TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Musta tuntuu vähän kummalliselle, et jos teille on sanottu et rv 32-33 jos ei ole kääntynyt niin ei enää käänny. Ja mä kun olen jäänyt siihen käsitykseen ettei yritetä kääntää ennen rv 36 ettei käänny sit takasin :eek:


Kyllähän ne vauva voivat kääntyillä vielä la:n jälkeenkin. Mulla ei 2 viimeistä ole päättäneet asentoaan ainakaan rv36 asti ja ihan rauhallisesti odotan tämänkin kanssa. En muista tarkalleen missä vaiheessa lopullisesti on olleet raivotarjonnassa, mutta ihan viimeisille viikoille asi ovat vaihtaneet välillä perätilaan ja välillä oikeinpäin.

 
Tervetuloa minultakin a-nskulle! :flower:

Eilen perhevalmennuksessa saatiin se paljonpuhuttu esitietolomake täytettäväksi. Muuten tuntui kyllä niin turhalta reissulta ja kaksi tuntia siellä p*rse puutui kuunnellessa asioita jotka jo on moneen kertaan kuultu :kieh:
Mutta mä olen tällainen "varmuuden vuoksi"-ihminen eli ajattelin taas että jos siellä meneekin jotain hyödyllistä ohi korvien... Yksi kerta olis vielä vauvan hoidosta ja tarvikkeista mikä myös kuullostaa puuduttavalta mutta saa nähdä tuleeko mentyä...

nikunakulle kiitokset tästä päivästä, jouduit mun housujen takia kyykisteleen ja muutenkin hommiin :ashamed:
Ja tohon sun hääjuttuun sanon vielä että anna palaa! Ja jos et kehtaa suoraan sanoa niin liitä vaikka joku ihan asiallinen kirje siihen kiitoskortin mukaan missä kerrot että paha mieli on ollut! Kunhan jotain asian eteen teet niin rauhottuu sunkin mieli!

Huhkin tänä aamuna makuuhuoneen siistiksi ja viikkasin kaksi korillista puhdasta pyykkiä. Meni kaikki voimat ja oli levättävä sen päälle tunnin verran. Mieskin paasasi että enkö jo ymmärrä etten jaksa tehdä asioita samalla höyryllä kuin ennen, pitäis yrittää vähän joustaa..

Nara Hyvä kun vauvan sykkeet kunnossa, aikas kovasti siellä mentiinkin jos kahtasataa hakkasi!

Jaksamisia kaikille!

Jasmin ja aarre 31+5 :heart:
 
Ai niin, vielä yksi asia:
Kauanko teillä meni että saitte päätöksen vauvavakuutuksesta?
Meille sanottiin että viikko ja nyt on kulunut kaksi viikkoa ilman mitään tietoa? Postissa pitäis tulla joku ilmotus mutta ei oo näkynyt.. :/
 
Huomenta.

Tänne ei mitään mullistavaa. Vauveli istuu kiltisti tuossa minun sydämen alla. Jästipää kun ei voi kääntyä. Mä hiukan epäilen et toi "valtava" istukka estää sitä kääntymästä... En ole kätilö en lääkäri olen vain odottava äiti jonka mies on opettanut hänelle liikaa pessimistisyyttä... ärsyttävää...

Mut yritetään ajatella jotain muuta onhan tässä reilu 5 viikkoa jäljellä et sit viimeistään pitäisi olla toisin päin. On se kiva et on jännitystä mut tämä raskaus on hyvä esimerkki siitä. Mikään ei mene niin kuin pitäisi. Esikoisesta ei ollut mitään murhetta. Oikein vitutti synnytyksen jälkeen kun tajusin "masun" olevan poissa. Mutta maailman ihanin tytär sylissä. :heart:

Nyt täytyy mennä opinahjoon...

Niisku-rouva&neiti1v+ pikkupapu 30+2 :heart:
 
En oo hoksannu tällästä pinoa täällä, ihana huomata miten paljon toukotuhisijoiden odottajia on =) Ite oon 24v, oottelen toista lasta, LA 10.5. ja TYKS olis suuntana sitten h-hetkellä..Pitikö muuta mainita..? :D
Kaikki on sujunut hyvin, normaalit "herkut" taas koettu eli pahoinvoinnit yms. Pikkukaverin kääntymistä odottaen toivotan kaikille leppoisia kevätpäiviä ja onnea odotukseen :flower:

Mamcelli+pikkuneiti 4v+masukki 30+5 :heart:
 
Mamcelli: Hienoa, että löysit tänne =) Muistinko muille uusille sanoa tervetuloa...

Meillä tuli vauva vakuutuksen päätös n.3vko.

Eilen hain kaupasta itselle siteitä ja liivinsuojia ja pieniä vauvanvaippoja. Sitä ei tiedä yhtään koska vauvat syntyy. Mies kyllä kävisi ostamassa, mutta toisi varmasti kaikki sorttia varooksi =)
Laukut pitäisi pakata valmiiksi.
Meillä ei mies ole kovain pientä vauvaa pitänyt sylissä, mutta varmasti oppii pian ku saa omaa lasta hoitaa.

Bad Virgin: Tuo kääntyminen huolettaa mua, onko kahdella vauvalla tarpeeksi tilaa kääntyä? Luultavasti toinen vain on väärinpäin....

K&S 29+2 :heart: :heart:
 
Mamcelli Tervetuloa :heart:

Eemelin äiti Anteeksi jos kysyn tyhmiä :ashamed: Aiotko synnyttää normaalisti alateitse vai onko kaksosten synnyttäminen jotenkin automaattisesti sektio-juttu? Onko normaalia, että kaksoset syntyy paljonkin etuajassa? Vai voiko se mennä ylikin?
 
Sompio: Ei ole tyhmää kysyä. Haluaisin synnyttää ainakin normaalisti, kuten edellisetkin. Lääkäri ei viimeksi kauheesti ottanut kantaa vauvojen asentoon joten toivottattavasti ti olisi eri lääkäri. Mulla esikoinen syntyi rv37 ja toka 38+3, ihan loppuun ei siis nekään menneet. En usko, että nämäkään. Kaverin kaksosten synnytys käynnistettiin rv39. Olen kuullut, että jos eka on oikeinpäin voi toinen syntyä jalat edellä.
 
Mamcelli : Tervetuloa mukaan! :flower:

Täällä varsinainen pesänrakennusvietti jatkuu. Kaappeja siivoan innolla aamusta, sitten vauhti hyytyy iltaa kohti. Tänään oli vuorossa roskiskaappi.

Pakko mainita Kaksosraskaudesta omat kaksossiskoni. Äitille oli odotusaikana valitettu, että juo liikaa, kun on niin paljon lapsivettä. :/ Synnytyksessä vasta selvisi, että täällä on vielä toinenkin. Ja niin soiteltiin isälle, että mennä hakemaan toistakin äitiyspakkausta. Ensimmäinen odotus kun oli, niin ei osannut kaksosraskautta epäillä. Jotenkin niin uskomatonta, miten kaikki on muuttunut. Jos olisivatkin tosiaan olleet pahasti perätilas tai muuta. Suvussa paljon kaksosia, joten jännitin kyllä alkuraskaudessa, että jos meidän lapsiluku hyppäis kerralla kolmesta viiteen.

Huomenna haen vaunut :D Saa alkaa kuivaharjoitella. :LOL: :LOL: :LOL:

Kivaa viikonloppua jokaiselle!

Alhambra + Napero rv 29+4
 
Oho vasta liityin ja sen jälkeen tullut paljon uusia kirjoituksia. Te olette kyllä todella aktiivisia!

Aluksi neuvola kuulumisia. Eilen oli siis taas neuvolalääkäri, jonka yhteydessä terkka otti vielä noi kokeetkin. Sairasloma jatkuu siis nyt äippäloman alkuun asti, mitä kyllä itsekin jo uumoilin. Kohdunsuu oli edelleen pehmeä, mutta ei ollu pehmentynyt entisestään edellisestä käynnistä. Se oli myös lyhentynyt taas sentin edellisestä eli nyt 2cm.

Painon muutos: -100g ( nyt oli eri vaaka jostain 70-luvulta, joten en ihan usko, kun oma vaaka näyttää et ois tullu 3vko:ssa n. 1kg lisää)
Verenpaineet: 93/63, mut oma pulssi 114. Paineet siis tosi matalat. Tänään onkin sit ihan hyvällä omallatunnolla syönyt salmiakkia. :p
sf 26
lapsivedenmäärä normaali
Painoarvio 1500g
tarjonta RT
Sydämen syke +
Liikkeet ++
Pissa puhdas
Hemoglobiinia ei mitattu. :|

A-nskulle ja Mamsellille tervetuloa!

Äippäx3 joo meillä on näköjään sama laskettuaika ja sama ikä ja sulla on jo kolmas tulossa, eli siitä hurjasti Onnea! :flower:

Joillakin oli muutto tulossa. Meillä on myös ollut asunto myynnissä, mut oikeen kukaan ei ole ollut kiinnostunut, joten todennäköisesti tässä vielä asustellaan. Myytäis kun haluttais enemmän ns. perheasunto. Asutaan 3. kerroksessa ja ei oo hissii. Neliöitä on ihan riitävästi (73), mutta WC/kylppäri auttamattoman pieni, joten vauvan ammeelle en ole vielä keksinyt säilytyspaikkaa. No jonnekin se on vain tyrkättävä. :|

Huutiksesta oli tossa juttua. Ite rekisteröidyin sinne parisen vuotta sitten, mutta ensimmäisen ostokseni tein vasta 2 viikkoa sitten. Ostin ihanan hoitopöydän, jossa iso lipasto alla. Päädyin tohon ratkaisuun, kun tarvittiin vauvan vaatteille ja tavaroille säilytystilaa.

Monet kehuivat tota äippäpakkausta. Minä myös ihastuin niihin vaatteisiin. Värit oli kivan neutraaleita niin pojalle kuin tytöllekin. Me ei vielä miehen kanssa tiedetä, että kumpi sieltä tulee. :) Osan vaatteista pesinkin jo ja silitin. :eek: Eli ensimmäisen kerran kun saa vauva omia vaatteita päälleen on sit ihan siliät, mutta tuskin enää sen jälkeen, kun tuskin sitten enää aikaa tuollaiseen.

Miten muuten teidän miehet on ollut mukana tuolla neuvolassa? Mun mies on meinaan ollut mukana joka kerta. Onko outoo? Ja siis itse on halunnut tulla mukaan. Tosi kivasti meidän terveydenhoitaja ottanut sen vastaan. Mies on myös muistuttanut mua asioista, joita on pitänyt kysyä. Mulla kun toi muisti ei oo ollut ihan parhaimmillaan. Mieskin on sitten saanut kysellä suoraan terkalta, jos sitä on askarruttanut joku asia. Musta siis on ollut tosi mukava, että mies on mukana siellä.

Mutta tässähän sitä asiaa ja sellasta tulikin aika paljon.

Hannapur 29+2

:wave:

Ps. Anteeksi jos kamalasti on kirjoitusvirheitä. :ashamed: Yrittäkää siitä huolimatta saada selvää.
 
Niiksulle pahoittelut sokerirasituksen tuloksista :hug: Oliko sulla yksi vai useampi arvo koholla?

Hannapur: Mä silitin esikoisen kaikki vauvanvaatteet ensimmäiset puoli vuotta, mutta sitten vauva oppi ryömimään niin ei ollut enää aikaa silittämiseen :whistle:
Sen jälkeen vauhtia onkin riittänyt, ja silittäminen jäänyt kokonaan kun tuntuu että senkin ajan voi käyttää johonkin muuhun :)

Varmaan tälle toiselle tulee silitettyä nyt ennen syntymää laitettavat, mutta voi olla että sitten jää vähän vähemmälle taas...

Me asuttiin esikoisen vauva-aikana kt-kaksiossa jossa oli pienehkö kylppäri. Suunnittelin jo että laittais seinään johonkin lähelle katonrajaa koukun, johon ammeen roikkumaan. Mutta ostettiin sitten alkuajoiksi Tummy Tub kohtuamme joka ei vienyt paljon säilytystilaa :) Se oli muutenkin tosi kätevä! Ja kyllä sen tavallisen ammeenkin sitten jotenkin mahtui säilyttämään ennen kuin muutettiin isompaan asuntoon niin ei tarvinnut alkaa laattoihin porata.

Mies on ollut mukana neuvolassa jokaisellä käynnillä, samoin ultrissa (4kpl). Itse on halunnut neuvolakäynneille mukaan, ei ole tarvinnut pyytää edes :) Otetaan ajat aina hänen työvuorojensa mukaan.
Esikoista odottaessakin oli melkein joka kerta, paitsi ihan loppuraskaudessa kun käynnit oli viikon-kahden välein eikä saanut aina töiden takia järjestettyä niin että pääsis.
Me koetaan että se on ihan yhtä paljon isänkin asia, vaikka siellä äitiä punnitaankin jne. Mutta haluaa varsinkin käydä aina kuuntelemassa pikkuisen :heart: -ääniä.

Äitiyspakkauksen sisällöstä tykättiin täälläkin. Mutta ne vaatteet on kaikki niin isoja että taidan pestä ennen vauvan syntymää valmiiksi vain sen yhden 56cm tumppubodyn, muut odottakoot vauvan kasvamista.

Huh, tuntuu uskomattomalta että enää 9vko la:an :eek: Eilen sain mun "projektit" alkuun, mitä olis tarkoitus tehdä ennen vauvan tuloa :whistle: Eli meinasin käydä kaikki kaapit ja vaatehuoneen läpi ja heittää pois turhat tavarat. Mä oon sellanen hamsteri joka säästää melkeinpä kaiken :snotty:

Jos sitten saisi paremmin tilaa järkättyä esim. esikoisen vaatteille, ne kun ovat vielä hoitopöydän laatikoissa joka meillä edelleen käytössä vaikka poika onkin jo 1v7kk. Saa sitten siihen vauvan vaatteet tilalle.



Siksakkia & KultaPieni rv 31+0 <<<PoKs>>>
 
Alhambra Jopas on ollut yllätys synnytyksessä :eek:

Niiksulle :hug: sokerirasituksen tuloksesta.

Mies on ollut neuvolassa kerran mukana. Ei olla katsottu tarpeelliseksi olla töistä pois. Tekee aina 8-16, joten ei voi työvuorojakaan vaihtaa mitenkään. Pelkopolille tulee mun mukana ja ekaan ultraan pääsi. Ei vain pysty järjestämään niin, että pääsisi :|
 
Oletteko huomanneet/tilanneet tuota Vau'kirjan ilmaista tutustumispakettia??

http://www.vaukirja.fi/t/Register.aspx?id=2752&promotioncode=I01P0900

Me kuulutaan esikoisen kanssa ko. kirjakerhoon ja tykätty tosi paljon niistä kirjoista! Minusta tuo on siitä kiva kerho ettei ole mitään älyttömiä ostopakkoja ;) Ne kuulema luottavat siihen että ihmiset sieltä jotain edes tilaavat, kun kirjat on niin kivoja. Heh, meille käynyt just niin! Montaakaan pakettia en ole takaisin lähettänyt, jotain ihan kökköjä vaan.
Mutta siis pakko sieltä ei ole ottaa yhtään maksullista pakettia, ainakin tuossa tilaus-sivulla lukee että ei vähimmäisostovaatimuksia.

Tilasin vauvalle tuon oman paketin ja se tulikin jo. Oli kiva vauva-kirja ja ihana ripustettava pehmosydän ym.
 
Moikka

voihan jumpe. Eilen kun keittiössä leivoin ja katselin kannattavalta ohjeita. Mitään vahinkoa Ei sattunut.Kun tultiin syömään nostin kannettavan pois keittiöstä ettei sille käy huonosti. Illalla myöhemmin yritin laittaa sitä päälle ni se ei enää toiminut. :eek: Tässä toisessa kannettavassa on testikäytössä microsoftin xp:stä seuraava versio eli 7. Ja tottakai 2plussan visut ei toimi kunnolla,kaikki muut toimii. Alku kirjoituksista en näe testejä kokonaan kun noi sivussa olevat uudet avaukset tulee tekstien päälle.

Jasminille suuret kiitokset tän päivän pelastuksesta. :heart: Enpä olis hammaslääkäriin päässy muuten ollenkaan. Haljennu hammas onneksi säästyi,mutta sain vaan väliaikaisen paikan joka kuulemma lähtee helposti pois ku ikenestä vuotaa verta. No olipa kiva kuulla.Kunnon paikkaus ajan sai vasta 17.3.

Niisku: Pahoittelut.Tule nyt ihmeessä kertomaan testin tulokset,mikä arvo oli yli jha kuinka pahasti? Ettei sun tartte olla yksin tän asian kanssa!!!
 

Yhteistyössä