TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

Moikka

voihan jumpe. Eilen kun keittiössä leivoin ja katselin kannattavalta ohjeita. Mitään vahinkoa Ei sattunut.Kun tultiin syömään nostin kannettavan pois keittiöstä ettei sille käy huonosti. Illalla myöhemmin yritin laittaa sitä päälle ni se ei enää toiminut. :eek: Tässä toisessa kannettavassa on testikäytössä microsoftin xp:stä seuraava versio eli 7. Ja tottakai 2plussan visut ei toimi kunnolla,kaikki muut toimii. Alku kirjoituksista en näe testejä kokonaan kun noi sivussa olevat uudet avaukset tulee tekstien päälle.

Jasminille suuret kiitokset tän päivän pelastuksesta. :heart: Enpä olis hammaslääkäriin päässy muuten ollenkaan. Haljennu hammas onneksi säästyi,mutta sain vaan väliaikaisen paikan joka kuulemma lähtee helposti pois ku ikenestä vuotaa verta. No olipa kiva kuulla.Kunnon paikkaus ajan sai vasta 17.3.

Niisku: Pahoittelut.Tule nyt ihmeessä kertomaan testin tulokset,mikä arvo oli yli jha kuinka pahasti? Ettei sun tartte olla yksin tän asian kanssa!!!
 
oho mun kirjotus karkasi....

Itselläkin sokerirasitus vielä edessä ja olen ihan varma,että kiinni jäädään. Olen herkutellut ihan liikaa viime aikoina,kiitos tämän mun parempi kotiäiti leipomis vimman takia. Nytkin mietin mitä voisin leipoa miehelle yllätykseksi kun tulee kotiin Hesan reissulta.

Kai mä huomenna lähden sinne Lahteen synttäreille. Veikkaan kyllä,että tosi paikan tullen en uskalla sanoa mitään. :( Mun(kin ) mielestä olis mun miehen tehtävä puhua vanhemmilleen. Mutta eipä hänkään ole saanut sitä aikaiseksi.

Meidän 3 v pojalla on joku ihme uhma iskeny päälle. Ollut viimeiset 3 päivää ihan kamalan hankala. Omii kaikki lelut ja sulkee huoneiden ovia eikä halua päästää muita sisään. MInne se mun kiltti poika on kadonnut. :wave: Lähettäkää takaisin tänne päin jos siellä näkuu.

jaa..a pesukonetta laittaa päälle. Imurointikin olis paikallaan.Ja pitäis neiti saada päiväunillekin.

NN rv 27+0
 
paljon oli taas luettavaa tullut :) Aivan ihana sää ollut tänään,jotenkin tuntenut itsensä ylienergiseksi..tänään oli neuvola..huh huh ku tota painoa mulle taas kertynyt..Kahden lapsen raskauskilot 30kg,et ei kiva..no onnex tulee kesä ja tulee oltua ulkona vähän enemmän ja eiköhän ne kilot karise kun työtelen sisarusrattaita ympäri kyliä :) Pitäs alkaa siivoomaan kun huomen tulossa vieraita mut taidan painua lasten kanssa pihalle ja jättää siivomiset miehelle ku tulee töistä ;) päivänjatkoja kaikille

luppa- ja kirppu rv 29+0
 
täällä kans "pesänrakennus-vietti" jyllää, siivoilla ja leipoa pitää kokoajan, ei se muuten mut mokkapaloja menee aika suuret määrät, vaikka muillekkin perheessä maistuu.. :ashamed: siskolta sain vauvan leluja ym. ni kaikki pesin ym kahjoa, kun touhuamisen tarve kova, saikulla kun olen... tottunut touhuamaan, kulkemaan ja lenkkeilemään, ni ahdistus iskee jos vain lepäilee tjms.. :p kaekennäköistä..

isäntä hermostumisen rajoilla, muistuttelee et pitäs rauhallisesti ottaa, että hän kyllä siivoaa töistä tullessa, mut kun mulla päivät aikaa... tottakai raskaimmat hommat olen suosiolla jättänyt miehelle, en sentään vauvan terveyttä ala riskeeraamaan. vielä 9 vk, sit saa heilua, (jos jaksaa) :LOL:

30+5
 
Tervetulo uusille!

Mamcelli meil onkin sama La ! =)

Siksakkia mulle tuli just eilen postissa toi tutustumis paketti Pikku Prinssille! :heart:
Musta se Kirja Sinusta on aivan ihana ja täyttelinkin jo sitä odotus osioo siitä! :) ja pehmosydämmen ripustin jo vaunuihin!

toukotytsy+masukki 30+5
 
Mulla se paastoarvo oli 5,4, rajana oli kai 5,3. Eli ei heittänyt paljoa, mutta heitti kuitenkin. En tajunnut pyytää kirjallisina niitä muita arvoja, eli en muista niitä enää ollenkaan. Sen verran häkellyin koko asiasta. Mutta tuo yksi arvo heitti, muut olivat normaaleja. Sain ajan eteenpäin ja sitten kai se mittailu alkaa.. Kiitos lohdutuksesta!
 
Niisku: jos paastoarvo oli ainut joka heitti ja noin vähän niin ajattele positiivisesti,elimistösi hoitaa homman hyvin.Paastoarvoon vaikuttaa enemmän omat syömiset eli se ruokavalio.Heti jos on edellisenä tai sitä edellisenä päivänä herkutellu ni se näkyy kohonneena paastoarvona.Joten sun kiinni jääminen ei ollu niin pahaa.
Riippuu neuvolan ohjeista mittailetko kotona parin viikon ajan arvoja.Jos ne pysyy ruokavaliolla kurissa ni mittailukin jää siihen pariin viikkoon jos hyvä tuuri käy.

Mulla on 05 odotuksessa paastoarvo oli rajalla tai heitti yhdellä.Silloin ei mittailtu kotona vaan neuvolakäynneillä.
07 paastoarvo oli rajalla ja jouduin mittailee pari viikkoa kotona.

Perässä tullaan uskokaa pois. Ja kyllä pelottaa jo valmiiksi.
 
nikunaku: Tsemppiä sullekin, eihän nää kivoja asioita ole. Itselle vielä aika vieraitakin, tämä päivä mennyt aika hyvin googletellessa. Onhan tässä jotain hyvääkin, on pakko miettiä mitä syö. Olen vähän huoleton makean syöjä, taitaa meillä olla sukuvika. Jos tällä saisi vähän järkeä päähän. Neuvolassa sanoivat, että mittailen itse niitä arvoja. Lisää selviää lähiaikoina, kunhan vain pääsen sinne käynnille sairaalalle. Täytyy muistaa kysyä nuo muutkin arvot, kunhan on seuraava neuvolakäynti.
 
Niiksu: toisaalta siinä mittaamisessa oli se hyöty,että näki heti mitkä ruuat/ruoka-aineet nosti verensokeria liikaa. Itse esim. totesin,että aamupuuro oli pahin mahdollinen aamiainen. Sama maitotuotteet jätin pois. Jopa juusto tummanleivän päällä antoi ruokailun jälkeen liian korkean arvon.Mutta sama määrä tummaa leipää kalkkunaleikkeellä ja tuorejuustolevitettä leivän päällä vähän ni oli ok arvot.
Itse söin omenaa jommassa kummassa raskaudessa paljon ja sekin nosti arvoja koska siinä oli hedelmäsokeria.
Stemppiä vaan,ei me yksin olla! :heart: Ja loppu häämöttää jo. Viime raskaudessä jäin kiinni jo siinä ekassa rasituksessa rv 12-14.
 
Mummuni aavisti odottavansa kaksosia. Lääkärit vain naureskelivat, että tuskin. Synnytyssalissa oli tullut vipinää ku toinenkin oli vielä tullut =)

Näistä meidän vauvoista mies sanoi jo heti samantien, että kaksi sieltä tulee. Varhaisultrassa näkyikin kaksi alkua =)

Mä olen kovasti suunnitellut kaappi ja komero siivousta |O en vain ole vielä aloittanut. Tilaa pitäisi yrittää tehdä. Jotenkin odotan vain hoitopöydän hakemista :| vaikka saisi jo jotain laitettua.

Jaksamisia kaikille :hug:

K&S 29+2 :heart: :heart:
 
Alavus/Tuurikeikka suoritettu rankkareissu. Toissa yönä alkanut karhea kurkku muuttu viime yönä stnalliseksi lihaskivuksi ja tänään nousi lämpö ja palelelelleleleleeeeee....4 tauti raskaana plus raskaustaudit :whistle:

Niiskulle tsemppiä tervetuloa kerhoon; varmaan uusi tilanne aina hämmentää mutta kun arvo noinkin vähän koholla ei se ole kovin huolestuttavaa ja jatkossahan sitä seurataan jos tilanne muuttuu yleensä siitä selviää aina ruokavaliolla. En itsekkään jaksa stressata vaikka paasto oli 6,2 ja seuraava arvo reilusti yli rajojen . Insuliinejä on jo väläytelty ja isoa vauvaa mutta en syyllistä itseäni. Painoakaan ole tullut kuin 5kg eli kaikki on vauvaa ja sitä oheistuotetta. Mulle lekuri painotti moneen kertaa että mittaat nyt sitä vuorokausi käyrää paasto ei riitä eihän se kerro siitä miten ne sokerit ruuasta nousee. Ens viikolla on tosiaan se diabeteshoitajalla taas käynti. Loppuajan ravaan millo neuvolasssa millo sairaalalääkärilla, radieltutkimuksessa huoks ollaanpahan syynissä. Kuitenkin se hyvä puoli tuossa RD;ssä että saa kokoajan ajantaista tietoa mm. vauvan kasvusta tarvi arvuutella mitään.

Hitsi siellä kyläkaupassa ois ollut halpoja imetysliivejä ei ollut vaan D-kuppia isotissitätit käyneet haalimassa kaikki :LOL: Itkuhälytinkin ois ollut vaan 22e. Ei vaan kuntokestänyt shoppailla.
Nyt pötkölleen..

nara ja himppu 30 (31)
 
Suzyanne
Bad Virgin Kiitos neuvosta, soitin tänään Kelaan ja kyselin missä äitiysavustus viipyy, niin asia selvisi. Työnantajani oli viivytellyt viikkotolkulla tulojeni ilmoittamisessa, niin että oli ilmoittanut ne vasta 25.2! :eek: No, nyt ei kauhean kauaa enää luulisi menevän..

Tervetuloa uusille, kiva kun tänne vielä löytää uusia odottajia näin odotuksen loppupuolellakin! :flower:

kaikille RD:stä kärsiville :hug: :hug:

Juu, hassua kyllä ajatella ettei vielä kovin kauaa ole ultraäänikuvauslaitteitakaan ollut, ja piti arvailla kuinka monta vauvaa on tulossa. Minun äidilleni oli sanottu aika pitkään että kaksoset on tulossa, mutta äiti itse oli sitä mieltä että yhdet potkut vaan tuntuu. Minä siellä sitten vaan olin, ja lisäksi isonpuoleinen myooma, kysta tms. Aika hassua vaan, ettei sen vertaa olleet tunteneet, ettei se toinen ole vauva. =)

Huomenna taas Valtterin kirppikselle, saas nähdä mitä kivaa taas mukaan tarttuu. Mulla on varmaan joku kirppisriippuvuus.. :whistle:

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Suzyanne 31+2
 
Panadolin voimalla piti vielä tulla kommentoimaan nikunakulle siitä premaxx kantopussista että materiaali vaikutti ainakin ihanan pehmeelle vaikka kuvassa näytti ihmeen kiiltävälle. Käyttäkokemusta ei kyllä ole edes sen kissan kera :D mutta näin äkkiseltään vaikutti hyvälle.

Uusillekkaan en ole muistanut toivottaa tervetuloa :wave:

nyt sitten pukkaa kuuma ...eka on kylmä sitten ku ottaa lääkken tulee kuuma. Yliväsyneenä saa taas tietty nukuttuakaan.
 
Jaksuja kaikille flunssaisille ja muille sairastaville :hug:

Minä aloin tekemään Nupulle ristiäistossuja :heart: Tosin niistäkin tulee nyt ensin nukenkokoa, koska minulla ei ollut oikeanlaista lankaa. Ja hyvä harjoitella ensin :D
 
Huomenta pikaisesti

Nara: siis ajoitteko te saman päivän aikana edes takaisin.Hui kuin sä jaksoit! Nyt lepäät kun flunssakin on tulossa päälle. Aika jännä se premaxx ku kuvissa se näyttää jäykälle kankaalle niinkuin jossain repussa.

Suzyanne: Kirppis riippuvuushan on vaan ihan hyvästä. Pahempiakin riippuvuuksia on olemassa. ;)

Mutta se mistä piti heti aamulla tulla itkemään ja avautumaan on mun jalat tai toi vasen jalka vielä pahempi. Tiesin,että sama elefantti-jalka vaiva tulee vaivaa mua tässäkin raskaudessa ku 2 edellistä tyttöä odottaessa oli niiiiiiiiiiin kamalat turvotukset. Oikeesti nilkka oli paksu ku puu pölkky ja jalakpöytä niin turvonnut että joku ois voinu luulla,että mulla on jalassa ruusu.(mun tädillä ruusu jalassa ja hänen jalka on tosi iso ja turvonnut,joutuu teettää kengän) Joo mun äiti pelotteli mua joka raskaudessa,että nyt mullakin on se. Varpaat oli kaksinkertaiset eikä taipuneet. Mutta,mutta,mutta oikeesti tää alkoi jo nyt???!!!!!!!!! :eek: :'( Okei, tää on ihan pientä verrattuna siihen mitä se tulee loppuaikana olemaan,mutta nyt jo näin "paha" .Ei voi olla totta.
Eilen mies tuli kotiin ja sano,ettei tiedä miten se Las vegasin reissu menee,kun eil olla oltu erossa ku pari yötä toisistamme ja lapsista. Hän sanoi,että ei kestä sitä ikävää ja kuinka lapset kestää sen eron. Mutta sitte mä aloin miettii,että voi apua missäköhän kunnossa mä olen silloin kun toi iskias vaivaa niin pahasti. Ja nyt tuli tää jalkojen turvotus.

En sitte kehtaa edes kertoa.....että suunnittelin eilen illalla nukkumaan mennessä vähän uudelleen järkkäämistä. Siinä olis aika homma ku ajattelin siirtää kahden makkarin paikkoja.Siis ihan kalustusta vaan huoneesta toiseen. :whistle: Mutta toinen on yläkerrassa ja apuvoimia on pakko saada jostain,että saadaan meidän sängyn runkopatja alakertaan.Meillä on niin kapeat portaat. Se runkopatja on sinne ylös saatu niin,että se on nostettu alakerran olohuoneen puolelta portaisiin.Siinä pitää olla vaan useampi nostamassa.Sitä ei taideta ihan miehen kanssa kahdestaan saada tehtyä.

Mut nyt hommiin. Mä olen näiden vaivojeni kanssa nyt kahden vaiheella lähdenkö autoon istumaan 6 h yhteensä kaipa se on vaan pakko.

NN 27+1
 
no säästyimmehän suurelta urakalta. :LOL: Tuo alakerran makkari oli niin pieni ettei sinne mahdu siihen järjestykseen sänky ja yöpöydät ku suunnittelin.Ilman yöpöytiä menis.No ehkä parempi jättää suuret muutokset väliin.
 
No ajettiin heh ees taas ja oli rankkaa kun tuo lämpö nousi.

Tosiaan mäkin eka aattelin että se kantopussi ois jotain nihkeetä kangasta mutta eihän sellaisessa vois edes vauvaa kantaa sehän hautus sinne. No kuitenkin on pehmeetä puuvillakangasta. Hihna säädettävä käy sitten vaikka miehelle ja pussin laidat kiristettävät.

Onpas meillä kaikilla monenlaisia vaivoja :| turvotukselta on itse sentään säästynyt mutta sanoppa sekin ääneen.. :p
 
Täällä tais olla aiemmin puhetta mama-licious vaatteista. Niitä saa näköjään halpakaupastakin heh nyt vasta katoin tota mammatoppia minkä ostin sieltä kyläkaupasta että on sitä samaa merkkiä.
 
:wave:

:hug: kaikille flunssaisille ja raskausvaivoista kärsiville!

Täälläkin jotain pesänrakennusviettiä pahasti ilmassa. Eilen sain järkättyä tyttöjen vaatekaapit... vielä olis poikien vaatteet sitä odottamassa. Tuli sieltä kaappien kätköistä 3 pussillista vaatekeräykseenkin vaatetta ja iso pussillinen kirppistavaraa... sit kun joskus jaksais viedä myyntiin. :snotty: Eilen saatiin olkkarin remppa lähestulkoon valmiiksi, viimeistelyä vailla enää. Voi kuinka voinkaan olla iloinen siitä! :D Se kun vuoden päivät oli ihan vaiheessa... :whistle:

Tänään olis tarkoitus lähteä yksille synttäreille vähän pisemmän matkan päähän. Saapi nähä mitä autossa istuminen tekee mun alapäälle ja alaselälle. :$ Ollaan jopa mietitty jos huomenna käytäs lapsimessuilla... sinne olis kyllä matkaa paljon. Mut houkuttas paljon... Täytyy kattoo miten paikat kestää tämän päiväisen automatkan. Et pystyykö huomenna istuun pisemmän matkan autossa. :whistle:

Saas nähä, joutuuko sinne sokerirasitukseenkin raahautumaan... se selvinnee ens kerralla neuvolassa.

Ai että eilen oli aivan mahtava päivä! Istuskelin takapihan rappusella ja katselin lasten leikkejä... ja AURINKO lämmitti iiihanasti!!! :D

stk ja minivitonen 28+4 :heart:
 
:hug: kipeenä oleville, turvotuksesta kärsiville ja kaikille joilla muita vaivoja!

Mulla ei ole turvotusta ollut kuin parina päivänä viime viikolla reissussa, siellä kun tuli niin hirveesti käveltyä ja juostua kaupoissa ettei ehtiny juuri istua :whistle:

Hui, mä pelkäsin jo viime yönä että joko lähtö tulee :| Heräsin siihen kun supisteli kipeästi ja oli tosi huono olo, maha älyttömän kipeä ja oksetti :x Pari tuntia kesti ja meni sitten ohi onneksi, heräsin kyllä monta kertaa yöllä ja aamullakin vielä maha kipeä.
Mietin vähän olisko vauva kääntynyt, kun tuntemukset oli samanlaisia kuin silloin kun esikoinen kääntyi pt:sta rt:an, eli mötkellyksen jälkeen supisteli muutaman tunnin ja maha oli ihan sekaisin! Mutta nyt en vaan tuntenut sitä mahdollista kääntymistä, oliskohan mahdollista että olis onnistunut kääntymään huomaamatta kun olin unessa?

Mies kuunteli aamulla vaavin sydänääniä masun läpi, ja ne kuului taas tuolta alamasulta.

Nyt kauppaan ja sitten pullataikinan tekoon :wave:


Siksakkia 31+1
 
syli täynnä kultaa: Eikö Lapsimessut ole vasta huhtikuun 3.-5.? Vai onko nootä jossain muuallakin? :ashamed: Minäkin sinne suunnittelin meneväni, mutten oikein tiedä kun matkaa kuitenkin lähemmäs 300km suuntaansa (Helsinkiin).
 
Heis!

Mäkin haluisin jo pestä ja laittaa paikoilleen vauvanvaatteita, mut ollaan ajateltu ostaa joku lipasto niille ja ihan vielä se ei ole mahdollista, niin ei pääse laittamaan! Ehkä kuukauden päästä... Ja pinnasänky pitäis ostaa, mutta sama tilanne se on sen kanssa. Tuossa oli viime kuussa vähän yllättäviä rahajuttuja, niin menee hetki ennen ku tasottuu. Miehellä on ollu tosi kiirettä ja sit se oli unohtanu viedä uuden verokortin palkanlaskijalle ja tämä ihana ihminen ei siitä millään muotoa halunnut muistuttaa, nii meni sitten se 60% pidätyksiä miehen palkasta... Ja ite sain viimesen opintotuen, joka tunnetusti ei kauheen suuri ole, että siinähän sitten ihmeteltiin... No mutta nyt on taas tasaantunu. Mut ei saa hankittua kaikkee mitä haluis ja sekös harmittaa :whistle:

Tuli noista imetysliiveistä mieleen, että mitäköhän niiden hankinnan kanssa tekis? Kun eikös siitä sanota, että kannattaa vasta synnytyksen jälkeen hankkia, kun sit vasta tietää sen todellisen kasvun, mutta sieltä sairaalastako sitä pitää suoraan tarpoa kauppaan liiviostoksille? Jotenki tuntuu ettei paljoo nappais... Ja mitä sit siihen asti? Ilman? Ei oo näköjään helppoo tää ensimmäisen odotus :LOL: Nyt on ihan viime päivinä alkanu tulemaan niin paljon kysymyksiä itelle... Vissiin alkaa realisoitumaan tuo lähestyvä synnytys ja äitiys.

Nyt alko myös ihmetyttämään, että mitenköhän sitä jaksaa vielä kuukauden päästä (ja vähän ylikin) istua autossa ensin vajaa kaks tuntia Pieksämäelle esitykseen, sitten soittaa ja istua sen kolme tuntia esityksessä ja sit vielä takas Savonlinnaan samana iltana :eek: Tähän mennessä on vielä sujunu ihan hyvin (mitä nyt selkä on aina vielä kipeempi näiden rupeamien jälkeen), mut mitäs kun alkaa jo äitiysloma lähestyä ja eikun vaan puhaltamaan autossa istumisen jälkeen (meidän perhe on siis muusikkoperhe, itse olen huilisti). Argh! Ja tänään alkaa pitkä orkesterin harjoitusperiodi, joka kestää keskiviikkoon asti, jolloin konsertti. Eli paljon istumista ja soittamista huonossa asennossa tiedossa. Ja selkä on jumissa ja sen lisäks rintaranka on menny jumiin! Saa nähä mitä tulee... Eikä mies oikein voi hieroa, kun se on siellä solistina eikä käsiä voi liiemmin rasittaa.. Äitin luo siis vissiin.

Ai kamala, mikä valitusvirsi... Oon pahoillani, mutta ei vaan oo aina helppoo näköjään. No pitääpä lähtee valmistautumaan urakkaan. Ja on oikeesti kaikki ihan hyvin. Kuhan tulee valitettua pienestä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille (täällä ei tosin paista...)

Valittava Ansku mahoineen 28+3
 

Yhteistyössä