TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Turvotusta ei täälläkään ole, onneksi. Monen monta muuta vaivaa kylläkin on luokseni tässä raskaudessa löytänyt. Niistäkin jo olen ollut ihmeissäni, aiemmat raskaudet kun menneet niin helposti.

ambulanssista... täällä maksoi vähän vajaa 10euroa, kun miehelle kerran jouduin sellaisen soittamaan. Mies sai laskun mukaan, kun pääsi sairaalasta kotiin. Sanoivat vielä, että maksat sitten kun jaksat, ei laittanut edes eräpäivää. :D
Eikä mua edelleenkään vois huvittaa sellasella lähteä synnytykseen, mutta ei ole paljoa valinnan varaa. :/

Supistusrintamalla ollut tänään melko rauhallista. Ihan hyvä vaan, jos vielä pari viikkoa pysyiskin rauhallisena.

Tervetuloa uusille!!
:wave:

Kumma juttu, kun ei vielä ole kukaan päässyt tositoimiin meidän pinosta. Koittakaas täydet viikot saavuttaneet jo alkaa jakautumaan! :D :heart: :D

stk ja minivitonen 34+2 :heart:
 
Tervetuloa uusille :wave:

Rattaista Mä tilasin tälläiset. Mähän en mitään netistä tilaile.... :snotty:



Hyviltä tuntuvat, tosin kahdella lapsella en ole vielä päässyt testaamaan.

Jakautumaan olisin jo ihan valmis!!! No olen asennoitunut, että tää tulee vasta viikolla 42. On ollut NIIIIIN erilainen raskaus kuin esikoisesta!
Hassu homma tosiaan... varmaan viikolta 30 on ollut lapsi terkkarin mukaan todella alhaalla, paikat pehmenneet, auki ja kanavaa 1cm jäljellä. Silloin supisteli kipeesti ja nyt ne on melkein kokonaan loppuneet.... Et olen täällä palstalla kans viimeisten joukossa

:LOL:

Ellen + asukki 38 POKS POKS
 
Heh mun mahanympärys on 120cm eikä oo ku yks ja monta sataa grammaa läskiä :p oikeesti katoin tänään taas asioilla muiden vauvamahoja että ne oli suuria ja oma on pieni mulla on kyllä taaksepäin kohtu kallellaan ja leviää koko systeemi kauttaaltaan ei ole sellaista pallomahaa suoraan eteen heh
 
Suzyanne
Ellen-77 Onpas hyvännäköiset rattaat! Minkämerkkiset ja hintaiset? Meillä on aluksi käytetyt Emmaljungan yhdistelmät, ja niissä se vaunukoppa on oikein hyvä ihan ensialkuun, mutta ratasosasta ei oikein tykätä, ja meinataankin ostaa rattaat ihan uutena, niillähän on aika pitkä käyttöikä. Ollaan katseltu jo kaikenlaisia, mutta nuo on kyllä kerrassaan tyylikkäät.

Täälläkin on vähän sellainen tunne jo, että yliaikaiseksi voi hyvinkin mennä, ja tänään terkkarikin oli vähän samaa mieltä. Mulla ei ole edes tippaakaan paikat kypsyneet vielä, kohdunkaulaa senttikaupalla, kohdunsuu kiinni, limatulpasta ei tietoakaan jne., mutta mistäs sitä tietty koskaan tietää, asiat voi tapahtua nopeastikin. :whistle:
 
Onkos nuo espritin rattaat? ei tainneetkaan olla kun suurensin kuvan oliko quinny? mulla on vähän huonoja kokemuksia kolmirattaisista ne oli kylläkin x-adventuret muutaman kerran jopa kaatuivat sitten taaperoiässä. Niistä katkes työntöaisakin pakkasella tosin mutta kuitenkin..Tuollaiset kahdenistuttavat ei varmaan pääse kaatumaan kun kaks painopistettä. Nyt onkin sitten varmaan markkinoiden raskaimmat kuljetusajoneuvot hommattuna uudelle tulokkaalle. :D
 
Uh, kun on massu täynnä. Tehtiin äsken hampurilaisia ja ai että ne on hyviä :p Ei tarvi taas mihinkään Heseen kuvitella menevänsä kun aina niihin hampurilaisiin pettyy :/

*muoks* Piti ihan kurkata, että Siksakkia on kirjautunut viimeksi 9.4. Toivottavasti on kaikki hyvin :heart:
 
mäkin eilen mietin missä siksakkia on? Toivottavasti kaikki on hyvin.
Sompio: minkä teit...nyt alko tekee mieli itse tehtyjä hampurilaisia. hmm..meillä jäi lounaasta yli viel herkku jauhelihapihvejä jossa oli juustoraastetta (cheddar ym juustoa) sisällä.Saisinko vielä ananas renkaalla,kaikilla nakkikioskin herkuilla sen hampurilaisen...eli paistettu muna ja ehkä pekoniakin. :p ja kylmää oikeen jääkylmää kokista.Koskas se mies tulikaan töistä. :whistle:
tän päivän alueviestissä oli pikku juttu vammalan synnäristä laitan linkin:
http://www.alueviesti.fi/pdf_files/200904160851450.3.pdf

Kohta herää ensimmäinen unilta.Pitää äkkiä pistää välipalaa tulee.
Meinasin tehdä pannukakun.
 
Tervetuloa uusille!! :wave:

Eli siis äippäpolilla käyty, synnytystapa/painoarvio ultrassa.
Lapsivettä normaalisti. Hengittämistä jo kovasti kaveri siellä treenaili. Pienen paino nyt 3110g, keskikäyrillä menee. Kohdunsuu oli pehmeä, 1-1,5cm jäljellä, ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu suljettu. Kuulemma ihan normaali tilanne uudelleen synnyttäjälle. Lääkäri katsoi vauvan kokoa ja minun lonkkakuvia, ja oli sitä mieltä, että jos ei synny ennen laskettua-aikaa, niin sitten la:n jälkeen heti käymään sairaalassa, että katsotaan taas vauvan kokoa. Eli siis jättiläinen ei mahdu tulemaan. Normaalisti ei odotella sitä kymmentä päivää yli, vaan aikaisemmin jo arvioidaan tilanne uudelleen. Saisi kyllä luvan tulla ennen sitä, että ei tarvitsisi käydä ainakaan käynnistelemään...
sanoinkin miehelle, että nyt joka ilta käynnistellään synnytystä ihan omin konstein... :LOL:

kovasti täälläkin jo odotellaan vauva uutisia ja synnytyskertomuksia.. Että mammat alkakaahan toimia pikku hiljaa... :D

Minähän se narttu kyselin noista tuplarattaista. Tänään katsottiin kaupassa noita Emmaljungan rattaita, mutta kun ovat aika arvokkaat... Piti vielä jättää ostamatta... :whistle:

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille!! B)

nasu ja nipsu 37+0 :heart:
 
Pianissimo.
Noista itkuhälyttimistä. Meillä on ollut vuoden kovassa käytössä philipsin hälyttimet. Maksoivat jotain 60e? Hyvin ovat kestäneet viime kesän helteet ja nyt talven kovatkin pakkaset. Ainoana huonona puolena ollaan havaittu, että kovalla pakkasella kuluttavat vähän enemmän patteria. (siksi ollaankin hankittu nuo ladattavat patterit) Eli ainakin meillä ovat olleet hyvät!! =)
 
Suzyanne
Rattaista vielä ensikertalaisen kysymys kokeneemmille: Minkälaiset rattaat pitäisi olla, että ne kävisivät heti vaunujen jälkeen käytettäviksi? Ja pidetäänkös vauvaa vaunuissa noin puolisen vuotta yleensä? Itse olen käsittänyt, että rattaat, joissa selkänojan saa laskettua alas, kävisivät aikaisintaan puolivuotiaalle, olenko käsittänyt oikein? Eilen olimme lastentarvikkeessa katselemassa rattaita, mutta myyjät olivat niin varattuja, ettemme sitten jaksaneet alkaa vuoroamme odottamaan, kun emme kuitenkaan vielä ostamassa olleet.
 
meillä on itkuhälyttiminä kobran joku ladattavat (pöytälaturi) radiopuhelimet jossa on tosi monta kanavaa josta valita ja kantomatkakin oli raippaasti pitempi ku tavallisessa itkuhälyttimessä. Maksoi muistaakseni sillo 4-5 v sitten n.60e.Lapselle pystyy puhuu radiopuhelimen kautta ja sanoo,että äiti tulee just. En tiiä voiko tavallisessa hälärissä tehdä niin. Just viime reissulla vanhin nukahti autoon ja jätin hälärin sinne,kun heräili ja huuteli niin sanoin,että odota äiti tulee just.

 
tuplarattaista ostin emman twin joggerit,olivat sen verran edulliset,jalkapeitteen saa ostettua erikseen,mukana ei tule..En raaskinut kalliita ostaa kun ei kuitenkaan käytössä tule olemaan kovin pitkää aikaa..Nyt on jo päästy testaamaan,oli 2kpl 10 kg lapsia kyydissä,tilavat ovat ja kuitenkin sen verran kapeat että pienistä ovista mahtuu hyvin menemään,olivat muuten silti aika kevyet..jaksoin hyvin työnnellä vaikka on tämä iso maha edessä :)
 
Meillä on siskon vanha Philipsin itkuhälytin, mutta ei ainakaan sanonut, että veisi paljon patteria. No, sen näkee sitten.

Nikunaku Kiitos linkistä =) Kun eivät Tamperelaiset nyt toukokuussa sinne vielä ryntäisi, että saadaan me synnyttää rauhassa :D
 
Pauzi

No niin, nyt vaan tulin pikaisesti kertomaan äitipolikuulumiset. Eli tänään rv 36+0, ja tämän hetkinen painoarvio 3000g, eli aikas iso vissiin tulossa. Ainakin jos vertaa näihin edellisiin jotka oli 3280g ja 3220g syntyessään. Ei ole kuulemma kuitenkaan rd vaikuttanut vauvan kasvuun, koska vatsan ympärys ei ollut kummallisen iso.
Ihmeellisin juttu vaan oli, että reisiluun pituuden perusteella olis rv 38+5 ja sit vatsan ja päänympäryksen mukaan 37+4. Eli en tiiä sit onko ultratessa voinut tulla virhe, kun mullahan se la oli alunperin 2.5. ja ultrassa siirrettiin sitä vasta 14.5.
No, joka tapauksessa kohdun suu on kiinni ja kanavaa jäljellä, mut kuulemma ihan pehmeenä on paikat. Ei ole just kohta syntymässä, mutta sanoi että voi olla ettei tonne laskettuun asti mee. Ihan sama sikäli mulle, kunhan on terve. Ja vähän tuntuu siltä että kivekset livahti ruudussa, et voi olla että poika tulee.

 
Suzyanne: Meillä on rattaissa kantokopat joissa voi pienet nukuttaa ja sitten ku kasvavat niin ihan ratasosas voivat olla.

Itkuhälytin on monitorilla :eek: äitini pääsi tekemään kauppoja :saint: Täytyy kuulemma olla sellanen ku on kaksi vauvaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikunaku:
meillä on itkuhälyttiminä kobran joku ladattavat (pöytälaturi) radiopuhelimet jossa on tosi monta kanavaa josta valita ja kantomatkakin oli raippaasti pitempi ku tavallisessa itkuhälyttimessä. Maksoi muistaakseni sillo 4-5 v sitten n.60e.Lapselle pystyy puhuu radiopuhelimen kautta ja sanoo,että äiti tulee just. En tiiä voiko tavallisessa hälärissä tehdä niin. Just viime reissulla vanhin nukahti autoon ja jätin hälärin sinne,kun heräili ja huuteli niin sanoin,että odota äiti tulee just.

Meillä on kans kobrat (kunhan ne vielä löytyisi jostain) ja on olleet tosi hyvät, voin kyllä suositella.
 
Tervetuloa uudet :wave:

Tämänpäiväiset neuvola kuulumiset:


Rv 35
Paino +1700 viikossa! Turvotus aivan kamalaa! Yhteensä n.13kg
Turvotus + +
RR 117/69
Hb 112
pissa puhdas
sf-mitta 33 (sama kuin viikko sitten)
tarjonta rt
syke n.140-150
liikkeet ++

Sain lähetteen koko arviooon..kutsu tulee lähipäivinä. Jänskättää minkä kokonen vaaveli siellä oikein asustelee :D

Kiertelin tänään 3:lla kirparilla..sisukkaasti vaikka jalkoihin otti. Tein taas hyviä löytöjä:
Matkasyöttötuolin 13e, kuoman talvikengät 3e (kuin uudet) koko 23 :D ..ei ehkä hetkeen tarvi, mutta ku oli niin halvat. Reiman keväthaalari 10e..limen vihreä, koko 80. Siinä muutama pieni tahra..lähtee kyllä pesussa. Valokuva albumi vauvalle (tytölle)..ihan uusi 3e. :D ja jne..
sitten kävin kappahlissa jossa kaikki alennetut puoleen hintaan..ostin mun 14v. tytölle parit rintsikat kokoa 75b :D ;) pojillekin löytyi sukkia ja paitoja.

Turvotus täällä aivan kamalaa..naurettiin eilen mun jaloille :ashamed: :D Terkkari sanoi tänään että aivan normaalia..jalkoja pitäs nostaa päivän aikana aina välillä ylös. Suolan käyttöä vähentää, ja sitä vettä juoda.
 
Tervetuloa uusille :wave:

Oonkohan mä ainoa, joka ei pääse minkäänlaiseen synnytystapa-arvioon? :| Mä en ole edes saanut minkäänlaista painoarviota meidän pikkuisesta :( Lääkäri ei sanonut yhtikäs mitään siitä, ja neuvolantätikin sanoi, ettei lähde veikkaamaan yhtään mitään tuosta painosta. Höhhh. Jotenkin alkoi nyt jänskättää, että miten synnytys loppujen lopuksi menee, kun ei yhtään tiedä tilannetta, ja mulla vasta ensimmäinen lapsukainen tulossa. Pääsisinköhän mä Kättärille, jos soittaisin sinne?Vai pitääkö mennä yksityiselle?

Itkuhälyttimistäme ajateltiin hankkia se Philipsin -itkyhälytin. Se on kuulemani mukaan ollut hyvä, niin sisä- kuin ulkokäytössäkin. Meillä se on käytössä enimmäkseen silloin kun vauva nukkuu ulkona päikkäreitä.

Itsekin tässä mietiskelin, missä Siksakkia on? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Me nyt sitten ostettiin se kohtuamme, kun on niin näppärän kokonen, ja vauva voi siinä kylpeä aina 12kk asti :)

Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta en muista mitä... No ehkä se tulee myöhemmin mieleen :)

Iloista illan jatkoa kaikille! :)

Alex & Baby 36+5
 
Heipsis, tänään oli sitten tarkistus neuvolalekurilla. Tarkisti vielä ultralla ja väärinpäinhän tuo on tuolla. Lähete äippäpolille kääntöön. Paikat kiinni mutta pehmenneet.
Sanoi että pitäisi jo kääntyä ja lapsivettä on normaali määrä ettei ole tilastakaan kiinni kuulemma, ei siis vaan halua kääntyä.. :headwall: Sanoi että uudelleen synnyttäjänä voin PT synnyttääkin mutta se on kuulemma vaikeampi synnytys. Ja leikkausta en halua.

Peittojen heiluttelusta niin säännöllisesti täälläkin vaikka se joskus alkaakin supistaa ikävästi.

Niin ja TERVETULOA uudet! :)

Kaikille jo täysille viikoille ehtineet paljon suppareita ja tositoimia. *puhaltaa*

 

Laitanpa nyt sitten tännekkin masupäivitystä. M-koon takki menee just ja just kiinni :) 35+0. :heart:

Tosiaan..Siksakkia onkin ollut hiljaa jo vähän aikaa. Missähän lie... :snotty:

Alexandra :wave: Täälläkään ei mitään hajua pääsenkö synnytystapa-arvioon. Kukaan ei ole sanallakaan mitään maininnut. Viimeksi ultrauksessa lääkäri tarkisti vaan kohdunsuun, ei yhtään vilkaissut vauvaa, istukkaa tai ottanut mittoja. Olin pettynyt :|
Ekaa kun täälläkin ootellaan, niin kyllä sitä ehdottomasti haluis tietää minkä kokoista sitä oikeen masussaan kantaa.
 
Noi tuplarattaat on O-baby merkkiset ja ei taideta myydä kuin Englannissa. Mietin eka Phil ja Tedejä, mutta nämä oli huomattavasti halvemmat ja mukana on sadesuoja, jalkapeite ja lokasuojat mitkä P&T:en pitää ostaa vielä erikseen.
Menee vastasyntyneelle kantokassin kanssa ja toi kuvassa takana näkyvä istuin kiinnitetään tuohon eteen isommalle. Sitten myöhemmin menee tuplarattaina.... käy siis ilman lisäistuinta yhdelle. (Tosi selvä sepustus).
Hintaa tuli toimituskuluineen vähän päälle 300 £ eli alle 350 EUR (?). Mielestäni tosi halvat, koska käyttöikä on pitkä ja pärjää yksillä rattailla!

Voi ei! Ette olisi puhuneet Hesestä. Nyt piti soittaa miehelle, että tuo Heseä, kun tulee tuolta Suomi-Venäjä pelistä.... Siis enhän mä sitä halua, mutta toi masuasukki on NIIIIIN vaativa :p :p :p

Itkuhälytin on meillä esikolta jääneenä ja vielä pakkauksessa. Ehkäpä nyt se pitää ottaa käyttöön.

Synnytystapa-arviota ei ole tehty, eikä minkäänlaista painoarviota vauvasta annettu. Tosin tajusin just etten ole saanut edes niitä lappuja jossa kysytään toiveita ja niemet hätäkastetta varten. Näin meidän neuvolassa.
 
Täällä kanssa vauva perätilassa. Ensi tiistaina tarkistus äippäpolilla ja antavat sitten varmaan käännösajan, jos ei sille mitään esteitä ilmene. Hyvinkäällä ei ilmeisesti anneta perätilavauvoja synnyttaa alakautta. Kauheesti ei leikkaus houkuttele, mutta ekahan tämä vasta on, joten luultavimmin leikkausta suosittelisivat muutenkin. Toivotaan että kääntyy itestään tai saadaan käännettyä. "lopullisen" painon on arvioitu olevan noin 3200 g. Vettä ollut normaali määrä, kaula n. 2cm ja auki sormelle, nyt rv 34+2.Toivottavasti tuolla kaulassa ja kohdunsuulla tapahtumien kulku hieman hidastuisi, että selviäisi nyt rauhassa ensin tuo tarjonta ja päästäisiin täysille viikoille.
 

Yhteistyössä