TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Täällä veto pois. Koko yön oon hoitanut oksentavaa ja ripuloivaa pikkupotilasta.

Joten palaan virkeämpänä keskusteluihin, kun potilas on terve. Toivottavasti ei tartu muille. Koko talvi mennytkin koko perheellä terveenä.

:wave: :wave: :wave:
 
Moikka

Meidän kiertoilmauuni tekee kaikki paljon nopeammin joten olen oppinu laskemaan lämpötilaa. Kebabia paistoin 3½h 75 asteessa.

Kertulle onnittelut!:flower:
Villahousulla oli ihana ylläri :)
Tuntuu,että yhdellä jos toisella on pesänrakennsuvietti päällä. Kaappeja siivoiltu ja ylimääräsiestä luovuttu.

Mies lähti aamulla klo04 ajaa Hki-Vantaa lentokentälle,nyt on perillä Maarianhaminassa.
Miehestä puheen ollen,hän eilen vihdoin soitti äidilleen ja kertoi kaiken,tietenkin vähän kauniimmin kun mä olisin kertonut. :whistle: Mutta nyt on toivottavasti tulossa alku parempaan.
Mies alko puhuaan ( ennen ku oli kertonu mulle,että on kertonu äidilleen kaiken),että jos mentäis jonnekin kaksistaan jos sen äiti tulis hoitaa lapsia. Itsekkin kaipaisin yhteistä aikaa ku mies on aina töissä.Ollaan menossa ens kuussa ruotsin risteilylle ja mies ehdotti jos mentäiski kaksistaan.Mutta molemmat oltiin sitä mieltä,että halutaan lapset mukaan,koska ne tykkää olla laivalla tosi paljon.Heitin sitte,että pyydetään sen vanhemmat risteilylle mukaan ni ne voi hoitaa lapsia sillo ku mennään syömään ja voitais mennä kaksistaan maihin. Silloin en tosin tienny,että mies on puhunu äidilleen mun tuntemuksista. No mutta nyt me sitte pyydettiin ne sinne laivalle ja miehen äiti lupautu lähtee lastenhoitajaksi.Isän menoista ei vielä osannu heti puhelimessa sanoo.Sillä kun on tuhat rautaa tulessa musiikki ja taide jutuissa ja keikkoja joka vkl. Mut pienen alkujärkytyksen jälkeen ehkä se on ihan hyvä juttu lähteä yhdessä.Saatais tää pattitilanne purkaantumaan.
 
aina mulla karkaa tekstit...
Pikkupantteri: mitä lastenvaate kauppoja ym kauppoja suosittelet katsastamaan Tukholmassa?

Kai sitä on pakko lähtee hommiin. Lasten toinen huone on kaaos ku kaikki lelut on lattialla.Lähden sitä raivaa ja pesukonetta laittaa päälle.

NN rv 29+3
 
felicia tervetuloa :wave:

kerttu84 paljon onnea :flower:

alhambra onpa kiva et voit paremmin saikulle päästyäsi :)

kissinminttu onnea synttäreiden johdosta :flower:

nara mulla kans todettu streptokokki alkuvaiheessa, aiheutti supistuksia joten hoidettiin 2 x antibiooteilla, mut eihän se mihinkään lähtenyt.. kyselin synnärin lääkäriltä asiasta, hoidetaan synnytyksen yhteydessä pois, ei muistaakseni mitään vauvalle aiheuta hankaluuksia. kertoi että yleensä oireeton bakteeri limakalvoilla ja yllättävän yleinen. toisilla vaan niitä suppareita aiheuttaa, eli ei yritetäkään hoitaa ennen synnytystä jos oireeton.

jasmin esikoiseni liikkui tosi vähän viimeisillä viikoilla, muistaakseni lähes vuorokausi meni välillä ettei oikein mitään kuulunut,(osin tilanahtaus vaivasi, syntyi 4 kilosena)

elinamaria täällä myös nivusvaivoja, painaa ja vihloo joka sitten säteilee kipuna reisiin..

ensiviikolla ylimääräinen lääkäri, seurataan vauvan kasvua.. koko mennyt joka ultrassa reilusti yläkäyrällä, lääkäri aikoi laittaa käynnistykseen jonkun verran ennen laskettua-aikaa jos kamalan iso...

33 tasan!! poks!!!

 
RockMummy tosiaan se streptokokki kasvaa monilla naisilla ilmeisesti tulee ja menee. Ei aiheuta äidille mitään vaaraa mutta synnytyksessä voi olla tosi vaarallinenkin vauvalle. Olen lukenut että siihen on vauvoja kuollutkin. Toisaalta taas naistenklinikan lekuri jossain palstalla sanoin ettei sitä hoideta naikkarilla täysaikaisilla vauvoilla mitenkäänKÖ??? onneks menen kättärille :D .. Oma neukkutäti ei tänään sitä kättärin tulosta tietenkään omalta koneelta saanut katsottua. Jossain luki myös että katsottais pikatestiltä niillä joilla lapsivesimennyt.
Neuvolassa kaikki ok!
Paino ei nouse yhtään jeeeee!!!!
Huomenna joutuu kurvaan taas kättärille niitten käyrieni kanssa.
 
ei se ihan vaaraton ole:

"B-ryhmän streptokokki

B-ryhmän streptokokkeja löydetään sukupuolisesti aktiivisilta naisilta useammin kuin naisilta, jotka eivät ole olleet yhdynnässä. Seksikumppanilta on usein eristettävissä sama mikrobi, mikä viittaa siihen, että mikrobi eräissä tapauksissa leviäisi seksikontaktin kautta. B-ryhmän streptokokki on tärkeimpiä vastasyntyneen vaikean yleistulehduksen aiheuttajia lähes kaikkialla teollistuneessa maailmassa. Kuolleisuus siihen on edelleen 10-15 %, ja tautiin liittyvä aivokalvotulehdus aiheuttaa keskushermostovaurioita merkittävälle osalle eloonjääneistä. Tartunta saadaan yleensä synnytyskanavasta synnytyksen yhteydessä. Riskitekijöitä ovat keskosuus, ennenaikainen lapsiveden meno, runsas bakteerikasvu äidin synnytyskanavassa sekä äidin matala vasta-ainetaso kantamaansa B-ryhmän streptokokkia kohtaan. Nykyisin on monissa synnytyssairaaloissa alettu seuloa synnyttäjiltä B-streptokokkia. Tutkimus on tehtävä juuri ennen synnytystä, koska kantajuus on vaihteleva. Siinä käytetään pikakoetta emätineritteestä."
 
Olipas villahousulle järjestetty ihana yllätys!! =)

Kiitokset kaikille rintareppu-asiaan kommentoiville. Surffailin netissä eilisen ja miehen kanssa tultiin siihen päätökseen, että hankitaan tuo manduca-kantoreppu. Vaikutti ihan fiksulta vehkeeltä.

Onnittelut Kertulle!!! :flower:

Alhaisesta hempparista on ollut puhetta. Oma neuvolantätini sanoi, että toisille imeytyy paremmin rauta poretabletin muodossa. Ja suositteli juomaan esim. appelsiini mehua, kun c-vitamiini kuulemma auttaa rautaa imeytymään. Itse yritän nyt saada oman hempan nousemaan kahdella tabletilla per päivä, mutta sitten varmaan joutuu kokeilemaan noita poretabletteja, jos niistä olisi enemmän apua.

Streptokokista on myös ollut asiaa... Kun itse menin esikoista synnyttämään, niin minulta otettiin se näyte, ja se oli positiivinen. Sairaalassa sanoivat että ei ole vaarallinen, jos hoidetaan antibiooteilla syn. yhteydessä. Joten samalla kun sain tipan epiduraalin takia, niin siinä samassa sain myös sen antibiootin. Seuraavalla neuvola reissulla kuulemma otetaan taas näyte, että se osataan taas hoitaa aikanaan, jos se on... Sehän saattaa aiheuttaa ennen aikaisia supistuksia, mutta ainakin minulle on sanottu, että sitä ei voi raskauden aikana mitenkään hoitaa... Kun esikoisen odotus aikaan kävin rv 37 sairaalassa, niin lääkäri epäili, että ei synny vielä aikoihin, kun ei ole mitään viitteitä siihen. Vauva kuitenkin syntyi rv 38, joten en sitten tiedä, että olisiko tuo bakteeri sitten osaltaan vauhdittanut asiaa..

nasu ja nipsu 33+4
 
Kiitos Fox :heart: Kokeillaan huomenna :wave:

Nivusvaivoista ja säteilystä EM kyseli jo aikaa sitten... Mulla on säteillyt särky alusta asti oikeaan jalkaan ja varsinkin nilkkaa ja polvea särkee melkein koko ajan. Ja välillä on reisikin tosi kipeä :'( Lääkäri sanoi sen säteilevän selkäkivusta kun silloin akupunktiossa käydessä kysyin. Välillä puutuu koko jalka. Jos alkaa tunto mennä tai virtsa karkailla niin sitten lääkäriin, muuten seuraillaan ja kärsitään :|
 
...Missähän se Eemelin äiti tosiaan on.. :snotty:

Suzyanne ollaan me onnekkaita kun on löydetty hyvät miehet exien jälkeen. :D ..mä otin kyllä opikseni siitä suhteesta. Tätä nykyistä miestä en kyllä vaihtais pois, tää on ihana. :heart: :D

Streptokokkia ei ollut mun kohdunsuulla kun näytteet viimeksi ottivat kun supisteli paljon. Se oli kyllä iso huojennus, sitä mä pelkäsin kyllä aika paljon että sekin vielä olis. Eivät tosin sen enempää siitä edes kertoneetkaan, kun ei ollut tarvetta.

Raudan imeytymisestä mullekin neuvolassa sanottiin että imeytyy hyvin appelsiinimehun kanssa nautittuna. Mä tosin oon aplarimehua ja aplareita nauttinut ihan hirveesti muutenkin tässä vuoden vaihteen jälkeen, ne on mun yks himo. :D

Vauvan vähentyneisiin liikkeisiin sen verran kommentoin omalta kohdaltani että tälläkin vauvalla on niitä vaisumpia päiviä, mutta tosiaan toi kyljellä makaaminen usein saa sen liikkumaan ja tietyt asennonvaihdot saa sen hikkaamaan. Oon noin kolmisen kertaa joutunut turvautumaan kotidoppleriin kun oon hermoillut (suotta) liikkeiden uupumisen takia. Appelsiinin nauttiminen mehuna tai hedelmänä saa toisen liikkumaan myös :D taitaa tykätä mausta kun usein hikkaa myös sitten sen jälkeen kun oon aplaria nauttinut. :LOL:
Nykyään kyllä ilmottaa muutenkin jos tila käy ahtaaksi, eli äippä on huonossa asennossa. :whistle:


kissinminttu & pipana 31+4
:heart:
 
felicia
Neuvolasta juuri kotouduin, ja hemoglobiini oli noussut! Olen kyllä joutunut syömään
tupla-annoksen retaferia ja nestemäistä päälle, mutta näköjään kannatti.
Sain hiukan satikutia alenneesta painosta, samalla lailla syönyt kuiteskin kuin
ennenkin, mulla aina painon tulo hidastuu loppuviikoilla, alussa tulee liikaa.
Vauva on todella eläväinen tapaus, liikkuu paljon ja kovaa, vähenpikin riittäisi,
tuntuu, että asun nykyään vessassa.
Seuraavaksi onkin sitten sairaalassa synnytystapa-arvio edellisen sektion vuoksi.
Toivon etten joudu kokemaan sitä uudestaan, synnytän mieluummin ala-kautta,
mutta saa nähdä mitä lääkäri suosittelee.
 
Kolme miestä istuu synnytysosastolla odottamassa tietoa synnytyksestä. Kaikki ovat hermostuneita
kun hoitaja tulee paikalle. Ekalle hoitaja kertoo vaimon saaneen kaksoset johon tämä totetaa:
"Outoa, olen nimittäin töissä TV kakkosella!". Toiselle hoitsu kertoo vaimon saaneen kolmoset,
johon mies toteaa:"Todella merkillistä, juonnan MTV3:n chattia." Kolmas mies sekoaa ja pakenee,
huutaen perään: "Mä olen pullottajana seven upilla!"

Vähän kevennystä päivään... :LOL:
 
Raudan imeytymisestä ällö kysymys, sori :ashamed:
Kun rautahan voi värjätä ulosteen tummemmaksi ja mullakin alussa niin teki. Nyt kakka on ollut taas ihan normaalin väristä vaikka rautaa edelleen syönkin. Tarkoittaako se siis sitä, että rauta imeytyy paremmin elimistöön vai voiko siitä päätellä mitään?
 
nikunaku: Voi miten ihanaa että asiat appivanhempien kanssa alkaneet selvitä :) Toivottavasti teille tulee kiva ja rentouttava reissu! Huippua jos pääsette edes vähän viettämään siellä kahdenkeskistäkin aikaa :heart:
Anoppi ja lapset leikkihuoneeseen ja menoksi :D

Heh, hyvä tuo Niisku-Rouvan laittama vitsi :LOL:

Sompio: En tiedä onko aikuisten ja lasten välillä jotain eroa noissa rauta-jutuissa, mutta esikoisella laski hb vajaan vuoden ikäisenä vähän normaalia alemmas. Kaksi kuukautta piti syöttää hänelle rautatippoja ja kakka oli koko sen ajan ihan yhtä tummaa. Kuitenkin rauta oli imeytynyt sitten lopussa hyvin kun hb nousi, siitä päätellen ei eroa koska kakka oli edelleen yhtä tummaa kuin rautakuurin alussakin.


Mä löysin vihdoin mieleisen jatkettavan sängyn esikoiselle! Niitä vaan ei myydä missään liikkeessä niin toimitus perillä huhtikuun alussa. Meneeköhän nyt turhan lähelle se omaan sänkyyn siirtyminen, kun siitä enää reilu kuukausi laskettuun aikaan :|

En haluais että poika kokee että hänet sysättiin pois perhepedistä vauvan tieltä :'( Tosin laitetaan se sänky nyt alkuun ihan meidän sängyn viereen niin on pehmeä lasku omaan sänkyyn, kun ei suoraan omaan huoneeseen muuta. Ja voihan olla että vauva nukkuukin ainakin osan ajasta pinnasängyssä. Paitsi jos yöimetyksiä on yhtä tiuhaan kuin esikoisen vauva-aikana niin sitten varmasti jää viereen nukkumaan, en jaksa sitä pomppimista ylös parin tunnin välein kun siinä ehti niin hyvin herätä itsekin ja aamulla tuntui kuin ei olis nukkunut yhtään |O

Tietysti kaikkeen sitä varmaan tottuu jos on pakko, mutta mä oon sellainen joka tarvii yöunta tai muuten en jaksa päivisin oikein mitään :ashamed:



Siksakkia 33+3
 
Sompio vauvan tumpuita. Silmukoitten määrä riippu kyllä vähän neulojan "käsialastakin." Jos näytää että tumpuista tulee liian pienet niin lisää vaikka viisi silmukkaa lisää. Voihan olla että neulot paljon tiukempaa mitä siskosi, joten hän on saanut paljon isommat tumput aikaiseksi.
Tämä näin ensi hätään...
 
hei,musta on ekan kerran alkanu tuntuu siltä,että voin välillä sanoa miten päin vauva on masussa.Siis vain silloin ku vauva liikkuu. Menee kyllä vielä aikalailla ympäri. Mut suurimmaksi osaksi on pääalaspäin. Toivotaan,että kääntyy oikein päin.Mulla kun kukaan näistä kolmesta ei ole laskeutunut ku vasta ponnistusvaihetta ennen ja viimeisen sain ponnistaa.Mutta neuvolassa on kummiski todettu,että vauvat on ollu pääalaspäin.

Mulla on jotenki jännä olo.Jännittää kamalasti mutta jotenki huojentunut olo. Ainakaan tää appivanhemmat juttu ei voi mennä enää pahempaan. Anoppis soitti muutama tunti sitten ja vitsi jännitti vastaan puhelimeen. Mä kun en millään haluu alkaa niitä nyt puhelimessa selvittelee.Ja lapset juoksi ympyrää jne. Mut onneks soitti vaan risteilystä.Appiukkokin yrittää tulla,mutta kuten arvasin sillä on Heinolassa keikka joka alkaa klo14. Jos se loppuu vasta klo 16 ni on siinä ja siinä ehtiikö laivaan. Avoimin mielin meinaan mennä sinne laivalle.

Maarianhaminassa on kuulemma ihan kamala lumimyräkkä eikä tietoakaan keväästä.

Ihana toi vitsi.:LOL:
 
ja yllätys yllätys taas lähti teksti vaikka painoin enteriä seuraavalla riville. :whistle:

Siksakkia: Meillä on sellanen tilanne,että meidän 3 v on nukkunut joka yö meidän välissä viimeisen vajaa 2 kk.Nyt kun aloitin uudelleen päiväunet hänellä ni hän nukahtaa vaan meidän sänkyyn. Viime yönä nukkui omassa sängyssään ja voi että miten kova paikka se oli kun ei päässykään meidän viereen.Aamulal aikasin hän kömpi mun viereen. Olenkin tuskaillu miten sitten kun vauva tulee. Mua ja mun miestä ei ollenkaan haittaa ku 3 v nukkuu meidän välissä,mutta haluan ettei 3 v koe,että vauva syrjäyttää hänet. Pitää varmaan osaa 80 cm runkopatja meidän sängyn viereen. Me viimeks eilen taas puhuttiin siitä kuinka pitäis olla huoneen kokoinen sänky jonne kaikki mahtuu nukkuu,koko perhe kerrallaan. Silloin nukumme parhaiten. Pienin on kyllä niin herkkäuninen ettei varmaan nukkuis kunnolla. Ennen joulua ku oltiin viikko hesassa ja hotellissa ni sillo nukuttiin muutama yö kaikki samassa sängyssä. Sanoinki respaan,että on teillä ihanat sängyt ja isot.Siinä mahtuu nukkuu koko 5 henkinen perhe. :whistle:
Niin ja siihen teidän nukkumis juttuun ni mä uskon,että se 1 kk ennen La riittää.Tietenki toivoo,ettei vauva synny heti rv 38. Meillä lapset on n. viikossa oppineet uudet nukkumajärjestelyt. Silloin ku meidän 1½ v siirty pinnasänkyyn perhepedistä ja omaan huoneeseen ni viikossa tottui.Sama noi 3 v päiväuninen uudelleen aloittaminen ni viikko meni ni ei enää taistellu unille menoa vastaan vaan meni mielellään.

Mulla on kookospullat kohoamassa. Olen maailman huonoin pullan leipoja.Pitää toivoa,että onnistuis. :p

 
Nikunaku: Et oo ainut huono pullan leipoja. Mie en meinaa saada onnistumaan mitään missä käytetään hiivaa, lukuunottamatta pizzapohjaa =) Kaikki suolaset ym. leivonnaiset onnistuu loistavasti, mutta auta armias, jos pitää käyttää hiivaa niin mikään ei onnistu...
 
Edellistä viestiä kirjottaessa oli tunne, että jotain jäi kommentoimatta :ashamed: Nikunakulle mun piti sanoa, että hienoa, että asiat lähtee aukeemaan. Hitaasti hyvä tulee. Yhteinen laivareissu auttaa varmasti paljon =) Toivottavasti appiukkokin pääsisi. Vai onko ollut molempien kanssa ongelma vai vain anopin?

Kookospullaa :x Ei millään pahalla, mutta mä en voi sietää mitään missä on kookosta. Mutta ethän sä niitä meille leivokaan :D

Tytti
Kun mulla ei ole mitään käsitystä minkäkokoiset tumput Nuppu tarvii :ashamed: Jos joku osaisi mitata mulle sen tumpunsuun sentteinä, niin mä osaisin sitten ajatella ehkä silmukoiden määrää. Mutta jatkoin kyllä ton tumpun kutomista ja sen joustinneuleen jälkeen se alkoi kyllä levenemään, vaikka samalla silmukkamäärällä tekee. Mä ilmeisesti tein paljon tiukempaa siinä joustinneuleen osuudessa kuin nyt suorassa. Noo, katsotaan mitä tulee...
 
Suzyanne
NikunakuHyvä kun miehesi puhui äidilleen siitä erimielisyysjutusta, toivotaan että asiat alkavat mennä parempaan päin. Itsekin olen huomannut, että aina kannattaa puhua jos joku ihmissuhteisiin liittyvä asia vaivaa, siitä ne sitten selviävät. Jos joku ottaa rehellisyydestä herneet nenään, niin se on enemmänkin hänen ongelmansa. Itsellä se asioiden patoaminen kuormittaa pidemmän päälle paljon enemmän. Ja aikuisten, fiksujen ja ajattelevien ihmisten kanssa pystyy yleensä onneksi selvittämään asioita järkevästi.

Meillä on molemmilla tosi olematon määrä lähisukulaisia, yhteensä varmaan kymmenkunta, ja heistäkään osa ei ole väleissä keskenään. Mutta olemme ratkaisseet asian niin, ettemme kutsu esim. vauvan nimiäisiin muita sukulaisia kuin vanhempamme. Voi kun olisi ihanaa jos ihan kaikki läheiset ja sukulaiset tulisivat toimeen keskenään, olisi ihana viettää sellaisia isoja, lämminhenkisiä ja riemuntäyteisiä sukupippaloita kuin telkkarissa usein näytetään esim. italialaisilla olevan, en sitten tiedä onko se kaikki vain pelkkää fantasiaa..B)

kissinminttu mulla oli ennen tätä nykyistä, maailman ihaninta ja kultaisinta miestä peräjälkeen jopa kaksi ei-niin-ihanaa tapausta, ensin sairaalloisen mustasukkainen, persoonallisuushäiriöstä kärsivä alkoholiriippuvainen, ja sitten tämä edellinen, vähän edellistä tosin harmittomampi tapaus, mutta pulloon päin kallellaan pahasti hänkin. Ihme kyllä, en siitä edellisestä eksästä vielä viisastunut ja alkanut valikoida tarkemmin, toinen piti tulla vielä perään, niin havahduin tajuamaan että itse olen vastuussa omasta elämästä ja onnestani. Niin se menee, että ainakin minä opin yleensäkin kaikkein parhaiten kaikki asiat kantapään kautta. Mutta uskon että ilman huonoja kokemuksia tuskin olisin sama tyyppi kuin nyt olen, olisin ehkä paljon k...päisempi. :LOL:

Synnytystavasta minun kohdallani olivat lääkärit naikkarilla aamulla pitäneet palaveria, ja yksi lääkäri sitten soitti ja kertoi, ettei mikään seikka minun kohdallani puhu suunnitellun sektion puolesta, eli alatie olisi ainakin näillä näkymin minun synnytystapani. Hyvä niin, sillä sitä itsekin toivoin.

Vaippoja ostimme jo tänään valmiiksi. Päädyimme ostamaan neljää eri merkkiä, jotka ovat kaikki suunnilleen saman hintaisia. Ajattelimme, että kokeilemme niitä kaikkia ja valitsemme niistä meitä eniten miellyttävän merkin. Testaukseen pääsevät Luxus Muumi Newborn, Nature Babycare Mini, Libero Babysoft Newborn ja Pampers New Baby. Olemme lisäksi ajatelleet, että muutaman ekan kk jälkeen siirtyisimme kokeilemaan kestoilua..mutta voihan se olla ettei siinä vaiheessa enää viitsi, kun on jo kertisten helppouden makuun päässyt... :ashamed: Nuo natur-vaipat olisivat noista kyllä fiksuimpia, koska ovat luontoystävällisiä.

Nyt pienille ruokanokosille.

 
Kopsailen: :D

****************************
Neuvolaterkut:
rv 32+6
RR: 115/73
Sf-mitta: 30
syke: 140
liikkeet: ++
Tarjonta: RT !!!

ainiin ja paino!! se oli pudonnu puol kiloa edellisestä!! :eek: :D
paino: 66,8 kg, nyt tullut siis lähtöpainoon 9,8 kg.

niin ja pissa oli puhdas.

****************************
Eli nyt oli neiti suvainnut kääntyä raivotarjontaan. :) Tosin terkka sanoi että sillä on siellä paljon tilaa vielä liikkua ja kääntyillä kun lapsivettä on hyvin ja vauva ei ole mikään jättiläinen. (no se on kiva. :D ) Kuitenkin lääkärissä sitten rv 36 katotaan ultralla että on varmasti oikein päin.

Niisku-Rouva :LOL:

toivotaan että nikunakun pullat onnistuu. :)

(.) mä aloitin pääsiäisaskartelut. :D Teen sellaisen keväisen kranssin ulko-oveen... ja laitoin vähän pääsiäisruohoa tulemaan.... :p Sitten voisin vielä ommella muutamia kestoliivinsuojia. :D

EM & D 32+6 :heart:
 
nopsaa vaan kuulumisia heitän... tänään neuvola. siellä kaikki ok. Nyt vaan oma paino oli vähän laskenut vaikka syön kuin hevonen :whistle: mulla on töiden jälkeen tosi väsynyt olo. vielä pitäis kolme viikkoa jaksaa, eikä kiinnosta :kieh: nyt vielä 2 pv koulutukseen ja ajoa sinne n. 2h. täytyy ke siis lähteä 6 aikaan :/ synnytys alkaa jännittää. mulla edellinen oli imukuppisynnytys ja ekä sektio perätilan takia. Nyt vauva on kyllä pää alaspäin, vaikka luulin että tääkin istuis. No synnytystapa-arvio odottaa ja tilasin koko synnytyskertomuksen sairalalta. kaikki laittaminen edelleen ihan kesken. tilasin uuden pinnasängyn ja rattaisiin uudet ilmakumirenkaat. siinä se sitten onkin. vasta pääsiäisen jälkeen saan yläkertaan vaatekaapit ja sitten vasta saa järjestää tavarat kuntoon. mitenköhän sitte jaksaa?

teille kaikille hyviä vointeja ja ois kiva kuulla eemelin äidistä!
 

Yhteistyössä