TOUKOKUUN TUHISIJAT joulukuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Töissä tietää pomo, mutta lapsille kerron vasta kun alkaa maha kunnolla näkymään. Miten kerrotaan 2. luokkalaisille lapsille, että meille tulee vauva?

Mä oon nyt eskarilaiselle ja edellisistä myös isommille, joille pahoinvointi ei raskautta ole paljastanut, näyttänyt ultrakuvan ja kertonut, että tollainen tuolla vatsassa on.

 
Mä oon nyt huomannut, että kaikki fyysinen homma esim. lumenluonti aiheuttaa pientä verenvuotoa :/ Verta ei paljoa tule, lähinnä rusekaa tulee muutaman päivän, mutta toivon ettei siitä kuitenkaan mitään haittaa ole.

Muuten mulle ei kuulu kuin väsymystä... miten voi ihmistä väsyttääkin näin paljon... en tiedä johtuuko veriarvoista vai onko peräti kaamosmasennusta tai jotain.
 
Heipä hei!!!!Pitkästä aikaa...en oo jaksanut kirjoitella :ashamed: Mutta eipä tässä ihmeitä ole tapahtunutkaan:) Masu senkun kasvaa ja vauva liikkuu jo kauheesti:) Muutaman viikon päästä pääsee rakenneultraan katsomaan toista, ja ehkä sitten selviää myös suuuuuri salaisuus...kumpi hän on :)
 
Tänään, klo 14.50 syntyi meille pieni EnkeliPoika. Ikävä jäi.
päätös oli 100% oikea, sillä hoitaja ja lääkäri suosittelivat olemaan katsomatta vauvaa, ja luotin heidän arvioon asiassa.
Selkeästi kuulemma sairas vauva kyseessä, ja tuloksia saadaan 6 vkon päästä, miksi näin kävi.
Syli oon tyhjä, mutta Pienellä On aina paikka sydämessäni.

T:Neiti & EnkeliPoika
 
Hei pitkästä aikaa...

Voi kun surullista..Neiti-81 :ashamed: :hug: Näin oli varmasti parempi.

Täällä ei mitään sen kummempia. Vatsa kasvaa ja vauvan liikkeitä tunnen aina välillä.
Neuvolassa olin viime perjataina ja kaikki kunnossa. Kohdun koko menee yläkäyrillä. ;)
Rakenne ultra on tammikuussa 12 pvä. Haluaisin tietää kumpi se on. :D
4D ultraan olisin jo mennyt, mutta sanoivat että olisi hyvä olla enemmän viikkoja.
Tammikuussa voisi sitten mennä. Maksaa tampereella noin 200-220e. Kelalta saa jonkin verran takas.

Aurora72 ja toukka 17+4
 
Neiti81 :hug: :hug: Voimia vaikeaan tilanteeseen. Tiedän mitä käyt läpi... :'( :'( Vaikka kliseiseltä kuulostaakin niin aika parantaa haavat ja tekee niistä arpia. Jossain vaiheessa arvet vaalenevat ja ovat enää hopeisia hentoja jälkiä... Anna itsellesi aikaa surra. :hug:
 
Kaikkea kaunista sinulle ja perheellesi Neiti-81! Olet ollut niin kovasti ajatuksissa ja niin surullinen olen vuoksesi. Mutta suunta huomiseen, vaikka huomista ei tämän päivän kivun keskellä jaksaisikaan miettiä. Voimia ja muistoissa kauniissa poikasi säilyy varmasti aina. :hug:
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Pahoinvointi on helpottanut, samoin huimaus. Ihanaa, kun jaksaa jo tehdäkin jotain ja on päässyt töihin. Uusia riesoja onkin iskias, joka kyllä on vaivannut jo alkuraskaudesta lähtien, mutta pahentuu vain viikko viikolta, suonenvedot jaloissa (samasta kärsin esikoisen aikanakin ja vasta synnärille jäi se vaiva) ja supistukset. Pääasiassa ihan kivuttomia supistuksia, mutta ikävän tuntuisia. Selvästi kaikki fyysinen niitä aiheuttaa. Eilen tuli kyllä yksi ihan kipeäkin supistus töissä. Esikoisesta mulla supisteli kanssa aika reippaasti, mutta ei se mitään tuolla alapäässä saanut aikaan.

Pikkuinen liikuskelee tosi ahkerasti. Välillä punkee itseään niin kovaa jonnekin kohtun reunaan, että ihan sattuu. Esikko oli samanlainen punkeaja. Välillä oli ihan mahanahka kipeä jostain kohtaa, kun oli vähän venytellyt kohdussa :LOL:

Rakenneultra on kahden viikon päästä. Sitä ei silleen niin malttamattomana odota kuin np-ultraa, kun pieni jo on pitkään liikuskellut päivittäin. Ja tässä on kaikki joulujututkin ensin. Mielenkiinnolla odotan, onko istukka noussut pois kohdunsuulta vai joudunko sitten ramppaamaan kontrolliultrissa sen takia.

Maha on jo ihan valtava. Monet töissä jo kyselee, että jäänkö kohta äitiyslomalle. Enhän nyt vielä...huhtikuussa vasta :snotty:


Neiti-81 :hug:
Ihan sanaton olen.


Joie ja Sippu rv 19+0
 
Joie mulla on kanssa noi iskiasvaivat... aika ärsyttäviä on! :/

Rakenneultra ens maanantaina... pelottaa ja jännittää aika paljon... :ashamed: Koitan olla vaan ajattelematta sitä. :/

Mutta täällä alkoi jo 20. raskausviikko! huh! Vauva liikkuu paljon ja potkiskelee joka päivä.. :D Mahtavaa!!

EM ja Dodo 19+0 (POKS!) :heart:
 
Eilen töissä meidän down oppilas oli hyvin hienovarainen:
"Mie juttelin äitin kanssa siitä asiasta. Sulle tulee joku. Siks oot niin pyöree. Sen saa ite päättää kumpi se on." :LOL: :heart:

Täällä huomenna alkaa 19 viikko. Kovasti pieni myllertää, tuntuu liikkuvan eniten kun musiikki soi tai kun selvästi aattelen häntä tai puhun hänestä. Tiedä sitten tykkääkö vaiko inhoaako musiikkia mutta kuitenkin... :D .. On tullut nähtyä sekä tyttöunia että poikaunia. Aina vaan vähemmin malttais oottaa kumpi sieltä tulee. Rakenneultraan olis vielä aikaa 3vkoa. Sitä odotellessa...

Pienesti oon noita iskiastuntemuksia minäkin jo saanut. Muitakin tuntemuksia on ollut, supistuksia en osaa tunnistaa jos ne niitä on olleet. Töistä jään varmaan saitsulle jo tammikuussa, hermot ei jaksa sitä stressiä eikä kyllä kroppakaan näköjään.
Suonenvetoja/jonkinlaisia kramppeja meinaa tulla jalkoihin öisin kun erehtyy venyttelemään puoliunissaan. :snotty:

Jeps..tässäpä nämä tällä erää...

Neiti-81 kovin paljon jaksamista... :flower:

kissinminttu & papu 17+6
 
Neiti-81 voimia sinulle ja koko perheelle! Raskas päätös, mutta varmasti pikkuisella nyt parempi olla. Kyyneleet silmissä taas kirjotuksiasi luin :'(

Sokerien mittaamisesta olen taas taukoa pitänyt. Täytyy taas ottaa itseä niskasta kiinni...

Meille ei oikeastaan mitään uutta... masu kasvaa KOVAA vauhtia! Liikkeetkin näkyy jo masun päälle =) Toinen möyryää ihan selvästi oikealla / keskellä, toinen vasemmalla syvällä kyljessä. Uuden vuoden aattona seuraava ultra. Rakenneultra tammikuun alussa.

Lapset kuuntelee masua harvase päivä ja kikattaa, että toinen vauva potkas minua korvaan :D

Töissä kaikki kyselee koska jäät saikulle, no mistäs minä sen etukäteen tiedän... Tammikuun loppua on lääkärit povannu, tällä hetkellä olo valtavaa väsymystä lukuunottamassa ok.

- Narttu ja masukit rv 18+4 -
 
Hei kaikill1
Ensimmäisenä voimia Neiti-81:lle ja perheelle. En voi kuvitellakaan miltä teistä tuntuu... :'(

wc:ssä käynnistä: en oo huomannu mitään eroa. Aiika harvakseltaan oon käyny. Joskus yöllä nousen, jos esikko hereillä.

Rakenneultra: meillä neuvolasta antavat ajan rakenneultraan. Mulla ois 12.1, samana päivänä myös neuvola. Ajattelin, että jos näkyis se sukupuoli, ni vois kysyy. Itellä tosi vahva poika olo. Oon nähny untakin, että poika syntyis. MIes tuntuu enemmän toivovan tyttöä, ku poika jo löytyy. Mutta molemmat tietty tervetulleita =) :heart:

Oma napa: Oon ollu saikulla viikon, ja viikk viel eessä. Syy on liian matalat verenpaineet. Yläpaine on huidellu siinä 89-98 välillä, alapaine suht normaali. Siihen ku lisätään tosi matala hb, niin jaksaminen on aika tiukilla. Tuntuu, että en jaksa tehä mitään...nukkusin vaan. Pyörryttää koko ajan ja tuntyuu, että happi loppuu. Syke paukuttaa koko ajan yli 80, vaikka olis levossa. Kävin verikokeissa, ja ekg:ssä. Saa nähä onko niissä mitään. Lääkäri epäili, että kyseessä vois olla kilpirauhasen liikatoiminta, mutta ite en siihen oikein usko. Kirjoitti samalla sit hierontaan lähetteen, ku kopas hartioita...sano, että on tosi jumissa... :ashamed: Noh, jospa tää tästä helpottas....toivottavasti! =)

Masun kasvaminen ja liikkeet: mUlla ei oo viel ollenkaan vauvamasua.Liikkeitä oon jo n. viikon verran lievänä tuntenu. Lähinnä kuplintaa ja hapaisuja. Kyl tää aika menee vaan nopeeta! välillä en tiiä yhtään, että paljon mulla on ees viikkoja! jotenkin ei oo jaksanu ajatella, ku olo on koko ajan sellanen epämääräinen. Mä oonkin sanonu, että tää toka raskaus onkin varmaan katastrofi, koksa ekassa meni kaikki niin loistavasti matalaa hb:a lukuunottamatta. Synnytyskin menee varmaan persiilleen, ku ekassa meni kaikki oppikirjan mukaan. Saa nähä... :D

Tämmöstä tänne. Nyt pitää mennä poitsun luo...

Mukavaa joulunodotusta kaikille!!!

Terveisin; Sani j amasuasukki 16+jotain... =) :heart:
 
Voimia ja jaksamista Neiti81:lle Varmasti raskas, mutta oikea päätös.

Sani-81 mulla on ihan sama tunne kun sulla. Eka meni odotusta, synnytystä ja vauva-aikaa myöten ihan oppikirjojen mukaan niin nyt varaudun jo kaameaan synnytykseen ja koliikkiin. Ei voi olla yhtä hyvää säkää kahta kertaa :LOL:

Meillä oli ultra tänään ja POIKAA veikkasivat! Täällä ollaan onnesta sekaisin ja katselinkin jo mitkä vatteet isosiskolta sopii juniorillekin.
Kaikki rakenteet ja viikot täsmäsivät ja olivat kunnossa. Iso kivi vierähti taas sydämeltä.... ainakin hetkeksi.
Tsemppiä kaikille ultraan!!!!
 
Halojaa :)

Oon käyny lueskelemassa pikaisesti täällä aina välillä, huh kuin monella on jo ollu rakenneultra? :eek: Mulla on torstaina neuvola täällä uudella asuinalueella... toivottavasti saan jonkun ultra ajan... Haluun niin kipeesti tietää kumpi sieltä tulee et vois vähän valmistautua... toivottavasti sen vaan sit näkee selvästi....
Kyl niitä liikkeitäki oon tuntenu enempi ja selvemmin... ettei enää mieti et mahassa vaan kuplii omat jutut vaan siel joku on... ;) Joskus kylellään tuntee tosi selvästi, tai sit jos istun sillai kerällä, tai jalat jotenki vatsaa vasten...
Ja pelkkä kauppareissu esikon kanssa on aika tuskan takana, meil on sellanen mäki tos matkalla, ja sen yli pääseminen tuottaa vähän tuskaa, ihan semmosta etanatahtia meen ja kauhee puuskutus... varsinki takas tullessa jos vaunu lastattu täyteen tavaraa :D
Yep, iltapuuron aika, varmana kuukahdan taas kympin aikaan illasta.... |O
Masuaki näkyy muutes enempi, iltasin on kyl vielä turpeempi olo, liittyyköhän mitenkään siihen, että tulee mätöttyy illalla enempi... :whistle:
 
Heip!

Täällä myös tänään käyty rakenneultrassa. Kauhea jännitys, mutta kaikki oli onneksi hyvin. Mini oli kuitenkin viikon oletettua vanhempi, joten lääkäri määräsi vielä yhden ultran raskausviikolle 28-30. Laskettua aikaa ei kuulemma enää kuitenkaan muuteta. Eipä tajuttu kysyä syytä ylimääräiseen ultraan, mutta kyllähän sitä ilolla menee vielä uudemman kerran pienokaista katselemaan. Sukupuolta ei kysytty.

Saatiin mukaan 3 kuvaa kasvoista ja 1 kuva aivoista. Lääkäri halusi ehdottomasti antaa kuvan aivoista, koska ne olivat hänen mielestään niin kauniit =)

Wendy&Mini 20+0
 

Yhteistyössä