TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Hei!


Mä oon toisaalta valmis synnyttämään ja toisaalta en. Mä oon ihan kypsä tähän jatkuvasti aktiiviseen mahaan, kokoajan joko vauva potkii tai supistaa. Yölläkin näin unta, että mulla oli kamala ripuli ja maha velloi... vaikka mistään paskiksesta ei todellakaan ollut kyse, vauva vain piti elämää mun suoliston kanssa.

Toisaalta mulla ei kaikki ole vielä ihan valmista vauvaa vartekaan, vaikkakin nyt on jo sänkykin paikoillaan ja vaatteita olen ahkerasti pessyt. Muutenkin nyt on hommaa pihan kanssa, olen ruusupuskia ja orapihlaja-aitaa leikellyt. Kohta kun lumet sulvavat, on haravointia ja rikkaruohojen kitkentää yms...

Mä en taaskaan tiedä lainkaan mitenpäin vauva vatsassa on. Tuntuuko teillä kaikilla joilla vauvalla hienosti rt hikka alhaalla? Mun vatsassa vauva hikottelee usein ja se tuntuu yhtälailla molemmissa päissä. Nyt välillä on tuntunut, että kovia potkuja on tullut kylkiluihin, joten saattaisi olla kyllä pääalaspäinkin... Toisaalta keikkuu vielä välillä melkein poikittainkin, joten hyvinkin voi heitellä kuperkeikkaakin huomaamattani. Noh, maanantaina selviää sitten ainakin sen hetkinen tilanne, kun sinne äippäpolille menen. Mies on tulossa mukaan, mutta pitää otta neiti sekä eskarilainenkin mukaan, joten luultavasti joutuu odottamaan heidän kanssaan odotustilassa.
 
Tervehdys.

Eilisestä asti pongattu limaa... kunnon klönttejä jää pyyhkiessä paperiin :whistle:

Vauvelikin kovin rauhallinen lähinnä puskee päätään alemmas joka ei tunnu niin kivalta :D

No kunhan suomi-ruotsi peli on katottu niin sit saa tulla jos haluaa ennen sitä ei. :LOL: :LOL: :LOL:

Niisku-rouva& neiti 1v2kk +pikkupapu 36+3 :heart:
 
uneksija tsemppiä! Toivotaan että pääset pian tositoimiin!!!! :heart:

Piina mulla on ihan samat fiilikset... ei enää oikein jaksais tätä supistelevaa palloa jossa vauva möyryää koko ajan. Liitokset kipeenä ja närästää ja kaikkea.... huh.

KYSSÄRI: minkälainen kuumemittari on hyvä hankkia vauvalle? Meillä ei oo tällä hetkellä minkäänlaista mittaria kun tavallinenki on kadonnu johonkin.... Onks olemassa joku joka kävis sekä aikuisille että pienille, vai pitääks se olla joku erikoinen? En mielelläni laittais ihan hirveesti rahaa siihen, et ei ehkä mitään korvakuumemittaria... :/

EM ja Dee-dee 36+4 :heart:
 
Uneksijalle :wave: takas ei tarvi tulla ilman vauvaa :D :D :D peukut pystyssä!

Niiskulle kans pökköä pesään että edes paikat ois kypsymässä...

Kuumemittari tavis mittari on apteekista. Itse mittaan pepusta vähän rasvaa mittarin kärkee. On ollut korvakuumemittarikin. Lapsilla näytti suht oikein aikuisilla päin persettä. Itse mittaan myös aina terveen vauvan kuumeen jotta tiedän mahdollisesti sairastuessa onko lämpö noussut. Yhdellä lapsella oli 7vkon iässä 37.7 eli käytännössä ei mitään mutta en uskonut koska tiesin että oma lämpö vauvalla matalampi ja korvatulehdushan se oli..oli myös vähän kärttynen. Viimeksi vauva sai kuumeen 8pvän iässä se olikin jo 38.4 ja lasaretti keikka.

Hikka tuntuu selkeesti alhaalla. Potkutkin aina samaan kylkeen heh tainnut jumittua koko vauva..ei liiku enää mihinkään suuntaan.
 
Nara, täälläkin potkut tulee aina vaan samaan kylkeen, ihan jumissa taitaa munkin vauva olla! :LOL: Ens viikolla neuvolalääkäri jota odotan kun kuuta nousevaa..

Ja huomenna mennään miehen kanssa tutustuu synnärille, jee!

Tänään oli ihan kauhee jumituspäivä, oon vaan nukkunut ja makaillut koko päivän. On jotenkin ollut tosi etova olo.. Terkalle kun kerroin niin se sanoi että ne voi olla hormoneja jotka käynnistää synnytystä jotka sit aiheuttaa huonovointisuuden.. Onko kokemuksia?? Mun tuurilla tosin tää synnytys käynnistyy vasta kesäkuussa!! :D Niin kuin Kissinminttukin sanoi, että hänen vauva ollut laskeutunut jo kauan aikaa ja vieläkin masussa kellii.. :)

On tää ihanaa ja ihmeellistä ensikertalaiselle... :heart: ja varmaan joka raskaus on erilainen joten jännäämistä riittää varmasti uudelleensynnyttäjilläkin!

RockMummy & rakas vaavi 35+2
 
:D Jumissa on tääkin vauva. Ei enää kylkeä käännä. Potkut nykyään aina oikeaan kylkeen.

RockMummy Mä oon myö miettinyt mikä mulle sen pahan olon saa aikaan.. Ei oo mitenkään kokoaikasta, vaan enimmäkseen tulee iltaisin. :/
Oon pohtinut josko oisivat jotain lähenevään synnytykseen liittyvää, mutta en oo mistään asiasta kysellyt.

(.) Maanantaina olis neuvola. Sitä oottelen ja kovasti yritän muistaa kaiken mitä kysyttävää sitä sit oliskaan. Valkovuoto on runsastunut ihan hirveesti. Näin runsasta se oli viimeks sillon kun lapsonen harkitsi syntyvänsä. Limatulppaa tosin en oo bongannut, ei oo vuoto sellaista. n. 5vkoa olis laskettuun aikaa. Hirvittää ajatuskin että vielä 5vkoa mahassa venyis tai jopa yli. :ashamed: Ei vaan enää jaksais olla raskaana, mielummin ottais sen vauvan jo nyt hoivattavaks. :whistle:

|O Mulla on niin tylsää nyt just tällä hetkellä... Ulkona on hiton kylmä tuuli, joten sisällä jumitan. Mies on töissä ja tekis mieli mennä jonnekin. Seuraa tosin ei oo vielä löytynyt.

kissinminttu & nti potku 35+2
 
Heips! :wave:

moni tuntuu olevan jo täysin kypsä odotteluun :) toivottavasti pian alkaakin jotain tapahtua! kumma kyllä että tiettävästi ketään ei ainakaan ole vielä synnyttänyt, edes kaksosten odottelijat!!

itsellä taas kauhee paniikki edelleen päällä kun tuntuu ettei ehdi mitään laittaa valmiiks vauvaa varten!! nyt kun ollu kotosalla ni vieraita käy koko ajan ja tunnelma on kun ostoskeskuksessa, porukkaa menee ja tulee ovesta :) ku yleensä olin aina töissä ja varsinki viikonloppusin niin nyt sitten kaikki päättää tulla kyläileen kun ollaan kotona! ja vauvakaan ei oo edes vielä syntynyt että saas nähdä kummonen vilske sitten on.. esikoinenkin on kipeenä ollu melkein koko viikon ja tarvinnu sen takia eritavalla huomioo ku yleensä.. lääkärissä käyty pariin kertaan yms..

nooh.. nyt meinaa tulla ihan vali vali viesti :D jotain positiivistakin sentään että ei ehdi ainakaan liikaa miettiä omia vaivojaan kun on koko ajan jotain tekemistä :) pihahommatkin odottaa tekijäänsä!

EM: meillä on korvamittari ja se on kyllä ollu hyvä mut sitä ennen oli sellanen ihan normi digitaalinen ja ihan asiansa sekin ajoi mutta kun poika ei enää oikein antanu pepusta mitata ni sitten ostettiin toi.. sellaset digitaaliset ei ainakaan kalliita oo, mutta kannattaa kattoo että siinä on se kärki sellanen että sopii myös tarvittaessa vauvalle peppumittaukseen.. sittenhän on kaikkee tuttimittareita ja otsasta mittaavia mittareita mutta niille varmaan tulee hintaa..

niin ja tervetuloa uusille , kiva kun vielä loppumetreillä joukkomme kasvaa :flower:

nyt ruuanlaittoon..

Höpöliini ja tyttönen 34+3
 
Suzyanne
Ihan samanlaisia fiiliksiä on täälläkin, kuin näköjään jo monella muullakin, että alkaa jo pikkuhiljaa kyllästyttää tää raskaana olo, ja vaavi olis jo kohta ihan kiva. =)

[/b]Valkovuotoa tulee täälläkin niin runsaasti, että tuossa juuri tunti sitten sitä zoomailin, että onko se valkovuotoa vai lapsivettä. Mutta vähän vaaleahkoa se oli, joskin kovin vetistä, päädyin kuitenkin ajattelemaan että se olisi valkovuotoa.

Missähän tosiaan
siksakkia on , toivottavasti kuulisimme hänestä pian, ja toivottavasti kaikki on hyvin, oliskohan tosiaan jo vauvautunut.

Näin viime yönä unen, jossa luin tästä pinosta että
kissinminttu oli vauvautunut. B) Mutta kyllähän sulla vaavi vielä ainakin pari viikkoa saisi masun lämmössä pysytellä.

Jumissa taitaa täälläkin vaavi olla! Raivotarjontaanhan pikkuinen kääntyi jo viikolla 19, ja siitä lähtien myöskin on ollut ihan tarkalleen samassa asennossa, eli peppu vasemmalla, ja jalat oikealla. Tuntuu että oikeanpuoleiset, alimmat kylkiluut ovat jo ihan tohjona. Välillä potkut jo sattuvat ihan oikeasti, huuto pääsee toisinaan, ja mies aina säikähtää että joko lähdetään.. :D

piina mulla vauvan hikka tuntuu juuri alhaalla, vasemmalla, siellä missä vaavin pää ja selkäkin ovat. Tällä hikotellaankin tosi ahkerasti, yleensä 3-4 kertaa päivässä.

(.) Yölliset selkäkivut ovat vihdoin helpottaneet! Terkkarikaan ei oikein osannut sanoa mitä se oli, itse epäilin hänelle että vaavi laskeuduttuaan olisi vähän aikaan jotain hermoja painanut, sanoi vaan että voi hyvinkin olla. No mutta, hyvä kun menivät ohi, niin nyt saa taas öisin nukuttua vähän paremmin. Niin no tietty, joskus joutuu heräilemään yskimään laattaa pois nenästä ja kurkusta refluksin takia.. :x Mutta onneksi sekin ihan pian helpottaa! :heart:

No niin, nyt tämä lähtee saunaan. Rattoisaa lauantai-iltaa kaikille!
 
pakko vielä kysellä ja ihmetellä että mistä ihmeestä te tiedätte miten päin ne teidän vauvat siellä on??? mulla ei ainakaan oo mitään tietoo miten päin tämä täällä köllii eikä neuvolassa ikinä sitä mitenkään katota ja ultra on ollu viimeks tammikuussa ja mitään ultraa ei enää oo :( eli pakkoko tässä vaan sitten on luottaa siihen että se oikein siellä on?! potkuja tuntuu mun mielestä ihan jokapaikkaan, alas ja ylös ja enkä kyllä osaa ite aatella et onko jossain kohtaa peppu vai jalka :) kun usein tuntuu sellanen selvä patti jossain..
 
Uneksija :wave: Täällä odotetaan jo synnytyskertomusta.
(.) Voi venäjä! Mulla on kantakipeänä. Olin tänä aamuna kokoamssa Kansalaisopiston kevät näyttelyä ja siellähän tuli ravattua ympäri näyttely tilaa pari tuntia. Mies saa kyllä hieroa jalkapohjia. Taidan tehdä itselleni jalkakylvyn saunassa B)

Tytti ja Papu 33+6
 
Tulipa käytyä lentokentällä jatkuvasti saa jonkun pariskunnan sinne viedä kohti aurinkoa heh..

höpöliini; siitä sen tietää kun just tuo hikka tuntuu alhaalla ja siellähän se pää on ja potkut tuntuu aina samalla kyljellä käsien liikkeet on erilaisia kun jalkojen. Jostain luin, että poikien potkut ois suorempia kuin tyttöjen ...tyttöjen liikkeet ois jotenkin sulavampia heh no joo käveleehän jotkut naiset aikuisenakin kuin miehet ja miehet kuin naiset.. :LOL:

jäiköhän se uneksija sille tielle??
 
Näin viime yönä unen, jossa luin tästä pinosta että kissinminttu oli vauvautunut. B)
Suzyanne johan jutun kerroit :D :LOL:

Muttajoo, mun maha oireilee kyllä jonkin verran, ei mitenkään hälyttävästi mutta kuitenkin. Maha on aikas löysällä kieltämättä. Mistäs sitä ikinä tietää. Tuntuu että jatkuvasti suppailee, ei tosin kipeästi mutta napakasti kyllä. |O Niin ja onkohan Siksakkia tosiaan jo omansa pyöräyttänyt?

Höpöliini aika kummallista ettei sun terkkari mitenkään mahan päältä kokeile sitten missä asennossa vauva on. Eikös se vauvan asento yleensä merkitä neuvolakorttiinkin? :eek: Yleensähän ne alkaa sihtaamaan sydänääniä sen tunnustelun jälkeen jotta tietävät vähän mistä sitä sykettä hakea. Kysy enskerralla mitenpäin vauva on, jospa se vähän innostais niitä tutkailemaan asiaa! :attn:

Uneksija saattais olla seuraava vauvautuja :D

kissinminttu & nti potku
 
Nikunaku Juu, aikaisin olin hereillä, mutta menin kasin aikaan takaisin nukkumaan pariksi tunniksi. Pari yötä tullut nukuttua jostain syystä nyt tosi huonosti :(

Jumissa on täälläkin :D Pitkän aikaa ollut jalat oikeassa kyljessä ja selkä vasemmassa. Mutta sitä hikkaa en kai tunnista ollenkaan :ashamed:

Höpöliini Meillä on terkka on nyt parissa neuvolassa kertonut mitä missäkin päin on :D Siis tunnustelemalla. Sanoi, että helposti tunnistaa, mutta en mä silti itse osaa tunnustella. Olen vain olettenut kun ne potkut satelee ylhäällä lähinnä vain vasemmalle puolelle, että vauva on pysynyt samassa asennossa. Alhaalla tuntuu ihan jokapuolella liikkeet, että kai siellä pää ja kädet heiluu. Välillä tuonne oikealle ylös tulee sellainen "patti", jonka olettaisin olevan kantapää tms. Ja peppua pungertaa myös kai, koska tuntuu sellainen isompi patti välillä. Tiedä tuosta :whistle:

Jännät paikat muutamilla. Kuulumisia odotellaan :whistle: Tsemppiä :heart:
 
No on joo jännät paikat muutamalla. :D Tsemppiä Uneksijalle!

Meillä on nykyisessä neuvolassa lääkärillä ultra laite niin sillä ovat tarkistaneet vauvan asennon parina kertana. Terkalla on pääsy lääkärin huoneeseen vaikka lääkäri ei ole paikalla.

Vauva potkii niin kipeästi kyllä alavatsaa että ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa... :/
 
Takasinhan sieltä synnäriltä tultiin, ja yhtenä kappaleena. :ashamed: Kätilö tarkisti tilanteen ja sano että ei oo lapsivettä, vaan runsasta valkovuotoa. On kuulemma tavallista että näin loppuraskaudessa valkovuoto on noinki runsasta että lattialle tippasee. Kysyin sitten että miten sen sitten tunnistaa lapsivedestä.. Sanoi että aika vaikeaa se on, mutta lapsivesi tuoksahtaa vähän imelälle. No, siinä sitten kyselin että miten aikasin mun pitää sinne synnärille sitten lähtä, ku mun pitää saaha se antibioottitippa streptokokkiin.. Jos synnytys alkaa supistuksilla, niin ei ole kovin kiire, mutta jos taas menee lapsivesi niin sitten on kiire. Vitsi että on epäselvää!!! Alko jo niin tympäseen ja masentaan että päätin jo että syntykööt lapsi sitten vaikka kotiin, mutta yhtää "turhaa" käyntiä en enää halua synnärillä käydä!

No, nyt sitten vaan ootellaan... ja kärsitään näistä maha- ja selkäkivuista.

Höpöliini: Täällä on vauva kans pää alaspäin, ja hikkakin tuntuu tuolla alhaalla. Vauva työntää jalkaansa oikeaan kylkeen.

Kissinminttu: Oon kuullu jostain että maha saattaa mennä löysälle vähän ennen synnytystä.. Että jospa se synnytyshetki sulla ois lähellä. :)

Uneksija ja Mussukka
 
Meni sitten koko päivä kaupungissa ostoksilla. Rahaa paloi ihan kivasti, mutta nyt pitäisi olla kaikki hankittu tuttelista vaippohin. Ostin sitten tosiaan tutteliakin muutaman purkin kaappiin varuiksi, sillä jos sitä ei ole niin imetys ei varmasti onnistu, ja ei tarvitse sitten heti kauppaan lähteä sitä hakemaan jos tarve tulee.

Tänään tuli muuten ukaasi kummitytöltä... Se täyttää viikon päästä seitsemän ja kuulemma sitä ennen ei vauva saa syntyä. ;) Koko päivän on supistellut,mutta en jaksa edelleenkään ottaa niitä tosissaan kun ei vielä kiroiluta yhtään eikä niitä voi kovin säännöllisiksi sanoa. Ja sairaalakassikin on vielä pakkaamatta, niin ei kai tässä nyt voi vielä mihinkään lähteä :p Isäntäkin tuossa kyseli, että mennäänkö tänään käymään kummipojan kotona, mutta sanoin sille kyllä että mieluimmin käyn saunassa ihan rauhassa ja sitten köllähdän valaaksi sohvalla enkä liikus siitä loppuiltana (muuta kun vessaan ja jääkaapille :whistle: ). Ne tietäen ne kyllä hyökkää sitten tänne, mutta toivotaan parasta... Ei vaan jaksaisi just nyt ketään vieraita.

ElinaMaria
Mie meinasin käyttää apteekista ostettua digitaalista mittaria vauvallakin.Siinä on kylläkin semmoinen "joustava" pää, mikä apteekin tätin mukaan on semmoinen sen takia että sopii myös pepusta mittaamiseen. Maksoi muistaakseni alle 10? joskus muutama vuosi sitten.

Lähtiköhän Uneksija jo vauvanhakuun? Onnea matkaan jos lähtö tuli :heart:

Mutta mukavaa lauantai-iltaa kaikille,mie lähden nyt sinne sohvalle köntsälleen :)

-snowball & peikko 36+5
 
Ideaparkissa shoppailtu koko päivä, takasin tullessa jo supisteli aika kivuliaasti, varmaan kosto mun urheilusuorituksesta :D
Mies lähti mökkireissulle, täällä siis yksikseni kuluttelen aikaa...

alhambra osuit asian ytimeen tolla miehen huolimattomalla imuroinnilla! Mua niin raivostuttaa ja lopuksi itkettää kun miehen imuroinnin jälkeen oon mopilla vetänyt lattiat.. voi sitä pölypallojen ja karvakasojen määrää! :kieh: Ja ite en kertakaikkiaan pysty enää imuroimaan..

Taidan sen sairaalakassin pakata tässä joutessani.

Jasmin ja aarre 38+0 poksista! :heart:
 
Jee, vihdoin meidänkin pinossa alkaa oleen jännää luettavaa. :D :D Harmi vaan että uneksija joutui takaisin kotiin odotteleen. Niisku-rouvan tilannekin kuulostaa oikein lupaavalta. :D Kohta saadaan vauvoja tähänkin pinoon!!! *minäkö malttamaton* :xmas:

Täälläkin vauvan hikka tuntuu ihan alhaalla. Potkut tulee vasempaan kylkeenpäin. Rt:ssä vauva ollut jo jonkin aikaa. =)

Kuumemittari on meillä ihan tavallinen digitaalinen mittari. Pyllystä ihan pieneltä olen mittaillut.

Tänään oli sellanen kauppareissu, että uusiksi joutuu ottamaan. Jäi suurin osa tavaroista kaupan hyllyille, kun ei ajatus oikein kulkenut et mitä pitikään ostaa. Supisti koko kauppareissun ajan. Oikeita kestosuppareita iski pienillä väleillä. Koko kauppareissun ajan maha oli pinkeenä. Yhden supistuksen aikana tunsin kuinka pikkuhousut kastui, säikähdin aikalailla. Mutta vetistä valkkaria se vaan oli. Ruokaa en pystynyt syömään kuin vähän, kai sitten supparit sai aikaan sen verran etovan olon. (Mulla aina oksu tullut synnytyksissä, paitsi viimeisimmässä. ) Voi syvä huokaus, jos tätä kiusaamista jatkuu vielä VIIKKOJA! :eek: Mikä aika todennäköistä. Hitsi kun kuitenkin pitää nopeesti toimia sitten kun se synnytys oikeesti alkaa. Ja jos tälläin säikäyttelee useestikin, mistä sitä sitten heti tajuaa et just sillä kertaa se ei olekaan vain kiusaamista... No, kai sen sitten (taas) tajuaa... Nyt suppareista on kuitenkin puuttunut sellanen kauhee kauhee kipu ja sellanen rytmikkyys. Mulla supparit ainakin tähän asti tullut aina heti alkuunsa sitten kunnolla, kun synnytys käynnistynyt.

Täällä näyttää moni muukin arvoittelevan samankaltaisia tuntemuksia. :hug: kaikille!

Mulla on muuten rinnat kipeytyneet ihan älyttömästi parissa päivässä. :whistle:

stk ja minivitonen 34+4 :heart:
 
Bad Virgin mä luulen että nää mun suppailut loppuu loppuodotusta kohden kun lehmän lento. Sitten viimeisenä täällä ihmettelen ja siirryn tuonne kesäkuisiin vielä piiiiitkäksi aikaa. Vai sovitaanko että lähdetään suht samaan aikaan vaikka kun viikkoja on kasassa 38 niin nyyttejä hakemaan ;) Voi kun sen voisikin jotenkin itse päättää... :saint:

Mua harmittaa vähän kun söin muutaman karkin tänään, en edes viitsinyt mitata sokereita sitten :ashamed: Pitäisihän sitä itsekuria olla vähän enemmän. Pitkään tässä on mentykin ilman ylimääräistä sokeria. Ruokapuolella ainoastaan pasta nostaa arvoja liikaa. Aamuisinkin on onneksi ollut sokerit ok. Viimeisin painoarvio tehtiin maanantaina ja silloin kyytiläinen painoi 2.2 kg. Eli noin keskikäyrällä mennään, onneksi. Nyt on pakko skarpata taas ja yrittää pärjätä ilman herkkuja.

Mä näin yöllä unta että vauva sanoi syntyvänsä 20 päivä. :D Hassua ihan kuin se nyt osaisi puhua ja kalenterikin on vissiin masussa mukana.

Mullakin on masu ihan pinkeä ja vielä nuo kävelemiset aiheuttaa suppareita, mutta ei täälläkään vielä tositoimiin päästä. Alakerta on muuten kuin sahara. Vauva on tosin jo laskeutunut aika alas kun ei enää paina keuhkoja ja hengittäminen on helpompaa, tosin istuminen vastaavasti ei. Synnyttämään oisin valmis mielummin vähän aikasemmin kun vasta yliaikaisena, ois vähän helpompi tehdä, kun ei ehtisi kasvaa niin isoksi. Mutta kuitenkin niin että vauvan keuhkot jne olisi jo kehittyneet riittävästi, tuo vko 38 ois aika passeli

Nyt heräsi tuo pieni potilas tuolta, menikin vähän ajoissa nukkumaan, mutta kun kuumeessa oli niin ajattelin että saattaa nukkua jo aamuun asti, joten palataan taas.

Mantelinkukka + vekara
 
Jasmin ja muutkin jotka Ideaparkissa shoppaillut? Mitäs vauvantarvikeliikkeitä siellä on? Siis vaatteita olen ostanut Tokmannilta tai Minimanista, Lindexistä, H&M:stä ja Name Itistä. Mutta jos ajattelee mobilea, reunapehmustetta, ammetta yms. niin saisiko niitä sieltä? Siellä Anton ja Niina kaupassa olen käynyt, mutta oliko siellä muuta kuin vaatteita?

Onko jollain heittää arviota korvakuumemittarin hinnasta?

Nukahdin aikaisemmin miehen kainaloon ja nukuin vähän liian pitkä torkut. Taitaa olla yöunet aika huonossa ensi yönäkin :(
 
Sompio Ideaparkissa on Enfantti. Sieltä saa ihan kivoja lastentarvikkeita, eikä ole kauheen kalliitakaan.

Me ostettiin Sokokselta orionin korvakuumemittari ja oli muistaakseni n.70 eur. Olen nähnyt välillä korvakuumemittareita tarjouksessa ihan alkaen 30 ylöspäin. Vauvalle toi voi olla ihan hyvä, mutta meidän kaksi vuotias ainakin heiluttelee päätään niin villisti, etten luota aina korvakuumemittarin tulokseen ja tarkistan vielä kainalosta.
Ihan tarkkoja lukuja se on näyttänyt, mutta en nyt sanoi et on hintansa arvoinen...
 
Moi piiiitkästä aikaa :wave:

Olo on ollut aika vaihteleva, koneelle en ole ehtinyt eikä oikein ole jaksanut tässä istuakaan. Sitten ollu kaikenlaista reissua ja"ylimääräistä" kun vesivahinkokin pääsiäisenä. Vessan lattialle valui vedet ilmastointikanavaa pitkin ja nyt ei tiedä miten paljon sitä seinään ja lattiaan imeytyi kun kukaan ei ole vieläkään käynyt mittailemassa kosteutta siitä. Jollain muullakin oli ollu vesivuotoa tiskikoneen kanssa, harmillisia nuo tuollaiset :hug:

Kun vihdoin pääsin lukemaan teidän juttuja niin niitä olikin ehtinyt jo tulla niin paljon että lukemiseen meni aikaa :xmas: :D Ootte kyllä ihania kun olitte mua jo kaipailleet, tosin joudun pettymykseksi ilmoittamaan että yhtenä kappaleena täällä edelleen ollaan B) Ihan uskomaton olo että la:an enää alle 3vkoa! :eek:
Ja gallupiin, en tunne olevani vielä valmis synnyttämään. Ihan kaikki ei edes ole vielä valmiina vauvaa varten.
Ja sitten alkanut mietityttää, että yhdistääköhän esikoinen jotenkin vauvan tuloon kun ei enää olekaan samat menot kuin tähän asti? Siis kun on käyty kahdessa srk:n perhekerhossa, avoimessa kerhossa ja muskarissa ja nyt ne kaikki jää kesätauolle 8.-20.5. niin mietin että luuleeko alle parivuotias että kun vauva tuli, kerhossa käynti loppui :/ Tykännyt niissä hirveesti käydä ja aina puhuu itsekin sinne menosta ja niissä olevista kavereista...

Lääkärineuvolassa kävin ennen pääsiäistä, silloin rv 35+6.
Ultralla katsoi, muttei tehnyt mitään painoarviota. Pään ympärys vastavi silloin rv 35+2.
Painoa oli tullut +350g/vko
sf-mitta 35cm
turvotus +
:heart: syke +
liikkeet ++
rt
Verenpaine koholla 133/95


Sain kotiin lainaan verenpainemittarin ja niitä tikkutestejä että voi seurata jos pissaan tulee valkuaista.
Mulla oli esikoista odottaessa lievä raskausmyrkytys.

Kotimittauksissa varsinkin alapaine ollut koholla137-159 / 83-105.

Perjantaina rv 37+0 oli taas neuvola.

paino: -875g / vko (nyt tullut yht. 5kg)
turvotus +
RR 158/96 toisella mittauksella 141/104
pissa puhdas
hB 115 (edellisellä mittauksella 33+6 120)
sf-mitta 32
rt
:heart: syke +
liikkeet ++

Koska äitipolin ohje on että jos verenpaine toistuvasti yli 140/90 niin pitää ottaa sinne yhteyttä. Eivät perjantaina kuitenkaan ottaneet mua vielä siellä käymään vaan käskivät jatkaa kotimittauksia ja jos pissaan tulis valkuaista tai alapaine vielä yli 100 niin sitten pitäis mennä siellä käymään, muuten maanantaina neuvola-aika taas.

Perjantaina kotona oli taas 157/105 ja eilen 159/102 mutta tänään 148/92 niin en ole vielä sinne soitellut kun pissakin ollut puhdas. Terkkari kun väläytteli että käynnistäisivät kun uumoilee taas myrkytystä.

Silloin lri-nlassa oli kohdunsuu sentin auki ja pehmeähän se oli jo helmikuussa. Kanavaa kuitenkin jäljellä 3cm (itse asiassa edellinen lri helmikuussa sanoi 2cm että ei se ainakaan lyhentynyt ole, toki joka lääkärillä oma "käsiala" ). Vauva vähän laskeutunut ja pää aika alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Huomaa kyllä että närästyskin helpottanut kun vauva on mennyt alaspäin.


Tervetuloa uudet mukaan :heart: Lisäilen teidät listalle pikimmiten, anteeksi kun kesti näin kauan :ashamed:

Jasminille myöhästyneet synttärionnittelut :flower:


Ihanalta kuulostaa että useampi oli jo päässyt haravoimaan :D Täällä vielä lunta riittää niin paljon ettei moisesta hommasta voi haaveillakaan. Perjantaina ja eilen tuli vielä molempina kivat lumisateet ettei vaan vahingossakaan pääse kevät vielä tulemaan :kieh:



Siksakkia & KultaPieni 37+2
 
Siksakkia Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa :heart: Toivottavasti ei olisi raskausmyrkytystä, mutta viikkojahan sulla on hyvin jos joutuvat käynnistämään. Voi ei, jos vesivahinko on paha ja joudutte sitten pienen vauvan kanssa evakkoon remontin tieltä :( Meillä kanssa rakennuttaja on tätä parkettiremonttia viivästyttänyt (kuuluu vuosiremonttiin). Talvella jo sanoin, että touko-kesäkuussa ei sitten saa tulla. Niin nyt on jo huhtikuu kohta mennyt ja mä sanon kyllä, että menee sitten syksyyn. Mä en ala täällä jännäilemään synnärille lähtöä parkettimiesten kanssa. Ja joutuuhan sitä kaikki tavaratkin siirtämään. Juuri kun ne alkaa olla pikkuhiljaa paikallaan :/

Haravoimaan olisi päässyt täälläkin ennen tätä eilistä lumisadetta, joka ei ole kokonaan sulanut pois. Meillä on vaan niin paljon myyrät myllänneet talven aikana, että mies kielsi mua menemästä haravoimaan. Etten saa jotain myyräkuumetta, kun nurmikko pölisee. Ja mies tuon selkänsä kanssa onkin paras vaihtoehto haravoimiseen. Eli toistaiseksi on haravoimatta :ashamed:

Ellen Kiitos tiedosta. Olen niin laiska googlettamaan, kun on niin helppo kirjoittaa kysymyksensä tänne :D
 
Siksakkiakin yhres koos =) toivottavasti ei pahaksi ylly nuo paineet tai se rm ja voihan vesiremontti :/

Me ollaan pahasti jäljessä tuota toista palstaa siellä on jo 4 vauvaa tullut. :D

Mulla iski viime yönä taas suuremman luokan synnytyspaniikki. Tulee ja menee tuo tunne. Viimeksi synnytys oli ihan mukava kokemus mikäli synnytyksestä voi sellaista sanoa. Nopea ja kipee heh ..
Tietty vielä heräsin pariin otteeseen suppareihin..oli taas niin kipeitä että väkisin vaan taas ylös sängystä ja piti keinutella että sai rauhottuun. Aamusta vereslimaa..tuntuu liittyvän aina noihin koviin supistuksiin. Mulla on varmaan joku tajuton limatulppa joka vuotaa viikko tolkulla ulos. :LOL: välillä tulee sellaisia sähköiskumaisia juttuja tuolla mahassa oisko hermojuttuja.

Pullotin simankin joutuu varmaan ennen vappua tekeen toisenkin satsin..

Onko joku koklannut näitä www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html akupisteitä?! (enpä osannut linkittää)
onko se vyöhyketerapiakin noita pisteiden hieromista?
Mä kyllä tiedän että mulla ei auta mikään varsinkaan jos paikat ei ole vähääkään kypsät. Lääkkeilläkin menee päivä tolkulla että siinä ei paljoa akupisteet sillo auta :LOL:
harmi että yks tuttu on kesään asti Vietnamissa joka taitais näitä kaiken maailman terapioita akuneuloja jne..siis jos paikat sattuis olemaan kypsät ja ois järkeä kokeilla....

onneks täällä ei se lumi kestänyt kuin pari tuntia..ärsyttää jo tää kylmyys eilenkin oli niin kylmätuuli että hyrrr....mutta nyt taas hommiin...
 

Yhteistyössä