TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Voi kylläpäs olikin eilen mukava ilta! Luulin siis meneväni kaveriporukalla ravintolaan syömään (olin itse varannut pöydän ja kaikki) miehen piti mua sinne lähtee puol kuuden aikaan viemään, mutta ykskaks viiden aikaan meille paukahtikin yks kavereista hakemaan mua. No, en siinä vaiheessa vielä osannut epäillä mitään, ihmettelin vaan että kuis se nyt hakemaan mua tuli kun ei ollu sellasesta mitään puhetta. Matkalla selvis, ettei me ollakaan menossa keskustaan vaan yhelle toiselle kaverille ja kun päästiin perille siellä olikin koko se porukka keiden kanssa piti mennä ravintolaan ja mulle ja yhelle toiselle kaverille joka toukokuussa saa myös vauvan olikin järjestetty baby showerit, eikä mentykään ravintolaan! Olivat laittaneet syömistä ja saatiin vauvalahjojakin oikein, saatiin myös sellaset kirjat mihin kaikki arvailivat vauvojen syntymämittoja ja aikaa ja antoivat nimiehdotuksia yms. Oli ihan huippukivaa ja kyllä oli ihana yllätys! En olisi voinu kuvitellakaan, että kukaan mulle mitään vauvakutsuja järjestää!

villahousu & Sulo 32+3


 
nasu22: Joo mulla on noita projekteja vielä kesken ja suunnitelmissa :whistle: B)
Ajattelin käydä kaikki kaapit ja vaatehuoneen kokonaan läpi ennen vauvan tuloa. Ihan sen takia, että saa TILAA :p Oon nimittäin löytänyt ihan mahdottomasti tarpeetonta vaatetta ja tavaraa, uskomattomasti sitä vaan kertyy jostain :snotty:
Ihan hyvällä mallilla se homma jo onkin, ja jos kaikkea ei ehdi niin sitten ei, en ota turhia paineita.

Esikoisen vaatteet oli tähän asti hoitopöydän laatikoissa mutta nyt ne on muuttaneet toiseen kaappiin ja hoitopöytä odottaa vauvan vaatteita. Meinasin niitä alkaa pestä muutaman viikon päästä.

Niin ja ikkunat pitäisi pestä kaikki sisältä, ulkoa ja välistä :whistle: Siinäpä sitä onkin kiipeilyä loppuraskaudeksi, vai pitäisköhän ostaa joku jatkovarsi? Mä kun oon niin lyhyt, vaan 165cm ja aina olen porrasjakkaran kanssa keikkunut ikkunoita pestessä.

Kunhan nuo lumet sulaa niin voi olla että haravointi- ym. pihahommat jää miehelle enimmäkseen. Tai voinhan mä kasaan haravoida, mies saa sitten kykkiä keräämässä kasat pois ;)

Esikoisen kanssa kokeilin rintareppua joka oli meillä lainassa, muistaakseni BabyBjörn merkkinen. Mutta se jäi vain niihin muutamiin kokeiluihin kun se kävi niin kipeää :/ Jotenkin ihmeellisesti ne hihnat painoi olkapäille, en sitten tiedä oliko jotenkin väärin säädetty. Eikä vauvalla edes hirveästi vielä ollut painoa, mutta silti se tuntui niin kipeältä kantaa.

 
Moikka

Nara: pitäiskö sun soittaa tosta vuodosta kättärille? Toivottavasti on ihan ok.

Mä en aio tehdä suursiivousta,mutta silti tässä pesänrakennus vimmassa on aina tullu tehtyä ihme projekteja ja keittiön kaappien siivous on kuulunu siihen.Mitään ruokia en ala pakkaseen tekemään,en ole ennenkään tehnyt. Kyllä sitä ruokaa ehtii ja pystyy tekee vauvan syntymän jälkeenkin. Ja jos olen super poikki ni pistän miehen hakee kiinalaista tai pizzaa.

Eemelin äidin kuulumisia odottelen minäkin. :heart:

Mulla ei viime neuvolassa otettu hemppaa. Olisin kyllä halunnu.En ole mitään lisärautaa ottanut.Viimeks tais olla jotain 120 tms.

Jatkan tässä aamutoimia..

NN rv 29+2

 
Niin Nasulle piti vielä laittaa, että osta ennemmin kantoreppu (patapum, ergo, manduca..) kuin rintareppu. Samoissa hinnoissa pyörivät baby björnin kanssa, mutta kantoreppu on sekä vauvalle että kantajalle huomattavasti ergonomisempi ja mukavampi. Kantoreppu on myös todella pitkäikäinen kun sillä voi kantaa selässäkin (joillain malleilla myös lonkalla). Kantorepulla kantaa siis vielä vaikka kolmekin vuotiasta!

Niin aivan, missähän luuraa Eemelin äiti, toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Naralle :hug: toivottavasti tuo vuoto on ihan viatonta!

 
Vauva liikkunut huonosti eilisen ja tämän aamun :( Kuuntelin jo dopplerilla illalla ja vielä uudestaan aamulla sydänääniä kun ei tuntunut ollenkaan muksauttelevan, hyvin kuuluu tasainen jumputus, mutta missä liikkeet?
Välillä jonkun kerran muljauttelee, mutta siinä kaikki.
Alkaako tila käymään ahtaaksi kun viikolla 35 jo mennään vai mikä on?

En jaksa mitään kommentoida kun huoli on niin suuri :/
 
jasmin84: Tällä meidän vaavilla ainakin on välillä huomattavasti hiljaisempia päiviä, samoin oli esikoisella. Tietysti se huolestuttaa kun ei voi olla varma että miksei liiku, mutta kyllä lääkärikin sanoi että on ihan normaalia että niitä hiljaisempia "kasvupäiviä" on. Ja kyllähän sitä tilaakin alkaa olla jo niin paljon vähemmän.
Miten päin vauvasi on masussa? Jos esim. potkut tulee selkäpuolelle niin niitä ei välttämättä niin hyvin tunne.

Kiva kun sinulla on doppleri niin saat ainakin sykkeen kuuluviin :heart:

Ja jos huolestuttaa kamalasti niin turha sitä on yksin kantaa ja murehtia, soita ihmeessä osastolle ja kysy, voihan olla että pyytävät sinne käymään ja ultraavat jos tarvetta tuntuu olevan.
 
Mä oon ainakin huomannut, et nyt on alkanut tulemaan sellaisia päiviä, et vatsassa on aika hiljaista. Kyllä se aina huolestuttaa, mies ei oikein aina ymmärrä sitä huolta. Taitaa tosiaan olla niin, että alkaa tila vähenemään. Sitten taas ajoittain vatsassa on kova meno.

Vauva on aika ylhäällä ja odottelen sitä, että laskeutuisi vähän alemmas. Tulisipa sitten vähän vaihtelua vaivoihin. Edelleenkään ei ole tuntunut juuri lainkaan liitoskipuja, toisaalta se huolestuttaa, että ehtiikö liitokset venyä tarpeeksi.

Mua on alkanut rasittaa yksi mun ystävä, jolle raskaudet on ilmeisesti jonkinlainen kilpailu. Silloin kun minulla alkoi pahoinvointi, ystävä oli ihan iloissaan, ettei hän ole ainoa, joka voi pahoin. Oli siis ihan puhtaasti vahingoniloinen. Joka kerta kun se näkee mut, se jaksaa muistuttaa kuinka paljon isompi maha hänelle oli kuopusta odottaessaan. Aivan kuin tämä olisi jokin kilpailu. On myös valitellut, että miksi minulla ei ole naama turvoksissa, kun hänellä oli. Viimeiseksi jaksaa aina hehkuttaa, kuinka perseestä mun vointi tulee olemaan kuukauden päästä tyyliin "odottappa vain.." Mua rasittaa ihan sikana, en jaksa kuunnella sen juttuja pitkään. Mä en oikein ymmärrä, et miksi näistä asioista ei voi keskustella ihan normaalisti, kaikki pitää päästä jotenkin ylittämään. No toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Mentiin miehen kanssa salaa naimisiin torstaina ja nyt ollaan vähitellen kerrottu perheelle yms. Pitää totutella uuteen nimeen.

Kerttu ja nakki 33+0
 
Perun puheitani :whistle: heh jynssäsin just vessan lattiasta kattoon hehe... :D

BB rintareppu on varmaan hirveimpiä vehkeitä mitä markkinoilta löytyy just niinku siksakkia kertokin ei oo tuo ergonia parhaimmaista päästä. Vastaavat ergo patapum ja uusin manduca onkin sitten jo eriäluokkaa. BB:ssähän vauvan jalatkin roikkuu suorina vaikka ne pitäs olla siinä sammakkoasennossa ja vauvan paino kohdistuu kantajan harteille liikaa.

En mä tuosta vuodosta ole hirveesti huolissani olihan mulla sitä edellisessäkin raskaudessa enempi sitten sen vikan kuukauden kun ei oo selkeetä verta tulee sen valkovuodon mukana. Askarruttaa vaan onko se sitten jotenkin huono yhdistelmä sen tulehduksen kanssa niin tai siitä kai se voi johtuakin ei näistä tiiä..olikohan mulla se viimekin raskaudessa sillo vauva joutu 8pvän ikäsenä sairaalaan kun nousi kuume ja tulehdusarvot mitään vakavampaa ei sitten löytynyt vaikka antibioottia varuille tiputettiin.

Olipas villahousulle järjestetty mukava ylläri :heart:

niin joo nuo liikkumiset .. tää vauva ei taida nukkua ollenkaan tuntuu että jumppaa yötä päivää ihme että sykkeetkin huitelee 200 heh..katoin kättärin käyrilläkin että suurimman osan ajasta oli 160-174 syke..

ONNEA KERTTU

Joko sitä pääsis ulos...
 
Mistä mä luin että jos vauva ei tahdo liikkua niin pitäisi tunnin verran vasemmalla kyljellään maata ja jos sinä aikana kymmenen liikettä tuntee niin sitten ois ok. Muistanko väärin?
Makoilin tuossa unen rajamailla tunnin verran ja jonku 7-8 liikettä laskin...?
 
Ei tee kävely hyvää eii...supista supistaa..

Varmaan Jasminin mahassa kaikki ok jos kuuluu syke ja liikkeitä sait laskettua. Makea juoma vaikka mehu voi saada vaaviin kummasti eloa. Antavat sairaalassakin jos tulee laiskaa sydänkäyrää vauvalle.
 
Kuulumisia täältäkin...

Alan kyllä olla jo tosi kypsä tähän oloon. Maha on nyt yhtä iso kuin esikolta synnyttäessä ja painaa todella keuhkoja ja alaselkä on ihan jumissa. Nelikiloista veikkasivat neuvolassa ja sen kun ahtaa tähän 155 cm varteen, niin tuntuu vähän tukalalta. Mahakin on sen mallinen että takaa katsoessa ei näe ollenkaan raskautta. Kiva pallo tuossa edessä. No, ihanan asian eteenhän tässä ponnistellaan, mutta kun....

Hemppa mulla laski kanssa 110 ja katotaan vielä seuraavan kerran ja sitten rautaa jos ei oo noussut. Väsymys selittynee sillä.

Täällä on myös todella touhukas vauva. Liikkeitä ja potkuja tulee yhtenään. Tosin ihan viimeisen viikon aikana on hiljentynyt, joten eiköhän tila ala ahdistaa.

Mä tunnustaudun kyllä suursiivoojaksi viime aikoina, tosin ikkunoihin en aio kajota. Esikkokin siirtyi omaan huoneeseen, niin oon hänen tavaroitaan ja vaatteitaan raivannut vauvan vaatteiden tieltä. Ruokia tein viimeks pakkaseen, mutta ne jäi syömättä, joten nyt en ala siihen hommaan.

Neiti heräsi päikyiltä, joten :wave:

viikuna ja toukka(huomenna 34+0, joten syntymistähän ei enää pidätellä)
 
felicia
Huomenna mulla on neuvola aamulla, käyn aika useasti tarkastuksissa, kun kuopus
säikäytti sydänäänten laskulla ja syntyikin sitten kiireellisellä sektiolla. Nyt terkkari
haluaa seurata tilannetta varmuuden vuoksi ja myös alhaisen hemoglobiinin takia,
viimeksi oli 96, toivottavasti olis edes sama huomenna vaikka ei olisikaan noussut.
Eikun siivoomaan, ei lopu tässä perheessä vaikka kuinka yrittäisi...
 
felicia
Huomenna mulla on neuvola aamulla, käyn aika useasti tarkastuksissa, kun kuopus
säikäytti sydänäänten laskulla ja syntyikin sitten kiireellisellä sektiolla. Nyt terkkari
haluaa seurata tilannetta varmuuden vuoksi ja myös alhaisen hemoglobiinin takia,
viimeksi oli 96, toivottavasti olis edes sama huomenna vaikka ei olisikaan noussut.
Eikun siivoomaan, ei lopu tässä perheessä vaikka kuinka yrittäisi...
 
Kysymys: mulla tulee sellaisia outoja vihlontoja tai "sähköiskuja" tuonne nivusiin, josta se sitten säteilee jalkoihin! :eek: Onks ne ihan normaaleja.... :snotty: Siis mietin vaan että onks se vauva joka potkii/painaa jotain hermoja? :attn: :attn:

kerttu onnea tännekin! :flower: :flower:

Villahousu ihana ylläri oli sulla!! :D

Jasmin joitko jotain makeaa mehua ennen liikelaskentaa? Sitähän suositellaan että joisi lasillisen vaikka tuoremehua ja sitten pötkölleen laskemaan liikkeitä. eiköhän kaikki ole ihan kunnossa. jos vauvelilla oli vaan rauhallisempi päivä?

EM ja Dodoliina 32+5 :heart:
 
Moimoi pitkästä aikaa!!!

Olen käynyt täällä lueskelemassa mutten ole päivitelly kuulumisiani sen tarkemmin.

Ensinnäkin onnea Kertulle! :heart:

Nara, mullakin todettiin streptokokki joskus kk sitten, ei se terkkari sen tarkemmin kertonut siitä, sanoi vaan että ei oo vaarallinen ja pitää vaan näyttää synnyttämään mennessä neuvolakortista se, että osaavat laittaa antibioottitipan.. Jäin sitten vaan siihen ihmettelemään että mistä tällainen streptokokki on tullut ja mikä se tarkemmin ottaen on?! niin, missähän vaiheessa synnytystä se tippa laitetaan...?

Mulla viime neuvolassa huiteli Sf-mitta hieman yläkäyrän yläpuolella ja sain passituksen sokerirasitukseen.. blaah, no ei kai se niin kauhea kokemus ole..? ei vaan yhtään huvittaisi juoda sitä litkua..

Selkä alkaa olla aivan finaalissa, kolme viikkoa olisi vielä mammalomaan, voi olla että joutuu jäämään jo ensi viikolla pois kun mun työ on istumista koneen ääressä ja nimenomaan istuminen on myrkkyä selälle.. harmi vaan kun tietää että on tosi kiire viikko tulossa ja mun seuraajasta ei ole vieläkään päätöstä tehty.. :kieh:

Oon ollu viikonlopun poissa kotoa ja mies on sitten nautiskellut viimesiä kertoja ennen vauvan syntymää kavereiden seurasta ja oluesta molempina iltoina.. :) noh, vähän se ärsyttää mut toisaalta tiedän että se osaa aina käyttäytyä vaikka ottaskin jotain, joten nauttikoon nyt kun vielä voi. Vauvan syntymän jälkeen ei varmaan ihan heti tarvitse monipäiväsiä kekkereitä viettää.. :D :D

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja aurinkoisia päiviä!

RockMummy + pikkujätkä 31+3
 
Onnittelut Kertulle :flower: :heart:
Ihanan yllärin olit saanut Villahousu
Siivoamisesta meillä kaytiin miehen kanssa viikolla omat vaatekaapit läpi periaatteella: Vaatteita joita en ole pitänyt 2vuoteen enkä aijo pitää pois. Lähti aika paljon vaatetta kierrätykseen ja joistakin leikkaan matonkuteita ja osa todella "käyttökelvottomia" vaatteita meni miehelle auton rassaus rätiksi.
Mitään kodinhoito huoneen kaappeja tai keittiö kaappeja en ala siivoamaan. Muuten varmasti vaan tehdään ihan perrus siivouksia. Olen kyllä aika siivous intoilija :ashamed: Saatan "pahimmillani" imuroida 2 kertaa viikossa ja heilua miehen kiusaksi rätin kanssa harvase päivä.
No kohta puoleen aloitetaan tuo meidän laajennus. Siis yläkerta otetaan käyttöön. Tämä meidän talo on yläkerta varauksella, eli sinne tulee kaksi makuuhuonetta ja vessa aulan lisäksi. Tällä hetkellä asustamme vain alakertaa missä on vain yksi makuuhuone. No yläkerta tuskin valmistuu ennen Pavun syntymää, mutta onneksi mahdumme asumaan alakerrasakin.
Minusta ei tietystikkään ole hirveästi apua ennään tuossa rakennus vaiheessa, mutta neuvoa ainakin voin :kieh:
Otin taas tänään mahakuvan kun tuli 30 viikkoa täyteen. Tuntuu että aika menee vauhdilla kohta Papu on täällä enimmillään 12 viikkoa, niin on nyytti sylissä.

Ja tässä viellä "lähikuva" Pavun yksiötä.


Tytti ja Papu 30+0 POKS!!! :heart:
 
Tulin just kotiin, olin moikkaamassa kaveria ja hänen perhettään. Varsin rento ja mukava meno oli siellä, vähän tuli shoppailtuakin vauvalle paikallista muotia. Mutta kiva oli tulla kotiinkin. Petipuuhiinkiin päästiin pitkästä aikaa - siihen ei vissiin ole oikein kummallakaan ollut haluja/energiaa viime aikoina :ashamed:

Täällä on ollut puhetta miesten alkoholin käytöstä. Mun mies ottaa muutaman oluen melkein joka viikonloppu ja silloin tällöin yhden arki-iltanakin, eikä asia vaivaa minua lainkaan. Ei ole mikään ryyppääjätyyppi, harvoin on erityisen päissään, eikä koskaan aggressiivinen. Nyt olen oikein kannustanut sitä käymään ulkona kavereiden kanssa, niin ei tarvitse sitten myöhemmin kuunnella narinaa kuinka akka ei ole antanut mennä. Itsekin tykkään käydä tuulettumassa silloin tällöin ja tulen varmasti käymään jatkossakin. Pääasiassa kyllä vietetään kavereiden kanssa iltoja milloin kenenkin kotona, joihin kyllä kuuluu myös viini ruuan kanssa.

Vauva on liikkunut tosi kovasti koko viikonlopun, ties vaikka olisi vaihtanut asentoakin. En vieläkään osaa sitä ihan varmaksi arvioida. Mutta ihan kuin iskut tulisivat nyt oikealta vasemmalle eli eri suunnasta kuin aiemmin.

Huoh, nyt jo väsyttää. Toivottavasti Nordström putoaa tuosta tanssikisasta.

PilkkuPantteri & Jyvä 32+5
 
Käsityöihmiset :attn:
Aloin kutomaan Nupulle tumppuja. Paljonko teillä on ollut silmukoiden määrä? Tai tumpunsuu sentteinä? Kun mä teen siskon ohjeen mukaan ja tuntuu niin kamalan pieneltä.
Lankana mulla on Novitan wool ja puikot 3½ ja tein 30 silmukkaa.
 
Iltoja.

On ollut vähän kiireitä.

Istunut fb:ssä :LOL: :LOL: :LOL:

No ei. Olen ommellut kestoja meidän neidille. Tänään ensimmäistä kertaa käytössä. Mieskin lähti innoissaan tähän mukaan. Tähän asti ollut tosi vastahakoinen.

Sit olen siivonnut kaappeja ja laittanut kirpparille meneviä vaatteita valmiiksi. Pakannut kassin synnärille mukaan ja mitäs viel... en muista mut kaikkea olen touhunnut. En tiedä mistä tätä energiaa tulee. :whistle:

Onnea Rouviintumisesta :flower:

Mulla alkaa olemaan ahdasta mahassa. Ei veny nahka enää yhtään... pistelee ja kutiaa vaikka kuinka rasvaan...

Ja vauveli on kääntynyt RT
:heart:
Peppua koko illan silittänyt... (siis vauvan) :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt nukkumaan.

32+4 :heart:
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Sompio saa udella. =) Olen riskisynnyttäjäksi luokiteltu, koska minulla on perussairautena yliliikkuvat nivelet eli hypermobiliteettisyndrooma, siitä käytetään joskus myös uudempaa nimitystä Ehlers-Danlosin syndrooman kolmos-eli niveltyyppi. Se ei välttämättä aiheuta mitään erityistä, ja minulla ei ole ollut yhtään mitään niistä vaivoista tähänkään asti, mitä joillakin muilla saman diagnoosin haltijoilla. Muutenkin sairaus on minulla hyvin lievä, eikä ole elämääni vaikuttanut juurikaan. Mutta em. diagnoosin omaavat ovat aina erityisseurannassa, kuten muidenkin, lievienkin perussairauksien omaavat. Itse olen vain luonteeltani aika kova miettimään liikaa ja herkkä stressaamaan, meinaan sanoa pelkopolilla ettei minulle kannata kertoa oikeastaan mitään mahdollisista riskeistä, ellei ole ihan pakko, niin että joku mahdollisista riskeistä on kohdallani todellakin toteutunut tai toteutumassa. En tee mitään sillä tiedolla, että esim. jollain yksittäisellä saman diagnoosin omaavalla naisella on joskus vuonna yksi ja kaksi revennyt joku iso valtimo, tms..
Saisko nyt sitten vielä udella, että miten tuo "tauti" sinulla oirehtii? Siis mulla on yli liikkuvat nivelet, (esim. sormet, kyynärpäät, polvet jne.) eli pitäskö mun olla huolissaan? Ei mua koskaan ole mitenkään diagnosoitu.... Meillä on suvussa äidillä, ja äidin äidillä. En tiedä onko vielä pidemmälläkin.
Kandee googlettaa, itse löysin parhaiten tietoa nimikkeillä Hypermobiliteettisyndrooma ja Ehlers-Danlosin syndrooma. Olen saanut sen käsityksen, että muutama erilainen oireyhtymä voi aiheuttaa yliliikkuvuutta, niiitä on eri "laatuisia", joten jollakin voi olla yliliikkuvat nivelet ilman esim. Ehlers-Danlosia, joka taas voi aiheuttaa ongelmia muuallakin elimistössä kuin nivelissä. Eds:tä on yhdeksän eri tyyppiä, joista niveltyyppi yleensä kait on hyvänlaatuisin, mutta siihenkin voi liittyä joitain yleisoireita muista tyypeistä, aika tapauskohtaista, samassa suvussakin voi olla eri oireita.

Itselläni nivelet ovat aina menneet aika helposti sijoiltaan, mutta tämän voi estää aika pitkälti olemalla harrastamatta tiettyjä urheilulajeja, joissa on äkillisiä liikkeitä ja nivelet joutuvat koetukselle. Liikuntalajeista ovat minulle suositeltuja vain uinti, kävely ja pyöräily, sekä kuntosaliharjoittelu, tiettyjä liikkeitä välttäen. Minulle tuo ei koskaan ole ollut ongelma, koska en ole mikään sporttinen koskaan ollut, noita sallittuja olen yrittänyt hampaat irvessä joskus vähän harrastaa, kun tulee huono omatunto. :whistle:

Sijoiltaanmenojen lisäksi minulla on joskus reumaattista särkyä, eli "kolotusta", varsinkin jaloissa. Iho-oireita minulla on myös vähän, esim. jaloissa iho on silkkimäisen ohutta, niin että verisuonet paistaa läpi. Suonikohjuja on myös runsaasti. Ne, sekä tyrät ovat Eds:ssä tavallisia. Verisuonten heikkoutta minulla ei onneksi ole todettu, sehän olisi synnytyksessä suurimpia ongelmia.

Jos epäilet itselläsi olevan esim. EDS: än, niin kannattaa hakeutua mieluiten ortopedin vastaanotolle, joka sitten voi vielä lisävarmistukseksi laittaa lähetteen perinnöllisyyslääketieteen klinikalle, tai vastaavista asioista tietävälle lääkärille, paikkakunnasta riippuen.

Felicia tervetuloa! :flower:

Kissinminttu se mitä kerroit eksästäsi, hänen juomistavoistaan ja käytöksestään humalassa, oli kuin minun kirjoittamaani. Kolme vuotta minäkin jaksoin, kunnes lopulta sairastuin masennukseen. Ja nyt on hyvä mies minullakin, ei tosin ihan absolutisti, mutta täysin normaali, ottaa sillojn tällöin muutaman oluen, mutta humalaan ei itseään juo juuri koskaan, ehkä kerran-pari vuodessa. Ja ikinä ei ole agressiivinen humalassa. Eksä oli. :( Mutta on se hienoa, että meillä, ja monella muullakin täällä, ne eksät tosiaan ovat eksiä! :flower:

Jasmin minä olin tänä aamuna kamalan huolissani, kun vaavi ei liikkunut muutamaan tuntiin, vaikka sitä yritin vähän herätellä, join makeaa mehua, silittelin, tms. Ja varsinkin kun olin nähnyt aamuyöstä ikävän unen, jossa vaavilla oli joku hätänä. Mutta sitten ne liikkeet alkoivat, ja nyt niitä on ollut pitkin päivää ja iltaa ihan normaalisti. Eli ihan normaalia taitaa nuo hiljaisuudet vaavilla olla varsinkin tässä vaiheessa, kun tilaa on jo aika vähän.

Hemoglobiini oli viimeksi pari viikkoa sitten 104, ja sain neuvolasta kehotuksen alkaa ottaa kaksi Obsidania päivässä, yhtä olin ottanut jo aika kauan. Saa nähdä alkaako hemppa nousta.

Heh, luin juuri tänään että tässä vaiheessa vauva kasvaa todella kovaa vauhtia, sanottiin että jopa 250 g/vk. Mutta kun minun pikkuiseni on kasvanut viimeisessä 2 viikossa 870 g, eli minun laskutaitoni mukaan 435 g/vk!! :eek: Tietääkö kokeneemmat, hidastuuko vauvan kasvu loppua kohti? Ei ainakaan varmaan ihan tuollaista vauhtia kauaa kasva, kun siitähän tulee ihan hillittömän iso tätä menoa... :xmas: B)

Kerttu mulla myös yksi ystävä muistaa aina sanoa että "odotahan vaan vielä 2 vkoa niin olosi on vielä tukalampi" tms. mitähän iloa sitä on joka kerta sanoa... :/

[/b]Villahousulla oli ihana ylläri! :flower:

Kertulle onnittelut! :flower: :heart:

Sairaalakassin pakkausta kertoi joku jo aloitelleensa, minä aloitin jo hyvissä ajoin, eilen illalla, ja tänään sain kaikki laitettua valmiiksi. Eipähän tarvitse sitä sitten enää tässä loppuvaiheessa miettiä. =)

Mutta nyt koisimaan! B)

Suzyanne 33+4
 
Onnittelut Kertulle avioon astumisesta :flower:

Felicialle tervetuloa mukaan joukkoon!

Villahousulla oli ollut kiva ylläri =)

RockMummy: Selän kanssa ongelmaa täälläkin ja varsinkin juuri istuminen sitä provosoi. Toimistotyötä teen, joten istumista ei kauhiasti voi välttää. Pitää vaan yrittää muistaa nousta ylös riittävän usein. Täälläkään ei mun seuraajaa oo vielä valittu, tosin tänään on kuulemma kaks haastattelua, joten jospa sitä huomenna tai viimeistään keskiviikkona sais oppilaan tekemään näitä mun töitä. Ei oikein vielä ilkeis jäädä sairaslomalle ku ei toi selkä vielä niin paha oo. Välillä on parempia päiviä ja välillä taasen niitä huonompia.

Siivoamisesta sen verran, että itse siivosin jo tuossa syksyllä oman vaatekaappini. Piti makkarista saada yks vanha kaappi pois, joka sisälsi mun vaatteita sekä pelikamoja, joten nää vaatteet piti saada mahtumaan mun oikeeseen vaatekaappiin. Kolme vai neljä muovikassillista sieltä lähti pelkästään paitoja. Housut länttäsin vaan isoon jätesäkkiin kun en voinu kokeilla mitkä menee jalkaan ja mitkä ei, kun yhetkään normihousut ei enää sillon mahtunut jalkaan. Lauantaina tuli putsattua uuni ja joku päivä järjestelin yhden keittiön kaapin, jossa muovikipot oli ihan sikin sokin. Uskon, että muutkin kaapit tulee vielä ennemmin tai myöhemmin siivottua.

Jasmin: Täällä oli asukilla tuossa lauantaina varsin hiljainen päivä. Liikkeitä tuntui, muttei samalla lailla kuin aiemmin. Eilen iltapäivällä aloitti sitten taas normaalit jumppatuokiot, joten en sen kummemmin asiasta huolestunut. Aiemminkin on käyny ihan samalla tavalla. Nyt taas pistelee menemään oikein olan takaa.

Nikunaku: Taas tehty kebabia onnistuneesti. Tosin meillä tuo uunin lämpö taitaa olla todellisuudessa matalampi kun taas oli uunissa liki 5h ennen ku oli kypsää... Lähti resepti myös miehen kaverin matkaan, joka taisi testata sitä jo eilen. Passitti vaimonsa lauantaina kauppaan hakemaan naudanjauhelihaa =)

Jaahas, vielä olisi reilu 3vko töitä ennen äippäloman alkua. Onneks päivät menee suht nopeesti, joten kohta on huhtikuun puoliväli ennen ku huomataankaan.

Fox, 31+1

ps. täälläkin kaipaillaan eemelin äitin kuulumisia...
 

Yhteistyössä