TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Moikka

Aamupäivä taas menny vaatehuone projektissa.Kohta ollaan saatu sohvasänky ylös ja koottua.Enää painavin osa olis kantamatta.

Ellen: voi harmi,ettei kebab onnistunut. Muakin jännitti kamalasti ku meidän kiertoilmauuni tekee kaiken niin paljon nopeammin valmiiksi.Tuossa ohjeessahan varoiteltiin ettei saa nopeuttaa paistoaikaa nostamalla asteita. Jos teidän uuni on tosiaan kuumempi. Just pistin 2 kebab rullaa uuniin,paistan ne meidän uunissa 75 asteessa sen 3½h.

Mut nyt laittaa neiti päiväunille ja jatkaa tätä projektia.Näyttää ku joka huone olis pommin jäljiltä ku tavaroita siirrelty edestakaisin.

Jaksuja kaikille!:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
Näyttää ku joka huone olis pommin jäljiltä ku tavaroita siirrelty edestakaisin.
Meillä näyttää ihan samalta :LOL: Olen kantanut melkein kaiken makkareiden kaapeista ja vaatehuoneesta olkkarin lattialle, ja siinä yritän selvitellä mikä oikeasti on tarpeellista ja mitä haluan säästää, ja palamaan menevää on ihan hirmuisesti! Sen lisäksi iso laatikollinen jo tullut sellaista minkä lahjoitan eteenpäin tai osan voisi viedä kirppikselle.

Mä kun oon sellainen hamsteri, että esim. löytyny vanhoja koulukirjoja yms. Säästin ekaluokan aapisen ja pari muuta kirjaa, kaikki muut surutta palamaan!

Tuossa välissä leivoin suklaakakun :p ja vähäksi aikaa oli pakko taas tulla istahtamaan kun jatkuva touhuaminen aiheutti taas kerran supistuksia.

Ihana kun saa rauhassa järjestää kun mies lähti esikoisen kanssa mummolaan koko päiväksi!

Juups, ei kun jatkamaan, nyt alkaa jo näyttää hyvältä eikä enää ole sellainen tunne etten ehdi saada asioita valmiiksi ennen vauvan syntymää :xmas:
 
Voi kaikki niin kauheesti järjestelee paikkoja ja valmistautuu vauvan tuloon. Mä en oo tehny vielä yhtään mitään. Tai no tyhjäsin mä yhen vaatekaapin mihin sitten saa laittaa vauvanvaatteet, mutta se odottaa nyt tuolla sitä että isäntä saa sahattua siihen hyllylevyt...Ja siihen voi mennä aikaa... Vaatteet odottaa edelleen vaatehuoneessa pahvilaatikoissa. Ja jotenkin mä en nyt ollenkaan osaa ajatella mitä muuta noitten vaatehommien lisäks pitäs vielä tehä tai tartteeko jotain vielä hankkia. Ehkä mä vaan käyn sitten synnyttämässä vauvan ja se tulee tänne elelemään ilman sen suurempia järjestelyitä =)

 
Siksakkia: lyödääks vetoo,että meillä on enemmän pommin jäljiltä ku teillä. :LOL: Työhuonetta tyhjennetty yläkerran olohuoneeseen.Yläkerran makkarissa tyhjennetty sielät lähtevät kamat sängylle.Tulevan vaatehuoneen kamat ja huonekalut on tyhjennetty alakerran olohuoneeseen. Lastenhuoneissa on tällä hetkellä ihan ok ku kaks nukkuu ja yks piirtelee,mutta eiköhän ne pommit räjähdä sielläkin taas kerran.Aamulla just raivasin ne.
Selkään sattuu ja liitoskivut alkanu vaivaa.Vielä pitäis jaksaa yks iso pinnistys,pikku vaatekaappi meidän makkariin. Onneks mies on auttamassa.

Moerri: mulla ei ole ollut hengittäminen raskasta. Tai no sitte kun kiipeää portaita ja mäkiä ni sitte. Tuntuuko susta,että vauva on korkealla? Kyllähän vauva voi painaa keuhkoja niin,että hengittäminen on raskasta. Harmi jos teilläkin uhkaa miehellä irtisanominen. Niin joka paikassa. :'( Ja kaikkien hinnat vaan nousee,ruoka on tosi kallista jo kääntyminen kaupassa maksaa 30-40? vaikkei ruokaa ostaiskaan vaan maitoa,leipää jne. Sähkönhinta on taivaissa.Omakotitalossa sähkölaskut on niin järkkyjä.Ja tuntuu,että hinnat vaan nousee nousemistaan.

Ei saa puhua suklaa kakuista ja muista herkuista. :p :p Mä to olin ekaa päivää tiukalla linjalla eli ei herkkuja ja kevyempää syömistä ja vähemmän. Keskiviikkona olis se sokerirasitus ja pelottaa niin paljon. Siinä paastoarvossa näkyy makeat ja herkut niin herkästi,kuulemma pari päivää edellistenkin.Viime kerralla ku paasto oli 5,1 ja se oli just se raja arvo.Nyt raja nostettu 5,3. Tässä raskaudessa ekassa rasituksessa paasto oli 4,9.

Mut nyt jatkaa hommia ku lapset nukkuu vielä hetken.
 
Joo ei täälläkään siirrellä kaluja yhtään mihinkään. Niin hirveä kooma päällä ettei ole tosikaan. Jokapäiväiset päiväunet kuvioissa sai nukkua vai ei siis tänäänkin tietty hirvee taustamekkala. Aiemmin on ollut vika kuukausi tätä..panadolilla loppu juilinta sentäs.

Toivottavasti et NN kärähdä mutta onhan se sullekkin tuttua hommaa. Sekään silleesti auta jos on pari päivää herkuitta ja saa puhtaan paaston mutta sitten mässää surutta loppuajan. :p Oliko sulla nyt mittaria. Tärkeetä on syödä myös säännöllisesti ilman pitkiä taukoja se nostaa myös paastoa. Mulla on nyt kaks vuorokausikäyrää ja pitää ottaa huomen yks jos sais edes yhdet hyvät arvot niihin. Pitää lähettää sille diabeteshoitajalle kättärille. Mä en todellakaan jaksais karsia enää yhtään tota ruokaa. Käski syödä ilta 22 vielä ruisleipää yhtenä iltana söin ja se nosti vaan paastoa eikä tossa kotikäyrällä paastota 12h vaan 9-10h jotta ei tule liian pitkiä taukoja syömiseen. Syömisen pitäs painottua iltaan aamusta kevyemmin iltaa kohti enempi. Viikko vissiin aikaa saada arvot kuntoon sitten lähetään hakeen insuliinejä.

Meillä ei luojan kiitos tuo lama kosketa. Miehellä vaan enempi rautoja tulessa ja uusia paikkoja hommaamassa. Onpa nuo ottaneet työntekijöitäkin lisää. Ruokakaupassa käynti on kyllä sairaan kallista ...pelkästään jo 3 kissan ruokkimiseen menee omaisuus saati kohta viiden lapsen.

virkistäsköhän suihku?
 
Nara: niin mä meinasinkin kirjottaa,että tuskin se auttaa ku pitää diettiä vajaan viikon.Mut ku viimeksikin oli se paastoarvo hilkulla,kotoan mitattaessa maitotuotteet nosti.Ja totta, vauva kasvaa niitä herkkuja syömällä isoksi. Oli rd tai ei.

 
juu NN. Itsestä on pelottavinta tietty sekin että vauva voi kasvaa isoksi mutta se että vaikka vauva olisi kuinka iso ei sen keuhkot ole välttämättä vielä edes rv 38 täysin valmiit niin ainakin kätilö sano että monesti ollut mukana ottamassa lapsivesipunktionäyteitä noilla viikoilla. Varsinkin ennenaikaisuus on vaarallisempaa kuin ei sokerivauvoilla. Se sokerinenlapsivesi voi estää sen keuhkoja kypsyttävän hormoonin kehittymisen.
 
heipsan!

En oo piitkää aikaa jaksanu käydä kommentoimassa.. jotenkin ollu jumitus olotila jo jonkii aikaa.. :ashamed: |O Nyt tulin lueskelemaan teitin juttuja ja kuulumisia..
Heti osu silmään toi moerrin kysymys.. Nimittäin mul kans ollu jo jonkii aikaa aina välillä semmonen olo ettei saa kunnolla henkeä, saa vedellä kyllä todella raskaasti tota ilmaa keuhkoihin, sama olotila itseasiassa juuri tällähetkellä.. äääh.. ! mut niin se taitaa olla että vaavi painaa tuolla sisuskaluja kasaan enempi ja vähempi ja keuhojen tilavuus pienenee..
Maanantaina ois taas neuvola ja TOIVON että ne rauta-arvot ois vihdoin noussu...
Nyt lueskelen loppuun kunnolla nuo teiän tekstit! :)

Kevättä odotellen! :heart: Tytsy+masukki 31+6
 
Onneksi täällä ei päästy huonekaluja vielä siirtelemään, kun suunnittelen koko ajan järjestystä uusiksi. Ja aina vaihtuu se, että mitä tarvitaan uutena lisää :D Meinattiin jo iltapäivällä lähteä huonekalukauppoihin, mutta ei kannata ennenkuin saadaan nuo vanhat mieleiselle paikalle ja näkee mitä tarvitaan vai tarvitaanko mitään.

Tsemppiä sokeriarvojen kanssa taisteleville. Mulla on makeen himo hävinnyt nyt johonkin =) Nyt saikulla olen oikeastaan syönyt tosi terveellisesti. Saa nähdä, jos ensi viikolla menee töihin, niin tulee varmaan taas puputettua mitä sattuu ja milloin sattuu. Nyt syödään kunnon aamiainen ja päivällä välipala. Ja ruoka tässä 16-18 välillä ja sitten syön iltapalaksi leipää ja hedelmiä.
Mä olen kuullut saman kuin Nara noista keuhkojen kehittymisestä.
 
Lueskelin tossa aamusella kirjotuksiani nelosen odotusajalta ja tuli kyllä niin tyytyväinen mieli. Silloin oli näihin viikkoihin mennessä tullu jo 15kg painoa, nyt vain 1,5kg!!! Kirjoituksista päätellen olen ollut silloin myös paljon raihnaisempi ja kaikenlaista kremppaa on ollu paljo enempi kuin nyt. Liekö tuolla painonhallinnalla mitä nyt oon harrastanu olis osuutensa asiaan, että vointi on nyt parempi. Sai taas kyllä lisämotivaatio sysäyksen kun huomasi, että ei tässä ehkä ihan turhaan olla syömisiä seurailtu.

Juuri näillä viikoilla oon sillon kirjottanu myös todella raskaasta hengittämisestä josta oon sillon kärsiny nyt ei vielä oo sitä vaivaa ilmaantunu. Mutta muistan kyllä, että se oli todella inhottava vaiva.

Kuuluuko muuten kellään muulla napsumista mahasta? Mulla edellisessä raskaudessa ja nyt kuuluu toisinaan varsinkin sillon kun vauva oikein aktiivisesti liikkuu sellasta jännää napsahtelua. Vähän sen kuulosta kuin nivelet napsahtelis. Kysäsinkin viime raskaudessa neuvolalääkäriltä, että mistä se ääni tulee, mutta ei tuo ollu koskaan kuullutkaan moisesta napsahtelusta. En mä kuitenkaan ihan ainoo oo jonka maha napsuu, oon kyllä kuullu että muillakin napsuis.

Täältä kanssa tsempitykset sokrujen kanssa taisteleville :hug:

Nyt hommiin :wave:

villahousu & Sulo 31+3
 
Mahan napsuminen taita olla yleistä.Tässä raskaudessa en ole huomannut mutta aiemmissa kyllä. Toiset sanoo että johtuu sikiökalvojen napsumisesta toiset että vauvan nivelistä jopa peukun syömisestä heh.

Tuntuu että maha on muuttanut muotoa jotenkin kurpsahtanut heh ainakin istuessa..kai tuo RT vaikuttaa asiaan. Aamusta taas samaa vuotoa ja yöllä suppareita. Samaa rataa.
Tylsä sunnuntai..menossa..
 
Täällähän on muitakin jolla hengittäminen vaikeaa..mulla ihan sama juttu. Illalla varsinkin ja jos oot vielä syönyt mahasi täyteen niin tuntuu että happi loppuu just. :|
Kait vauvaa painaa keuhkoja ja mulla astma juuri todettu tässä raskausaikana. Luulen että sekin helpottuu kun vaaveli syntyy. Jotenkin tuntuu että raskaus aiheuttaa näitä astma oireita..ennen sitä mulla ei ollu mitään. Paitsi joskus kun kävin juoksu lenkillä..eli fyysisessä rasituksessa.

Mulla jokin pesänrakennus vietti meneillään..siivoan aivan hulluna joka paikkaa. Tänään suihkuhuoneen lattia ja seinät pesty..kuivausrumpu puhdistettu, pyykkiä pesty jne..
Eilen hommasin vauvan kaappiin sellaset muovikorit ja laitoin koon mukaan paidat ja potkuhousut omiin koreihinsa. Tuli paljon enemmän tilaa ja helpompi etsiä tarvitsemansa. :D Huusin tänään huuto.netistä sellasen vauva keinun..tässä linkki. En tiedä tuleeko tarpeseen, mutta veljelle tulee myös perheenlisäystä..joutaa sitten sinne.

http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=99665445

Aurora ja toukka 30+3
 
Sompio Joo mullakin ollut noita liitoskipuja jo pitkään. Häpy kosketusarka ja kauhee vihlonta (varsinkin illalla, jos päivällä on tullut käveltyä paljon).
Nyt sen lisänä on välillä tunne, että vauva olisi jo aikas alhaalla jo jotenkin "pukkaa" päällään lisäksi vielä tonne alakertaan. No voipi olla, että ovat nuokin tuntemukset liitoskipuja vain.

Nikunaku ajattelin kans, et kun koitan sitä kebebrullaa uudestaan niin lasken uunin lämpötilaa. Kaveri kans tehnyt sitä ja kuulemma on Namia :p

Mahan napsumisesta olen lukenut, että enteilee lähestyvää synnytystä, mutta kaippa näitä uskomuksia on yhtäpaljon kuin ihmisillä erilaisia oireita.

HAUSKAA (PIAN) ALKAVAA VIIKKOA TYTSYT!!!

Ellen+ masuasukki 33+3 (kai)
 
Hengittäminen on myös täällä aika ajoin tosi tukalaa. Varsinkin jos pulssi on vähänkään voimakkaampi tai nopeampi. Niin ja oon huomannut että jano vaikuttaa myös tuohon tunteeseen. :snotty:

Kertokaapa te joilla jo on lapsia ...että voiko alavatsan tuntemuksista päätellä milloin mahdollinen synnytys lähenee? |O hoono lauseenmuodostus ja vielä huonommat sanavalinnat.. :ashamed: Eli siis onko esim erkiksi vauvan liikkeet sattuneet tai tuntuneet jotenkin epätavallisilta tai ikäviltä tai jotain.. onko teillä ollut jotenkin tietynlainen olo?

kissinminttu & pipana 30+3
 
Kommentoin nopeesti pizzanteon keskeltä! Mullakin hengittäminen tuntuu raskaalta, ihan kun ilmassa ei ois tarpeeks happea.. Astmaa on myös, ei pahana, mutta kuitenkin. En tiiä vaikuttaako asiaan.
Mäkin kuullut mahasta napsumista ja ihmetellyt sitä! Toivottavasti ei enteile synnytystä, niinkuin Ellen sanoi! =) Kyllähän mäkin oon kuullut, että kun lapsivedet menee niin siitä voi kuulua myös "naps", mutta ei tuo varmaan siihen liity. jotkut kalvot siellä napsuu ehkä?

miida 32+5?
 
moerri mulla oli hengenahdistus tunnetta, johon liittyi sydämentykytystä, jo viikolla 17. ekankerran. Nyt tullut taisin, aika voimakkaana, tosissaan saa etää henkee ja tuntuu silti että happi ei riitä, nyt kuitenkin vauva painaa jo palleaa, mikä varmasti vaikuttaa... sillon vk17 kävin lääkärin määräämässä sydänfilmissäkin, mut ihan ok oli. Nyt tuntuu että väsymys vaikuttaa siihen hengenloppumistunteeseen.. helpottaa jonkunverran kun lepäilee.

Onko muilla väsymystä? mulla pari päivää ihan vetelä olo, tuntuu et nukkua vois kokoajan, mutta yöllä kyl uni katkonaista. :| liitoskipuja niin paljon et kyljen kääntäminen hankalaa ja muutenkin puutuu lonkat ym... samanlainen uupumisen tunne oli alkuraskaudessa.

kissinminttu en ainakaan muista esikoisen synnytyksen lähestyessä kummempia tuntemuksia alamahassa. ainoastaan selkeät supistukset kertoivat synnytyksen alkaneen.. raskaus meni 10 pv yli lasketun ajan ja synnytyssupparit erottuivat aivan selkeästi ennakoivista suppareista.

huomenna 32+0 poks!!!
 
normaalin ruuan söin en mitään sokerista..luulen että syömiseen tuli liian pitkätauko? laitan huomenna hoitajalle nuo käyrät ja selostukset perään. Ens viikolla pitää ottaa uusia käyriä ja yrittää saada ruoka-ajat kohilleen ..mulla ole nyt yhtään vuorokausikäyrää missä olis kaikki arvot ok!
 
Suzyanne
Pije mulla on ollut jo jonkin aikaa ihan mielettömän veltto ja voimaton olo, esim. harva se päivä joudun heti aamupalan jälkeen menemään ekan kerran nokosille, ja sitten saatan nukkua vielä toiset nokoset myöhemmin, ja sen lisäksi vaan pelkästään maata, kun en kertakaikkiaan jaksa muuta. Tällä viikolla sellaisia päiviä on ollut neljä. Mutta mulla onkin hemppa alakanttiin, 104, rautakuurilla olen, muttei ainakaan vielä ole väsymykseen vaikuttanut.

Nara pahoittelut sokeriarvoistasi, :hug: sinulle ja kaikille muille sokrujen kanssa taisteleville.

Semmoinen ällökysymys, että onko kellään Obsidan-rautatabletteja syövillä ihan pikimustaa kakkaa? :ashamed: Itse päättelin että se voisi johtua raudasta, en usko että verta mistään mukaan pääsee, sehän yleensä tuon mustan värin saa aikaan.:xmas: Täytyy varmaankin kuitenkin lääkäriltä kysyä, kun kerran ensi viikolla olen taas tsekkaukseen äippäpolille menossa.

Sompio Minun mieheni ei ole töissä, ollut nyt toista vuotta työttömänä kun pisti pitkäaikaisen firmansa pakettiin. Uudelleenkoulutusta eivät kuulemma hänen ikänsä vuoksi työkkäristä tarjoa, koska kukaan ei virkailijan mukaan kuulemma ottaisi hänen ikäistään(44) vastavalmistunutta töihin. :eek: Hän yritti syksyllä päästä työkyvyttömyyseläkkeelle selkänsä takia, muttei päässyt, sitä vähän pelkäsimmekin, kun olemme kuulleet että pitää olla todella huonossa kunnossa että eläkkeelle pääsee. Minun työpaikalleni mies pääsisi melko varmasti töihin, siellä ei lama vaikuta. Mutta asia tulee ajankohtaiseksi ehkä vasta ensi vuonna. Taloudellisesti pärjäämme , koska on tämä pikkuruinen, velaton omistusyksiö vaan, eikä velkaa muutenkaan pahemmin, ja lisäksi olemme tosiaan ihan kierrätysfriikkejä. B) Mutta sinun miehesi työllistymiselle pidän peukkuja, ja myös sille, että voitatte sen irtisanomisjutun, sillä ei tuo miehesi irtisanominen todellakaan lailliselta kuullosta! Voimia teille! :hug:

Täälläkin on huonekaluja järjestelty oikein urakalla, juuri paraikaakin on kaikki sekaisin keskellä lattiaa. Varastokäytössä talven ollut parveke saa uuden, siistin kevätjärjestyksen. Ihanaa, kohta alkaa olla jo niin lämmintä pääsemme aamupalalle partsille, kun sinne aamuaurinko paistaa niin mukavasti. Lisäksi huoneen puolella vauvan hoitopöytä on valmis, siitä tulikin tosi hieno, tee-se-itse-mallia, mutta erittäin toimiva, 12 laatikkoa säilytystilaa, päällä hoitotaso sekä vauvan unikoppa.

Sitä kebabia minunkin tekisi mieleni tehdä, kuulostaa tosi namilta, mutten ihan takuulla onnistuisi, kun yleensä onnistun vaan ihan helpoissa ruokajutuissa.. :ashamed:

Suzyanne 32+4
 
suzyanne: rauta sen kakan mustaksi värjää näin itselläkin syön retaferia eipä sillä merkillä väliä.

mä oon kans nukkuvan rukous. Nukun 12h yöunia ainakin näin viikonloppunan ja eilenkin 2h päiväunet. Nuo sokerit myös saa järkyn olon aikaan.
 
Heips! :wave:

Lahdesta palattu kyläilemästä. Löydettiin eräästä tavaratalosta sattumalta se etsimämme hoitotaso pinnasängyn päälle 40e, olen tosi tyytyväinen nyt kun se on hankittuna!

Täällä myös oltu tänään kylppärin kimpussa, pyykkikone pyörii, suihkukaappi ja lattia kuurattu puhtaiksi ja lavuaari kiiltää! :D

moerri minulla myös ollut hengenahdistusta aika varhaisista viikoista lähtien. Silloin alussa vain joskus muutaman tunnin otti henkeen mutta nyt saa koko ajan haukkoa ilmaa ja huokailla syvään kun tuntuu ettei millään täyty keuhkot kuin pintapuolisesti.

Suzyanne ja pije Minäkin olin koko viime viikon aivan loppu. Kirjoitinkin tuolla että unitauti vaivaa kun minäkin palasin aamupalalta sohvalle torkkumaan ja pitkin päivää on pitänyt nukkua ja lepäillä. Illaksi yleensä helpottaa tuo velttous mutta mitään ei oikein jaksaisi tehdä. Nyt viikonlopun on ollut onneksi energisempi olo. Neuvolassa sanottiin että näillä viikoilla on lupa olla väsynyt ja vedoton, ihan normaalia vaikka hemppa olisikin ok.

Ihanat tuoksut tulee keittiöstä kun mies paistaa pihvejä päivälliseksi :p

Jasmin ja aarre 33+1 :heart:
 
suzyanne: Juu mustakshan noi rautatabletit sen saa.. Mul kans Obsidania.

Mäkin oon lukenu tosta mahan napsumisesta,mut omast masusta en oo kuuulu mitää.. :) ainakaa vielä!

Meil tehtii tänää kunnon kevätsiivous, vaihoin verhot ja huusholli puunattii lattiasta kattoon.. Kyl huomas ettei tarvii enää samaltaval ahertaa ku ennen masua, oli massu piukeena kokoajan ja hiki oli kauhea! :D mutta tuli siistiä... !

Tytsy+masukki 32+0 :heart:
 
Suzyanne juu kyllä ne rautatabletit värjää kakkan mustaksi. Itsekkin noita Obsidaneja popsin.
Villahousu ja Ellen kiitos neuvoista tuossa kantoliina asiassa. Ehkä ostan sellaisen trikooliinan. Itse haluaisin kokeilla kantoliinaa, mies vaan ei usko omiin taitoihinsa liinan sitomisessa.
Toukotytsy on ollut tosi ahkera! Minä olen tänään vain maannut sohvalla :ashamed:
Eilen tein muuten sitä Kebabia Hyvää oli :p Kyllä tulee tehtyä toistekkin.

Tytti ja Papu 29+0 POKS!!! :heart:
 

Yhteistyössä