TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Vai että istukka stroganoffia :x :x Taidan jättää väliin, ei muakaan niin paljon tuo masennus pelota. Hyi yäk! Koko ajatus istukan syömisestä.
(.) Jaa taidan tässä kirjallisiin töihin. Toukokuussa on partiotaitojen SM-kisat täällä kymenlaaksossa. Tosin voihan se olla, että olen laitoksella juuri silloin :D Mutta teempä sen tehtävän suunnitelun loppuun. Omapahan toisten helppo jatkaa siitä
 
Päätä särkee, särkee, särkee.. Ja jalat on ku sydämen vajaatoiminnasta kärsivällä mummolla, eli aika pölkyt. Mä ajattelin jo, et selviän ilman turvotusta, mutta se iskikin nyt parin päivän aikana. Inhan tuntuista, kun oikein kiristää jalkoja. Tähän aikaan päivästä erottaa vielä nilkat, mutta iltaa kohden ne katoavat ton pöhön alle.

Kerttu ja nakki 36+3
 
:wave:


Tehän ootte tiiviisti pääsiäisen palstailleet, melkein viisi sivua sitten viime lukemisen! =)

Täällä ei tod. oo tylsyyttä podettu. Vaikka on paljon sellasia hiljaisia hetkiä niin silloin vaan olen ja nautiskelen. Mietin tulevaa... kai se on jotain henkistä valmistautumista.. Mulla ei ole nyt mihinkään kiire eli ei tarvii koko ajan olla jotain äksöniä =)

Pääsiäisviikonlopun hulina on rauhoittunut, loputkin vieraat ovat lähteneet ja siivoukset päässeet käyntiin. Synttärit juhlittu, mämmit ja suklaamunat syöty :p
Pelonsekaisin tuntein kävin vaa'alla kaiken mässäilyn päätteeksi ja hämmästyin kun olinkin laihtunut yli kilon! Nopeesti on pudonnut kun viisi päivää sitten neuvolassa just punnitus ja silloinkin puoli kiloa vähemmän. Hyvä hyvä.

Höpöliini Juu, vapun jälkeen tulee uudet tilat synnyttäneille, samaan kerrokseen siis missä synnytyssalitkin ovat, eli ei tarvii kiivetä kerrosta ylemmäs makoilemaan. ;)

Pilkkupantteri ymmärrän sun ärtymyksen koiran puolesta, mä olisin jo sen ikäsiä lapsia vähän komentanut. Kyllä koiralla pitää hermoja olla mutta ihmisellä on se tilannetajun vastuu loppupeleissä ettei sitä koiraa kohdella ihan miten vaan! Kyllä miehenkin veljenpoika 5v joskus innostuu meidän haukkua vähän kiusaamaan ja hänelle kyllä selvin sanoin ilmaistaan että sellainen käytös on väärin ja loputtava heti. Kun koirakaan ei ole lelu.

Huomenna on sitten paluu arkeen pääsiäislomailun jälkeen, nauttikaahan nyt vielä!

Mä lähden ulos miehen seuraksi, vaihtaa kesärenkaita siellä :wave:

Päivittele siksakkia mulle 25v sitten kun ehdit/jaksat/viitsit :)


Jasmin ja aarre 37+2 :heart:
 
Heips!

Täällä kaikki hyvin. Ainoa vaiva on kyljen kääntämisen vaikeus öisin ja sängystä nouseminen aamulla vihloo ihanasti liitoksiin. Onneksi herätä tarvitsee vain kerran päivässä! Muuten olo normaali, ei turvotuksia tai närästyksiä, supistuksiakin tulee tosi harvoin ja ne ovat melkein aina kivuttomia. Mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä ei ole ollut, viime viikolla lääkärissä kohdunkaula oli 2 cm pitkä ja paikat hieman pehmenneet. Raivotarjonnassa vauva oli mutta ei kiinnittynyt. Eli odotellaan. :) Vauva möyrii ja potkii edelleen kovasti, ei ole lainkaan hiljentynyt.

Sain vihdoin pestyä kaikki vaatteet ja lakanat sun muut, ja kaikki tarpeellinen on hankittu, joten ei tarvitse enää stressata sen suhteen. Järkkyä miten tavaraa onkin kertynyt niin valtavasti, vaikka itse on ostanut tosi vähän. Lahjat ja innokkaat tulevat isoäidit ovat kasvattaneet tavarapinoa ihan mukavasti... ja melkein kaikki on vaaleanpunaista, arggh. Miksi anopista ainoa tytölle sopiva väri on vaaleanpunainen? Eikä se sukupuoli ole edes täysin varma.

Yritän muistella mistä täällä on keskusteltu... me kestovaippaillaan ja Manducasta haaveillaan täälläkin, voisin kohta käydä sen ostamassa. Vauvalle on nukkumispaikaksi suvussa liikkuva ensisänky-kori, mutta luulen että tosiasiassa vauva tulee nukkumaan mun kainalossa. Mitäs vielä... synnytystoiveita on, mutta esim. ammeeseen pääsy ja perhehuone ovat tuurista kiinni. Jos pystyy niin ilman lääkkeitä, jos ei pysty niin sitten ei. Aqua-rakkulat vaikuttivat ihan hyvältä, valmennuksessa kun testasin niin kyllähän se hetken kirpaisi mutta ei mitenkään liian paljon.

Jaahas, harmi kun pääsiäisloma loppui tähän... huomenna taas kouluun. Ei edes ollut niitä lämpimiä aurinkoisia päiviä mitä tänne kovasti luvattiin. Luultavasti nyt ne alkaa kun loma loppui, mun tyypillistä tuuria. :)

Jaksuja kaikille!

Kaptah 36+1
 
Synttärionnea Jasminille :flower:

Sompio Tuli kans sitten myöhemmin mieleen niistä ylävatsakivuista, että josko olivat suppareita. Luultavasti.... luulin kanssa, että olen jo kaikki mahdolliset supistukset kokenut, ilmeisesti en :headwall:
No pääasia, että muksut masuissa möyrivät!!!

Ellen+ asukki 37+4
 
Pääsiäisen jälkeiset terveiset. :wave:

Synttärionnittelut Jasminille! :flower:

Yhtenä kappaleena ollaan ja reissusta on kotiuduttu. Olipahan ilkeetä istuskella vitostien ruuhkassa kun olis ollut tarvetta päästä vessaan. Väsymys painaa sen verran ettei pää meinaa oikein toimia, joten palailen myöhemmin paremmalla ajalla.

Fox, 34+1
 
Heippa,

Onnea Jasminille!! :)

Me käytiin tänään miehen kanssa kävelyllä Nuuksion kansallispuistossa, olipa ihanaa!!! :heart: Sinne pitää mennä sit kesälläkin vauvelin kanssa grillailemaan.. oli hyvä päästä vähän ulkoilemaan, mut huomas kyllä että kävely alkaa olla aika hankalaa tän ison mahan kanssa: selkää pistää, vatsaa vihloo, pissittää koko ajan..heh.

Varsin rentouttava 4 pv vapaa miehen kanssa, paljon leffoja, hyvää ruokaa ja yhdessäoloa.. kaverit joilla on jo lapsia ovat painottaneet että kannattaa nyt nauttia kahdenkeskisestä ajasta ennen kun pikku kullannuppu tulee maailmaan ja vie kaiken huomion! :)

RockMummy + poju 34+4
 
Ellen Mullahan ne oli ekat supistukset, mitä tunnistan. Tai siis epäilin, että voisiko olla mutta en sitten tiennyt. Tuli kyllä tosi tiheästi ja monta tuntia. Onneksi tänään ei ole tullut, mutta enpä juuri mitään ole tehnytkään :whistle:
 
felicia
Ei mitään uutta kerrottavaa. Vatsatauti meidän perheeltä ohi ja supistuksetkin
jäi sille tielle. Vauva on tullut aktiivisemmaksi ja liikkeet todella sattuu minuun.
Tänään rv 37+1
 
Sompio Hyvä että supparit ovat loppuneet! Ilmeisesti parhaat olon helpottajat on kaksi panadolia, lämmin suihku ja lepo. Toimii ainakin minulla, tosin kohta beibi voisi tulla vaikka jo pihalle... ei jaksa näitä kolotuksia (vali,vali) :D

Mulla kun supistukset ovat tulleet (ennen tuota omituista ylävatsa sessioo) niin ovat tuntuneet kipeimmin alaselässä ja reisissä, enkä ole niissä oikeen mitään taukoa pystynyt kellottamaan.
Tosin en esikoisestakaan pystynyt supistusten väliä laskemaan... kyllä sen vaan sit tiesi kun ei pystynyt enää kotona oleen (kävelemään suorassa, rupesi oksettamaan jne.)

Nyt mammat ÖITÄ !!! :wave:
 
Äippäloma alkoi :D

Merkkaillaan täältäkin. Pääsiäiset ja 3 synttärit juhlittu koko lauman kera, eli 4 lasta oli taas pääsiäisen kotona =)
Mä jo kuvittelin, et pääsen synnyttää, kun su illal alkoi tosi kovat supistukset, mitkä vaan jatkui ja jatkui eilis iltaan. Viiden maissa oli jo tosi kovat. Mut siitäpä ne pirulaiset sit hyytyi :/ Nyt kyllä edelleen tosi outo olo, et tie jos kummiskin saa alkaa ton sairaalakassin pakata ja pinniksen koota, nopeeta porukkaa täällä, kun sänky ollut kotona pian 5 vkoa :p Ihana kaukalo autoon saatiin lainaksi miehen veljen perheeltä! Vielä pitäis ehtiä autokin vaihtaa isompaan..
Mulla molemmat aiemmat raskaudet kestäneet ikuisuuden, kun pojat päättäneet kesken synnytyksen (ja tosiaan molemmat) etteivät vielä haluakaan tulla. ja kunnolla sit lähtenyt liikkeelle vasta kun kalvot puhkastu. Meillä syntyneet 38+5 ja 39+3.

äippä ja masukki 34+6
 
Pauzi

No niin, se on karu paluu arkeen täälläkin. Pääsiäinen meni tosiaan muuttoa tehdessä, ja nyt onkin sitten keittiö laitettuna kokonaan, suurimaat huonekalut ja vaatteet paikoillaan. Kaikkea pientä purkamista onkin sit ihan kauheesti, mutta onneksi niitä saa tässä hissukseen laitella. Pitää varmaan kaivella ne vauvan vaatteet tuolta jostain ja pestä ja laittaa ne valmiiksi, tuntuu välillä että ei välttämättä enää 4 viikkoa mene... Ainakin tuntuu välistä että vauva olis jo ihan alhaalla, ja muutamia oikein kunnon supistuksiakin on tullut. Sitä vain pelkää että vauva syntyykin niin ettei mitään ole vielä valmiina...

Mulla on torstaina äitipolilla kokoarvio, ne oli sitä mieltä neuvolassa että paree se on kattoo, kun on ollu noita rajanylityksiä noissa paastosokereissa, ja sit kun toi mun sf-mitta oli jo rv 33+5 35cm, niin se vähän tais säikäyttää terkkaria. Musta itsestäni tuntuu että vauva on ihan normaali/pienehkö, mut en tiiä osaako sitä ite niin arvioida.

Paras ystäväni sai kiirastorstain ja pitkäperjantain välisenä yönä pojan, saa nähdä ehdinkö nähdä hänen vauvaa ennen omani syntymää. He ovat vieläkin sairaalassa kun vauva oli ilmeisesti nieleskellyt lapsivettä johon oli kakanut, ja saanut siitä tulehduksen. Jännä että ystäväni esikoinen on myös syntyntyt kiirastorstain ja pitkäperjantain välisenä yönä 5 vuotta sitten. Hassua!!
Mulla on muuten kummatkin lapset syntyneet sunnuntaina, niin voisin tämänkin synnyttää sit vaikka äitienpäivänä.

No niin, ei tässä sen ihmeempiä mun odotukseen kuulu. Karmeet liitoskivut ja semmoset sukkapuikkokivut tuolla alapäässä, mitä nekin sitten lienevät. Inhottaa vaan kun aina saa jännittää kun nousee seisomaan että kuinka paljon alapäähän sattuu... Muutto on ottanut tosi koville ja alapään luut vaan rutisee ja paukkuu kun yöllä käännän kylkeä. Ja vessassa saa ravata vähintään 3 kertaa yössä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!!
Pauzi ja Lilli 35+5
 
huomenia! :)

Jasminille myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

( . ) Hyvin nukuttu yö takana pitkästä aikaa! :) supistuksia täällä tulee päivittäin... joskus vähän tekee kipeää, sellaisia epämukavia ja tiukahkoja ne on. Et ei missään nimessä satu. Joskus tulee koviakin vihlaisuja tuonne alapäähän, liekö vauva porailee itseään tiiviimmin sinne vai mitä... No tällä viikolla ohjelmassa olis turvakaukalon hankinta, sairaalaan tutustuminen ja lääkärineuvola. :) Muuten rauhallista täällä, limailut jatkuu tosin nyt ei ole päivään tullut mitään. Ei varmaan sekään tarkoita mitään. :D

EM ja Dodoliina 36+0! POKS! :heart: :heart:
 
pian 3 x äippä Hyvää äitiysloman alkua :wave:

Meillä kanssa noi supistelut pelästytti sen verran, että ajateltiin tänään hakea vaunut kotiin ja hoitopöytä. Olisi sitten kaikki suurinpiirtein valmiina, jos vauva päättää paljonkin etukäteen syntyä :heart: Mutta saisi kyllä vielä ainakin pari viikkoa kasvaa masussa.

Onnea EM:lle poksuista :heart:

Sompio ja Nuppu 33+3
 
Huomenta päivää..Ihanaa,kun arki alkoi :)
Eilen oli illalla kivuliaat supistukset ja aamulla onneksi vasta kerran..mietin tässä vain että soitanko äippäpolille vielä vai en....??hätäilenkö ihan turhaan?? vasta ensi viikolla on aika sinne vauvan kääntöön..
Sain tehtyä lastenhoito-ohjeet ja listan mitä sairaalaan otan mukaan..Eipä tarvitse sitten miettiä kun lähtö tulee/ vasta sairaalassa..
nyt täytyy menä laittaa pienokainen päikkäreille ulos

luppa- ja kirppu rv 34+4
 
joo, itsekkin näin ohjelman faktalla jossa istukasta tekivät ruokaa, jonka lähi-suku söi sitten salaatin kera. :x

Liikkeet: köllykällä kiihtyy vaan muksiminen ja potkiminen, mahanahka hellänä. tuntuu että ne reilut liikkeet voi aiheuttaa mun ylävatsa/pallea-kivun... kääntyy vielä välillä "selälleen", eli selkä mun selkärankaa vasten, ja potkii suoraan palleaan ja kylkiluihin, muuten normaalisti pylly kylkiluita vasten ja selkä ulospäin...

Lasten-nla:n täti käy täälläpäin kerran kotona, kun vauvan kanssa on ollut n. viikon-pari kotona..

Apteekin kuorsauslääkkeestä joku kyseli: auttoi n. viikon käytön jälkeen selvästi, mutta kuivasi miehen kurkun niin kovasti, että aamulla ihan kipeä oli... korvatulpat itsellä ahkerasti käytössä, mut kova kuorsaus kuuluu niistä läpi, peltorit ne on ostettava..

Omaa napaa: täällä samalla väsy ja levoton olo!! hereillä ollessa pakko touhuta jotain, eikä jaksa olla paikoillaan, osaksi lantion kivut vaikeuttaa esim. istumista pitempään... naksuu ja paukkuu lantion korkeudelta selkäranka ym.. aika kipeä selkäkin alkaa olla.. mutta jotain positiivistakin: närästys helpottanut täälläkin, illalla enää refluksi-vaivaan gavisconia hörpännyt, mut rennien syönti jäänyt lähes pois.. =)

Sairaala-kassi lähes lähtö-valmiina, ainoastaan päivittäiset kemppari-jutut nakkaan sit h-hetkellä mukaan.. vauvan kotiutumis-kamppeet odottaa jo kaukalossa, jonka mies ottaa mukaansa hakemaan tullessa..

Aurinkoa odotellessa B)

36+2 hui, vähiin käy, alkaa jo kohta jännittää.. ;)
 
Täällä bongailtiin tänään mitä ilmeisemmin limatulppaa. Aamun supisteli ja alaselässä jomotti ihan kuin kuukautisten aikaan. Vasta kahden tunnin lepo helpotti ja nyt olo ihan ok. Vauva on varmaan taas puskenut itseään alemmas, sen verran jomotuksia ja ilkeitä vihlaisuja ollut taas alapäässä. Saas nähä, viihtyykö tämä vauva yksiössään la:han asti... Voisin omista jomotuksista arvailla että ei, mutta sitten taas järjen ääni sanoo että kyllä takuulla vähintään la:han mennään, kuten 4 kertaa aiemminkin.

Viikot poksui täälläkin;
rv 34+0 :heart: :heart:
 
Pitkästä aikaa, yritin lukea noita teijän juttuja... Vuaaaaaah, tosiaan hyvää myöhästynyttä pääsiäistä kaikille! B)

Eilen tuli suppareita parin tunnin ajan varmaan 3-4 kertaa 10 min sisällä, varmaan enemmänki, menin iha sekasin laskuissa, ja ne kesti jotai 20 sekuntia kerrallaan, olin jo et nytkö tuli lähtö, mut menin nukkumaan ja nyt ei mitään.. Väsyttää vaan, kohta päikkäreille tuon tytön kanssa |O
Kasvukontrolli ois ylihuomenna, mennään taas alakäyrien alapuolella, luulin et esikoinen oli pieni ku sf mitta oli 29 näihin aikoihin, nyt se on 25 :ashamed:
Huolettaa... toimiikohan istukka hyvin... Tuttavalla syntyi vauva viikolla 31 ja samallain meni et alakäyrien alla mentiin ja selvis et istukka ei toiminu kunnolla ja vauva heti veke.. No onneks kaikki on hyvin nyt, mut säikähdyttää... Mut esikoisen kans mulla oli sama homma ja ihan normikokonen tyttöhän sieltä putkahti, sirohan se on kyl edelleen :)
Yöt alkaa tosiaan olla tosi levottomia, en saa unta ku vasta joskus aamukahden jälkeen kun vauva jystää kylkiluihin ja muljahtelee tuolla inhottavasti, ja sit ne supistelut, ja vessassa saa laukata koko ajan tiuhaan tahtiin ennenku nukahdan... Mut tiiän et noita vauvan potkuja kohta kaipaillaan kun synnytyksestä jonkun verran aikaa :D
Kaikki ois lähes valmiina babylle, no vaippoja pitäs käyä ostaan varastoon... Meille sanottii viime ultrassa et toinen tyttö ois tulossa, mut eihän se varmaa ole, niin mulla onki alkanu oleen vahva tunne taas et jos se onki poika :D

Taidan lähtä ny päikyille ku ramasee, ja sit sen jälkeen kauppaan, vihdoinki kaupat auki normaalisti... :wave:
 
Synttarionnittelut Jasminille! Perassa tullaan, mulla menee neljannesvuosisata rikki toukokuussa :).
Ja onnea nyt taysia viikkoja saavuttaneillekin, tulee aina hyva olo kun ollaan taas viikon lahempana vauvaa.

Mulla on taalla ihan kriisitilanne, kun vadelmanlehtitee loppui jo eilen aamulla ja terveyskauppa ei ollut auki. En usko etta kunto kestaa kavella tonne ostoskeskukselle ja takaisin enaa tanaan kun eilen jo kavelin ja sen jalkeen olikin selka ja hantaluu niin kipeita etta hammasta piti purra. Ei tuo pitka matka ole, ehka n. 3km suuntaansa, mutta matkalla paljon makia ja niissa meinaa loppua happi kesken. Tuo selkakipu on viela niin inhottavaa, kun siita ei mitaan hyotya ole vaikka miten pain katsoisi, supparikivuista voi sentaan ajatella, etta paikat avautuu :).
Ai niin juu, mulle ei ilmeisesti nama raskauden aiheuttamat kivut ja saryt riita, kun eilen piti menna viela itse aiheuttamaan lisatuskaa... poistin saarikarvoja Veetin karvanpoistoaineella ja latkaisin sita sitten myos kainaloihin (vaikka TIEDAN, etta mulla on tosi herkka iho!) ja nehan meni ihan punaisiksi ja kirvelee ja sattuu vielakin eika kasia voi nostaa paan paalle. Tyhmasta paasta karsii kylla koko ruumis.

Taalla on sairaalakassi aika lailla valmiina. Tuskin se lahto sitten niin nopeasti tulee, ettei ehtisi viela niita puuttuvia sinne tuikata, vaikka tietysti voi unohtua. Mietinkin, etta pitaisi varmaan laittaa ainakin varadeodorantti ja hammasharja sinne jo valmiiksi, todella inhottavaa jos tuollaiset unohtuu. Taalla kun yleensa lahdetaan sairaalasta kotiin jo samana paivana kunhan kaikki on hyvin, niin pitaa siihen samaan pakata kaikki vauvankin tavarat mukaan eika olettaa etta mies toisi jotain mika unohtui (ja toisaalta taas varautua siihen, etta onkin poissa parikin yota).

Kerttu84: jos tuo paansarky oikein kovaksi aityy niin kannattaa varmaan kayda tarkistuttamassa paineet ihan varmuuden vuoksi. Kova paansarky ja turvotushan voivat olla merkkeja raskausmyrkytyksesta!
 
Omaa napaa: Ihanaa seksiä illalla, niin kuinka ollakaan: Valvoin yöllä yhdestä viiteen. Supisteli säännöllisesti ihan mukavasti, eikä unettanut sitten yhtään. No en osaa huolestua, kun viikkoja jo näinkin paljon. Saa ruveta kohdunsuulla jo jotain tapahtumaankin, ettei mene taas niinku edelliset viikon kaks yli. Mites muilla sekstailu on vaikuttanut suppareihin?

En nyt ehdi kommentoimaan teidän kirjoituksia, mutta luettu on. Tiedän missä täällä mennään. :hug: jokaiselle!!!

Alhambra ja napero rv35+1
 
Hohhoijjaa. Täällä VÄSYTTÄÄ. Taisin eilen reippailla vähän liikaan, mm. reilun parin tunnin metsäkävely ja se kostautuu nyt. Jaksoin aamulla hädin tuskin neuvolaan ja takaisin ja matkaa on ehkä kilsa suuntaansa...

Neuvolakuulumiset
Sf- mitta 31
Paineet 118/76
Hb ei mitattu
Paino 269 g/vko (vieläkään ei 80 kg rikki :D)
Sykkeet 140
Liikkeet ++
Tarjonta EHKÄ vino-rt
Kohdunsuu jonkin verran pehmennyt, kaulaa jäljellä n. 2 cm

Päästään nyt vielä ultraan, jossa vauvan asento tarkistetaan, kun lääkäri ei ollut siitä ihan varma. Muuten ei kyllä mitään sen kummempaa synnytystapa-arviota tehty, kun siellä oli sijaislääkäri... Mutta ehkä ultrassa käynti vähän rauhoittaa synnytyksen suhteen. Paikat ei sii erityisen valmiit vielä ole, tänään tosin supistellut selvästi eniten tähän mennessä. Eilisessä reippailulla kyllä lienee osuutta asiaan. :whistle:

Mä en ole vieläkään pakannut sairaalakassia. Ajattelin, että sen ehtii vielä sitten vaikka, kun synnytys starttaa. Mutta jonkun listan voisin kyllä kirjoittaa. No, enköhän ehdi tylsistyä tässä niin, että kassi tulee pakattua vielä monta kertaa.

Onko muille tullut loppuraskauden ruokahimoja? Mun tekee koko ajan mieli mysliä!
Pakko ottaa nyt torkut.

Alhambra
- meilläkin vietettiin eilen miehen kanssa laatuaikaa sängyssä ja heti sen jälkeen kyllä supisteli (kuten varmaan jo joulusta lähtien sekstailun jälkeen on tapahtunut). Mutta myöhemmin en ole huomannut vaikutusta. tai en ole vain osannut yhdistää niitä toisiinsa?

PilkkuPantteri & Jyvä 36+0
 

Yhteistyössä