskiko se mut sitten tuolilla lykkää sinne synnärille asti ja vie auton sitten pesuun, kun vedet tulee penkille? :D

Ensimmäinen tosiaan oli suht nopea ja suht iso keskonen, tämä nyt pitäisi olla melko keskikokoinen (isompi siis kuitenkin kuin veljensä oli syntymähetkellä). Keskosten nopeus perustuu usein siihen, että ovat pienempi kokoisia ja sitten taas nopeus täysiaikaisille siihen, että paikat on ehtineet kypsyä paremmin kuin yllätys ennenaikaisissa synnytyksissä. + toinen on usein nopeempi. Mutta eihän se aina näin mene, joillakin voi olla paikat pehmenneet ja auki jo kauan ennen ennenaikaista synnytystä ja toisilla ei oo tapahtunut mitään vielä edes rv 42.... Ainakin itsellä oli viimeksi paljon tuskaisempi olo jo muutamaa viikkoa ennen synnytystä, rv 34 siis syntyi. Ei ois ollu puhettakaan, että ilman kovia vihlaisuja ja supistuksia olisin lyllertänyt 100metriä pidemmälle, mutta nyt...

Minttumaari ja muut vielä odottajat ...pystyy lenkkeilemään suht reippaitakin kävelyitä vaikka sen tunnin verran. Koira parka, rahaan sitä vaan hirveellä höyryllä perässäni, kun toinen haluais haistella kaikki puskat. Ja ei mitään vaikutusta, jalat vaan tulee kipeeksi.

Mutta toisaalta, jos vauvalla on kaikki hyvin mahassa ja itsellä ei ole tän pahempi olo, niin olkoon siellä sitten, jollei liian isoksi kasva. Täälläkin on ymmärtääkseni niin, että 10pv lasketun ajan jälkeen pitäisi tulla eka kontrolliaika äippäpolille.

40+4
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Täälläkin vielä ootellaan vauvaa syntyväksi. Tiistaille olis tosiaan varattuna se jonotteluaika Jorviin sektioon jos perätilaiseni ei ole syntynyt. Tosin sektioinfossa toissapäivänä yksi synnytyslääkäri mainitsi, että käynnistyskin olisi kohdallani mahdollinen vaikka pääsääntöisesti Jorvissa perätilaisia ei käynnistetä. Tampereella ja jommassa kummassa Helsingin sairaalassa (en muista kummassa) niitä usein kuulemma käynnistetään. On sairaalakohtaisia linjauksia. Nyt mulla on papereissa merkintä, että jos siltä tuntuu, niin voin mennä käynnistykseen ennen tiistaita, jos tilaa vaan on. Vakavasti käynnistystä nyt harkitsen... Ainiin, limatulppa irtosi jo eilen, mutta ei sillä näköjään vielä ainakaan mitään vaikutusta ole ollut. Lähti ehkä toissapäivänä tarkoituksella vähän kovakouraisemmin tehdyn sisätutkimuksen takia...

Nyt neuvolaan!

Lokakuinen

AIniin, isot onnittelu taas kaikille vauvan saaneille! Ihanaa, että kaikilla asiat tuntuu olevan ainakin kohtuullisen hyvin!!
 
:wave:

Täälläkin vielä yhdessä koossa. Ei tää vaan synny ikinä :) 40+4 siis tänään menossa.
Maanantaina oli viimeinen neuvola ja sieltä laitettiin sitten lähetettä Taysiin äippäpolille. Tänään tuli aika. Ens viikon perjantaina 30.5 klo 10 olisi aika ellei tää yks jäppinen sitä ennen suostu syntymään.

Eipä tässä kummempia, ihan hyvin jakselen, satunnaisia suppareita tulee silloin tällöin ja nivuset/lonkat vihloo silloin tällöin.
Alkaa vaan aika käymään kotona pitkäksi, kun ei hirveesti jaksa rehkiä minkään asian parissa. Onneks telkusta tulee päivsinkin kaikkea hömppää ;) Toki pihallakin on kiva välillä istuskella, mutta kuumassa auringossakaan ei pitkään jaksa.
Pyykkiä on tullut pestyä (tyynyjä, peittoja ja semmosta mitä näillä keleillä nyt saa ulkona kuivaksikin kivasti).

Tsemppiä meille vielä odottaville ja onnea teille vauvautuneille!!!
 
:flower::heart: Onnea Tuanni! :flower::heart:

Ja vaikka niin kiva onkin, että toukokuiset putkahtelevat ajallaan maailmaan, - niin kyllä se kivalta tuntuu, ettei ihan kaikki ole vielä jakautuneet. Meinasi tulla jo hiukan yksinäinen olo!

Täällä edelleen raportoin muuttumatonta tilannetta. Sen verran on tänään uutta, että suht hyvin samassa asennossa viihtynyt vauvani on selkeästi nyt siirtynyt vielä hiukan alemmas. Mulla on vauvan pylly tuntunut todella selvästi tuossa kaikkein korkeimmassa kohdassa - niin nytpä vauvan takamus onkin useamman sentin alempana (vaikka masu tuntuu olevan saman muotoinen kuin ennenkin). Eilen illalla tuntui, että takamus oli jossain tuolla oikean kyljen luona, eli selkeästi jotain möyryämistä tuolla tapahtuu.

Suppareita ja vuotoja mulla ei edelleenkään ole, eli ihan yhtä hyvin voisin ennustaa näitä merkkejä teekupinpohjasta tms.

Hiulu - mulla on ihan sama juttu meidän koiran kanssa (westie). Eli vaikka lyllerrän todella hitaasti, on koira vielä minua hitaampi! Taitaa käyttää nyt tilaisuuttaa hyväkseen ja yrittää haistella kaikki mahdolliset reitin varren hajut! Lisäksi jäbä on vielä totaalisen kuuro mun komennoille. No, ihan mukavaahan se on itsellekin, kun on kerrankin aikaa viettää hiukan pidempään tuolla ulkona, ja nauttia näistä ihanista keleistä. Sitä vaan oottelen, et saisi tuon tulokkaan mukaan vaunuissa, niin voitaisiin mennä jonnekkin hiukan pidemmällekin, eikä vaan tyytyä tähän lähimpään naapurustoon.

Ja niinpä se kärsimättömän mamman aika on pitkä, nyt on kuitenkin vasta 39+3 =)
 
Hannele76 voisin siis olettaa, että mullekin tulis aika perjantaille, kun sama laskettuaika :D Nähdään sit siellä äippäpolilla, jollei hotellissa ennen sitä? Tuliko sulle soitto vai kutsukirje?

Minttumaari Minäkin olin hetken varma, että kaikki vielä palstailevat on jo synnyttäneet, kun vauvoja tuntui syntyvän liukuhihnalla :) Sydämelliset onnittelut kaikille, vaikka ei sille pienelle kateuden pistolle mitään voikaan.
 
Hiulu Juu, nähdään sit ens perjantaina :D
Mä kyllä niiiin voisin jo vähän aiemmin siirtyä pinnistelemään :)
Sain siis kirjeenä Taysista sen ajan. Ja ilmeisesti neuvolan täti pyysi sitä ens perjantaille... näin ymmärsin, kun hän jo alustavasti sanoi neuvolassa, että sinne perjantaille sitten. Tai sitten se vaan on justiin x päivää lasketusta, johon se aika automatic annetaan.

Huoh, tänään huomas, että tuo 30 asteen helle ei oo enää kivaa tällä massalla ;)
Käytiin viime heinäkuussa miehen kanssa Barcelonassa ja tänään tää kotoSuomen kuumuus tuntui tismalleen samalta kuin sikäläinen heinäkuun helle.

Tänään pitäisi vielä vähän leikata nurmikkoa, saunoa ja ostin itselleni jopa alkoholitonta siideriä näin kesän kunniaksi :)

Jahas, masussa on käynnissä aikamoinen möykkä... iltapäivällä luulin, että kaverin kantapäät tulee oikeasta kyljestä läpi, kun punki ja punki :D Pylly tuntuu olevan tuossa navan vasemmalla puolella.
Nauroinkin miehelle, että kai tää tulee kädet ojossa vauhdilla ulos ottaen tuolta kyljestä ponnistusvoimaa ja kiskaisee itsensä suoraksi ;)

Nyt vasta hokasin senkin, että tää kolmas näyttää viihtyvän masussa pisimpään. Eka tuli muutama päivä ennen laskettua ja toinen tais tulla just näin 40+4...
Tosin toinen alkoi "syntyä" näihin aikohin iltaa ja oli jo muutama minuutti yli puolen yön sylissä.
Tämä yksilö taitaa näyttää heti mulle härkäpäisyytensä (horoskoopin mukaan) eli tulee äitiinsä ;)

Kivaa kesäistä viikonloppua kaikille!!
:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä