miten menee se loru jossa lapsen kasvoilla liikutetaan sormea?

:ashamed: Tyttö 2v tekee sitä mulle, pyörittelee sormea ympäri mun kasvoja, koskee vähän joka paikkaan (silmät, nenä, suu) ja ulisee eeeekee tooooke pöööööli pöööö...... mullekki! Äiti mulle!

Joo, että mitäköhän tuossa pitää sanoa ku selvästi odottaa, että mä teen sitä sille :LOL:
 
olisko tää??
ukko kierteli, akka kaarteli (liikutetaan sormea vuorotellen kulmakarvoja pitkin)
katsoi ulos ikkunasta katsoi ulos akkunasta (vedetään alaluomea alaspäin)
pyyhki jalat (kutitetaan nenän alta) painoi kelloa (paina nenää) ja meni sisään (suuhun)
 
Alkuperäinen kirjoittaja olisko tää??:
ukko kierteli, akka kaarteli (liikutetaan sormea vuorotellen kulmakarvoja pitkin)
katsoi ulos ikkunasta katsoi ulos akkunasta (vedetään alaluomea alaspäin)
pyyhki jalat (kutitetaan nenän alta) painoi kelloa (paina nenää) ja meni sisään (suuhun)
KIITOS! Kokeilen heti kun tuossa se reppana edelleen odottaa vuoroaan

:heart: :D
 
Meillä ollaan leikitty että kissa kiertää taloa ympäri (kiertää kasvot ympäri). Katsoo ikkunasta, katsoo akkunasta (silmät) katsoo tuleeko piipusta savua (Nenä ). Kävelee ovelle, koputtaa ja menee sisään (suu)
 
Meidän muksut tekee sen näin:
Keisari kiertää taloa, keisari kiertää taloa (sormella tehdään ympyrää lapsen kasvoilla)
Katsoo ikkunasta, katsoo akkunasta (hipaistaan silmäluomia)
Kuuntelee, kuuntelee (kosketaan lapsen korviin)
Pyyhkii jalkansa (nenän alta silitetään), painaa nappia PIIP (painetaan nenää ) ja astuu sisään (suuhun).

Ja toinen on Araba geldi, durakta durdu, piip piip! mutta sitä tuskin tarkoitit :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meidän muksut tekee sen näin:
Keisari kiertää taloa, keisari kiertää taloa (sormella tehdään ympyrää lapsen kasvoilla)
Katsoo ikkunasta, katsoo akkunasta (hipaistaan silmäluomia)
Kuuntelee, kuuntelee (kosketaan lapsen korviin)
Pyyhkii jalkansa (nenän alta silitetään), painaa nappia PIIP (painetaan nenää ) ja astuu sisään (suuhun).

Ja toinen on Araba geldi, durakta durdu, piip piip! mutta sitä tuskin tarkoitit :D

:eek: :D :LOL: Juu ei varmaan tosin mistäpä tuota tytön ajatusmaailmaa aina tietää :D Ilmeisesti ovat hoidossa opettaneet sille jotain tuommosta leikkiä ja nyt se sitä mulle tekee ihan omalla kielellään :heart:
 
pikkuruinen harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Meillä ollaan leikitty että kissa kiertää taloa ympäri (kiertää kasvot ympäri). Katsoo ikkunasta, katsoo akkunasta (silmät) katsoo tuleeko piipusta savua (Nenä ). Kävelee ovelle, koputtaa ja menee sisään (suu)
Meillä kans näin :)
 
vierailija
Kissa kiertää taloa, Kissa kiertää taloa

(2x kasvojen ympäri)

Katsoo ikkunasta, Katsoo akkunasta

(Painaa vasenta silmää, painaa oikeeta silmää)

Pyyhkii jalat

(Menee nenän alta)

Pimpottaa ovikelloa

(Painaa nenää)

Ja menee/tulee sisään

(Kutittaa kaulasta)

[TOTTAKAI HELLÄSTI]
 
vierailija
Mitä jos tuosta on monta eri versiota? Mihin versioon lapsi on tottunut..? Voisiko kysyä siltä myös, joka on tehnyt sen lapselle ja toistellut sitä. Lapsiparka toistaa opetettua. Onko se lapsesta hauskaa ja leikki, tärkeää aivojen kehitykselle, vai turhauttavaa. Jokainen ihminen toistaa lapsena asioita tai yrittää kertoa jotain. Onneksi myöhemmin osaa puhua ja ilmaista tuntemuksiaan.
 

Yhteistyössä