TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

meinaako valtaosa ensisynnyttäjistä mennä perhe/synnytysvalmennukseen? kun mä ajattelin, ettei me mentäis... meillä vaihtuu neuvola ja uudessa ne valmennukset, mihin olisin kuulunut, on jo käyty ja seuraavat alkaa niin, etten ehdi kaikkiin mukaan ennen la:a. ja kun tässä tulee muutot ja remontit, niin en haluaisi yhtään lisää aikatauluja ja muistettavaa. järkeilin niin, että eiköhän se vava tule ulos ilman valmennuksiakin :). sairaalan tutustumiseen tahdon kuitenkin ehdottomasti.

nyt tuntuu, että masu olisi parissa päivässä kasvanut hurjasti, nahka on ihan kireenä. tai sitten vaan elättelen toiveita. sf mitta oli viime viikon neuvolassa vaan 27 ja terkka sanoi, että jos ei ala kasvaa niin täytyy tutkia tarkemmin :| .

jalat on aivan kauheen turvoksissa! eilen kun olin yhtäsoittoa neljä tuntia jaloillani, niin oikein nilkkoja särki se turpoaminen. yäk!

yellow 32+0 POKS

Muoks, olikin jo enemmän viikkoja poksumassa :)
 
HYVÄ homma NN =)

Mä joudun taas huomen kättärille oikeesti tänään mutten ehdi. Lääkäri oli määrännyt insuliinit käyttöön kuulema hurjan korkeet arvot. Eka alotetaan pienellä annostuksella ja sitten lisätään. Parempi niin jaksa tuota ruokavärkkäystä enää ku mitään voi syödä.
Mihinhän sitä insuliiniä pistetään mahaanko? no huomen selviää...toivottavasti vauva ei joudu sitten syntyessään mihinkään valvontaosastolle... :(
 
Kiitos onnitteluista, tuli toosi hyvät kakut, nam.. elikkä ristiäismenyy aikalailla lyöty lukkoon.

nara jaksamisia sulle sokrujen kans...
:hug:

suzyanne mulla kans muutamia kertoja oikieen kipee ja napakka suppari tullu, kun alkanu lepäilee jonkun raskaamman homman jälkeen, eli otettava rauhallisesti.. ja mielialasta
sen verran, et lähes joka asia itkettää, ilonen tai surullinen, ei merkitystä...

Neuvolassa kävin, kaikki hyvin, painokaan ei ollu noussu 2 vk:n takasesta..

Sain eilen semmosen yllärin ettei ikinä... : isäntä kiepsahti eilen-aamulla polvilleen sormuksen kans ja kosi!!! en osannut aavistaakaan, onhan sitä joskus puhuttu et naimisiin mentäs, mut ei kummallakaan ollut kiirettä.. mutta kesähäät tulossa 2010. Miestä jännitti niin paljon et ihan vapiseen alko ja mulla itku pääsi, etten meinannu saada sanaa suustani..=)

32+4
 
Hienoa, hienoa nikunaku


Naralle tsemppiä inskojen alotukseen :hug: vatsahan se on vissiin yleisin paikka mihin pistetään, mut voi sitä pistää esim. vaikka reiteen.

Itkuherkkyyttä on täälläkin. Vauvat ja synnytysaiheiset telkkariohjelmat saa kyyneleet nousemaan. Mäkin eilen vetistelit sairaalaa kattoessa siinä kun oli se pikkuinen Roope-vauva. Mielialat vaihtelee myös. Ärsyttää oikein kun oon niin älyttömän räjähdysherkkä, oon mä tempperamenttinen muutenkin, mutta nyt oon ihan super... Isäntä parka


villahousu & Sulo 32+0 poks poks :D
 
Oi Pije, onnea morsiamelle! Mahtava juttu tuollainen yllätyskosinta :)

Ja Nikunakulle onnea hyvistä sokeriarvoista!

Minä olin tänään taas neuvolassa, kun oli niin tiukkaa aikojen kanssa ensi viikolle. Paino oli noussut puoli kiloa 10 päivän takaisesta. Paineet oli ok ja hb oli mystisesti noussut 113-> 128. Vaikuttaa siltä, että viimeksi (silloin oli sijainen) sekaan oli mennyt sen veren lisäksi kudosnestettä ja siksi tuli niin heikko tulos. Sain myös ohjeet vauvan liikeseurantaan, tosin ei siihen ainakaan vielä ole mitään tarvetta. Kovasti tuo Jyvä kieputtaa menemään. Tarjonta on edelleen vino-RT ja asento on kuulemma vähän huono. Lisäksi vauva on kohdussa melko korkealla suhteessa viikkoihin... Sf- mitta oli tasan 30, jo ihan keskikäyrän vieressä, eikä se kuulemma saisi enää suhteessa laskea, vaan pitäisi kuulemma jatkaa tasaista kasvua.

Vielä 7 työaamua! Ihanaa, että kohta voi aamulla nukkua vähän pidempään ja päivät voi käyttää oman elämän organisointiin, siivoiluun, ruuanlaittoon, telkkarin katsomiseen, lukemiseen, pyykinpesuun jne.

Synnytysvalmennuksessa/-luennolla oltiin miehen kanssa viime viikolla. Ei mikään merkittävä tapahtuma. Lisäksi olisi tarjolla kaksi kertaa perhevalmennusta huhtikuun lopulla, mutta mies ei toiseen pääse mukaan. Minä varmaan menen silloin sitten yksin. Siellä käydään imetystä, vauvan hoitoa ja synntyksen jälkeistä aikaa läpi. No, eteenhän ne tulee, kävipä valmennuksessa tai ei.

Mielialoja piti vielä kommentoida: minä olen ollut raskauden ajan kuin enkeli. Tai siltä ainakin itsestä tuntuu. Normaalisti olen tosi ailahtelevainen ja suutun helposti, mutta nyt olen ilmeisesti ollut vaan onnesta ymmyrkäinen. Itkuakaan ei ole vielä tullut kovin herkästi - pelkäsin, että saan töissä itkukohtauksia, mutta niitä ei ole tullut yhtäkään.

Jaaha, nyt paluu töiden ääreen.

PilkkuPantteri ja Jyvä 32+2
 
Onnea pije. :heart: :flower: :hug:

Mä sain sen tukivyön. Ai että kun nousee jalka kepeesti... :D Mulla ainakin autto heti...

Mutta nyt kun tulin kotiin ja riisuin vyön hetkeksi supisti kipeästi pari kertaa :/ Ja enhän mä tätä vyötä saanu takas paikoilleen niinku se oli aluks. Nyt jotenkin ahdistavalta tuntuu... Laitoinkohan sen väärin päin... :LOL: :LOL:

Ja kun olen täynnä ylimääräistä läskiä ei enää ole söpöä masua vaan tällänen epämuodostunut kasa. :ashamed:
 
oih olipa täällä tapahtunut paljon. Pijelle onnittelut kosinnasta. :heart: Mä uteliaana kyselen millaisen täytekakun teit? Olen niin vähän niitä tehnyt ja viime kerrroilla aina samaan tapaan vähn muokaten. Ku tein sen tuorejuustomustikka kakun ni se tuorejuusto+mustikkasose+flora vanilla oli niin hyvän makuista,että suunnittelin jo sitä laittavani kakun väliin. Ja jos korvais mustikan masikalla.

Nara: eilen jo sanoinki,että varmaan parempi aloittaa ne insuliinit.Helpottuu tuo syöminen ku et syömättäkään voi olla. Mun siskolla on diabetes ja hän suurimmaksi osaksi pistää mahaan,joskus reiteen. Niissä tais olla eroa onko lyhytvaikutteinen vai pitkävaikutteinen kumman se pistää ni paikkakin tais riippua siitä. Stemmpiä kovasti! :heart:

Pikkupantterillakaan ei ole enää montaa työpäivää. :flower:
Sandella kanssa alkaa kohta vapaat. :flower: Sittehän täällä on paljon aktiivista porukkaa ku ollaan vapaalla ja vauva valmistelut tehty ja jännitellään kuka lähtee ekana jne.

Niisku-Rouva: me voidaan yhdessä perustaa rumien läskivauva mahojen pino. ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=3836569.jpg
Se olikin eka maha kuva.Ja nauraa saa,mutta ei tartte ääneen tulla sitä tekee. ;) Vauva oli selvästi ylämasussa kuvan oton aikana.Välillä sekin on paljon pienempi.Ja kuten kuvasta näkee ni mun maha on hassu kaksiosainen.On ylä ja alakerta. :LOL:

no niin muutkin laittamaan masu kuvia.Ei voi kamalampaa löytyä.

Laitan sitte jotain muita kuvia että maha unohtuu.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3833544.jpg
tossa se matto leikkihuoneessa. Olen mä jo tottunut siihen ettei se ollutkaan tummempi sininen. Huomioikaa lelut sängyn alla. Äiti ei selkäkipuisena jaksa niitä sieltä pois poimia. JA näkisittepä sen huoneen nyt.Siellä on kaikki miljoona bubloa lattialla ja autoja sata.Ei meinaa mahtuu kävelee. Illalla saa taas siivota urakalla.
http://www.aijaa.com/v.php?i=3833569.jpg
Saman huoneen 1½ v nukkumapaikka.Kehtokin löysi paikkansa.Tuo kuva on eilen illalla otettu just nukkumaan mennessä. Taulu on vielä väärällä korkeudellä ku tossa oli ennen korkea lipasto. Ja huomioikaa pinnasängyn alla tuhat hevosta ja barbia. Pyysin,että mies noukkis ne sieltä pois ni hän sanoi että 4 v on leikit kesken, jatkaa kuulemma aamulla. Selityksen makua? :D
 
nyt tulee vaan valitusta:

kamalat iskiaskivut olleet seurana viimeiset kaksi päivää. :( Oon yksin kotona kun mies on toisessa kaupungissa reissussa... tulee onneks käymään viikonlopuks kotiin mut sit taas ens viikon on pois. :( Inhottaa, masentaa, kiukuttaa... mitään ei voi tehä kun selkään iskeytyy kaamea kipu jos vähänkin kumartuu tai nostaa jalkaa tai tekee minkäänlaista kiertoliikettä.. :(

Voi kun menis aika nopeaan ja laskeutuis tää vauva niin ehkä kivutkin helpottais! Jos ei pian jotain tapahdu niin täytyy mennä johonkin osteopaatille tai kiropraktikolle tms. :(

Niisku-rouva mulla on tukivyö mut en enää pysty käyttämään sitä kun se painaa masuun vaikka masun alle tuleekin... mua se jo ahistaa. :ashamed:

Missä vaiheessa vauva on teillä laskeutunut?! :attn: :attn:

EM ja Dodoliina 32+2 :heart:
 
ONNEA PIJE :flower:

iskiaskivut on varmaan hirveitä mulla ihan joskus sattunnaisesti iltasin tonne pakaran seutuville tuntunut inhaa "kipua" ei ois kiva jos sellainen ois jatkuvana riesana. Kai meillä kaikilla on omat vaivamme...luojan kiitos ei tarvi ihan kaikista vaivoista kärsiä yhtä aikaa.

Kuulema pitkävaikutteista insuliinia alan pistään ja reiteen onneks..joutuu ravaan sitten äitipolilla yhtenään minkäs teet. Vähemmän kuulema pistää se insuliinipiikki kuin sormeen pistettävä näytteen otto vehje. Eipä siinä varmaan mitään kummallista kunhan yhden kerran illalla muistaa pistää. Sormea saa kyllä tykittää senkin edestä kun sitä annosta joutuu mitä suuremmalla todennäköisyydella nostamaan.

Ihanaa pääsee saunaa nokka ihan tukossa ja olipas taas niin ihana yhdistelmä autolla ajo yskä ja supistus ... :/ plus että joka yskäsyllä lirahtaa vielä housuun :D tenalla ois käyttöä :p
 
Onnittelut Nikunakulle sokeritestin läpäisystä puhtain paperein! :flower:

Onnea Pije! :heart: Varmasti yllättää tuollainen ennalta-arvaamaton tilanne =)

Yellow: Kyllä miehen kanssa meinattiin ottaa osaa noihin synnytys/perhevalmennuksiin. Alkavat meillä ens viikon tiistaina.

Naralle tsemppiä insuliinien aloitukseen.

EM
: Mulla oli eilen samantyyppistä kipua tuolla toisessa kankussa/alaselässä. Mikään asennonvaihdos ei ollu hyväksi. Tänään ei onneks oo ollu niin paha. Tänään kävin neuvolassa ja neuvolantäti oli sitä mieltä, että tää salamatkustaja ois laskeutunu. Pää oli kuulemma sen verta alhaalla, eikä kuulemma sieltä enää nouse. Sf-mittakaan ei ollut muuttunut parin viikon takaisesta lääkärireissusta mihinkään ollen 31 cm.

Itkuherkkyyttä sekä mielialanvaihteluita löytyy täältäkin, joskin kausittaisina.

Mulla olis viel sellaset 18 pv töitä ennen äippäloman alkua, mut saas nähdä joutuuko sitä sairaslomalle ennen sitä. Alaselkä on vihotellu ja sit toi iskiaskipu olleet tämän viikon vaivoina. Tänään on ollut suht hyvä päivä, mutta katsotaan mitä huominen tuo tullessaan. Mieluusti olisin kyl koko ajan töissä kun eivät oo mun tietääkseni sijaistakaan mulle vielä valittu! Täytyyy huomenna kysellä, koska ois tulossa kun eihän tässä oo enää paljoakaan perehdytysaikaa jäljellä. Toisaalta eipä tuo mun ongelma oo ;)

Fox, 30+4
 
Onnea Pije todella paljon! :flower: :heart:

Synnytysvalmennus alkaa meillä 2.4 ja taidetaan kaikissa käydä kun ensikertalaisia ollaan! =) Alkanu muutenkin ihan hirveesti tuo synnytys mietityttämään.. pelottamaan?! :/ :whistle:

Mielialoista Mä oon huomannu et esim. kun kattelen sitä sairaala ohjelmaa ja siinä joku synnyttää/saa sen pienen käärön ensimmäisen kerran syliin niin minä itkuä väännän tässä sohvalla ja muutenkin tulee itku herkemmin iloisista/vähän surullisimmistakin asioista!
mutta myös pinna on ollut kireemmällä jotenkin.. hermo meinaa mennä aika pienistäkin asioista.. :ashamed: Vanhempi koirakin ollu jossaa ihme kevät kiimassa..!! IHAAN pimeä ?! :kieh: :D Että semmosia tänne suunnille..

Tytsy+masukki 32+4
 
Oli paljon hyviä uutisia, onnea kaikille tasapuolisesti :flower:

Ja sokrujen kanssa taisteleville jaksuja! Vaikee tietää, millasta se on, ku ei itellä oo, mutta varmasti turhauttavaa :|

Siksakkia Me ollaan ajeltu rantasalmen ja varkauden kautta sinne pieksämäelle. Yks päivä tultiin pois Virtasalmen kautta ja joo, tie oli kyl aika kämäsessä kunnossa. Saattas silti tuoda vähän vaihtelua reittimuutos... munhan ei onneks ite tarvii ajaa, vaan tuo mies ajaa, mutta kyllä kyydissä istuminen on ihan yhtä puuduttavaa. Enkä voi ees torkkua matkoilla, ku tuntuu, että varsinkin illalla (kun esitys loppuu vasta vähän ennen kymmentä) on ihan hyvä pitää kuskille seuraa ettei olla ojassa! Huhtikuun jälkeen loppuu reissaaminen! En enää mee soittamaan mihinkään :kieh:

Tänään kävin kampaajalla ja ai että oli mukava yllätys, kun niillä olikin kampanjat menossa ja leikkauksesta oli -40%! Paljon kivempi oli maksaa se 21,60? ku melkein 40? :) Sit kävin ostamassa uuden takin, jonka mittailin sen verran vielä venyvän, että mahtuu masu kasvamaan. Sit kun ei enää mahdu, niin saa luvan olla niin lämmin, että voi olla takki auki. Muuten en lähe ulos :D Toivottavasti se nyt vaan on tarpeeks lämmin... Tähän asti mahtu nimittäin vaan toppatakki päälle ja siinä on jo aika tukalaa, kun tuo kevätaurinko lämmittää.

hankintoja pitäis kyllä vähän tehdä. Sen lipaston haluun mahd. nopeesti, että pääsisin laittamaan vauvan vaatteita paikalleen. Sit ois pinnasängyn osto ja mitähän vielä... Turvakaukalo pitäis saada veljeltä. Pitäis vissiin soittaa siitä. Kun se asia oli jo vähän niinku sovittu, mutta sitten veljen vaimon siskokin tuli raskaaks ja niille on aika paljon menossa kaikkee ja nyt mua sit arveluttaa, että joutaako kaukalo vielä meille. Voihan se olla, että se on itsestäänselvyys, että se on meille tulossa, mut kuitenki arveluttaa... Kysymällä selviäis :D Meillä on kyllä hyvät välit, mutta aika vähän tulee oltua yhteyksissä ja ollaan molemmat super-huonoja soittajia, niin asiat venähtää..

Mäkin haluisin vähän laitella puutarhaa! Tai ruukkuihin jotain kasvamaan, ei viitti tuota pihaa käydä mylläämään, kun vuokralla ollaan. Mutta en oo koskaan mitään oikein laittanu, nii en tiiä mitä teen! Saattaahan se olla, että jää vaan multien vaihtoon tämä innostus.. Jotain yrttejä ja salaattia yms ois kuitenkin kiva saada terassille kasvamaan.

Mutta nyt loppuu tämä omanapainen elämänkerta. Ens viikolla ois neuvola :) Ihan mukava juttu.

Ansku 30+1 (hui kun on jo paljon!)
 
EM Mä kävin silloin tammikuussa kaksi kertaa akupunktiossa ja kipu pakarassa helpotti. Sitten jumppailin sitä, mutta nyt en ole enään oikein taipunut mihinkään asentoon. Eikä ole kyllä samanlainen kipu palannutkaan. Akupunktion antanut lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että ei ollut issiasta vaan lihaskipua. Kokeile ihmeessä jotain, jos sinulla on mahdollisuus :hug:

Huomenna mies menee selästään fysioterapiaan ja katsotaan tekeekö selän paremmaksi vai pahemmaksi :whistle:
 
Nikunaku: Onneksi olkoon! Olipa kivoja uutisia. Ja mukava, kun olit laittanut kuvia. on aina kiva päästä kurkistamaan toisten lastenhuoneisiin. Vauvamasut on jokaisella omanlaisiaan. Kannetaan ylpeinä aarteitamme.

Pije: Onneksi olkoon kosinnasta! :heart: Kaks kesää touhua täynnä...

Nara: Toivottavasti saat sokerit nopeasti insuliinilla tasapainoon, ettei tarvi kovin säädellä pistosmääriä. Vaikka ikävä ottaa insuliini käyttöön, niin on varmasti hyvä juttu sun ja vauvan terveyden kannalta. Tsemiä! Se neula on tosi ohut, ei pistettävät yleensä reagoi mitenkään... En tiedä sitten, millaista se itselleen pistäminen on...

Kivuista kärsiville :hug:

Täällä olo paranee päivä päivältä. Sairasloma on ollut tosi suuri juttu. Ei enää supistele, eikä mistään särje. Kampaajalla kävin itseäni hemmottelemassa. Jos ei tuota masua olisi, en tietäisi raskaana olevani. Näin siis tänään, huominen voi olla taas eri juttu. No, yö meni aika lailla valvoes ja vähän närästeleekin.

Alhambra+Napero rv 31+3
 
Pijelle Oikein paljon Onnea kosinnasta!!! :D :heart: :heart:

Itkukohtauksia
tulee täälläkin herkästi, sairaala sarja yksi niistä varmimmista itkukohtauksen aikaansaajista... ne synnytyksen ja vauvat siellä... :heart:
Muutenkin mielialat temppuilee... heittelee oikeaa vuoristorataa. Ja nämä kivut saa välillä aikaan oikein kunnon v*tiutus-kohtauksia. :snotty: Se, että ei pysty liikkumaan paljoakaan, turhauttaa ihan todella! Olenkin sitten kotihommiin purkanut kasaantuvaa energiaani, ja voin sanoa että koti kiiltää taatusti joka nurkasta. :xmas:

Tässä yhtenä iltana katselin masua, ja nähtiin miehen kanssa vauvan hengitysliikkeitä mahan läpi!?!? :whistle: Siltä se ainakin näytti...

Ihania masukuvia kaikilla!!! :heart:

stk ja minivitonen 30+2 :heart:
 
Onnea Pijelle!!! :flower:
Onnea myös Nikunakulle
Jaksamista ja tsemppiä Naralle toivottavasti nyt syöminen helpottaa kun sait insuliinit.
Itkukohtauksia kohtauksia saadaan myös täälläkin varsinkin jos näkee vauvan tai synnytyksen TV ohjelmassa. Mies on välillä että haloo tekikö hän jotain pahaa?
Kissanminttu toden näköisesti ollaan osallistumassa kaikkiin synnytysvlmennus tunteihin tai ensimmäiseen menne yksin jos menne. Riippuu miten mies saa työvuoroja vaihdettua.
Tulipa tänään leivottua kaikkea hyvää kun minulla oli tupperi kutsut onneksi oli paljon vieraita niin ei jäännyt montaa minttusuklaa-muffinsia, koska minun mahaan ne kuitenkin katoavat... :ashamed:

Tytti ja Papu 29+4

Ainiin ihania masukuvia taas olette laittaneet :heart: !!!
 
Syli täynnä kultaa Hei mäkin oon tänään kattellu masua ja mietin kans et näytti ihan ku vauva olis hengitelly siinä tasaseen tahtiin. :whistle:

EM rv28+ laskeutui meidän vaavi.. siitä alkoikin sit uudenlaiset kivut. |O

Pije ihanaa :) Onnea kosinnasta! :heart:

Nara toivottavasti lähtee inskojen kanssa homma hoitumaan. Onhan se melkoista tarkkailua, mutta pitkävaikutteinen kuulostaa kuitenkin ihan 'helpolta' vaihtoehdolta. :)

(.) Pipana möyrii sen minkä pystyy. Välillä pukkaa raajaa kyljestä läpi :D ...Hikkaa usein ja on nyt nukkunut öisinkin enemmän eikä valvottanut mamia olleskaan.
Vaihdettiin miehen kanssa vauvan huoneeseen ruskanvärinen värimaailma, sointuu hyvin valokuvatapettiin. :)

Semmottiis. :) Tänään poksuttiinkin. 31+0 :heart:

 
Onnittelut kosinnasta pije :heart: :flower: ihana yllätys mieheltäsi!

Naralle voimia sokeri-taisteluun, toivottavasti insuliinista on apua :hug: Minäkin olen kuullut ettei se pistäminen tunnu juuri miltään.
Koulussa sitä harjoiteltinkin ensin appelsiiniin ja sitten omaan/kaverin mahaan, mutta minä odotin silloin esikoista niin opettaja kielsi ettei mua saa pistää, itse sain sitten tökkiä luokkakavereita siitäkin edestä!

Onnea nikunaku testin läpäisemisestä :flower:
Ihania kuvia olit laittanut! Teillä tuo sama possu kuin meilläkin, se onkin yksi mun lempileluista :D

Niisku-Rouva: Hyvä että tukivyöstä on apua :) Mä kuulun niihin joille siitä ei ole ollut minkäänlaista hyötyä |O Ei ollut esikoistakaan odottaessa, niin sillä en edes hirveesti toiveita elätellyt tämänkään raskauden suhteen.

ElinaMaria: Tämä vauva ei ole vielä laskeutunut, esikoinen taisi laskeutua joskus vko 35-36. Mutta toiset keikkuu pää suht ylhäällä loppuun asti ja laskeutuu vasta loppurytistyksessä.
Voimia ja aurinkoisia ajatuksia :hug:

a-nsku: Enpäs tullut ajatelleeksi että kyllähän sitä sieltäkin kautta pääsee :) Mutta on siinä ajamista siinäkin.

 
Piti mennä ajoissa nukkumaan mutta täällä vielä kukun :ashamed:

Juutuin shoppailemaan ensin henkkamaukan sivuille ja sitten siirryin vielä ellokselle.. joopajoo!

äitiyspäivärahapäätös tuli tänään, eka raha maksetaan 30.4, eli ensi kuussa :eek:
Ja mun kun ei pitänyt edes saada sitä rahaa kun on muut tulot mutta kela päättikin näin, kerrankin jotain plussaa! =)

Hirmuisesti onnea pije! :flower: :hug:

Nyt sinne nukkumaan -----> ZzZzZz

 
Sammuin illalla nukkumaan jo yhdeksältä ja täällä sitä nyt ollaan. Keskiyöllä olikin jo karmee nälkä, eikä väsyttänyt yhtään. Hetken istuskelen ja menen sitten uudestaan yrittämään nukkumatin matkaan. Ihmeesti näihin yövalvomisiin alkaa tottua. Napero pitää tsempaloita masussa. Yritän kuvitella, miten päin siellä on, mutta en kyl tajua. Potkut ja muljahtelut tuntuu milloin missäkin ja "pieniä" osiakin on vähän siellä täällä. Nyt kun istukka on etuseinämäs, niin liikkeiden näkyminen ulospäin on mun mielestä vähäisempää kuin takaseinämäistukan aikaan. Ei näy niin tuos keskellä ollenkaan vaan paremminkin reunoilla.

Huomaa, että on maaliskuu. Kissat tappelee pihalla.

Laskeutumisesta joku kysyi. Esikoinen laskeutui viikkoja ennen, sittemmin laskeutumiset tapahtuneet ihan synnytyksen yhteydes.

Yön pimeydessä mietiskeli unta odotellessa

alhambra kera naperon |O
 
Huomenta.

|O |O |O |O mitkä masuvaivat. Sattuu sattuu ja sattuu :ashamed: mä en ymmärrä. alkuraskauden jälkeen lopetin kaikki purkan syömiset hiilihapolliset juotavat kun aina tuli masu kipeäksi, mul on kai toi suolisto jotenkin ahtaalla ja kerää kaiken ilman sinne yhteen kohtaan ja sit sattuu... Onko muilla ongelmia??? :ashamed:

Vauveli yritti eilen kääntyä. Ehti menemään poikittain ja sit mä nukahdin eli odotan innolla aamun ekoja liikkeitä josko ne tuntuisivat jo ylhäällä.... :D

Laskeutumisesta. Mulla oli esikoinen rt koko raskausajan joten ei ollut kipuja... Mutta kun laskeutus ni jumaleissön et rupes häpyluu kipeytyy. Siis kun pää porautus sinne ni 2 -4 viikkoa ennen ku syntys. En sata varma viikoista ole... :whistle:

 

Yhteistyössä