TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Hei kaikille :wave: .. Viimeeks kirjottelin puolen välin tiimoilla, nyt taas aktiivisesti tullu keskustelua seurailemaan. Mukavaa kuulla että muilla samanaikaisilla niin samat surut ja ilot kuin itsellä, kun välillä niin epätodellinen olo. Talvi meni kiireisen työn merkeissä, muutossa yms asioissa, jotka stressasivat välillä suhteettoman paljon. Nyt onneks jo rauhaisampaa!

Raskaus sujunu todella hyvin, maha on isoiso ja arvot kohdillaan. Poika on rt ja tänään jo vähän laskeutunu, kun aiemmin vaikeeta tehny kun pyllyään puskee kylkiluiden alle.. puuh. Tupakointi loppu alkupahoinvointiin, hyvä niin sillä vasta loppumetreillä oon alkanu tajuta, että oikeesti tässä raskaana ollaan. Alkoholista on niin paljon helpompi kieltäytyä järjellisesti :)

Nukkumaan pystyn hyvin ja paljon, vaikka yöllisillä vessareissuilla kipetä supistuksia paljon tuleekin. Kaikki hyvin, mutta kyllästyttää jo kovin, tosin nyt vasta synnytys alkanu jännittämään todella, tuntuu ettei ois valmis vielä menemään, vaikka haluaiskin :/ Muutenkin kiukkuilen ja murjotan, mies ymmärtää liiankin kanssa tämmöistä hormonihirmua, huono omatunto aina kiukkukohtauksia seuraa.

Glob ja poika 38+0
 
Nasu22, pääsin kotiin sairaalasta, ihanaa! Ei ollut lapsivettä testin mukaan, jotain muuta siis lirahtelee housuun eli valkkaria tai pissaa! :) Ei tässä vaiheessa enää tunnista mistä reiästä mitäkin valuu.. :LOL: Tulipa mielenrauha kun sai varmistuksen ettei ollut lapsivettä. Siellä oli tosi mukava kätilö ja sanoi että hyvä kun tulin koska ikinä ei voi tietää mitä se neste on ja jos olisi ollut lapsivettä niin olisin odottanut jo liian kauan sairaalaan tuloa. Siellä siis kätilö otti nopeesti tikulla näytteen emättimestä ja sit makasin 20 min kyljellään sydänkäyrä -ja supistusanturit mahassa kiinni. Sydänkäyrä oli vauvalla erinomainen ja supistuksiakaan ei tullut, eli kaikki hyvin! :heart: Nyt sitten vaan kotona odotellaan milloin päästäis tositoimiin.. Toivottavasti synnytys käynnistyisi luonnollisesti.. Kauheeta jos se tihkutus ois mulla ollut lapsivettä niin olisin kuulemma joutunut saman tien jäämään sairaalaan ja synnytys olisi käynnistetty!

Hauskaa babyshoweria PilkkuPantteri!! Mullakin on huomenna tai siis oikeestaan tänään eli lauantaina babyshowerit!!! :heart:

Hyviä öitä kaikille!
 
RockMummy Ei täällä ainakaan olla synnyttämässä. :wave:
No eipä minulla viellä viikkojen puolesta mikään kiirekkään ole.
(.) Eilen sain ikkunat pestyä ja mullat vaihettua viherkasveihin. Saldoksi sain kipeät kantapäät jälleen kerran ja pari supparia. Niin ja puhtaat ikkunat. Viellä pitäisi verhot silittää |O Inhoan silittämistä ikkunan pesun lisäksi...
 
Hyvä homma RockMummy , että kaikki oli hyvin, eikä ollut lapsivettä. Hyvähän se on käydä tarkistuttamassa, että ei tarvitse yksin aprikoida. Saisi tuo teidän pienokainenkin olla vielä masussa ainakin muutaman päivän! :heart: Kun eikös sinulla ole viikkoja jotain 36+??

Itsekin olen ihmetellyt, että missä kaikki ovat. Luultavasti ovat sitten kaikki jo tosi toimissa...?? :whistle:

(.) Täällä pikku kaveri on ollut koko aamun aika hiljainen, ei normaalia hälle! Vähän väliä on pitänyt vähän härnätä, että saa mielen rauhan, että kaikki on kuitenkin hyvin.

nasu ja nipsu 38+2 :heart:
 
Ei synnyteta taallakaan, hitto vie. Ihan kamala vasymys vaan paalla, eilenkin nukuin melkein koko paivan ja nytkin oli pakko tulla taas tanne sankyyn. Taidanpa luopua tasta lapparista ja ruveta taas ihan kunnolla nukkumaan. En tieda onkohan syyna vaan tylsyys kun oli tossa viikolla koko ajan puuhaa ja nyt olen yhtakkia yksin kotona eika mitaan tekemista jo toista paivaa. Vauvakin oli eilisen ihan kummallisen hiljainen, piti jo yhdessa vaiheessa kaivaa tuo doppleri ja kuunnella etta kai se on viela hengissa.

Reilusti on tuntunut parausta alaspain taas jo pari paivaa, mutta sitten aamulla tunsin hikan tossa oikean lantioluun ylapuolella. Miksei se paa jaa sinne kiinni?!? Ihan oikeasti pelottaa, etta ei vaan ole tilaa tuolla, mulla kun on niin kapea lantio ainakin ulkoa pain.
Eilen epailin lapsiveden tihkuttamista hetken aikaa, mutta kun kello oli jo yli 23 ja vasytti niin hemmetisti niin en jaksanut mihinkaan soitella enaa. Yon aikana ei mielestani enaa tihkuttanut eli ei se varmaan sitten sita ollut.

Anteeksi valitus :ashamed: taa on vaan taas niin tata...

Toivottavasti taalla on muut ihan oikeasti jo synnarilla tai ainakin paremmilla fiiliksilla!

Maya ja poika 38+6
 
Juuei synnytetä täälläkään. :wave: Vaikka kuinka mieli tekis niin ei Tessu kuuntele ollenkaan mun toiveita!! =)

Eikä asiaakaan enää oikeen oo kun ainoa asia päässä on se että tahtois jo synnyttää. :D :D

Jonz&Tessu 39+3
 
:wave: Täällä tuntuu ettei tää vauva synny ikinä. Oireita kyllä riittää ja suppareitakin mutta silti tuntuu ettei tää käynnisty ikinä vaikka mitä tekis. :p
..Ja tän muka piti syntyy reilusti etuajassa. PAH. :D

*muoks* niinjoo.. näin mä viimeyönä unen missä tää vaaveli oli syntynyt. Kasvotkin näin ihan selvästi. :) Tosin oli poika eikä se tyttö mikä meille on luvattu. :whistle: Unessakin piti tarkistaa, että mitäh kumpi meille oikeen tulikaan :LOL:

kissinminttu & pipana 36+2
 
Täälläkin yhessä kasassa, vaikka synnärillä tulikin käytyä, tosin tutustumiskäynnillä. Pikaisesti tulin lukemaan kuulumiset ennen kuin hyppään takas auton rattiin ja suuntaan tuonne naapurikaupunkiin.

Fox, 35+6
 
Hommia hommia hirveesti hommia :D kävin ostaan jo kesäkukkia ja multaaa ja SIIVOTTU tuntuu että tule puhdasta millään epätoivoista hommaa.

Yöllä heräsin kipeisiin suppareihin jotka iski uudestaan päälle tuolla asioilla. Autokyyti vaan pahensi asiaa. Mitä kuoppasempi tien sen paremmat supparit kaikki vaan supparirallia ajamaan. :p 3 tuntia suppaili nyt ei taas mitään eli ei kannata siivota :LOL: ei näillä suppareilla synnyttämään pääse mutta kunhan paikat pehmenis. Mä taas muista koko synnytys asiaa kun pitäs saada näitä muita hommia alta pois ensi viikollakin pitää tukkaputkella ravata siellä täällä.

Ulkonakin on aivan mahtava ilma miltei kesä,,kohta laittaa kukkia kai ne kestää jos yöksi nostaa sisään? onko siellä vielä yöpakkasta en tiedä?
 
Täälläkin vielä maha pystyssä puksutetaan etiäpäin! :D pelkkä synnytys mullakin mielessä vaan.. TULIS JO!! :heart: =)

Ulkona on ihan sika lämmin.. Meiän pihalle paistaa aurinko koko päivän ja äsken terassilla istuin pelkkä toppi ja hame päällä ja kaamea hiki tuli.. oli tultava sisälle! :whistle:
Onkohan jätski kioskeja jo availtu!? :p

Täällä ei ainakaa yöpakkasia oo ollu nyt n. viikkoon ja kouvolan suunnilla asustellaan!
Itsekin meinasin hakea jonkinlaisia kukkia tuohon ulos kaunistamaan näkymää.. :flower:

tytsy+masukki 37+6
 
Hidastakaahan vähän vauhtia, eihän meillä vielä ole lasketut ajatkaan menneet joten ei kai voi vielä päivitellä että tää vauva ei synny ikinä? :ashamed:

Mä alan ainakin vasta ensi lauantain jälkeen miettiin että syntyis jo kun on 40 viikkoa täynnä... ja sittenkin voi mennä vielä kaksi viikkoa! :saint:


Koko päivän istunut terassilla hömppälehtiä lukien, nyt tulin aurinkoa pakoon hetkeksi, mutta pakko päästä kohta taas ulos, on niin mahtava ilma. Muutkin palstalaiset varmaan nauttimassa ulkokeleistä, ei tällasia päiviä voi sisällä tuhlata! B)


Rentouttavaa viikonlopun jatkoa, kyllä ne meidän matkustajat syntyvät kun ovat siihen valmiita! :hug:

Jasmin ja aarre 39+0 POKS! :heart:
 
Täälläkin ollaan yhdessä kasassa. Ei ole kerinnyt koneelle, kun ollaan esikon kanssa käyty shoppaileen kesäkukkia ym. pihajuttuja.
Loppuaika ollaan nautiskeltu riippukeinussa. Aivan mahtava ilma! Auringossa lämpöä oli +23. Jee puuttuu vaan aaltojen liplatus ja sidukka :p

Yöllä tuli taas kipeitä säännöllisiä suppareita n.6 minuutin välein kolme tuntia, mutta sitten lopahtivat.... no toivottavasti avasi edes paikkoja....

Takas pihalle :wave:

Ellen + asukki 39+2
 
Kesäkukkia kävin minäkin ostamassa, orvokkeja ja muraatteja. Siivottiin tänään takapihan terassi ja istuin kukat parveke laatikkoon. Mies viritteli laatikot terassin kaiteeseen. Orvokit ja muratit kestävät muuten yö pienet yö pakkaset.
Synnyttämään ei minullakaan ole kiire ja olin alkuraskaudesta asennoitunut että kesäkuun puolelle menee. Mutta iloinen yllätyshän se olisi jos Papu syntysi ajoissa.
Nyt kun edelleen ollaan perätilassa jos ei ulkokäännös onnistu niin eiköhän se sektio aika ole hyvissä ajoin ennen LA:ta?
Mies oli nähnyt synnytys unen viime yönä. Ulkokäännös oli onnistunut ja synnytys käynnistyi joten jäimme sille tielle laitokseen. Unessa meille syntyi unessa terve poika vauva :) :heart: Olisikonhan enne uni? :whistle:
Mies sanoikin että hänellä on sellainen tunne että kun Papu kääntyy niin sitten se myös syntyykin samantien. Ailku raskaudesta taas mies oli aivan varma että Papu syntyy 4.6 eli rv. 40+4. Saapa nähdä kumpa pitää paikkansa vai eikö kumpikaan.
Suzyanne :wave: täälläkin on harjoiteltu kantoliinan sitomista. Yllätävän helposti lähti sujumaan. Meillä on harjoittelussa käytetty Maija Mehiläis pehmolelua. B)

Tytti ja Papu 34+6
 
Tuli käytyä päivää paistattelemassa tuolla venesatamassakin. Mies oli käynyt nostaan verkot ja savustettiin vähän kalaa olipas hyvää...

Mulla on se hyvä puoli että tiedän jo valmiiksi etten synnytä ns. spontaanisti etuajassa jossei nyt maailman kirjat menis sekasin :D aikasintaan rv 41 (tosin nyt kulkee viikot jälkijunas) jos niin pitkälle annetaan mennä? eiköhän sen jo 4. lasta todista... Vauvahan on ylikainen vasta rv 42 jälkeen heh ja todellakin tilastojen mukaan VAIN sen 5% syntyy ennen LA;ta. Jännempää se olis kuitenkin jos vois vähän jännätä että millo syntyy mutta ku tietää että tää mihinkään synny...

Varmaan riippuu sairaalasta tehdäänkö sektiota hyvissä ajoin kättärillä ei ainakaan tehdä mitään hyvissä ajoin vasta LA;n tienoilla aletaan miettimään yhtään mitään jossei ite puutu asioiden kulkuun niinku nyt teinkin. Musta se nyt olis ollut ihan naurettavaa että seuraava aika ois lykätty 3vkon viikon päähän yhen ultran perusteella joka voi heittää vaikka puoli kiloa ja sitten oltas oltu jo sektiossa...ei kiitos!
Mitä noita sairalaaloiden hoitokäytäntöjäkin on lukenut niin käynnistyksissäkin voi olla 2vkon heittoja? miksihän ne ei ole yhtenäisiä nuo käytännöt?

Mulla on edelleen se yks kantoliina kaapissa odottamassa pesua...no ehtiihän tässä kantopussikin on paketissaan..rintakumitkin oli cittarissa loppu.
suihkuun...
 
heips,aamsta asti oltu ulkona..ensin lenkillä ja se oli oikeesti ihanaa kun ei joka askeleella sattunut nyt kun "oikeinpäin"..sen jälkeen pihatöitä..2h tuli tasasesti tuossa kovia suppareita jotka kuitenkin loppuivat kuin seinään..ei näköjään hirveästi kannata enää rehkiä :) jos pikkuhiljaa lähtis saunan laitaa päälle,nyt oon kyl ansainnut sen :) viikonlopunjatkoja kaikille

luppa- ja kirppu rv 36+1
 
|O Mun jalat huutaa lepoa! |O Koko päivä tultu oltua pihalla. Ahhh mikä sää! :heart:

Nara Joo kieltämättä suppariralli tosiaan toimii, on tullut huomattua kaikilla kauppareissuilla! :D

Toukotytsy Täälläpäin on ainakin jätskikiskat jo toiminnassa. :)

36+2
 
Täälläkin yhtenä kappaleena vaikka to yönä mentiinkin sairaalaan, mutta siihenpä ne supistukset loppuikin :eek: Paikat aukee pikkuhiljaa, taitavat K&S odottaa vappua ennenkuin syntyvät :saint:
Lantio nyt kuvattu jo valmiiksi, huoh pääsin sinne tunneliin jalat edellä =) hyvin sopii vaikka b kääntyiskin väärinpäin ;)
Hoitsu sanoi, että a.n pää näkyi ihan alhaalla siellä kuvauksessa.
Mulla siihen tuplien laskettuunaikaan 1,5vko.

Nyt huilaamaan sairaalan uupumusta pois.

K&S 36+3 :heart: :heart:
 
Mulla ei muuten niin kiiretta olisi synnyttamaan, mutta kun on nuo vappusuunnitelmat... Ja aiti tulossa kaymaan melkein 2 viikoksi. Kielsin sita varaamasta lentoja kuin aikaisintaan 2 viikkoa lasketun jalkeen, koska paljon mukavampaa jos vauva jo ulkona (ja viela mukavampaa jos olisi pienella jo sen verran ikaa, etta voisi vieda ulos jne) niin sehan varasi ne sitten malttamattomana just siihen lauantaille kun sunnuntaina poksuu 42. Toivottavasti ei mene kaynnistykseen, niin paljon mieluummin olisin vauvan ekan viikon kaksin miehen kanssa. Noh, tiesihan sen, etta tiukille vetaa mutta kun ei sita aitia saanut siella Suomessa pysymaan millaan. Toinen syy on tama hemmetin maha ja arvet joita ilmestyy paiva paivalta enemman :(. Olisin 2 viikkoa sitten synnyttanyt niin olisin selvinnyt ilman naarmuakaan.

Nara: ma olen kylla lukenut, etta 5% vauvoista syntyy juuri sina laskettuna paivana, kylla niita enemman sita ennen syntyy (yhden Googlettamani sivun mukaan 25%). Siina samassa oli etta 50% syntyy viikkoa ennen tai jalkeen lasketun (ja 90% 2 viikkoa ennen tai jalkeen...ei mainittu oliko tuohon sitten laskettu kaynnistyksetkin, eihan tuossa olisi mitaan jarkea jos on). Oli muistaakseni siita Vau-odotuskirjasta.

Kertokaas nyt muuten, kun taalla on moni ihan asiantuntija naissa limatulppa-asioissa, etta mitas tallainen keltainen vuoto tarkoittaa? Siis keltaista limaista (ei nyt ehka kuitenkaan niin kuin rakaa kai) aika runsain mitoin, sekoitettuna ihan kirkkaaseen vetiseen vuotoon. Ei mulla ikina ainakaan tuollaista valkovuotoa ennen ole ollut, mutta mistas sen tietaa. Limatulppaa?

Oho, ihan huomaamatta menikin kokonainen 100g suklaalevy tossa...no, vauva soi puolet.
 
Meillä oli poksupäivä ja nyt vasta tajusin =) 35+0 :heart: :heart:

Mä olen tänään saanut askarreltua oikein kunnolla =) Tein mobileen pari hahmoa, laatoitin nukkekodin loput laattalattiat, maalasin ikkuna- ja ovikarmit :D

Sitten siivosin kodinhoitohuoneeseen hoitotavaroille tilaa ja keittiön kaappiin tuttipulloille yms.

Ja tein tiikerikakun kun mies sellaisen tilasi :heart:
 
Juu en mä tiiä sen kummemmin syntyvyys prossia että millä viikolla syntyy minkäkin verran sen mitä on lukenut näistä vauva, helistin?jne sivuilta siinä tais lukea että 5% syntyy rv 38 ehkä niitä syntyy sitten rv 39 enemmän ja tietty osa syntyy ennen 38 jne.. ois kiva nähdä ihan tarkka tilasto miten nuo jakautuu viikottain selvähän se että +-2vkon la:n molemmin puolin suurin osa. Onkohan noissa vielä maa kohtaisia eroja vai jakautuuko naiset suurinpiirtein samoilla lukemilla,,juu ei mua yhtään tilastot kiinnosta :D itse olen just niitä tilastopoikkeuksia heh

jos multa kysytään limat ei tarkota yhtään mitään kaikenlaista tullut ja tulee verestä lähtien. Toisilla taas tulee hieman jotain ja heti synnyttämässä :LOL:
 
Muakin kiinnostaisi joku ihan kunnon tilasto asiasta (nortti mika nortti :)). Ei kylla loytynyt vaikka googlettelin tosiaan. Ihme, kyllahan sairaalassa aina ylos merkitaan milla viikolla syntyi niin siitahan ne tilastot saisi ihan helpolla. Ja nuo maakohtaisetkin erot mielenkiintoisia, sen verran sain selville, etta ainakin Suomessa, Jenkeissa ja Briteissa on kaikissa tuo 5% jotka syntyy laskettuna. Mutta nuohan onkin kaikki naita paksusti voivia kansoja.

Nyt riehuu tuolla masuvauva eilisenkin edesta. Se oli vissiin sitten se suklaa jota se eilen kaipasi.
 
Tervehdys

juu ulkoiltiin koko päivä. :D Ekaksi innostuin siivoomaan vanhempieni pihaa. Jonka jälkeen lähdettiin 3 tunnin kauppa kierrokselle. Ja sieltä vielä kantamusten kanssa kotiin reippailin enkä lyllertänyt edes rappusissa.

Sitten katottiin suomen peli ja nyt vaihdoin rennot kuteet niskaan ja ajattelin tulla kertoo päivän puuhatelut. :D

Istutin kukkia ja taimia hiukan erottelin toisistaan omiin purkkeihinsa kasvamaan... kaikkea sitä on tänään tehty. Ai niin imuroisin koko kämpänkin. :LOL:

Ja ei yhtään supistusta. :LOL: Ne tais lähtee kokonaan odotetaan LA sillo se kuitenki vast syntyy ku esikoinenkin synty laskettuna päivänä, :LOL: :LOL: :LOL:

Hyviä öitä. :wave:
 

Yhteistyössä