TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Keikka tehty. Taas otettiin monta putkea verta tuleepahan maksa-arvot sun muut syynättyä samalla.
Kyselin vähän synnytyksestä mm. siitä että voiko 5. synnytyksessä olla samat haitat kuin ekassa jos vauva jumittaa? Kuulema hyvillä supistuksilla on merkitystä että vois saada helpommin isommankin ulos vaikka tuskin sekään auttaa jos lantio on ahdas. Toinen järkytyksen aihe heh oli se kun kysy että painanko nyt ennempi kuin silloin 14.v sitten no painampa hyvinkin about 20-30kg enempi ja se onkin sitten synnytyksen kannalta huonompi homma. Tietty kun alkaa maalaisjärjelläkin aatteleen niin painaahan se läski paikkoja kasaan..tulis jo se tiistai ja painoarvio. Viime yönä tuli taas valvottua pari tuntia kun asia niin painaa ei sitä vaan voi olla miettimättä. Tietää jo entuudestaan että kättäri käynnistääkin vasta viime tipassa ..
Sano se diabeteshoitsu niistä mun joistain korkeista ruuanjälkeisistä arvoista mitä oli ennen insuliiniä 13-17 että noin korkeita arvoja ei yleensä ole ihmisellä jolla ei ole diabetesta siis sitä oikeeta ei rd;tä että on hyvin mahdollista että mulle tulis sokrutauti ihan pysyvästi siksi on todella tärkeetä että jatkan ruokavalio harrastan liikuntaa jne synnytyksen jälkeenkin.

Mulla on ihan ristiriitaiset tuntee välillä haluais heti synnyttämään ja välillä taas että en halua. Viimeiset hetket nauttia vapaudesta yksinäisistä päivistä, paremmista öistä kyllä se on niin että raskausvaivat on pientä nukkumattomien öiden rinnalla siinä jos missä kärsii psyyke sekin on eri asia valvoa itkevän vauvan kanssa kuin supistavan mahan kanssa. Viimeksi oli helppovauva tai oikeastaan kaikki ovat olleet mutta koskaan ei tiedä minkälainen on seuraava? Toisaalta ennemmin tai myöhemmin se synnytys on edessä. Toivottavasti se on jo jollain pian edessä tahtoo päästä jo tunnelmaan lukemaan synnytysstooreja... =)
 
Eemelin äidillä on "kunnon" kokoinen maha :heart: No onhan sulla kaksi kyytiläistäkin.
Kissanminttu kyllä minäkin mielummin sen yhden hengen huoneen haluan. Mutta voihan se olla että aina ei ole "ruuhkaa" niin saattapi saada asustella 2hengen huoneessa yksinäänkin. Mun kaveri ainakin tammikuussa sai huone toveri samana päivänä kuin kotiutui.
Bad virgin Ollaan yhdessä ne perän pitäjät tässä pinossa :kieh:
Peittojen pöllytys on ollut täällä kyllä aika vähäistä. Ei sillä ettäkö "paikat kipeytysi" tai aiheuttaisi supistuksia. Jotenkin tunttuu vain niin hankalalta löytää sopivaa "asentoa " tämän minun mahani kanssa. Naurettiinkin miehen kanssa että ollaan kuin vanhat pariskunnat: Kerran kahdessa viikossa saunan jälkeen :LOL:
Helyyttä voi oisoittaa muutenkin. :heart:
(.) Tänään on taas tullut touhuttua vaikka mitä. Pesty pyykkiä, leivottu ja tietysti laitettu ruokaa. On taidettu taas olla liikaa jalkojen päällä. Nilkkoja särkee mutta onneksi ne ei ole turvonneet. (Viellä ainakaan)
Unohdin eilen kirjoittaa, että kun oltiin tutustumassa sinne KOKSiin ja kätilö esitteli yhden hengen huoneen lapsivuode osastolla. Eikös mies kysynyt: "Tarviiko tästä maksaa ekstraa?" :headwall: Miehet...

Tytti ja Papu 33+3
 
nopeasti minäkin heitän omia kuulumisia. kauhea kiire ollu töissä käynyt siis vaan lukemassa. mulla alkoi virallisesti äitiysloma 11.pv mutta tää yrittäjän homma on ihan sieltä! :kieh: tän viikon teen vielä kaikki kirjallise työt eli laskin että saan istua toimistolla 8-4 koko viikon. eli kannattaahan olla oman ittensä pomo :ashamed:

mukavaa on kuitenkin se että on kannettava niin tänään olin aamun kotona, kun vihdoin tuli ne vaatekaapit yläkertaan. eli tarkoittaa sitä että saan vihdoin järjestää meidän vanhempien ja vauvan vaatteet! :D ja täytyyhän iloita että asiakaskäynnit loppuivat viime viikolla eli ei enää autolla ajamista ja konttailemista päiväkotien ja koulujen lattialla pienten lasten kanssa. maha alkoi jo viimeiset viikot olla todellinen este.

ja mukavaa on myös se että meidän vanhemmat muksut on päivät hoidossa toukokuun loppuun eli saa vihdoin vähän huokastakin. ku kuopus eskarissa ja keskimmäinen hoidos. kesällä kouluun menijä sitten hoitaakin äidin kanssa vauvaa, mikä on toivottavasti tyttölle mieleen. B)

sitte makuuhuone-asiaa. mulla on nyt alkanut tulla vaivat vastaan niin ei juurikaan jaksa jumppailla. onhan noita viikkojakin jo 35. aiemmin ei ole ollut hankaluuksia. meinaa muutenkin ihan tavallisessakin elämisesä jo supistella, paine tuolla alakerrassa lisääntynyt ja lonkat ja selkä ihan soossina eli hienoa vielä nää viimeiset viikot =) mulla on muutenkin ollut hiivatulehdusvaivaa tässä raskaudessa ja kipuja limakalvoilla joten tasapainottavana on toiminut hyvingynolact-kapselit. onko teistä kukaan kokeillu? eli maitohappokapseleista kyse ja saa käyttää raskaana. mulla ainakin helpottanu kipuilu.

synnytys on alkanut mieles pyöriä, viime yönä näin unta että paikat oli avautunut ja määräsivät lepoon. Mulla viime synnyty oli vaikea ja tilasin siitä koko kertomuksen. ensi viikolla neuvolassa käyn paperit läpi oman terkan ka ja seuraavan viikon ma on sitten synnytystapa-arvio ihan äitiyspolilla. jos alkais mielenrauahan sitten saamaan

jos jo ensi viikolla vois sitten viettää ihan sitä äitiyslomaa, kateeksi käy teitä toisia :snotty:
 
Juu ei sf-mitalla ja vauva koolla ole ainakaan mun tapauksessa mitään merkitystä keskenään. Mulla on sf 36cm ja vauva pienenä uiskentelee vain suuressa yksiössään. Edellisissä raskauksissa on sf ollut paljon pienempi suhteessa vauvaan. Elien käväsin neuvolassa ja ei sielä mitään sen ihmeempää kaikki hyvin ja silleen. Painoa mulle on kertynyt jo n. 16kg :ashamed: Saa nähdä pääseekö näistä ylimääräisistä kiloista eroon lainkaan. Aiemmissa raskauksissa on kaikenkaikkiaan tullut 7, 7, 12 ja 14 kiloa.

Kohtuamme: Mä kirpparilla törmäsin sellaiseen ja ajattelin, että pitäisikö ostaa. Mutta kun tuota kaikkea mahdollista krääsää on kertynyt muutenkin, niin en viitsi hankkia sellaistakin vain pariksi kuukaudeksi. Vauvanvanna meiltä löytyykin jo neidin käytöstä.

Sairaalakassi: Ei ole vielä pakattuna. Mietin kyllä, että pitäisiköhän varmuuden vuoksi sellainen ottaa mukaan maanantain äippäpolinkäynnille. Luultavastihan se on ihan rutiinipyörähdys, mutta entä jos joutuukin siltämenolta synnyttämään :/ Onko teillä ollut se mukana noilla loppuajan sairaalakäynneillä?

Muutenkaan ei vielä ole mitään valmiina vauvaa varten. Kunpa saisikin aikaiseksi vauvan sänyn siirrettyä... kun vain teitäisi edes minne ja pestyä siihen lakanat sekä pestyä vaatteet hoitopöydän alle... ja siirrettyä sieltä neidin vaatteet... minne...

rv 36+1
 
Suzyanne
Tässä heti ensialkuun masukuva poksumisen kunniaksi. Huh, alkaa olla jo noita viikkoja aika kiitettävästi.. 37+0


Pelkopolilla kävin tänään, onneksi kerkesin, vaikka aika menikin aika myöhäisille viikoille. Oltiinkin kätilön kanssa koko ajan synnytysosastolla, synnytyssalissa, tulipahan tutuksi sekin. Katseltiin muutenkin paikka läpi, niin ettei ole enää tarvetta mennäkään erilliselle tutustumiskäynnille. Miehellekin kuulemma riittää ihan minun kertomani. Oli kyllä erittäin hyödyllinen käynti, sain vastaukset minua askarruttaneihin asioihin, tuli todella turvallinen olo, erittäin hyvissä käsissä tulen olemaan. Olivat hienosti ottaneet kaikki riskitkin kohdallani huomioon, kätilö näytti kirjoittamaansa paperia, johon oli listannut kaikki minun perussairauteeni mahdollisesti liittyvät riskit, niin että ihan jokainen ne näkee kun papereitani katsoo. Oli kyllä juuri tuo kätilö aivan mielettömän ihana ihminen, voi kun hän olisi työvuorossa kun aikani koittaa. olen kuullut että tuolla naikkarilla on jotain tosi töykeitä tapauksia, mutta joka paikassahan niitä taitaa olla. Olen niin herkkä, ja stressaan ja panikoin helposti, niin että otan tosi raskaasti jos joku henkilökunnasta on töykeä, tiuskii tms. Mutta täytyy vaan toivoa että sellaisia kätilöitä/hoitajia ei kohdalle sattuisi.

Onpa a-nskulla siron kokoinen masu! Itselläni ei enää tosiaankaan ole pieni, :D mutta se alkoi oikeastaan vasta viikon 32 jälkeen kasvaa kunnolla, sitä ennen se oli aika pienikokoinen pitkään, ainakin viikkoihin nähden. Nyt sitten taas jo alkaa tulla kommenttia ihan vierailtakin, esim., viime su kirppiksellä, että taitaa olla jo synnytys aika lähellä.. B) Ja huh sentään, onhan se! ;)

Perhehuoneesta oli tänään puhetta sairaalakäynnillä, sanoin että olisihan se kiva, ja mielellään otetaan jos vain suinkin on vapaana. Olisihan se kiva saada olla ihan omalla porukalla, ja mieskin voisi olla yötä.

Suzyanne 37+0 POKS!
 
Moikka

saiskohan sitä kirjoitettua.Aina jotain muuta. Ei täältä sais olla poissa ku heti luettavaa paljon.

Peiton heiluttelua ei ole harrastettu sitten 23.12.Mies raukka.Mutta onneks ymmärtää ja muutenki voi tehdä yhdessä. Mulla oli silloin viikon alapää niin kipeä.Ja seuraavana päivänä niin kipeä,että suosiolla lopetettiin yhdynnät.Tuttu juttu edellisistä raskauksista.
 
no tulee sitte taas monessa osassa....

Mua mietityttää käynnistys.Neuvolalääkräi sen lupaili jo keskiraskauden tarkistuksessa,mutta kai siihen pitäis saada suostumus äippäpoliltakin ja tuskin mulla sinne on aikaa ku en ole ensisynnyttäjä ja tässä raskaudessa ei ole rd,joten tuksin pääsen synnytystapa-arvioon.

Voi vitsi monilla on jo viikkoja niin paljon,että synnytys voi olla jo ens viikolla. :heart:
Mulla onneks on vielä aikaa.Mies lähtee parin viikon päästä sinne Las Vegasiin. Mua alkoi kamalasti ahdistaa ajatus siitä,että mun äiti tulee tänne.Se tarkoittaa sitä,että aamusta asti pitää olla ohjelmaa ja siivotaan minkä ehditään.Tai mutsi pistää mut siivoomaan. Ja tajusinpa,että hän on täällä kanssani vapun ja äitienpäivänkin.

Mut mä yritän päästä nyt suihkuun ku meillä nukkuu pienimmät.

NN rv 32+5
 
Suzyanne: Nythän sulla oli ihan kunnioitusta herättävä masu. Kun olen tähän asti aina katsonut, että kyllä on pieni... Munkin masu on ottanut loppukiriä. Valitettavasti en ole yhtään kuvaa siitä saanut otettua. Kumma juttu kuitenkin, että itse tottuu tuon masun kokoon. Ettei se omasta mielestä tunnukaan isolta.
 
Moikka!

Ihania masuja täällä! Itellä on nyt vasta loppuviikkoina kasvanut vatsa kunnolla vauvamahan näköiseksi. Pari kuvaa on tullut otettua, vaikka olisi ollut hauska alusta asti seurata kasvua. Kun ei saa aikaseksi...

Alexandra, olipas sulla lääkäri! Meillä on tässä Pähkiksessä erikseen neuvola ja siellä on kyllä asiantunteva (ja superkiireinen) lääkäri. Synnytystapa-arvio oli mulla viime viikolla. Se kesti alle 15 min ja lääkäri kopeloi sisältä ja ulkoa, sanoi että hyvin mahtuu tulemaan ja paino-arvio lasketun ajan tienoilla on 3500 g. Oon hieman skeptinen tuosta arviosta, ihan painelemallako se selviää. Katsotaan sitten kun vaavi syntyy. :) By the way, laitoin sulle yksäriä!

Omaa napaa... tänään on huolestuttanut kyllä kunnolla. Vauvahan on ollut kiltisti RT monta viikkoa, mutta liikkeet muuttuivat ihan yhtäkkiä ja tuntuvat aivan eri paikoissa kuin ennen. Tänään oli neuvola ja tosi kauan th tunnusteli ja sanoi, ettei ole varma onko alhaalla pää vai peppu. Jotenkin vinksallaan vauva joka tapauksessa on. Sydänäänet kuuluivat sekä alhaalta että ylhäältä, paremmin kuitenkin ylhäältä. Hikka tuntuu oikealla puolella myös alhaalla ja ylhäällä, liikkeet eniten navan ympärillä. Ota tästä sitten selvää... Th kuitenkin sanoi, että jos ensi viikolla hän on yhtään epävarma vauvan tarjonnasta niin saan lähetteen lisätutkimuksiin. Kivaa odotella viikko...

Nyt ulos, ihana ilma! B)

Kaptah 36+3
 
Mahtava masu Eemelin äidillä! :heart:

Neuvolassa kävin äsken ylimääräisellä käynnillä kun tuntui että liikkeet on vähän hiljentyneet viime päivinä. Terkka kokeili vauvaa ja teki muutkin tutkimukset ja kysyi sitten että olisiko se katastrofi jos vauva jo pian syntyisikin? Mä olin ihan että mitäh?! Se sanoi että vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt ja siitä ei yleensä mene kamalan montaa viikkoa synnytykseen.. :eek: Olipas yllättävää, tosin eihän sitä tiedä jos vauva onkin täysaikainen tai menee ylikin.. mieluummin tietty vähän ennakkoon kun kauheen monta viikkoa yli, kohtuuiso vauva kuitenkin ilmeisesti tulossa. No ensi viikolla on neuvolalääkäri, jossa sitten saa tietoa kohdunsuun tilanteesta jne.. nyt alkoi jännittämään hyvällä tavalla, pitäsköhän varmuuden vuoksi pakata sairaalakassi?! :)

Muut neuvolakuulumiset:

Pissa puhdas
Paino +175g / vko
Verenpaine ok
SF-mitta 30,5
Syke 133
RT

Mullahan oli tuo SF-mitta kuukausi sitten 31cm, sitten tippui 29cm:iin ja nyt se oli vähän edes noussut, eli 30,5cm.. hassua.. eli vähän keskikäyrän alapuolella mennään nyt.

Pitää ottaa pian masukuvia lisää, laitan nyt tähän meidän vauvelin 4D kuvan vihdoin kun muistan, se on tosin otettu jo ajat sitten, silloin viikolla 23+5! :D



RockMummy + pikkukulta 34+6

 
Tytti ja Bad Virgin Mä pidän teidän kanssa perää :wave:

Suzyanne Hyvä, että oli hyvä käynti :heart: Mä kanssa niin toivon, että olisi kiva kätilö. Se vaikuttaa kuitenkin niin paljon siihen miten se menee ja kuinka pystyy rentoutumaan yms.

Tsemppiä Nikunakulle äidin kanssa :D Mä kanssa tänään mietin, että jos mies ei pysty synnytykseen lähtiessäkään autolla vielä ajamaan, niin mä tilaan ennemmin taksin kuin pyydän äitiä. Kun en halua sitä lähellekään sairaalaa synnytyksen aikana. Äiti osaa olla tosi rasittava :saint:

RockMummy Ihana 4D-kuva :heart: Meillä jäi se käymättä, kun tuntui niin kallillta :( Tai oltaisi voitu mennäkin, mutta kun tuo miehen selkä pamahti juuri niillä viikoilla ja yksin en halunnut mennä.

Omia neuvolakuulumisia 33+4
Paino +800 g/viikko :ashamed: (kokonaispainoa onneksi tullut "vain" 7 kg, mutta silti terkka käski alkaa tarkkailla syömisiä)
Turvotus +
Verenpaine 109/79
Pissa puhdas
sf-mitta 31,5
Tarjonta RT :heart:
Syke 145
Liikkeet + (vaikka siinäkin Nuppu potkiskeli, niin laittoi silti yhden plussan)

Niistä minun pääsiäisen vatsakivuista ei osannut sanoa mitään :| Onneksi eivät ole toistuneet.

Viimeinen neuvolalääkäri jää väliin, koska pääsen VAS:n synnytystapa-arvioon. Siellä ne tutkivat perusteellisemmin niin ei ole mitään järkeä käydä täälläkin lääkärissä.
 
neuvolassa käyty: hyvät verenpaineet ja pissa puhdas, vauvan syke hyvä..

Peittojen heiluttelusta: meillä harrastetaan aikalailla 2-3 kertaa viikossa, kyllähän se maha jo edessä, luovuutta käytettävä, hieman suppareita tulee jälkeenpäin, mut onneks aika äkkiä rauhottuu. aikasemminhan olimme yhdyntäkiellossa verenvuodon takia ja sit pitempään jouduttiin kumia käyttämään koska siemenneste todellakin aiheutti voimakkaita suppareita, mutta ei enää niin herkällä... nyt onneksi viikojakin niin hyvin että ihan hyvällä omalla tunnolla harrastetaan niin paljon kuin mieli tekee :heart: yleensäkin satumme olemaan aika ahkeria, nyt jäänyt vähemmälle :whistle:

RockMummy: söpö kuva. =)

36+3

 
Kysymys ambulansseista :wave:
Kun tässä kaikenlaista on miettinyt, niin kysynpä jos joku tietää.
Ottaako ne ambulanssiin miehen mukaan? Jos mun täytyy lähteä ambulanssilla synnyttämään niin ottaako ne miehen kyytiin? Jos mies ei pääse ajamaan vielä autolla, niin pitääkö ambulanssia tilatessa tilata miehelle taksi :whistle:
Vitsit, kun pitäisi selvittää toi taksin soittaminenkin, kun meidän pikkupaikkakunnalla ei taida olla kyllä mitään taksiringin numeroa vaan pitää soittaa jollekin taksille suoraan.
Ja ambulanssista vielä, että kai ne vie mut sitten Vammalaan eikä Taysiin?? Siis kun nyt ollaan ensin päästy sen viikon 36 yli mikä on Vammalaan rajana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pije:
yleensäkin satumme olemaan aika ahkeria, nyt jäänyt vähemmälle :whistle:
Meillä taas ihmetellään, että Nuppu sai niin "helposti" alkunsa kolmannella kierrolla, kun se peiton heiluttelu on jäänyt jotenkin jo ennen raskauttakin :ashamed: Kai niitä sitten haikara tuo joillekin oikeasti vauvoja :LOL:
 
RockMummy: Kyllä alkaa painamaan tälläisellä hoikalla ihmisellä tämä masu. Kerrankin mulla jotain suurta :LOL: Ihana toi 4d kuva :heart:

Sompio: Teillähän oli Nuppu katsottu tytöksi? Tuosta taksista, kela korvaa ainakin äitin menopaluun synnytykseen ja kotiin vauvan sosturvatunnus perusteella. En nyt tarkemmin osaa selittää |O vaikka meillä taksi onkin. Taksia voi käyttää ylimääräisissä sairaala tutkimuksissa. Lääkäriltä pyytää taksilappu. Omavastuuosan maksaa kuskille.
Kyllä mun mielestä mies voi ambulanssilla tulla. Eikö sinne voi ottaa tukihenkilön mukaan.

 
Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok. Sykettä saivat etsiä(täti ja harjoittelija) jonkin aikaa kun Tessu yritti aina alta pois. :) Viikossa painoa oli tullut 1100g mutta syytän osaksi sitä että oltiin erihuoneessa ja erilaisella vaa'alla! :saint: Mutta jos ensi viikollakin on niin paljon noussut niin pitänee ruveta katsomaan mitä syö. :) Siis jos vielä ensi viikolla menen neuvolaan, hihi. :xmas:
Elän toivossa että Tessu syntyisi ennen laskettua vaikka isoveljensä syntyikin vasta 41+0 viikolla mutta en ihan oikeasti siihen luota yhtään. :D Eli vielä muutama viikko luultavasti odottelua.

Ja ainiin peittoja ei täälläkään kovin usein heilutella mutta muuten tehdään kaikenlaista ettei ihan puutteessa eletä. Meinaan vaan iltaisin olla niin väsynyt ettei siksikään huvita. Viimeksi kun heiluteltiin alkoi kyllä hetken päästä selkää polttelemaan joten kai se jotain aiheuttaa. Pitääkin varmaan ruveta ahkerammaksi jos se edes auttaisi synnytyksen alkamista. :D

Jonz&Tessu
 
Eemelin äiti Juu, ultrassa on katsottu Nuppu tytöksi. Tai itse asiassa kolme kertaa :heart:
Mä sain taksilapun silloin kun mut lähetettiin täältä TK:sta Taysiin. Mun piti maksaa molemmat matkat kokonaan itse ja hakea ne sitten kelalta takaisin. Enpäs olisi tiennyt, että synnytysreissukin korvattaisiin.
No, katsotaan kuinka kiire tulee lähteä ja mihin aikaan päivästä lähtö tulee. Äiti tai siskon mieskin voisi mahdollisesti viedä, jos mies ei pysty ajamaan. Mutta se taksi on kyllä hyvä vaihtoehto, että ei tarvitse miettiä ehtiikö joku.
 
Hei kaikki toukokuiset!

Huolisitteko vielä mukaanne tämän Maija Myöhäisen? Loppusuoralla täälläkin odotuksessa. LA olisi 20.5 ja kolmatta odotellaan. Ennestään minulla on kaksi poikaa 4,5v ja 3v. Kovasti minulla on jo kärsimättömyyttä ilmassa, tämä odotus on ollut vaikein tähänastisista. Pahoinvointia riitti yli puolenvälin ja nyt se on osittain tullut takaisin. Jos tuo selittyisi sillä, että 90% varmuudella odotan pientä tytärtä tulevaksi :heart:

Minua seurataan hieman tiuhemmin äitiyspoliklinikalla erään sairauteni vuoksi ja seuraava käynti on tasan viikon päästä. Silloin poksuukin jo 36vko!

Keväisin terveisin,

-Leylah ja masukki tasan 35 vkko:a.
:wave:
 
Tervetuloa leylah :wave:

Sompio no luulisi nyt,että sun miehesi pääsee mukaan lanssiin,jos sellaisella lähdet,miksi ei ottaisi kyytiin?
Olenhan mäkin päässyt lanssin kyytiin muutama vuosi sitten kun mun isää vietiin paikattavaksi terkkulaan,kaatui silloin pyörän kanssa.
Sain istua ihan pelkääjän paikalla,hui :D


Eilen tuli mittailtua verensokereita ekaa päivää,hyvät oli arvot,kunhan vaan nyt malttaa pysyä tossa ruokavaliossa :D

BV ja P 33+4
 
Pauzi

Huomenia, ja tervetuloa leylah!!

Mä oon ihan tärinöissä, mulla on tänään se koko-ja synnytystapa-arvio... Mitähän ne sanoo siellä, on terkka ollu ihan peloissaan että jättiläinen on tulossa, rv 33+ kun oli viimeksi neuvola, niin sf-mitta oli 35cm. Musta itsestäni tuntuu kyllä et vauva on ihan normaalin kokonen (elle jopa pieni). Mulla on aina noi sf-mitat ollu aika isoja...

Joo, mut en nyt muista edes että oliko mulla jotain muuta kirjotettavaa... Mukavaa torstaita kaikille!

Pauzi ja Lilli 36+0 POKS
 
Tervetuloa Leylah.

Somipio: Tuota sykettä pohdiin ;) meillä ku toisella syke samoilla paikkeilla ku Nupulla ja toisella 155.. :whistle:
Meillä päin taksarit hakee kelalta ne matkakorvaukset. Omavastuun vain maksaa autossa.

K&S 35+1 :heart: :heart:
 
Moikka

Eilen olin ihan mielettömän väsynyt.En meinannu illalla edes jaksaa kättä nostaa. :eek: Mies lähtetti mut sänkyyn klo20 aikaan ja siellä olen aamuun saakka nukkunut.Toki pissalla joutunu käymään muutamaan otteeseen. Eilisen ulkoilun päätteeksi mua on toiseen jalkaan purru joku ötökkä (tuski hyttynenkään?) ja ne on ihan turvonneet ja tulehtuneet. Olen kyllä ihan hyttysillekin tosi herkkä.

Mies toi tänään aamulla aamiaisen sänkyyn. :heart: :heart: Hienosti oli hoitanut lapset illalla,iltapalat,pesut ja nukkumaan. Aamulla hän vielä raivasi suurimmat sotkut keittiöstä pois. Tuntuu,kyllä vieläkin,että olisin jotenki tosi poikki. Hb oli viime neuvolassa n 118 oiskohan laskenu lisää.

Ambulanssiin mun mielestä saa tulla tukihenkilö. Viime kerralla kun mun tytär vietiin ambulanssilla Tays:iin ni olin siellä peräosassa kyydissä ja mulla oli silloin vauva turvakaukalosa. Itse olen menny kakkosen synnyttää ambulanssilla,mut mies ei tullu mukaan kun hänen piti viedä esikoinen hoitoon. Kela korvas sen ambulanssi kyydin kokonaan.Muuten se alle 20 km kyyti olis maksanu vajaa 300?.

Leylah: tervetuloa. Tää loppu aikahan vasta jännittämistä yhdessä onkin.
Pauzi tule kertomaan uutiset käyntisi jälkeen.


 
Moikka

Eilen olin ihan mielettömän väsynyt.En meinannu illalla edes jaksaa kättä nostaa. :eek: Mies lähtetti mut sänkyyn klo20 aikaan ja siellä olen aamuun saakka nukkunut.Toki pissalla joutunu käymään muutamaan otteeseen. Eilisen ulkoilun päätteeksi mua on toiseen jalkaan purru joku ötökkä (tuski hyttynenkään?) ja ne on ihan turvonneet ja tulehtuneet. Olen kyllä ihan hyttysillekin tosi herkkä.

Mies toi tänään aamulla aamiaisen sänkyyn. :heart: :heart: Hienosti oli hoitanut lapset illalla,iltapalat,pesut ja nukkumaan. Aamulla hän vielä raivasi suurimmat sotkut keittiöstä pois. Tuntuu,kyllä vieläkin,että olisin jotenki tosi poikki. Hb oli viime neuvolassa n 118 oiskohan laskenu lisää.

Ambulanssiin mun mielestä saa tulla tukihenkilö. Viime kerralla kun mun tytär vietiin ambulanssilla Tays:iin ni olin siellä peräosassa kyydissä ja mulla oli silloin vauva turvakaukalosa. Itse olen menny kakkosen synnyttää ambulanssilla,mut mies ei tullu mukaan kun hänen piti viedä esikoinen hoitoon. Kela korvas sen ambulanssi kyydin kokonaan.Muuten se alle 20 km kyyti olis maksanu vajaa 300?.

Leylah: tervetuloa. Tää loppu aikahan vasta jännittämistä yhdessä onkin.
Pauzi tule kertomaan uutiset käyntisi jälkeen.


 

Yhteistyössä