Toukomurut 2014 ~ Huhtikuussa

Papumama mullakin on se tieto et noro voi tarttua pinnoilta parikin vkoa. Tsemiä teille sairasteluun. Itse oon syönyt nyt ahkerasti maitohappobakteereja, ettei lapsen tauti iske minuun. Nyt vko sitten hänellä alkoi ja parantui pian. Muut eivät ole meillä sairastanut. Mies hoiti lasta, pesi ja pyyhki. Samoin lapsi käytti eri wc:tä.

Teapotille onnittelut, että lapsi on tänne asti jaksanut kasvaa vatsassa.

Tunnemylläkkää minä en ole tässä raskaudessa kokenut. Voisiko olla viittaus pojasta?
Väsymys on vain sellainen, että päiväunet nukun vaikka olisi vieraitakin. Miehen kaveri jutteli tänään kovaan ääneen keittiössä ja minä kuorsasin olohuoneessa. :D
Nuutti ja 36 + 5
 
katso liitettä 19522
Vauvojen koot
on täällä esikoinen 3080g ja 48cm ja toinen 2610g ja 45cm.Mutta varmaan olisi laskettuna aikana ollut tuon n.3kg kuten tästäkin lupailtu..
Flunssaa yrittää tännekin pukata..:/ paleltaa ja kurkku on kipeä mutta toivottavasti pysyy tälläisenä kun en tiedä kehtaisko sitä hirveen räkäisenä mennä sairaalalle tippaan.
Supistuksia on edelleen ja tosi herkästi alkavat..Edelleen ällöä keltaista limaa tulee kun supistaa joten on varmaan limatulppaa mutta tulee niin vähän kerrallaan että tuskin mitään enteilee :kieh: kuitenkin viikon verran jo jatkunut. Esikoisesta meni alle 24h tulpasta syntymään mutta menikin kerralla kaikki.
Mullahan oli vatsatauti kun kuopus syntyi mutta ei mitään varotoimia ollut eikä tarttunut vauvaan..Tosin tuskin oli noro mutta silti..Juurikin perusteltiin että äidinmaitosta saa niin hyvää vastustuskykyä ettei herkästi tartu mikään ihan pieneen.
Oma olo vaihtelee energiapiikeistä joiden aikana voisi vaikka maratonille lähtee, väsymykseen joka tuntuu olevan niin kovaa ettei tajuissaan pysy :D vauva kyllä muksii tuonne alas johonkin hermoon niin kovaa että melkein itku tulee välillä..:/

Avantasia ja viikari rv34+6 ja huomenna poksuu :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Toki imetys suojaa vastasyntyneitä melko hyvin, mutta JOS kuitenkin käy niin, että tartunnan saisi niin silloin tauti on pienelle paha. Vastasyntynyt nyt tuskin kuitenkaan suoraan pintojen kanssa on kosketuksissa, että kunnon siivous + huolellinen käsihygienia vauvaperheessä varmaan auttaa ehkäisemään jo paljon, vaikka tauti olisikin juuri sairastettu.
 
Kiitos kaikille kokoeroja kommentoineille! Näyttäis tän pikagallupin mukaan siltä, että ei ihan samasta ihmisestä lähde sitä 2,5kg ja 5 kg. Minua huojentava tieto... joskaan otanta ei oo nyt ollut ehkä se kaikkein luotettain kokoluokaltaan ;) Mulla typerä flunssa jatkuu, (kiitos myötätunnosta!) viime yö oli hankala ja kuvittelin tänä aamuna limatulpan irronneen, en kyllä ole siitäkään ollenkaan varma. Oon nyt vaan niin asennoitunut synnyttämään tämän kuun puolella, että minä näen nyt lähestyvän synnytyksen merkkejä joka paikassa :ashamed: Noh, kohti uutta viikkoa!
 
Iltaa taas :)

Kurja tauti tuo noro! Ei muutaku parempi perus siivous ja pyykit kaikki 60 asteella mitä vaan uskaltaa laittaa. Käsien desinfiointi ja jos vauva sattuu syntyy niin onneksi vauvalla on aika hyvä vastustuskyky :) niin ja kosketus pintojen pyyhinta mahdollisimman usein ;-)

Aiempien koosta. Esikoinen oli 41+0 3,5kg toinen oli 41+6 4,05kg ja kolmas oli 40+3 4,045kg ja neljännestä povattu 3.8kg laskettuna! Sokereiden kans on ollut vähä häikkää kahden viimeisimmän aikana sekä keltaisuudesta jotka on korjattunu kun maitoa on ruvennut tulemaan kunnolla :) muuten ei mitään erikoisempaa.

Täällä on ihme olo ollut koko päivän vatsan tyhjännyt pariin otteeseen ja tirriäinen on myös riehunut ja tuskan hiki vaikkei mitään ole tehnyt erikoista. Lisäksi muutama napakka muttei kipeä supistus. Saas nähdä.. Huomenna olis neuvola jossa pitäisi varata sitä aikaa äitipolille, saas nähdä tuonkin kans.

Nuutti kiitos, ulospäin ihanan pyöreä ja selvästi eteen päin mutta sisäisesti on kivut sitä luokkaa että alkais riittämään :) pitäis ottaa uus kuva että joko on laskeutumisen merkkejä.

Avantasialla kans ihana vatsa! Aivan kun olisi laskeutunut vähän?

Mä kokeilen saada nukuttua oloista ja kuutamosta huolimatta ja tulen sitten huomenna viisaampama kertomaan ;-)
 
Papumamma: Mulla esikoisen kanssa oli viikolla 36 norovirus. Äkäinen, mutta onneksi nopeasti ohi mennyt tauti. Kesti puolitoista päivää ja veti kyllä kaikki voimat pois. Synnärille soitin ja kysyin pitiskö huolestua. Silloin sanoivat, että vauva kyllä ottaa ravinnon mitä tarttee ja jos ei supistelemaan ala niin ei hätiä. Ja sitten mainitsivat vielä senkin, että vastustuskykyä vauva saa samalla, kun äiti sairastaa. Lisäksi esikoisella ja miehellä on ollut jonkin sortin oksennustaudit tuossa joulukuussa ja tammikuussa (vai oliko helmikuu?) ja vaikka oksennuksen kanssa olin tekemisissä paaaaaljon ja jatkuvassa kosketuksessa yötä päivää sairaaseen lapseen, niin itse en onneksi sairastunut.

Kroppakriisi (ikävä omaa mahaa niiiiin paljon) + huonosti nukuttu yö + supistelut + moni muu juttu sai eilen sitten minut toivottelemaan mieheni siskon painumaan v*****. Meillehän ei lastenhoitoapua tipu, mutta mies ja siskonsa viiden minuutin varoajalla olivat eilen sopineet, että siskonsa lapsi tulee meille muutamaksi tunniksi ja minultahan ei kysytty mitään. Aiemman päivän esikoinen oli kuumeessa, mies edellisen yön liikenteessä ja mulla kaikkea muuta kuin sellainen olo, että olisin mitään lisähälyä kaipaillut. Halusin vain olla rauhassa omassa kodissa. Siispä kun siskonsa kärräsi lapsensa meille ja tuli energiaa puhkuen ihotuntumaan pällistelemään ja siunailemaan mahani kokoa ja pyysi vielä avaamaan villatakin, että näkisi paremmin, ainoa vastaukseni oli "Tiedän että maha on aivan p****** iso ja voit uskoa että nautin siitä niin v***** ja jos sulla ei oikeasti ole parempaa tekemistä kuin siinä tollottaa niin painuppa vaikka v******".. Aivan sama ottiko herneet nokkaan vai ei.. En minäkään kenenkään luista persettä, mahamakkaroita tai muita pällistele ja varsin hyvin olen aiemmin ystävällisesti tehnyt selväksi, että en ole mikään kävelevä maha. Ja kyllä mulla alkaa olla jo sellaiset olot, että mun mielestä miehenkin pitäisi tajuta kysellä, että missä mennään ja mitkä on mun jaksamiset, että passaako kutsua lisää lapsia kämppään juokosemaan.. Että näillä mennään. Mun puolesta saisi syntyä vaikka nyt.

Esikoinen painoi viikoilla 39+1 syntyessään 2745g / 47,5cm. Tämän uskoisin olevan isompi, mutta koosta ei mitään hajua. Neuvolatätikin tosiaan niin tuore ammatissaan, että ei osaa arvella niin mitään, eikä ultria ole rakenteen jälkeen ollut. Esikoinen oli pieni ja pieniruokainen vauva. Söi vähän kerrallaan ja oli sitten nälkäinen usein. Jospa tämä olisi vähän isompi ja jaksaisi syödä enemmän kerrallaan, niin voisi olla hyväkin juttu.

Skaardie + Pottu rv.37+0
 
Ikävä on jo omaa mahaa jonka kanssa pystyy taipumaan muuhunkin asentoon kuin "tikkusuora rautakanki"...
Viikonloppuna alkoi limatulppa irrota ja viime yönä muutaman kerran vihloi kipeästi, sen jälkeen ei ole mitään tapahtunut että tuskin tässä ihan vielä lähiaikoina edistytään.

Mä en ole muuten tavannut yhtään ainoaa mahantaputtelijaa tai -pällistelijää, edellisviikonloppuna eräs vanhempi herra kommentoi komeaa profiilia mutta hyvin kohteliaasti, ei siis yhtään ahdistavaa mahakokemusta.

Liriel 37+0
 
Onkos teillä muilla semmosta fiilistä että on kaikille ihmisille vaan maha. Jokaisella ihmisellä tuntuu olevan oikeus arvostella sun mahaa,ompa se iso,tai pieni kuinka vaan. Totta hemmetissä se tässä vaiheessa on iso,mä en jaksaasi koko ajan kuunnella samaa voivotusta,varsinkin kun mulla se ei edes isoimmasta päästä oikeasti ole :/

Nojoo,alkaa pikkuhiljaa vissiin hermo kiristyä,yöton painajaisia ja koko ajan joku muka vastustaa :/:snotty:
 
POKS 35+0

Minä en ole maha, olen "vain avuton". Onneksi ihan jokainen vastaantulija ei hössötä, mutta moni kysyy, just "koskas on laskettuaika" ja kun kertoo niin "ai niin pian :O" Joo tiedän, PIENI maha... Mutta enemmän menee hermo vanhempiiin sukulaisiin, jotka ovat koko ajan touhottamassa mua lepäämään, tarttenko apua kengän nauhoissa, eihän vaan oo liian kylmä

Ei ne esikoiseta hössöttäny, silloin oltiin sitä mieltä, että ei raskaus ole mikään este - ihan hyvin voi vaatia avukseen mm. terassikatoksen pystytykseen. (en menny, laps synty 2 viikkoa myöhemmin). Nyt tuntuu, että koska aiempi on keskonen, niin pelkäävät mun synnyttävän ihan just jos vaikka seison tai laitan kahvipöytään jotain tarjolle...

Ja mun mielestä myös, miehen tulis jo ymmärtää kysyä - oikeestaan mistä tahansa mikä vaatii multa yhtään ylimääräistä.

Mutta toisaalta - flunssa on parantumassa ja raskauden suhteen ei mitään uutta, viikkoja tulee ja hitaasti tuo maha kasvaakin, mutta melko vaivattomasti mennään edelleen. Vauvalta vaan alkaa tila loppua, ainakin liikkeet tuntuu siltä.
 
Neuvola kuulumisia: RV36+4 =
Paino nousee turhankin tasaseen tahtiin :/
Turvotus +, Liikkeet ++, Tarjonta rt, Sykkeet +150
RR 118/66, Hb 101 ja sf 34

Sf pompsahti nyt sitten jo yläkäyrille, +4cm 2viikon sisällä. "No onneks teillä on muutenkin se ultra tossa parin viikon sisään"

Lisä rautaa käskettiin nyt hakemaan ja verikokeisiin tarkastamaan rauta varastoja.

Neuvolassa kerkes vielä kehua, että ei ole yhtään kivuliasta supistusta tullut. Ainoostaan maha kovettuu, tunnottomasti. Heti kun kotiin pääsin niin pari tuntia, muutaman minuutin välein... Ei mitään mahottoman kivuliaita, mutta menkkamaista kipuilua. Hieman normaalia "menkkakipua" kovemmin.
Sitten muistin täällä jonkun suositelleen särkylääkettä, se sai ne sitten loppumaan niin päästiin käymään kaupalla jne. Kieltämättä alko nyt vähän jännittämään.. Todellisuus iskee, ei enää montaa viikkoa jäljellä.. Hui :x
 
Hei!

Saspalla ja avantasialla on kauniit massukuvat.Ja avantasian vatsa on kyllä jo melko alhaalla,oletko huomannut?Vai onko ollut koko ajan?

Muita,joilla vatsa valahtanut alemmas?Minullekin on nyt näin käynyt,ihme ja kumma.Tuntemukset on myös sitä luokkaa,että vauvan pää on tooosi alhaalla.Aiemmin tällaista selkeää tipahtamista ei ole tapahtunut.Aikookohan se vauva ulos?Menkkajomotuksia on paljon,supistuksia jonkin verran.Tuon valahtamisen takia saan välillä puukkoja tuonne nivusiinkin.

Ja kuten Saspalla ja varmasti monella muulla,lisänä kamala närästys ihan kaikesta.Eli olo on varsin hehkeä.:DJonkun vanhan uskomuksen mukaan kova närästys kertoo siitä,että vauvalla on paksu tukka jo syntyessään.Meidän bebeillä sitten vissiin on?;)

Kävelevä maha on siis täälläkin,mutta ihmeen vähän ihmiset kommentoivat.Enemmänkin miehen kanssa naurettiin tänään minun vaapputyylille kävelylenkillä.Mieskin suostui myöntämään,että nyt kun kerran sanoit,niin vauhti ei ole hidastunut yhtään sitten normiaikojen,mutta tyyli on melko mielenkiintoinen.:D

Ai niin sallamaria:meilläkin lapset ovat olleet muutaman kymmenen gramman tarkkuudella 3,5 kg,puolin ja toisin.Kaikki täysiaikaisia 40+.Kätilö ihan oikeasti kysyikin minulta eräällä polikäynnillä vauvan kokokontrollissa(pieni koko nyt),että onko mies vaihtunut.Tarkoitti varmasti hienovaraisesti geenejä,mutta...:D

Sää kyllä heittelee nyt niin,että kuinkahan monta kertaa menee sairaalakassi ja vauvan vaatteet vielä uusiksi.:)

Me aletaan nyt iltapalalle ja otetaan varaslähtö pääsiäisloman viettoon.<3Kenelläkään ei ole kiire minnekään,paitsi ehkä minulla.Olen alkanut vähän pelkäämään,että mitä jos lähtö synnärille tuleekin ihan yhtäkkiä ja liian pian.Katsotaan tätä kommenttia sitten viikoilla 42+
:D

Mea ja tyttönen 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
Auts, noro on kyllä paha ja tarttuu helposti. Meillä oli kun kuopus oli 3 kk ja kävi hänetkin läpi. Eipä siinä muu auta kuin ahkera pintojen pyyhkiminen ja käsien pesu, käsidesikään ei mokomaan tepsi.

Vauva on parkkeerannut alakertaan, ainakin välillä, mut ei kyllä tunnu nyt taas siltä, et päättäisi ihan lähiaikoina syntyä. Tosin kuulemma käynnistetään heti, jos menee yli lasketun. Ihan hyvä, ei kiinnostaisikaan yhtään pidempään odotella.

Väsymys on näköjään tullut jäädäkseen, jos käy pidemmällä lenkillä, niin muutapa ei enää hirveästi jaksakaan, pitää oikeen pakottaa itsensä toimimaan.
 
Kiitos kaikille vastauksista Noro näyttäisi helpottaneen, jospa minä eikä mies sitä saada... kop kop.. Tänään ollaan siivottu kloorilla joka paikka vuodevaatteita, mattoja ja vaatteita pesty. Jos se on nyt tässä niin on kyllä voittaja fiilis :)

onko melkein kaikilla jo laskeutunut maha? Täällä ei mitään merkkejä siitä. Korkeammalla kuin koskaan ja viikkojakin keskiviikkona jo 38. Terkka kyl sano et uudelleen synnyttäjällä saattaa laskeutua vasta synnytyksessä, mut kyllä tympäsee. Täälläkin närästää ihan sikana:| hyi.

Huomenna neuvola kirjoittelen siitä sitten myöhemmin.

papumamma 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: Saspa
moikka =)

ensi alkuun nla kuulumisia päivän käynniltä;
vko:t 36+4 (34+6)

paino +808g/vko ( 0g)
turvotus -
paineet 116/80 (126/81) kyl vaan tuo perinteinen mittari on mun kaveri :D
pissa puhras kaikin puolin (protskut plussalla)
hb 104 eka ja toka mittaus 109 (106)
sf 31cm (33+6 oli 27)
tarjonta RT
sykkeet 135-145
liikkeet ++

muuten ihan perus käynti oli kaiken kaikkiaan mutta tosiaan se saaterin lähete sinne käynnistys arviointiin tehdään SEURAAVALLA kerralla vasta :'( ja seuraava kerta on 38+1 VASTA :headwall: :'( meinas vaan ettei ne käynnistä vaikka mikä olisi ennen 40+0 eli nyt vaan pitää toivoa niitä supistuksia ja yrittää aiheuttaa supistuksia ja niitä vihlontoja lisää, tämä oli nlan tätin ohjeistus näin niinku karrikoidusti. eli se siitä äitien hyvin voinnista täällä pitäjässä..
kokeili tosiaan vauvan asentoa ja totesi että kyl se vaan nyt on sen 3kiloone kätehe ja nyt laskettuun tulee n. kilon verran että ei se lääkärin arvio varmastikkaan pahoin väärässä ole.. ja lisää turhautuneisuutta..
sit juteltiin tulevasta synnytyksestä ja päädyttiin mahdolliseen polikliniseen ja nla täti kirjasi koneelle sit että äiti toivoo mahdollsimman nopeaa kotiutumista vauvan ja oman vointinsa sallimissa rajoissa. niin ja kyseli että onko kaikki jo valmiina yms.. siinäpä se lyhykäisyydessäänsä.. tänään on sit kiukuttanut niiiiiin urakalla ettei tiedä onko tullut savua vai liekkejä korvista :ashamed:

supisituksia on tullut tänäänkin mutta pitääs olla tehoa ainakin puolet lisää että sais sanoa että lähtö on lähellä

muille "maha" tuntemusta ei ole tullut mutta jotenki kyllästyttää kun puhelin rallattaa niin että tekisi mieli laittaa äänettömälle jo..

kroppa kriisi on täälläkin jo ihan täyttä totta ja tiedän joo että ikävähän sitä tulee viimeistään loppu kesästä raskaus mahaa. skaardien juttua lukiessani tuli kyllä hymy korville, kiitos siitä, ja jotenki myötätuntoinen tunne kyllä :D

Mea jo vain täällä on tulos varmaan peikon pää näillä närästyksillä :D BAlancid novum on hyvä ystäväni päivin ja öin :D mä muuten sain kans kommentin vaappuvasta kävelystäni jo tuos viime viikolla :D mut se on kyl oloki.

mut nyt mä meen toivomaan sitä unta taas vaikka se varmasti hyödytöntä onkin :(

Saspa ja tirriäinen 36+4
 
Minulla maha ei ole laskeutunut yhtään! Ei tosin ole ollut niitä supistuksiakaan, paitsi muutaman kerran menkkamainen aalto, mutta ei tunne vatsan kovettumista. Tämä tulee siis varmaan joskus kesäkuun puolella :kieh:

34+5
 
srz
Heissan

Täällä myös yksi flunssainen... 1,5kk aikana sairastettu nyt 1 poskiontelotulehdus, 2x mahatauti ja nyt tämä kaamee räkätauti. Molemmilla tyttärillä ollut myös räkätauti ja nuoremmalla korvatullehdus, silmätulehdus, mahatauti ja nyt myös räkätauti. Alkais kyllä sairastaminen nyt riittään... tää piristää pinnaa entisestään kun muutenkaan ei hermojen kestävyydessä ole kehumista...

Mahanlääppijöitä ei ole onneksi tullut vastaan. Muutama puolituttu on kommentoinut että "aikamoinen kupu sulla jo" tms mutta eivät odota multa vastausta ja matka jatkuu vastailin tai en. Vyötärön ympärys olis pari viikko sitten 122cm, vois taas tässä mitata joku päivä ja ihastella lukemaa mitä en toivottavasti enää koskaan nää :p

Maitoa ei tule rinnoista, eikä muutenkaan rinnat ole kasvanut kauheasti. Samoja liivejä käytän kun ennen raskautta.

Sairaalakassi on edelleen tyhjänä.. mutta tiedän sentään jo minkä laukun otan :p Vaatteet on hommattuna mutta pesemättä ja laittamatta kaappiin...

Taysin äitipolilla kävin viime viikolla mulle alotettiin pitkäkestonen insuliini rd:n hoitoon, vaikka paastoarvot ei kovin korkeita oollutkaan. Jos vauva olisi ollut pienempi, insuliinia ei olisi aloitettu mutta kun kokoa oli ultran mukaan jo 2730g (rv 33+6) eli 80% kohdalla kasvukäyrällä niin insut napsahti. Kuten nuorimmaisestakin. Pienellä annoksella kuitenkin pärjään.

Nää sairastelut on tuonut muutamia yksittäisiä kipeitä suppareita tullessaan mutta kauratyyny ja panadol on helpottanut suht nopeesti. Maha muuttuu pinkeäksi aina kun lähden liikkeelle, nousen sohvalta tms mutta muistan sellaista olleen edellisestäkin jo hyvin aikasessa vaiheessa. Ja silti käynnistettiin...

Tämä viikko on (toivottavasti) neuvola ja lääkärivapaa viikko, ens viikolla taas tays ja sitten neuvola. Sitten taas tays ja neuvola... sitten toivottavasti jo vauva tulis itekseen tai käynnistys viimeistään laskettuna 21.5. Aikasemmin en ole osannut ajatella että vauva jo syntyisi mutta viime viikolla mieli puuttui ja nyt olis jo ihanaa saada oma vauva syliin! Asiaan ehkä saattaa vaikuttaa se, että 4 kaveria sai vauvat edellisen 2vk sisällä...

Kun vaan lenssu paranis ja uudet taudit pysyis pois niin sais kaikki kotona valmiiksi!

Jaksamista kaikille tasapuolisesti... ei tää enää oo helppoo tää oleminen :p

-Srz 34+5
 
Eipä olekaan tullut kirjoitettua tänne alun jälkeen. Välillä olen kylä lukemassa käynyt. :)

Täällä alkaa olla jännät paikat jo. Jos huomenna on tilaa saleissa, niin menen käynnistykseen. HUI! Viikkoja on huomenna 37+4, mutta kun muutkin on syntyneet näillä viikoilla ja hyvin nopeasti, niin siksi tuo käynnistys ettei kotiin syntyisi. Mulla kun synnytykset on tyyliin alle kymmenen supistusta ja nopein on kestänyt 30min. Supistellut on kyllä jo monta viikkoa, mutta ei säännöllisesti. Jospa tämä kuitenkin sinne huomiseen menisi, eikä esim yöllä kotiin syntyisi.

Perätilassakin vauveli viihtyi yli rv36, jolloin oli ulkokäännös. Onneksi se onnistui, niin ei ole paniikkia siitä, että synnyttäisin perätilavauvaa kotona. :) Mulla on jostakin syystä nämä kolme pienintä viihtyneet perätilassa koko raskauden. Kaksi kolmesta on saatu käännettyä kuitenkin, edellistä ei ja se raskaus päätyikin hätäsektioon, kun lähti niin nopeasti syntymään, mutta oli huonossa asennossa.

Nyt vain toivon, et huomenna on salissa tilaa, ettei tarvi enää kotona jännittää!

Sarriina + pikkuinen rv37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Täällä on maha ollut koko ajan melko alhaalla, nyt ehkä vielä aavistuksen alempana. Tuota mahan ympärystä mun on turha edes vyötärön kohdalta mitata, koko raskauden ajan oon saanu vyötäröni jossain määrin pitää. Vyötärönympärys 88cm, mahan leveimmän ympäryksen mittaan tosta navan alapuolelta (n.101cm) :D Mutta vaappukävelyä ei kyllä ole havaittavissa.

Nyt taas tuntuu siltä, että saattais tämä ennen kesäkuuta tullakin, ihan muutama kappale kivuttomia supistuksia eilen, mutta lähinnä se, kun tuolta vauvalta loppuu tila ja kohta varmaan jo ymmärtää puskea oikeaan suuntaan. Vaikka kai se vielä siellä kuitenkin pysyy 2kk...

Srz, jännä miten erilailla TAYS:ssa kohdellaan, itsehän kävin esikoisesta rakennekontrollissa tiuhaan, painoa eivät koskaan kommentoineet muuten kuin "ei ainakaan jätätä". Sokerirasitusta ei edes ehdotettu, ja vauva tosiaan oli 34+2 sen 2990g.

Mitenhän muuten, mitkä on rd:n oireet? Tälläkään kertaa mulle ei sokerirasitusta edes ehdotettu, ainoan kerran kun se on mainittu, oli kun esitietolomakke lähetettiin eteenpäin ja tulosta kysyttiin, siihen terkka vaan sano "sullehan ei oo tehty eikä oo mitään tarvetta tehdäkään". Mitäs jos kuitenkin ois rd, mistä sitä vois epäillä?

35+1
 
RD:stä tulin kommentoimaan että aika hassua nuo eri käytännöt kun mulle esim sanottiin silloin alussa että se on valtakunnallinen että kaikki käyvät sen sokeri rasituksen nykyään. Kummallisesti tässä parin sadan kilsan erolla muuttuu valta kunta :-D
 
vatsa on tipahtanut tosiaan viikon sisällä ja sen huomaa kun pissattaa öisin vähän väliä mut hengittäminen on helpompaa. Lisäksi supistuksia on useammin ja sitä tulppaa tuntuu irtoilevan :x
Tänään sain sitä rautaa suoneen. Ei mikään piristysruiske ollut..ihan väsynyt olo ja käsi kipeä :/ mutta ihania vastasyntyneitä osastolla näkyi :heart:
Onko muilla kuuma ? Mulla on koko ajan kuuma ja varsinkin öisin sekä päätä särkee koko ajan:(
Mulle ei kukaan ole juurikaan kommentoinut mahasta ja kaiken saa itse tehdä, ei puhettakaan että palvelua saisi :kieh: paitsi jos itse pyytää niin isäntä saattaa auttaa:)
 
Luulisin, että mullakin on jo hiukan alkanut vatsa laskeutumaan - mitään oirehtimista ei ole keuhko/kylkiluu-akselilla, sen sijaan navanseutu ja nivuset ovat kipuilleet ahkerasti. Toisaalta nyt on kyllä ollut taas hiukan helpompaa vointia pitkästä aikaa, ainoastaan öisin paikat puutuvat ja sängystä nouseminen on tuskallista.

Mutta sellaista olisin kysellyt, että mistä ja minkämerkkisiä valmiita harsoja olette ostaneet? Katselin, että ainakin yhdessä nettikaupassa niissä on aika paljon hintaeroja ja tietenkään sitä kaikkein halvinta ei enää ollut saatavissa lainkaan. Mulla on jonkinverran kangasta valmiina ommeltavaksi, mutta hommaa on muutenkin paljon, joten luulenpa itse ostavani loput harsot valmiina.

Toisena olisin kysellyt lapsivakuutuksista. Millaisia vakuutuksia olette harkinneet tai hankkineet, jos ette ottaneet sitä vakuutusta joka voidaan ottaa jo ennen lapsen syntymää? Itse en tajunnut, että vakuutusta ei voi ottaa heti syntymän jälkeen, ja ne syntymättömälle etukäteen otetut tuntuivat alunperin hiukan liioitelluilta.

Onnea Sarriinalle huomiseen! Onkohan tämä sinun vauvasi ensimmäinen ei kaksosvauva joka syntyy tähän toukokuisten ryhmään? Arizonared oli tosiaan jo maaliskuussa kirjannut tonne monikkopuolelle vauvojensa syntymäajan :flower: Onnea sinnekin suunnalle :heart:
 
Minttumaari:harsoja löytyy Stockmannilta,Anton&Ninasta,H&M:lta,Ikeasta...Näistä nyt ainakin olen itse ostellut.Kaikki myyvät myös värillisiä ja kuviollisia.

Vakuutus.Varaus maksettiin jo,eli meillä on se heti syntymästä voimaanastuva.Muista en valitettavasti osaa sanoa.

Hiulu.Rd ei vissiin useinkaan oirehdi mitenkään,mutta jos vauvaa epäillään isoksi,sitten ainakin täällä päin tehdään.Täällä tosin tehdään kaikille yli 25-vuotiaille.Ja sitten tehdään vaikka uudestaankin,jos pissassa on sokerit plussalla(kuten mulla oli kerran,mutta diagnoosi EI RD:tä.

Tsemppiä Sarriinalle huomiseen!

Pullat uunissa(joku hormonijuttu varmaan),joten moiii!:)
 

Yhteistyössä