TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

felicia
Tervetuloa leylah :wave:

Huonosti nukuttu yö takana, tosin johtuu lapsista, eivät halunneet suosiolla
nukahtaa uudelleen kun neljältä heräsivät.
Varmaan valvomisesta johtuvaa, mut taas supistaa ja vatsa on tosi kireä,
näihin on jo ehtinyt tottumaan, et sinänsä ei mitään uutta tämä.
 
Äkkiä pikaiset neuvolakuulumiset, kun selkä ei kestä yhtään pidempään koneella istumista :(

tervetuloa leylah, meillä sama la!

viikkoja siis 35+1

paino +/- 0, eli aivan sama kun 2 viikkoa sitten
RR 106/69
pissa puhdas
sf-mitta 34
tarjonta rt
syke n.140
liikkeet ++

mut loppuviikkoja kaikille!
 
siis maksaako ambulanssi ?? :eek: ihmisethän tilailee sitä pikkuasioistakin kerrankin tuli tää pelastajat ohjelma, joku perhe oli kutsunut ambulanssin kun lapsella oli herne nenässä :LOL: Mä oon luullut että poliisit paloautot ja lanssit maksaa valtio?

Leylah tervetuloa! :wave:

NN; mies se jaksaa hemmotella vaimoaan. :heart:

Tuli jynssättyä keittiö kumma että joskus on virtaa joskus joutuu pakolla vääntämään.

Mä kans mietin tota sf-mittaa ku 2vkossa 4cm tuli lisää voihan se olla lapsivettäkin onneksi sokerit on kunnossa tältä erää.
 
Mitä hittoo on jo 16pvä eikä kukaanko muka ole vielä synnyttänyt? heh tarkkaa sakkia. Onko meillä alkukuulaisia sitten niin vähän? osallahan on huhtikuussakin jo la. Nuo aiemmat kuut on kyllä aloittaneet hyvissä ajoin ton jakaantumisen. Meidän pinossakin kun on jo noita täysaikaisia. Hyvähän se on että ei ota hirveitä varaslähtöjä ainakaan. Ehkä joku on jo synnyttänyt mutta ei ole täällä aktiivinen tai johan niitä yksi olikin.
 
Laitanpas minäkin neuvolakuulumisia tiistailta:

paino + 100g (sama kun 2vk sitten!!)
RR 108/74
pissa puhdas
sf-mitta 34
tarjonta rt
syke n.140
liikkeet ++

olipas hauska! kopioin pian 3x äipän tekstistä tuon, ja vaan muutaman kohdan jouduin muuttamaan, kun oli ihan samat nuo 5 alimmaista!! :LOL:

Mullakin sf-mitta oli yhtäkkiä 3cm suurempi kun viime viikolla!! uskomatonta.. Tosin neuvolan täti kysyi sitten kun kirjoitti noita ylös, että eihän mulla supistanut siinä kun mitattiin! se ois voinut vaikuttaa tuohon mittaan. En ainakaan tyhmänä huomannut mitään supistukseen viittaavaakaan!! :)

Muita ihania vaivoja näillä viikoilla: sormet ihan turvonneet! (oon koittanut 2 pv ottaa kihlasormusta pois, mutta ei vaan meinaa lähtee!) selkä kipeä tälläkin hetkellä, pitänee lähtee tästä koneelta.. Ei jaksa kiertää kaupungilla, eilenkin pääsin kirpputorille ja oisin ollut valmis lähtemään samantien kotiin :LOL:
 
Tervetuloa Leylah :heart:

Kiitos ambulanssivastauksista :heart: Kaikesta sitä ongelman saa itselleen kehitettyä, kun kaikkea miettii :D
Mä olen ainakin joutunut joskus omavastuuosuuden maksamaan kun menin ambulanssilla ensiapuun. Siitä on vuosia aikaa, mutta oli varmaan markka-aikaan joku 50 mk:n arvoinen.

Eemelin äiti Nupun syke on ollut joka kerta 140-150, paitsi kerran 130. Ja kolme lääkäriä on ultrannut aika varmaksi tytöksi. Tiedä sitten kumpi tulee :whistle: Mummu sanoi eilen poikamahaksi ja kielsi ostamasta mekkoja :D

Nikunakulla on ihana mies :heart: Eikös kaikki öppiäiset ole alkukesästä pistojen kanssa voimakkaita? Tai siis musta ainakin tuntuu, että kesän ensimmäisten hyttysten pistot aina kutiaa tuhottomasti ja tulee isot patit. Vai tottuuko niihin sitten vaan kesän mittaan :whistle: Ei ole tullut kyllä oltua niin paljon pihalla, että tietäisi mitä öppiäisiä jo tälle keväälle on.

Miida Mä en ole juurikaan sormuksia uskaltanut enään pitää. Aamulla ne menisi hyvin sormiin, mutta illalla poisotto on välillä vaikeaa. Naurettiinkin tuossa, että kai täällä pikkukylällä juorut lähtee liikkeelle, kun mies makaa kotona välilevynsä kanssa ja ei juurikaan näyttäydy missään ja mä kuljen kylillä vatsa pystyssä ilman sormuksia :LOL: Kai sitä juttuja kohta kuulee, että nuokin sitten erosivat ennen lapsen syntymää :LOL:
 
Minäpä lisäilen kans omat tiistain neuvolakuulumiset:

paino - 200g
RR 111/78
hb 112
pissa puhdas
sf-mitta 31
tarjonta rt
syke n.140
liikkeet ++

Onko muilla lähteny paino laskemaan? Muistelisin että joku ois jotain sellasta kirjotellu... Olin kyllä ihan ihmeissään että se oli tippunut, ku pääsiäisenä tuli kuitenki herkuteltua mm. suklaalla.

Mua vähän tympii ku mulle ei oo tehty mitään arviota vauvan syntymäpainosta, ja siitä mahtuuko se alakautta syntymään. Täällä on kans aika onneton nlalääkäri ja luulisin että se ei edes osaa kattoa noita juttuja...

Ambulanssista: Kyllä yleensä ottavat omaisen mukaan kyytiin. Ja maksusta sen verran että kuljetuksesta asiakas maksaa korkeintaan sen omavastuuosuuden ja loput maksaa sitten kela. Mutta jos kuljetusta ei tarvita ollenkaan, niin sillon ambulanssin käymisestä maksaa kunta/kaupunki, eikä asiakkaan tarvitse maksaa edes omavastuuta. Näin ainaki täällä meillä päin. En tiiä onko muualla sitten eri käytäntö...

Miida: Turvotus on täälläki ihan hirveää välillä. Sormusta en oo pitäny sormessa enää piiitkään aikaan... Kaulakorussa se on kilissy siitä lähtien. Kannattaa yrittää saaha se sormus pois sormesta. Pidä käsiä kylmässä vedessä ja yritä esim. saippua avulla saaha se pois.

Mä oon kans ihmetelly sitä ettei täällä oo vielä porukka alkanu jakaantumaan... Mulleki lääkäri sano että tuskin menee laskettuun aikaan asti, mutta sinnikkäästihän tuo pikkunen tuolla masussa näyttää pysyvän. Kivut alamahassa ja selässä on kyllä melkoset, mutta varsinaisia supistuksia ei oo vielä oikein ilmenny.. Tai sitten oon niin tyhmä etten tajua vaikka niitä oiski...

-Uneksija ja Mussukka (37+4)
 
Heips kaikille!
Minäkin olen täällä seuraillut, että onko kukaan alkanut jakautumaan, mutta ei vielä. Itselläkin joka toinen päivä kipeitä supistuksia, jotka saa alaselän aivan tuleen, mutta vielä miehen hieronta, lämmin suihku, kauratyyny ja ns. konttausasento sängynpäätyä vasten auttanut. Ensi viikolla mullakin on tuo synnytystapa ja koko arvio. Saa nähdä onko noi supistukset saanu mitään aikaan tuolla kohdun suulla. Mullahan ei ollu edellisessä tarkastuksessa kohdunkaulaa jäljellä se 2cm ja kohdunsuu oli pehmentynyt, mutta ei siis avautunut.

Leylah tervetuloa. Meillä onkin sama LA. Mikä sun synnäri on? Ite meen Päksiin.

Meillä oli aikamoinen ruljanssi eilen. Illalla kahdeksan aikaan huomasin, että meidän tiskikone vuotaa! Sellanen lätäkkö keittiön lattialla. :kieh: Ja meillä on siinä semmonen kaukalo, mihin ne vuotovedet pitäis mennä, mut se oli ihan kuiva ja se vesi oli sen alla. Ajateltiin jo, että joku putki hajalla tai jotain. Ei muuta miehen kanssa siirtämään sitä tiskikonetta pois paikaltaan ja tutkimaan, että mistä se vesi tulee. Onneksi ei ollut mikään isompi juttu, vaan tiskikoneen luukun tiivisteet ilmeisesti vähän fuskasivat, kun vettä ei oiskeastaan mistään muualta löytynyt. No sit kuivateltiin lattiaa sen kaukalon alta. Mies nosti konetta ja mä yritin tunkea rättejä sinne alle. Oli aika moista ähellystä ja puhellusta. Sen takia varmaan nukuinkin niin huonosti viime yön, kun joka paikkaa kolotti. :/
Mulla on iltapäivällä neuvola ja vähän mietityttää, kun painoa on tainut tulla 1kg/vko :| ja turvotustakin on aamusta alkaen. Mutta mun mies kyl sano, että ne on vaan ne lisäkilot, jotka on ruvennut näkymään naamassakin, kun valitin, että naamakin ihan turvoksissa. Voihan se olla niinkin, en oo vaan tottunut tällasiin kiloihin, että maksimipainoilla mennään. :LOL: lisää ilmeisesti tiedossa näille viimeisille viikoille.

Mutta olipa omaa napaa taas. Anteeksi. :ashamed:
 
sillo ku menin synnyttää ambulanssilla hesassa ni ymmärsin,että ambulanssi kuskien piti kirjoittaa joku todistus kelaa varten oliko kuljetukselle hyvä syy eli sairaus tms. Ja synnytys oli hyvä syy,joten en maksanu edes omavastuuta.En tiiä miten ne jutut menee,mutta kelan päätöksestä katsoin,että melko kallista ku koko summa oisko ollu 285e oli korvattu.

ah..pitäis alkaa taas miettimään mitä ruokaa tekis.Meillä lapset on ihan räkäisiä ja 3 v_:llä on korvatulehdus. Pakko alkaa vaatimaan lähetettä korvalääkärille ku lähestulkoon aina flunssan päätteeksi on korvatulehdus.

 
Mulla ei oo ollut vielä turvotusta ollenkaan tai hyvin vähän ei ainakaan painossa näy. Se on turvotuksessa hyvä puoli että se lähtee heti veke kun vauva syntynyt tai ainakin hirveetä kyytiä.
MUISTAKAA juoda paljon vettä turvotuksesta kärsijät!!!
Mä mietin että oonkohan mä itse laihtunut nyt raskausaikana sitä mukaa kun vauva kasvaa ja tietty kaikki istukat, lapsivedet, rinnat, verimäärä jne on kasvaneet..yllättävän paljon voi syödä ruokaa lihomatta grammaakaan kun jättää kaiken muun ylimääräsen pois. Nyt sitä miettiin miksi mä oon juonut aiemmin esim tuoremehuja?? hirveitä kaloripommeja ja ihan turhaa juomaa. Mitään keksejä suklaa karkkia ei tee edes mieli joskus napsii lapsilta muutaman mutta niistäkin tulee vaan huono olo. Koskaan ei oo kuitenkaan nälkä.. vain sf mitta kasvaa heheh. Sokerikin on niinku huume siitä pitää vain vieroittua pois...aiemmin mulla tuli pääkipeäksi jossen saanut herkutella.
 
Eilen käytiin tutustumassa sairaalassa, ei tullut mitään ihmeellistä vastaan. Kätilö vaikutti tosi mukavalta, toivottavasti osuu kohdalle hänen kaltainen kätilö. Vuodeosastolla esiteltiin noin viiden tunnin ikäistä vauvaa, oli aikamoinen jässikkä.

Päänsärky on helpottanut aika paljon ja turvotuksetkin lasehtineet pahimmasta. Painoa oli tullut kahdessa viikossa lähes neljä kiloa, et nyt on kyllä 20 kg mennyt rikki. Vauva on aika matalalla ja sf-mitta oli nyt lähtenyt laskuun. Mitään kivuliaita supistuksia ei ole ollut, kaikenlaista juilimista tuolla kohdunsuun hoodeilla tuntuu ajoittain. Ens viikolla on neuvolalääkäri, ensimmäistä kertaa elämässä odotan alatutkimusta innolla :p

Ambulanssiin pääsee mies mukaan, tod.näk. sinne pelkääjän paikalle. Siellä on ainakin huonoselkäiselle paras penkki. Kuljetuksista yleisimmin maksetaan omavastuuosuus 9,25 e, tulee laskuna perästä tai saa laskun heti mukaan riippuen onko kyseessä yksityinen pulju vai pelastuslaitoksen auto. Koko kulut ambulanssikuljetuksesta joutuisi potilas maksamaan siinä tapauksessa, mikäli vastaanottava terveydenhuollon ammattihenkilö katsoisi, että ambulanssikyyti ei ollut tarpeellinen. Synnytysten kohdalla tätä ei tule tapahtumaan, muutenkin äärimmäisen harvinaista. Olen esimerkiksi kuljettanut potilaan sormessa olleen sentin viiltohaavan vuoksi, siinä tapauksessa ois voinut jo vastaanottava laittaa potilaan maksamaan koko kulut, mut ei sitä raaskita tehdä vaikka ei ois ihan oikeesti ollut tarvetta ambulanssikyydille. Olen myös käynyt korjaamassa yhden juopon telkkarin (hätäkeskus arvioi, että sillä on aivoinfarkti, kun eivät saaneet puheesta selvää ) , eikä siitäkään tullut maksua.... Terv. sairaankuljettaja

Kerttu ja nakki 36+6
 
Mahtuisiko vielä yksi toukokuinen mukaan? Olen kirjoitellut tuolla keskenmenon jälkeen plussanneissa, mutta nyt vihdoin ja viimein saatiin kotiin pitkästä aikaa netti niin ehtii vähän seurailemaan muitakin pinoja. Asun siis sen verran "korvessa" että nyt vasta toimii täällä 3G verkko.

Jospa sitten kertoilisin jotain itsestäni... Ikää on kohta 27 v, asustelen avokin, kissan ja koiran kanssa omassa talossa ja esikoinen olisi tuloillaan. Alla yksi keskeytynyt keskenmeno 04/08 ja nyt Peikon laskettu aika on 11.5 ja synnärinä on KOKS. Koulutukseltani olen insinööri ja oman alan töissä olen vakkaripaikalla.

Eipä kai sitten muuta kun mukavaa päivää kaikille :heart:

Ai niin... Tytti83 taidettiin olla samaan aikaan sairaalaan tutustumassa :whistle: Siellä sitten toukokuussa tavataan :D

-snowball & peikkoliini 36+3
 
Tervetuloa Leylah :wave:
Sain kyllä mainiot naurut Kerttu84 :LOL: Ambulanssin siis voi tilata myös TV:n korjaukseen :LOL:
(.) Tänään on aamupäivä kaupoissa ravattu. Ostin vauvan ammeen ihan sellaisen tavallisen, kun meillä kuitenkin on kylppärissä ihan hyvin tilaa. Rintakumitkin ja maidon kerääjän ostin varuiksi jos niitä tarvitsee niin ei ainakaan miehen tarvitse lähteä "metsästämään" Nyt sitten on kaikki hankittu. Tarvitvitsee enään pinnasänky kasata. Sitten puuttuu enään lapsi :D
Täytyy vissiin lähteä lämmittämään eilistä makarooni laatikkoa. Nälkä pukkaa päälle.

Tytti ja Papu 33+4
 
Tervetuloa uusille :wave:

Meinaa tämä oma kirjoittelu olla laiskanpuoleista, sorry.

Vatsanympärys oli alkuviikosta 106cm, saa nähdä meneekö 110cm rikki :LOL: Masu on valahtanut alas ja nyt on tilaa taas hengittää. A:n jalat heiluu tuossa tissien alla, melkein saa jalkapohjasta kiinni :heart: Huomenna on taas äitipoli, toivottavasti jonkinmoista painoarvota saatais, kun edellinen arvio viikoilta 31+ ja silloin kasvu oli ollu hieman heikonlaista.

Kaksostenrattaista joku kyseli pari päivää sitten, meillä on vanhemmille lapsille hommatut Emmaljungat, en muista enää mallia, mutta 4:llä isolla rattaalla. Sopivat meidän käyttöön erinomaisesti, asutaan maalla ja kuljetaan lumikinoksissa, hiekkapaikoissa jne. Isot nuo on, että en ehkä kaupunkirattaiksi suosittelisi, toki niillä mahtuu kaupungissakin kulkemaan, mutta ei ehkä kaikkein kevein vaihtoehto.

Sompion sormusjuttu jäi mieleen :LOL: Täälläkin oli hyvät puheet, kun ennen esikoisen syntymää riisun kihlasormukse pois ja en ole sitä vieläkään sormeeni laittanut, mutta hyvähä se on, että joillakin ihmisillä riittää puhuttavaa :LOL:

- Narttu ja masukit rv 35+ -
 
Tytti83 Mie kyllä luulen, että ollaan siellä samaan aikaan, olen sitä mieltä että haudon tätä jästipäätä ihan tappiin asti... Hän nimittäin suostui kääntymäänkin vasta viime viikonloppuna, että tuskimpa pitää kiirettä... Mie en kauhean mielelläni paljasta täällä tarkkaa asuinpaikkaa, mutta sanotaan vaikka että Haminaan on matkaa semmoinen 40 km.
 
Suzyanne
Herne nenässä , haava sormessa ja juopon telkkari, voi tsiisus mistä syistä ihmiset ambulanssia soittelevat. :LOL:

Neuvolakuulumisia:

Rv 37+1
Paino +700 g/ vko, kaikkiaan 13,6 kg eli kuulemma normaalisti
Turvotus +
RR 135/77
Hb 121
pissa puhdas
sf-mitta 34
tarjonta rt
syke n.140
liikkeet ++

Hihi minäkin kopioin nuo 5 viimeisintä edellisistä, näyttää olevan aika monella samat. B) Nyt sitten loppuaika mullakin kerran viikossa neuvolakäyntejä, varsinkaan kun ei enää välttis tarvitse äippäpolillakaan käydä, riippuu koska vaavi syntyy, kun seuraava aika on vkolla 40+0.

Turvotus on täällä jotain ihan järkkyä! Onneksi löysin kaapistani parit ennen liian isot kevätkengät, nimittäin muut ei todellakaan mene enää koipiin. :ashamed: Samoin kihlasormus oli jumittunut sormeen, mutta onneksi siinä on sellainen säätösysteemi. Terkka sanoi myös, että juoda pitäisi paljon, mutta kun minä en oikein voi, sen refluksioireen takia. Esim. eilen illalla join klo 20 lasillisen vettä, enkä mitään sen jälkeen. Kävin nukkumaan klo 23.30. Heräsin yöllä n. 5-6 kertaa siihen kun kamat tuli kurkkuun ja nenään.. :x En muutenkaan päivän aikana pysty juoda kuin korkeintaan yhteensä noin 4 dl, eli ihan liian vähän. Mutta kun muuten tulisi ihan valveilla ollessakin koko ajan laatta suuhun.. :/ Vähän se on helpottanut kun vaavi laskeutui, se oli ihan järkkyä pahimmillaan, ja närästys vielä siihen päälle. Mutta lopullisestihan se helpottaa vasta kun pikkuinen on maailmassa. No, ei ole kauaa enää. :heart: :heart:

Minäkin olen ihmetellyt kun täällä meidän pinossa ei olla vielä pahemmin jakauduttu. Kun huhtikuisetkin aloittivat sen jo maaliskuun puolella, aika monikin. Mutta eiköhän ainakin tässä parin viikon sisällä ala meikäläisetkin poksahdella. =)

Leylah ja snowball tervetuloa! :flower:
 
Tervetuloa uusille!

Ma olen taalla ihan ihmeissani, nukuin viime yona! Herailin toki vessakaynneille ja nain, mutta kertaakaan ei vetanyt suonta lonkasta eika kertaakaan tullut sellaista epatoivoista tuskaoloa. Yhteen syssyyn menikin sitten melkein 12h, kylla sita unta jo tarvitsikin nakojaan...

Supisteluja ei juurikaan ole, eika mitaan jomotuksia tai mitaan. Ainoastaan tama pallealihaksen repiva, jatkuva kipu on jotain ihan kamalaa :(. Pitaisikin lahtea katsomaan jos loytyisi jotain kipugeelia mita saisin raskaana kayttaa, sellainen olisi ihan taivas. Jos ei niin pitaa ottaa puheeksi laakarissa ensi viikolla, luulisi ettei ibuprofeenigeelikaan niin kamalan paha olisi nain myohaisilla viikoilla? Supistusten puutteesta paattelen, etta vauva aikoo tuolla viihtya viela jonkin aikaa niin en kyll jaksa tata jatkuvaa kipua kuukautta.
Eilen uteliaisuuttani tunnustelin kohdunkaulaa, mutta en ole ihan varma tuloksesta... sellaista pehmeaa vain loytyi, ja pieni kova nipukka (josta paattelin, etta loysin kuitenkin oikean kohdan). Ihan erilaiselta tuntui kuin ennen, mutta ei kai se kaulan pehmentyminenkaan loppujen lopuksi oikein mistaan kerro, ainakin mita taalla lueskelee niin saatetaan olla auki vaikka monta senttia ja silti synnyttaa vasta viikkojen paasta. Senpa takia ne eivat varmaan taalla sita kaulan tilannetta enaa vaivaudu seuraamaankaan.

Ensimmaiset raskausarvet on bongattu :(. Hemmetti viekoon, tuossa navan ymparilla nokottavat, ei siita mihinkaan paase.

Taalla pakataan uutta sairaalakassia. Tajusin, etta mukaan pitaa ottaa myos omat pyyhkeet itselle ja vauvalle! Uskomatonta kylla jo, kas kun ei lakanoita. Vievat kamalasti tilaa, munhan pitaa pakata joku matkalaukku vaikka mitaan muuta en aijo ottaa kuin pakolliset.

Juopon telkkari :LOL: Toivottavasti ei ollut jollain toisella silloin oikea hata muualla...
Taalla on ambulanssi aina ihan ilmainen, taksista ei mitaan hajua. Toivottavasti en kumpaakaan joutuisi soittamaan kun lahto tulee, todella inhottava varsinkin jossain taksissa karvistella kivuissa ja vuotoa pelaten ja jutella mukavia kuskin kanssa...tietaisipa ainakin olevansa sen kuskin paivan se asiakas, josta kerrotaan illalla pubissa kavereille :). Miehelta menee n. tunti tulla toista tanne ja sitten puoli tuntia sairaalaan, etta luulisi ehtivan niinkin ellei vauva paata kakata veteensa tms.

Meilla on kohtuamme hankittuna, mutta kokemuksia ei valitettavasti kun vauva puuttuu... Niin paljon hyvaa siita kuullut ja tosiaan menee ihanan pieneen tilaan, niin halusin hankkia.

No jos sita kipugeelia lahtisi metsastamaan. Tuolla on sateista, eika mulla ole mitaan sateen kestavaa takkia, johon mahtuisin sisalle nayttamatta idiootilta...

Mukavat torstain jatkot, kamala kun aika lentaa...kohtahan on taas viikonlopu!


Maya ja poika 37+4
 
Merkkailen.. :wave:

Tervetuloa myöhäisille :wave:

Joku puhui ettei vauvan laskeutumisesta mee montaa viikkoa kun pitäs syntyä... :whistle: Hmm... meillä on nyt mennyt 7vkoa :LOL: Alkaa tässä jo malttamattomuus todella painaa päälle! :kieh:

Iloinen tosin oon ettei tää päässyt silloin 29 viikolla syntymään. :) Olis ollut kovin kovin pikkiriikkinen.

Jeespoks, 35+0!

kissinminttu & pipanuus

 
Mukava, että vielä lisää porukkaa löytää tänne kirjoitteleen =)

nikunaku: Keväisin on noita lintukirppuja, pieniä tummaruskeita ötököitä. Puree ihmistä ja jälkenä kutiseva punainen paukama.

Taksissa sama omavastuu. Tietty määrä taksimatkoja omavastuu täyttyy ja sitä ei tarvi sitten maksaa enää.

Narttu Meillä on sama mahanympärys =) Mua hengästyttää kovasti pieni kävely tai pitkästi puhuminen, b päänsä kans niin ylhällä.

Kerttu Voi taivas mitä kaikkee sitä saakaan työssään tehdä:LOL:

Kävin kaupassa ja muutenkin liikuin, josko tuo lähtö pian koittaisi. No, yksi pieni supistus tuli ku tähän koneelle istuin.

Turvotusta ei ole. Sormukset meinaa päinvastoin pudota. Nilkoissa pienet rannut ku illalla ottaa sukat pois.
K&S 35+1 :heart: :heart:
 
Taas tarviis apua arvon mammoilta. Onko kokemuksia hyvistä itkuhälyttimistä (ei mitään 200e:n malleja). Ja oletteko käyttäneet niitä ulkona pakkasellakin? Kun esim. Philipsin malleja sais muka käyttää vain 10-40 asteessa. Oma käyttö kun nimenomaan olis aika pitkälti ulkokäyttöä. Kuulehan sen kitinän sisällä aika hyvin ilman hälyttimiäkin.
 
tervetuloa Leylah ja Snowball :wave:

Sompio meille nlalääkäri sanoi ekalla käynnillä että olette olleet tosi ahkeria tai tarkkoja! :LOL: käytin hormoni-renkaita ehkäsynä, ja niiden poisjättämisen jälkeen tuli vain "tyhjennysvuoto" ja heti eka kierrolla tulin raskaaksi.. me aateltiin et ainakin parikuukautta menee ennen ku kierto asettuu, eikä todellakaan seurattu kiertoa, aateltiin että tulee kun on tullakseen, ei oteta stressiä.. aika ylläri oliki ku ei alkanu menkkoja kuulua ollenkaan ja ehkäsyn jättämisestä n. neljän viikon päästä tuli kaksi selvää viivaa testipuikkoon.. =)

Nikunaku onneksi on osallistuvia isiä muillakin. =)

MayaXs: voi harmi sun palleakivun kans, samat oireet täälläkin, kurja olla välillä, pallea kirveltää ja repii, ja oikean puolen alimmat kylkiluut on välillä "tulessa" selkärankaan asti.. nlalääkäri sanoi että kylkiluiden väliset hermot vaivaa, kun vatsa painaa luita, eikä pallealihaksissa kuulema ole niin paljon venymisvaraa, kuin muissa vatsalihaksissa.. menee ohi kunhan vauva laskeutuu... :hug:

Nyt ihan poikki tämä äippä, aamupäivän siivonnut ja leiponut, nyt ruoka uunissa, on sitä pöljä ku yhelle päivälle kaikkee kerralla varaa tekemistä :ashamed: kohta päikkäreille, koululainenkin just kotiutu..

36+4 B) ja aurinko paistaa..
 

Yhteistyössä