TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Mäkin kauhistelin tuota uutista.. :eek: Täytyny olla joku tosi nuori jos ei tiedä olevansa raskaana. Ja jos tosi pulska..mahakaan ei välttämättä näy. :eek: :eek: Mutta vauvan liikkeet ja kaikki.. ei ymmärrä.

Täällä nukutaan välillä hyvin ja välillä tosi huonosti. Selkää särkee öisin ja särkylääkettä pitää melkein joka yö ottaa. :/

Olin eilen lastenvaate kutsuilla. Tässä linkki:

http://www.meandi.se/fi/

On kivoja ja laadukkaita, mutta hintavia. Tuli ostettua nämä:

http://www.meandi.se/fi/tuotteet/091401.aspx

Eli tuo body ja haalari. Ihana tuo pupu takapuolessa..kivan näkönen kun konttaa ja pupu keikkuu takapuolessa :D

Aurora ja toukka 31+1
 
Lyhyt tarina:
Aamulla kun heräsin, mun mies tuli töistä kotiin ja meni suihkuun tavalliseen tapaansa. Sillä aikaa sen puhelin soi ja kun kukaan ei vastannut, tuli viesti hetken kuluttua.
No, kun laittelin itselleni aamupalaa, mies sanoi käyneensä myymässä haukunestopannan jollekin naiselle joka olikin heti alkanut flirttailemaan. :whistle: Mies sanoi myyneensä äkkiä pannan ja lähteneen karkuun. :D
Tää nainenhan puhelimeen viestittänyt oli siis. Kaiketi siis yritti ensin soittaa. Mies alkoi kertomaan mitä nainen oli viestitellyt; 1) ootko varattu? johon mies vastasi että on naimisissa. Nainen oli jatkanut; 2) Okei, onko lapsia? |O ...

Meinaakohan tuo nyt vielä yrittää vai antaakohan olla..tätä mies ihmetteli itsekin. :snotty:

Toi uutinen josta puhuitte on mennyt multa ihan ohi. En tajua miten se on edes mahdollista, ellei kyseessä ole joku jonkin verran kehitysvammainen äiti, joka ei vaan yksinkertaisesti tiedä noista asioista. Sellaisiinkin olen törmännyt avustajana, jopa niihin jotka ovat olleet raskaana tietämättään. :attn:

kissinminttu & pipana 31+1
 
ElinaMaria mulla on kaikki vauvat laskeutunu vasta ihan avautumisvaiheen loppupuolella, yleensä oon ollu jo jotain 7 cm ainakin auki ennenko ovat laskeutuneet, siihen asti ovat killuneet vielä tosi korkeella. Luulenpa että saman kaavan mukaan mennään nytkin. Toivon vaan, että synnytys käynnistys supistuksilla eikä vesien menolla. Kaks ekaa kun
käynnisty vesien menolla niin jouduin sitten makaamaan lähes koko avautumisvaiheen kun riskinä oli napanuoran esiinluiskahdus. Makaaminen ei ollu yhtään kivaa, liikkuminen on mulla helpottanu oloa ja kipua.

Juu tuolla me&i:lla on kyllä tosi ihania vaatteita, mutta ei kyllä lainkaan mun kukkarolle sopivia. Tän hatun raaskin tilata sentään kun ihastuin siihen niin kovin, olis ollu ihana tilata toi haalarikin, mutta en kyllä raaskinu.. http://www.meandi.se/fi/tuotteet/091406.aspx
Toi Auroran tilaama pupuhaalari on kyllä tosi ihana kans!

Ohhoh, no jopas oli melkoinen toi kauhavan uutinen :eek: surullista että vauva ei selvinnyt :/

Ihania masukuvia ootte taas laitelleet =)

villahousu & Sulo 32+1
 
Mulla on kans menny ihan ohi tuo Kauhavan juttu :| Aika karu homma... Mutta on se mahdollista. Mun lapsuudenajan kaveri (ei enää moneen vuoteen olla oltu yhteydessä) sai lapsen joskus ehkä neljä vuotta sitten ja se ei koko raskausaikana ollu tienny olevansa raskaana. Kai se on sit vaan niin tiukasti sen iteltään kiistäny... Mut ei oikeesti tienny. Sit kun synnytys oli alkanu, nii sen äiti oli vaan lopulta todennu, että kyllä sinä nyt synnytät ja ne oli lähteny sairaalaan. Toi oli niin uskomatonta ettei pysty käsittämään. Ei hän sitten pitänyt lasta ja tämä sijotettiin lastenkotiin ja ilmeisesti ihan hyvin voi. Mutta ei mahtunu tuokaan juttu mun päähän.

Kissinminttu ai että miten ihana nainen! Jotkut vaan näköjään on ihan uskomattomia. En voi ymmärtää.

Heh, söpön haalarin on Aurora ostanut :heart: Näköjään on muitakin tosi ihania vaatteita, mutta tosiaan vähän tyyriitä :/

Hitsi kun on pamahtanu olkapää ihan jumiin ja kipu on levinny myös rintalihakseen.. Tai toivon, että on vaan jumia, ettei ole tulehtunu. Mutta mm. pyykkien ripustaminen ja tavaroiden ottaminen kaapista vihlasee tosi kipeesti :/ On vähän työkyvytön olo.. Jospa se siitä paranis.

Mä en kyl edelleenkään tiiä tuosta vauvan asennosta. Mut jotenki ajatelisin, että koska hikka tuntuu tuolla ihan alhaalla ja suurin osa liikkeistä navan yläpuolella, että olis pää alaspäin? emt. Tosin eilenkin illalla maha kohoili yhtäaikaa hyvin monesta paikkaa :D Tais kaveri venytellä kaikkia raajojaan yhtäaikaa. Noh, eiköhän se asentokin selviä.

Äh, nyt täytyykin mennä ripustamaan niitä pyykkejä...

Ansku 30+2
 
Mäkin ajattelin piiitkästä aikaa kirjotella ja päivitellä. Oon kyllä aktiivisesti lukenu teidän juttuja lähes päivittäin mutten ite ole kirjottanu aikoihin mitään.

Täällä olis 51 päivää laskettuun aikaan eli 32+5 olis nyt viikkoja. Täytyy sanoo et e enää mattais odotella yhtään vaikka tiedän et pieni ei ole vielä valmis syntymään. Äippäloma alkaa 1.4. eli ens viikko ja vähän päälle.
Raskaus on sujunut niin helposti ja neuvolan tätikin katseli papereita että eipä näissä ole mitään mihin pitäis kiinnittää huomiota.

Rv: 32+2
Painoa tullu yhteensä 10,3 kg koko aikana
Turvotus: -
RR: 127/68
U-Prot: -
U-Gluk:-
Hemoglobiini:126
SF-mitta:30,5
tarjonta:rt
Sykkeet ja liikkeet:++

Edelleen käyn spinningissä ja bodypumpissa nelisen kertaa viikossa ja eilen illalla hiihdin reilut 20 km. vatsalihastreenin oon jättäny pois kun alko tuntuu et vatsalihakset repeää. Muutenkin olen vielä energinen vaikka öisin valvottaa kun pieni möyryää mahassa ihan hirveesti ja potkii kipeesti kylkiluihin.
Onko ketään jolla ei ole ollut vielä näillä viikoilla yhtään supistuksia? Mä en ole niitä päässyt vielä kokemaan. Eiks niitä harjotussupistuksia pitäis alkaa jo tulla?

Meillä alkaa olla vaunuja myöten kaikki hankittuna. Jotain pientä vielä puuttuu mutta ajattelin katsella niitä sitten äippälomalla että on jotain tekemistä. Vaatteiden kanssa on vähän hankalaa. Ootteko ostanu vaatetta sillai et olis aina tiettyy kokoo tietty määrä? Mulla ei ole aavistustakaan kuinka paljon niitä vaatteita pitäisi olla ja mitä kokoa alkuun. Isompaa kokoahan voi sitten ostella myöhemmin. Nyt olisi vaan muutama vaatekerta 56 cm ja sitten 6 vaatekertaa 62 cm ja sit isompia jonkin verran. Lisää pitäisi varmasti hankkia.
 
kissinminttu: Ääh, toi on sitten kivaa. Mun mies ajaa taksia ja saa tämäntästä kaikenmaailman ehdotuksia.

Onnittelut muuten pijelle synttäreistä ja kosinnasta :heart:

Matilda-08: Mulla ei oikeestaan ole supistuksia tullut. Muutama vasta viime päivinä. Huh, millä sä olet tuollaisia lenkkejä jaksanut tehdä? :p

K&S 31+2 :heart: :heart:
 
Inskat haettu ja pistetty mandariiniin :D sitten suoraan viemään poikaa hammaslekuriin eilen tehtiin turha keikka kun hampaassa ei muka ollut mitään vaikka kokoajan särkee, JÄNNÄ!!!, että tänään sieltä löyty kuollut hammas täynnä mätää ja juurihoitoa alkoi plus antibiootit. :whistle: Oli toinen lekuri.

No huh Matildaa ... spinning ja bodypump ei raskaanakin jo melkosta touhua heh itsekkin sitä harrastin taannoin. Spinningistä tulee alakerta niin kipeeksi että synnyttäisin varmaan jos nyt lähtisin taiteleen..heh..mikäs siinä jos kunto kestää ja varmasti aktiiviliikkujilla kestääkin.

Säälittäviä nuo varattuja yrittävät naikkoset.. :/ mä oisin varmaan lähettänyt sille lehmälle vauvamaha kuvan että revi siitä ja tunge se koiranpanta kaulaas :p

huoh...on se vaan jännä että edelleen pitää ihmisille todistella olevansa raskaana..joku saattaa puhelimessa varmistella asiaa kun kuullut. Onpas se niin uskomaton asiasittten. Tänään törmäsin sairaalassa naiseen joka odotti 8. että tässähän tuntee itsensä ihan amatööriäidiksi. :LOL:

Nara ja Himppu 32 (33)
 
Ai niin kysyin tänään ne tulehdusnäytteiden tulokset kun ei niistä mitään kuulunut. Kaikki muuten puhtaat mutta on se streptokokki joka kuulema tulee ja menee ja se huomioidaan vasta synnytyksessä?? Mitä se sitten meinaa?? onko tuota streptokokkia monenlaista tarkottaakohan tuo sitä streptokokki B:tä vai mikä se oli .. netistä varmaan löytyy mutta onko kellään kokemusta?

löysin tän lekurin vastauksen;

"GBS ei pysy kuitenkaan koko raskautta hoidettunakaan pois, vaan tulee herkästi takaisin. Oleellista on kuitenkin päästä ns. "hyville raskausviikoille" eli yli 30 raskausviikon. Tämän jälkeen GBS ei yleensä kannata enää hoitaa raskauden aikana, mutta synnytyksen aikana annetaan antibioottisuojaus. Tämä on jo ihan valtakunnallinen käytäntö. "

voi aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä..
 
Matilda on tainnut viedä tän pinon kaiken energian, eikä jättänyt meille muille mitään :LOL:

Mä olen kanssa miettinyt, että montako vaatekertaa sitä pitäisi olla... Ensin tuntui tosi isolta tuo meidän vaatteiden määrä, mutta en tiedä sitten onko tarpeeksi kuitenkaan :whistle: Vähiten olen ostanut 50 cm:n vaatteita. 56 cm:n on aika paljon, mutta eniten on tuota 62 cm. Tänään kävin kirpputorilla ja löysinkin muutamia kivoja ja edullisia. Tosin osa oli jo 68 cm. Mutta osa vaatteista oli kyllä törkeen hintaisia. Saavat viedä vaatteensa takaisin kotiin ;)

Nara Mä kanssa ramppasin yhden hampaan takia hammaslääkärissä monta kertaa. Sama lääkäri, joka oli paikannut sen, niin aina vain vilkaisi, että ei voi särkeä. Ja itse tiesin, että särkee ja paljon :kieh: Oli sillä asenteella, että hänen tekemässä paikassa ei voi olla vikaa. Sitten lopulta vaadin päästä toiselle hammaslääkärille, joka otti paikan pois ja laittoi uuden tilalle. Siihen loppui särky.
 
Tervehdys.

Meillä mies ja esikoinen kotiutu juuri. Itse olen maannut kotona milloin sohvalla milloin sängyssä. ei vaan jaksa. Liikelaskentojakin joutunut tekemään tänään. Tosi tosi vaisua menoa ollut. Tai no kun ei itseasiassa ole ollut lainkaan mitään.

Päätettiin sitten miehen kanssa ruveta kuuntelee pikkasta koti dopperilla ja siellä jyskytti vahvan kuuloinen sydän. MUTTA sydän äänet löytyi ihan häpyluun kohdalta eli tosi tosi alhaalta. On tainnut vesseli kääntyä ja jos on kääntynyt rt ni silloin potkii selkään enkä tunne niitä liikkeitä... :D

Mutta ihmetyttää tää vauvelin rauhallisuus kun ei järin rauhallinen ole ollut ja nyt ihan hiljaista masussa.

Sit noi yölliset masuvaivat. Onneks meni ohi mut tänään ei kuitenkaan ole maistunut mikään ja vessassa saa ravata jatkuvalla syötöllä...ihme touhua :/ :whistle:
 
Suzyanne
Olipas Aurora ostanut tosi söpöjä vauvanvaatteita! Itselläni juuri ruskea ja ja turkoosi ovat vauvanvaatteissa niitä ykkösvärjeä, lisäksi omenanvihreä, keltainen ja oranssi, sopivissa määrin.

kissinminttu no huh huh olipas rohkea nainen, vähän turhankin, luulisi nyt kyllä jättävän miehesi rauhaan, kun tietää hänen olevan naimisissa.

Matilda ja sompio minäkin olen pähkäillyt mikä olisi sopiva määrä vauvanvaatteita. Sitten on käynyt vähän niin, että olen aina ajatellut että kyllähän niitä pitää olla kunnolla, ja olen vaan ostellut ja ostellut, suurimman osan kyllä kirppikseltä halvalla, ja osan saanut. Mutta niin on käynyt, että nyt luulen että niitä on jo ihan liikaa.. Esim. koon 56 bodyja on noin 25-30 kpl, ja saman verran 62- kokoisia.. ei pieni vauva VOI niin paljon tarvita, mutta onpahan valinnanvaraa, ja saapahan ne takuulla sitten myytyä,varsinkin jos vähälle käytölle jäävät. :whistle:

Äippäpolikuulumisia, kaikki hyvin, ja vaikka mulla on vähintään 20 supparia ollut per päivä, joskus kivuliaitakin, niin ne eivät ole tehneet edelleenkään mitään, eli kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula nyt kuulemma 5 cm. Viimeksi tosin oli 2 cm, riippuu varmaan vähän mittaajasta.

Vaavin painoarvio rv 33+2 2400 g, tuon mukaan olisi kuulemma lähemmäs nelikiloinen vaavi tulossa. Ja tosiaan poika se on. :heart: :heart: Kaksi kertaa aiemmin ultraaja on nähnyt aika selvästi vaavin pojaksi, ja samoin oli nyt, sanoi ettei juuri epäilystä ole, ihan selvät pojan vehkeet. Eli Vili se siellä masussa kellii kuin kelliikin. Mies ei aluksi halunnut sukupuolta tietää, mutta sitten se muutama vk sitten tuli hänelle vahingossa ilmi. :ashamed: Ei se kyllä häntä kauheasti harmittanut. =) Nyt sitten kutsumme häntä aina etunimeltä, tuskin se enää tuosta muuttuu, kun olemme tuohon nimeen jo tottuneet.

Ensi maanantaina kuulemma lääkärit pitävät palaverin synnytystavastani, oikein painotti että ylilääkärikin on siellä. Huh, kun juuri tuo saa minut pelkäämään, että korostetaan sitä että olen RISKIsynnyttäjä. Mutta, pitää ajatella positiivisesti, niin että on hienoa että asiaan paneudutaan kunnolla, sitä suurempi todennäköisyys on, että kaikki menee hyvin. Ja naistenklinikka on käsittääkseni riskisynnyttäjille se kaikkein asiantuntevin paikka. Mutta olen silti iloinen että pääsen pelkopolille. En pelkää niinkään kipua, koska minulla on korkea kipukynnys. Eniten pelottaa se, että vauvalla on jotain ihan vähänkin tavallisuudesta poikkeavaa, ja alan panikoida, saan vaikka hyperventilaatiokohtauksen tms., ja teen jotain väärin.. :xmas: Mutta uskon että pelkopolista on varmasti apua näin riskisynnyttäjällekin.

Laskeutumisesta minulla ei ole mitään hajuakaan, mistä sen tietää itse onko vauva laskeutunut?

Pijelle Valtavasti onnea kosinnasta! :flower: :heart: :flower:

Suzyanne ja Vili Vilperi =)
 
suzyanne mulla ainakin oli kohdunkaulakanava käsikopelolla 2½cm ja ultralla 5cm siinä se ero. Käsikopelollahan se on max 3cm ja ultralla noin 5-6cm jos oikein muistan.

luin tosta streptokokista lisää että 30-40% naisista sitä kaiketi kantaa moni tietämättään vasta synnytyksen jälkeen jossei äiti saa antibioottia suoraan suoneen (liekö sitten suun kauttakin?) voi vauva sairastua vakavastikin mm. sepsis. Pitää muistuttaa kun menee synnyttämään että ne kytkee tippaa käskeä neukkutädin pistämään se vielä neuvolakortiin ylös. Voi myös mennä sikiökalvojen läpikin pahimmissa tapauksissa?
 
Suzyanne
Nara ai joo noinhan se tietty onkin, olenkin aina ihmetellyt kahta eri lukemaa. Viimeksi tosiaan käsin tutki, ja oli se 2 cm, ja nyt ultrasi, ja oli 5 cm. Taas sitä oppi jotain uutta.. :whistle: =)
 
Suzyanne Ei mulla ole kyllä läheskään tuollaista määrää vaatteita, ehkä puolet :/ Tänään saan varmaan kaappisiivoukseni loppuun ja pääsen sitten pesemään vaatteita. Kun en ole halunnut pestä kun en ole voinut niitä laittaa omalle paikalleen. Tai siis kun siivoan tässä kaikki kaapit samalla :whistle:
Muistan, että on ollut aiemmin puhetta, kun et meinannut päästä pelkopolille. Mutta en muista miksi olisit riskisynnyttäjä. Anteeksi jos utelen, ei ole pakko vastata :ashamed:
 
suzyanna tuskinpa sitten on hätiä mitiä, jos noin paljon kaulaa jäljellä! Mulla ultralla on ollut sitä 3cm luokkaa nyt nää viimeiset 11vkoa. Mutta kai sekin on aina lekurista kiinni, mikä on hätyyttävää ja mikä ei! Muistan ekoilla kerroilla ultratessa lekurin sanoneen, että kun on alle 2.5cm, niin huono homma. Mutta siis se oli viikolla 20.

Onnea Pije kosinnasta :flower:

Mulla lapset tosiaan pois ja kun olisi ekan kerran kk aikaa olla kaksin, niin eikö mies mennyt suoraan nukkumaan kun tuli töistä!?!? Tiedä mitä alkaa tekemään, kun tuntuu että taas kaikki muu menee mun edelle..
Sen verran tuoksahti, että töiden jälkeen on tultu otettua ainakin sixpackin verran kaljaa ja ehkäpä jotain terävämpääkin :(

Eli tällainen vkl täällä, toivottavasti muilla huomattavasti parempi =)
 
Aurora Minä kanssa olen ostanut me&i nuo pupu potkarit ja itselleni ensi kesäksi sen paitamekon jossa on palloja.
Kissanminttu ompas ollut naisihminen kun varattua yrittää. Tänään muuten varmistui että mies pääsee kaikkiihin muihin synnytys/perhevalmennus tuneille paitsi ekalle eli sinne siis lähden yksinäni. Oletko sinä osallistumassa kaikkiin valmennuksiin.
Vaattekerroista Tänään juuri järjestin Pavun vaatteet hoitopöydän laatikoihin. Ensimmäiseen laatikkoon varasin 56cm vaatteet ja pienet 60cm vaatteet (vaatteen koissa on eroa riippuen valmistajasta, osa 60cm oli saman kokoisisa kun 56cm) Näitä pieniä vaatteita on: 6 lyhythihaista bodyä, 6 pitkähihaista bodyä, 4 keitaisupaitaa, 7 potkarit, 6puolpotkarit, 4 housut ja 3 potkupukua yöpuvuksi. Näillä meinasin pärjätä aluksi.
Saahan hihansuita käännettyä ja potkareitten päälle voi laittaa sukat niin terät ei roiku niin alhaalla. Isompia vaatteitakin on kohtalaisesti ne on 60-70cm kokoa potkareita ja housuja pitää viellä hommata, mutta niitähän kerkeää. Kyllä 60cm vaatteet riittää varmasti aika pitkälle.
Suzyanne minustakin kannattaa ajatella että hyvä kun lääkärit tutkii ja "palaveeraa." Itsellänikin on viellä yksi ylimääräinen lääkäri aika äippäpolilla huhtikuussa kun viellä kerran tarkastetaan tuota istukkaa, että se on noussut riittävästi kohdunsuun läheltä, ja katsotaan sitten tuota synnytystapaa. Kyllä ne meidän synnytykset aivan varmasti menevät hyvin oli tapa mikä hyvänsä, minä ainakin luotan siihen.

Viime yönä valvoin pari tuntia kun Pavulla oli sellainen meno päällä että oksat pois. Tuntui kun olisi sisuskalut laitettu uuteen järjestykseen :kieh: Nyt minusta tuntuu että Papu on kääntynyt oikein päin eli RT kun liikkeet tuntuu paljon enemmän ylhäällä kuin aikasemmin.

Tytti ja Papu 29+5
 
Suzyanne
Sompio saa udella. =) Olen riskisynnyttäjäksi luokiteltu, koska minulla on perussairautena yliliikkuvat nivelet eli hypermobiliteettisyndrooma, siitä käytetään joskus myös uudempaa nimitystä Ehlers-Danlosin syndrooman kolmos-eli niveltyyppi. Se ei välttämättä aiheuta mitään erityistä, ja minulla ei ole ollut yhtään mitään niistä vaivoista tähänkään asti, mitä joillakin muilla saman diagnoosin haltijoilla. Muutenkin sairaus on minulla hyvin lievä, eikä ole elämääni vaikuttanut juurikaan. Mutta em. diagnoosin omaavat ovat aina erityisseurannassa, kuten muidenkin, lievienkin perussairauksien omaavat. Itse olen vain luonteeltani aika kova miettimään liikaa ja herkkä stressaamaan, meinaan sanoa pelkopolilla ettei minulle kannata kertoa oikeastaan mitään mahdollisista riskeistä, ellei ole ihan pakko, niin että joku mahdollisista riskeistä on kohdallani todellakin toteutunut tai toteutumassa. En tee mitään sillä tiedolla, että esim. jollain yksittäisellä saman diagnoosin omaavalla naisella on joskus vuonna yksi ja kaksi revennyt joku iso valtimo, tms.. :xmas: Nyt ovat kertoneet avoimesti kaikki mitä jollekin joskus on käynyt.. Mitä ei sielu tiedä, sitä ei sydän sure, menee sanontakin, tms. :D :xmas: Mutta jos kaikki menee hyvin kaikesta huolimatta, saa tämä pikku Vili olla kuitenkin ensimmäinen ja viimeinen lapseni, ja varmaan lääkärit ovat samaa mieltä. B)

Pian 3x äippä Täälläkin mies joskus ottaa olutta, ja vaikkei usein tai ihan kamalan paljon kerralla otakaan, niin kyllä se sikspäkkikin osaa ärsyttää, tiedän. Jaksamista. :hug:

Joo se on tosiaan yksilöllistä näköjään se mitä ne supparit kelläkin tekee, minähän olen ollut käytännössä jo kohta 3 kk pois pelistä suppareiden takia, heti jos vähänkin rasitun niin niitä alkaa tulla minuutin välein tms., ilkeitäkin, ja silti eivät ole aiheuttaneet yhtään mitään, ihmeellistä kerrassaan. :eek: Mutta hyvä niin. Miten se olikaan, oliko sulla kohdunsuu kiinni, vai vähän auennut?

 
pian 3xäippä: tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Mies kittaa kolmatta päivää kaljaa kaverinsa kanssa maalaten samalla kaverinsa autoa. Ei oo eka ja tuskin vikakaan kerta kun perjantai-iltaa yksikseni vietän. Oon kyl tehny mielipiteeni asiasta selväks mut ei näytä menevän perille. Täytyy seuraavaks varmaan tehä jotain radikaalia, että uskois mitä tarkotan.
 
pian 3x äippä ja Fox82: Mun eksä joi toisinaan ihan mahdottomia määriä alkoholia, käyttäytyi tökerösti ym. Ei haittaisi jos osais ottaa fiksusti, mutta tällä heitti yli ja pahoin. Ei muuta kuin jaksamisia teille :hug:

Mä täällä pohdin, että pitäiskö käydä sairaalassa näyttäytymässä. Supistuksia tullut muutama, mutta olo ei ole sellainen kuin yleensä synnytyksen edellä. Muutama päivä vielä sinne synnytysrajaan :|
Jos menis nukkuun ja kattoo myöhemmin. Mieskin ajossa...

31+2 :heart:
 
Tytti Kuulostaa hyvältä tuo vaatemäärä =) Mä lasken sitten kun saan ne pestyä. Olen huomannut kanssa, että eri valmistajan 56 cm ja 60 cm näyttävät samankokoiselta. Ja saa nähdä miten eka pesu niitä muuttaa.
Mistä olet löytänyt lyhythihaisia bodyja? Mä just tänään miehelle sanoin, että en ole kaupoissa mielestäni nähnyt. Mutta en ole juurikaan normaalihintaisten vaatteiden hyllyjä seurannut.

Suzyanne Kiitos B) Muistikin palaa kun luin :headwall: Olethan siitä monesti kirjoittanutkin. Eiköhän kaikki mene hyvin, mutta hyvä että on varauduttu.

Oluesta... Meilläkin mies välillä on ottanut olutta esim. saunajuomana sikspäkin, mikä on mun mielestä liikaa :headwall: Mutta ei onneksi nyt viime aikoina ja raskausaikana on siirtynyt aika pitkälti kotikaljaan tai alkoholittomaan. Pelkäsin itse asiassa, että kuinka tämä pitkä selän sairastaminen vaikuttaa, että alkaako olut maistumaan. Mutta ei ole pyytänyt ja minähän siellä kaupassa käyn. Eli jos en tuo, niin sitten ei ainakaan juo :saint:
Jaksuja kaikille :hug:
 
Täällä kamalan järkyttävä päivä takana!!!! |O |O |O
Mahataudissa koko porukka. Yöllä klo 2 aikaan alkoi miehen ja minun veskiravaaminen. Sitten kun lapset aamulla heräs, aloittivat hekin. Ja nuo pienimmäthän mihkään vessaan/ ämpärin luo osaa juosta, vaan oksu lentää just siihen missä sattuvat olemaan. Ihana siivoilla itsekin niin kovin hehkeässä kunnossa!

Sitten illemmalla alkoi supisteleen sillain että kyllä säikäytti! Tuntui alaselässä asti, ja mulla aina tuntuu synnytyssupparit ensin alaselässä. Hitsi vie, olin jo lähtöä tekemässä päivystykseen, mutta ne rauhoittui sitten puolen tunnin levolla ja JUOMISELLA! Eikös liian vähäinen nesteen saanti voi aiheuttaa suppareita??? Kyllä Jaffa on kova sana! :xmas:

Nyt ollaan koko perhe jo voiton puolella, vaikkakin ihan veto pois- olo edelleen. Kyllä mä voinkin INHOTA tuota tautia!!!! |O :x :headwall:

Kaikille ihanaa viikonloppua!!!! :heart: :hug:

stk ja minivitonen 30+3 :heart:
 

Yhteistyössä