TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Neiti-81: Raskas päätös:hug: , mutta luultavasti oikea. Mulle on tehty vko 20 keskeytys, lapsivesi oli pienellä loppunut eikä olisi ollut mahdollista kehittyä kunnolla.
Jaksamisia teidän perheelle kovasti. :hug:

Illalla masussa pientä myllerrystä. Nyt verhojen ompeluun. Sain vihdoinkin verhokangasta eilen =)
 
Kenelläkään pientä murusta energiaa lainata että sais siivottua koko asunnon? |O

Tuntuu ettei tää väsymys ikinä lopu.. :headwall: Sitten masennun kun en jaksa tehdä asioita ja tunnen olevani saamaton... :/ Poden huonoa omaatuntoa että väsyttää..

Therean&vaavi 17+4
 
neiti-81 kovasti voimia :hug: hirvittävän raskas päätös.

Pauzi
:ko mietti tulevaisuutta. Noh mä olen 33.v suurimmaksi osaksi ollut kotosalla, eikä mulla ole edes ammattia. Itse mietin samoja aikoinaan, enkä ole pätkääkään katunut kotona viettämiäni vuosia varsinkaan, jossei tarvitse rahasta murehtia. Nyt kun olen ns. töissä mietin, että olen ollut todella onnekas, kun olen voinut olla lasten kanssa kotona, koska en ole ns. uraihminen. Toiset sanoo, että ovat parempia äitejä käydessään töissä mä olen parempi äiti olessani kotona. :p Miettii, että eläkeikä alkaa kuudenkympin jälkeen niin kyllä tässä ehtii töitä tehdä lapsia ei ehdi.
Nytkin on työpäivän jälkeen jalat ihan muusia ja supistele kesken päivää tosi ihanaa. :x joku kyttää sun hommia hehe kun tottunut oleen itse itsensä herra.

Mä en tunne liikkeitä päivällä ei ehdi edes ajatella asiaa ja illalla nukahtaa suorilta sänkyyn. Oksu kyllä lentää vieläkin..maanantain sit rakenneultra vähän jännittää.

Perhevalmennuksessa en ole koskaan käynyt tai yhden käyntikerran verran se riitti sillo vuonna nakki ja kivi.. :D

Nara ja himppu 18+3
 
On se vain jännä kun omasta mielestä on toi massu aivan valtava ja selvä vauvamassu ja iso se on niidenkin mielestä, jotka raskaudesta tietävät. Mutta ketkä eivät, eivät sitä ole huomanneet niitä muutamaan poikkeusta lukuunottamatta. Mutta pikkuhiljaa alkaa juorut kulkemaan ja itsekin olen asiasta maininnut, kun on tullut puhetta ultraanmenosta yms.

Perhevalmennuksessa kävimme esikoista odottaessa ja itse kävin myös kolmatta odottaessa, kun Helsingissä oli sellainen tarjolla myös uudelleensynnyttäjille ja edellisestä synnytyksestä oli jo 5 vuotta. Myös sairaaloihin olen käynyt tutustumassa, paitsi kuopusta odottaessa, kun en jaksanut reilua 80km matkata sen vuoksi. Ja nyt mun ei ole syytäkään, kun ensimmäistä kertaa menen tuttuun sairaalaan ponnistamaan =) Eli 4 eri sairaalaa on jo tullut tutuiksi siltä saralta.
 
Neiti-81 Syvät pahoittelut ja voimia tulevaan! :'( Joskus se raskain päätös on oikea ja paras. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi. :hug:

Huomenna meillä rakenneultra... jännitys tiivistyy ja on käsin kosketeltavaa. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Ei pysty muuta kirjottamaan... tuun sit kertoon kuulumiset!

Jasmin ja aarre 20+1
 
jasmin84 Oonko merkinnyt sun la:n väärin tuohon etusivun listaan? :ashamed: Mietin vaan että jos sulla viikkoja jo yli 20, että olenko laittanut väärin sun la:n tuonne listalle...

Me käytiin tänään miehen ja mun veljen ja hänen avovaimonsa kanssa syömässä yhdessä ihanassa ravintolassa :p Oli kiva päästä ihan "aikuisten kesken" kun aina lapsen ollessa mukana se ruokailu on vähän mitä on, saa samalla vahtia ettei toinen tipu syöttötuolista ja muutenkin keksiä viihdykettä kun eihän tuon ikäinen vielä malta missään ravintolassa ruokailun aikaa istua paikallaan :whistle:

Nyt alkanut jo ruokahalukin olla pikkuisen parempi, pystyy jo jotain syömäänkin kun pahoinvointi helpottanut. Nyt taitaa olla 4. tai 5. päivä kun ei ole tarvinnut oksentaa, vaikka lähellä onkin ollut. Alkaa tuntua että ehkä tästä sittenkin selvittiin :) Toissapäivänä mulla oli jopa NÄLKÄ! Se oli ihan kummallinen tunne, kun en ole tuntenut ruuan suhteen moneen kuukauteen muuta kuin äklötystä :x Ehkä se painokin alkaa sitten pikkuhiljaa kääntyä nousuun, tähän mennessä on tippunut jo melkein 8kg siitä mitä painoin plussatestiä tehdessä!

Huomenna olis esikoisen muskarin joulujuhla ja sitten lähdetään ajamaan Jyväskylään mun kummilapsen perheen luo :heart: Onkin ollut jo niin ikävä heitä, kun ollaan viimeksi lokakuun alussa nähty vauvan ristiäisissä. Harmi vaan että ehditään vain päiväseltään käydä, kun on niin kamalasti menoja näin joulun alla ja vieraita käy meilläkin, että käynnit on sitten vähän sellaisia pikavisiittejä :/

Jokos olette kaikki joulukortit lähettäneet? Mä tilasin netistä, ja jännään ehtiikö ne tulla huomenna tai viimeistään maanantaina, että ehtisi laittaa postiin sillä halvemmalla merkillä. Yritin poitsusta ottaa kuvia, mutta eihän se pikku tonttu ollut samaa mieltä ollenkaan tonttuhatusta, niin tuli sitten vaan yksi sellainen kuva jossa on hattu päässä, muuten koko ajan heitti sen pois päästään :xmas: Mutta eipä tuo mitään haittaa, jos ei halua sellaista pitää niin ei sitten pidä :heart:

http://www.aijaa.com/v.php?i=3225939.jpg

Tässä yksi tonttu-kuva :wave:
Huh kun salama paljastaa vasta pestyt ikkunat, noita pieniä sormenjälkiä vaan tulee niin nopeasti että saisi joka päivä olla pesemässä ikkunat jos meinaisi että ne kestävät lasinkirkkaana :LOL:


Siksakkia & Toivo 18+6
 
Neiti-21 Voimia koko perheelle :hug:

Täällä on ollut niin suunnatonta väsymystä ja unettomuutta, että hyvä kun on jaksanut töissä käydä. Neuvolassa kyllä viimeksi ehdottivat sairaslomaa. Ensi viikko on vielä töitä ja sitten on viikon loma. Katsotaan, jos loma auttaisi tilannetta.

Jätin tuosta välistä lukematta suurimman osan, joten jatkan tästä taas lukemista eteenpäin. Anteeksi, että näin "kylmästi" hyppäsin yli teidän kuulumiset :ashamed:
 
sympatiat sompiolle unettomuudesta. Itsellä oli sitä pari vuotta..nyt taas palannut onneksi ei niin pahana mitä nyt välistä heräilee tunnin välein. Pääasia että saa edes nukuttua vaikka sitten pätkissä kun tietää mitä se voi olla pahimmillaan ... :/
itse olen kans kuolemankielissä töissä mutta tiedän että se loppuu ens viikolla niin sisulla pakko jaksaa..en tiedä miten jaksaisin jos olisin vakituisena tai siis siihen äippälomaan asti töissä..tsemppiä vaan töissäkäyville.

OKSENTAAKO? kukaan muu enää kuin minä.. :snotty: miksei tää lopu? joka ruuan jälkeen tulee myös heikko olo..ei siis oksettava vaan heikko. Oksentaminen ajottuu aina iltapäivään..voisko tuo muu ruuan jälkeinen heikotus liittyä sokereihin? Mun piti mennä paastosokrun mittaukseen tässä alkukuusta, mutta en ole kerennyt..mulla on paha aavistus että oksennan synnytykseen asti..eiiiiii :( hitto kun viikkojakin on jo kuitenkin lähemmäs 19.

nikunaku mites äitis reagoi et ole tainnut kyllä kirjoittaa. Itsellä kertominen vielä edessä. :$ :p

jouluinen hedelmakakku pitäs leipasta ..jaksaakohan tänään. Postissa kipasta mun vauvanvaatetilaukset tuli.. :p H&M alesta. Tais olla itselle pari isompaa paitaa..mahtuu maha. masutuubit tuli kyllä tarpeeseen töissäkin välillä huomaa että pusero on kivunnu yli mahan ei olis kiva näytellä paljasta mahaa onneksi tuubi pelastaa heheh..

Millo mä kirjotin että en tunne liikkeitä no nytpä tunnen..jeee!!

nara ja himppu 18+4
 
Tulin lukemaan Neiti-81:n kuulumisia ja toivoin niin kovasti hyviä uutisia. Teillä on niin kovat ajat nyt. Ei tuollaista voi edes kuvitella.. Koita jaksaa! :hug:

Minä olen ollut pimennossa nyt alkuviikon, kun sunnuntaina tai maanantaina (en muista edes tätä ) alkoi kauhea oksentaminen. Mikään ei pysynyt sisällä ja kaiken huippu oli, kun pyörryin vessaan ja oksensin päälleni. Sain raahauduttua neuvolaan, makasin siellä odotushuoneessa ja sain luojan kiitos sairaslomaa reilun viikon. Mies vielä pahaksi onneksi koko viikon kertausharjoituksissa, joten yksin oli pärjättävä ja koirakin piti hoitaa. Unien jälkeen lähdin ajamaan vanhempien luokse ja olin siellä toipumassa, mistä lie. Epäilin jo, että kyseessä on joku muu, kenties ruokamyrkytys tai mahatauti, mutta ilmeisesti se oli sitten kuitenkin ihan tätä.. Nukuin päivät, välissä oksensin ja koitin syödä nakertaa jotain todella huonolla menestyksellä. Ylämahakin oli monta päivää hirveän outo, vaikutti ihan yöuniin.

Nyt on olo jo parempi, muttei ihan vankka vieläkään. Meinaa vetää apeaksi, kun mietin, ettei tämä kenties lopukaan. Pelkään niin sitä oksentamista ja kun minulla on vielä taipumus pyörtyä, niin sehän on vaarallista! Mutta silti olen kiitollinen ja onnellinen, että pienellä oli/on kaikki hyvin. Lääkäri ultrasi mahan päältä ja siellä pikkuinen hankasi poskeaan kädellä! Se näky kyllä auttaa jaksamaan =) Kummasti vaan aaltoilee tämä pahoinvointi. Mietityttää mitä ne työpaikallakin ajattelevat. Kuinka moni edes uskoo, että voin pahoin, kun välillä on hyvä olo..

Iloista viikonloppua kuitenkin kaikille, toivottavasti Neiti-81 löytäisi myös hymynaiheita, vaikka tiukkaa varmasti tekee.
 
en ollutkaan kirjoittanut äitini reagoinnista. Ihme kyllä ei ollut mitenkään kamalan negatiivinen. Kai ne on ymmärtänyt ku ollaan kokoajan vihjailtu yhdestä vielä. Kerroin,että kävin sokerirasituskokeessa.Siihen äiti sanoi...ai niin joo sä olet kuulemma raskaana. Kyllä.Onneksi olkoon.Sitte sain pientä naputusta siitä kuinka aion saada esikoiseni hyväksymään uuden vauvan. Ei sen enempää.Kunnes oltiin Ikeassa syömässä.Istuttiin pitkässä pöydässä jossa oli pari muutakin perhettä lasten kanssa. Mun lapset ei syönyt mitään,halus vaan leikkimään ja viimeinen piste oli ku vieressä lapset alkoi syömään jäätelöä.Siinä ku lapset oli pahimpia kauhukakaroita mun äiti kovaan ääneen sanoi montako vauvaa aion tämän jälkeen vielä tehdä.Sanoin,että kai tää on se viimeinen.Äiti siihen kovaan ääneen,että kai minä sen jälkeen aion mennä johonki operaatioon? Kaikki kääntyi katsomaan.Nolona mietin mitä ihmettä vastaan ku eihän sitä koskaan tiedä jääkö tämä viimeiseksi.Sanoin vaan etten ole ajatellu asiaa vielä niin pitkälle.

Huomenna onki sitte appi vanhempien reaktio nähtävissä ja kuultavissa.Maha on jo niin iso että näyttää selkeästi,että on raskaana. Huomenna vietetään pojan 3 v synttäreitä.

Meillä on vaan sen verta p tilanne tällä hetkellä että meidän kesäisissä häissä miehen isä ja mun sisko otti yhteen.Siitä seuras ettei esim. pojan synttäreille halua vanhemmat tulla samaan aikaan!!! Mites sitte ens kesänä ku on ristiäiset??? Sais jo selvittää välinsä kuten lupasivat 2 viikon häämatkamme aikana.

Nara: Voiskohan se huono olo tai heikotus olo ruuan jälkeen johtua sokereista? Voisitko joku kerta mennä neuvolaan niin että mittaisivat 1-1½ h ruuan jälkeen arvon.

Kaikille jaksuja töissä käymiseen. En todellakaan jaksaisi.On ihanaa ku saa olla lasten kanssa kotona.

Mutta nyt lähdetään kauppaa ostamaan tarjoamisia huomisiin juhliin.

NN rv 15+0 (16+1)
 
Voi Neiti-81 :'( . Tiedän että mitkään sanat eivät riitä lohduttamaan kun kokee menetyksen enkä voi kuvitella mitään pahempaa kuin oman lapsen menetys. :hug:

Omaan napaan...
Minua väsytää ihan jatkuvasti ja tämä pirun nuha ei helpota yhtään asiaa. Sitten tunnen itseni koko ajan kiukkuiseksi ja tiuskin miehelle jatkuvasti :ashamed:
En tiedä millä minä purkaisin tätä kiukkua...Täytyykö hommata nyrkkeily säkki.

Tytti ja "Papu" 15+5
 
Nara: Minä oksentelen silloin tällöin. :/
Eilen illalla ku mentiin nukkumaan toinen pikkuisista pukkas päätänsä masun nahkaa vasten niin, että käteen tuntui sellainen kiva kohouma :heart: Oli aika metkan tuntuinen.

Jouluverhot sain eilen laitettua, jippii.

Monet kerrat ajatellut neiti-81:stä, toivon kovasti jaksamista teille. Hyvä, että teillä ne kaksi päivänsädettä. :hug:

 
Rakenneultra ONNELLISESTI takana ja hyvin meni! Olin kauhusta kankeana vielä siinä ultrauspöydällä maatessani ja katselin monitoriin varmana siitä että kohta se lääkäri kertoo jonkin olevan hullusti. Mutta pikkuinen näkyi oikein selkeästi ja kaikki mitat normaalit ja elimet kunnossa. Liikkui hyvin ja varmana poikana piti setä tapausta. Voihan olla että synnytyksessä yllätytään mutta tällä hetkellä elämme siis vaaleansinistä unelmaa! :heart: :heart: :heart:
Aivan IHANA fiilis! Mulla ja miehellä molemmilla on ollutkin ihan poikaolo, mieskin ihan tyynenä sanoi että tiesi pojan olevan tulossa vaikka minun kanssa ei kyllä ole yhtään spekuloinut. Käytiin leivoskahveilla ultran kunniaksi ja illalla oli vielä minun päästävä lenkille tuulettamaan ajatuksia. No okei, käytiin me muutama vauvannuttukin ostamassa samoin tein :D :heart:



Siksakkia Et ole merkinnyt väärin vaan np-ultrassa vauva olikin kolme päivää vanhempi
eli 20+2 kuin mitä neuvolassa laskettu 19+6. LA ei kuitenkaan muuttunut mutta mennään nyt
tuon ultran mukaan niin on tarkka. Nytkin rakenneultrassa vauva vastasi hyvin viikkojaan. :wave:

Ihanaa viikonloppua kaikille!

:heart: :heart: Jasmin ja Herra Aarre 20+2 :heart: :heart:
 
jasmin84 kiva että kaikki oli hyvin ja saitte vielä tietää sukupuolenkin!toivottavasti meillä on yhtä hyvä onni matkassa :ashamed: ultraan vielä 3vkoa..

neiti-81 sun kuulumisia on aina niin surullista lukea,kovasti jaksamisia sinne.. :hug:

tytti83 täällä ollaan kanssa niin kiukkusta että.. |O mies joutuu koville toisinaan ku oon tällänen hormooni-hirviö :snotty:

viimeyönä näin unta että vauva syntyi,se oli tyttö.synnytys kesti 1h4min.oonkohan ennustaja..?saas nähdä :LOL:

toinen&tyty 17+4
 
itkuhan tässä tulee lukiessa teidän kirjotuksia,siis ilosta ja surusta. itsellä on maanantaina rakenneultra ja jännittää niin ettei taho pöksyissä pysyä...toivotaan että kaikki olis hyvin.
onko kellään ollu rinnat kovin kipeet?mulla on välillä niin kipeet että tulee melkeen itku,kestää kerrallaan n.5min... muuten on mennyt ihan hyvin.pahoinvoinnit helpottanu.
rv 19+5
 
Kiva kuulla hyvistä ultra kuulumisista. :)

Duello Jep, varsinkin nännit..joskus jopa hipaisu sattuu :/ Hyvä että sun pahoinvointi on helpottanut. Onnea rakenneultraan. :)

Itsellä on sellainen olo välillä että ihan kun masussa ei olis kaikki hyvin. :/ Yritän ajatella että on vainoharhaista..mutta mutta...

Therean&vaavi17+5
 
:wave:

Vihdoin uusi tietokone! :D Jee! Pääsen taas tänne teijän kanssa höpisemään. :)
Hienoja ultrauutisia monella! Hyvä hyvä! Oma rakenneultra jännittää IHAN kamalasti... :ashamed: se on 9 päivän päästä...

neiti81 voi että... kuulostaapa nyt kurjalta!!! :hug: Jaksamista ja voimia sinne vaikean asian kanssa!!!

(.) Dodo potkii jatkuvasti joka päivä! :) Siippakin tunsi liikkeet viikko sitten kun Dodolla oli menossa jumppatunti ja se heitteli voltteja massussa! :D Masu kasvaa, profiilissa uusi kuva. Iskiasvaivat piinaavat selkää, mutta eivät vielä kovin pahasti. Pistää aina välillä kun n ousee ylös tai on jossain tietyssä asennossa... :snotty: toivotaan ettei pahene.

EM ja Dodo 18+4 :heart:

*muoks jostain syystä ei näytä kuva päivittyvän profiiliin... höh. No ainakin siinä masukuvapinossa se on. :)
 
nara
täällä toinen joka oksentaa edelleen.. jos en pahoinvointilääkettä söisi niin oksentaisin varmaan koko ajan , niinkun edelleisessä raskaudessa.

itse olen kanssa jo olevinaan tuntevani liikettä, sellasta möyryämistä mahassa..kuulostaako tutulta kenelläkään?

mulla on kummallisia kipuja ympäri alavatsaa, hetkellisiä vihlomisia ja niitä on aika usein.. liekö normaalia, kun en muista edellisesta raskaudesta.. ei kuitenkaan hirveen kipeitä, joten en ole ollut kovin huolissani.

rv 18+4
 
Jasmin84 onnea poika kuulumisista! =)
Tytti83 Mulla kans sama juttu, siis ihan ärsyttää tää oma käyttäytyminen!! :ashamed: Suutun ja tiuskin joka asiasta miehelle ja itken pienemmästäkin asiasta!! :( Tälläkin hetkellä MöksMöks kumpikin !! :$ Täytyy vissii lähteä tuulettumaan tonne ulos hetkeks ettei mee koko päivä piloille..

Mutta mukavaa v-loppua teille muille! :D

T:toukotytsy+masukki 18+6
 
sannulii: Mulla varmaan just tuollaista tuntua ku nousen autosta ja lähden kävelemään. Ei tunnu mukavalta.

Otin kans äsken masukuvan. Liitän tähän.

17+3

Meillä uusi kisunpentu. Isompi kisu 7kk. Kova meno päällä. Pentua hieman pelottaa välillä ja pitää sähistä :D
 
Moikka pitkästä aikaa!
Täällä jo muillakin rakenneultrat kolkuttelee ovella ja ainakin Jasmin oli jo käyny. Meillä oli kanssa torstaina rakenneultra ja kaikki kunnossa.Onneksi. Oli niin ihana tunne, kun tiesi että nyt vaan odotellaan että aika kuluu ja lapsi syntyy...ei tarvi toivottavasti ultraan enää mennä. Mua nimittäin esikoisesta syynättiin niin tarkkaan, että se kävi jo tosi stressaavaksi. Nyt saa ottaa rennommin. Ja niin, POIKA on tulossa. On kuva sen vehkeestäkin ;).

Olen aina ajatellut olevani vain tytön/tyttöjen äiti...älkää kysykö miks...joten nyt saa miettiä ihan uudelta kantilta tätä elämää. Ihan jännää. Ja aika kivoja vaatteita on pienille pojillekin kaupoissa... :heart:

Noh, taidampa jo alkaa valmistautumaan iltaa varten. Kuudeksi pitäisi olla yksissä pippaloissa ja valmistautumiseen menee aikaa...Hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä