TOUKOKUUN TUHISIJAT maaliskuussa <3 <3 <3

a-nsku Mä en pääse kanssa vielä laittaan vauvantarvikkeita paikoilleen kun ei päästä nyt huonekaluostoksille noitten vaivojemme kanssa. Ja vaikka mä itse kävisin yksin tilaamassa ja vaikka ottaisi kotiinkuljetuksen, niin ei mies ton selkänsä kanssa pysty kokoamaan :| Eli maltettava ainakin pari viikkoa odottaa.

Imetysliiveistä mulle sano Stockammin liiviosastolla, että kannattaisi kuukautta aikaisemmin ostaa ja liiveihin pitää mahtua kämmen sisään. Kun mä ostin jo hiihtolomalla ja sitä kokoo yritin pähkäillä. Mutta kun helmikuussa oli niin hyvä kanta-asiakastarjous, että ostin sitten kuitenkin jo valmiiksi noin aikaisin. Mutta mulla kasvoi rinnat silloin alussa kuppikoolla, ei ole enään kasvanut. Mutta sitähän en tiedä minkäkokoiset ne on maidon noustessa :whistle:
 
Terve.

Noista imetysliiveistä. Itse en tarvinnut ei ole mikään runsas rintavarustus ja ei kasvanut mitään pameloita edes synnytyksen jälkeen ja maitoa tuli noin 1kk verran... suuri pettymys toi maidon jäänti noin vähäiseksi, mutta minkäs sille voi. Kuitenkin neiti sai kk imettyä pienen pienet rintani pelkille pusseille joten katotaan miten tän toisen kans käy... :ashamed: :snotty:

Olisin halunnut imettää kauemmin mutta ei sitä maitoa vaan tullut mistään ei pumppaamalla eikä neiti sit saanu kun pikkutippoja ni hermohan sillä meni. Koin suuren pettymyksen äitinä kun en pystynytkään imettää. Onneksi se meni pian ohi ja pystyin nauttimaan syöttöhetkistä korvikkeella pullosta. =) Ihan reipas neiti vieressäni ihmettelee mitäs se äiti taas netissä roikkuu... :LOL:

Ps. jos mä olisin käynyt ostamassa stockmannin liiviosastolta noilla ohjeilla liivit olisin varmaan vetänyt itseni jojoon.... :LOL: :LOL: :LOL:

 
Terveisiä KoKS :ista.

Niin sitten kävi että nvlalääkäri lähetti tutkimuksen perusteella mut äitiyspolille. Otettiin supistuskäyrää ja vauvan sydänääniä. Sitten polin lääkäri tutki ja totesi, että vauva on pää alaspäin ja laskeutunut. Kohdunsuu oli kuitenkin kiinni. Kunnon kokoarviota ei enää saanut, kun pää jo niin vaikeassa paikassa, mutta likimitan arvioi ja painoarvioksi tuli n. 1500g.

No, sitten sainkin kehotuksen jäädä tarkkailuun. Osastolle mut siirrettiin lepohuoneen kautta (jossa sain ensimmäisen supistuksia ehkäisevän pistoksen). :|

Supistukset lakkasivatkin muutamaksi tunniksi jonka jälkeen alkoivat uudelleen. Sain toisen pistoksen niihin ja se auttoikin yön yli. Mun liikkuminen oli rajoitettu akselille sänky-vessa. :attn:
Samana päivänä kuitenkin tuli suppareita taas ja sain kolmannen estopiikin. Perjantaina antoivat myös ylilääkärin määräyksestä kortisonipistoksen jolla kypsytettiin vauvan keuhkoja. Sama toistui tänä aamuna.

Tänään pääsen kotiin lepäämään, sillä kohdunsuu on edelleen kiinni. Tilanne on kuitenkin epävarma, emme voi yhtään tietää milloin pikkuinen haluaa tulla maailmaan. |O Siitäkös tuleva isukki otti ressin! :)

Sellaisen vaikutelman olen saanut, että tuskin pysyy laskettuun asti masussa. :eek: Onneksi jokainen päivä on kuitenkin plussaa ja nyt kun on nuo kaksi kortisonipiikkiäkin saanut ja sairaslomaa jatkettu äippälomaan asti ja kohdunsuun tarkastuksia tulee varmaan nyt tietyin aikavälein kuitenkin. Ainakin seuraava on jo ensi viikolla.

Näillä mennään. Ainakin pikkuinen tuohtui viimeisimmästä kortisoniannoksesta niin että mottasi mua nyrkillä rakkoon :LOL: .

kissinminttu & pipana 29+2
 
a-nsku Ensimmäisessä raskaudessa mulla kasvoi kuppikoko kahdella jo heti alkuraskaudessa, niin uskalsin ostaa imetysliivit jo hyvissä ajoin ennen la:a. Ostin sellaiset ihan vähän reilummat kuin sen hetkinen koko oli, eikä vauvan synnyttyä kuppikoko enää kasvanut. Ainoastaan silloin kun maito nousi rintoihin, oli hetkellisesti sellaset mollukat että huhhuh, mutta heti ne siitä tasottui ja ne ennen synnytystä ostetut oli ihan sopivat.

Jos rintojen koko ei odotusaikana olisi kasvanut yhtään niin sit olisin ostanut yhtä kokoa suuremmat imetysliivit. On ne kuitenkin ihan hyvät olla valmiina ja jo siellä sairaalassa. Ostaa vaikka jotkut hieman halvemmat ja sitten lisää kun näkee että tarvitseeko niitä, jos ei vaikka imetys jostain syystä lähtisikään käyntiin.

Mä ostin Prismasta Triumph merkkiset liivit, ne on olleet tosi hyvät ja kestävät, eikä hintakaan ollut mikään ihan älytön. Tais vielä silloin olla ne -15% päivät niin tuli lisäaleakin :)

kissinminttu: :hug:
Hyvä että ottivat osastolle seurantaan, vaikkei tietty siellä kiva olekaan maata. Mutta vauvan parhaaksihan se on. Varmasti huoli on kamala ettei vain pikkuinen syntyisi ihan vielä! Voimia teille kovasti paljon ja yritähän saada nyt vain levättyä ja olla stressaamatta :hug:

Mulla oli silloin esikoisesta kauhea huoli, että jaksaisi pysyä masussa, kun ennen aikaisia supistuksia oli niin mahdottomasti. Mutta sitten ne vaan ykskaks loppuivat n. kuukausi ennen la:a ja pikku-herra syntyikin lopulta viikon la:n jälkeen. Joskus käy sitten noin päin, toivottavasti teidänkin pikkuinen viihtyy yksiössään vielä useita viikkoja!
 
kissinmintille tsemppiä! Oliko sulla tässä pitkin matkaa supistellut vai alkoko ne yhtäkkiä? Onneksi on kuitenkin ihan hyvät viikot, vaikka toivotaan tietenkin, että pääsisit vielä useemman viikon eteenpäin. Se on kyllä jännä juttu miten nuo supistuksen vaikuttaa eri odottajilla eri tavalla.
 
Heippa,

Täällä pitäis tosiaan käydä joka päivä ettei menis koko päivää lukea kaikkia tekstejä.. :) Mukava oli kuitenkin lueskella mitä itse kullekin on tapahtunut viime aikoina.

Tervetuloa kovasti kaikille uusille! :wave:

Onkohan muuten ihan normaalia että nyt on mennyt jo pari päivää että vauvan liikkeet olleet tosi paljon hiljaisempia kuin aiemmin? Sitä ennen sitä mylläystä kesti viikonkin putkeen.. voikohan olla että vauva on nyt asettunut jotenkin pää alaspäin eikä oo tarvetta myllätä/kääntyillä ihan niin paljon? Ei kai tarvitse huolestua ja alkaa varata aikaa lääkäriin..? Ehkä friikkailen ihan turhasta.. :D

Tsemppiä Kissinmintulle, toivottavasti vauva malttaisi vielä pysyä masussa useamman viikon! Voimia siihenkin tarvitaan että jaksaa vaan lepäillä, ei varmasti ole helppoa, vaikka tietää sen olevan vauvan parhaaksi!

KOhta lähetään moikkaamaan pientä (vajaa 2v.) kummityttöä ja huomenna taas kirppisturneelle, josko löytyis lisää ihania pikkuvaatteita masuasukille!

RockMummy & pikkurokkari 29+2
 
Aaah kotona!
Kissa oli niin ikävissään kun tulin ovesta sisään, että oi ja voi! Joutuu parka kuitenkin vielä yhden illan ja yön viettämään yksikseen kun menen vanhempieni luo jatkamaan lepoa, nyt kun mieskin on 24h töissä.

Siksakkia mä toivon että ainakin sinne viikoille 34 jaksais odottaa syntymistään, vaikkakin mun olo on tosi tukala, etenkin kun vauva painaa nyt tonne alapäähän ihan hillitysti. |O

Nara Mulla supisteli ihan normaaleja mietoja suppareita tosin vasta kovan rehkimisen jälkeen n. viikolta 20 lähtien. En mä niitä edes silloin vielä suppareiksi edes tunnistanut. :ashamed:
Viime viikonloppuna suppareita alkoi tulla tosi usein päivän mittaan ja sitten niitä tulikin n. kolmen päivän ajan ihan järjettömästi. Eli kaipa ne aika yhtäkkiä sitten alkoivat. :snotty: Vauva muljahti pää alaspäin viikon alussa tai viikonloppuna, en tarkkaan muista.

Ihan uppo-outo olo täytyy sanoa, ei tän ihan näin pitänyt mennä |O Tuntuu kovin epätodelliselta vielä koko ajatus, että ihan oikeasti pikkuinen saattaa tulla milloin vaan!

Vaan nyt kaks päivää vietettyäni osastolla voin sanoa, että aikamoisen viihtyisä paikka ja rauhallinen. :) Ja ne vauvat siellä.. oi että olivat suloisia! :heart:

kissinminttu & pipana
 
Kissinmintulle jaksuja ja koitappa nyt oikeasti levätä :hug:

Niisku-rouva Mä ostin kahdet imetysliivit, joista toiset on ihan vähän väljät tällä hetkellä ja toiset sitten isommat. Ne isommat saattaa jäädä kyllä käyttämättä, kun tuntuu niin hullulta, että rinnat oikeasti paisuisivat niihin. Mutta niin se myyjä väitti :D Tosin tehtiin niin, että mä otin 5 cm ympärysmitasta pienemmät ja jos ei kuppikoko kasvakaan, niin niitä voi silti aikahyvin käyttää. Ja sitten niihin jatkopala, että jos kasvavatkin, niin saan niihin sen 5 cm lisää sillä jatkopalalla. Tuntuu ihan järkevältä ratkaisulta =)
 
Jaksuja Kissinmintulle. Paljon olen kylla kuullut tarinoita, joissa juurikin on alettu suppailemaan ja muka syntymaan jo aikaisin ja kuitenkin sitten loppuviimein maltettu pysytella masussa ihan loppuun asti (ja vaikka ylikin). Etta ala liikaa huoli :).

Niisku-rouva: mulle on moni sanonut, etta kannattaa ostaa sellaiset jotkut pehmeat vaikka toppimalliset rintsikat nain alkuun kun niihin ei sen koon tarvitse olla niin justiinsa (ja ovat halvempiakin). Niilla kylla parjaa sen ihan alun, tuskin on silloin kovin paljoa heilumassa ettei tuki riittaisi :). Ja sitten kun on saanut hyvat ja tukevat oikeankokoiset hankittua voi kayttaa noita toppeja yolla.

Taallakin on liikkeet jotenkin hiljenneet (tosin vasta pari paivaa ollut nain, on tuo ennenkin keraillyt voimia jonkin aikaa ja sitten taas aloittanut hyorimisen...) Mutta voi tietysti olla, etta alkaa tila kayda ahtaaksi, koko ajan niita liikkeita kylla tuntuu etta ei huolestuta, ei vain ole niin holtittomia enaa. Vauva on kylla ihan oikeassa asennossa nyt, etta pysykoon vaan niin. Eilen just tunnusteltiin miehen kanssa pitkaan kun hikkasi ihan tuolla hapyluun tuntumassa.

Loysin ihanat matkarattaat. Sivujen mukaan kevyimmat, jotka sopivat jo vastasyntyneelle, vaan 6,3kg (tarvitaan sellaiset koska eka etelanreissu vauvan kanssa kun se on n. 3,5kk, myoskin taalla Lontoossa kun viela asutaan ei tuonne metroon millaan "kunnon" vaunuilla paase) eika kamalan pahan nakoisetkaan. Mahan olenkin niin ronkeli, etta melkein kaikki rattaat on mun mielesta rumia... Melkein satasen kylla maksaa, olin ajatellut ihan halvat vaan hankkia kun kaikkeen muuhun on tullut torsattya mutta no menkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
syli täynnä kultaa: Eikö Lapsimessut ole vasta huhtikuun 3.-5.? Vai onko nootä jossain muuallakin? :ashamed: Minäkin sinne suunnittelin meneväni, mutten oikein tiedä kun matkaa kuitenkin lähemmäs 300km suuntaansa (Helsinkiin).
Voi hyvä tavaton!!!! :eek: :eek: :headwall:
Me katottiin viikolla lehdestä, että ne on tässä kuussa. Ja just tänä viikonloppuna. Molemmat vielä katsoi sen mainoksen... hitsi kun sitä lehteä ei enää ole meillä. Kovasti oltiin menossa sinne huomenna... matkaa meiltä sinne Helsinkiin 250km/ suunta. Nyt sitten tulin katsomaan netistä et mitäs ohjelmaa siellä olikaan huomenna, ja hitsi vie ne ole edes tässä kuussa. ONNEKSI vaivauduin avaamaan tietsikan... olis muuten huomenna saattanut päästä muutama ruma sana siellä tyhjän messukeskuksen pihassa. :snotty:

Remppa siis jatkukoon huomenna, ei tarvikkaan laittaa herätystä soimaan klo 6 aamulla. :saint:

 
imetysliiveistä suosittelen yhdet hommaamaan jo sinne sairaalaan mukaan. Ainakin mulla oli tarvetta, kun maito alkoi siellä sairaalassa ollessa nousemaan sen verran, että ilman liivejä olisin ollut pulassa. Mulla ei esikoisen synnytykseen mennessä niitä ollut mukana, mutta mies toi sitten sairaalaan ne, kun tarvetta tuli. Seuraavissa sitten onkin ollut aina synnytyskassissa ne liivit ja suojia. Mulla rintojen koko kasvoi esikoisen imetyksen aikaan yhdellä kuppikoolla, ja siihen kokoon ne sitten ihan normaalitilassakin ollessa jäi. Ei ole enää seuraavissa imetyksissä tai raskauksissa rinnat kokoaan muuttaneet. Triumphin liivit täälläkin hyväksi havaitut. Mulla on ollut jotkut eri merkkisetkin, ja niistä en tykännyt yhtään. Jäivätkin lähes käyttämättä.

kissinmintulle :hug: , toivotaan että vauva viihtyy masussa vielä ainakin muutamia viikkoja! Mitä pisempään sen parempi. Eikös se niin ole, että yksikin päivä on plussaa vauvan kannalta, jos ennen aikojaan päättää maailmaan tulla.

stk ja minivitonen 28+4 :heart:


Ja voi elämä sitä ajatusta, et oltas sinne messuille ajettu jo huomenna! :headwall: |O
 
syli täynnä kultaa: No olipas hyvä että tulit vielä tarkistamaan =) Mut olishan siellä voinut olla jotkut toiset messut, tosin olis voinu olla ihmetys sisälle mennessä jos ei mitään lapsiin liittyvääkään näkyvillä :whistle:
 
kissinminttu: Koitahan olla rauhassa :hug: Kyllä ku muutaman viikon edes vielä olisi niin hyvä.

Mä seisoskelin mäen reunassa pari tuntia ja nyt käytiin saunassa. Arvatkaa olenko valmis nukkumaan. Tallilla käytiin hoitamas hepot, onneksi sain kaverini mukaan =)
Vauvat kovasti potkii. Likka koitti kuunnella mitä ääniä masusta kuuluu. Kuuli kuulemma =)

K&S 29+3
 
stk Onneksi varmistelit sitä messuaikataulua :D Mä olisin halunnut mennä tänään Tampereelle kädentaitomessuille ja nukkekotimessuille, mutta en uskalla noiden kipujeni kanssa lähteä :ashamed:

Vitsit kun yöt on heräämistä pissalle parin tunnin välein. Ton häpyluun kanssa tekee tosi kipeää pidätellä pissaa, niin pakko lähteä yöllä aina vessaan kun herää. Mulla otettiin pissanäytekin, jos olisi tulehdus, mutta ei onneksi ollut.
 
Huomenta

Kissinminttu: Nyt otat todella rauhallisesti,kotona kaikki askareet täysin minimiin tai kieltoon.Toivotaan,että vauva viihtyisi vielä viikkoja masussa. :heart:

Sompio: joo onneksi mittailin......mutta. :eek: :whistle: automatkalla Lahdesta takaisin pähkäiltiin miehen kanssa noita huone juttuja ja saatiin vuosisadan idea. Eli nyt lähti kyllä tavarat ja pahasti kiertoon meidän asunnossa. :eek: Mä koko viime yön suunnittelin vaikka mitä ja aamullakin heräsin tosi aikasin. Koko muu perhe nukkuu vielä. Alkaa pieni siirto urakka.Kaikkea ei voi vielä tehdä,mutta osan. Meidän verashuoneesta (jossa 1½ v nukkuu pinniksessä) tulee vaatehuone.Täällä on tosi huonosti kaappi ja muuta säilytystilaa.Tuo on niin hassun mallinen ja pieni huone.On alunperin rakennusvaiheessa pitäny olla varasto,mutta päättivät viime hetkellä tehdä siitä makuuhuoneen. Olen aina haaveillu yhdestä huoneesta jossa olis kaikkien vaatteet plus liinavaatteet jne. Ongelmana on ollu miehen työhuone jossa vierashuoneen levitettävä sohvasänkykin on ollut,että sekin on vähän liian pieni ku miehellä on tietokoneita ja laitteita vaikka kuinka paljon. :eek: Mutta heitinpä idean,että jos tuo yks on vaatehuone ni eikö sieltä voi purkaa yhden pienen seinän kokoisen vaatekaapin pois ja siitä tulee lisää tilaa/syvennys huoneeseen johon vierasvuodemahtuu. Lastenleikkihuoneessa on pienen pieni "vaatehuone" joka on rappusten alla rakennettu,no sieltä poistuis vaatteet vaatehuoneeseen ja sinne menee leikkihuoneesta kolme isoa trofast lelunsäilytysjärjestelmää.Ja 1½ nukkumispaikan ongelma ratkesi ku sinne huoneseen tulee paljon tilaa ja pinnasängyn saa sinne. Vaatehuone meinattiin rakentaa ikean antoniuslaatikoista ja niiden väleihin tankoja joten mitään kiinteää sinne ei tehdä jos tuo makkari halutaan joskus taas käytöön.Tulipa pitkä selostus.Mutta ollaan miehen kanssa ihan onnessaan ja eilen illalla oli pakko reissun päätteeksi alkaa mittailemaan onnistuuko suunnitelmat.

Niin reissu meni ok,jalat tuntui turpoavan menomatkalla vaikka oli kunnon tukisukat. Itse juhlat meni ok. En sitte saanut sanottua mitään,ehkä parempi niin. Olin niin vaivautunut anopin seurassa,etten oikeestaan puhunu sille mitään. :eek: Sitten kun annettiin niitä kiitos kortteja ku vieraita alkoi lähtee,ni miehen serkku plus vaimo alkoi niin kehuu häitä kuinka erilaiset ja ihanat ne oli ja heillä oli niin hauskaa,ettei muista koska olis silleen juhlinu ja pitäny hauskaa.No siihen ei oikeen viitsi sanoo mitään.

Löysin eilen yhden tapahtuman yhteydessä olleesta kirppiksestä H&M äippäfarkkulappuhaalarit. En ole koskaan raskinu niitä ostaa ja huutiksessakin hinnat nousee niin korkeelle plus postikulut päälle.Nyt sain ne vitosella. Vessassa kävin niitä sovittamassa ja Jasmin oli tuomarina.Mä olin ihan varma,että olen makkarankuoreen tursotun mursun näköinen,mutta kotona ku peilin edessä niitä katselin ni ei ne ollutkaan niin pahannäköiset päällä ku odotin. Se lappuhaalarin masun päälle tuleva lappuosa tuki muuten kivasti mahaa.
Käytiin vielä toisessa tapahtumassa ja siellä myytiin uusia vaatteita alella. Jos jotain tulevan poika vauvan äitiä kiinnostaa ni nappasin super halpoja ihan kivannäköisiä Name it:in farkkuja vauvalle 2 oli kokoa 56 cm ja 2 kokoa 62 cm ni laittakaa mulle yv:tä ni voin laittaa kuvaa. En ala vetää mitää välistä ;) vaikka huutiksessa vois saadakin jotain,mut jos joku haluaa vauvalleen meidän palstalta hankkia ni hinta oli jopa 1?, Ovh oli 14,95?. postikulutkaan ei ole varmaan pahat siihen päälle.

Mun sisko yllätti eilen. Hän ei ole tästä raskaudesta oikeen mitään sanonut tai kyselly vointeja tms. Mä pyysin,että hän katosi yhtä asua h&m:ltä Hesasta ku Tampereelta oli pienet koot loppu. Kaupoissa ei ollut ja hän löysi sen nettimyymälästä. Hän sitte tilasi vauvalle sen 2 asua setin, 4½ v:lle 2 kesämekkoa,1½V:lle yhden kesämekon ja vauvalle sen 2 asun lisäksi jonku ihanan hellesetin jossa paita/mekko ja rimpsu alushousut ja sitte vielä tossu samaa settiä. :eek:
Tuli aivan ihana olo,varsinki kun sisko puhui ekaa kertaa vauvasta tosi iloisesti ja hehkutti kuinka ihana se asu on ja hän vois ostaa vaikka mitä.Tuli nyt ekan kerran sellainen olo,että sisko on onnellinen siitä että meille tulee vauva. Alkuraskaudessa mun sisko syytti mua itsekkääksi ja syytteli muutenki kun teen vauvan vaikka esikoiseni on tällä hetkellä sairaana/huonossa kunnossa eikä voi olla kotona. Muutenki siskolla on varmasti vaikeaa kun hän on aina halunnut lisää lapsia,mutta elämä on mennyt erilailla ja siskoni on 12 v pojan yh.

Mut nyt aamupalaa haukka.Sitte siivoo leikkihuoneen lattialta tuhat lelua pois,että pääsen siirtelee huonekaluja.Mies vie 4½ ja 3 v tänään uimaan Edeniin.Meidän pikku järjestelijä 1½ v pääsee mun kanssa tekee uutta järkkää.

Vointeja ja jaksamista kaikille. Kipeille parannus säteitä. :heart:

NN rv 27+2
 
Kissinminttu toivottavasti vauva viihtyy vielä monta viikkoa masussasi :hug:

Pitää tulla myöhemmin kommentoimaan lisää,nyt vaan hituttaa tää r.diabeteksen kanssa eläminen :headwall:
Mulla oli muutes se 1h arvo 11,3 kun sen olisi pitänyt olla 10 :/

BV ja P 28+0*poks*
 
nikunaku Ihanaa tuo siskosi suhtautuminen :heart: Tuli ihan kyynel silmään =)
Ja hyvä, että huonejärjestelytkin onnistuu :D Taitaa olla vaan aikamoinen homma laittaa kaikki kuntoon :whistle:

*muoks* Ilmeisesti nikunakun siskon suhtautumisesta hormonit alkoi hyrräämään ja itkupuuskan jälkeen kastui yöpaita rinnoista :D
 
Huomenta!
Uusille tervetuloa :flower:
Kissinminttu yritä ottaa rauhallisesti ja tee vain mitä olosi antaa hyvin tehdä! Toivottavasti vauva oysyy vielä viikkoja siellä turvapaikassaan :heart:
Nikunaku ihanaa kun teillä niin iso talo, että voi suunnitella kaikkea tuollaista, oon niin kade :whistle: Mä ihastuin kanssa niihin ikean antonius- sarjaan ja meille tulee sitä kans vaatehuoneeseen, kun joskus syksyllä laitetaan se kuntoon! Oli tosi edullinen ja ihanan näköinen!
Tuo siskon teko oli varmasti helpottava ja sai ihanan olon, kiva veto hältä :hug: Älä turhaan välitä miehen vanhemmista- jos täytyy olla niin vaikea, niin anna olla! Aikuisten pitäisi osata käyttäytyä. Nauti sinä raskaudesta ja järjestelyistä =)

Syli täynnä kultaa mä kans jännäsin, että kai ehdit tulee koneelle ennen ku lähdette ajaa- onneksi tulit! =)

Mä hain kans eilen pakkauksne postista, kun mies kerrankin ehti siihen aikaan kotiin, kun se vielä auki. Oli kivan näköinen setti, mutta jotenkin kauheen haaleeta ja hentoa. Jos meille tulee poika, ei kaikkia kyl tuu käytettyä. Tosin pojalle on vaatteita ihan hirmuisen paljon jo kaapissa. Naureskeltiin kummitytön äidin kanssa, kelle kesäkk syntyy poika, että vaihdetaan sitten vaatteita jos meille tulee tyttö! Tosin onhan meillä siniset vaunut ja pinnasängynpehmustekin tulee olemaan sininen. Mutta sillä tuskin on väliä tulee neiti taikka herra =)

Mä oon ollut monta päivää pääosin yksin kotona, kun mies tehnyt pitkää päivää ja pojatkin lähti isälleen.. Saa masentumaan ja miettimään jos jotain.
Lisämasennusta aiheuttaa kela, mikä ei saa päätettyä koska mulle maksaa! Odottaa kuulemma työnantajalta lisätietoa. Kiva vaan kun haluis pahemmin lykätä lainanmaksua mikä pitäis olla taas pe.. No pitäkää peukkuja että se tulis.
äippärahapäätöstäkään ei ole tullut, kelan sivuilta näkyi ainoastaan tuo pakkaus ja että lapsilisät myönnetty. Niin ja että päivärahaa saan sinne 15.3 saakka, mihin nyt saikkua.
Olo ollut ihan hyvä,mitä nyt verenpaineet hakkaa liian alhaalla eli helposti huimaa :/
Sain muuten sen 1000 palaisen palapelin valmiiksi minkä aloitin silloin tammikuussa :D

Mutta oikein hyvää naistenpäivää kaikille :hug: :flower:
 
Olipas "ihana" yö hikoilua räkää ja keuhkot rohisi ...

Aamusta aloitin heti sokerikäyrän tekoa jotta saan parinpäivän käyrät tiistaiselle diabeteshoitajalle mukaan. Aamusta oli muka heti paasto koholla vaikka mä syönyt eilenkään juuri mitään?
Mua nyt ei silleesti tää rd ärsytä tms...ainostaa kun tulee noita käyntejä tonne sairaalaan suuntaan kun olen siinä rd tutkimuksessakin mukana. Minusta se lekurikin vaahtos turhaan. Tuli sellainen olo kuin olis lapselle paasattu ehhe...Tai sitten mä en vaan tajua realiteetteja? enempi mua ressaa rd:ssä se että se kertoo karua kieltä raskauden jälkeisestä taudin puhkeamis mahdollisuudesta. Harvemmin siitä itse raskaus aikana koituu ns. vaaraa!! vaikka pahimmillaan sitäkin. Rd lisää kuitenkin mm raskausmyrkytyksen puhkeamista jne..mutta joo päivä kerrallaan arvoja seuraten.

kohta puolen tukkua kohti.
 
Kaunista naistenpäivää! :flower:

mamcelli Tervetuloa!

Kissinmintulle Voimia ja tsemppiä lepäämiseen, toivotaan että vauva viihtyy masun matkassa vielä monta viikkoa! :hug:

3xäippä Mä jouduin makkarin lattialta siivoomaan oman tuhannen palan pelin pois kun piti saada pinnasänky pystyyn :| Yhden jo miehen avustuksella kokosin ja n. puoli vuotta sitten alotin uuden jota silloin tällöin olen koonnut... sain mä siihen jonkun 300 palaa kiinni mutta sitten se projekti on vähän jäänyt joten oli paras sitten purkaa takaisin laatikkoonsa odottamaan parempia hetkiä!

imetysliiveistä Olen hankkinut pari toppimallista liiviä joita jo käytän kun on niin mukavat. ei haittaa vaikka menis pieniksi kun olivat niin edulliset. Sitten stockalta ostin kahdet kalliimmat reilummalla ympärysmitalla ja koolla, uskallan toivoa että mahtuu päälle, nyt rinnat kasvaneet jonkun 1,5 kokoa. (ei enää isompia kiitos!)

nikunaku kuulostaa isolta projektilta tuo teidän suunnitelma, mutta onneksi siihen ei sentään liity sitä sängyn siirtämistä! =) Meilläkin säälittävän vähän säilytystilaa, pitäisi keksiä jotain samantapaista!


Ihania ulkosäitä on pidellyt kun on muutaman asteen jo plussaakin! Kiva käydä lenkillä, ehkä kohta saa jo pestä nuo toppahousut kaappiin odottamaan josko ne ensi talvena mahtuisi taas paremmin jalkaan! :LOL:

:wave:

Jasmin ja aarre 32+1 :heart:
 
Projektin ensimmäinen vaihe tehty minkä nyt pysty tekee. Pitäis ikeasta hakee vähän lisää niitä säilytyskoreja ja siihen väliin roikkuville vaatteille vaatetankoja ni sais yläkerran vaatekaapin purettua.Sitte alkaakin toinen vaihe.
Pian äippä*3 : ei meillä kamalan suuri talo ole. Mutta säilytystilaa ei ollenkaan. Hassuahan on,että kun taloon tulee lisää lapsia ni monet varmaan miettis mistä lisähuone uudelle lapselle. Me sitten luovutaan yhdestä huoneesta. Nytkin tuntuu,että kaikki kolme pientä on kokoajan samassa huoneessa ja yhdessä. Veikaan,että aika pitkään pärjtätään kahdella lastenhuoneella.

Ihana ilma,mutta mä en pääse täältä ulos.Pakko siivoo loppuun.Kamala sotku tulee kun tyhjentää paikkoja ja vaihtaa järjestystä.Jos saisi vielä imuroitua ennenku pikkunen menee päiväunille.

Hyvää naistenpäivää kaikille :flower:
 
heips,

Ihanaa naistenpäivää. Me käytiin naistenpäivä brunssilla ja mä olen vieläkin ihan supertäynnä namia ruokaa.

Nikunaku: mistä sä saat ton kaiken energian tohon järjestelemiseen. Mä ihailen sua!

Omaa napaa: tällä viikolla sain kunnon shokkihoitoa lääkärissä. Painoa tullut 5 kg kolmessa viikossa. Sain hirveän saarnan plaa,plaa,plaa... Olin kyllä itsekin shokissa, et miten sitä nyt noin paljon. Tosin ed. kerta oli ollu sen sokerirasituksen yhteydessä, eikä silloin tietysti ollut syöny mitään aamulla. Sit neuvolan jälkeen aloin vielä miettimään, et onpas kummallista, kun en nyt niin PALJON ole herkutellutkaan, eikä kovin taida turvotustakaan olla. Sit kävin kotona omalla vaakalla ja eihän sitä painoa ollu todellaakaan mitään viittä kiloa tullu. Kaks kiloa ois ollut oikeampi tulos. Se lääkärin vaaka on vähän omituinen, se antaa aina vähän eri tuloksen, riippuen missä kohtaa siinä seisoo... ois pitänyt kellojen soida omassa päässä jo siel lääkärissä, niin ois säästynyt siltä saarnalta. Noh, ens kerralla oon sit laihtunut. Ehkä ne sit kehuu siitä ;-)

Lääkäri ei saanut selville onko vauva pt vai rt. Vähän enemmän veikkaili vauvan jo kääntyneen oikeinpäin, mutta nyt kyllä potkut tulee niin alas, että itse epäilen vauvan vielä olevan väärinpäin.

Nyt katsomaan leffaa.

ai niin ja tervetuloa kaikille uusille. Teitä onkin ihanan paljon.
 
Seuraavaksi olisikin jo kiva toukokuussa toivotella hyvää äitienpäivää :flower:

Ihanaa lukea teidän touhuja ja vaivoja =) . Ja paljon on tullut minunkin jälkeen uusia odottajia. Taitaa toukokuussa syntyä paljon vauvoja maailmaan. Mikäs sen mukavampi kuukausi aloitella elämää äitinä.

Imetysliiveistä. Itse aion huomenna mennä rintaliiviliikkeeseen, sillä mulle ei nyt enää mahdu mitkään omat liivit päälle. Pakko ostaa jotkut jo nyt. Mua kans jänskättää, että kasvaako tissit sit viel synnytyksen jälkeen roimasti. Sit vaan käyttää tosiaan toppi mallisia rintiskoita. Niihin saa ängettyä vaikka mitä.

Kissinmintulle toivon vielä useita mahakkaita viikkoja. Kunpa malttais vaavi pysyä siellä turvassa vielä. Olis se outoa ajatella, että se voisi nyt koska vain jo syntyä....Niinhän se on, mutta mulla ei ole yhden yhtä supistusta tullut vielä!!!

Onko täällä muita joilla ei ole vielä supistellut? Mulla viikkoja nyt 31+2 ja ei kyllä supistele. Ainoastaan kiinnikkeet repeilevät tuolla masussa. En osaa edes ajatella miltä supparit tuntuvat. Kai ne sitten tunnistaa :/

Tänään alkoi tavaroiden pakkaus...inhottavaa hommaa muuttaminen RASKAANA. Jää ukon harteille koko homma.
Vielä olis niin paljon tehtävää ennen vauvan tuloa: muutto, auton vaihto, päättökoe koululla, iltarippikoulu jne.....
Tänään mulla muuten tasan 2 kk:tta laskettuun aikaan :heart:

Jatkan pakkailua ja pyykinpesua....
 
Synnytyksen jälkeen kun maito nousee voi rinnat eka olla kuin mitkäkin utareet mutta itsellä ainakin tasottunut siitä sitten kun imetys pääsee käyntiin. Samaa kokoa olen käyttänyt kuin normistikkin.

Sande ja sara
joo kyllä ne supparit sitten tunnistaa. :p harjotussupparitkin kun kaikilla erilaisia. Toisilla vain kovettuu mahaa tai tulee hetkellistä kiristystä usein ilmeisesti kivuttomia toisilla taas yltyy liiaksikin niinku kissinmintillä. Itsellä on todella kipeitäkin ja pitkiä vaikkakaan eivät haitallisia muuten.

huomen pitää muistaa kiikuttaa se pissanäyte. Kummasti se neukkutäti sitä alko kiirehtiin ois halunnut sen jo torstaina vaikka kuukausi sitten viittas kintaalla koko asialle. Viedään ku keretään. Hirvee syynäys päällä..

Katoin tossa turvakaukaloita tilaan kait vauvattaresta Oran kaukalon onpa sitten samaa merkki vaunut ja kaukalot..jaksa lähtä kauppaan kun ne kiikuttaa sen kotiin asti.

aaahhh mä en jaksais enää yhtää yskiä enkä niistää nenää...loppukaa taudit. Miten ihmeessä joku voi synnyttää vaikka flunssassa? kauhee ajatus. Hengittäminen kun kuuluu olleellisesti siihen synnytyksen miten ihmeessä voi hengittää jos joka paikka on tukossa ja samaan aikaan supistaa? muutenkin fyysesti rankka suoritus ..paree sairastaa vaan nyt kaikki...kop kop*
 

Yhteistyössä