TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

heipparallaa pitkästä aikaa!

en ole kovin ahkerasti täällä käynyt, enkä nytkään jaksanut kaikkea lukea :/ .

minä olen myös sairaslomalla äippäloman alkuun asti kovien selkäkipujen ja iskiaksen vuoksi. nyt onkin selkäkivut levolla helpottaneet. yöt ovat ihan tuskallisia, eikä asentoa tahdo löytyä millään. muuten kyllä tulee nukuttua pienissä pätkissä päivälläkin, olen tosi väsynyt (hemppa kuitenkin 133).

meidän vauva on masussa poikittain. onko kenelläkään muulla näin? vai ovatko kaikki jo raivotarjonnassa? mulla on semmonen tunne, ettei tämä aio kääntyäkään... kylkiin sattuu kauheasti, kun vauva liikkuu masussa ja peppu tuntuu ja näkyy välillä tosi selvästi tossa oikassa kyljessä.

minulla myös hankala hengittää ja astmaakin on!

hikkaa on ollut meidänkin vauvalla, onko se hyvä asia?

tultiin täään yhden yön minilomalta Naantalin kylpylästä ja olen ihan poikki. voisin mennä jo yöunille, vaikka nukuin jo parin tunnin päikkäritkin!
alkaa jo minulle riittää tämä raskaus. kunhan vauva vaan kehittyisi ja viikot kuluisivat nopsaan.

yellow 31+4
 
Aurora pihan hoidota. Minulla on ollut jo kaksi vuotta tehtynä pihasuunnitelma tuohon meidän pihalle mutta yhtään multa kuormaa en ole saannut tilattua. Tulevana kesänä pitäisi pihalle jo tehdä jotain, en vain usko että jaksan kautta kerkeän. Kai se niin on että jos suutarin lapsilla ei ole kenkiä niin puutarhurin pihamaa on mitä on. :kieh:
Sompio hyvä että miehesi asia silvisi.
Kissanmintulle Jaksamista suppareitten kanssa. Toivottavasti teidän vauva ainakin odottaa siihen viikolle 36 asti ennenkuin syntyy. Meilläkin on pohdittu että milloin Papu syntyy. Avomies on juuri syntynyt 36+6 viikolla. Jos on yhtä kiireinen kuin isänsä niin syntyy ennen laskettua aikaa ja jos äitiinsä niin on itsepäinen ja käynnistykseen menee.

Tytti ja Papu 29+1
 
Suzyanne
Hikasta, löysin tällaisen tekstin:

"Hikka ei ole sikiölle suurikaan vaiva, vaan auttaa keuhkoja valmistautumaan hengitykseen. Kun sikiö nikottelee, pallea puristuu kasaan ja keuhkotilavuus kasvaa. Sikiön hikkaamista seuraavat usein sen hengitysharjoitukset."

Meilläkin hikotellaan usein, yleensä 2-3 kertaa päivässä. Kerrallaan hikka kestää muutaman minuutin, ja se näkyy ihan hyvin ulospäinkin.

kissinminttu täälläkin sellainen tunne, ettei vaavi kyllä välttämättä sitä 7 viikkoa enää masussa pysy. Itse ajattelisin, että 3-4 viikkoa voisi olla realistinen arvio. Eihän ne runsaat supparit tietty aina synnytystä enteile, mutta jotenkin on vaan sellainen tunne. B)

Ostin tänään uusimman Kaks'plus-lehden, ja siellä oli artikkeli pienissä kodeissa asuvista perheistä, esimerkkinä oli 43 m2, yhden huoneen ja keittiön asunnossa asuva nelihenkinen perhe. Meillä on sitten vaavin synnyttyä 3 henkeä 9,5 m2 pienemmässä asunnossa. B) Mutta niinkuin jutussakin sanottiin, tilojen tehokas hyödyntäminen saa pienenkin asunnon toimivaksi. Laitankin tähän kuvan siitä miehen tekemästä vauvan hoitotasosta.



Laatikostot ovat samaa paria, muut osat mikä mistäkin, ja ovat vähän eri sävyisiä, mutta se ei menoa haittaa. =) Tuohon avohyllylle suunnittelin laittavani vaippoja ja muuta tavaraa minkä pitää olla helposti saatavilla. Kopassa vaavi mahtuu olemaan noin 5 kk, sitten otamme pinniksen käyttöön.

Voi ei, tänään lipsahdin ostamaan Henkkamaukalta vauvanvaatteita, vaikka olin jo itselleni lupaillut etten enää niitä ostaisi. Mutta kun eilen vaatteita lipastonlaatikoihin lajitellessani huomasin että 62-senttisiä oli minusta liian vähän, niin pitihän niitä hankkia, enkä jaksanut kirppikseltä lähteä etsimään.. :ashamed: Tässä kuva vaatteistakin:




Suzyanne 32+5
 
Suzyanne: eiks teidän asunto ollu vähän isompi ku 9,5m2 ? mä muistelin,että oli 39,5m2. Itse ollaan esikoisen synnyttyä asuttu 37 m2 kaksiossa.Se oli kyllä tilaihme.Keittiö oli vaan komero ja makkari just sen kokoinen,että sinne mahtu sänky ja vauvan sänky.Mut ei meillä ollu olohuoneessa ruokapöytää vai oliko.En muista.

Aurora: Mä ajattelinkin,että sopii kivasti tohon pöydällekin,mutta huomasin koukun ni aattelin jos laitat roikkumaan sen. Mulla olis sellanen pieni koristelintuhäkki jonka haluisin laittaa jonnekin roikkumaan mutta joka paikkaa mitä olen ajatellu ni se on olemattoman pienen näköinen roikkumassa. Ja se keinu on hyvä olla olemassa.Monestihan siinä käy niin,että silloin kun tarvitsee jotain ni sitä ei ole saatavilla kaupoissakaan.

 
Häh? Kirjoitin tänne alkuillasta viestin, joka tuli jostain syystä kahdesti. Poistin toisen ja nyt ei näy kumpaakaan. Tai olen sokea.

No, valitin sitä samaa hengenahdistusta kuin moni muukin. Kaksi viikkoa jatkunut kuiva yskä ei todellakaan helpota tilannetta. Olen tuplannut astman hoitavan lääkityksen ja jos se ei kohta auta, niin kai sitä on mentävä lääkäriin. Lisäksi tietysti yllättävän alas laskenut hb aiheuttaa hengästymistä, hengästyminen yskimistä jne...

Lisäksi lievää murhettaa aiheuttaa ihan kauhea ummetus. Juon vettä ihan tuhottomasti, syn kuituja ja activiaa, liikun, juon aamulla supervahvaa kahvia ja mikään ei auta. Ihan tippa silmässä joutuu tikistämään vessassa. Raudan aloittaminen ei tosiaankaan tilannetta parantanut... Nämä nyt on taas näitä mummojen juttuja jauhaa vatsan toiminnasta, mutta on se vaan ihmiselle kumman tärkeä juttu.

Ostin tänään vihdoin sen hoitopöydän ja -alustan. Musta Brion pöytä sai meidän molempien hyväksynnän. Nyt pitää vain ostaa siihen vielä jotkut laatikot tai korit kaikkea pikku sälää varten. Intouduin ostamaan Prismasta myös rintakumit, vauvan pesuainetta, kosteuspyyhkeitä ja varmuuden vuoksi myös kertakäyttövaippoja, jos ihan alkuun toi kestoilu tuntuu liian vaativalta. Ja mieshän on jo lähtökohtaisesti sitä mieltä, että hän käyttää kertiksiä. No, molemmilla on oikeus valita.

Huoh. Kyllä väsyttää. Hyvää yötä kaikille.

PilkkuPantteri & Jyvä 31+6
 
|O Tulin lueskelemaan...

Mitään ei oikein ole saanut tänään aikaiseksi. Mulle tulee heti ihan tyhmä ja syyllinen olo jos ei edes tiskikonetta ole pyörittänyt tai pyykkejä viikannut :ashamed:

Pitäisi varata toinen käyntiaika sinne pelkopolille mutta se eka kolmetuntinen käynti oli kyllä niin kaikenkattava että en tiedä tarvitseeko toista kertaa enää käydä :D

Puutarhajuttuja minäkin olen pohtinut. Kaksi kesää ollaan tässä talossa vietetty mutta pihan lähes kaikki istutukset on entisten asukkaiden jäljiltä ja loppu pihasta on pelkkää rikkaruohoa, en siis kovinkaan tunnollisesti ole sitä hoitanut :ashamed:
Ruukkuihin kyllä istuttelen orvokit sun muut peruskukat mutta siihen se on jäänyt. Nyt tekisi mieli tehdä ja nähdä vaivaa mutta saa nähdä kuinka se onnistuu.

Hyvät yöt!

Jasmin ja aarre 33+2 :heart:
 
Nukahdin illalla esikoisen viereen ennen kuin piti ja nyt sitten heräsin eikä oikein nukuta, kummallista :/

Se neuvolan puolitoistatuntinen aiheutti ihan kamalat liitoskivut |O
Varmaan kun istua napotti yhteen putkeen kovalla tuolilla, niin koko loppuillan ollut ihan tuskaa. Sängyssäkään ei onnistu kyljen kääntäminen oikein mitenkään :|


Suzyanne: Tuo teidän lipasto näyttää tosi hienolta! =) Kätevä kun peti on tuossa lähellä. Ja kivoja vaatteita olit taasen löytänyt. Sä oot tehnyt hankintoja niin edullisesti että voihan sitä välillä hyvällä omallatunnolla hieman törsätä ja ostaa kaupasta mikä silmää miellyttää B)

Noista vaatekokomerkinnöistä sen verran, niin kaikkia kokoja ei välttämättä "tarvitse" ollenkaan kaikilla vauvoilla. Tai ainakin meillä oli jotkut koot sellaisia että hypättiin kokonaan yli, juurikin 62cm koska ne oli niin lähellä 60cm ja sitten 68cm yläosat jäi melkein kokonaan käyttämättä kun 70cm bodyt oli jo ihan sopivia. Mutta tietty vaihtelee eri lasten välillä tosi paljon.
 
Neuvolassa käyty eilen ja kaik oli hyvin.. Ainut että se Rauta EI vielkää oo noussu mihkään!! Samat 110, vaikka nyt vetelin jo pinaattia ym. rautapitosta ruokaa niitten tabujen lisäks.. :ashamed: Ei siinä muuta mut en haluis vaan enää kauaa syyä niitä kun vaikuttaa just tuohon mahaan inhottavastee! :kieh:

Rv 32+1 (30+1)
Paino- +650 (+583)
RR-121/79 (129/78)
Hb-110 (110)
sf-30 (28,5)
Tarjonta- Pt?
Syke-149
liikkeet- ++

Mun on viel pakko kysyä, (vaikka täst on aikasemminkii puhuttu muistaakseni),mut onks normaalia herätä sen 10 kertaa kuselle öisin.. ?? mul alkaa jo olee mitta ihan täys tota heräilyä vähän väliä.. :( Onks kellää muulla samanlaista? Tosi rasittavaaa.. :headwall:

tytsy+masukki 32+2
 
On se normaalia. :hug:

Itselläni on iso rakko en tiedä onko sitten auttanut mut ei ole vielä tarvinnut ruveta vielä ravaamaan. Mä vaan heräilen öisin mikä on ärsyttävää. Yhtäkkiä herään ja en saa enää unta. Ehkä mä valmennan itseäni yöllisiin heräilyihin kun vauva on syntynyt. :D

Jee tänään neuvola. Sitä ennen palstalaisien kans kahville ja nyt kouluun :wave:

n-r+pikkupapu 31+6
 
PilkkuPantteri Mä olen huomannut, että jos teksti tulee kahteen kertaan, niin sitä ei kannata poistaa. Toinen niistä poistuu aikaa myöten itsestään ja jos toisen poistat niin poistuu molemmat. Eli anna olla kahteen kertaan jatkossa =)

Toukotytsy Mulla on välillä öitä jolloin käyn pissalla jatkuvasti. Riippuu ihan miten Nuppu potkii yms. Ja sitten välillä käyn vessassa 1-2 kertaa yöllä. Pahimmillaan tuntuu, että kun pääsee sänkyyn takaisin, niin saisi jo mennä heti uudestaan :kieh:

Puutarhahommista Meille tulee nyt kolmas kesä tässä asunnossa ja varmaan mitään ei tänä kesänä enään istuteta. Katsellaan miten vanhat kasvaa =) Paitsi kun meidän kivipenkissä on viihtynyt talven ajan 4 fasaania ja jänis ja myyräkin, niin täytyy katsoa, että mitä sieltä sitten nousee keväällä vai ovatko saaneet mitään vahinkoa aikaiseksi. Vaahterasta jänis söi viime kesänä jo lehdet, mutta siihen paikkaan kai tulee Nupun leikkimökki, että ei sen väliä vaikka ei enään lähtisi kasvamaan.
Terassille kyllä teen jonkun pienen hyötypuutarhan (salaattia, tilliä yms.) ja jotain kukkia pitää laittaa ruukkuihin. Viime kesänä oli amppelitomaatti ja -mansikka, mutta ne ei oikein mun hoidossa menestyneet :(
 
huomenia!

en kauheen aktiivisesti tähän pinoon kirjoittele mutta luen kyllä jutut aina. :D

tytsy mulla vähän vaihtelee... joinain öinä ravaan koko ajan vessassa ja joskus riittää kaks käyntiä yössä. Eli samat sanat kun Sompiolla. :)

puutarhahommista, meillä viime kesä meni vähän siihen että lykittiin vaan jotain tuonne pihalle. :D Muutettiin vasta kesäkuun alussa niin ei ehtinyt kovasti mitään suunnittelemaan... :whistle: Eilen laitoin yrttejä itämään; ruohosipulia, sitruunamelissaa, tilliä, persilijaa ja basilikaa. :D Musta olis ihanaa et sais vaikka porkkanoitakin mut toi on kyllä niin savimaata ja pieni piha että voi olla et en laita... Yrttipenkki oli viime kesänä ihan hyvä, tänä kesänä parantelen sitä vähän vielä. :)

(.) Kaameet iskiaskivut on täällä vaivana! :( Ihan tuskaa välillä liikkuminen... yritän kuitenkin käydä vähän kävelemässä joka päivä. :ashamed: Muuten olo on mainio! :D paitsi et MÄ EN JAKSAIS OOTTAA!!! :LOL: Kaikki alkaa olemaan vauvaa varten valmiina!!

Poksumisen kunniaksi vähän masukuvaa



EM ja Dodoliina 32+0 POKS! :heart:
 
Sompio : hemppa mulla 120, normaalisti 140-145, aika korkea kuulema naisihmiselle...

yellow: hikka hyväksi vauvalle! keuhkot kypsyy.. meillä hikotellaan pari kertaa päivässä.

siksakkia:täällä kans ihmeellisiä yöheräämisiä, toissa aamuna heräsin 4.35 ja valvoin tohon puol seiskaan, minkä jälkeen nukahdin... normaalisti nukun aamulla vähintään seitsämään-puoli kahdekssan, sitten kello herättä laittaan esikoista kouluun. nousee ja lähtis kyl itsekkin (11vee) mut haluan nousta kaveriks ku kerran kotona oon...

Kävin tsekkaan vauvalehden raskauslaskuria: päiviä synnytykseen noin 54!!! sehän on noin arvio, mut tuntuu et vasta siellä kävin jokaviikko ja muistan lukuja 288 ja 200pv ym =) aika menee nopeesti... kohta se on toukokuu ja vauva sylissä.

aattelin leipoo tänään "kokeilukakun" ristiäisiin, huomenna omat synttärit(29) enkä aikonut juhlia, mut äitin, siskon ja anopin porukka kuulema tulossa kakku-kahville kuitenkin. no, kokeilen eka kerran liivatetta kermavaahtoon, saa nähä miten käy.. :p isäntä haluaa tehä illalla "kokeilu voileipäkakun" ku ei oo ennen tehny ja halutaan itse tehdä sit ristiäisiin, niin onpahan hyvä syy kokeilla ja porukkaa syömässä...

sit valivali osasto: kävin eilen kelalla, työpaikan tilitoimisto ei ole toimittanut vieläkään palkkatodistusta äippäpvraha hakemukseen.. :headwall: joten päätöstä odotellessa.. äitiys loma alkaa 2.4. ja viimekuun sairaspvrahaan palkkatod. oli tullut eilen, joten pärjää täs loppukuu puolen kk:n palkalla( joka kyl meni jo laskuihin ja lainanlyhennykssiin..)

32+2
 
Sompiolle kovasti tsemppiä, että asiat järjestyis (niinhän niillä kuitenkin on aina tapana, vaikka alussa pahalta näyttäisikin).

Toukotytsy: mulla samaa ongelmaa raudan takia. Olen yritättänyt kiinnittää huomiota todella paljon syömisiin, niin se kyllä auttaa vähän. Paljon vetta, aamupalaksi puuroa leseillä. Noita leseitä tungen myös jogurttiin ja kaikkeen mahdolliseen ruokaan. Vain tummaa leipää, ei vaaleaa
ja paljon hedelmiä ja vihanneksia jne. Noin pysyy vatsa vähän paremmassa kunnossa. Jos tuosta lipsuu, niin sitten vatsa onkin heti ihan toimimaton.

Hengenahdistus
: mulla ei varsinaista hengenahdistusta ole, mutta varsinkin iltaisin on hengittäminen raskaampaa. Erityisesti tuntuu silloin, jos on syönyt hyvin (siis liikaa). Ja myöskin, jos makoilen sohvalla epämääräisessä asennossa. Sellainen ryhdikäs istuma-asento on paljon parempi.

Omaa napaa:
olo on ihan hyvä. Liikkuminenkin onnistuu, kun vain vauhti pysyy tarpeeksi hitaana. Tältä päivältä on takana pitkä kävelylenkki, joka tosin päätyi kahvilaan...
 
Neuvolakuulumiset :

*ei streptokokkia kohdunsuulla
*pissa puhdas
*paino +400/vko
*paineet ok
*hemppa 120
*sf-mitta 29, hieman keskikäyrän yläpuolella
*liikkeet ++

Tulevat neuvolakäynnit nyt 2vkon välein ja Synnytys-ja perhevalmennus alkais 1.4. :)

Sain kehotuksen lisätä omega-3:n napsimista kun oon sitä vähän laiminlyönyt. :ashamed:
Pipana on sikiöasennossa ja pää visusti lähtökuopissa.

kissinminttu & pipana 30+5
 
Puutarhahommista. 5 v sitten muutettiin tänne ja musta tuntuu,että joka kesä olen ollu raskaana.Tai sitten muuten vaan ole saanu mitään tehtyä pienten lasten kanssa. Meillä on nyt jälkikäteen rakennettu kuisti/lasiveranta/tuulikaappi millä nimellä nyt sitä kutsuisikaan. Siinä olis isot ikkunat ja ikkunan alla pitkä penkki. Olen vähän suunnitellut jos siihen laittaisi ruukkuihin kasvamaan jotain yrttejä,ehkä tomaattia,salaattia tms. Pitääkö ne oikeesti jo nyt laittaa ruukkuihin kasvamaan?

Huomenna sokerirasitus ja huijaan itseäni olemalla ilman herkkuja. Tossa hetki sitten just söin ja otin pienemmän annoksen ja ku olin yli puolet siitä syönyt tajusin,että heh...tässä ruuassa on ruokakermaa ja juustoraastetta,mulla viime raskaudessa kotimittauksissa nousi maitotuotteista sokerit korkealle. :(

Mies taas ilmoitti monta päivää mitä on työreissussa Ahvenanmaalla ja Hesassa jne. Viikonloppuisinki sillä on nyt menoa parina peräkkäin. Hmm.. koska mä saan omaa aikaa :whistle: ja tää jatkuva "yh-elämä " on melko rankkaa pitemmän päälle.

Mulla tulee eka äippäraha n toukokuun puolivälissä,kun aloitin varhennettuna 50 pv ennen. Nyt pitääkin kurkkaa kelan sivuilta tuleeko se kotihoidontuki takautuvasti eli onko maaliskuun lopussa maksettava tuki maaliskuun? Eli tuleeko kotihoidontuki huhtikuunlopussa vai nyt maaliskuun lopussa vikaa kertaa.

Mut pesukonetta tyhjentämään.

NN rv 28+4
 
Sompio juu taitaa olla viisainta jättää potkukelkkailut suosiolla tältä talvelta unholaan =)

Kissinminttu mustakin on kiva käydä neuvolassa eikä yhtään harmita vaikka siellä saakin loppu vaiheessa juosta viikottain. Toivottavasti sun supparit pysyis nyt aisoissa eikä ainakaan tekis hallaa kohdunsuulla.

Hikkaa on meidänkin vauvalla ollu nyt päivittäin ja useammankin kerran päivässä.

Pihahommia olis täälläkin, mutta saapa nyt nähdä mitä sitä saa kesällä aikaseks. Kukkapenkit on vanhoja, edellisen omistajan laittamia ja ne kaipais vähän huoltoa, lisäks nurmikko kaipais uudistusta ja sitten meidän isot pojat kavereineen järjesti tossa loppu syksystä sellasen pienen yllärin, että kaivovat tuonne meidän takapihalle sellasen hillittömän montun sellaseen rinteeseen, siinä rinteessä on raput alas ja ne on kaivaneet sieltä rapun altakin niin että ne raput on melkein irti...olivat leikkineet louhosta :kieh: Sinne täytyy tilata kuorma maata että sen saa jotenki kuntoon. Lisäks mä haluaisin aidata tästä pihasta edes osan ihan kunnollisella aidalla että sais tuon taaperon menoa vähän rajattua. Ja herneitä ainakin istutan, viime kesänä ekaa kertaa kokeilin ja nehän onnistukin hyvin vaikka oonkin aika onneton puutarhuri.

Suzyannella on tosi kivan näkönen hoitotaso! Ja kivan näkösiä vaatteita oot taas ostanut =)

Toukotytsy mä saan kanssa nousta yön aikana pissalle tosi usein. Pahimmillaan vessassa ravaaminen on alkuyöstä, saattaa joutua käymään sen kymmenen kertaa ihan parin tunnin sisään. Vähintään 2-4 kertaa käyn joka yö, mutta joskus on noita pahoja öitä kun saa juosta yhtenään. Mä oon kyllä huomannu että mun tulee juotua kovin iltapainotteisesti. Pitäis vissiin yrittää juoda päivällä enemmän niin ei ehkä illalla sit niin janottas, josko se auttas siihen ettei tarttis yöllä niin paljon vessassa juosta.

Mulla ei vielä oo tullu noita yöheräämisiä/valvomisia, nukun kuin pieni porsas ja vessareissujen jälkeenkin saan heti uudestaan unen päästä kiinni. Nelosen odotusajalta muistan kyllä valvoneeni loppuvaiheessa öisin useita tunteja, kun ei vaan saanut nukuttua. Ja lisäks sillon valvotti myös särkevät lonkat. Nyt oon oikeen ihmetelly miksei lonkkia särje, kun yleensä mulla on joka raskaudessa lonkat vaivanneet nukkumista.

Nikunaku mä oon samaa pohtinu tosta kotihoidontuesta ja mä luulen niin, että tää maaliskuussa maksettava on maaliskuun. Oon asennoitunu siihen, että huhtikuulla en saa ku jotain rippeitä kotihoidontukea. Kerkeen olla huhtikuussa 5pv hoitovapaalla ennen ku äippäloma alkaa 6.4. niin ja saanhan mä pari kuukautta äitiysloman aikana vielä kotihoidontukeakin hurjat 18 euroa kuussa, että kyllähän niillä rahoilla kummasti elättää tän revohkan :kieh: Sit ton parin kuukauden pienemmän kotihoidontuen jälkeen tuki nousee pariks kuukaudeks jopa reiluun neljäänkymppiin kunnes sitten heinäkuun lopussa loppuu kokonaan. Elokuusta alkaen kun tukeen huomioidaan enää vaan 3 henkilöä kun tuo meidän kolmonenkin on sitten kouluikäinen ja vauvaahan ei lasketa ollenkaan.

villahousu & Sulo 31+5
 
Villahousu: mä en ehtiny vielä tutkii kelan sivuja.Jäin selailee kaikkea muuta ja katson ku lapset leikkivät,että ovat uimassa olohuoneen lattialla.Ja tietty kaikki vaatteet on riisuttu pois. :D Mulla on joskus jääny sellanen mielikuva ettei kela maksais kotihoidontukea ku kokonaisistya kuukausista.Mut kyllä mun kaveri oli sitä mieltä,että on saanu maksun muutamalta päivältä. Pitää kohta alkaa tutkii tota kotihoidontuki juttua.

Lapset saa nyt hetken riehua.Kohta on päiväuniaika.
 
Kelan sivut oli muuttunut. Mutta tälläisen lauseen löysin.
Tuki maksetaan kerran kuukaudessa jälkikäteen kuukauden viimeisenä arkipäivänä. Sitä ei makseta kuukautta lyhyemmältä ajalta.

Eli maaliskuun lopussa maksetaan maaliskuun tuki ja huhtikuun lopussa huhtikuun tuki. Ai mutta mutta just tajusin että mulla alkaa äippäloma 3.4 ni enhän mä saa huhtikuun lopussa rahaa. :eek: eli maaliskuun lopussa tulee vika kotihoidontuki ja sitte toukokuun puolessa välissä eka äippäraha.Jihaa....muutenki on niin tiukkaa.
 
PilkkuPantteri: mulla ei ole enää ummetus vaivannut, mutta sillon kun se oli päällä, uskalsin ilman lääkärin lupaa käyttää microlax peräruisketta. paketissa sanotaan, että saa käyttä raskaana ollessa. avun siitä sain välittömästi!

nyt täytyy lähteä pistäytymään työpaikalla!

yellow 31+5
 

Yhteistyössä