TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

kissinminttu , toivon jaksamista, jospa se muutaman viikon viel malttas odotella...

meillä huomenna sit ois viikot 31+0, supistelee päivittäin, ei tarvitse välillä kun kylkeä kääntää, ni alkaa nipistään, kohdunkaula oli pehmennyt hieman ja kaulaa oli 2 cm jäljellä( aikaisemmin reilu 3 cm) on otettava tosissaan lääkärin lepomääräys...

täällä köllykkä potkii ja työntää jaloillaan, että kantapäät vaan paistaa mahanahkan läpi =)
 
:flower:

Ihana sää ollut tänään ainakin täällä Lahdessa. Itse olen nauttinut siitä tässä sohvalla makaillen, kun aamusta asti taas supistellut, mutta nyt helpottanut. Mies lähti tossa muutama tunti sitten siskonpoikansa (5v) kanssa katsomaan mäkihyppyä Salppurin kisoihin. Toivottavasti ovat saaneet hyvät paikat, että näkevät Harri Ollin hypyt.

itse olen kanssa miettinyt tota imetysliivi asiaa. Mulla kanssa alkuraskaudessa rinnat kasvoivat pikkasen. Enkä kyl pannu yhtään pahakseni, kun aika pienet ovat. :) Voisin kyllä ainakin jotkut halvat ostaa tässä lähiaikoina.

Niisku-Rouva Mä olen myös miettinyt, kuinka ton imetyksen kanssa käy. Siis pienet rinnat ja suvussa ollut tota, että maito ei vaan oo riittänyt vaikka halua imetykseen ois ollut. Mitenköhän perinnöllistä se on? No täytyy vaan ajatella niin, että ihan hyvin se vauva kasvaa sillä korvikkeellakin, jos omat maidot loppuu.

Sain tossa yhdeltä tutulta ison muovikassillisen pienikokoisia kestovaippoja lainaan, jos haluan kokeilla niitä. Nyt vaan pitäis valokuvat ne, että osaan oikeet vaipat sitten palauttaa sille heinäkuussa, kun heille on tulossa silloin neljäs. Pitäis varmaan käydä tutustumassa tohon asiaan vielä noilla kestovaippasivuilla. Ite olen ajatellut, että jos en kamalan väsynyt ole voisin niitä kestoja kokeilla, mutta jos vähänkin on rankempaa yms. niin sit se saa jäädä.

Kissinminttu Nyt vaan muistat lepäillä, etkä saa rasittaa ittees. Jätät hommat kesken jos rupeaa supistaa. :hug:

Siksakkia Kiitos tosta kohtuamme vinkistä. Joko hankitaan se tai sitten kanssa mun mies saa porata yhden koukun tonne vessan seinään, johon saadaan amme roikkumaan.

Kyyneleet silmissä olen taas lukenut näitä juttuja. Herkkä päivä. Mua tänään taas itkettänyt kaikki myös ihanat asiat. En ihan yleensä ole näin herkkis, mutta tää raskaus...

Hei kaikille :wave: ja yritetään nauttia tästä raskausajasta kaikista huolista ja vaivoista huolimatta.

Hannapur 29+4
 
Sande Mulla ei ole vielä supistellut :wave: Tai siis en ainakaan tiedä, että olisi :ashamed:

Onko harjoitussupistuksista mitään vaaraa? Siis jos ne voi olla kivuttomia ja sitten oikeissa supistuksissa on myös kipu? Olenko siis ymmärtänyt oikein? Tai vaikka supistelisi niin onko niistä siltikään välttämättä haittaa? Siis jos paikat pysyy kiinni?
Mulle on tullut nyt jotenkin huoli noista supistuksista kun en tiiä minkälaisia ne on :ashamed:
 
Ihanaa naistenpäivää kaikille :flower:

Meillä kävi päivällä vieraita ja sain kauniit naistenpäivä-ruusut =)

Minä myös ihailen tuota nikunakun energiaa B) Kuulostat niin aikaansaavalta ihmiseltä! Mulla vielä kaikki kaappien järjestelyt kesken, tasan 2kk laskettuun aikaan, että pitäis varmaan vähän vauhtia lisätä että ehtii :whistle:

Eilen alkoi jo äitiyslomakin että kyllä tosiaan aika mennyt nopeasti! Ajattelin jos kuukauden päästä pesisin vauvan pienet vaatteet valmiiksi odottamaan. Jotenkin en osaa ajatella että pikkuinen syntyis ainakaan paljon etuajassa (luulen et menee sen pari viikkoa yli) niin tuntuu ettei niillä vielä mikään kiire ole, pölyttyvät vaan turhaan laatikoissa.

Hankintoja ei ole oikeastaan tekemättä muuta kuin pienet vaipat, tutit, tuttipullo ja korvike-purkki varuiksi yms. Ja sitten esikoiselle se jatkettava, sillä alkaiskin olla jo kiire ettei mene ihan vauvan tulon kanssa päällekkäin se opettelu omaan sänkyyn. Muttei olla ehditty vielä minnekään katselemaan niitä sänkyjä, enkä jotenkin netistäkään osaa vaan tykkään ennemmin mennä huonekaluliikkeeseen. Miehellä vaan niin hirveesti ollut nyt ylitöitä ettei jää kuin lauantai jolloin voisi mennä, jospa se tästä tasottuisi.

Kääk, mulla lohkesi tänään siitä muutama viikko sitten laitetusta väliaikaisesta paikasta pala pois :/ Täytyy kai aamulla soitella hammaslääkäriin mitä sille tekevät. Voi kyllä olla ettei aikaa anna kun ei siihen ainakaan vielä koske. Ja siihenhän olis pitänyt sitä juurihoitoa antaa, mut aikaisintaan kuukauden kuluttua paikkauksesta.




Siksakkia 31+2
 
sompio; sitä kun ei tiedä kelle niistä supistuksista on vaaraa ja kelle ei yleensä taitaa kuitenkin olla niin että kun supparit jää päälle niin alkavat avaamaan paikkoja? Toisilla kun kivuttomatkin avaa paikkoja ja niinku itse kirjoitin mulla ei avaa edes puukolla vääntävät supparit heh
Mitä lukee netistä ja muualta aina lukee että harjoitussuppareihin ei kuulu kipu ja kattia kanssa. Kyllä ne vaan joillain kuuluu eikä silti ole vaarallista kaikilla. Multa kai suppareidenkin takia katotaan pissa ettei ole tulehdusta.
Harjoitusupistuksethan nimensä mukaisesti harjoittavat kohtua synnytykseen ja varmasti useimmilla ne lisääntyy loppua kohti.
 
Sompio, mä kans ihmettelen ja odottelen, et koska tulis jotain supistuksia... Ku ei yhtään tiedä millaisia ne on. Musta tuntuu siltä, että jos ei yhtään etukäteen supistele, ni sit tää vaavi menee 14 päivää yli ja voin sanoa, että ne ajat tulee olemaan tuskaa. (Itse olin syntyessä 4400grammaa ja pituutta 54 cm!!)

Äitiyspakkausta en ole voinut avata, kun postelijoonit on sen niin hyvin pakannut, että se on helppo tuolla lailla kantaa muutossa. Mutta oon teiltä kuulut, että siellä oli aika neutraaleja vaatteita. Sopivat sitten tytölle...kun ilmeisesti ei ollut mitään sinistä?...

Nara toi flunssa kuulostaa kauhealta! Muutenkin kaikki hiukan hankalampaa jo mahan kanssa, niin sit vielä nokka tukossa totaalisesti!! Nukkuminen mahtaa olla mukavaa...
Mulla ollut jo pitkän aikaa sillai semisti tukossa nokka. Joka aamu saa niistää ja melkein päivittäin tulee verta nenästä.

Nyt meen vaavin kanssa sohvalle katsomaan Amerikan idolia.
 
Sande ja Sompio, ei mullakaan oo ollut harjotussupistuksia, thank God.. Kyllä ne varmasti sit tuntee jos tulee, ei kaikilla tuu ollenkaan ennen synnytystä ja silti saattaa sujua ihan rivakkaan koko synnytys. Kyllä muakin tosin vähän jännittää synnytys koska jos vauva jaksaa kelliä masussa toukokuun puolivälin yli, niin todennäköisesti sieltä tulee ainakin nelikiloinen jätkänalku, niin 4D- lääkäri hieman veikkaili. Mutta luotettava on että kaikki menee hyvin, mitään kun ei uskalla ennakoida. :)

Tänään taas löytyi sieltä Myyrmäen Panda- kirppikseltä kassillinen vauvanvaatteita, ostan enää yli 62cm vaatteita kun niitä pienempiä on jo jonkin verran ja ne nyt meneekin niin vähän aikaa. Sit löysin Lindexiltä joku aika sitten aivan ylisuloisen pikkuisen nahkarotsin poitsulle, sekin 62 senttinen! :heart: Harmi että se mahtuu vaan ihan vähän aikaa, mutta kun sai 30% alennusta Lindex-klubiin liittymisestä, niin sille takille jäi parikymppiä hintaa, et silleen ei kauheen paha.. vaikka onkin mun kallein vaateostos vauvalle! :LOL:

Nyt pitäs jaksaa vääntää yks raportti koululle jossa on deadline huomenna, blaah.. vois mieluummin maata sohvalla kun tää selkä ei oikeen kestä yhtään istumista. No kyl tää tästä, enää 38 päivää mammalomaan, jee! Mies laski aamulla.. :) ja muistaakseni 74 päivää laskettuun aikaan!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

RockMummy + pikkumies 29+3
 
Hannapur

Mun äiti ja hänen äitinsä on rintavia mutta imettänyt on vaan 1kk kun sit on jo maito loppunut. Eli ihan tarkalleen en sit osaa sanoa.

Ei se vaikka kuinka ajattelis asian niin että kyllä korvikkeella tulee ihan kunnon lapsi niin ne pistävät katseet ja vittumaiset kyselyt miksi et imetä, kunnon äiti imettää, minä ainakin olen imettänyt... ja vaikka kuinka selittää että sitä maitoa ei vaan tullut ni silti se vika on äidissä.

Suurensuuri kokemus puhuu taustalla. Kaikki oli mun vika kun neiti rupes sairastamaan kun en tarpeeksi kauan ollut imettänyt. Ja kun multa kysyttiin imetätkö ja vastasin en niin katseet ja suhtautuminen muhun hyvänä äitinä laski suuresti. Kuvitelkaa mun tilanne.Esikoinen kaikki ihan uutta ja joka tuutista syytetään huonoksi. Voiko siinä tilanteessa väistää masennuksen. Ei, ei sitä unohda ikinä. Toivon että teidän muiden ystävät ja sukulaiset eivät ole näin hankalia kuin omani. Kaikki on kuitenkin hyvin nyt ja olen jättänyt muut omaan arvoonsa.

:D

Nyt nukkumaan hyvää yötä ja hyvää naistenpäivää kaikille :flower:
 
Kuinka moni katsoi eilisen Mikkosen maailma -ohjelman? Mä katoin just sen ja en kyllä tahdo yhtään lisää. Toki tietysti tahallaan provosoivat ohjelmassa, mutta silti. Todellisia mielipideautomaatteja, kuten joku oli ne nimittänytkin. Eikä tuossa kyllä juuri heidän elämää näytetty, vaan esiteltiin vain heidän mielipiteitä. Plaah!
 
Pianissimo En katsonut kyseistä ohjelmaa vaikka tiesinkin sen tulevan, ei yksinkertaisesti kiinnosta ärsyyntyä ja tulla huonolle tuulelle! Toivottavasti ohjelma saa nopean lopun, mielestäni aivan turhaa. :| Pahoittelut niille, jotka ohjelmasta tykkäsivät!
 
Ihana ja rentouttava viikonloppu takana, mutta töissä olo *ituttaa nyt just NIIN paljon, että tekisi mieli jäädä sairaslomalle välittömästi. Musta on tehty syyllinen yhteen mokaan ja asiaa on spekuloitu täällä perjantaina, kun oli vapaalla. Joo, osaksi sen aiheutuminen oli omaa tyhmyyttä, mutta en kyllä ryhdy sitä kokonaan omalle kontolleni ottamaan. Muutenkin työmotivaatio on ihan nollassa ja koko paikka tuntuu yhdeltä isolta paskaläjältä. Huoh, jospa ajatusten kirjoittaminen vähän helpottaisi. Vielä 14 aamua. Onneksi on noita kertyneitä ylitöitä, jos pitäisi olla täysiä viikkoja, niin en kyllä enää jaksaisi. Kroppa on edelleen ihan kunnossa, mutta pää se alkaa näköjään levitä.

Viikonloppuna vauva veti ihan hurjaa jumppaa ja teki varmaan kuperkeikan tai vaihtoi kylkeä oikein urakalla. Toivottavasti pää on alaspäin... Liitoskivutkin taisivat löytää tiensä tänne, häpyluussa tuntuu jonkinasteista vihlontaa.

Ostelin viikonloppuna aika läjät mammavaatteita (mekon, kahdet legginsit (toiset sellaiset paksut farkkulegginsit), imetysliivit, pari paitaa). Ihanaa, kun on jotain uutta päällepantavaa!

Jaaha, pakko ryhtyä hommiin. Kivaa viikkoa kaikille!

PilkkuPantteri & Jyvä 30+6

 
Moikka

Voi vitsi kateellisena lueskelen teidän kirppislöydöistä. Meillä on niin surkeasti vauvanja lasten vaatteitakirppiksellä nykyään. MLL lastenvaate kirppis olis 4.4 sinne on pakko mennä. Sekin on vaan kerran vuodessa tai oisko syksyisinki.Mun mielestä ei.Pitääkin googlettaa Huittisten MLL:ää onko niillä kirppis silloin. Sieltä olen tehnyt tosi hyviä löytöjä ja se tila on 10 kertaa suurempi plus myyjiä paljon enemmän ja tavara parempaa.

Mä voisin sanoa,että mulla ei käytännössä ole ollu supistuksia vielä. Siis sellaisia varsinaisia. Alapäätä on jomottanut ja kolottanut,mutta ne on mun mielestä rasituksesta. To olis neuvola lääkäri ja kuulen vihdoin itsekin tuon kohdunkaulan/suun tilanteen. Mulla on edellisissa pehmentyny ja lyhentyny aikasin. Olen sen takia päässy äippäpolille kontrolleihin,mutta viimeisessä en meinannu päästä.

Mikkosen ohjelmaa mun piti katsoa ku siitä varmasti on puhetta joka paikassa,mutta unohdin sen täysin.

 
hei oikeesti tää microsoftin uus tuleva ohjelma ei toimi ollenkaan kaksplussalla. Mun oma miniläppäri ei toimi,ei vaan lähteny enää päälle.Onneks on takuu voimassa kun syksyllä vasta ostettiin se.

PikkuPantteri: :hug: tosi kurjaa työ työjuttu.Aivan varmasti työmotivaatio nolla,ihan rauhassa haet saikkua. Kiva kun ne on pe sun vapaalla puineet asiaa.Ihan sellainen olo kun seläntaka sitä ois haluttu puida. :(


Ei ole totta kolmeen kertaan tuli mun kirjoitus..eiku poistaa niistä pari. :ashamed:

Niisku-Rouva: suku on pahin.Tiedän. :| Älä stressaa sen imetyksen kanssa.
Mulla on taas niin,että olen kuulemma imettänyt liian kauan.Liian pitkään täysimetyksellä (reilu 6kk) ja imettäny 1 v ja muutama kuukausi päälle. Eli teet mitä vaan ni koskaan se ei ole hyvä.

Ei mulla mitään super energiaa ole. Se on apinan raivo jolla siivoan tai raivaan paikkoja. ;) Täällä kun muuten ei tapahdu mitään ellen itse niitä tee. :whistle: Mies sanoikin eilen illalla,että huomenna sä sitten purkaat ton yläkerran vaatekaapin ja tuot sohvan sinne. :LOL: Eihän sitä koskaan tiiä,jos vaikka alkais tuomaan niitä vaatteita alakertaan. :whistle:

ja eiku takas hommiin.

NN rv 27+3
 
Suzyanne
Kissinminttu koitahan nyt levätä, ja toivotaan että pikkuinen jaksaisi pysytellä masussa vielä muutamia viikkoja!! :hug:

Pilkkupantteri tosi ikävää tuollainen, meilläkin töissä on aika paljon tuollaista selän takana spekuloimista , ja nimenomaan negatiivisessa mielessä. Viime vuonna sairastuin migreeniin, joka kesti yhtäjaksoisesti 6 viikkoa, oli 2-3 kunnon migreenikohtausta päivässä olin todella huonossa kunnossa, suurimmaksi osaksi vuodepotilaana. Olin sen 6 viikkoa töistä pois, ja muutaman kerran sairaalan päivystyksessä saamassa lääkettä suoraan suoneen tms. Mitään järkevää syytä migreenille ei löytynyt, ja neljäs kokeiltu estolääke vasta tepsi, lopettaen sen kuin seinään. Kun palasin töistä, kuulin että työporukkamme on puhunut että minulla ei oikeasti mitään ollut, halusin vain lomaa. Olivat olleet sitä mieltä ettei migreeni voi kestää kuutta viikkoa. Minua kohdeltiin kuin sontaläjää saikulta palattuani. Ajan myötä asia unohtui, ja työsuojelupalaverissa otin asian esiin, ja nimesin pahimmat p**kanpuhujat pomon sekä työsuojeluvaltuutetun kuullen. He saivat sitten aika kovan saarnan. :LOL: Toivotaan että sinunkin työpaikkasi sonnanjauhajat saavat tuta oman pahansuopuutensa.

RockMummy tietenkin unohdin sen Myyrmäen kirppiksen eilen! La kävin Valtterissa, mutta sielä ei tällä kertaa ollut juurikaan vauvanvaatteita, vain noin 3 pöydässä, ja nekin pääosin tyttömäisiä.

Vauvantarvikkeista, nyt on ihan kaikki, tai ei ihan, ainoastaan vaipat puuttuu enää. Mutta muuten on ihan kaikki hommattu. Laskimme miehen kanssa paljonko meni kaikkiin yhteensä rahaa, ja saimme 400 e. Olemme ihan tyytyväisiä lopputulokseen, nuukia kun olemme. :D Asiaan tietty vaikutti, että miehellä oli jo entuudestaan kerättynä jonkin verran vauvan isompaa tavaraa, osan oli halvalla käytettynä ostanut, osan löytänyt ihan siirtolavoilta..joo tunnustan että hän on opettanut minutkin lavoja keväisin tonkimaan, ja uskomattomia löytöjä olemme tehneet. Emme kuitenkaan roskikisia tongi. :whistle: Helsingin kantakaupungissa, esim. Eirassa varsinkin tekee mielettömiä löytöjä, ihan antiikkia ja taidettakin on löytynyt, kallein miehen lavalta töytämä taulu on arvoltaan 1500 e.. Rikkailla kun ei taida olla niin väliä , kun rahalla saa uutta. Meidän pinnasänky on myös lavalta, uudenveroinen, pähkinäpuinen, muutaman vuoden vanha. Sitten kun minä olen vielä kirppishullu, niin ei kyllä maksa hankinnat paljoa. =)

En katsonut minäkään [/b]Mikkosten ohjelmaa. Olisin vain tullut pahalle tuulelle. Olimme juuri samaan aikaan elokuvissa, katsoimme uutuusleffan Watchmen. Tulin kyllä vähän huonolle mielelle siitäkin, koska leffa oli täynnänsä raakaa väkivaltaa, ja siitä ei ollut mitään mainintaa missään, ja ikärajakin oli todella alhainen, olisi pitänyt minusta olla K-18! En olisi mennyt kun olisin tiennyt, normaalisti kun en väkivaltaisia leffoja katso ollenkaan. Jos joku on suunnitellut menevänsä sitä katsomaan, en suosittele kovin herkille, jotkut kohdat olivat ERITTÄIN raakoja. :xmas:

Imetys huolestuttaa täälläkin kovasti, pelkään ettei maitoa tule, varsinkin kun sitä ei ole nyt ennen raskautta juuri tullut, pari kertaa vaan tullut pari tippaa jotain kirkasta. Monta tuttua on tässä lähiaikoina kertonut ettei maitoa tullut kuin ihan vähän aikaa vaan, ja kun minä haluaisin mielelläni imettää mahdollisimman pitkään. Mietin myös sitä, kun minun raskauteni ei ollut luomuraskaus vaan hoidoilla, että mitenköhän sekin vaikuttaa imetykseen, kun ei oma hormonitoiminta ole todellakaan normaali. :/

Imetysliiveistä, minä ostin H&M:ltä parin toppimaisia imetysliivejä halvalla, postimyynnistä sain 25% alennuksella, eli 14,90/2 kpl. Ovat todella mukavat, silti tukevat jo näin raskausaikana käytettäväksi, ja sitten jos koko kasvaa vielä, ei niin harmita, kun ovat olleet halpoja.

Suzyanne 31+5
 
Karsee päivä tänään kaikki menee taas niin putkeen että meinas tulla kakkoshätäkin pissaputkeen kun aamulla sitä pissanäytettä otin ..no ei onneks sentään.
Kyrsii niin tämä yskiminen ja maha tykkää .. tottahan se provosoi supistuksiin kun maha kokoajan jännittyy yskiessä. Ihme vuotoakin tulee panin valkosen nenäliinan pöksyihin että näkee minkä väristä se on .. on mulla muissakin raskauksissa tullut vaaleanpunertavaa valkovuotoa tosin ei tässä.

MIKKOSET,,jotenkin huvittavia. Odotin jotenkin paljon räväkämpää plaah..niin mustavalkoisia mielipiteitä että ei mitään rajaa. Niinku se sekin, että lapselle on parempi olla isän ja äidin malli kuin joku muu, entä jos isä on juoppo tms tai vastaavasti äiti niin eikö silloin lapselle ole parempi vaikka yksi vanhempi. Tais olla kyllä viittaus samansukupuolen liittoihin? Hirveitä kärjistyksiä asioista. Ja tuo että kyseenalaistetaan joku äitinä !!! tunteekohan ne hyvin sen äidin kenet ne haukku. Joo en mäkään jaksais katsoa tuollaista shittiä. Nostetaan itsensä muiden yläpuolelle. Niitä pikkuvanhoja lapsia oli hauskempi katsoa. TripTrapit sai kyytiä :LOL: kuten myös parketit ei se vissiin ihan nipo akka ole se Nina??? :p

 
Ompas taas tullut tekstiä...
No nyt on onnellisesti talvileiri takana. Onneksi sää suosi. Oli vaan jotenkin niin outoa kun ensimmäistä kertaa kohta 20- vuotisella "parto uralla" ensimmäistä kertaa nukuin talvilerillä nukuin sisällä enkä teltassa. No enhän minä olisi sieltä teltasta aamulla varmastikkaan ylös päässäy muutakin jollain nosturilla :kieh:
Kissanminttu Nyt vain lepäilet ja otat ihan rauhallisesti että masuasukki kestää viellä yksiössään.
Mamcelli Tervetuloa! :flower:
Imetyksestä Minä en ainakaan veillä ole saannut sterssiä. Olen päättänyt jos maitoa ei nouse tai imetys ei onnistu niin sitten pulloruokaa. Kaverillani ei imentys onnistunut kauankaan maito vain loppui. Hänen poika on nyt puolivuotias ja hyvin on kasvanut korvikeella.
Mikkosten maailmaa en katsonut kunin vähän aikaa, oli niin väsynyt eilen illalla että en jaksanut keskittyä TV:n katseluun.
Kommentoinkohan nyt kaikkea... :ashamed:

Tytti ja Papu 28+1 POKS!!!
 
Suzyanne Mulla oli kanssa samantyyppistä migreeniä yksi kesä. Kuvattiin magneettikuvilla aivot ja kaikki kun epäiltiin kasvainta. Sitten ne estolääkkeillä rauhoittui tavallisiksi migreenikohtauksiksi. Töissä kyllä ei onneksi tullut ongelmia ja jouduin pitkin seuraavaa syksyä lähtemään töistä kesken pois migreenin takia ja työkaverit kyllä näki kuinka huonossa kunnossa olen.
Mutta siellä työpaikkassa oli kanssa niin huono henki ja p...npuhumista, että osaksi senkin takia lähdin sieltä pois.

Mikkosten ohjelmaa katselin hetken. Avattiin telkkari justiin kun se oli menossa. Katseltiin kanssa kun parketit sai kyytiä :D Muuten mulle yhdentekeviä ihmisiä. En jaksa heidän haastatteluja lukea lehdista ja jos ohjelma saa jatkoa, niin eipä tule katsottua.

Hoitopöydän tänään päätin mikä otetaan. Lastentarvikkeesta ostetaan se jalallinen ammejuttu, jossa on hoitopöytänä ammeen kansi. En osaa linkittää sitä tähän :ashamed: Olin jo oikeastaan päättänyt Ikeasta sellaisen lipastomallisen, mutta haluan saada hoitopöydän mahtumaan kodinhoitohuoneeseen. Ja sellainen lipastojuttu ei mahdu. Oltiin pitkään noiden kahden vaiheilla. Kun sitä lipastoa en kuitenkaan ehkä sitten myöhemmin halua huonekaluna pitää, niin sama se on olla sitten tuo ammejuttu.
Nyt kun sai toisen kirjahyllyn pois ja meillä on asunnossa tilaa, niin aika harkiten ostetaan nyt tilalle huonekaluja.
 
Tervehdys.

Muhun on iskenyt joku vauhti piikki ja ihan hyvä tulee ainakin asiat hoidettua. :whistle: Järjestelen papereita ja siivoilen kaappeja. Nyt hain kukkamultaa ja ajattelin vaihtaa mullat kukkasista ja istuttaa porkkana,sipuli ja auringonkukan siemenet. :whistle: Mitä sitä turhan aikasin.. :LOL: :LOL: :LOL:

Klo 14 pitäis mennä kouluun ja viihtyä siellä klo 20 asti voi jösses täytyy varmaan tehdä eväät et jaksaa :LOL:

Mikkosten perhe en katsonut ei vois vähempää kiinnostaa ne mainoksetkin saa mut kiukkuamaan. Sääli niitäkin lapsia. Näin ei sais sanoa mut haloo missä kaikki hauskuus ja normaalit sosiaaliset taidot... Koti kasvatus ja blaah. mitä kaikkee se ämmä siin yhdes tv haastattelussa sano en edes muista. Jotain et lapsien kuuluis olla kotona vai missä lie kaikki muu on hitleriä.... :LOL: :LOL: :LOL: ihme ämmä.

palaillaan

Niisku-rouva & neiti 1v+ pikkupapu 30+5 :heart:
 
Pauzi

Mä oon siis aivan kuollut!!! Koko viikonloppu juhlittiin esikon 5v synttäreitä, ja mullahan oli tossa viikko sitten ne valmistujaisetkin. Musta tuntuu että oon vaan kolme viikkoa siivonnu ja leiponu, nyt on sit olo semmonen et ei jaksais yhtään mitään!!!

Supistuksia on alkanut nyt oleen huomattavasti enemmän päivässä, osa sillain miedosti kipeitäkin. Ja nyt on muutamana päivänä vuotanut sellaisia kauhean isoja valkoisia/kellertäviä limaklimppejä (sori tämä lima-yök-yök-juttu), mut vähän mietityttää että alkaakohan mulla paikat kypsymään ja aukeemaan kun ei mulla tommosta valkovuotoakaan oo koskaan ollu... Vessassa kun käy niin ne limat ei jää ees kaikki paperiin vaan tuntuu et joka päikassa on sit sellaisia klimppejä. Ei niitä kyllä sit joka käynnillä näy... Pitäskö tästä huolestua ja soitella neuvolaan?

Lantio on löystynyt selvästi, se on jotenkin kamalan jäykkä, lonkat tuntuu olevan löysällä ja mulla on häntäluu välillä niin kipee, että en pysty istumaan kunnolla. Se varmaan johtuu siitä kun se tossa 4v sitten murtui, ja nyt kun lantion luut löystyy niin varmaan oireilee siitä. Selkä on myös alkanut olemaan väsynyt ja hetkittäin tuntuu niin kuin joku hermo jäisi jonnekin puristuksiin. Aika normaali olo siis näille viikoille.
Nyt meen hetkeks pötköttään kun muksut nukkuu, pelkään että tässä käy olot tukalaksi ennen kuin ollaan siellä 35. viikon paikkeilla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Pauzi ja Lilli 30+4
 
Heipä hei pitkästä aikaa!
En ole toviin kerennyt kirjoittelemaan, mutta tuo kissimintun tilanne sai nyt ryhtymään siihen. Toivottavasti sulla nyt pikkuinen malttaisi pysyä tovin vielä masussa!

Mullahan supisteli tosi kovasti ja kipeästi silloin puolivälin tienoilla ja rv 22 sain sairaalassa piikin, jotta supistukset hellittää. Alakerrassa ei ne supparit kuitenkaan saaneet mitään aikaan. Olin sen jälkeen saikullakin pari viikkoa, kun supisteli tosi herkästi.
Supistukset hellitti silloin alkuvuodesta sen levon aikana ihan kivasti, mutta nyt ovat taas vaivanneet useamman viikon. Niitä kivuttomia kovettumisia tulee usein, mutta saattavat rasituksessa muuttua melko nopeasti sellaisiksi napakoiksi, joita tulee 2 minuutin välein. Ovat sen verran napakoita, että liikkua ei pysty. Yleensä ne rauhoittuvat parin tunnin kuluttua. Silloin tällöin, yleensä näiden napakoiden jälkeen voi tulla yksittäisiä sellaisia oikein todella kipeitä, jotka pistää valittamaan oikein ääneen. Pari kertaa on autolla ajaessa tullut sellainen ja siinä on vaan pitänyt tyytyä voivottelemaan ääneen "aijaijai..." ja toivoa, ettei joudu tekemään jarrutuksia ym., kun ei jalkoja kykene liikuttamaan.
Neuvolan terkka viittaa vaan kintaalla supistuksille. Sen mielestä, kun ei noin aikaisilla viikoilla (22) ole voinut supistella. Uudelleensynnyttäjänä tiedän kuitenkin tasan tarkkaan, miltä ne kipeät supistukset tuntuu. Kuitenkin nyt edellisellä käynnillä totesi, että vauva on laskeutunut niin alas, ettei tunne enää päätä. Eipä se siihenkään muuta kuin, että katsotaan sitten ensi kerralla lisää. Ihmetteli kyllä hieman, että miten se voi olla jo niin laskeutunut. Koko neuvolakäynnillä en saanut puheenvuoroa, jotta olisin voinut omasta voinnista kertoa.
Paine alapäässä on ihan hirveä, kun vauva painaa ja on niin alhaalla. Olenkin menossa tällä viikolla neuvolalääkärille, lähinnä kovien selkäkipujen takia, mutta toivottavasti tarkastaa tilanteen myös alapäässä. Kissimintin kirjoituksen luettuani iski aikamoinen pelko, että alakerrassa ei taida välttämättä olla kaikki ihan ok. Eniten tässä ärsyttää sen neuvolan terkan piittaamattomuus. Vaikka saisinkin joskus neuvolassa puheenvuoron, niin en varmaan uskaltaisi edes kertoa siitä, kuinka tukala olo on. Siitä saisi vaan kauhean saarnan kuinka hysteerinen olen ja tuhlaan terveydenhuollon resursseja, kun supistukset aiheuttaa aina niin paljon lisätutkimuksia.


Joie ja Sippu rv 30+6
 

Yhteistyössä