TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Hui, täällähän alko ihan jännittää että joko me saadaan vauvoja tähän pinoon! Siksakkia tosiaan on ollutkin poissa jo useamman päivän. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Tervetuloa uusille :flower:

G: synnytykseen olen valmis, mieli alkaa olla malttamaton kovasti jo tekis mieli nähdä millainen pikkuinen siellä mahassa asustelee. Toivon tietysti että pysyis mahassa vielä täysiaikaisuuteen saakka.

Tylsyydestä oli tässä jokin aika sitten puhetta ja sitä on ollut täälläkin ilmassa. Kotitöiden tekemistähän siis löytyis jos vaan viittis tehdä, mut ei oikein jaksa muuta ku pakolliset. Jos olis ees rahaa niin vois kyläillä jossain, mutta tässä täytyy taas pihistellä bensoja lapsilisiin saakka. Tässä kävelymatkan päässä kun ei oo mulla yhtään kaveria ees kenen kanssa viettää aikaa.

Turvotusta ei oo ollut vielä juuri lainkaan. Pari kertaa sellasina iltoina jos on tullut paljon mässäiltyä niin vähän on ollut, mutta noin niinkuin normaalisti sitä ei ole ollenkaan. Ihme kyllä.

Supistuksia tulee edelleen päivittäin, välillä enempi ja kipeempiä, välillä vähemmän ja laimeempia. Välillä supistuksen aikana tuntuu kohdunsuulla sellasta kipua kuin siellä paikat aukenis, mutta tosiaan viime viikollahan lääkärissä ei sen ihmeempää muutosta ks:lla ollu.

Vauva muljuttelee päätään välillä tosi ikävästi jossain tuolla alhaalla. Se kun on vielä aivan liikkuvana ja korkealla niin pääsee oikein häijyä tekemään kun pää mahtuu liikkumaan niin hyvin tuolla jossain lantioluitten välissä. Potkut tuntuu tosi ylhäällä, ihan tossa rinnan alapuolella, onneks potkii enempi oikealle, jos potkis vasemmalle niin potkasis vielä sydämen pois paikaltaan :D

Toivotaan että kaikkien perätilavauvat heittäisivät kuperkeikan ja asettuisivat oikein päin lähtövalmiuteen!!

villahousu & Sulo 36+1
 
Heips.

G: Ihan valmis! Haluan jo nähdä uuden tulokkaan kun ei edes 4d ultraan ollu varaa niin kärsimättömyys on suuri. :LOL: Tietenkin saa kasvaa rauhassa masussa eli en rupea edistämään synnytystä. En edes usko niihin ei ne mulla esikoisesta tehonnu. Kuukausi ennen LA olin joka päivä saunassa no mulla oli himo saunoa sillon... en tie kui... kävelyllä rupesin käymään rv 38 jälkeen joka päivä pitkät lenkit ja kipusin rappuset 5 kerrokseen... seksiä harrastettiin enemmän ku laki sallii ja mitään tuntemuksia ei tullut. Vasta päivää ennen LA tuli vedet ja LA synty. Neiti synty kun oli valmis. Ja niin ne kaikki vauvat. Tulevat kun ovat valmiita. Joillakin tietty paikat voivat olla heikommat ja siksi tulla etuajassa tai tulee muita ongelmia. Näin mä sen asian olen järkeillyt... :D

Mut joo valmis olisin luopumaan jo masusta ja päivät pitkät pussailla pikkuihmettä...

Onhan noita viikkojakin jo tarpeeks....

Katsotaan miten mahtaa käydä... Syntyy kuitenki toukokuun viimisillä viikoilla... :LOL: :LOL: :LOL:
 
Joku kyseli siitä verokortista.
Mä hain heti alkuvuodesta muutosverokortin missä prosentti 15.5%. Se ei käynyt saikkurahoihin eikä kuulemma myöskään äippärahaan, kun on haettu työtulojen perusteella. Eli nyt pitää hakea erikseen toinen muutosverokortti, että saan veroprosentiksi sen alle 20. Ihme touhua. Ja musta sitä verokorttia ei tartte kelaan toimittaa, jos ei oo muutosverokortti. Saavat sen suoraan ilm verottajalta.

Skanssista puhuneet, oli kuulemma tosi sokkelo ja hirveästi ihmisiä.

Täällä lähtisin vaikka heti synnyttään, ku vaan supistukset sais jotain aikaiseksi :/ Olis kiva mennä ensi viikon alussa vaikka, niin oltais mun isän kanssa samaan aikaan siellä, kun sille laitetaan tekonivel polveen. Olis kaikille helpompi käydä moikkaan samalla kertaa :LOL:
 
Moro! :wave:

Koko eilisen päivän ja tän aamun netti poikki, hetki sitten kävi korjaaja ja vaihto puhelinjohdon talon ulkopuolelta :eek: No nyt toimii! Olenkin saanut tässä tunnin verran lueskella teidän tekstejä... kauheasti haluaisi kommentoida mutta kun sitä asiaa on tullut niin valtavasti niin en mitään muista.. luettu on kuitenkin!

leylah ja snowball minultakin tervetuloa! :flower: ..ja oliko joku muukin :ashamed:


Maya Mullakin hiipineet masuun salakavalasti raskausarpia :kieh: Ensin oli vaan tuolla navan alla etten itse niitä nähnytkään, mies vaan ilmotti että löytyy :D Mutta nyt ne on kiivenneet ihan tuohon näkyville.
Ja ota vaan sitä panacodia muutama päivässä, omakin äitini sitä on odottajien kipuihin määrännyt ja itsekkin käyttänyt minua ja sisaruksiani odottaessaan.

Synnytykseen olen henkisesti valmis, mutta aina ajattelen että älä vaan tänään synny kun huomenna täytyy tehdä se ja se homma ja käydä siellä ja tuolla :D
No neuvolassa sanoi terkka tänään että hyvin on laskeutunut ja voi tulla milloin vain. Paheksui vähän kun miehellä on huomenna aikoja sitten sovittu rymyreissu, pitäisi näköjään olla kotona minua vahtimassa :saint:

sompio ja nikunaku älkää vielä tekään pukatko vauvojanne, siellä on kuulemma kova ruuhka ollut koko alkuvuoden ja osasto pullistelee synnyttäneitä :whistle:

Meillä on kanssa Philipsin itkuhälytin ja ainakin ystävän perheellä on toiminut moitteettomasti myös pakkaskeleissä.


pt-vauvoille toivottelen kuperkeikkoja oikeaan suuntaan :heart:


Taidan taas hetkeksi poistua ulos, eilen oli niin kiva keli että rapsuttelin ja kuopsuttelin tuota pihaa siistimmäksi ja aina välillä istuskelin puutarhatuolissa auringosta nauttien.


Jaksamisia kaikille! :hug:

Jasmin ja aarre 37+6 :heart:
 
G: Tossa itseasiassa just eilen illalla mietin, miten paljon mulla ois vielä tekemistä ennen kun napero syntyy. Toisaalta taas sitä on niin malttamaton näkemään pikkuisen ja pääsemään näistä krempoista eroon, että sen perusteella voisi lähteä vaikka heti. Eli aika kaksijakoisissa fiiliksissä täällä mennään, mutta esikon ollessa kyseessä niin en usko sen olevan mitenkään kovin harvinaista...

Supistuksia tulee mulla pitkin päivää, mutta ne ei ole juurikaan kipeitä, joten en jaksa ottaa niitä mitenkään "todesta"... Onko muille muuten tullut jo päätöstä veronpalautuksista / mätkyistä? Mie oon täällä ihan onnessani, kun tulee ihan mukavat palautukset ja siinä ei ole vielä edes kilometrit mukana :eek: . Nyt onkin sitten hyvä alkaa jo suunnittelemaan mitä sitä niillä rahoilla sitten tekisi... Niin että on varmasti tuhlattu jo moneen kertaan nekin roposet kun ne viimein tilille kilahtavat :whistle:
 
Äitipolilla taas käyty, käyrää otettiin yhdestä tai kahdesta masukista, ei taas kukaan oikein ollut varma mistään... Jotain mittoja saatiin A:sta, nekin otettiin aika summassa ja painoarvio olikin peräti 2,4kg, johon johtava lääkärikin totesi, että tais mittaukset mennä vähän vikaan. B:stä ei kaikkia mittoja saatu edes arpomalla, sovittiin sitten, että toivotaan että olisivat kuitenkin lähellä kahta kiloa nyt, se olisi ainakin todennäköisempi arvio kuin tuo 2,4 kg. Hyvä uutinen oli se, että nyt molemmat oli rt:ssä, en tiedä koska B on taas kääntynyt, mutta toivottavasti pysyy nyt näin. Seuraava kontrolli taas viikon päästä.

Kohdunsuu oli todella pehmeä, mutta kaulaa jäljellä 2 cm ja reilusti sormelle auki. Sanoi, että ens perjantain käynti voi jo jäädä käyttämättä, mutta tuskin vielä tänä viikonloppuna syntyvät.

- Narttu ja masukit rv 36 -
 
Snowball Meillä tulee molemmille palautuksia, mutta aika pienet summat. Ei niitä kannata etukäteen suunnitella, eiköhän mene ihan elämiseen. Mutta parempi sekin kuin että tulisi mätkyjä.

Uusille muuten tiedoksi, että Siksakkia tosiaan päivittelee meidän pinoa. Eli teitä ei ole varmaankaan vielä listoille lisätty.

Jasmin Voi harmi, että ruuhkaa on sitten sielläkin. Toivottavasti meille kaikille sattuu kuitenkin rauhallinen vuorokausi synnyttää ja olla osastollakin.
 
Viimeksi kun olin synnyttämässä oli kans ruuhkakausi ja sulkuja mutta sinä yönä kun mä synnytin olin synnytysosastolla ainut synnyttäjä :D Ois hirveetä jos ajettas toiseen sairaalaan onko nuo tiedot muuten yhteiskäytössä kaikkien sairaaloiden kesken? Täällä kun terkkakaan saa kättärin esim. labroja näkyviin.

Mikähän sen siksakin tilanne on ? onko tietokoneessa vikaa vaiko sairaalassa vaiko mitä?

Tuosta synnytysvalmiudesta että kyllä sitä toisaalta on valmis synnyttämään se on vaan se PELKO mikä jäytää vaikka ei se kyllä yhtään helpota viikkokausia sitä vatvomalla eikä tästä enää valmiimmaksi tule sen valmiuden suhteen.. synnyttämällä tästä pääsee eroon..ennemmin tai myöhemmin ..enempi sitä kerkeää hermostua mitä enempi viikkoja menee ja vauva kasvaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Narttu:
Äitipolilla taas käyty, käyrää otettiin yhdestä tai kahdesta masukista, ei taas kukaan oikein ollut varma mistään... Jotain mittoja saatiin A:sta, nekin otettiin aika summassa ja painoarvio olikin peräti 2,4kg, johon johtava lääkärikin totesi, että tais mittaukset mennä vähän vikaan. B:stä ei kaikkia mittoja saatu edes arpomalla, sovittiin sitten, että toivotaan että olisivat kuitenkin lähellä kahta kiloa nyt, se olisi ainakin todennäköisempi arvio kuin tuo 2,4 kg. Hyvä uutinen oli se, että nyt molemmat oli rt:ssä, en tiedä koska B on taas kääntynyt, mutta toivottavasti pysyy nyt näin.
Onpa kummaa mittaamista :/ Täällä sairaalassa lääkäri käyttänyt aikaa, että saanut kunnon mitat kummastakin. Viimeksi 33+6 a 2,5kg ja b 2,4kg.
Ens ke tarkistus ja toivottavasti täälläkin b olisi kääntynyt. Mitään kääntymistä en kyllä olisi huomannut.
Kaksosilla tuo laskettuaika on rv38 eli uskoisin, että sullakin silti lähempänä tuo 2,5kg painoarvio...

K&S 35+2 :heart: :heart:
 
Meille molemmille tulee palautuksia. Miehen palautukset laitetaan kuitenkin autolainan maksuun. Matkakorvaukset sitten elämiseen. Itse aina pelkään saavani mätkyjä, mutta ei ole niitä vielä kertaakaan tullut. :D

(.) Beibi muksii päätään kohdunsuulla. Niin hassu se tärähdyksen tunne että ihan huvittaa. Hikkailee, tönii, jumppaa jalkoja ja mua supistelee. Kovasti mä toivon että beibin koko olis ihan käyrillä, eikä huitelis missään yläpuolella. :ashamed: Aion maanantain neuvolassa kysellä siitä kokoarviosta, josko sinne pääsis. Ekaa lasta en ihan tälleesä 'tietopimennossa' haluis alkaa pusaamaan, etenkään kun lantion väljyydestä ei oo mitään tietoa.
Viime päivinä on alkanut vähän pyörryttää. En tiedä johtuuko siitä että yläselkä on ihan vinksallaan, kun sitä ei oo koko raskausaikana uskaltanut huoltaa. :/
Eilen illalla nukkumaan käydessä iski selkäsärky alaselkään. Voimistui pikkuhiljaa ja hetken jo ajattelin että noniin, kohta alkaa taatusti supistaa. No, särky laantui kuitenkin pois, mutta supistuksia oli yön aikana kyllä.

kissinminttu & nti potku
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Narttu:
Äitipolilla taas käyty, käyrää otettiin yhdestä tai kahdesta masukista, ei taas kukaan oikein ollut varma mistään... Jotain mittoja saatiin A:sta, nekin otettiin aika summassa ja painoarvio olikin peräti 2,4kg, johon johtava lääkärikin totesi, että tais mittaukset mennä vähän vikaan. B:stä ei kaikkia mittoja saatu edes arpomalla, sovittiin sitten, että toivotaan että olisivat kuitenkin lähellä kahta kiloa nyt, se olisi ainakin todennäköisempi arvio kuin tuo 2,4 kg. Hyvä uutinen oli se, että nyt molemmat oli rt:ssä, en tiedä koska B on taas kääntynyt, mutta toivottavasti pysyy nyt näin.
Onpa kummaa mittaamista :/ Täällä sairaalassa lääkäri käyttänyt aikaa, että saanut kunnon mitat kummastakin. Viimeksi 33+6 a 2,5kg ja b 2,4kg.
Ens ke tarkistus ja toivottavasti täälläkin b olisi kääntynyt. Mitään kääntymistä en kyllä olisi huomannut.
Kaksosilla tuo laskettuaika on rv38 eli uskoisin, että sullakin silti lähempänä tuo 2,5kg painoarvio...

K&S 35+2 :heart: :heart:
Täällä otettiin käyrää eka vime viikon tarjontojen perusteella, ei ollut kätilö varma tuleeko käyrät samasta vai eristä, kyllä ne välillä vaihteli, mutta aika paljon näyttivät samaa. B:hän oli sitten kääntynyt, että en tiedä miten vaikutti tuohon käyrään, mutta lääkäri sen hyväksyi kätilön kanssa juteltuaan.

Mittomiset oli viimeksi vielä hankalampia kun olivat niin omituisissa asennoissa, nyt sentään saatiin jotain mittoja, mutta kun toinen on toisen takana sivuttain, niin lääkäri totesi olevan mittaamisen vähintäänkin haasteellista ja toisen pää oli jo niin alhaalla, että ei mitään toiveita enää mittojen saamisesta...

Mie luulen, että tuo 2 kg on aika lähellä totuutta, esikoinenkin oli vain 2870g ja syntyi 39+3. Toinen oli kyllä 3600g, mutta meni yli ja häntä odottaessa olin muutenkin isompi, leveämpi kuin nyt kahta odottaessa...

Jos syntymäpainot olisi 2,5 kg luokkaa, niin olisin tosi tyytyväinen.

Ja miekään en kyllä ole tuon b:n kääntymistä huomannut :eek:
 
Mulla oli tänään viimeinen lääkäri sitten. Ei mitään kokoarviota, kohdunsuun tilanteesta sanoi että tää on niin pehmee ettei täällä tunne mitään. :headwall: ehkä siel on 2 senttiä kaulaa jäljellä. mut kiinni se on... :headwall: |O

Lääkäri ei osannu kattoa et miten päin vauva on masussa ja pyys sellasen möllin th:n kattomaan sitä joka siis oli tuuraamassa meijän omaa... :eek: Sekin sanoi et kyl tää mun mielestä pää on täällä alhaalla...

ehkä?! mun mielestä?!

Tosi luotettavaa. :kieh: :kieh:

Mä oon tänään ollu NIIN kypsä tähän raskaanaolemiseen. |O

EM ja Dodoliina 36+3 :heart:
 
Narttu: Mulla esikoinen syntyi rv37 ja painoi 2780g toinen rv38+3 3060g. Näillä tulevilla eri isä ja onhan noissa sitten painoarvioissa heittoa syntymäpainoon.
Mulla maha alkaa painaa aika lailla, että synnyttäminen voisi olla kyllä ihan kiva. Sitten sitä saakin olla monena =)
 
Kiitos kaikille kuperkeikka ja kääntymis toivotuksista!!!
G: Henkisesti ollaan kyllä täysin valmiita synnyttämään, mutta kiire ei viellä ole saapi Papu kasvaa ihan rauhassa viellä muutaman viikon. Mutta minun puolesta saa syntyä heti viikolla 37 jos vain haluaa.
Palautuksia tulee minulle ja miehellekkin kun laittaa työmatkat verottajalle. Ei mitään hirmu summia mutta kuitenkin. Tuskin niitä käytetään reissaamiseen kuten aina aikaisempina vuosina. On muutamaksi vuodeksi nuo reppureissut ainakin unohdettava =)
Snowball juu ollaan pessimeistejä. Voihan olla että saadaan iloset yllätykset ja päästään "ajoissa" tositoimiin :D
(.) Tänään ostin kirpparilta kudotun kantoliinan kun oli tosi edullinen. Nyt täytyy vain harjotella se sitominen.
Tänään häpyluu tuli kipeäksi ihan yht äkkiä. Nousin seisomaan ja vihlasi ja nyt kävellessä vihloo. Oiskohan Papu tajunnut kääntyä rt:hen. B)
Täälläkin odotetaan kuulumisia Siksakista

Tytti ja Papu 33+5
 
G: Tunnen olevani valmis synnytykseen muuten, mutta en silti osaa ajatella, että tämäkään tulis ennen kuin lasketun ajan jälkeen. Vaavin sängyn laitoin tänään valmiiks ja kaukalon päällysteet on pesty. Laukku kylläkin pakkaamatta, mutta eihän sinne nyt ensi hätiin juuri mitään tarvi.

Alapään vihlaisuja: Välillä tuntuu paljonkin. Oikein kipeää tekee. Sitten voi mennä pari päivää, ettei ole. Supistuksia on päivittäin, mutta taas vaan niitä mahan kovettumisia.

Ketoaineet: Neuvolasta soittivat ja olivat sitä mieltä, että johtui kuivumistilasta. Tänään oon syönyt ja juonut hyvin ja vien kontrollinäytteen ensi viikolla. Olo on jo pirteä, mutta säikäyttäähän kaikki poikkeavat odottamattomat tulokset.

ElinaMaria : Olipa ikävä, että jäi neuvolakäynnistä tuollainen ehkä-olo. On se kuitenkin itselle hirveen tärkeetä tietää, miten päin tulokas on. Kuitenkin viikkojakin jo noin mukavasti. Mua taas ärsytti neuvolan opiskelija. Nuori kun mikä ja niin ollakseen. Kyllähän useamman lapsen äiti ja vielä hoitoalalla jotain tietää... Kai ne on noi hormonit, jotka alkaa laittaa mieltä herkäksi.

[/b]Itkuherkkyyttä: on ollut ilmassa. En itke oikeestaan KOSKAAN, mutta nyt on pala kurkussa ja itku silmässä tämän tuosta. Ja ärsyttää yks kaks esim. miehen huolimaton imurointi. :headwall:

Joku kirjoitti vielä pyörryttämisestä: Se on varmaan loppuraskaudessa aika tavallista, kun vaavi painaa isoja suonia ja verenpaine heittelee asentoa muuttaessa. En tiedä. Itselläni oli yhtenä yönä huimausta, joten piti mennä vessaan todella varovasti.

Näin täällä, minä myös kyselen, missä on meidän siksakkia?

Alhambra rv35+5
 
Sain tänään vihdoin lyhennettyä toiset äitiyshousut. Johan niitä piti pari kuukautta liian pitkinä, niin alkoi olla korkea aika lyhentää :saint:

Harmi, että on kaikenmaailman tumpeloita lääkäreitä ja kaikki ei saa kokoarviota yms. On tässä kuitenkin isoista asioista kyse :whistle:
 
Hyvää iltaa mammat! :)

Täällä on ollut vaihteeksi vähän aktiivisempi päivä. Piti käydä ostamassa ihan pikkuisia vaatteita(vaaleanpunaisia) muutama, kun olen onnistunut kadottamaan vanhat johonkin tai jollekin... :p Lisäksi ostin lankaa ja aloitin vauvannutun kutomisen(novitalla on yksi kiva ja helppo ohje). Ja pipan ja torkkupeiton koitan myös ehtiä...huomaan että nyt loppuraskaudessa tuo käsillä näprääminen auttaa kummasti tähän kärsimättömyys-ärtymys oloon. Tietääpä mieskin sitten missä mennään ja mistä tuulee kun alkaa vaimolla puikot kilistä :D Mullakin tuota (itku)herkkyyttä tullut nyt ihan viime päivinä, yritän sitä hillitä ajattelemalla että se kuuluu asiaan, niin sitä taas valmistaudutaan olemaan varpaillaan vauvan viestittelyä tulkitessa. Samaa rataa menee nämä olotilat kun edellisissäkin raskauksissa.

Fyysisesti olo on muuttunut taas muutaman asteen hankalammaksi. Maha on sekaisin lähes koko ajan ja supistelee välillä ihan kivasti. Päänsärkyäkin on ollut riesana, mutta siihen tuntuu auttavan se, kun muistaa juoda tarpeeksi usein. Vauva poraa lisäksi nyt ikävästi oikealle kylkiluiden alle. Vaikea löytää hyvää asentoa istuessa... :x

Tänään sain kuulla että lastemme päiväkodissa riehuu parhaillaan parvorokko! Yritin selvittää onko minulla jo ollut se aikaisemmin, koska tuppaan sairastaa kaikki taudit, jotka pojat vaan kotiin päiväkodista kantaa... :/ se kun saattaa olla vaarallinen sikiölle. Onneksi on enää 2 viikkoa täysiaikaisuuteen, joten jos jotain tulisikin, saisi vauvan huoletta synnytellä vatsanpeitteiden ulkopuolelle hoidettavaksi. Maanantaina soitan neuvolaan ja kysyn tarvitseeko joihinkin varotoimenpiteisiin ryhtyä...Niin ja jos jollain teistä on mitä tahansa tietoa asiasta niin kertokee ihmeessä tälle tietämättömälle. :whistle:

Hyviä viikonloppuja toivottelee,

Leylah ja masukki 35+2
 
Leylah Meidän Nuppu saa mun siskolta juurikin Novitan ohjeella kudotun villanutun :saint:

Tosi katkonainen yö takana ja nousin sitten ylös :/

Täällä on maa valkoisena =)

Onko jollain amme jaloilla? Minkämerkkinen on ja muistatko hintaa?

Sompio ja Nuppu 34+0 (POKS)
 
huomenia!

leylah meillä oli myös poikien koulussa parvorokkoa ja kävin silloin verikokeissa tarkastaa vasta-aineet, ja olin mä sen sairastanut.
Muistaakseni taudin sairastaminen oli pahin silloin odotuksen alussa, olisi saattanut aiheuttaa keskenmenoa tms. Kannattaa kysellä neuvolasta kuitenkin varmuudeksi. Mutta sulla kanssa viikkoja jo niin hyvin takana, niin tuskin enää hätää. Se vaan kuulemma tosi inha tauti, joten toivon ettei sulle tuu sitä!

Mulle tulee kans kivat veronpalautukset =) Eipä jouluna tartte stressata ettei rahat riitä!
 
Höh mikä yö. Just kun eilen mietin, että eipä oo tarvinut vähään aikaa heräillä yöllä suppareihin. Oisin eilen halunnut mennä aikaseen nukkuun niin kattia kans vajaat kaks tuntia supisteli ja tunti unta ja taas alko kovempana. Kolmen jälkeen pääsi nukkumaan kunnolla. Nyt sitten juilintaa ja liitoskivut on tulleet takas. Kyllä mä niin sanon jotta prle jossei ole paikat yhtään valmistautuneet synnytykseen sais edes sen käynnistyksen suoraan kalvot puhkomalla ettei tarvis päiväkausia tableteilla käynnistää. Mä voisin kyllä viimeistään viikolle 38 tilata sen spontaanin synnytyksen :kieh: kiitos!


Täällä oli kans tullut hieman lunta hitto! Eikö ne luvanneet "hellettä" heh aurinkoa aurinko.. B) tuntuu että se toukokuukaan tule ikinä kun lunta vaan tulee. Joo sääkartoilla muualla maailmassa on kyllä lämmintä Suomi on vaan "jään" peitossa. :D

täällä on tuo amme hommaamatta hommata se samaan aikaan sitten sitterin kanssa. Lastentarvikkeessa oli amme 10e ostin viimeksi hoitoalustan sellaisen muhkean pehmeän kans 10e:lla..
 
Huomenta.

Onpa Sompio ollu aikasin hereillä.Meillä oli herätys vähän normaalia aikasemmin eli klo7.30. Aamu on menny nopeasti. Tein lapsille pannukakkua ku tykkäsivät siitä niin paljon ja jäi kermavaahtoa kamalasti. Leivoin sitte ekaa kertaa aleksanterinleivoksia ja voin sanoa,että pilalle meni.Toi uuni....on niin...... syvältä.Ohjeen mukaan paistoin ja nyt pohja on vähän liian kova.No kai se on vaan uskottava,että pitää aina tehdä eka koe leipominen ja sitte tuloksen mukaan vähentää tai pidentää paistoaikaa. :|

Meillä on vihdoin jopa 3 v poikakin ymmärtänyt,että äidin masussa on vauva. Mitäköhän multa puuttuu....kaikki? En ole oikeestaan ollenkaan tehnyt mitään valmisteluja. Vaippoja ym. pitää ostaa.Amme jaloilla löytyy,ostin sen mll:n kirppikseltä 8 ?:lla neloselle. Kylpytuki ollu tosi hyvä apu jos selkä on vähänkään kipeä.
http://www.baby1.fi/kylpytuki-p-94.html
meillä ei ole ihan sama,mutta samalla periaatteella.Toi linkin tuki on kyllä tosi edullinen.

Huutiksessa oli edulliset ammejalat.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=103207108
Mutta muistakaa,kerron vahingosta viisastuneena että IKEAN amme ei istu tuohon malliin.On liian lyhyt amme.

Auts,pitäis alkaa suunnittelee jo ruokaa.Kaikki lihat,kanat jne on pakkasessa.

Vauva potkii iloisesti masussa. Ens ke on neuvola.odotan innolla,pääsis kyselee kuinka toimitaan sen käynnistys jutun kanssa? Ja saanko mitään synnytystapa-arviota tai koko arviota.

NN rv 33+1
 
Huomenta! Tai päivähän se oikeestaan jo on...

Oottelen miestä töistä kotiin ja sitten lähetään käymään synnärillä... Aamulla herätessä tiputteli niin paljon kirkasta vuotoa, että lähetään tarkastuttaan tilanne. Soitin sinne synnärille ja kätilö epäili että voisi olla lapsivettä, valkovuodon ei pitäisi kuulemma olla noin runsasta että lattialle asti tippuu. Mutta yritän olla innostumatta liikaa. Kuitenki sieltä tullaan vielä kotiin yhtenä kappaleena. Vaikkakin selkä- ja mahakivut ovat aika kovia, joten sen puolesta vois ootella niitä supistuksiaki kohta. Mutta ei, ei saa innostua liikaa!!! Tulenpa ilmoitteleen kuulumisia sitten ku ollaan synnärillä käyty. Toivon niin että se ois sitä lapsivettä!!! :)

Uneksija ja Mussukka (37+6)
 

Yhteistyössä