TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
Syli täynnä kultaa: Niin se lääkärin komento on mulla... Mutta mulla on välillä niin hyvä olo, että tulee tehtyä ja sitten kärsin...
Joo, mä aattelin et muistit että mullakin on lääkärin lepomääräys. :D Mä ite kun tahon aina unohtaa ja sekottaa kellä teistä oli mitäkin... :whistle:

Mullakin on välillä hyvä olo. Kuten eilen, ja sitten innostuin liikaa ja siivosin kaikkea "turhaakin". Ja siinäpä sitten kärsittiin koko ilta sen innostuksen seurauksena. Tänään otankin sitten ihan rauhallisesti, vaikka nyt taas tuntuis et vois jotain isompaakin alkaa tekemään. Sormet suorastaan syyhyää päästä jotain isompaa järkkäileen. Mutta koitan nyt olla vaan, niin hyvin kuin se nyt mahdollista on. En halua uusintaa eilis illasta. :/ Että kyllä vaan täälläkin tekee vaikeeta olla ihan rauhassa. :D
 
Nara aivan niin eri asiahan ne ruusu ja vyöruusu on. Raskausdementtia vaivaa :ashamed: Isälläni oli viime kesänä vyöruusu ja se oli aikasta kivulias tosin varmasti myös senkin takia että oli osaksi pakarassa. Nyt kyllä on jo naureskellut asialle.
Viellä isyyslomasta kyllähän minä olen aivan varma että pärjäisin ihan vauvan kanssa ihan yksikseni. Kyse kun on ensimmäisestä niin tuo mieskin on niin innoissaan että haluaa olla kotona. Varmasti vaan tuijotetaan Papua kun nukkuu pinnasängyssä ja ihemetellään, että tuossa se lapsi nyt on :kieh:
Ultrakuulumisia kävin siis aamulla äippäpolilla ylimääräisessä ultrassa kun istukka oli ollut alhaalla rakenne ultrassa. No kätilö ultrasi. Istukka ei ainakaan ollut kohdunsuun päällä ja oli noussut mutta viellä oli aika alhaalla. Papu myöskin istui eli perätilassa, mutta muuten hyvin tyytyväsenä asustaa yksiössään ja kaikki siltä osin kunnossa. Papu painaa jo 1344g ja jalkaterä on 5,9 cm pitkä :heart:
No sain viellä yhden ajan äippäpolille, kätilö sanoi että tarkistetaan viellä kerran istukan paikka ja onko Papu edelleen perätilassa. Siis 4 viikon päästä uudelleen, sitten on ihan lääkäri joten tarkistetaan sitten tuo alakerran tilannekin samalla uudelleen.
Kävin myös samalla reissulla myös vähän ostoksilla, kun kävin tuolla naapuri kaupungissa. Citymarketista ostin parit Trimphin imetys liivit kun en ollut viellä yhtään ostanut. (Olivat edullisemmat kun tuossa lähi sokoksessa)
Vihdoin ja viimein sain myös vaunut hankittua. Oltiinhan me miehen kanssa käyty katsomassa ja malli ja väri oli valittu. Mutta nyt sain aikaiseksi tulla Lastentarviliikkeessä käytyä uudelleen. Onneksi en jättänyt yhtään myöhäisemmäksi... Saattaa kestää joka 2 kuukautta että saadaan vaunut. Kun haluamme runko on kuulemma suosituin malli :whistle: No onneksi LA on vasta 31.5.
Siis vaunuiksi valitsimme Emmaljungen Duo Edgen sillä Sport rungolla. Siinä rungossa kun on isot ilmataytteiset pyörät (meillä hiekkatietä) ja säädettävä heitto aisa. Säädettävästä aisasta on ehkä eniten hyötyä tuleville isoäideille kun ne on niin lyhyitä verrattuna meihin. Ja tietysti kun aisa on heitto mallinen. Niin kun Papu on jo ratas iässä voi helposti vaihtaa työntö suuntaa, jos haluaakin katsoa eteenpäin eikä vain äitin naamaa. Voi "vauhdissa" vaihtaa.

Tytti ja Papu 28+5
 
Sompio. voi ei! Täällä ainakin on sormet ja varpaat pystyssä ettei irtisanota. Toivottavasti miehen selkä ja sairasloma ei vaikuta päätökseen.Muuten alan kiehumaan.

Kuuntelin tässä maanantaina 4 v baletin aikana vanehmpien keskustelua pukuhuoneessa. Kuinka kamalan paljon on lomautuksia ja irtisanomisia. Osa sano,että lomautus viikolla onkin tullu kutsu töihin ku töitä onkin paljon.
Monet sanoi,sitä,että nyt monissa työpaikoissa "siivous" menossa taantuman nimissä. Aivan kamalaa.

Sain 3 v pitkästä aikaa päiväunille.Selvästi tarvitsis ne.Pitää ihan kokeilla joka päivä vaan pistää unille.Eilen onnistuin kanssa. Tulisko helpotusta pojan mielettömään kiukuttelukauteen. :whistle: Itsekin nukahdin ihan hetkeksi,mutta 4 v tuli ylös portaita ni heräsin siihen. Väsyttäis niin paljon,mutta noita vaatteita pitäis kantaa yläkerrasta alas ja nyt se onnistuis helposti ettei olis pikkuiset menossa portaissa edestakaisin. Kai mä alan vaan hommiin.
 
nikunaku: Joo taitaa Pieksämäelle olla teiltä vähän matkaa, se on täällä meillä päin :) Tai jotain 65km matkaa, kävin koulussa siellä ennen kuin esikoinen syntyi.


Tytti83: Hyvä että kaikki oli kunnossa, ja toivottavasti vauva vielä kääntyy pää alaspäin. Onhan tässä vielä aikaa.
Meilläkin on Emmaljungan Duo Edge yhdistelmät ja runkona sama Sport :wave: On kyllä aika pitkä toimitusaika jos 2kk voi mennä, ei muistaakseni sillon pari vuotta sitten kestänyt ihan niin kauan.

Ne on olleet todella hyvät ja hintansa arvoiset yhdistelmät vaikka silloin ostotilanteessa vähän kirpaisikin! Mutta on kyllä oltu niihin tosi tyytyväisiä ja ihana kun ne on edelleen niin hyväkuntoiset tälle toiselle. Ovat kyllä edelleen päivittäisessä käytössä kun esikoinen nukkuu päikkärit ulkona, mutta täytyy sitten vauvan synnyttyä laittaa toinen nukkumaan tuplarattaisiin ulos jos unet on yhtäaikaa.

Ja se aisan säätö on kyllä hyvä, mutta meillä ei ole tullut kertaakaan käytettyä sitä heitto-systeemiä. Mutta onhan sekin ihan kiva olemassa, jos joskus tarvetta tulee :)


Sompio: Voi ei, tosi kurja juttu :/ Täällä pidetään peukut pystyssä että miehesi työpaikka säilyisi eikä huonoja uutisia tulisi :hug:

 
Kiitos Nikunaku ja Siksakkia. Kun olisi edes lomautus, mutta kun se on irtisanominen. Tai tarvittaessa kutsutaan töihin. Ja tämä on toinen pitkä sairaspoissaolo miehelle tuossa työpaikassa, että mä luulen, että ne vaikuttaa :kieh: On meinaan talossa myös koeajalla olevia :kieh:
 
Tänään kävin ensimmäistä kertaa uudessa neuvolassa. Ihan mukava terveydenhoitaja oli sielläkin, oon hänet joskus ohimennen vaan nähnyt kun olen esikoista käyttänyt siellä lastenneuvolassa.

Terkkari oli samaa mieltä, että vauva olisi nyt kääntynyt rt:an. Mutta sanoi kyllä pään olevan vielä niin ylhäällä ettei ole kiinnittynyt, eli vielä voi kääntyä vaikka takaisinkin perätilaan. Toivottavasti kuitenkaan ei ettei tarvitsis enää jännittää :whistle:

Painoa oli tullut noin +580g/vko, yhteensä paino noussut nyt 2,9kg.

Verenpaine oli 136/88 eli vähän korkeampi mitä mulla ennen ollut.
Pissa oli puhdas ja hb:a ei mitattu, vanhassa neuvolassa se mitattiin joka kerta.

SF-mitta oli sama 27cm mikä edellisessä neuvolassa viisi viikkoa sitten! Tietty vähän voi vaihdella eri mittaajalla ja vaikuttaisiko se kun vauva oli viimeksi vielä istuillaan, mutta sillon oli yläkäyrällä ja nyt sitten tipahti lähemmäs alakäyrää. Pakosti hiipii mieleen se kun esikoisen kasvu pysähtyi loppuraskaudessa, toivottavasti nyt istukka ym. kunnossa että tämä kasvaa ja voi hyvin.

Seuraava aika kahden viikon päästä. Ainiin, nyt minäkin sain sen Vau'kirjan odotus kirjan jossa se H&M:n alekuponki, eli hyvä syy ostaa ainakin 50?:lla vielä vauvan vaatteita :whistle: :D Siinä kun näkyi olevan että koskee vain kokoja 44-86cm ja esikoiselle ei enää kannata 86cm kokoa ostaa kun niitä on sen verran paljon ja osa alkaa jo jäädä pieniksi.

Pääsen tutustumaan sinne uuteen sairaalaankin, mutta ne käynnit on vähän hassusti kun vain joka kuukauden viimeinen arkiperjantai ja klo 13-14. Pakko mennä jo nyt maaliskuussa, kun la 8.5. niin en uskalla jättää huhtikuun loppuun sitä käyntiä jos käviskin niin että vauva päättäis tulla etuajassa.
Täytyy vaan toivoa että mies saa vapaa-päivän, kiva olis yhdessä sinne päästä menemään!



Siksakkia & KultaPieni 31+6
 
Sompio: Täälläkin toivotaan, ettei irtisanomista miehellesi tule! Tuntuu olevan joka paikassa sama juttu. Täällä suunnalla myös pitkiä lomautuksia ja tulossa paljon irtisanomisia.

ruususta ja vyöruususta kokemusta hoitajan näkökulmasta. Molemmat voi olla tosi kivuliaita. Naran perheeseen voimasäteitä! On sulla vaikea olla levos, kun tietyt asiat vaan pitää hoitaa.

Oon pitänyt lupaukseni ja ollut sohva selässä tämän päivän. Lapset on jo sen verran isoja, että ei joka asiaan äitiä tarvita.
 
Täältäkin tsempit sompion miehelle. Raha-asiat on aina ikäviä nekun vaikuttaa kaikkeen. Eilen katoin jotain uutisia Amerikan lamasta niin akateemiset ihmisetkin joutuneet jo telttaan asumaan. :eek: Meillä tuo leivän pöytään tuoja on sellasella alalla että taitaa vaan asiakkaat lisääntyä laman myötä.
 
Sompio: Saattaa hyvinki olla stressistä. Mulla raskaudessa joskus puutuu kädet nukkuessa,mut silloin kai ollu liian kauan samassa asennossa.
Kyllähän se mieli vaikuttaa kovasti koko kroppaan. :hug: Yritä miettiä jotain ihan muuta. Tiedän, varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Ota joku kutomis juttu eteen ja tulisko telkusta samalla joku hömppä sarja. Mun rentoutuminen on tää subin klo18 hömppä sarja lemmen viemää.Ei se oikeesti niin tärkeä ohjelma ole,mutta isäntä antaa mun katsoa sen alusta loppuun rauhassa.Leikkii sillä aikaa lasten kanssa jos vaan on kotona silloin.

 
Nara Niin mekin luultiin että ei olisi pelkoa tuolla osastolla. Mutta 5 lähtee. Neljän nimet on jo tiedossa. Kun yt-neuvottelusta on jo viikko eikä mitään kuulunut. Tänään vaan soitti pomolle tuosta selästä ja sai kutsun käymään kun on sellaista asiaa ettei voi puhelimessa sanoa :/ Lupasi käydä aamulla mutta olisi pitänyt lähteä samantien käymään siellä.

nikunaku Juu, yritetty on. Ei vain ajatukset pysy kasassa mihinkään tekemiseen.

Kun miehelläkin ikää jonkunverran niin ei ole helppo löytää uutta työpaikkaa. Ja vielä on tuo selkäkin saatava ensin kuntoon.
 
Alhambra: on tosi rasittavaa herätä joka yö ja yrittää saada aikansa kulumaan. Tv:tä katon ja kissan kanssa juttelen :xmas: Panadolia täytyy ottaa joka yö..muuten ei tuu nukkumísesta mitään. Aamusta saa sitten parhaimmat unet. Oletko sä mistä? Näyttäis olevan sama synnäri.

Tytti83: Me ostettiin myös nuo samat vaunut, mutta perus rungolla. Ensin meinasin sport runkoisia, mutta meille sanottiin että ne on tarkoitettu lähinnä pitkille ihmisille. (minä 169cm ja mies 183cm) suositteli tuota perusrunkoa meille. Tässä perusrungossa aisa kääntyy alaspäin ja sportissa nousee vain ylöspäin. Osasinko selittää :xmas: Muuten ei kuulemma ole eroa kuin koossa. Sportit vähän leveämmät (runko). Koppa on samankokoinen. Niin ja se heittoaisa.
 
Sompio: Mulla stressi laittoi ensin ne säännölliset supistukset, joista jouduin sairaslomalle. Ei todellakaan kannata vähätellä vaikutuksia...

Aurora72: Täältä ajaa seinäjoelle puolessa tunnissa. Sjoellakin olen muutaman vuoden asunut. Katsoin, että säkin odotat neljättä =) Voidaan vaikka olla vielä yhtaikaa ponnistelemas, lasketut ajat niin lähekkäin :wave:
 
Meillä kans on miehellä tosissaan työt katkolla, mutta nyt se tod.näk. pääsee muihin hommiiin. Työmatka kasvaa huomattavasti, mutta eipä auta valittaa, kuhan on töitä.

Mä oon miettiny tota vauvan kokoasiaa, kun minkäänlaista arviota ei tule kuitenkaan saamaan. Sf-mitan korrelointiin vauvan kokoon en juurikaan usko, sillä yställäni on kummassakin raskaudessa menneet mitat aivan yläkäyrillä, mutta vauvat olivat 3200 ja 2900. Sillä oli vaan aika paljon lapsivettä ja riippuhan se mittaustulos monesta asiasta.

Kävin tänään äidin kanssa Helsingissä kierroksella. Käytiin Ateneumissa katsomassa Kalevala-näyttely ja sit shoppailemassa. Omiksi hankinnoiksi tuli uudet hanskat ja kevättakki mamalicioukselta. Kampin bebesissä kävin hypistelemässä manducan kantoreppua, ajattelin semmoisen sinisen hankkia. Se laukku, minkä ostin aiemmin, oli tiger of swedenin.

Flunssa jyllää, pää on täynnä räkää. Oli kyllä rankka reissu kävellä koko päivän. Käytiin ravintolassa syömässä ja söin lohta, oli kyllä hyvää. Nyt sitten vaan lepuuttamaan.

Kerttu ja nakki 31+4
 
Oi voi kun on kurjia tilanteita työpaikoilla. :( Miten tämä lama nyt joka paikkaan ehtii? Tuntuu että ihmisiä pistetään laman varjolla pois töistä. :kieh:

Pitkästä aikaa tänää itsellä ihan ok olo, paitsi kun siivosin sitten innolla niin illalla supparit muistutti taas totuudesta. Mieli sentään on pysynyt hyvänä kun koti on taas siisti. Ostin ihania vaatteitakin vekaralle ja äitiyspakkauskin on avattu ja hypistelty :heart:

Voimia kaikille tasapuolisesti :heart:

Mantelinkukka ja vekara

 
Huomenta

Hyvin nukuttu yö takana,mutta tuntuu,etten siltkään nukkunut kunnolla kun näin niin kamalaa unta.No jotain hyvää,mies opetti eilen miten saan korjattua tätä kakslplussan sivua koneellani niin näen kaikki tekstit ettei ne jää enää noiden uusien avauksien alle piiloon.Hän sanoi,että kaksplussan sivut on tehty väärin,eivät ole noudattaneet standardeja. No ei ihme,että sivut tökkii niin usein.

Sompion miehelle edelleen peukut pystyssä! Kerttu84 ihanaa kun miehesi on saanut töitä. :flower:

Mua nauratti,että mä olen unohtanut kokonaan sen h&m:n ale kupongin. Ehkä vois lähempänä LA:ta käydä ostoksilla ku tietää mitä vielä tarttee ja millaiset ilmat on. Tai jos säästän sen ja ostan vauvan syntymän jälkeen. Eilen ku laittelin vaatteita meidän vaatehuoneeseen ni siellä on nyt tyttöjen vanhat vauvan vaatteet eri koossa 62-68-74 cm valmiina omissa laatikoissaan.80 cm on tällä hetkellä meidän1½ v käytössä. Ne 50-56 cm on myös tietty siellä,mutta ne on suurimmaksi osaksi unisexia. Jos vauva onki poika ni hui mitäs mä sitte tuolle vaatekasalle teen ja mistä keksin yhtä paljon vaatetta tilalle.
 
noh taas karkas käsistä.

Meidän neuvolalääkäri on hauska tyyppi. Kun katseli mun ylikuivaa alapäätä :ashamed: ni totesi vaan ,että kuivat limakalvot on merkki tyttöraskaudesta. Ja näytin hänelle ostaani viime syksyllä ilmestynyttä kuoppaa josta olen stressaillu ties mitä....ni lääkäri sano,että selitti mitä on ilmeisesti käynyt ( olen siis lyönyt sen,mutta en lujaa.tuli mustelma mutta ei kuhmua) ja sanoi, että leikkaa otsatukka ni en näe sitä :LOL: Muistinpa illalla,että lääkärihän kysyi jääkö meidän lapsiluku tähän? Sanoin,että en uskalla luvata,kyllä se yksi vielä on käyny mielessä molemmilla. Hän siihen sitten hymyili ja totesi ettei sitten puhuta mitään sterilisaatiosta. Eli positiivisesti ku ajatellaan,ei lääkäri kieltäny tekemästä lisää lapsia. Nelosen jälkitarkastuksen jälkeen mun äiti kovasti kysy,että joko lääkäri kielsi tekemästä lisää lapsia.

jaa-has lapset tässä vieressä syö aamupalaa ja mäkin söin yhden leivän pakko käydä kaivaa pakkasesta lisää leipää.Sitte jatkuu yläkerran vaatekaappien tyhjennys,että saadaan se purettua ja sohvasänky kannettua sinne ylös.

NN ja poks 28+0 ( menkkojen mukaan 29+1 ,hui eilen laskin,että kun käynnistys on viikko enen LA ni siihen on enää 11 viikkoa)
 
Huomenta!


Odottelen miestä kotiin, lähdetään ajelemaan Lahteen kyläilemään. Mitenhän ton matkan jaksaa istua ja körötellä.. Onneksi vasta huomenna tullaan takas niin ei saman päivän puolella tarvii kärvistellä kuten nikunaku!

Mies imuroi eilen ja kun mä kävin sitten sen jälkeen mopin kanssa nurkkia läpi niin joka paikassa oli kasoittain koirankarvoja! :kieh: Kyllä muutama kirous tuli ja hermot meni niin että piti lähteä yläkertaan rauhoittumaan. Voisi edes sen ainoan homman tehdä kunnolla minkä tekee! Pyysi sitten myöhemmin illalla anteeksi kun uskalsi tulla kurkkaamaan olenko vielä vihainen... Ja selitti että hänellä oli niin kiire testaamaan mun synttärilahjaa joka tuli nyt sitten postissa ja minä hätähousu avasin sen :heart:
On se ihanaa omistaa ompelukone!


Juu... pitää lähtee ehostautumaan kun täällä yöpaita päällä tukka pystyssä vielä kirjottelen vaikka kohta pitäs lähtee :saint:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Jasmin ja aarre 32+6 :heart:
 
Pikaisesti neuvolakuulumisia:

rv 29+3

Painoa tullut tasan 4 viikossa lisää 600g, onko viikkoa kohden sitten 150g. (unohtunut merkata korttiin)

Verenpaine 142/82
(Huvittavaa, et molemmilla lääkärikerroilla mun verenpaine on tuota luokkaa, kun taas tavallisilla neuvolakerroilla melko tasaisesti n. 133/73 tms. *minäkö inhoan sitä ronkkimista* )

Pissa puhdas.

Kohdunpohjankorkeus huimat 30. Neuvolantäti sanoi, että tuntuu kuin vauva oikein venyttäisi itseään oikeen korkeelle. Edellinen mitta 4 vkoa sitten oli 24.

Sydämensyke +150.

Ja lääkärintarkastus... lääkäri ei saanut kunnon näkyvyyttä kohdunsuulle, kun se on kuulemma niin korkeella ja vinossa?? Mutta kun ei kovin kipeitä supistuksia ole nyt ollut, niin ei sitten alkanut sen enempää ronkkimaan.

Saikkua olisin saanut kipujen takia, mut kotiäidille on vähän vaikea sellaista kirjoittaa.

Kauhea kiire oli uudella lääkärillä, ja ihmeen häslinki meininki oli muutenkin päällä. Ei jäänyt ollenkaan miellyttävää muistoa tästä tarkastuksesta. Seuraava neuvola sitten 2vkon päästä perjantaina.

Tytön 5v lääkärintarkastuksessa kaikki ok. :heart:
 
Mä käyn aina lukemassa mutta en meinaa jaksaa mitään kirjoittaa..
Mutta täällä kärsitään kovista häpyluu kivuista ja lonkkakivuista. yöt ihan tuskaa ja päivällä liikkuminen minimissä. Supistelee päivittäin mutta ei ole säännöllissiä joten en hätäile. vaan pyrin rauhoittuun kun tunne sellainen mutta kun toi esikoinen hieman vaatii kumminkin touhuun. nyt on virtaa hirveesti.. koko ajan tuntuu et mitä sitä nyt siivois ja pyyhkis. mutta pikku hiljaa kaikkee. just sain kodinhoitohuoneen käytyy kokonaan läpi. pyyhin joka paikan. Neuvola olisi maanantaina.. sitten kuulumisia lisää. Aurinkoista odotusta kaikille!!

Äityli07 ja "Kauko" 31+5
 
Omaa napaa taas.

Irtisanomislappu tuli miehelle. Jatkossa kutsutaan töihin jos tarvetta.

Kaikki auki. Kesä piti olla isyyslomaa ja kesälomaa. Nyt ei tiedä onko töitä missään. Ja saako työttömyysrahaakaan, jos pysyy tuolla työpaikan kirjoilla, että tarvittaessa kutsutaan töihin. Onko siis pakko itse irtisanoutua. Selästä ei tiedä koska paranee. Eli töitä ei voi alkaa hakea ennenkuin selkä on parantunut.
Koko irtosanominen haiskahtaa, kun vakkaripaikalla oleva sairaslomalainen irtisanotaan tuotannos-taludellisin perustein ja koeajalla olevat saa jatkaa.
 

Yhteistyössä