Saako mies lyödä naista, jos nainen lyö ja käy päälle?

  • Viestiketjun aloittaja "Jaajo"
  • Ensimmäinen viesti
"Mies.."
Alkuperäinen kirjoittaja ei ollu väheksyvää;30343617:
lukea vähän kirjallisuutta bushidoista ja saholilaisesta sota filosfiasta. ennakoida liikkeet ja täysin tyyni sillai nsaat toisen hali otteeseen helpostikkin .
Kyllä ja toisaalta sitten voisi myös pyytää Valkosen Kaarlon opettamaan enkelin kosketuksen niin ei tarvitsisi edes koskea ;)O
 
no tietty
[QUOTE="Mies..";30343626]Kyllä ja toisaalta sitten voisi myös pyytää Valkosen Kaarlon opettamaan enkelin kosketuksen niin ei tarvitsisi edes koskea ;)O[/QUOTE]

eka teoriaa ja sitten harjoittelet käytänössä. siihen on syynsä miksi nyrkekilijät ei pärjää kamppailu turnauksissa jossa eri tyylit ovat edustettuina. tai ihan ufc kin rittää siihe nettä ne jotka hallitsee matto painin yleensä voittaa :)
 
lässyn lässyn
:D :D
On poikkeuksiakin (kuten tämä keskustelu on osoittanut:() mutta sanotaanko 90% suomalaisista miehistä ei lyö, vaikka tilanne olisi mikä. Ja ne loput ovat sitten kaukana herrasmiehestä, koti - ja yhteiskunnan kasvatus ei ole mennyt nappiin ja voi olla mt ongelmia.
Katotkohan sä pikkaisen liikaa vanhoja kotimaisia elokuvia?? Mä kyllä olen varma että jokainen mies on pistänyt vastaan kun niiden henki on uhattuna.

Mun mielestä teillä on käsitykset painosta vähän hakusessa. Aika moni painaa sen 80 kiloa ja melko paljon on yli 100 kiloisia naisia. Otsikkoon olis voinut laittaa mieluummin jos barbi tai mummeli lyö. Mitenkä muuten papparaiset? Nekin kait sitten mahdottomia voitettavia ja niitähän on melkein puolet miehistä.
 
retee
Mun ajatukset on tästä ristiriitaiset. Äiti kävi kännissä isän päälle, useammankin kerran. Kun isä sitten otti äitiä esim käsistä kiinni ettei tämä viuhtoisi tai potkisi...juoksi öiti seuraavana päivänä lääkäriin esittelemään isän "pahoinpitely jälkiä". Mä olen kaikki tilanteet nähnyt. Ja isästä tehtiin syyllinen. Vaikka tosiasiassa syyllinen kaikelle oli äiti. Mutta kun nainen saa löydä. Sekä fyysisesti että sanoin, heiveröisenä sen niin väliä, kyllähän raavaan miehen pitää kestää.

Tiedän että on miehiä jotka oikeasti lyö ja aloittaa. Mutta kuinkahan paljon on äitini kaltaisia jotka henkisesti ensin polkevat toisen maanrakoon ja sitten vielä kajoavat fyysisestikin. Ja juoksevat sitten häntä koipien välissä lekuriin esitteleen kun mies purist ranteista?? Ettei nainen saisi potkittua häntä aroille alueille??
 
Lispetti harmaana
Väkivaltaan on koskemattomuuden perusteella oikeus vastata parhaaksi näkemällään tavalla. Melko narsistista kääntää miehen viaksi se jos hyökkäävä nainen saa koteloonsa. Eikä väkivallan kohteelta voi olettaa, että tämä alkaisi arvioida tilanteen vakavuutta aktin kesken.

Saako vahva 70kg nainen potkaista 60kg miestä jos joutuu raiskausyrityksen kohteeksi? Palstaämmien logiikalla ei koska heikompaa ei saa millään tavalla satuttaa vaan pitäisi vain tyynnytellä ja rauhoitella raiskaajaa, ehkä vähän napakasti kiinni pitää. Mutta ei yhtään sen enempää ettei satu!
Jos oletetaan että tilanne on normaali; nainen ei ole hallitseva jujutsu master tai mikälie nyrkkeijä, ja on heikompi kuin mies (TÄMÄ ON YLEISIN TILANNE) - tällöin naista ei saa lyödä (ei väkivalta nyt yleensäkään ole sallittua tai kannattavaa). Muuten olisi ihan sama kun hakkaisit lapsen; totta kai olet vahvempi ja kykenet kukistamaan toisen helposti.
Ihan samalla tavalla ajattelisin sinusta jos joku "lihaskimppu" mies heittelis sua pitkin seiniä, kuin tiskirättiä - se olis väärin sua kohtaan ja sua kävis sääliks.

Jos tädillä olis munat se olis setä- tilanteisiin en ota kantaa. Aika harva nainen harrastaa nyrkkeilyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Lispetti harmaana
Mun ajatukset on tästä ristiriitaiset. Äiti kävi kännissä isän päälle, useammankin kerran. Kun isä sitten otti äitiä esim käsistä kiinni ettei tämä viuhtoisi tai potkisi...juoksi öiti seuraavana päivänä lääkäriin esittelemään isän "pahoinpitely jälkiä". Mä olen kaikki tilanteet nähnyt. Ja isästä tehtiin syyllinen. Vaikka tosiasiassa syyllinen kaikelle oli äiti. Mutta kun nainen saa löydä. Sekä fyysisesti että sanoin, heiveröisenä sen niin väliä, kyllähän raavaan miehen pitää kestää.

Tiedän että on miehiä jotka oikeasti lyö ja aloittaa. Mutta kuinkahan paljon on äitini kaltaisia jotka henkisesti ensin polkevat toisen maanrakoon ja sitten vielä kajoavat fyysisestikin. Ja juoksevat sitten häntä koipien välissä lekuriin esitteleen kun mies purist ranteista?? Ettei nainen saisi potkittua häntä aroille alueille??
Täällä ihan samankaltaisesti...vaikkakin...tuskin on kovin yleinen ilmiö.
Nää tilanteet on niin nähtyjä, ne meni jo komiikan puolelle parhaimmillaan.:D
Itse aloitetun väkivaltaisen riidan jälkeen kerettiin jo käyttäytyä normaalisti kunnes tsirra ajoi pihaan, sitten heittäydyttiin lattialle ja esitettiin elotonta, wau.:D Voi hyvää päivää!!

Ei ihmisetkään mitään typeriä ole. Useimmiten (ainakin omiin kokemuksiin viitaten) porukat ympärillä kyllä tietää missä mennään. Säälittävää touhuahan tuo on. Yleensä alkoholilla ja mielenterveydellä on tekemistä asian kanssa.
 
vierailija
[QUOTE="teeri";30342500]Jokainen terve mies pystyy lyömään yhdellä iskulla naisen tajuttomaksi halutessaan, joten kyllä se kummasti rauhoittaa sitä riehumista. Olisikin hyvä ettei tälläiseen tarvitse kenenkään ryhtyä ja oikeasti mietitään mitä tehdään ja jos ei pysty ilman riehumista elämään menisi hakemaan apua ongelmiinsa.
Tolla periaatteella myös lyövän lapsen saa kojauttaa tajuttomaksi jos ei se sanomista usko mutta harva siihen kumminkaan ryhtyy. Mä elän kumminkin niin pumpulissa, että väkivalta kaikin puolin on mulle vierasta. Itse en hakkaa miehiä enkä lapsia eikä miehet tai lapset hakkaa minua. Jos kadulla joku random käy kimppuun puolustan toki itseäni mutta en ekaksi lyö takasin
[/QUOTE]
Naisen samastaminen lapseenhan onkin sellainen naisasialiikkeen lempiaihe. Toisin ajatteleva voisi kuvitella, että aikuinen ihminen on teoistaan kokolailla enemmän vastuussa kuin lapsi, olivat fyysisen olemuksen mitat sitten mitkä tahansa.
 
vierailija
Ei. Koska miehen mielestä "samalla mitalla" on täysillä. Ja huonostihan siinä kävisi. Pitäisi silti estää / tavallaan torjua (suojata itseänsä) ettei nainen pääse päälle ja poistua. Erota. Ei jatkaa niitä tilanteita tai yhteiseloa. Jos on väkivallaton mies. Sitten jos sen naisen käsi tulee kohti, torjua se otteella ja siirrolla sivuun, irti tms. Väline pois naisen kädestä, jos se on joku vaarallinen. Miehen / naisen kannattaa käsitellä ne tunnetilat sivummalla itsekseen, kun harmittaa, ettei "pimene" siinä tilanteessa.

Ehkä naisilla on joku taustatekijä jos riehaantuu, oli se stressi, uupumus, hormonit, joku painosti, liikaa paineita, työ rasittaa tai koulu, mieliala, ahdistus, päihde, alkoholi tms. Onneksi moni hallitsee itsensä. -Poikkeus on jos joku yrittää tap.paa, silloin hennon ja muunkin miehen kannattaa pyrkiä siitä pois tai puolustautua kohtuudella. Isolle lihaksikkaalle miehelle se lienee helpompaa. Rauhallinen seura on mukavampaa.
 

Yhteistyössä