TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

:wave:

Sainpa viimein sen lääkärineuvola ajan itselleni ja tytölle 5v tarkastusta varten. Perjantaina neuvolaan siis suunnattava. Saapi nähdä mitä, vai onko mitään saaneet nää kivut ja kolotukset alapäässä aikaan. Alaselkä ja alapää oli rennosti otetun viikonlopun jälkeen ihan ok tänä aamuna. Mutta asia palautui normaalille auuuuts- tasolle nyt, kun vein keskimmäiset lapset kerhoon. Imuroida pitäis, mutta vielä en pysty.

Juups, ei olis muuten ollut mitään messuja siellä Helsingissä viikonloppuna. Tarkistettiin miehen kanssa, et olisko päästy johkin toisiin messuihin. :D Nyt on sitten lappu ilmoitustaululla, missä on se oikea päivämäärä, millon sinne suunnataan. :D

supistuksia mulla on tullut joka raskaudessa jo melkoisen hyvissä ajoin. Siitä huolimatta vauvat on aina vähintään siihen la:han masussa viihtyneet, toinen lapsi meni viikon yli la:n. Olipa tuskaisia ne sen viikon päivät, kun supisteli ja supisteli mut ei sillain kunnolla, ja aina ne jossain vaiheessa lopahti. Toivotaan ettei tämä vauva päätä viihtyä paljoa yli la:n masussa. =)

Tein muuten varsinaisen löydön eilen. Nimittäin löysin edellisessä raskaudessa neuvolasta saamana Vau-kirjan raskausaikakirjasen. Sitten eilen sitä vähän lueskelin, ja siinä sanottiin rv 29 kohdalla, että vauvalla olis 90% mahdollisuus selvitä, jos syntyisi jo nyt!!! Toivotaan silti, että masuasukit kaikilla viihtyy yksiöissään vielä hyvän aikaa! :heart:

stk ja minivitonen 28+6 :heart:

pije mulla oli myös torstaina ultratessa 3cm jäljellä ja lauantaina ultrattuna enää se 2cm jäljellä ja oli lääkäri merkinnyt kummallisesti äitiyskorttiin kahden ruudun puoleenväliin rastin että kiinni vai ei :eek: ..sitä ihmettelin, kun kuitenkin ultratessa puhui kiinni olevasta.

joie mulla painaa vauva kans ihan hirveesti tonne alas. paineen tuntu on välillä ihan kaamea, ihan sama istunko vai makaanko. selkään särkee myös aikasempaa herkemmin. :/

huomenna olis aamulla kontrolliultra.. kohdunsuun tarkkailua siis. :| toivottavasti ei oo kohdunkaula enempää lyhentynyt, vaikkakin tänään paine alapäässä on suurempi kuin eilen. |O

sompio mullakaan ei oo ollu supparit kovin kipeitä ja silti on vauva päässyt laskeutumaan ihan valmiuksiin. tosin mulla niitä suppareita oli ihan järjettömät määrät vuorokaudessa, että se kai se tarkkailtava asia on, kipeyden ohella tietty.

kissinminttu & pipana 29+4

Niisku-Rouva on ainakin ollut ajoissa taimiensa kanssa :D Mä kanssa pistin taimipurkkeihin viime keväänä hyvissä ajoin auringonkukansiemenet itämään ja sitten kesän tullen istutin ne tuohon keittiön ikkunan alle metsän reunaan. Pistin vielä kepin merkiksi. Ja eikös mies ajanut nurmikon ja siitä surutta päälle :kieh: Istutin uudet, mutta eihän ne ehtineet viime kesänä kukkia :|

Joie Onpas teillä kökkö neuvolantäti :eek: Mitä virkaa sillä on, jos ei keskity juuri sinun tilanteeseesi?

Kissinmintulle jaksamista :hug:

Joie toi sun kirjoitus kuulosti niin tutulta, että oli pakko tulla kommentoimaan. Mulla kun on ollut kanssa noit kipeitäkin suppareita aika lailla ja aluksi terkan suhtautuminen oli kanssa tosi vähättelevä. Yhtenä viikonloppuna ne ylty tosi pahoiksi, niin olin äippäpolille sit yhteydessä. siellä käskivät sanoa terkalle, että aika neuvolalääkäriin on järjestyttävä ja töihin mulla ei olis asiaa, ennen kuin tilanne ois tarkastettu. Tämän jälkeen vasta terkka uskoi mua ja sain ajan neuvolalääkärille. Tämän jälkeen ei olekaan tarvinnut kinuta ja itkeä sitä aikaa sinne, kun lääkärikin kirjoitti mun tietoihin, että tilannetta seurattava, koska paikat olivat jo pehmenneet.
Nyt vaan lääkärissä vaadit, että tarkistaa tilanteen ja kerrot noista kivuista. Luulis, että sun uskottais tuntevan mitä kivuliaat supparit on, kun et oo ekakertalainen. Ja mun mielestä ei ole väärin valittaa, jos on kipuja. Välillä näyttää vaan siltä, että mitään hoitoa et näköjään saa, jos et itse sitä osaa/ jaksa vaatia. Ja jos terkkarissa valitetaan jostain varojen tuhlaamisesta ni sanot vaan, että sitä varten maksat veroja!

Sori tällänen vuodatus kirjoitus, mutta Joie:n kirjoitus oli kuin mun kynästä. Ja toivoisin, ettei kenenkään tarttis kohdata terveydenhoitopuolelta tollasta piittaamattomuutta, varsinkin kun kyse on vielä raskaudesta.

Voi naiset kun te kirjotatte ihan hirveesti tekstiä!! :D
Olin viikonlopun pojan kanssa mun vanhemmilla ja tänään kun kotiuduin aloin pikkuhiljaa lukemaan näitä 4 sivua minkä olitte rustannut. :whistle: Nyt sitten jopa pääsin loppuun. Enkä kyllä enää muista lukemastanu paljoakaan!
Mutta voimia kovasti kaikille kipeiden(tai vaan epämukavien) supistusten kanssa kamppaileville ja niille joilla meinaa masukki liian aikasin haluta ulos!! :hug:
Mulla ei supista kuin hyvin harvoin ja silloinkin vain jos kävelee reippaammin tai tekee jotain fyysisesti rankkaa. Ja mulla ne on vaan sellasia maha kovettuu hetkeksi eikä satu ollenkaan.
Ja sitten kun joku mietti että tunnistaako niitä supistuksia niin mähän en siis esikon synnytyksen alkaessa tajunnut ensin että mua supistaa kun ihmettelin vaan epämääräistä menkkasärkyä selässä. Eikä mun maha kovettunut silloin ollenkaan siinä yhteydessä niin sekin hämäsi. Joten niitä tulee niin erilaisesti kaikille!! :xmas:

Huomenna neuvola niin sitten jos ois jotain kerrottavaa. Myöhästyneesti vielä Hyvää Eilistä Naistenpäivää!! :flower:

Jonz&Tessu 32+5(muistaakseni)

Suzuanne Kukaan ei voi teeskennellä migreenikohtausta |O Peen puhujat saakoot kokea vielä astetta pahemman, ovat sen ansainneet!! Minä kyllä dyykkaan ihan roskiksestakin, jos jotain mielenkiintoista näkyy :ashamed: Tosin pikkusen kyllä hävettää, vaikka ei syytä oliskaan. Olin aikoinani töissä Espoon rauhattomimmalla asuinalueella jossa joka päivä joku muutti/sai häädön. Kannoin roskiksesta legoista lähtien. Tuli työkavereiden kanssa oikein vitsiksi sanoa että lähtee katsomaan mitä roskista löytyy eikä niinkään että menis viemään roskia :LOL:

Imetyksestä Imetin esikoista ehkä 3 viikkoa ja silloinkin annoin pulloa lisäksi. Nyt harmittaa ja olen päättänyt sisulla että nyt imetän.. Äiti ja sisko ihmettelivät kuinka niinkin pitkään jaksoin tai viitsin, ihan miten vaan. Ei ole meikäläisten tissit olleet oikein meijeri-mallisia vaikka kokoa löytyykin :ashamed: Neuvolassa ei tullut kritiikkiä, mutta minä kyllä olen aika valmis aina sanomaan mielipiteeni omista asioistani.. Synnäriltä sai hyviä neuvoja,mutta olisin ehkä sittenkin kaivannut niitä enemmän. Ihan jo oman uskon vahvistukseksi. Poika ei ehtinyt siinä ajassa edes oppia oikeaa imuotetta ja imettäminen SATTUI!! Ja tuskinpa tuo paljon maitoakaan sai.. Nyt on taistelutahtoa ja ainakin vielä yrityshenkeä ilmassa..

Anu rv 28+4

Huomenia! :wave:

Joie Tsemppiä sinulle taisteluun oikeuksiesi puolesta, kurjalta kuulostaa jos neuvolatäti ei kuuntele tai edes ota vakavasti. Toivottavasti vielä asiat saataisiin paremalle mallille!

Levoton yö takana ja aikaisin nousinkin ja keitin itselleni kaakaota :p

Tänään leivon juustokakkua, nikunaku tarjosi viime viikolla niin kielen vievää mustikkajuustokakkua että siitä lähtien on mielessä pyörinyt tuo herkku, en ookkaan pitkään aikaan tehnyt!

Ihanaa, mulla on vasta ensi kuussa synttärit mutta mies jo paljasti että on ostanut mulle lahjaksi kauan puhumani ompelukoneen! Pelkäsi että saan sen jotain muuta kautta jos ei kerro että se on mua varten jo hankittu :heart: Kiva odotella syntymäpäivää, tai ehkäpä saan sen jo aiemmin :D Nyt ei tarvii enää muualle kiikuttaa ompeluhommia kun voi harjotella väsäämään itse.

Huomenna neuvolaan.

Kivaa päivää kaikille!

Jasmin ja aarre 32+3 :heart:

juma mikä yö..tein kaikki temput että yskä loppuisi hinkuva sellainen. Makuuasennossa kokoajan pihisi ja köhisi..arghh.
Aamulla tulee sitten alakerrasta verensekaista limaa kiitos varmaan yskimisen..pumpulipuikolla kun katoin ihan punanen se pumpulipuikon pää. Joo aina jotain..mut kohta pitää lähtä sinne sinne diabeteshoitajalle.

Huomenta.

Voi jumpe.Mies lähti Hesaan töihin ja käy ikeasta ostaa säilytysjärjestelmiä vaatehuonetta varten. Meni ilta pikkasen erilailla ku olin suunnitellu. Ostin kaupasta herkkuja ja suunnittelin laittaa vaahtokylvyn meille ja siellä olis ollu herkkuja jäätelöä,suklaata ja suolasena herkkuna paneroituja sipulirenkaita+ dippiä.Miehelle lonkero ja mulle alkoholitonta siideriä.
Mutta me sitten väännettiin kättä ja mietittiin mitä osia sitä korijärjestelmää tarvitaan.Mä olisin ostanu vaan alkuun pakolliset ja mies sitä mieltä,että samalla vaivalla kaikki. Mä laskin paperilla mitä tarvitaan ja paljon plus mitä maksaa. Miehen tietokone ihmisenä piti käyttää ikean suunnittelu ohjelmaa joka tökki.Sitte olikin jo klo yli puolen yön ja mentiin nukkuu. Totesin vaan että olin kyllä suunnitellu jotain ihan muuta. :whistle:

Niin ja pakko taas vaan mainita,että mies sitte ilmoitti et menee myös ke hesaan jos jotain unohtuu.Ja kuulemma to:kin. Taas kerran se on 3 päivää viikosta Hesassa.Työsuhdeautossa/leasing autossa on 3 vuoden sopimus,mutta kilometrit tulee täyteen jo nyt,vuosi liian aikaisin. No ei ihme ku kokoajan ajaa Hesa-Sastamala väliä edestakaisin.

Nara: voi harmi tuota tautia. Auttaisko joku yskänlääke? Entä se hunaja? Mut se hunaja varmaan nostaa verensokeria. Toivottavasti vuoto on harmitonta.

Suzyanne ja muut. Vitsi pistää vihaksi tollaiset seläntakana puhujat jotka vähättelee eikä usko. Ei kukaan voi tietää miten kamalaa joku asia on ennen kun on itse kokenut sen. Monesti nainen naiselle on susi. :( Naisvaltaisissa aloissa on niin paljon sitä p:n puhumista. Itsekin naisvaltaisella alalla ja olen kuullu miten paljon p:tä toisista puhutaan.Ja itsekkin olen joutunut sen kohteeksi.

Anu: kannattaa synnytyssairaalassa pyytää apua imetykseen.Hoitajat ja kätilöt varmasti osaa auttaa ja neuvoa imuotteen korjaamisen ja opastaa oikean imetysasennon sinulle ja vauvalle. :heart: Itse en ole mikään imetys fanaatikko, se on vaan ollu mulla kaikista helpointa. Eli ihan omista mukavuus syistä se on lähtöisin ja kun se on onnistunut,olen jatkanut sitä pitempään. Vauvat kun on kasvanut maidolla hyvin olen jokaista täysimettänyt sen 6kk ja vähän päälle. Yöllä ja reissussa on niin helppo imettää ku maito on heti tarjolla ja oikean lämpöistä. Ei ole pullojen pesuja jne. Tarkoitus ei ole syyllistää ketään vaan kannustaa imettämään jos vaan onnistuu. :heart: Stressiä siitä ei saa ottaa,sekin vaikuttaa maidon tuloon.

kissinminttu : jos se lääkäri tarkottanut ettei kohdunkaula ole"täydellisen kiinteä ja kiinni " tjs :p ota niistä selvää... otetaan anyway rauhallisesti, kyl se tästä, päivä ja viikko kerrallaan, kohtahan se on jo huhtikuu.. =)

imetyksestä: itse imetin esikoista kokonaan 2 kk ikään ja osin 4 kk ikään asti. 2 kk ikäisenä söi tissit tyhjäksi, huusi nälkää, annoin tuttelia, kaksi tuntia syömisen jälkeen vaipat javaatteet litimärät pissistä ja huutava nälkä. annoin porkkanaperunavelliä ja siitä lähtien nukkui n. 8 h/yö( oli maailman helpoin lapsi) Toinen mummo oli sitä mieltä että lapsesta tulee sairaalloinen, kun en imetä pitempään ja lämmitän lisäruoan mikrossa :attn: , tyttö kohta 12 vee ja tasan 1 antibioottikuurin syönyt elämänsä aikana korvatulehdukseen :LOL: Joten kuunnelkaa omaa vaistoanne ja kehoanne , on varmasti niin moni terve ihminen kasvanut pelkällä korvikkeella, kunhan vauva saa läheisyyttä ja syliä muuten, ei kannata ottaa stressiä imetyksestä!

31+2

on tää kone hassu.taas karkas teksti....onneks sentään tuli läpi ettei kadonnut.

Piti imetykseen vielä sanoa,että jos on ongelmia tai kysymyksiä ni hakekaan vertaistukea netistä ja neuvoja. Varmasti moneen asiaan saa hyvät vinkit.Yksin niiden huolien ja ongelmien kanssa ei kannata olla. Esim. meillä jokaisella vauvalla on ollu niin pahoja rintaraivareita,että ilman netistä saatuja neuvoja ja kikkoja olisin lopettanut.
Silloin olen imettänyt yläosa paljaana ja vauva alasti ihoani vasten,yllättäen kävellessä tai suihkussa tai sängyssä peiton alla piilossa. Kuulostaa hassulle :LOL: mutta toimii.

joo mutta tulkaa nyt kirjottaa ku eilen oli niin hiljaista.

NN rv 27+4

Onnea Jasminille ompelukoneesta =) Ihana lahja :heart:

Migreenistä vielä Mun edellisellä työpaikalla oli nainen, joka sai aina tosi kovia migreenikohtauksia ja otti puolikkaan buranan ja jatkoi työpäivän loppuun asti. Se nainen ei ollut migreeniä nähnytkään. Sitten mä aloin saada migreenikohtauksia ja työkaverit huomasi, että joo, pikkaisen eri asia. Se oli muutenkin sellainen tosi inhottava seläntakana puhuja, joka ei missään palaverissa saanut suutansa auki mieltä kaihertavista asioista vaan valitti taas selän takana. Mä en joutunut sen kohteeksi, muuta kuin kävi mulle valittamassa :kieh:

Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Kissinmintulle ja Naralle voimia!

Täällä voidaan kirjaimellisesti paksusti =). Viime neuvolakäynnillä, joka oli lääkärineuvola, lääkäri mittasi kohdun pohjan korkeudeksi 31 cm. Kohdunsuu oli hieman jo pehmentynyt, mutta kaulaa jäljellä 3 cm. Muutenkin kaikki oli ok. Töissä jatketaan normaalisti kun ei kauhiasti supistele, mitä nyt muutaman harjotussupistuksen olen mielestäni bongannut.

Mut kaipa pitäis jatkaa tuota työntekoa kun kerrankin on töissä tekemistä =). Yleensä saa pyöritellä peukaloita taikka surffailla kyllästymiseen asti netissä.

Fox, 29+2

Hei Jasmin tai nikunaku pistäkääpäs jompikumpi sen mustikkajuustokakun resepti kehiin! Kuulostaa tosi hyvältä ja olis kiva saada vähän vaihtelua kahvipöydän tarjottaviin kun tässä loppukuusta järkkään synttärit.

Supistuksista kärsiville iso :hug: ja lepoa, lepoa ja lepoa! Toivotaan, että kaikkien vauvat malttaa pysyä edes jokusen viikon vielä masussa.

Äh, nyt toi pikkumies suuttu... täytyy siis lopettaa..palaan myöhemmin uudestaan.

:wave:

Migreeni on kyllä jotain järkkyä, vetää ihmisen aivan toimintakyvyttömäksi. Sellainen joka ei sitä itse ole kokenut, sais jättää arvostelut omaan pieneen mieleensä!

Otin tuossa aamulla viikkojen poksumisten kunniaksi masusta pari kuvaa, mut enhän mä osaa siirtää niitä tänne koneelle (uus kone). Täytyy oottaa miestä kotiin neuvomaan avutonta. Jos sitten laittaisin tännekin kuvan näkyville... aikamoinen pötsi jo näyttäs olevan. :D

Mies sai perjantaille vapaa päivän, ihanaa! Pääsen sinne lääkärineuvolaan ihan rauhassa. Ja sitten iltapäivästä mennään ystävän luokse kyläileen, ihanaa sekin! :D

Imetyksestä en minäkään ole jaksanut ottaa stressiä. Kolmea ekaa vauvaa olen täysimettänyt n.3kk per vauva. Sitten on tarvittu pullo lisäksi, kun pelkkä oma maito ei vaan ole riittänyt. (Tähänkin joku tosin väittänyt, että kyllä se riittää kun vaan imetät! Ja vedonnut johkin kirjan tekstiin! ) Sitten vauvat on alkanut vieroksuun rintaa, ja huolineet pullon paljon paremmin. Kai se on ollut sitten kivaa kun pullosta saa maidon niin helposti, rinnasta imemällä täytyy vähän jaksaa tehdä työtä, et maito alkaa tulemaan kunnolla. Joten sitten se imetys on pikkuhiljaa jäänyt sen 3kk jälkeen. Kuopus olikin sitten tapaus erikseen. Täysimetin jonkun 4-5kk. Sitten otin pullon rintamaidon lisäksi, ja vauva silti huoli rintaakin ihan mielellään. 7kk tuli yhteensä imetysaikaa kuopukselle. Lopussa oli vain pelkästään yöimetystä, sekin sitten jäi, kun vauva alkoi nukkumaan yönsä lähes kokonaan. Kuopus on ollut meidän vauvoista pienin, tiedä sitten vaikuttiko se tuohon maidon parempaan riittävyyteen. Ja onhan tuo kuopus edelleen tuollainen "sirppana", pienin meidän lapsista.

stk ja minivitonen 29+0 :heart:

http://kotimami.vuodatus.net/blog/224032

tuossa tuo ihana mustikkajuustokakku. Mä suunnittelen seuraavaksi tekeväni valkosuklaa-vadelma juusto kakun tuosta. Tuolta blogista olen paljon leiponut ja tehnyt ruokia. Kivoja ja helppoja. Meinasin lapsille tehdä tänään kebakot.
http://kotimami.vuodatus.net/blog/112647
fetan jätän pois. Itse tykkäsin,ja lapsetkin tykkää fetasta,mutta eivät tykkää siitä lämpimänä.

Fox82: kiva ku kebab onnistu. Kai me ollaan sitte totuttu niin mausteiseen ruokaa ettei se pippurin määrä tuntuntu pahalta lapsistakaan. Olen viikonloppuna luvannu tehdä kebabia ku mun esikoinen pääsee kotilomalle. Sitte kyllä teen samalla vaivalla kaks pötköö ja raastan sen toisen pakastepusseihin.

kiitoksia edelleen kaikille tsempeistä! =)
Äitiyspolin ajat oli puoltoista tuntia myöhässä. :snotty:
kohdunsuu edelleen kiinni, mukava uutinen. Tuli tosin ehdoton touhuamiskielto ja seksikieltokin siinä ohessa. :whistle: mitään tulehduksia ei ole ja vauvallakin kaikki kunnossa.

beibistä vaikea saada mittoja kun pää niin hankalassa paikassa, mutta viime arviot olleet 1400-1500g.

mulla on ääni lähes kadonnut, en tiedä yhtään mistä johtuu.
|O

kissinminttu & pipana 29+5

Hienoja uutisia Kissinminttu :heart: Siis, että kohdunsuu on edelleen kiinni =)

Kävin ostamassa hieman lankoja ja pitihän samalla alevaate-rekki katsoa Vapaa Valinnassa läpi :whistle: Tuli kalliit langat :D

Ällöjuttuna, että mulla oli tässä joku viikko sitten ällöä valkovuotoa ja käytin siihen lääkekuurin. Eikä se sillä rauhoittunut. Tänään kävin jo toistamiseen labrassa ja otettiin joku harvinaisemman tulehduksen näyte. Torstaina tai perjantaina kuulen, että onko tulehdusta vai heittääkö vain bakteeritasapaino vai mikä mättää :ashamed:

Migereeniei ole mikään pikkujuttu. Itse kärsin varsinkin murrosiässä migreenikohtauksista ja jouduin joskus lähtemään koulusta keskenpäivän pois. Mistä tietysti osa opettajista soitteli kotiin että oli migreeni todellista vai lintsasinko. Nyt en onneksi ole kärsinyt migreenikohtauksista pitkiin aikoihin. Toivottavasti kukaan teistä ei saa migreeniä pitkään aikaan :hug:
Kissanmittu viimeksi kun kävin KOKSissa rakenne ultrassa silloinkin ajat oli puolituntia myöhässä. Saapa nähdä miten on torstaina.
Harjoitus suppareita täälläkin on ollut. Koko vatsa tuntuu ihan jännittyneeltä, mutta ei ollenkaan kivuliaita.

Tytti ja Papu 28+2

Tuli vähän pidempi kättärikeikka, kun diabeteshoitaja passitti suoraan päivystysosastolle sen vuodon takia.
Eka otti tunnin sydänkäyrään sitten tutki lekuri ja vuotohan vaan ylty kun se ronkki. Onneksi ei tule kuitenkaan kohdusta vaan jostain siitä suun lähettyviltä. Käsikopelolla kanava lyhentynyt 2½cm ja kohdunsuu jonnin verran auki, ultralla kanava ok mutta joku siellä oli auki kai uudelleensynnyttäjälle jo tyypillistä. Vauvan pää oli heti siinä kans painoarvio 1,8kg. Otti samalla tulehdusnäytteet ja taas piti mennä tunniksi käyrään kun eka käyrä ei ollu hyvä tai mun pulssi oli kai sekottunut vauvan sykkeeseen tuli siis useita laskuja. Seuraavan tunnin se vauveli riehu minkä ehti että kokoajan vaan pitkitty se käyrän otto. Lopulta sekin sitten ok ! ja kotiin. Soittavat jos jotain häikkää näytteissä. Lepoon myös käskettiin juu ..senkun näkis lepäävän suurperheen äidin :p

Diabeteshoitajalla taas ohjeet käyrien ottoon 2vkon sisään selviää aloitetaanko insuliini. Syömistä pitää painottaa iltaan katoon lähteekö paastot laskuun hyvin herkästi kuulema lähtee insuliinit käyttöön. Kerto se hoitaja että monilla sokerivauvoilla ei ole keuhkot välttämättä edes rv 38 täysin kehittyneet vaikka painoa ois kuinka, kun sokeriseen lapsiveteen ei kehity sitä hormoonia joka keuhkoja kypsyttää.

että tämmönen keikka tällä kertaa..eiline VTI näyte oli puhdas sentäs.

no niin sillälailla ruuanjälkeinen arvo on 13,6 pitäs olla alle 7.8 tässä sen näkee kuinka tärkeetä on syödä vähän väliä vähän. Alkaa nimittäin sokerit heittään heti häränpyllyä jos tulee liian pitkiä taukoja. Sen kyllä heti tuntee kun alkaa hipoon noita lukuja.
NN joo panin eilen hunajaa teehen mutta sitäkään voi enää laittaa että saa nuo arvot nyt kohilleen jos saa. Nuhasuus on ainakin loppumassa kun tää pihinäkin loppuu niin jeee!!

imetyksestä; Olen imettänyt 8kk, 10kk, 16kk ja 13kk noin niinku suurinpiirtein että maitoa tuloo... =)

kissinminttu,mullekin on merkattu ruksi että kohdunsuu kiinteä/pehmeä niin siihen keskelle... :xmas:

jasmin onnea kivasta lahjasta! :D Ompelukone on ihan huippu. Mulla ei oo omaa mut anopin kone on lainassa. :)

(.) Sunnuntaina podin oksennustautia. :x Ei mitenkään ihanaa tässä vaiheessa raskautta!! |O Jossain vaiheessa aamuyötä makasin pää ämpärissä ja mietin että mä en tuu selviämään tästä ikinä!! :headwall: :LOL: Selvisin sitten kuitenkin. Ruokahalu on kyllä ollut vielä tänäänkin ihan kateissa... :ashamed:

vauva on alkanut muljumaan ihan todenteolla!! :eek: Se kun on perätilassa niin tuntuu kieltämättä aika ilkeältä kun potkii kohdunsuuta ja kutittelee tuolla ihan alhaalla varpaillaan...

Sais jo kääntyä!! :|

Iskiaskivut ovat palanneet - argh. Tukivyötä en pysty enää käyttämään kun se ahistaa niin paljon... täytyy siis vaan kestää. Ja kyllähän mä kestän. :D

EM ja Dodoliina 31+0! :heart:

Kylläpäs taas on ollut harmia monella, Naralla saa ainakin olla hyvä stressinsitokyky, tai jos ei oo, ni nyt varmasti kehittyy. Tosin neljän lapsen äidillä on kyllä luultavasti hippasen enemmän kärsivällisyyttä:) Itse ainakin odotan, että lapsen saaminen toisi minulle lisää käsivällisyyttä, malttamaton kun olen.

Yöunet on täällä kateissa, en oo pitkään aikaan nukkunut kunnolla. Yöllä on vatsa välillä ihan tautisen kipeä, vauva varmaan painaa mahalaukkuun. Vatsaan ihoon on ilmestynyt mystistä ihottumaa ja pieni flunssa vaivaa. Liitoskipuja ei ole, torsokipuja sen sijaan. Eli vatsaa ja selkää särkee ajoittain. Olo on kuitenkin kokonaisvaltaisesti ihan ok, jaksaa kuitenkin liikkua ihan hyvin.

Pari päivää sitten sain väliaikaisen mielenhäiriön kaupungilla ja vähän tuhlasin. En yleensä koskaan käytä luottokorttia, mut nyt käteinen oli vähissä ja eksyin hiplaamaan yhtä pitkään ihailemaani laukkua. Meni sitten 320 e masterleikkirahaa laukkuun.. On se kyllä hieno, ei mulla oo koskaan ollut mitään kallista laukkua. Kestääpähän vuosikaudet. Vitsailin myyjälle, et siitä tulee sitten hoitolaukku. Huvittavinta on se, että oon pitkään nuukaillu ja ostanut vaan käytettyä ja en esim. kännykkään laittais ikinä noin paljoa rahaa. Mut en oo itselle mitään ostanut pitkiin aikoihin. Raskaus saa tekemään hulluja asioita.

Kerttu ja nakki 31+2

Yhteistyössä