TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Vieläkö mahtuis yks mattimyöhänen mukaan?

Elikäs... Olen 26-vuotias (täytyi oikein laskea kuinka vanha olenkaan), toista lasta odottava äiti Varsinais-Suomesta. Esikoistyttö on syntynyt toukokuussa 2004, eli tässä jännäillään tuleeko lapsille sama syntymäpäivä, kun lasketuissa ajoissa on vain neljän päivän heitto. Laskettuaika on siis 23.5. (ainakin neuvolan laskujen mukaan).

Juttujanne olen tuossa viime aikoina lueskellut, täytyy varmaan kaivaa esille vielä noi ihan alkupään jutut, jos pääsis vähän enemmän kärryille, että missä mennään.

Tänään pukkasi sitten viikko sairaslomaa, kun kärsin niinkin ihanasta raskausajan vaivasta kuin SUONIKOHJUT. Toinen jalka on kuuma, puristava ja kuin seitsemänkymppisellä mummolla, eli ei tartte ens kesänä minihameessa paljon kuljeskella. Sitten vielä olen tutkimuksissa, joissa selviää, että onko mulla suurentunut riski tukostaipumukseen ja veritulppaan. Perinnöllinen taipumus, joka löydettiin pikkusiskolta syksyllä ja tänään pitäis selvitä onko sama äidillänikin. Itse odottelen tuloksia vielä pari viikkoa. senkin takia vähän jännittää millaiseksi tuo koipi oikein muuttuu.

Rakenneultra olisi 22.12. eli pari viikkoa vielä odottelua. Vauvan liikkeistä ei ole vielä ihan sata varmoja tuntemuksia. Esikostakin tunsin vasta jossain 20. viikolla ja nyt on ilmeisesti istukkakin vielä etuseinämässä, mutta eiköhän ne sieltä pian ala tuntumaan.

Katsotaan mihin tämä teksti mahtaa ilmestyä, kun ensi kertaa palstalla kirjoittelen...


Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

PieniRunotyttö ja "Martta" 16+2
 
moikka!

täällä käyty neuvolassa ja kaikki oli hyvin.kohdunpohjan korkeus mitattiin ja se oli 16cm.hemppa oli ihan hyvä ja sydänäänet 155 :heart:

pienirunotyttö tervetuloa :hug:

täälläkään ei liikkeet vielä tunnu mut neukkatäti sano et istukan paikasta johtunee et ei viel tunnu :whistle:

toinen & tyty 17+0
 
Tervetuloa Runotyttö ja paljon tsemppiä Neiti81:lle :hug:
Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja lähes joka päivä, mutta itse en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa pitkiin aikoihin... Noh parempi myöhään kuin ei milloinkaan... tai jotain ...
:D
Mä en kanssa löydä vatsastani kohdunpohjaa. En löytänyt sitä ekastakaan ja muutenkin oli hämmentävää kuulla kun odottavat kaverit puhu kuinka ne tuntee missä on lapsen jalka ja milloin lapsi on missäkin asennossa. Pitäisiköhän tutkia itseään tarkemmin :snotty:
Rakenneulta olisi 16.12 ja jo kovasti odotellaan sitä. Toivottavasti kertovat kumpi tulee kun olen niiiiin kärsimätön. Itsellä edelleen ehkä vähän enempi tyttö tunne, mut eihän sitä tiedä...

Ollaan menossa kyllä vielä 4d:hen ja siellä sen sukupuolen sit viimeistään kuulee, mutta se on vasta ensi vuoden puolella.

Jos joku muuten jaksaa päivittää niin mun laskettuaika siirtyi päivälle 30.04.
 
Hienoja uutisia Jonzilla =)

Ellen77, onko sulla rakenneultra Satamakadulla? Mulla on meinaan samana päivänä kans rakenneultra klo 11.00 :)

Täällä ollaan sairaslomalla. Viikonloppuna iski flunssa ja tänään kävin työterveydessä ja ajattelin että josko sais pari päivää levätä, nii lääkäri kirjoittikin 4 päivää.

Lauantaina iski myös oudot alavatsakivut. Ei pystynyt seisomaan eikä kävelemään, kun tuntui ihan siltä kuin joku olisi puristanut alavatsaa. Ei auttanut muu kuin makaaminen. Tänäänkin on vielä kerran tuntunut samanlaiselta. En tie voiko johtua flunssasta vai mistä. Pitänee varmaan soitella neuvolaan, jos ei mee ohitse...


 
wendy ettei olis suppareita. Mulla ainakin on supistellut jo jonkun viikon. Tulee ihan levossa niin ettei pysty liikkumaan eli ei ole mitään repäisykipuja. Edellisessä raskaudessa alko kans ajoissa supparit tosin ne saaneet mitään vahingoa aikaan.

pienirunotyttö tervetuloa :flower:

 
Jonzille onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:
Meillä myös ajat aina tuolla polilla myöhässä. Meillä on ollut melkein jokainen käynti jo melko aamusta, 9-10 aikaan, mutta silti jo silloin ajat ovat olleet vähintään tunnin myöhässä, joskus odotettu yli kaksikin tuntia. Sama lääkäri hyppää siinä polin puolella ja saattaa joutua kesken kaiken synnytyssaliin niin tietty poli-asiakkaat odottaa kun ei ole niin kiirellistä.

Therean Esikoista odottaessa mulla alkoi tulla maitoa jo ennen puoltaväliä, ja sitä tuli välillä niin paljon että jouduin käyttämään liivinsuojia koko loppuraskauden. Nyt maitoa ei ole vielä tullut vaikka pelkäsin että mitenköhän käy, kun lopetin esikoisen imetyksen vasta lokakuussa. Ajattelin että jos käykin niin ettei maidontulo lopu tässä välillä ollenkaan :LOL:

Beija Onnittelut ultra-kuulumisista ja esikoiselle synttäreiden johdosta :flower: :flower:

PieniRunotyttö Lämpimästi tervetuloa mukaan :wave: Lisään sinut etusivun listalle. Siitä ensimmäisestä viestistä, laskettujen aikojen jälkeen, löytyy linkit aikaisempiin keskusteluihin.

Neiti-81:lle onnea tulosten kuulemiseen, voi kun ne vaan olisivat positiivista kuultavaa :hug:




Siksakkia & Toivo 18+3
 
Wendy mulla on rakenneultra Satamakadulla silloin 16 päivä, mutta "vasta" kello 14.40. Viestitä sit heti kertoiko ne sukupuolen. Vai haluatteko edes tietää? MALTTAMATON MINÄ!!!!

Mulla oli kanssa tuossa kaksi viikkoa takaperin hirveitä alavatsakipuja ja olin Taysissa niiden takia tarkkailussa yön yli. Epäilivät kaikkea umpparista lähtien. Onneksi kivut sitten itsestään helpottivat makuulla olon myötä.
Luulen kanssa, että ne olivat kivuliaita supistuksia, jotka tulivat edellisenpäivän 16tunnin istuskelusta (bussimatkat, koulutus, pikkujoulut)...
Onneksi pääsin silloin yöllä 03.30 ultraan, missä katsoivat, että vauvalla oli kaikki hyvin.
Epäilevät umpisuolta helposti raskaana olevilla, koska se kuulemma yleensä puhkeaa raskaana ollessa ja tulehtuu nopeampaa (varmaan hormooneista johtuvaa)...
 
Ellen77, me ei meinata selvittää sukupuolta, mutta kyllä Tampereella kerrotaan, jos vaan selviää. Kaveri oli kuukausi sitten rakenneultrassa ja olisivat halunneet selvittää, mutta lääkäri ei kertonut, koska ei ollut aivan varma asiasta. Toinen kaveri sai elokuussa lapsen ja niille oli ainakin kerrottu sukupuoli. Eli uskoisin, että saatte tietää, mikäli lääkäri sen vaan näkee selkeästi.

Mulla alkoi myös nämä vatsakivut 3h kestäneen leivonnan yhteydessä. Eilen kipeytyi kans, kun piti 2h istua autossa. Tais olla vähän liian rankkaa hommaa flunssaisena. Toivottavasti nämä 4 sairaslomapäivää auttaa. Vähän kyllä mietityttää, että pitäiskö soittaa neuvolaan ja päästä kans tarkistukselle. Liikkeitä olen myös tuntenut todella paljon lauantaisen jälkeen. Ennen sitä kun tunsin vain satunnaisesti joinakin päivinä...

[edit] Neiti81:lle peukkuja =)
 
Kiva että on tullut hyviä ultrakuulumisia rakenne ultrasta ja ihanisa kuvia myös Jonz
Itelläni on viellä aikaa rakenne ultraan se on 8.1. Aika kyllä tunttuu menevän ihan siivillä kohta on jo joulu. Vaikka minäjoudun olemaan jouluaatto aamuna töissä :headwall: , no täytyy ajatella positiivisesti että ensi jouluna ei ainakaan tarvi olla töissä.
Viikonloppuna kerron minun 9v kummi-tytölleni että meille tulee vauva. Hän oli aivan innoissaan, odottaa jo että pääsee työntämään lastenvaunuja :LOL:
Maidon tulosta ei ole viellä havaittu.
No nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja laittaa pyykit kuivumaan.

Pidän peukkuja pystyssä sinulle Neiti-81

Tytti ja "Papu" 15+1 :heart:
 
Wendy Samaa mietin heti kun luin juttusi ettei olis suppareita.
Itsellä niitä on jonkun verran tullut, ei kipeitä mutta napakoitakin etenkin jos touhuaa enempi.
Lepo on auttanut minulla.

Jep jep, olo on kuin kävelevällä meijerillä. Kuopuksesta alkoi kanssa melko aikaisin mutta liivinsuojia jouduin alkaa käyttämään vähän myöhemmin odotuksen edetessä. Toivon mukaan myös nyt menis vielä jonkun aikaa ennen kuin alan vuotaa enemmän. :)

Ja ilahduin kovasti kun huomasin täällä tänään niin monen kirjoittaneen josta ei ole kuultu aikoihin.:) Jatkakaa ihmeessä!

Therean&vaavi 17+1
 
Meidän pikkuinen on selvästi jo nyt mustasukkainen siskolleen ;) Jos tyttöä kannan, vauva potkii kovasti tyttöä... ja mun paran nahat on siinä välissä :kieh:

Mulla kohtu tuntuu selvästi ja yläpää on siinä navan korkeudella vähän yläpuolella jo ja alapuoli tietty kohdunkaulan päässä, mutta mielestäni korkeammalla nyt kuin ihan alussa :/

Meillä on rakenneultra vasta joululomalla ja malttamattomana sitä odottelen.

Juu ja taas pitäisi muistaa tilata kaikki ruoat ilman tomaattia... ainakin hampurilaiset. Menin sitten Mäkkäristä tilamaan hampparin ja tomaatti oli ihan mätä ja mun makuhermot on yleensäkin herkät tomaattien suhteen ja nytkin melkein veti vatsan pohjan tyhjäksi, mutta onneksi jäi kolmeen yökkäykseen ja sylkemiseen... olisi ollut kurja jos kunnon laatat olisi siihen pieneen hamppari laatikkoon lentäneet :snotty: Aikaisseminkin on raskausaikana käynyt näin.
 
Huomenta kaikille! Pitää äkkiä kirjoitella, ettei tipahdeta kakkos sivulle :)

Niin palatakseni vielä siihen ultraan niin on varmaan aika paljon lääkäristä kiinni haluaako lähtee arvailee. Edellisessä raskaudessa oli Tampereella Koskiklinikalla raskausviikolla 16 ja Operonissa viikolla 22 ja kumpikaan ei suostunut kertomaan sukupuolta.
Voi tietty olla, että eivät olleet siitä varmoja ja/tai vauva oli huonossa asennossa.

Mulla edelleen nää oudot alavatsakivut jatkuu. Ei varmaan tee hyvää kun joutuu päivät istumaan koneella ja illallakaan ei oikeen kerkee lepäileen... siitä pitää huolen vilkas alle 2-vee. Välillä on hyvä jos pääsee suoristettua itsensä ylös tuolilta.
Taas omaa napaa vali, vali
:snotty:
 
Huomenta!!
Jaahas,oli sitten aamulla lehdessä että kertakäyttövaipat otettais ehkä pois äippäpakkauksesta. Meneeköhän se läpi?? no meille ei sitä pakkausta tule kun tänä vuonna ollaan jo yksi saatu mutta harmittaa muiden puolesta jotka niitä haluaisi käyttää..
Tuosta sukupuolesta,ajateltiin että vois pitää yllätyksenä jos ei tuo lääkäri vahingossa kerro sitä.Esikoisesta en tiennyt ja oli kyllä mahtavaa tietää vasta kun poika oli ulkona.Toisesta saatiin epävarma tyttö.joten olisi kiva että tämä "viimeinen" pysyy salassa loppuun asti. :)

neiti-81 peukkuja

Nyt esikoisen kanssa kalenterin availuun.Heipat kaikille :)

luppa- ja kirppu rv 16+4
 
Jonz Onnea ihanista ultrakuulumisista, taas alkoi oma ultra jännittää ihan sikana! No onneksi sinne pääsee perjantaina! Onnea vielä! :flower:

PieniRunotyttö Tervetuloa joukkoon! Täälläkin sukurasitteena veritulppa ja yhden päivän olen jo ensiavussa viettänyt kun jalka oli niin kipeä ja trombiepäily... onneksi mitään ei löytynyt ja veri virtaa hyvin. Kuitenkin napapiikkejä pistelen koko raskauden ajan juuri veritulppariskin vuoksi! Toivottavasti sinä saat siitä parempia uutisia, noi piikit ei oo kivoja! :kieh:


Hyvä kuulla että VAS:sissa kerrottu sukupuoli ainakin vielä -07, ei puhuttu tarkemmin tämän tuttavani kanssa että milloin hän on tuollaista kuullut että ei kerrottaisi.. itse hän on synnyttänyt -05 ja silloinkin sukupuoli saatiin kyllä selville... Pitänee vähän suodattaa kun kaikenmaailman juttuja sitä kuulee ja sitten oma pää menee ihan sekaisin kun ei tiedä mitä uskoa! :headwall:


Hei, huomenna ekaan PERHEVALMENNUKSEEN! Aikooko kuinka moni osallistua?

Reipasta tiistaita!

Jasmin ja aarre 19+6 :heart:
 
Hih. Perhevalmennukseen ei mennä tällä kertaa kun esikoista odottaessa käytiin. Miehen sai raahata sinne melkein väkisin kun ei ehtinyt koskaan lepäämään töiden jälkeen eikä olis halunnu ja pari kertaa ottikin ja nukahti kesken kaiken. :D
Tosin näin ainakin kahden muunkin miehen nuokkuvan pahasti muutaman kerran. :xmas:

Oli vaan pakko tulla sanomaan. :)

Eilen oli sitten vielä iltapäivällä hammaslääkäri ja Tessu ihastui kovin siihen että äiti oli vähän pää alaspäin makuulla ja pyöri ja temmelsi koko sen ajan ku mun paikka uusittiin. Se vähän ahdisti siinä asennossa ja olikin pakko juosta vessaan kun pääsi pois tuolista. =)

Jonz&Tessu


Muoks. Huomenna puoliväli! Herranjestas ku aika juoksee! :heart:
 
Mä en oikeesti enää jaksa!
SatKsista soitettiin: SOLUVILJELY EI LÄHTENYT KASVAMAAN!
Eli ei mitään tietoa antanut. Huomenna uudelleen punktioon sitten :'( :'( :'( :'(
Kuulemma äärimmäisen harvinaista, mutta joskus näinkin käy kuulemma. Ei välttämättä huono merkki mutta kuitenkin. Huomenna siis sama helvetin rumba odotteluineen alusta.

T:Neiti, rv 17+3
 
Neiti voi ei ! :eek: Toivottavasti sulla on siellä joku jolta saat tukea.. :hug:

Neuvolassa käytiin aamusella, hemppari lähtenyt pienesti nousuun ja pissakin oli puhdas. Täti kyseli heti alkuun onko liikkeitä tuntunut ja pikkuinen hutas saman tien. :)
Syke oli 140-144. Pitäskö uskaltaa sen mukaan ounailla poikaa? :p :D

Ihan hurjaa että Jonz on jo saavuttanut puolvälin! |O

kissinminttu 16+6
 
Neiti-81 Ihan kauheeta tommonen. :hug: Edelleen toivon kovasti että teiän pikkuinen ois kunnossa.

kissinminttu Se on toivottavasti kaikilla vielä edessä se puolivälin saavutus. Eikä ees kovin pitkän ajan päästä! :D

Jonz&Tessu
 
Teretulemast Runotyttö! :heart:
Ja voimia Neiti-81, arg, ihan kauheelta varmasti tuntuu tuollainen odottaminen! :(

Mulla on huomenna synttärit, saa nähdä mitä mies mulle lahjaksi keksii. Ois kiva saada uusi puhelin,kun entinen on ihan hajoomispisteessä, teippiäki siinä pitämäs kasassa... ja ois kiva päästä ihmisten ilmoille ja ilman tuota esikoista muutamaksi tunniksi edes... huoh.... Oon ainakin vihjaillu noista kaikista, niin ja kampaajastaki sanoin et ois kiva päästä... :D

Esikoinen yski yöllä, ja oli valveilla 3 tuntia aamuneljästä johonki kuuteen seiskaan, sit nukku tunnin ja hengitys oli sellasta outoa... Nyt on ihan normaali... Mitähän tuo oli...? Meillä oli kaikilla kauhee flunssa joku alle kuukausi sitten....

Mulla on alkanu kauheen pesän laitto, eilen siivosin koko kämpän ja jynssäsin jääkaappia... Into tarttu mieheenki, se moppas lattioita moneen kertaan... :LOL:
Ehk mun hormonit sekottaa sitäki...
Yöllä saa juosta edelleen vessassa, eipä siinä, ei mulla missään vaiheessa vessassa juokseminen helpota. :headwall:
Ens viikolla neuvola uudessa paikassa, jännittääääääääää....
Missähän mun synnäri sitten on, kerta me asutaan Vantaalla...? No kai se selviää.... ja ultra aikakin ois kiva saada ens viikolla neuvolasta...

Taidan laittaa ton tyllerön päikyille, niin saa iteki levähtää, on aika väsy ku se viime yö oli mitä oli.
 
Onpas siitä jo aikaa, kun viimeksi ehdin tänne kirjoitella. Lukemassa olen sentään välillä ehtinyt käymään. Töissä ollut "vähän" kiirettä. Mutta eipä mulle oikeastaan mitään uutta edes kuulu. Vatsa kasvaa ja vauva on alkanut liikuskelemaan niin kovin, että tunnen silloin tällöin pieniä liikkeitä. Rakenneultra on ensiviikolla ja odotamme sitä innolla.

Neiti-81:n tilanne on ollut aika hurja, toivotan onnea matkaan ja jaksamista!

Onko teillä muuten mitään vinkkejä (netti)kaupoista, joista saisi ostettua mamma-mallisia juhlavaatteita? On yhden virallisemmat juhlat tiedossa ensi vuoden alussa, enkä meinaa nytkään mahtua mihinkään vanhaan mekkoon. Olen kierrellyt Helsingin kauppoja, mutta kaikkialla on tarjolla vain sellaisia venähtäneitä trikoomekkoja. Haluaisin jonkun vähän siistimmän vaatteen.

Under 18+3
 
:hug: Neiti-81. Toivotaan, että jotain jo selviäisi. Kovasti jaksamisia teille.

Eilen illalla toinen vauvoista myllersi, mutta muuten aika hiljaisia ovat vielä.
Hevonen sai eilen hokkikengät alle ja ajattelin käydä sillä ajamassa. Hyvä ku lapset ja hepat pitävät mua liikkeellä, muuten jämähtäisin paikoille.

G: Maitoa ei ole näkynyt.
Tervetuloa uudet odottajat mukaan, kyllä tänne mahtuu.
Under: Kyllä netissä on joitain mammavaatekauppoja, meinasin etsiä jotain ku törmäsinkin noihin satunalle palapeleihin ym.
Ostettiin just yksi peli ja täytyy sanoa, että on vahvaa materiaalia. Varmasti kestää.
http://sininenonni.shop.wosbee.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=381

 

Yhteistyössä