TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Pauzi
Sompio saa udella. =) Olen riskisynnyttäjäksi luokiteltu, koska minulla on perussairautena yliliikkuvat nivelet eli hypermobiliteettisyndrooma, siitä käytetään joskus myös uudempaa nimitystä Ehlers-Danlosin syndrooman kolmos-eli niveltyyppi. Se ei välttämättä aiheuta mitään erityistä, ja minulla ei ole ollut yhtään mitään niistä vaivoista tähänkään asti, mitä joillakin muilla saman diagnoosin haltijoilla. Muutenkin sairaus on minulla hyvin lievä, eikä ole elämääni vaikuttanut juurikaan. Mutta em. diagnoosin omaavat ovat aina erityisseurannassa, kuten muidenkin, lievienkin perussairauksien omaavat. Itse olen vain luonteeltani aika kova miettimään liikaa ja herkkä stressaamaan, meinaan sanoa pelkopolilla ettei minulle kannata kertoa oikeastaan mitään mahdollisista riskeistä, ellei ole ihan pakko, niin että joku mahdollisista riskeistä on kohdallani todellakin toteutunut tai toteutumassa. En tee mitään sillä tiedolla, että esim. jollain yksittäisellä saman diagnoosin omaavalla naisella on joskus vuonna yksi ja kaksi revennyt joku iso valtimo, tms..
Saisko nyt sitten vielä udella, että miten tuo "tauti" sinulla oirehtii? Siis mulla on yli liikkuvat nivelet, (esim. sormet, kyynärpäät, polvet jne.) eli pitäskö mun olla huolissaan? Ei mua koskaan ole mitenkään diagnosoitu.... Meillä on suvussa äidillä, ja äidin äidillä. En tiedä onko vielä pidemmälläkin.
 
Eemelin äiti: mikä on synnytysraja? toivottavasti sulla supistelut rauhottuu ja vauvat pysyy vielä masussa!

joku kyseli ilmavaivoista, niin mulla on ollu koko raskauden cuplaton epäsäännölisen säännöllisessä käytössä, että ilmavaivoja riittää täällä :). ei onneks ole kauheen kipeenä ollu maha niiden takia.

mulla kanssa exä oli kova ottamaan ja baarissa käymään, toisin kuin minä. tämä nykyinen ei sitten ota lähes yhtään. hyvä jos juhannuksena ja uutenavuonna... sille tulee niin kamala kahden päivän kankkunen jo muutamasta kaljasta, ettei siksi ole innostunut juomaan. mulle se on vaan tosi positiivinen asia. kun itse niin harvoin otan, niin en mitenkään kauheesti jaksa kännisiä ihmisiä katsella selvinpäin :).
me harvoin missään baareissa käydään ja sillonkin ollaan autolla liikenteessä molemmat ajokuntoisina.
yksin olen tosin minäkin, kuten usein näin perjantai-iltaisin, mun mies on töissä. onneks on kolme kattia kaverina ja vauva potkimassa kylkiluita muussiks :LOL:

yellow 32+1
 
yellow: Kaksosilla rv32 on raja, että vähintään sinne asti pidetään vaikka väkisin. Olo jatkuu lähes samana. Ei viittis kyllä lähtee n.80km tarkistuksen takia, mutta jos siellä suulla tapahtuukin jotain... Ääh, ärsyttävää, mutta eipä voi estääkään jos en sairaalaan mene...

felicialle tervetuloa mukaan. Minkä ikäisiä vanhemmat lapset on?
 
Tervetuloa felicia :flower:
On sulla puuhaa.

Ihana kun on paljon lapsia vaikka seuraava teksti ei siltä kuulosta :whistle:

Noniin. Mä olen nukkunut viimeyönä 2½ tuntia. Sohvalla. Neiti vieressä sitterissä. Tää on jo kolmas yö kun menee näin hyvin... :headwall:

Ajattelin kerrankin järkevästi ja annoin miehen koisia. Taka ajatuksena kuitenkin että hän tulisi puoli väliin vastaan ja jatkaisi neidin kanssa valvomista kun minä en enää olis jaksanut.

Mä pääsin nukkumaan 4.42 enkä todellakaan mieheni ansiosta se kuorsaa tuolla vieläkin. Neidillä onneks loppu ne ilmat vihdoin ja viimein. Mielenkiintoisia pieruja kyllä kuuntelin ja aina ennen sitä pääsi järkyttävä huuto.

Cuplatonet ei auta mitään mielestäni pahentaa vaan asioita. :(

Että Jos tähän vielä oksutauti pukkais ni morjens.

Suuren suuri :hug: Niille ketkä taistelevat kyseisen taudin kanssa. Mä en jaksais.. :ashamed:
 
Tytti Me ei olla vielä sen tarkemmin miehen kanssa noita valmennuksia mietitty, mutta hällä on vapaata kyllä kaikkina kolmena päivänä. Kyllä me varmaan ainakin kahdelle ekalle tunnille mennään. :) Lapsivuodeajasta ja imetyksestä en niinkään tiedä jaksaako sitä mennä kuuntelemaan..

Mun iän vois päivittää tonne etusivun listaan. 25 olis täynnä. :)

kissinminttu & pipsu 31+2
 
Kissinmintulle oikein hyvää synttäriä


Felicialle tervetulotoivotus


Toivottavasti Eemelin äidillä on tilanne rauhottunu!

Ja kaikille muille oikein aurinkoista lauantaipäivää! Täällä ainakin on aivan mahtava keli, aurinko paistaa täydeltä terältä

Mä pääsen tänään viettämään omaa aikaa, kun mennään illalla kaveriporukalla ulos syömään, varmaan viimenen kerta ennen vauvan syntymää kun tulee lähettyä itekseen mihkään ja vauvan syntymän jälkeen mennee taas se puoli vuotta vähintään ennenko pääsee/raaskii mihinkään ilman vauvaa lähteä. Nyt aionkin siis nauttia vapaasta täysin siemauksin ja syödä hyvin laskematta kaloreita


villahousu & Sulo 32+2
 
Tervetuloa felicia!!! :flower:
Sompio ne lyhyt hihaiset bodyt olen kaikki ostanut kirpparilta. Minä olen sellainen kirppari koluaja ja tuossa naapuri kaupungissa on tosi hyvä lastentarvike kirppari. Sieltä saa hyviä lastenvaatteita ja edullisesti myöskin. Varmasti on yhden käden sormin laskettavissa ne vaatteet mitkä olen uutena Pavulle ostanut.
Kissanminttu Paljon onnea!!! :flower: :flower: Minäkään en ole varma osallistutaanko siihen viimeiseen tuntiin, mutta ehdottomasti sinne KOKS:iin lähetään tutustumaan.
Nyt sain kaikki Pavun vaatteet pestyä ja järjestettyä :heart: Kaikk kestovaipat, lisäimut ja harsotkin on pesty. Täytyy viellä ostaa pari säilytys koria hoitopöydän avoinaiseen laatikkoon niin saan siihen vaipat ja tarvikkeet järjestettyä käden ulottuville.
Mitä mainioin ilma. Mies lähti jäälle purjeleijailemaan(, minkä minä olen tänä talven jättänyt)
Taidampa lähteä pikkku lenkille :D

Tytti ja Papu 29+6
 
TERVETULOA Felicia :flower:
ONNEA kissinminttu

Eemelin äidille tsempit..toivottavasti vaavit ei ihan vielä ole tuloillaan.

Kellään ei vissiin sitten ole todettu sitä alakerran streptokokkia? Täytyy kysyä seukilla polikäynnillä lekurilta miten sen kanssa yleensä toimitaan jos tulee vaikka äkkilähtö synnytykseen, että kerkeä saada antibiootit jos näin toimitaan? Mulle edes ilmotettu, että on sellainen ja nytkin vaan siirrettiin se synnytykseen ja muistaako sitä silloinkaan kukaan katsoa?

Aamusta oli inskoista huolimatta paasto taas 6.2 eli insuliininmäärää joutuu nostamaan muistaakseni sano ,että jos on ykskään paasto seuraavista 3pvästä koholla niin 2-4 yksikköä nostetaan.

Viime yönä alkoi julmettu niskahartia särkyä panadolia saanut kiskoa kaksin käsin. Kaupasta ostin kylmägeeliä. Ei päivää ilman jotain vaivaa..pääse entisistä eroon kun uusia jo pukkaa. :/

Ulkona tosiaan mahtava ilma mitä auton ikkunasta ihailin :p Kevättakki oli pakko ostaa en tiiä jääkö hieman isoksi kun mahasta pääsee eroon, mutta oli siinä nyörit ja vaaleanpunaiset nilkkurikumpparit tarttu kans mukaan.. :D
 
Moikka

Felicia
: tervetuloa. Ihanan monta lasta. :)
Kissinmintulle: synttäri onnittelut. :flower:
Eemelin äiti: toivottavasti vauvat vielä hetken viihtyis masussa.
Nara: siis sulla oli se streptokokki? eikä ne ilmoittanut siitä. :eek: Mulla on sellanen fiilis,mutta voin hyvinki muistaa väärin,että se pitäis hoitaa pois ennen synnytystä.Mikä ihme se tauti joka jos odottavalla äidillä on ni se voi alatie synnytyksessä siirtyä vauvaan ja pahimmillaan mennä vauvan aivoihin ja aiheuttaa tulehduksen tms? Eikä ole tarkoitus pelotella. :heart: Oletko googlettanut?

Miesten juomisista ollut puhetta. Monella exät on juonut paljon,onneks on exiä. Munki exä ( ei esikoisen isä mut toinen pitempi suhde) joi joka viikonloppu ja sillo oli pakko päästä ravintolaan. Milloin mistäkin kävin tosi humalaisen miehen noukkimassa kiltisti kotiin kun hän soitti,että tuu hakee autolla.Se oli tosi rasittavaa sitte loppujen lopuksi. Enää ei osannu olla menemättä.Kuulemma ainut tapa rentoutua oli mennä raflaan ja vetää perseet.Aika pelottavan sairasta. Mutta onneks hänkin on mun ex.
Nykyinen juo todella harvoin. Ollaan molemmat sellasia kotihiiriä ja perhe/ lapset on meille kaikki kaikessa.Mielummin sen vapaa ajan mitä miehellä on ni ollaan yhdessä perheenä. Nyt mies kyllä lähti Lahteen siskon miehensä 40 v synttärijuhliin.Matkassa 2 kolmos olutta ja oisko 4 pientä ykkösolutta. Mä vähän pelkään,että miehellä on joku alkava maha haava tms jatkuvasta työstä ja stressistä,koska jos hän juo enemmän alkoholia ni saa aivan kamalat mahakivut ja poltteet.Joten on itse jättäny juomiset siitä vähästäkin vielä vähemmälle.

Lyhythihaisia bodeja olen ostanu h&m:ltä.Luulis,että niitä tulee myyntiin keväämmällä.

Vauvojen laskeutumisesta. Mulla on 4 viimeistä (esikoisesta en muista kai se oli laskeutunu loppu ajasta) lasketunut vasta synnytyksessä avautumis vaiheen päätteeksi ennen ponnistamista.Tän viimeisen sain ponnistella kätilän luvalla alaspäin.

Pienimmät lapset nukkumassa.Mä voisin pari juttua tehdä sillä aikaa.

NN rv 29+1 (30+2 menkkojen mukaan)

 

Savuntuoksuiset aurinkoterveiset metsänuotion ääreltä! :wave:

Lähdettiin isolla porukalla ampumaan kiekkoja ja paistamaan makkaraa kun on niin mahtava ilma! Haulikkoon en koskenut mutta miehen käsiaseella osuin peräti kolmeen kiekkoon! B)
Koiruuskin oli mukana, uuden vuoden raketteja pelkää hirmusti, mutta haulikosta ei ollut moksiskaan, kyllä siitä vielä lintukoira tulee!

Tervetuloa Felicialle! :flower:

Ja kissinmintulle lämpimät onnittelut, perässä tullaan ensi kuussa =)

Kuinka voit, Eemelin äiti?


Meillä mies ottaa joskus viikonloppuisin 2-3 olutta, sen hänelle suon, ei minusta ole liikaa. Myös sillointällöin on veljensä kyläillessä ottanut muutaman enemmän mutta ihan kotioloissa ja minut huomioiden.


Sompio mullakaan ei noita lyhythihaisia bodeja ole kuin muutama ja nekin kirpparilta löydetty. Katoin että ainakin H&M:n nettikaupassa ois joku kolmen bodyn setti.. muistankohan väärin.. mutta en pahemmin muualla oo törmännyt..

Nyt pyykkien kimppuun, löytyis puhdasta, likaista ja koneessa ripustusta odottelevaa |O

Auringonpaistetta kaikille!

Jasmin ja aarre 34+0 POKS :heart:
 
juu NN se hoidettaakin pois ennen rv 30 mutta sen jälkeen ei ainakaan mitä luin netistä lääkärien kommentteja koska se uusii niin helposti että turha vetää antibiootteja jos tulee taas takas kun synnytyksessä pitää se sitten hoitaa. Tuo streptokokki se just aiheuttaa vaikka mitä hallaa syntyvälle lapselle jos sitä ei hoideta siinä samaan aikaan ettei tartu synnytyksessä. Monihan tätä kantaa tietämättään. Mahdollisesti aiheuttaa myös mun supparit. Ois vaan kiinnostanut tietää pitääkö se hoitaa kuinka monta tuntia ennen synnytystä vai riittääkö se että äiti pannaan tippaa vaikka 1h ennenkuin lapsi syntyy..tässä alkaa melkein toivomaan käynnistettyä synnytystä että keretään hoitamaan kaikenmaailman vaivat..onneks on noita polikäynttejä tässä useampi.
 
Tervetuloa felicia :wave:

kissinmintulle synttärionnittelut :flower:

Pidä villahousu hauskaa kavereiden kanssa :) Tuollainen varmasti piristää mukavasti kotiäidin arkea =) Meillä olis miehen kanssa tarkoitus päästä hääpäivänä 8.4. ulos syömään kahdestaan, se varmaan onkin sitten viimeinen kerta moneen kuukauteen.

Naralle voimia ja hyviä hermoja sokereiden kanssa taisteluun :hug:
Toivottavasti oikea annostus löytyy pian että asettuu.

Mä olisin esikoista odottaessa käyttänyt kylmägeeliä, niin se kiellettiin sekä terkkarin että lääkärin toimesta. Silloin (2007) ei kuulema ollut mitään sellaista kylmägeeliä markkinoilla mitä voisi turvallisesti käyttää raskaana ollessa.

Lyhythihaisia bodyja myydään myös Lindexillä ja varmaan KappAhlissakin H&M:n lisäksi. Esikoisella oli esim. tälläinen kärpässieni-body:


Tänään oli MLL:n kirppis josta löysin samanlaisen vauvalle pienemmässä koossa. Muitakin ihania löytöjä tein, Lindexin uusretroja :p

Minunkin mies juo tosi harvoin :heart: Ennen esikoisen odotusta käytiin kyllä yhdessä baarissa jonkun verran, 19-20-vuotiaita kun oltiin niin silloin teki mieli mennä :)
Mutta aika äkkiä se alkoi riittää ja enemmän alettiin haaveilla perheestä. Sittemmin nuo juopottelut on jääny miehelläkin oikeastaan ihan kokonaan, ei kuulema edes tee mieli. Pari kertaa vuodessa työpaikan pikkujouluissa yms. ottanut, mutta viimeksi sille tuli niin paha olo että sanoi ettei enää huvita senkään vertaa :whistle:


Siksakkia & KultaPieni 33+1
 
Ai mä en tiennytkään ettei kylmägeeliä sais käyttää? miksei sais? luulis että siinä kyljessä lukis ettei raskaana oleville kun jossain energiajuomissakin lukee... mitä se edes sisältää ..mentholia piparminttua varmaan jotain alkoholia. Pah :p minä käytän heh jaksa uskoa että pari kertaa mitään suurta vauriota sais aikaan paikallisestihan se vaikuttaa. Panin mä eilen mobilaatiakin lukekoot ohjeissa mitä lystää hermothan tässä menee jossei saa nukkuakkaan kivuilta kun buranaakaan saa käyttää.
äkkiä googleloin niin ainakin täällä lukee että;
"IcePower kylmägeeli on turvallinen käyttää ja siksi se sopii myös raskaana oleville ja imettäville."
josko ne ois 3.v sen verta muuttuneet? en tiedä

itsellä on kyllä jäävoidetta eikös nuo oo kaikki samaa..
 
Tervetuloa felicia :heart:

Mikäs olo Eemelin äidillä on tänään?

Villahousulle hauskaa iltaa :wave:

Lyhythihaiset bodyt Kiitos vastauksista. Kirpparilta mäkin löysin yhden, mutta oli 68 cm. Lindexillä ja H&M:llä olen jonkun verran käynytkin, mutta tosiaan lähinnä katsellut ale-rekkiä, kun niissäkin on ollut tosi kivoja vaatteita :) Mulla on vielä se H&M:n alennuskuponki käyttämättä. Täytyykin sieltä sitten katsoa niitä lyhythihaisia.

Kissinmintulle synttärionnea :flower:

Nara Mulle sanottiin apteekissa, että saa käyttää ice poweria, tai siis näitä kylmägeelejä. Mutta ei kipugeelejä, vaikka ne onkin paikallisesti johonkin kohtaan, mutta imeytyy silti verenkiertoon ja sitä kautta menee vauvaan. Kai siis ne on kiellettyjä, missä on tulehduskipulääkettä tai mitä se mahtaa näissä muissa olla :whistle:
 
OK! sompio ! luulis että tuo ei ole mitään kipugeeliä ihan cittarin hyllystä otin heh..mobilat voltaren on kait näitä kipugeelejä? mitkä kiellettyjä juuh..pakko oli tosin viime yönä siihenkin turvautua kun kaks 500mg panadoliakaan ei auttanut. Tuo geeli tai jäävoide helpottaa ainakin,,, yöllä varmaan väärä nukkuma-asento pahentaa tullut pari yötä nukuttua liian korkealla tyynyllä yskän ja nuhan takia alkaa matalalla tyynyllä henki pihiseen..heh....

Mäki mietin onko Eemelin äitee lähtenyt näytille ?
 
Se meidän neuvolalääkäri oli varmaan jotenkin yliyli-varovainen, mutta tosiaan kielsi ettei sais mitään ice poweria ja vastaavia kylmägeelejä käyttää. Sama lääkäri sanoi ettei ole mitään allergia-lääkkeitäkään joita olis voinut raskaana ollessa ottaa, eikä määrännyt mulle mitään. Esikoisen odotusaikana oli aika ikävä kevät/kesä siitepölyjen kannalta niin olisin jotain helpotusta oloon kaivannut :|
 
felicia
Kuumetauti alkaa olla lopuillaan meidän huushollissa, puolet lapsista vielä sairastamatta,
joten jatkoa varmasti piisaa, tulis nyt vaan ennen synnytystä.
Mulle on alkanut tulla olo, että vauva tulee etuajassa, painaa jo nyt kovasti alaspäin ja
pesänrakennusvietti parhaillaan päällä. Nuorimmat on tulleet 1-2 vk etuajassa, joten
kaikki on mahdollista.
Supistuksia ei ole vielä ollut, mutta karmeita kramppeja toisella puolella vatsaa koko
raskausaika, kun se iskee, henki ns. salpautuu.
Onko kellään muulla ongelmia hemoglobiinin kanssa? Mulla vaan laskee vaikka
syön rautatabletteja ja b12:ta. Maanantaina neuvolaan aika, jos on vielä laskenut,
laittaa lähetteen äitiyspolille.
 
Kiitos kaikille onnitteluista =)

Alkoholia runsaasti käytti myös mun exäni. Tarkemmin sanottuna oli kuin pesusieni sen kanssa. Äkkipikainen ja kännissä todella paha. Pahimpina aikoina meni 3 kirkasta pulloa sekä paljon kaljaa parin päivän aikana. Ihme ettei elimistö pettänyt.. Sama pesusieni on edelleen, ehkä hieman rajoittanut. Mielestäni hän on hyvin tunnevammainen edelleen, vaikka en mielelläni ihmisiä arvostelekaan.. :/ eli todellakin jaksamisia teille kenellä on runsaammin alkoholia kuluttava toinen puolisko. Itseltäni se imi mehut ihan kokonaan. Jaksoin katsella vuosi vuodelta pahenevaa käyttöä kolmisen vuotta. Siinä vaiheessa olinkin itse ihan totaalisessa masiskierteessä. |O En todellakaan tarkoita että kaikille kävisi noin, alkoholi nyt vaan on liikaa käytettynä ihmistä muuttavaa myrkkyä. :snotty:

Nykyinen mies onkin absolutisti ja ei ole koskaan alkoholia käyttänyt. Ja ah että elämä on helpompaa :D
 
Felicia: Tervetuloa joukkoon! =)

Kissinminttu: Paljon onnea syntymäpäivän johdosta :flower:

Eemelin äitiä minäkin kaipailen. syli täynnä kultaa, toivottavasti mahatauti meni ohi ja olette koko joukko olleet jo terveenä. Myös muille sairastajille pikaista paranemista.

Hemoglobiinista Felicia kyseli: Mulla lähtö oli 165 ja nyt on 135, eli ilman rautalisiä on pärjätty. Satunnaisesti otan raskaus multivitan. Olo onkin ollut aika virkeä, kun on pysynyt noin korkeella.

Liikkeet murehdutti yöllä, kun ei tuntunut sitten yhtään mitään. Söin ja joinkin makeaa, että saisin liikkeeseen, mutta ilmeisesti pikku vesseli nukkui makeasti, kun tuli vain muutama vaimea töytäisy. Nyt onkin sitten pitänyt koko päivän valtavaa jumppaa. ja oon niin onnellinen, kun ei tarvi enää murehtia. :heart: :heart: :heart: :D

Viikonlopun jatkoja kaikille :hug:

Alhambra + napero rv 31+5
 
Heipsan pitkästä aikaa! =)

Olen kyllä käynyt teidän kuulumisia lueskelemassa, mutta ei ole tullut itse kirjoiteltua. Istuminen on niin hankalaa, että koneella ei kauaa kärsi olla. Vauva on edelleen niin ylhäällä, että olo on todella tukala.
Keskiviikon neuvola kuulumiset;
paino -100g per viikko!! Ekaa kertaa miinuksella!! :D painoa tullut n.11kg
turvotus jaloissa +
RR 112/68
pissa puhdas
hemppa 118, ei jostain syystä nouse vaikka raudan määrääkin on nostettu...
sf 30 nätisti käyrällä mennään
syke 150
vauva oli aluksi raivotarjonnassa, mutta hetken tunnustelun jälkeen vauva pyörähti ympäri ja sitten uudelleen pää alas päin. Neuvolantäti sanoikin, että koska vauva vielä pyörii näin paljon, täytyy tilannetta seurata tarkkaan.

Tervetuloa felicia! :wave:

Tämä hätähousu alkoi jo eilen pakata sairaala kassia, ja puoleen väliin taisin jo päästäkin. Samalla laitoin pienokaiselle pedin valmiiksi ja varustin jo turvakaukalon valmiiksi ja siihen kotiintulo vaatteet. Vähän hätäinen taidan olla... :D

Onko muilla suunnitelmissa tehdä jotain "erityis valmisteluja" ennen vauvan syntymää?? Suursiivousta, kaappien järjestelyä tms?? Itse tein ennen esikoisen syntymää pakkaseen vähän ruokaa (lihapullia yms) valmiiksi. Ja ensi viikkojen aikana se olikin aika luksusta kun sai senkin hetken vaikka levätä joka olisi mennyt ruoan tekoon. Kun itse en ole mikään kaupan valmisruokien suurin ystävä, johtuisikohan mahdollisesti ammatista... :LOL:
Nytkin ajattelin tehdä edes muutamalle päivälle jotain hätä varaa pakkaseen. Ikkunat mm pitäisi pestä, mutta ei jotenkin kyllä voimia löydy...

Onko kellään kokemusta babyBjörnin rintarepusta???
Meillä on kyllä kantopussi, mutta jotenkin tuollainen tavallinen rintareppu kuitenkin houkuttelisi. Mites kesällä, onko vauvalla miten tukalat oltavat tuollaisessa repussa??

APUA!!!!!!!! Olisi jo ihan mahdollista, että viiden viikon päästä tullaan jo pienokaisen kanssa kotiin!! Mihin tämä aika on hävinnyt. Nyt alkaa jo synnytys aikalailla tulemaan ajatuksiin...

Jaksamisia kaikille supistusten kanssa taisteleville, ja tietysti hyviä vointeja myös muille!! :heart:

nasu ja nipsu 33+3
 
Felicia Mä syön rautaa, mutta hemppa lähti kyllä nousuun. Että valitettavasti en osaa auttaa sinua :hug:

alhambra Mä kyttään kanssa liikkeitä tosi tarkasti ja huolestun jos ei niitä tunne. Tänä aamuna ei ole vielä liikkeitä tuntunut :|
 
Jes hartia särky loppu ja aamupaasto normaali paitsi 1h jälkeinen ei...

Mulla hemppa oli eka jotain 125? laski 103 nousi raudalla 110 ja laski taas sinne 100 tuntumaan. En tiedä mitä nyt sanoo. Retaferia vedän. Polilla tapasin just 8. odottavan äidin joka kävi rautatankkauksessa sen hemppa oli käynyt 74 :eek: eikä se ollut edes itse huomannut..

En meinaa tehdä suursiivousta tai järjestellä kaappeja kun en meinannut vauvaa kaapissa säilyttää heh no heh huono vitsi.. :D en näe mitään järkeä että rehkisin tässä päin vastoin meinaan vetää lonkkaa ja vielä hyvällä syyllä. Odotan, että pääsen sairaalaan lepäämään ja MUUT siivoaa sillä välin koko kämpän lattiasta kattoon niinku aina ennenkin sitä paitsi mies siivoaa paljon paremmin kuin minä :p . Siivotahan sitä joutuu vauvan syntymänkin jälkeen mieluummin siivoan ilman mahaa heh.. plus että mulla ei oo edes voimia moiseen ehkä jos oisin hehkeästi raskaana voisin täällä heilua. Nyt perussiivouskin käy tosi voimille kaikkien näiden tautien keskellä. Flunssakin vie kummasti peruskuntoa alaspäin.

Taas tulee vaaleanpunaista limaa ja pikkiriikkisia verihyytymiä. Onko sitten ihan ok! verilimainen vuoto supparit ja streptokokki?? Huomenna neuvola ja tiistaina taas kättäri sokrukäyrien kanssa että kai sen joku taas kertoo jos MUISTAA ITSE KYSYÄ! :snotty:

Mahtava ilma taas tänään kyllä aattelin ihan tehdä kävelyretken. Jäälle en taida uskaltautua :D voi olla että ei kestä enää valaanpainoa.
 
Naralle jaksuja kaikkien vaivojen kanssa :hug:

Suursiivousta kaappeihin mä teen pikkuhiljaa. Meillä on kaapit niin täynnä tavaraa, että niitä on pakko järjestellä, jos aikoo vauvan tavarat saada johonkin mahtumaan. Ja koska toisesta pikkuhuoneesta pitää siivota pois kaikki meidän retkeily- yms. tavarat niin ilman kaappien järjestelemistä ne ei edes mahtuisi mihinkään :whistle:
Ikkunat saa jäädä pesemättä tai sitten mies pesee. Ja meillä mies siivoo muutenkin useammin, että eiköhän me tehdä ihan tavallista perussiivousta nyt mitä vaivoiltamme pystytään ja mies saa sitten vielä kerran siivota ennenkuin hakee meidät sairaalasta. Mutta mitään keittiön tai kodinhoitohuoneen kaappeja mä en ala siivoamaan :whistle:
 

Yhteistyössä