TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Sain omalta radielhoitsulta vastauksen, että mun vuorokausisokrukäyriä näytetään jo huomenna lääkärille että aloitetaanko insuliinit heti vai millo? että silleen..ja välipalan jälkeinen arvo oli taas 9.2

Mä en oo ostanut pitkään aikaan mitään vauvalle...se kaukalo pitää tilata. :headwall:
 
Suzyanne
Tässä masukuva viikkojen poksumisen kunniaksi

Suzyanne 33+0

Nara Kiitos tiedoista supparien suhteen, sitä on näin ensikertalaisena vähän turhankin säikky, kun ei tiedä minkälaiset supistukset merkkaa mitäkin. :ashamed: On mulla aiemminkin ollut lievästi kivuliaita, mutta tuo ei ollut mikään lievä, tuntui aika samalta kuin 4 vuotta sitten, kun sain suolitukoksen ja jouduin lähteä ambulanssilla päivystykseen.. :xmas: No nytpähän vähän tietää mitä odottaa sitten kun H-hetki koittaa, kyllä minä sen kestän, kun kerran kaikki muutkin ovat kestäneet. :D



 
suzyanne toisaalta sitä ei voi sanoa mikä kullekkin merkkaa ja mitä, vaikka minulla itsellä on koviakin supistuksia voi ne toisella saada vaikka mitä aikaan ilman sitä kipuakin kaikki kun on yksilöllistä.
 
Nara Varmasti parempi aloittaa ne insuliinit. Varmasti vaatii asennoitumista siihen, mutta parempi niin =)

Bad Virginillähän riittää palstalla hommia :whistle:

Suzyanne Ihana kuva :heart: Ensikertalaisena tosiaan on tosi säikky asian kuin asian suhteen :heart: Mä luulin, että ne ekat 12 viikkoa olisi kaikkein pelottavimmat, mutta mitä pidemmälle pääsee, sen huolestuneepi on kaikista asioista :ashamed:
 
Suzyanne: ei haittaa,masu on kaunis.Kyllä tuollaista kehtaa esitellä.Nimimerkillä 2 osainen löllömaha. :whistle:

Mä eilen illalla nukkumaan mennessä aloin miettimään synnytystä ja alkoi jännittää ja melkeinpä pelottaa. :| Voiko kaikki mennä hyvin.
Tuntuu,että nää viikot menee nyt niin nopeasti,että eihän sitä oikeesti meinaa tajuta,että 9 viikon päästä meillä on vauva.

Mies soitti Hesasta. Ajoi sinne palaveriin asiakkaan luokse ja heti ensimmäisenä asiakas oli sanonut,että rahahanat on menny kiinni tältä vuodelta,pakko siirtää tulevan projektin aloitus ens vuoteen.Ei sitten voinut puhelimessa sanoa tota.Ajoi mies turhaan sinne saakka kuulemaan tuon. Isosta firmasta kyse joka ollut lööpeissä vähän aikaa sitten liittyen siwoihin ja valintataloihin. :whistle:

Kävin tänään kirppiksellä ja löysin miehelle tosi siistejä paitiksia ja isommille lapsille vähän vaatetta.Tuntuu,että sielläkin on alkanu taas olee vähän enemmän myyjiä. Vauvan vaatteita ei kylläkään ole. Mutta meillä on niitä entuudestaan paljon. Jännittää vaan onko vauva tyttö vai ei.Toivottavasti koska kaikki tyttömäiset vaatteet on järkkäilty tonne. En ole niitä pessyt vielä.Kai ne pitää pestä,sisällä ovat olleet laatikoissa säilössä.
Vammalassa siis Sastamalassa on MLL:n kirppis 4.4. Pakko varmaan käydä siellä.

Siksakkia: nyt vasta muistan vastaa sun vaate kysymykseen. Ei ole tuollaisia vaatteita valitettavasti. Kaikki mitä mulla ny tossa on on 98/104 cm paitoja ja housuja.Ihan pari 86,en tiedä onko tuolla varastossa mitä kokoa.Pitäis varmaan itse mennä kirppikselle myymään tai sitten kokeilla sitä huutonettiä.En ole vaan vaatteita siellä ennen myynyt.Ja aina kauhulla luen niitä kuinka ihmiset odottaa,että käytety on samassa kunnossa ku uudet jne.


Sompio: tää raskaus on vaan alkusoittoa kaikelle huolelle. Ne kun ei lopu vauvan syntymään.Sitte alkaa uudet huolet. :heart: Sellaisia me ollaan-äitejä.



 
Terkut ylimääräiseltä lääkärikäynniltä! :D Kaikki hyvin, supistelut ei ole lyhentäneet kohdunkaulaa ja suu auki saman verran kuin tähänkin asti :D =) :) Helpottava käynti. Eli nyt uskallan ehkä vähän enemmän tehdä kaikenlaista... Sairaslomaa kuitenkin kirjoitti äippäloman alkuun asti. Kiva, kun saa vuosilomat sitten äippäloman jatkoksi.

Eli iloissani olen!!! Tyttöolo on ollut tähän asti, mutta sen unen ja sykkeiden takia rupeaa ajatukset muuttumaan pojan tuloon. Parit tutan puolipotkarit hain tänään, kun sai kahdet kolmen hinnalla. Mainoksen orja :p

Jaksamisia teille, joiden sokerit heittelee kovin. Tekee taatusti päivät raskaaksi, kun ei tiedä mitä uskaltaa syödä.
Ja voimia myös teille, joiden miehet tekee pitkiä päiviä tai reissaa. Kolmen alle kouluikäisen kans myös kokemusta siitä, kun mies kolmen viikon ulkomaan komennuksilla...

Ja voimia kaikille muuten vaan!!! Toivottavasti kevätaurinko piristää jokaisen mieltä!
:hug:
 
Naralle :hug:

Hienoa, että alhambralla oli kaikki kunnossa!

Ja todellakin noin kaunista masua kehtaa esitellä Suzyanne :)

Mua on alkanu kans jännittää ja vähän pelottamaankin. Jotenkin on sellanen olo että näinkö tästä tulee itku pitkästä ilosta. Tuntuu, että oon ollu nyt ihan liian hyvä vointinenkin, että varmaan "kostoksi" sitten jotain pahaa tapahtuu. Ei voi muuta kuin toivoa, että tälläkin kertaa kaikki menis kuitenkin hyvin! Aika menee kauheeta kyytiä. Just eilen illalla nukkumaan mennessä oikein pysähdyin ajattelemaan, että tottavie meillä on ihan kohta vauva. Jotenkin tää raskaus on menny niin huomaamatta ja tuossa sivussa, että välillä tuntuu vieläkin jotenkin ihan epätodelliselta että meille on tosiaan tulossa vauva. Osittain varmaan sekin vaikuttaa tohon epätodelliseen oloon etten oo vielä tehny yhtään vauvavalmisteluita niin ei oo sellasta konkreettista näkyvissä täällä mikä muistuttas vauvan tulosta.

villahousu & Sulo 31+6
 
Tervehdys.

Voimia sokeritaisteluun :hug:

Mulle soitettiin tänään sieltä välinevuokraus paikasta ja huomenna klo 13 menen sovittamaan sitä tukivyötä. Selkä huutaa hoosiannaa tällä hetkellä toivottavasti huomenna vyö alkaa auttamaan. :D

Ompelin neidin tulevaan huoneeseen verhot tänään. Vitsi mä olen ylpee itestäni. :D
 
Alkaa oleen kohta hermo niin kireellä tän sairastelurumban kanssa että ARGHGHG viimeinen lapsista sai kuumeen tänään niin taudin aloittajalla nousi kans kuume. Itsellä vuotaa uudestaan taas nenä ja yskä ei ota loppuakseen. Loputon kierre. Me on sairastettu elokuusta tauotta ei jaksais enää. Sitten pitäs vielä syömistä kytätä ehkä mä menen mieluummin synnyttämään sairaala"hotelliin" vähän lepäilemään :p sais edes syödä mitä haluaa ja sais yhden sairastajan lisää... :kieh: Kyllä mä oon monesti miettinyt miten jatkuvasti sairaiden lasten äidit tekee vielä töitä missä välissä???
 
Hyvä että kaikki kunnossa Alhambra
Jaksamisia Nara :hug:
Tänään tuli kirje synnytys ja perhevalmennus alkaa 1.4 :heart: Taidan siis olla Kissanmintun kanssa samassa ryhmässä. Samassa kirjeessä oli myös tulevan lastenneuvolan terkan numero että voi varata sinne tutustumis käynnin myöskin. Aika kiva!
 
Suzyanne
Oho, johan tässä ihan punastuu..kiitos masukehuista! B)

Katsoin tänään sairaala-sarjaa, ja taas kerran tuli itku kun siinä oli pieni vauva. Aiemmin liikutuksen itku tuli vain synnytyksistä, mutta nyt tulee aina kun näen vauvan, vaikkapa esim. jossain kaupassa, saatan jäädä tippa linssissä tuijottamaan jotain vauvaa, niin että vauvan äitikin huomaa, ja hymyilee huvittuneena. Onkos muilla samanlaista herkkyyttä havaittu? Itse ajattelin, että omalla kohdallani pitkä lapsettomuus-ja vauvakuumetaustanikin saattaa herkistää vielä entisestään, ei meinaa oikein vieläkään uskoa todeksi, että mahassani on ihan oikeasti suloinen vauva, jota en vielä viime kesänä uskonut välttämättä koskaan saavani... :| Kylläpä olen tänään herkällä päällä. Olen kuullut ja lukenut että herkkyys lisääntyisi entisestään loppuraskaudessa, ja tänään olen kyllä ollut todella herkkänä. Tuo vauvajuttu, ja muutama muukin juttu, esim. aamulla kun tietokoneeni temppuili, tuli itku, ei ole minulle kovin tyypillistä. Hermo myös menee paljon normaalia helpommin, niin että silloin tällöin tulee jopa heiteltyä tavaroita seinään,:LOL: mutta onnen kyyneleitäkin tulee onneksi helpommin. =) Onneksi mulla on aivan mielettömän ihana ja rakas mies, jolla on toooooosi pitkä pinna. :whistle: :heart: :heart:

alhambra hienoa että kaikki on kunnossa! :flower: Mulla on perjantaina äippäpolin kontrolli, toivottavasti ei olis täälläkään supparit saaneet mitään ihmeempää aikaan.

nikunaku Siis törkeetä kerrassaan että ajattivat miestäsi pitkän matkan, eivätkä kertoneet heti puhelimessa ettei hommasta tulekaan mitään, olisihan sen tosiaan voinut varmaan jo puhelimessa sanoa, hitsi mitä välinpitämättömyyttä!!! :hug:
 
:wave:

Mielialat heittelee täälläkin.
"Pesänrakennusvimma" pahimmillaan päällä.
Ja iltaisin olen aivan totaalisen katkipoikki. Nukahdan vaan ihan väkisin, vaikka haluisin valvoa pisempään.

Tässä tiivistettynä omat tuntemukset.
Ja kuittaus että olen lukenut juttunne. Kommentoin paremmalla ajalla.

stk ja minivitonen 30+1 :heart:

 
:wave:

Mä oon tällainen myöhäinen kirjoittelija =)
Johtuu siitä kun mies lähtee kymmeneksi yövuoroon niin sitten keskityn hetkeksi tuijottamaan tietokonetta.

Aamulla tuli nukuttua tosi pitkään. Nousen kyllä muutenkin yleensä vasta yhdeksän aikaan ja vauva on kai tottunut siihen kun yhdeksältä alkoi kova mekkala vatsassa :D Käänsin kylkeä ja jatkoin uinumista, kiva köllötellä pitkään aamulla miehen vieressä kun hän nukkuu näin yövuoroviikkoisin pitkään :heart:

Kävimme kyselemässä eläinkaupasta neuvoja miten pitää kalanpoikanen hengissä, väsäsimme muovirasiasta ja sukkahousuista sille oman yksiön akvaarion sisään :D

Suzyanne tunteet on pinnassa minullakin. Telkkariohjelmat aiheuttavat tunnekuohuja, mutta myös mikä tahansa muu sinänsä mitätön juttu saa aikaan pienen tai vähän suuremman itkun.

Toivottavasti Niisku-rouva saat avun tukivyöstä, minulle se on ollut jo pitkän aikaa välttämättömyys vaikka ei kyllä kaikkea kolotusta poistakkaan.

Mukava että alhambralla hyvä mieli ja hyviä uutisia! :)

nikunaku Hyvä että mattoa ei tarvinnut palauttaa! Voisin tulla ensi viikolla vaikka piipahtamaan kun mies on iltavuorossa?


Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! :hug:

Jasmin ja aarre 33+4 :heart:
 
:wave:

Huomenta kaikille :)

Oon ihan tosi huono kirjottelemaan tänne, mut sitäkin suuremmalla innolla ja mielenkiinnolla luen teidän "kohtalotovereiden" juttuja :) Ahkeria oottekin olleet taas!

Alkaa meilläkin olla valmista pikkuhiljaa, pari pienempää jutskaa pitää vielä hommata mut sit ois homma paketissa- enää pientä nyyttiä vailla =) Neuvolassa oltiin tiistaina, rautaa saan popsia nyt minäkin ja vatsahan nauttii taas :x Muuten kaikki hyvin, tarjontakin selvis tällä kertaa ja lähtökuopissa on hän. Huh, mikä helpotus.. En tiedä miks jännitin sitäkin niin paljon :ashamed:

Pihaa pitäis kanssa päästä möyrimään, sulais vaan noi tylsät lumet pois :kieh: Päivisin riittää virtaa touhuta, mut iltasin olen ihan tattismoro.. :| Nyt on menny muutama yö ihan ketuiks, ja esikoinen tuli kipeeks ni sekin on vähän verottanu *valivali*.....Ja pakko lisätä, et harmittaa yhden kaverin asenne. Hän kun tuntuu olevan sitä mieltä, et mun pitää hänen aikataulun mukaan hyppiä kun "mähän olen äitiyslomalla enkä tee mitään"- olis nytkin halunnu väkisin nähdä, vaikka meillä on pikkuneiti kipeenä(koska hänellä sattu olemaan vapaapäivä)..Haloo..Otan kyllä helpommin itteeni ku normaalisti, mut hei jotain rajaa..sanokaa etten oo ihan itsekäs p*ska |O Kellään vastaavia "ystäviä"...ei varmaan :D Kylläpä autto ku sai avautua, anteeks valitusvirsi :LOL:

Mielialat heittelee valtavasti täälläkin, miesparka kun joutuu kestämään.. Oon koittanu kyllä puhua asiasta, ja painottanu ettei johdu hänestä vaan ihan musta itestäni- ja välillä vähän hyvitellyt ;) Esikoista odotin yksin, niin tämä raskaus on ollu aikas erilainen kokemus siinäkin asiassa. Voin vaan kuvitella, mitä mies käy mielessään läpi naisen rinnalla- :flower: kaikille rinnalla tarpoville miehille :D tai no, tasa-arvon päivän kunniaks kaikille rinnalla tarpojille B)

Tsemppiä kaikille ja helppoja loppumetrejä toivottavasti :hug:

Mamcelli,flunssainen pikkuneiti ja masukki 32+4 :heart:
 
Huomenta.

Jännitän ja odotan soittoa neuvolasta eilisiä tuloksia.klo11.30 alkaa soittoaika sinne joten soitan silloin viimeistään itse.

Onneks menny aamu nopeesti. Tilasin catalogista halvalla kivoja kesäsettejä 3 v pojalle ja 1½ v tytölle.Niistä alennetuista tuli vielä -25%. Yritin katsoo samoilla postareilla jos elloksesta olis löytyny jotain,mutta sen sivut tökki tosi paljon.Ehkä parempi niin.

Jasmin: joo tule ihmeessä käymään. Mies onki taas ens viikolla kamalasti reisussa ni kiva saada seuraa.

alhambra: hieno että tilanne oli pysynyt samana eikä menny pahempaan.Älä nyt liikaa ala kummiskaan rehmikään kotona.


:)
 
Pitkästä aikaa heippa kaikille :wave:

Täällä kaikki ok. Eilen oli huono päivä ja kävi jo mielessä, että lähdetäänkö nyt sitten jo synnyttämään, mutta onneksi ei!!
Viime viikolla käynti TYKSissä ja kaikki oli kuten ennenkin, eli no hätä. Nyt ei tartte sielläkään enää hyppiä, kun vihdoin ja viimein kirjoitti saikkua loppuajan. Eli pääsiäiseen ollaan saikulla ja pääsiäisestä alkaa äippäloma =) Kelasta sain tänään ekat päivärahat, vaikka takana jo 12 vkoa sairaslomaa- tosi nopeaa touhua niillä!!! Äippäpäätöstä ei yli kuukaudessa ole saanut tehtyä.
Samaisella reissulla käytiin IKEAssa, mistä tarttui vauvalle Hemsvik sänky, amme ja harsoja. Prismasta haalittiin sitten muuta kamaa, kuten s-ryhmän omat biohajoavat vaipat. Niitä ajateltiin alkaa vallan käyttää, kun ei ole hintavia! Ja kestoilu ei meillä tuu onnistuu, vaikka haluisinkin :/

Neuvolasta tulin juuri

paino -400g :D
paineet 110/74
kohdunpohjan korkeus 30
rt :D
syke +
liikkeet ++ (masukki veti nyrkillä terkkaria käteen ;)

Muuten ei sitten kummempia kuulu. POjat lähtee tänään mun vanhempien kanssa vkl Varsovaan ja kylässä olevat miehen tytöt isovanhemmilleen päiväksi. Jotta me vanhukset päästään yhdessä katsomaan jääkiekkoa =)

Hyvää keväänalkua kaikille =)
 
Heippa kaikille!!!!

Mä kuulun vielä siihen ryhmään, jotka ei ehdi kirjoittelemaan kauheesti....mutta tilanne korjaantuu, kunhan koulun päättökoe on huomenna ohi ja muutto 31.3. Sit FREEDOM!!

Kävin viimeistä kertaa neuvolassa Turussa ja loppuajaksi siirryn Kaarinan neuvolaan, kun muutamme sinne. Sinänsä ikävää vaihtaa näin lopussa neuvolaa!!

Kyllä täytyy valittaa nyt minunkin, sillä toi kävely on tullut ihan mahdottomaksi. Pistää häpyluuhun ja lonkkiin. Just popsin pari panadolia, ku en meinaa päästä tuolilta ylös päivisinkään.

Sit vielä viime päivinä on tullut järjetön namihimo...koko ajan mielessä herkut ja syöminen. En tajua, kun luulis ettei mahaan mahdu edes mitään, kun kohdun sf mitta oli jo 31.

Voi että teitä, joilla noita sokerimittauksia. Mahtaa olla raivostuttavaa!! Mun pitäis olla onnellinen, ettei ole omalle kohdalle sattunut...ainakaan vielä.

50 PÄIVÄÄ LASKETTUUN AIKAAN!!! APUVA!!
Siinä ajassa vielä muutto ja vaavin sänkyjen ym osto!!! Huh!!

Rentouttavaa loppuviikkoa kaikille ja kirjoitelkaa ahkerasti, mä luen niitä juttuja

=)
 
Mielialat ei juurikaan vaihtele. Olen miehen mielestä tasaisempi raskaana kuin normaalisti :ashamed: Mutta itkuherkkyyttä on koko ajan ja ihan mistä asiasta vain...

Tukivyöstä huolimatta mulla on kovia kipuja, mutta mitähän ne olisi ilman tukivyötä :whistle: Nyt pystyy ainakin hitaasti liikkumaan.

Paljon taisi olla hyviä kuulumisia. Onnea niistä :heart:
 
Moikka

Hui ku jännitti. Viimeinen 45 min ennen puhelin aikaa oli ihan tuskaa. Jännitti niin,että tuntuu että unohtaa hengittää. Soitin sitte ja tottakai se meni jollekin ihan muulle ku omalle neuvolatätille.Mutta varovaisesti liputan,että jee....meikä sai puhtaat paperit sokerirasituksesta.Arvot oli vähän korkeampia sitten alkuraskauden rasituksen,mutta silti alle rajojen.Paasto 5,0 (raja 5,3) 1h 9 (raja 10) 2 h 6,2 (raja 8,7)
Siltikään ei ehkä kannata joka päivä herkutella.Pitää jättää leipomiset vähemmälle.

Nyt pystyy jo tekee jotain muutakin.Aamupäivä meni niin täysin jännittäessä.

Itku herkkyyttä on mullakin.Eilen siellä labrassa istuessa luin kaiken maailman lehtiä ja yhdessä oli juttu jossa 2 ja 4 v lasten isä oli kuollut. Isän kuoleman jälkeen isompi lapsi alkoi änkyttää.Ja äiti oli kysynyt miksi änkytät? Vastaus meni jotenkin tähän tyyliin että ei hän pysty kunnolla puhumaankaan kun hänen sydämensä on särkynyt palasiksi. Kyllä mulla pääsi itku.

*muoks* 2 edellisessä raskaudessa ollu siis rd ku paastoarvo ollu rajalla,joten nyt ihan uskomaton olo ku odotin ihan sata varmasti.
 

Yhteistyössä