Toukomurut 2014 ~ Marraskuussa

Hello!

Eikö Sakradee olla menossa vasta 15+4 kun samaan aikaan laskettu aika on? =)

Sukupolta täälläkin mies jo kovasti kyselee ja miettii, rakenneultra saatiin 18.12 päivälle.
Mies tosin jo tokas että poika sieltä tulee ja kovana jalkapallofanina Manun vaatteita aikaa lapselle hankkia, olkoot tyttö tai poika.

Nimet on kans päätetty jo kummallekin sukupuolelle.
Tytölle olisi tosin kaksi nimivaihtoehtoa mutta kyllä se toinen on vahvempi, mistä mieskin tyklkäs.

Eilen oli sitten Neuvla ja pissatautihan mulla vissiin vuorostaan :headwall:
Tosin aikaisemmassakin näytteessä oli viitteitä, mutta sitten kun sitä oli seulottu tarkemmin, ei siellä ollutkaan mitään.
Eikä mulla oo edes mitään oireita.


Pinkku ja nuti 15+4
 
Nya
Mä oon nyt kovasti alkanu pohtimaan tuota influenssarokotetta... Kun täälläkin siitä on ollu niin paljon puhetta. Täytyy ehkä ottaa neuvolaan yhteyttä ja kysästä asiasta. Mulla kun tosiaan on useemman kerran itse rokote aiheuttanut kovan kuumeen ja aikalailla karsean olon.. Et kannattaakohan mun sitä ottaa. Muistin kyllä just et viime talvena otin sen kun esikoinen oli ihan pieni, enkä halunnut missään nimessä hänelle tautia ja silloin ei kyllä tainnut tulla mitään oireita. Mites on, otatteko myös lapsillenne influenssarokotteen? Meillä ainaki esikoinen sais sen vielä ilmaisesksi neuvolan kautta.

Muakin vaivaa pieni asuntokuume! Vaikka me alle vuosi sitten ostettiin tämä nykyinen asunto :D Mä en vaan ehkä ole ihan vaakuuttunut tästä omakotitaloasumisesta.. Tai paritalossa me kyllä asutaan, mut muuttettiin tänne ihan keskustan liepeltä ja jotenkin veri vetäis takaisin sinne keskustan hälinään päin.. Mutta eipä me nyt oikeesti olla täältä mihinkään muutamassa ainakaan pariin vuoteen! Mut voihan sitä aina haaveilla! :)

Mulla ei nyt ole ollut rinnat ollenkaan kipeät, esikoisesta oli aivan sairaan kipeet, kuumottavat ja kovat. Nyt syy taitaa kyllä olla se et vasta lopetin esikoisen imettämisen.. Nyt lopettamisen jälkeen on rinnat kutissu aivan kamalasti! Välillä tuntuu ihan mahottomalta olo ku syyhyää niin..

Nimiä ollaan kovasti jo mietitty, mut mitään varteenotettavaa ei kyl viel oo löytyny. Esikoisen nimi päätettiin vasta päivä ennen ristiäisiä :LOL: Ja mies aina sanookin et vaikeinta lapsenteossa oli päättää uudelle tulokkaalle nimi :LOL: Mä oon kyllä vähän toista mieltä ;)

Töissä en oo vielä kertonut.. Jännittää kovasti et miten suhtautuvat.. Oon edelleen esikoisesta hoitovapaalla ja oon ilmoittanu olevani ens elokuuhun saakka. Mut nyt kun uusi vauva on tulossa, niin kotona olo venähtää varmaan ainakin pari vuodella eteenpäin.. Toiveena ainakin tällä hetkellä kyllä ois et voisin olla kotona siihen asti et pikkuinen on kolme vuotias, mut katsotaan nyt..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Nya + Ilo 14+6 (mies lanseerasi uuden työnimen pienelle :) )
 
Eilen oli sitten Neuvla ja pissatautihan mulla vissiin vuorostaan :headwall:
Tosin aikaisemmassakin näytteessä oli viitteitä, mutta sitten kun sitä oli seulottu tarkemmin, ei siellä ollutkaan mitään.
Eikä mulla oo edes mitään oireita.
Se neuvolan testi voi antaa virheellisen positiitivisen leukkareissa jos esim. oot joutunu pissaa tikistämään / tullu tosi vähän tai että sulla on valkovuotoa joutunu sinne kuppiin pissan mukana...
 
Ultasta terveisiä: kaikki hyvin! Melko vilkas kaveri siellä hyöri :D Iän mukainen riskiluku mulla on 1:630 (aika korkea!!) mutta verikokeet, tupakoimattomuus ja paino(?) huomioiden 1:9700, joka kuullostaa jo paljon paremmalta :) NT 1,2-1,5 mittauksesta riippuen. En oikein tiedä mitä pitäisi olla (kätilö sanoi vain, että alle kolmen) mutta oletan, että kaikki on hyvin, koska niin sanottiin :)

Laskettu aika ei muuttunut, vaikka lähellä oli... Aiempi la on laskettu hedelmöittymisestä (on mulla tarkempi, koska kierto on pitkä) ja viikot 12+6. Ultran perusteella vastaisi viikkoja 12+4, mutta halusivat väkisin laskea viikot kuukautisten mukaan (13+2) jolloin meni tiukille, ettei vaihdettu la:ta.
Onko jollain tietoa miksi haluavat väkisin laskea kuukautisista vaikka hedelmöittymisajankohta olisi varmasti tiedossa (ja varmasti tarkempi kuin kuukautisista)??

En ole hankkinut vielä mitään, mutta pidän käsitöistä ja nyt tekisi mieli neuloa vauvalle nuttua, tossuja, peittoa... :D

Rokotteesta mun piti kysyä ultrassa, mutta arvatkaas vaan muistinko...:headwall:
 
Poca Kuten jo toisessa ketjussa kysyin, niin eikö ne joka tapauksessa määritä la sen mukaan mitä kokoa ultrassa vastaa? Että mihin se la ois vaihtunut kuitenkaan, jos sulla oli jo la merkattu hedelmöitysajankohdan mukaan? En ymmärrä ?? Parilla päivällä kun ei ole käytännössä oikeesti mitään merkitystä. Meilläkin oli se päivän ero, ultrannut kätilö sanoi, että se on käytännössä ihan sama kumman ajan hän merkkaa korttiin kun harvoin kuitenkaan lapsi tasan laskettuna syntyy. Esikoisesta mulla oli sama la kuin kaverilla, lapsilla on 2 kk ikäeroa :D Nyt toisella kaverilla on 3-4pv ennen mua la eli ei siinäkään käytännössä mitään eroa.

Pahoinvointi taitaa hellittää :) Pärjää hyvin ilman rannekeita ja viimeksi halailin wc-pyttyä pari viikkoa sitten. Sen sijaan on tullut väsymys, unettomuus ja ärtyneisyys...

Poca Minäkin olen käsityöihminen, tekis mieli neuloa vauvalle, mutta ehkä vasta sitten kun sukupuoli on tiedossa tai edes joku arvaus siitä

13+5
 
Vakuutuksesta. Esikoisen aikana otettiin ennen syntymää. Sitähän jos ottaa sen vasta vauvan synnyttyä niin saa ottaa vasta 3 kk iässä. Jos vauva sairastuu sinä aikana vaikka johonkin niin se sitten menee vakuutuksen piiristä pois eikä vakuutus kata mitään siihen tautiin liittyviä asioita. Eli sen vuoksi tälle tulevallekin aiotaan ottaa vakuutus ennen syntymää...
 
Miten teillä muilla tuo paino? Mulla alkuraskaudesta paino nousi pari kiloa, mutta nyt on alusta oikeastaan tullut vain muutama sata grammaa lisää painoa.. Maha kylläkin on kasvanut, kun farkut puristaa.

Viikot taitaa olla 12+6, huomenna tulee sitten se 13 :)
 
Vakuutus on kahdelle edelliselle lapselle.Nyt mietitään josko irtisanottais ne eikä otettais tulevalle ollenkaan. Kotipaikkakunnalla toimii kuitenkin tosi hyvin lääkäripalvelut, nopeasti pääsee vastaanotolle ja lääkärit on konkareita :) Jotkut kaverit on tykännyt vakuutuksesta jos tk takkuilee tai siellä on paljon keikkalääkäreitä tms.

Nimien miettiminen on ihanaa! Kahden pojan jälkeen sitä vähän enemmän toivoisi nyt tyttöä, jotenkin on kyllä poikaolo jälleen :D nimikin pojalle löytyisi, tytölle ei ole pientäkään ajatusta vielä. Ajateltiin olla kysymättä sukupuolta rakenneultrassa. Mies kyllä on varma, että erottaa mahdolliset killuttimet jo kauas ;) Saas nähdä.
Hyvää vkloppua kaikille!

henttaliina ja kamu 15+4
 
Mulla on nyt tällä viikolla paino PUDONNUT 2kg... Luulen että turvotus alkoi poistumaan viimeinkin ja tämä alkaa muuttumaan oikeaksi vauvamahaksi kun on ihan kiinteä kumpare nyt.

Mä neulon/virkkaamaan työkseni joten kokoajan on jotain puikoilla, nyt vaan noi pahoinvoinnit verotti aika ison osan ja jouduin perumaan töitäkin. Mutta sen verran oon jättäny varaa että jotain saisi vauvalle tehtyä, konversetossuja on yhet valmiina jo molemmille käyvissä väreissä.

Hyäkkis 14+4
 
Hyäkkis, onko noita sun töitä jossain nähtävillä? :) Itsekin kudon/virkkaan lähes päivittäin.. riippuen inspiraatiosta.

Paino on noussut kolmisen kiloa, mutta siihen se on sitten jäänytkin..Aamusella vaaka näyttää yleensä kiloa vähemmän.

Niin ja sellainen hassunhauska kysymys, että kun mulla tosiaan sielä nt-ultrasssa vaihtu tuo la, niin laskenko viikot nyt sen, enkä enää menkkojen mukaan? (no nyt kysyttynä tuli sellainen, no tottakai urpo. mutta pakko varmistaa) :D

Oliko muualla viimeyönä myrskyä? Täällä ei kyllä paljoa tullut nukuttua, kun sai olla pelko persiissä, että joku pihamännyistä kaatuu talon päälle. Koirankin piti saada päästä sänkyyn nukkumaan, kun vikisi raukka peloissaan.. Vaikka normaalisti ei kyllä päästetä sänkyyn.. Ja muutenkin ollaan kouluttamassa kokonaan pois makuuhuoneesta vauvan tuloa varten.. Muita koiraihmisiä joilla sama ongelma? Vinkkejä miten saisi helposti koiran opetettua nukkumaan omassa pedissään makkarin ulkopuolella? Huoneen ovea ei voida pitää kiinni, kun ikkuna kerää muuten yön aikana kosteutta...
 
lahopää meillä koira nukkuu missä sattuu - paitsi sängyssä - ja sai kyllä esikoisen aikaan nukkua pinnasängyn vieressä vaihtimassa eli miksi siis pitäisi kouluttaa kokonaan pois makuuhuoneesta?

Paino Kotivaaka näyttäisi + 2,5kg, mutta neuvolan vaaka näytti niitä lukemia jo rv 8.... mulle on ihan sama, kunhan ei nyt +20kg tule :D
 
Hiulu, lähinnä siksi, että jos vauvaa nostaa sänkyyn yöllä esim. imetyksen ajaksi, ettei tuo karvaturri hyppää vahingossa päälle. On tupannut olemaan aika mustasukkainen jos pidän jotain muuta sylissä, oli se sitten kissa taikka vauva.
 
Heissan kaikille.. Tiistaina olis nt ultra ja mua vähän jännittää... Mitkä asiat siihen tulokseen vaikuttaa? jostain luin että oli huomioitu tupakoimattomuus ja paino jne... Kun tuota painoahan mulla on vaikka muille jakaa :/ tupakkaa tosin en polta xD
Noista vakuutuksista,onko tietoa mitkä ne ehdot on jos sen ottaaa syntymätömälle lapselle? Tietty riippuu eri yhtiöstä mutta noin yleensä. Mietin vaan,että törmäänkö siinäkin asiassa tuohon painoon,eli että sitä ei myönnetä...
 
Voi &%##"¤ kirjotin pitkät jutut äsken ja sit painoin jotain ja kaikki hävis! |O:kieh: ...kele!
No lyhennettynä uusiks... Meillä ei oo reiluun 2kk ollut tietsikkaa, enkä puhelimella oo saanut aikaseks kirjotella tänne, mut lukemassa oon käynyt! :)

Kaikki oli hyvin nt-ultrassa :heart: ainoo, et siellä sain kuulla että oon sen munuaistaudin kantaja ja sit meni pari vko miehen testituloksia odotellessa, onneks se ei oo kantaja. Ihmeteltiin vaan, miks ei oo aiemmin seulottu multa sitä.

Me kerrottiin isänpäivänä isovanhemmille tulokkaasta. Ja lapsille kerrotiin viime ma, kun neuvolassa kävin ja kuului vieläkin sydänäänet. Kävin ostoksilla ja ostin lapsille jotain vaatteit ja pienen bodyn (eka vauva hankinta) Kysyin sit kotona ipanoilta et kellehän se pieni vaate sopis, eivät millän arvanneet. Kun sit kerrotttiin, eskari-tyttö oli ihan innoissaan mut tuo 4,5v poika ei meinannut uskoa. Sanoi ja sanoo edelleen et miks valehtelette, ettei äidin mahassa voi olla vauvaa kun on niin löllö maha vai eikö sillä vauvalla oo edes luurankoo! :LOL:

Vähän on edelleen epäuskoinen olo koko hommasta, mulla istukka edessä, niin en oo vielä tuntenut liikkeitä. Muistaakseni oon edellisillä kerroilla jo tässä vaiheessa liikkeet tuntenut. Ja se vähän huolettaa... mut eipä se asia murehtimalla muutu.

Odottelen tässä, et millonka se energinen keskiraskaus oikein alkaa. Ei todellaaan ole energiaa yhtään ylimäärästä! Väsyttää vaan ja hirvee makean himo :ashamed: Kun 5.40 herää, tekee 7-8h päivän töissä, hakee lapset hoidosta ja saa ruuan pöytään, nii se on aikalailla siinä se päivä... Vieläkö teitä muita väsyttää?

Tänään en Poikkeuksellisesti ottanut päikkyjä, johtuen varmaan reilun 10h yöunista, niin johan se ramasee mukavasti... Meinasin "talven" ekat glögit lämmittää ja painella petiin sit. Yritän olla vähän aktiivisempi täälläkin, kunhan vaan sais jostai ylimäärästä energiaa...

Mukavaa alkavaa viikkoa Mammat! :)
NuVe 16+1
 
lahopää: Entäs jos hankitte makkarin ovensuuhun koiraportin? Meillä koirat ei tule ollenkaan sänkyyn mutta nukkuvat sängyn vieressä. Enemmän oon pohtinu, miten järkkään olkkaria niin, ettei koirat vahingossa tallo esim. sitterissä nukkuvia vauvoja. Itse teen niin, jos koira on mustis, että käsken sen pois tai jos ei meinaa uskoa, laitan portin taa toiseen huoneeseen (meillä on useampi portti). Yleensä uskovat kun käsken väistää mutta joskus niillä on keskinäisiä arvovaltakiistoja ja joudun hetkeksi eristämään tilanteen rauhoittamiseksi.

Aloin taas neuloa uutta pientä myssyä. Täytynee joku päivä laskea, mitä kaikkea on jo riittävästi ja mitä vielä tarvitsee.

Onko kaikkien muiden keskenmenopelot jo kadonneet? Itsellä on vieläkin jatkuvasti pieni pelko takaraivossa, vaikkei ole mitään syytä. Tuntuu vaan niin uskomattomalta, että onnistuttais saamaan kerralla kaksi vauvaa (tai edes yhtä).

Choco coco & Ihme ja Kumma 15+6
 
Heippa :)

Mie nyt ilmotankin, pitkästä aikaa itestäni jotain. Miulla siis vaihtu ekassa neuvolassa rv 9+0 laskettu aika huhtikuun viimoselle päivälle, eli 30.4 :) Np-ultrassa käyty rv 11+6 ja kaikki oli hyvin. Rakenneultra onkin sitten 20.12, sitä odotellessa :)

Nyt siis viikot 16+5 (pian, kun vuorokausi vaihtuu). Aika menee tosi nopeasti.
 
Par vastausta näin alkuun eli kyllä jos la muuttu ultrassa niin sen mukaan lasketaan nyt viikot ja kyllä paino voi vaikuttaa siihen saako vak. Rasksusaikana syntymättömälle lapselle...
Mulla ei vieläkään mitään oloja, paino +4kg ja vatta järkyttävän kokonen... meillä alko eilen sauna/kylppäri remppa.. 3.12 ois vadta 4. Neuvola ja ens kuussa alkaa jo työkki ja äippisloppuu.... 16+1 :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja lahopää;29224054:
Hyäkkis, onko noita sun töitä jossain nähtävillä? :) Itsekin kudon/virkkaan lähes päivittäin.. riippuen inspiraatiosta.
Hopeamuffinssi Onko muilla täällä blogeja, aiheesta riippumatta?

Meillä oli eilen myrsky, lähes kokopäivä oltiin ilman sähköjä ja tänäänkin vielä pätkiny. Mitään vahinkoa ei kuitenkaan meillä aiheutunu (paitsi rahallista kun ajatutettiin appivanhemmat tuomaan meille foliovuokia, pattereita, kynttilöitä ja lähdevettä). Yleensä noita on meillä varastossa, mutta nyt ne oli päässy loppumaan.

Flunssa on iskemässä ja mun niska on aivan jumissa, aika varmasti yltyy vielä migreeniksi kun nyt jo silmiäkin särkee.
 
POKS 14+0

keskenmeno tai muu pelko pysyy mulla takaraivossa varmaan rakenneultraan saakka, sillä esikoinen jäi rakenneultrassa kiinni - nt-ultrassa oli kaikki hyvin hänelläkin. Vaikkakin toisaalta tää raskaus on muutenkin mennyt aika oppikirjan mukaan, jos vertaa esikoiseen, että tavallaan siitä on tullut olo, että kaikki on hyvin :) Rationaalista tai ei, voihan asiat olla hyvin tai huonosti, vaikkei kaikki meniskään kuin suoraan oppikirjasta.

Liikkeet Luulen aina silloin tällöin tuntevani, sivuilla ja ihan alaalla, mulla on istukka edessä - niin oli esikoisestakin. Esikoisesta tunsin rv 17. Mutta nyt taas välillä tulee sellainen olo, että ehkä ne pienet poksuvat ilmakuplat onkin nimenomaan ilmakuplia suolistossa eikä mitään liikkeitä vielä.

Nimistä Onko teillä muilla sellaista pelkoa, että mielessä on joku kiva nimi ja sitten kaveri tai tuttu tai kaverin sukulainen antaakin just sen saman nimen ennen teitä? Tai jossain lauseessa tulee kertoneeksi, että jos heille tulisi tyttö/poika nimeksi tuli se ja se? Voisitteko enää antaa sitä nimeä omalle lapsellenne vai pelkäisittekö loukkaavanne kavereitanne? Minä esim. tykkäisin tytölle nimestä Mimosa, mutta kaverin kummilapsi on Mimosa (en ole koskaan tavannutkaan ko. lasta) mutta silti tuntuu siltä, ettei samaa nimeä voisi antaa. Tai tykkäisin meidän suvusta ottaa yhden nimen, mutta sillä on yhden kirjaimen ero mun kaason miehen lempparinimeen, josta ovat puhuneet jo tosi pitkään. Jos me annettaisiin tuo suvussa kulkenut nimi, ehkä mun kaaso ja hänen miehensä eivät enää voisikaan antaa sitä ajattelemaansa jos sattuisivat samaa sukupuolta saamaan? Ja yksi aiempi lempparinimi tavallaan meni jo toiselle kaverille, olisin tykännyt myös Millasta, mutta heillä on Mila. Niin ei kai meille voi tulla Millaa?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mulla ainakin noita keskenmenopelkoja vielä on ajoittain. Ei kai niistä kokonaan eroon pääse, tai musta tuntuu etten ainakaan minä pääse.

Nimistä. Mulla on kyllä samansuuntaisia pieniä pelkoja kuin hiululla, että joku kaveri ehtii antaa sen kivan nimen (tai jonkun niistä) mitä itse olen jo monta vuotta pitänyt mielessäni, mutta en ole niistä kenellekään puhunut. Varsinkin kun mulla on vaan tyttöjen nimiä mielessä ja tiedän että kaksi kaveriani saavat ihan pian molemmat taas tytöt. Mä en ehkä ole ihan niin jyrkkä jos on yhden kirjaimen ero, ainakin mun mielestä Mila ja Milla ovat ihan eri nimiä. Eli mun mielestä voit ihan hyvin antaa nimeksi Millan jos haluat. Toisaalta taas Monika ja Monica ovat niinkuin samoja nimiä. ;) Mun on ollut paljon vaikempaa keksiä verteenotettavia poikien nimiä, mut ehkä se tästä.

Särkeekö teillä muilla vielä alaselkää? Kun mulla on särkenyt aika usein jo jotain 3 - 4 viikkoa ja nyt siis olen vasta 13. viikolla. Voiko olla jo raskauteen liittyvää näin aikasin? Maha ei ole vielä juurikaan kasvanut, että suoraan ei siitä ole. Harmittaa jos jo nyt särkee näin, taitaa tulla vaikeeta mitä pidemmälle menee...
 

Yhteistyössä