TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

tervehdys :wave:

neuvola kuulumisia :attn:

31+6
98kg -500g/vko :eek:
turvotus +-
RR 118/74
Prot. -
gluk.-
sf 31 :D
pt |O
:heart: 145
liikkeet +++

Ja sain lähetteen et saisin loppuodotukseen sillasen tukivyön :/ en tiedä onko apua mut kaikkea kannattaa kokeilla. :D
 
Moikka =)

Eilistä neuvola käyntiä: Sykkeet 130 ja 155, toinen vauva oikealla puolella pää alaspäin
ultrassa viimeksi vasemmalla puolella, toinen ilmeisesti poikittain.(äsken kyllä pää tuntui mahan yläosassa)
mun paineet 118/70
sf-mitta 33cm
Pissassa sokeria vähän.

Kävinkin tänään sitten tk.s verikokeissa ja pissanäytteen samalla.
Normaali käytäntö kaksosraskaudessa, että maksa-arvot katsotaan.
Yöt alkaa olemaan kivoja kyljen kääntöineen :|

Puutarhan hoito kiinnostaa, mutta on jäänyt vähä heikoille. Ostin kirsikkatomaatin siemeniä josko niistä jotain tulisi ;)

K&S 30+6 :heart:
 
Sompio Se on vaan mun omaa juttua ei meillä merkitä välil mitään ja joskus yks +! Mut omasta mielestä tunkee joka raosta ja potkii joka suuntaan :LOL: :LOL: :LOL:

Nytkin tais olla 1 + ja viimeks oli ++ se riippuu siitäkin mitä mä sanon tai oikeestaan siitähän se riippuu. Jos sanot et vauva riehuu taukoamatta ni heti tulee papereihin ++ mut jos sanot et on vähentänyt edellisestä kerrasta heilumista tulee paperiin +.... :D
 
pije: Synttärionnittelut :flower:

nikunaku: Onko sun mies kokonaan reissuhommissa, vai onko osan ajasta siinä jossain lähellä töissä?
Huh, varmasti on rankkaa kun toinen on niin paljon poissa! Se arjen pyörittäminen tuntuu välillä aika raskaalta yksin tämän yhdenkin lapsen kanssa, ja sulla kun on jo neljä pientä siellä. Eikä meillä mies edes ole reissuhommissa, mutta välillä sellaisia kausia että kamalasti ylitöitä niin tuntuu että on koko ajan poissa, kotona ehtii vaan käydä kääntymässä.


Äitiyspäivärahasta mullakin on käsitys, että ensimmäinen maksupäivä riippuu siitä miten loman aloittaa. Mä aloitin 50pvä ennen la:a ja ensimmäinen raha tulee n. kuukausi ennen la:a, huh jos tulis vasta päivää ennen :whistle:

Kotihoidontuesta mä oon kans ymmärtänyt, etteivät maksa kuin täysiltä kuukausilta. Sama juttu siis mullakin, tämän kuun lopussa ei tule yhtään mitään. Tai no lapsilisä tietysti.

 
Hyvä etten oo ainut näitten pissahätien kanssa ! :D Mäkin oon yrittäny olla vähemmällä juomingilla iltasin mut ei oo auttanu.. ei mul päiväl niinkäää oo käytävä vessassa mut samantien ku pääsen kylellee ni johan alko ravaus.. :whistle: no kestettävä on loppuu asti ! :saint:

Pitäs varmast myös vielä hiukka enempi muuttaa tätä ruokavalioo kuitupitosemmaks ja hedelmii enemmän niin alkais varmast maha toimimaan viel paremmin..vaikka tota rautaa nyt sit joutuiskin syömää loppuu asti !

Nyt jatkamaa ruuanlaittoa... :wave:
 
Aivan juu totta, eihän kotihoidontukea tosiaan maksetakaan kuukautta lyhemmältä ajalta. Mullahan ei nyt kyllä katkee toi kotihoidontuki kun saan sitä sen hurjan n. 18e/kk siitä 6.4. alkaen ku äippäloma alkaa. Kai niitten luulis sit jotain maksavan myös ajalta 1.4.-5.4.:kin, tai mistä tosta laitoksesta tietää... No, tiukkaa tulee jokatapauksessa olemaan, kun eka äippäraha tulee sit vasta päivää ennen la, eli 13.5... :/
 
Siksakkia: mun mies on it alalla töissä Tampereella. Konttori on siellä ja asiakkaiden luona käy hommissa. Mutta parin viimeisen vuoden aikana niitä asiakkaita ja hommia onkin alkanu olee ympäri Suomea.Alussakin oli välillä jotain juttuja,mut nyt tää kevät menny ihan järjestäen 2-3 päivää Hesassa.Plus kaiken maailman koulutuksia. Firmassa siis sellainen tilanne,että Hesan konttorissa ei ole asiantuntijaa tähän tiettyyn ohjelmaan ja he silti myy asiakkaille niitä palveluja.Mun mies sitten käy niitä siellä Hesassa tekemässä niitä asiakkaille ja kertoo niistä ennen ennen ku asiakkaat on ostanu palvelun. Vähän tuskaa edes helpottaisi se ,että olis alusta asti tietäny kuinka paljon reissuhommia tuleman pitää.Kun töihin haki ni ei ollu puhetta ollenkaan muualla ku Tampereella tehtävistä töistä. :/ Niin ja pieni korjaus,mulla on kolme pientä täällä kotona tällä hetkellä.Esikoinen on jo 14 v ja asuu tällä hetkellä muualla.

Mies ilmoitti just,että kun tulee ma iltana Maarianhaminasta ni jää sinne Hesaan Paulig:ille tekee jotain asennusta yötä vasten.Kysyin vaan missä vaiheessa hän nukkuu ja lepää. :eek: Työt painaa päälle ku pitää pääsiäisen aikana talvilomaa viikon. Ylitöitäkin on kertynyt paljon.Laskikohan se,että yhden viikon aikana oli ylitöitä n.38 h.Vapaana pitää ne sitten joskus.

Missä Nara on? Kävitkö diabetes hoitajalla?

 
nikunaku: Ainiin juu anteeksi, muistin vähän väärin että kaikki neljä lasta on vielä pieniä :ashamed: Mua vaivaa sama raskausdementia mistä joku muukin täällä maininnut :whistle:
Huh, on sun miehellä tosiaan ajelemista! Luulisi että tulee firmalle kalliiksi nuo matkatkin. Mutta tietty jos ei pääkaupunkiseudulla asuvaa asiantuntijaa vaan löydy mistään heille töihin, niin eihän niitä voi väkisinkään mistään tehdä. Onko ne antaneet edes työsuhdeauton ettei tarvitse omaan autoon kilometrejä niin paljon kerryttää? Anteeksi utelut, ei tietenkään ole pakko vastata :ashamed:

Kotihoidontuesta vielä, että mäkin sain sitä hoitolisää jotain 40?/kk tuosta esikoisesta sen perusjutun lisäksi, mutta nyt eivät ole vielä tehneet päätöstä että saanko sitä enää äitiysloman aikaan. En tiedä kuinka kauan se oikein kestää, kun päätös äp-rahasta tuli kuitenkin niin nopeasti, viikko siitä kun jätin paperit. Eikä siellä omilla Kela-sivuillakaan lue muuta kuin että hakemus saapunut, täytyy vissiin käydä kohta kyselemässä kun ei siitä mitään kuulu :/
 
Siksakkia: ei haittaa kyselyt :) Miehellä on työsuhde/leasing auto. Nyt on sellanen tilanne,että leasing sopimuksen kilometrit menee umpeen ja sopimusta olisi vielä vuosi edessä. Auton vaihtoon ja firma joutuu maksaa korvaus siitä ku meni vuosi aikasemmin umpeen. Mutta Edullisemmaksi se tulee kuin myydä ei oota.

Me ei olla saatu sitä kotihoidon lisäosaa.En tiedä miten vaikuttaa kasvanut perhe koko.Pitää huomenna kysyy sitä. Ja siitä mieleenki,että mulla on ihana ilta edessä.Ne 8 sivua kelan papereita täytettävänä.

Mut,ette arvaa...meidän isäntä tuli ajoissa kotiin.Paljasti kotiin tullessa,että oli lähtenyt töihin aamulla klo 05. :eek: Hyppään autoon ja käyn postista hakee maton jonka tilasin leikkihuoneeseen.Jos se ei ole hyvä ni saan huomenna vietyä sen takaisin postiin.
 
Aivan ihana "vauvanurkaus" Suzyanne :heart:
Puutarhan hoidosta viellä. Teill muilla on sentään nurmikko tai jotain kasveja. Meillä on vain hiekkaa/kangasmetsää. Ainut hyvä puoli on se että mustikat saa piirakkaan omalta pihalta. Mutta kyllä varmasti naapurit ihmettelee kun jo kolmas kesä menossa eikä vielläkään pihalle ole tapahtunut mitää. Ja talon emäntä on sintään puutarhuri. :ashamed:
Vessassa saa täälläkin ravata vähän väliin ja yöllä vähintään kerran. Välillä tuntuu että Papu ihan äitinsä kiusaksi potkii virtsarakkoa :kieh:
Perjantaina käydään hakemassa tutuilta hoitopöytä niin pääsen vihdoin pesemään ja järjestelemään Pavun vaatteet. Kävin vaatteita läpi ja valkkasin kotiutumis vaatteet. Mietin tässä vain että kun toukokuun lopulla on LA ja niin riittääkö potkaretten ja bodyn lisäkisi fleese haalari kun kuitenkin autolla ollaan liikkeellä.

Tässä on Pavun kotiutumis vaatteet.

Laitoimpa viellä kuvan tossuista jotka miehen pyynnöstä neuloin. Täytyy vain sitten ottaa laitokselle sekä sinistä että punaista nauhaa että voi laittaa oikean väriset nauhat. =)

Tytti ja Papu 29+2
 
Niisku-Rouva Ok! :LOL: :LOL:

Tytti Ihanat vaatteet ja tossut :heart: Mä haluaisin kanssa tuon Tutan potkarin =)
Fleece-haalarilla mä meinasin pärjätä Nupun kanssa.

Vedin navan täyteen muusia ja jauhelihapihviä ja tulin sänkyyn tekemään ristikkoa. Arvaatte varmaan kuinka kävi... nukuin 2 h :whistle: Varmaan nukuttaa yöllä hyvin :|
 
Suzyanne
Tytti83 Meillä on huppari ja housut tuota samaa Tutan sarjaa, vihreänä myöskin. Tosi ihana vihreän sävy, ja mukavan pehmeä materiaali. Minä varasin kevytvanupuvun kotiintuloa varten, mutta mulla onkin L.A 6.5, ja jotenkin luulen ettei sinnekään asti mene. Toukokuun lopulla jo fleecellä takuulla pärjää, varsinkin kun autolla liikkuu.

Vessassa ravailen minäkin öisin, 1-2 kertaa yleensä. Lisäksi heräilen öisin, enkä aina saa pariin tuntiin unta, sitten olen rättiväsy koko päivän. Unen tarve on on mulla todella suuri, 10-12 h/vrk, mutta se käsittääkseni on ihan normaalia tässä vaiheessa.

Pijelle onnittelut synttäreiden johdosta! :flower:

Eilen illalla mulla oli ensimmäinen todella kivulias supistus. Mieskin oikein säikähti. Lievästi kivuliaita mulla oli viimeksi viime viikolla, kun olin kävellyt kävellyt liikaa. Mutta tämä oli jotain potenssiin 100. :xmas: Niitä tuli siis vain yksi ainut. Onko normaalia, te kokeneemmat? Vai enteilikö tuo jo jotain?

Jasmin84 Kiva kuulla että pelkopolista oli apua. Luulen että minullekin siitä tulee olemaan apua niin paljon, ettei tarvitse enää ainakaan turhista stressata. Sain sinne lähetteen, ja eilen tuli lappu että olen sinne jonossa.

Siksakkia Heh joo, mulla on vähän sellainen "vika" että kaikessa muussa olen säästäväinen, joissakin asioissa jopa itaruuteen asti, :whistle: mutta ainut heikkouteni on vaatteet, olen ihan armoton vaatefriikki. :ashamed: Onneksi kuitenkin kirppiksiä tulee suosittua enimmäkseen, niin ei tule konkurssi. B)

Suzyanne 32+6
 
Tytti83: Nuo Tutan tämän kevään(?) vauvan vaatteet on IHANIA! Minäkin niitä katselin jo kaupassa, mutten vielä ostanut. Tarkoitus olisi, samoin esikoiselle sellainen huppari-setti.

Kyllä varmaankin fleece-puku on riittävä. Voihan sinne alle laittaa sitten vaikka kaksi kerrosta sisävaatteita tai päälle peiton jos tuntuu että on kovin kylmä ilma. Mutta autolla kun liikkuu niin eihän siinä tarvitse montaa hetkeä ulkona vauvan edes olla, mitä nyt kantaa sairaalasta autoon ja autosta kotiin :)
 
:wave:


Pijelle synttärionnea täältäkin! :flower:


Tytti83 Meidänkin piha on osittain "metsää" koska tontti rajoittuu kahdelta puolelta metsään. Puita on harvennettu mutta maa on osaksi muhkuraista mustikan ja puolukan varpujen täyttämää "hetteikköä". Eli sinne on turha mennä istuttaan yhtään mitään. Mutta onneksi suurin osa pihasta kuitenkin istutuskelpoista!

nikunaku olitko mattoon tyytyväinen vai täytyykö palauttaa?



Vitsi, mies vaihto tänään akvaarioon vesiä ja huomattiin siellä pienenpieni kalanpoikanen! :heart: Meidän Mustamollit on siis tehneet jo poikasia vaikka tuntuu että vastahan ne hankittiin. Tosin ei nyt tiedetä että ovatko tehneet vain tuon yhden vai ovatko muut poikaset tulleet syödyiksi :( Mies on ihan paniikissa vahdannut sitä koko päivän ja aina kun ei heti löydy niin toteaa pettyneenä että nyt se on sitten syöty se viiminenkin. Aikoo kuulemma perustaa poikasaltaan ja eristää sen sinne jos ehtii. :whistle:

Yöt Menee mulla niin että neljän aikaan kun on käynyt kolmannen kerran vessassa niin ei pystykkään enää nukkumaan. Väsyttäisi kyllä mutta olo tuntuu epämiellyttävältä joka asennossa ja sitten vaan hyörii ja pyörii ahdistuneena :/


Jasmin ja aarre 33+3 :heart:
 
Sairastupa jatkuu..kohta kiertänyt kaikki läpi. Ja yhdellä särkee hammasta ja mitä vielä heh..

Itse taistelen sokrujen kanssa tuli diabeteshoitajalta eilen viesti että mietiPPÄ mitä syöt voi vitt* no minäpä en ole miettinyt yhtään. argh...eilenkään syönyt ku linnunannoksia eikä varmaan tullut hiilihydraatteja liikaa niin aamusta paasto 6.0 alle 5.5 pitäs olla ja 1h arvo 8.6 alle 7.8 pitäs olla, joka tuli pelkästä ruisleivästä, 1/3 osa banaanista ja sokerittomasta ja rasvattomasta jugurtista. Mistä sä tuossa karsit kun 1 hedelmäkin on sallittu jossei saa syödä 5cm banaania niin minä isken hanskat tiskiin. Mitään järkeä tällaisessa.

suzyanne tuskinpa yksittäinen kipeä supistus mitään merkitsee. Mulla ainakaan merkitse yhtään mitään heh kun kipeitä vähintään 15min kestäviä suppareita on tullut jo rv 16 lähtien. Enempi sillä on merkitystä että supistukset on säännöllisiä. Netissä luki myös että levossa tulevat olisivat avaavampia mutta en usko tähänkään, koska mun supparit tulee suurimmaksi osaksi levossa ja ne on niin kipeitä että joutuu makaamaan yhdessä asennossa ja odottaa sen loppumista. Supparit on täälläkin lisääntyneet viime yönä heräsin kahdesti näihin kipeisiin suppareihin joka ei lakkaa olleenkaan tasasesti kiristää ja kipu nousee ja laskee. Nyt on koko aamun kiristänyt mutta ei ole sellaista kipua kuin yöllä. Tässä vaiheessa raskautta 10 suppariakin päivässä on ihan normaalia. Itsellä ei vain tule sellaisia lyhkäsiä suppareita ollenkaan mitkä on kai tavanomaisempia.

nara ja himppu 31+5 (32+5)
 
sompio se on hyvin lyhyt ruokalista se heh... mittasin päivän kolmannen paskan arvon 8.2 ruuan jälkeen että hyvin menee mitä enemmän diettaan sen korkeampia arvoja. Mahtavaa! :headwall:
Eipä se ole enää mun käsissä jos ruokavalio ei auta niin turha se on kenenkää vikistä. Ens viikolla ne varmaan sitten miettii insuliineja tuskinpa ne tuollaisilla arvoilla antaa mennä vaan.
 
Moikka

Sokerinrasitus takana. Heräsin jo puol seiska ja silloin oli niin järkky nälkä,että mahaan sattui.Sit se helpotti vähän ja nälkä tuli aallon omaisesti. Istumista tuli 2½ h ja kyl oli alapää kipee sen jälkeen.Sain täytettyä ne 8 kela hakemus sivua ja vietyä ne sinne.Nyt olen jotenki ihan väsy.

Nara: voi harmi noita sun arvoja. Oisko kummiski insuliini parempi aloittaa ni saat syötyä jotain.Eihän se tarkoita onneksi sitä,että jäisit insuliinille myös raskauden jälkeenkin.
 
siis käsittämätöntäku painan enteriä että pääsen seuraavalle riville kirjoittaa ni tää lähettää mun kirjotuksen.

Mies lähti taas Hesaan.Pakko alkaa kirjottaa noita hesan työreissuja jo munkin kalenteriin ylös,että oikeesti ne tajuaa kuinka usein niitä on.

Jasmin: joo matto nyt jäi...oli aika yllätys. Ku tilasin sen ni luulin,että sieltä tulee tummansininen(farkku)/ valkoraidallinen matto.Kun avasin paketin siellä olikin vaaleansininen/turkoosinsininen-valkoraidallinen matto. Silloin ku tilasin sen ellokselta siellä ei ollu pikku kuvia niistä väreistä ja automaattisesti ajattelin,että se on se sinivalkoinen. Mutta se tummansininen/farkun sininen kulkeekin luumu-valkoinen värillä. Sopiihan toikin matto sinne ja ehkä voi olla parempikin ettei mene liian "synkäksi".Mies ainakin tykkäs tosta matosta.

Pijelle myöhästyneet synttäri onnittelut! Mun eilen piti jotain kommentoida ja nythän se muistin. Onnistuiko kakut?

Mä yks päivä suunnittelin ristiäisiin menuuta.Kai se on asennoituva niin,että juhlat pidetään silti ja ne tulee jotka tulee.
Meillä on edelleenki kummit ihan auki.

Ihanaa,aurinko alkoi paistaa. Kunpa sulais noi lumet pois.Aamulla oli ihan outoa ku oli pakkasta ja piha kamalassa kunnossa ku loska oli jäätynyt.

Eipä muuta ku syömään...

NN rv 28+5
 
Moi!
Sori jäänyt kirjoittelut tähän pinoon vähän vähemmälle :ashamed:
Kun päivittelen yhteensä 4 pinoa täällä Kaksplussalla,minäkö hullu :eek: :saint:

Kaikenlisäksi on tullut raivattua tätä meidän kaksiota siihen kuntoon,että me kaikki neljä mahdutaan asumaan tässä kesän ajan.
Meidän sänky siirtyy nyt olkkariin ja makkarista tulee esikon huone ja kaikkea muuta.

Tuun myöhemmin pistäytyy uudelleen :wave:

Paino on mulla laskenut kilon verran kahdessa viikossa,kiitos tuon diabetesruokavalion :D

Bad Virgin ja Paprica 29+3
 
Tuo Tutan potkari ja body oli niin ihanat että ostin ne oli ihan pakko saada :D No ne onkin ainoat vaatteet mitkä ole uutena ostanut. Kaikki muut vaatteet olen ostanut kirparilta tai saannut/ostanut kaveriltani jolla on 6kk vanha poika.
Laitoin tuossa pyykkikoneeseen pyörimään noita 60cm ja alle olevia vaatteita, niitä onkin riittävästi. Isompia vaatteita tarvitsee sitten ostaa mutta niillä tuskin on kiire sillä iköhän 60cm vaatteet mene aikasta pitkälle?
Pijelle myöhästyneet synttäri onnittelut :flower: :heart:

Tytti ja Papu 29+3
 
Tytti83 mulla on meidän tyttövauvalle ostettuna tollanen tutan samaa kuosia oleva olohaalari,kun sulla on toi body,aivan ihana ja siihen kuuluu vielä lakkikin :heart:
Harmi vaan että 98cm haalaria ei ole vissiin tehty?
Esikolle olisi ollut kiva ostaa samanlainen :ashamed:
 

Yhteistyössä