TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Kiva kuulla että Siksakkia on kunnossa! :)

Täällä bongailin vessassa käydessä useamman limaklöntin pyyhkiessä, onkohan se sitä limatulppaa?? Oli tosin sellaista melko kirkasta, ei mitään veriviiruja..

Vauva painaa öisin rakkoa aivan sairaasti, oli asento mikä tahansa. Joutuu ravaamaan vähintään 2 tunnin välein vessassa ja sit aamulla on alamaha ja häpylyy todella kipeänä! Vaavi liikkuukin tosi vähän, pitäsköhän huolestua? Miten teillä muilla, vieläkö vaavi jyllää niinkuin ennenkin? Mullehan se terkka sanoi että vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, en tiiä vaikuttaako se nyt sitten asiaan? Ei pääse pyörimään enää masussa..

Tänään tutustuminen Jorvin synnytysosastolle, onko muita tulossa tänään?

RockMummy rv 35+3
 
Hei!

Mulla ainakin tehos esikoiseen vyöhyketerapia pisteet. Supistukset alkoivat tunni päästä kun hieronta oli lopetettu. Ja poika syntyi siitä 6h päästä. En ehi nyt tota sun linkkiä tutkia, mutta niitä pisteitä on korvassa, polvesssa ja jalkaterässä. Ja vasemmalta puolelta yleensä kun se aktivoi ja oikea rauhoittaa.

Anoppi on vyöhyketerapeutti ja tulee meille torstaina ja aletaan sitten yötä vasten hieromaan noita pisteitä, jos saatais vauva maailmaan loppuviikosta :) Mullahan on laskettu aika jo viikon päästä ja alan olla aika kypsä tähän oloon. Hain ja sain luvan poliklinikkasynnytykseen, niin siksi olis hyvvä että vauva syntyis yöllä, niin päästäs heti aamukasilta kotiin. Huonoimmassa tilanteessa vauva syntyy iltapäivällä ja joudutaan odottaa seuraavaan aamuun. Toivottavasti vyöhyketerapia tehois nytkin niin hyvin. Tosin ei se kuulemma tehoa jos vauva ei ole valmis tulemaan, joten juuri Nara se kohdunkaulan tila on aika ratkaseva. Mulla se on jo pehmeä ja lyhentynyt,mutta kiinni oli vielä 1,5vk sitten.

Oon aivan pihalla teidän jutuista, oon välillä käyny kattomassa että vauvat on pysyneet kyydissä, mutta muuten en ole paljon ehtinyt. Toivottavasti saisitte ainakin meidän vauvauutiset loppuviikkoon jo. Huh.Kyllä vähän jännittää. Epäilen että oon ihan rapakunnossa ja jotenki tuntuu että saakohan tuosta miehestäkään mitään tukea kun ei se ole ehtinyt valmistautua mitenkään koko asiaan (tai siltä musta tuntuu..enhän mä tiedä mitä ajatustyötä se on tehnyt..)

Mutta nyt pitää taas rientää.

T.Beija ja maha rv 38+6
 
sompio: ideaparkista kyselit niin siellä tosiaan on se yks liike missä on vauvantarvikkeita myytävänä mutta just hiljattain kun siellä käväsin niin en ainakaan löytäny mitään kivaa.. kuinkas kaukana te asuttekaan täältä sastamalasta? aattelin että tämä www.vauvamaailma.fi on myös ihan käymisen arvoinen paikka!! se on ihan lähellä tietä kun tullaan tampereelta vammalaanpäin joku ehkä vajaat 10km. ennen vammalaa.. itse oon ostellu aika paljon sieltä vauvalle juttuja :)

järkyttävä tuuli tuolla ulkona ja tuntuu että näyttää ihan lentoon lähtevältä itsekkin ku takki ei mahdu enää kiinni ja helmat vaan lepattaa kun tuolla pihalla häärii :D

kiva kuulla että siksakkia on kunnossa ja harmi se teidän vesivahinko :(

mulla ei tosiaan oo neuvolassa kertaakaan katottu sitä vauvan asentoo, pitää ottaa puheeks ens kerralla.. eikä oo neuvolakorttiinkaan merkitty mitään.. olis vaan kiva tietää ennen synnärille menoo että miten päin se siellä on :) hikkaa en oo tunten tällä vauvalla juuri lainkaan, esikoisella olikin jatkuvasti.. mutta jos noista potkuista jotain nyt vois aatella ni ehkä tää sitten oikein päin jo olis..

mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Höpöliini ja piipero 34+4
 
Beija uskoisin juu että niillä kellä on paikat kypsät varmaan vyöhyketerapia auttaakin kun kerran kokemustakin ihmisiltä löytyy. Tossa linkissä tais olla ihan eri akupistekohtia heh...liekö sitten niitä surullisen kuuluisia kotikonstikohtia heh pantu väärät pisteet ettei vahingossakaan käynnisty :LOL:
 
moikka

Aamupäivä oltiin ulkona hommissa. Kamala tuuli.Toivottavasti alkais ilmat lämpenee.

Kiva kuulla,että siksakilla on kaikki hyvin.Tosi harmi toi vesivahinko. Toivotaan,ettei raskausmyrkytystä tulisi. Tajusin,sit samalla,että ku mulla on verenpaineetki tässä raskaudessa ollu hyviä ni en senkään takia pääse äippäpolille ja sitä mahdollista synnytystapa-arvioon.
Höpöliini: Mullakaan ei neuvolatäti (A.F) osannu sanoo miten päin vauva on. Tasan yhden kerran olen bongannunt vauvalla hikan ja se on tuntunut tuolla alhaalla. Oma aavistus olisi,että vauva on pää alaspäin ku liikkeet tuntuu ylhäällä.Välillä kyllä tuntuu,että vetää siellä masussa volttia miten päin vaan. Olis kyllä kiva kuulla varmuus tuohon tarjontaan. Samoin mietin,koska olisi loppuraskauden neuvola lääkäri? Millä viikoilla muilla on ollut?
Alapäähän on ilmestynyt tosi inhottava kipu ja tuntuu siltä ku olis paikat aukeamassa. Istuminen tietyssä asennossa ja kyykistyminen sattuu paljon. Liitoskipujakin alkanu pikku hiljaa ilmestyy.
Kuka jaksais tulla siivoomaan tänne? Ihan loputon homma. :p Lounaan jäljiltä keittiö on ihan kaaos. Imuroida ei voi ku kaks on päikkäreillä.Ehkä lähden täyttää pesukonetta ja sen jälkeen siivoan keittiön.Jäi mieheltä syöminen kesken ku meni nukuttaa 3 v päikkäreille. Tais käydä samallalailla sille tänään ku mulle eilen. :whistle: Eli nukahdin itsekkin.

Ostin tänään kirppikseltä vauvalle muutaman vaatteen. Koskas alkais niitä pesemään? Pitää ostaa toista pesuainetta vaan.Jospa sitte ku äiti on täällä.Mulla pyykkikorit on niin täynnä,että apua. Lämpenis ilmat ni sais pyykit tonne ulos kuivumaan. Kuivuishan ne nytkin tuolla tuulessa aika nopeasti.

Eiku hommiin.

NN rv 33+2
 
Kiva kuulla Siksakkian kuulumisia! Mä olin vähän jo huolissaan että jotain on sattunut. Harmi, kun verenpaineet on noussut ja vielä vesivahinkokin :/

No voih, harmi kun oli hukkareissu uneksijalla, varmasti turhauttavaa!

RockMummy mulla on tricot slen ja oon ollu tyytyväinen. Ootko huuto.nettiä muuten käyttäny, siellä on ollu usein tosi edullisesti noita liinoja. Itsekin huusin sieltä ihan uudenveroisen muistaakseni 15 eurolla.

Nikunaku mulla oli viimeinen neuvolalääkäri viikolla 35+5.

Kuumemittarina meillä on ihan tavallinen digitaalinen ja sillä oon ihan vauvasta saakka mitannu ihan vaan kainalosta.

Höpöliini mä tunnistan vauvan asennon kans hikan ja potkujen perusteella. Hikka tuntuu tuolla alhaalla ja potkut tuntuu vasemmalla rinnan alla. Ja pylly pyörii tossa ylhäällä. Lisäks neuvolassa joka kerta terveydenhoitaja tunnustelee asentoa ja viime viikolla oli se lääkärineuvola jossa vielä ultralla saatiin varmistus asennosta.

(.) täällä on eilen ja tänään ollu jotenkin raskas olotila, alkaa vissiin loppuraskaus rasittamaan muakin. Eilen kävelin jonkun matkaa vähän rivakammin kun oli vähän kiire niin sen jäljiltä liitokset on ihan hellänä. Lisäks maha painaa ja väsyttää, ei jaksais mihkään oikeen ryhtyä.

villahousu & Sulo 36+3
 
Joo meillä vielä tuon vesijutun kanssa oli niin, että lähdettiin silloin pitkänä perjantaina aamupäivällä kotoa ja tultiin vasta illalla kotiin, joskus 20-21 välillä mies huomasi että vessan lattia lainehti vettä. Kun ei yhtään tiedä että tuliko sitä esim. koko päivän että paljonko ehti imeytyä seinään ja lattiaan. Lattialistat kun otettiin pois niin nekin oli ihan läpimärät :/

Vasta tiistaina sitten sai yhteyden isännöitsijään ja keskiviikkona kävi joku korjausmies joka ei ottanut mitään kantaa siihen että mittailis kosteutta tuosta veskistä. Kävi vaan katolla fiksailemassa sitä ilmastointi-systeemiä ettei enää pitäisi vettä tulla. No, taloyhtiön vastuullahan se sitten on jos alkaa homehtua mutta ei tosiaan kiva mitään vessaremonttia saada, se kun on suht uusi kun 2003 ollut putkiremontti jolloin wc ja pesutilat uusittu ja laitettu ja meidän silmää ne miellyttää edelleen.

Nara: En tiedä noista pisteistä tehoaako miten, mutta silloin esikoisen aikaan siinä odotuspinossa oli yksi ensisynnyttäjä, jolla synnytys käynnistyi seuraavana yönä kun hänen miehensä oli jalkapohjan pisteitä painellut. Viikkoja oli silloin 36+. Tiedä sitten olisiko muutenkin käynnistynyt vai tehosiko tuo oikeesti :D


nikunaku
: Mulla oli lri-nla 35+6, mitä oon tutuilta kuullut niin useimmiten 36+ viikolla se on ollut.
Täällä sattuu olee vaan kerran viikossa lääkäri-päivä neuvolassa niin mulla se sattui noin.

Monella alkaa olla jo jännät paikat! Luulen kyllä että nyt alkavalla viikolla tulee jo vauvauutisia viimeistään. Eiköhän joku ole jo synnyttänytkin, muttei ehkä niin usein kirjoitellut tänne/ehtinyt ilmoitella. Ja jokuhan tiesi kertoa että KirsuTiinalla tyttö, onnea vaan sinne :flower:

Kysyin terkkarilta että onko se streptokokki seulonta tulossa joka kuntaan että otetaan kaikilta odottajilta, mutta ei tiennyt onko siitä mitään lakia/asetusta tulossa niin kuin esim. ultrista. Täällä se kuulema otettu käyttöön viime syksynä, ihan kiva että kaikilta se katotaan. Mulla näyte oli puhdas joten ei tarvii siitä murehtia.

Noita aikaisempia juttuja kun lueskelin, niin ihania masukuvia olitte laittaneet :heart: Mä en saanut kuvia oikein laitettua koneelle kamerasta kun tähän vaihdettiin Linux, ei ole samanlaista kuvankäsittelyohjelmaakaan enää niin ärsyttää :kieh: En varmaan ikinä totu tähän :|
Mutta suloisia kiharatukkiakin oli :heart: Meillä kans pojalla luonnonkiharat hiukset, varsinkin niskasta menee ihanille kiehkuroille. Miehellä ollut pienenä oikeet enkelinkiharat!

Ja Suzyanne oli saanut kivan lahjan työkavereilta :) Hyvä muuten että pääsit vihdoin käymää siellä pelkopolilla ja että ehdit ennen synnytystä. Parempi myöhään kuin ei ollenkaan ja kun siitä vielä oli apua =)

Olikohan villahousu jolla oli samanlainen haalari ja body varattuna kotiintulo-asuksi kuin minkä itsekin joskus aiemmin ostin, sellainen Lindexin ruskea velourhaalari jossa pörriäisiä. Meillä vaan se body valkea, muita värejä ei meidän Lindexillä edes tainnut olla.


Ammeesta oli ollut myös puhetta, meillä sellainen tavallinen amme, kylpytuki ja ammejalat. Tosi hyväksi yhdistelmäksi todettu! Tosin alkuun tykkäsin enemmän käyttää kohtuammetta, sitä voin lämpimästi suositella. Annettiin se lainaan siskoni vauvalle, niin heillä yli 2-vuotias isosiskokin kuulema kylpi innoissaan siinä TummyTubissa, en kyllä tiedä miten mahtui mutta kuulema hyvin. Eli ei siis ole lyhytikäinen käytössä välttämättä, kun joku sitä mietti :D

Ainiin synnytyksessä ammeeseen pääsee täällä jos on 4cm auki. Sitä ennen kuulema voi hidastaa etenemistä. Ja jos lapsivedet menneet niin sitten taisi olla niin ettei pääse ollenkaan. Veteen synnyttäminen ei ole mahdollista, liian suuri tulehdusriski kuulema. Mutta tuostahan ollaan niin eri mieltä, toisissa paikoissa onnistuu ja pidetään lempeänä syntymänä vauvalle.

Moni oli muuttanut, onnea uusiin koteihin :flower: :flower:

Olikos se Fox82 joka oli pääsiäisenä joutunut jumiin 5-tien ruuhkiin...? Ajoittekohan tästä meidän ohi, ainakin paikallislehdessä oli juttua että pahimmat ruuhkat olivat juuri tuossa Mikkelin pohjoispuolella :whistle:
 
(.)-päivitys 35+3 :heart:


alkaa masu näyttää valuneelta, hassua että se vielä muotoa muuttaa vaikka vauva onkin laskeutunut ja kiinnittynyt jo melkein 8vkoa sitten. Tänään mitattu navan ympärys oli 101cm :D

kissinminttu & nti potku
 
Höpöliini Tuo vauvamaailma taitaa meidän matkan varrella olla kun Vammalaan tullaan. Täytyy käydä kurkkimassa sivuja. Keskiviikkona tullaan sairaala-kierrokselle niin jos tulisi sen verran ajoissa että ehtisi tuolla käydä.
 
Noniin taas pitkän tauon jälkeen päädyin tänne kirjoittelemaan. En ole jaksanut istahtaa ja ottaa kirjoitustuokiota kun nuo endometrioosikivut edelleen vaivaavat ja todella kovina, onneksi raskaus alkaa olemaan loppusuoralla :) HAssua ajatella että ensi kuussa sitä on vauva maailmassa!!

Neuvolassa ollaan käyty kerran viikossa kun tuo verenpaine tuppaa olemaan korkea vaikka pääsääntöisesti vain huilin sohvalla kun kaikki liikkuminen sattuu niin paljon ettei mieli tee pahemmin asunnosta lähteä mihinkään. Vauva on kasvanut hyvin sekä sf-mitan että ultran painoarvon perusteella ja sen iloisista potkuista ja muljauksesta päätellen sillä on kaikki hyvin. Toivonkin kovasti että se haluaisi tulla maailmaan jo toukokuun alussa kun ei enää millää jaksaisi tätä raskaana oloa...yöt on varsin inhottavia kun heräilen parin tunnin välein vessaan, mutta se taitaa olla ihan yleinen ongelma meillä loppuvaiheessa olevilla :)

Viimeviikolla kävin naistenklinikan pelkopolilla jossa minulla oli maailman ihanin kätilö ja suurin osa huolenaiheista helpotti sen 1,5 tunnin aikana kun juttelimme ja tutustuimme synnytyssaliin ja synnytysosastoon. Hän järjesti minulle vielä tapaamisen nukutuslääkärin kanssa vappuaatoksi kun olen menossa lääkärin vastaanotolle tekemään suunnitelmaa synnytyksestä ja lääkepurusta. Saa sitten vielä kysellä siitä epiduraalista kun sen ottaminen kovasti pelottaa.... Oli helpottavaa saada tieto että lupasivat ottaa minut sairaalaan sisään heti kun synnytys alkaa ja hoitaa kivunlievitystä siellä kerran minulla on noita kovia endo kipuja eikä ole suositeltavaa ottaa kotona lääkettä. Kertoi että alkuun annetaan kipulääkkeenä petidiiniä, jota pääsinkin kokeilemaan kun jouduin ke ja to välisenä yönä päivystykseen kovassa kipukohtauksessa ja lääke oli onneksi tehokas ja hyvä kivun lievittäjä. Toivottavasti toimii synnytyksessäkin hyvin :)

Ensi viikolla olisi tarkoitus tuoda kehto ja laittaa se valmiiksi, hoitopöydän olen jo laittanut ja siinä istusekelee nyt sellainen 56cm korkea nalle puhi odottelemassa vaavia jonka tulevat mummu ja tuffa toivat tuliaisina virosta:) vielä olisi muutama viimeinen vauvahankinta jäljellä ja sitten alkaakin olemaan kaikki kunnossa vauvan maailmantuloa varten!

Tsemppia ja voimia kaikille tähän loppuraskauteen, itsellä se tuntuu ainakin kovin hankalalta ajalta...
Imppu_83 ja Mustikka rv.35+2
 
Tervetuloa uusille minunkin puolestani! :flower:

Siksakkia: Kyllä sitä siinä vitostien ruuhkassa tuli hieman kärvisteltyä. Muuten ei olis tarvinnut, mutta kun mies unohti american car showsta tälle tulokkaalle ostamansa t-paidan kaverin autoon ja piti sitten hakea kotimatkalla se Mikkelistä. Joten eipä tällä kertaa ajettu teidän ohi kun Mikkelistä suunnattiin kohti etelää. Harmi tuo teidän vesivahinko :( ja toivottavasti ne verenpaineet pysyisi kurissa.

Nikunaku: Mulla vika neuvolalääkäri osuu viikolle 36+1, jos ei nyt siirry mihinkään.

Jotain muutakin piti kommentoida, mut ei tää dementikko mitään enää muista. Kaupassakin joutuu melkeinpä käymään kahteen kertaan kun aina puolet unohtuu, eikä auta vaik kirjottas lapun ku sit ne puuttuu siitä lapulta.

Hieman on ajatukset sekaisin eilisen jäljiltä. Kaverit oli järkänny mulle vauvakutsut, jotka tuli ihan puuntakaa. En osannu yhtään odottaa. Miehen kanssa olin kovasti menossa kaverin pojan 1-v synttäreille, mut eipäs sit mentykään =) Tosin synttärikaffet on nyt oikeesti tiistaina, joten ei nekään kakut jääny saamatta :p Niin ja tuohon vatsanympärysmittaan sen verta, et kaverit sen mittasivat eilen, tuloksena n. 120 cm.

Jaahas, uutta masukuvaa kai pitäis otella viikkojen poksumisen kunniaks, mut nyt o kamera hukassa ja muutenkin veto pois... ehkä hieman myöhemmin sit.

Jännityksellä odotetaan täälläkin poksahtaako joku jo ihan lähiaikoina.

Fox, 35+0 POKS (ja joka ei millään meinaa käsittää, että huomenna eikä pitkään aikaan tarvii mennä töihin)
 
Täälläkin jo kovasti odotellaan vauvauutisia. Itseltä irtos tänään limatulppa, joten katotaan miten pitkään vielä menee. Vähän alkaa jo jännittää. No, nyt esikko heräs päikkäreiltä :wave:

viikuna ja toukka huomenna 38+0
 
imppu-83: Jaksamista kipujen kanssa :hug: Ihanaa että teille vauva tulossa kuitenkin, ymmärtääkseni se ei kaikille endosta kärsiville onnistu hoidoista huolimatta :'( Uusimmassa Vauva-lehdessä (vai oliko se Kaksplus) oli juttua kahdesta naisesta jolla endo, ja mua ihan itketti kun niitä juttuja luin :/
Toivottavasti raskaus ja synnytys parantaisi vaivojasi, ainakin PCO:ssa lääkäri sanoi että joillekin käy niin että tauti saattaa jopa hävitä kokonaan raskauden jälkeen.

Fox82: Kiva tuo vauva-kutsu yllätys :D Mulle järkättiin esikoista odottaessa sellaiset kutsut, oli ihan täysi yllätys ja mukava sellainen :heart:

viikunallakin jännät päivät edessä jos limatulppa tuli :D Mulla meni viimeksi 5 päivää limatulpan bongaamisesta siihen kun poika syntyi.

Onko kenelläkään muulla ongelmia siitepölyjen kanssa?? Mulla on nyt muutaman päivän ollu kamalan tukkoinen olo, en edes saa henkeä kunnolla, ahdistaa kamalasti. Ensin luulin että tulen flunssaan mutta ei tää sitä ole, vaan samanlaista mikä joka kevät kun alkaa lumet sulaa ja katupölyt + siitepölyt leijailla :|
Esikoista odottaessa oli sama juttu keväällä, mutta neuvolalääkäri sanoi ettei raskaana ollessa voi käyttää mitään lääkkeitä niihin vaivoihin. No myöhemmin sitten kuulin että kyllä jotkut lääkärit niitä määrää, se meidän lääkäri oli just se sama (yli)varovainen joka kielsi käyttämästä kylmägeeliäkin :whistle:

Ainiin a-nskulle piti vielä sanoa, että ainakin silloin kun meidän esikoinen syntyi (7/2007) SKS:ssa oli sellainen käytäntö perhehuoneista, että jos osastolla on tilaa niin voidaan tehdä perhehuone tavallisesta kahden hengen huoneesta. Sanoivat että heinäkuu on ruuhkaisin kuukausi siellä ettei ehkä ole tilaa, mutta meille kävi hyvin kun oli vaan pari muuta synnyttänyttä siellä niin saatiin kuin saatiinkin perhehuone :) Se oli kyllä ihana juttu, mies sai olla koko ajan mukana ja olikin yhteensä viikon siellä sairaalassa mun kanssa. Vähän venähti se visiitti, mä olin melkein kaksi viikkoa yhteensä kun yli viikon ennen vauvan syntymää seurannassa ja sit suunniteltuna kotiinlähtöpäivänä vauva oli niin keltainen että joutui vielä kahdeksi päiväksi valopetiin.

Mutta se kyllä tuntui melkein kuin olisi hotellissa ollut B) Ihana henkilökunta, vaan kolme ihmistä koko aikana oli hieman "ilkeitä" niin niistä ei jääny hyvät muistot, mutta muuten ihan mahtavaa porukkaa. Vähän kaiholla nyt muistelenkin sitä SKS:n osastoa, mielummin menisin nytkin sinne kuin MKS:aan...
 
Villahousu, kiitos vinkistä, lähdenkin heti Huuto.netistä katsomaan jos bongaisin tuota Tricot Sleniä siellä myytävän! Olispa kiva löytää se noin edullisesti!

Nikunaku, mulla on lääkärineuvola ens keskiviikkona rv 35+6.

Kissinmintulla ihana masu!!! :)

Imppu -83, tsemppiä loppuraskauteen kaikkien vaivojen keskelle, ei enää pitkä aika! :hug:

Tässä taas masukuvapäivitystä, rv 35+3! :heart:

 
Heh, kun olin niin pitkään poissa palstalta niin nyt juttua sitäkin enemmän, muistuu mieleen pikkuhiljaa mitä olitte kirjoitelleet...

Tuplarattaista joku kyseli jo aikaa sitten, niin me ostettiin Emmaljungan twin city crossit : http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=797&valikoimaid=1

Halusin sellaiset nelipyöräiset, joilla pääsee niin sorassa kuin loskassakin ja ehdoton "vaatimus" oli että työntäjän pitää nähdä lapset. Siihenpä sitten tyssäsi monet rattaat, niissä kun ei pystynyt vaihtamaan kopan suuntaa ja työntösuunta oli sieltä matkustajien selän takaa.
Ja onhan noilla Emmaljungilla ihan hyvä jälleenmyyntiarvo jos huutiksen hintoja esim. katsoo ;)

Vauvalle löysin kirppikseltä uudenveroisen Emmaljungan oman kantokopan niihin 30?. Esikoinen istuu melkein joka päivä niissä rattaissa oman vauvanukkensa kanssa, on istuskellut siitä asti kun tammikuussa ne ostettiin :D :heart: Itse aina haluaa sinne ja pitää se vauva nostaa kyytiin myös :heart:

Kuumemittari meilläkin sellainen tavallinen digitaalinen, jossa kääntyvä ja pehmeä pää. Sillä ollu ihan hyvä mitata lapseltakin ja ei ollu kallis, alle 10?.

Itkuhälytin on Philipsin ja pakkasta kestänyt hyvin. Eihän siellä vaunun/rattaan kopassa ole ihan niin kylmä kuin ihan ulkosalla. Suoraan sanottuna mulle ei edes ole tullut mieleen ettei sitä voisi pakkasessa käyttää :snotty:

Olikohan Nara joka kyseli saako sairaalat keskenään vaihdeltua tietoja... Täällä ei ainakaan saa, on niin tarkkaa etteivät saa luovuttaa edes asiakkaalle itselleen mitään :xmas: Mä vaihdoin nyt kesken raskauden kirjat tänne kuntaan, eli neuvola ja synnäri vaihtui, niin uuden terkkarini piti tehdä kirjallisena pyyntö allekirjoituksineen kaikkineen että sai sieltä tiedot raskauteni kulusta. Eivät siis saanee luovuttaa niitä edes mulle itselleni kun pyysin että tulostaisi mulle mukaan ne :whistle:
Voihan olla ettei joka sairaanhoitopiirissä ole yhtä tarkkaa, mutta täällä siis noin.

snowball: Mä en vielä tiedä palautuksista/mätkyistä, kun ei ole tullut niitä lappuja vielä. Ennen aina tullut palautuksia ja niin piti viimeksikin, mutta verotoimiston virkailijan virheen takia sain mätkyjä :kieh: Kyllä ärsytti niitä sitten maksella huippuhyvistä tuloistani, eli kotihoidontuesta 260?/kk! Kun aloin asiaa selvitellä niin selvisi ettei sillä naikkosella ole mitään vastuuta, hänellä vaan sattui käymään virhe kun laski mulle verokortin, vaikka olin sanonut kaikki tiedot ihan oikein. Hän oli naputellut koneelleen väärin ne jutut siihen ohjelmaan ja mätkyjä siis tuli vaikka maksoin veroja minimiäp-rahasta sen reilut 20%.

Mulla taitaa tuo mahan ympärys olla ihan jättisuuri, kun eilen mittasin ja oli 132cm! Kohtu taitaa olla niin eteen kallellaan kuin vain voi, takaa ei yhtään huomaa että oon raskaana ja tuo maha kasvaa suoraan eteenpäin. Heh, kai sitä on niin tottunut tuohon mahaan kun ei se minusta isolta tunnu :D
Ja tiedän jo nyt että mulle tulee ikävä tätä vauvamasua :heart:

Kasarmimajoitusta joku muukin pelkäsi, sama pelko täälläkin :xmas: Tuo MKS:n osasto on kai aika vanha, huoneet neljän hengen huoneita ja vessakin jossain käytävällä ja niin taitaa olla suihkukin. Valmennuksessa joku sanoi olleensa siellä 6:n hengen huoneessa, toivottavasti ei enää ihan niin montaa olis :whistle: Ei siinä varmaan paljon nukuttua saa, kun vuorotellen vauvat herää syömään. Haluaisin kuitenkin vierihoidossa vaavin pitää, jos vaan mitenkään onnistuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Onko kenelläkään muulla ongelmia siitepölyjen kanssa?? Mulla on nyt muutaman päivän ollu kamalan tukkoinen olo, en edes saa henkeä kunnolla, ahdistaa kamalasti. Ensin luulin että tulen flunssaan mutta ei tää sitä ole, vaan samanlaista mikä joka kevät kun alkaa lumet sulaa ja katupölyt + siitepölyt leijailla :|
Esikoista odottaessa oli sama juttu keväällä, mutta neuvolalääkäri sanoi ettei raskaana ollessa voi käyttää mitään lääkkeitä niihin vaivoihin. No myöhemmin sitten kuulin että kyllä jotkut lääkärit niitä määrää, se meidän lääkäri oli just se sama (yli)varovainen joka kielsi käyttämästä kylmägeeliäkin
Setiritsiiniä voi käyttää myös raskausaikana (esim. Heinix). Mistä näitä vanhanaikaisisia ylivarovaisia lääkäreitä oikein löytyy?! Vai onko ne nuoria ja kokemattomia? Äidin hyvinvointi tukee myös vauvan hyvinvointia ja minä olen nyt aloittanut allergialääkkeiden syönnin. Kortisoninenäsuihkettahan olen vet'nyt koko ajan, mutta nyt se ei enää riitä. :( Enhän mä jaksaisi kävellä metriäkään, kun vauva painaa keuhkoja edelleen, jos nenäkin olisi ihan tukossa. :snotty:

HIrveä uupumus taas, olin koiran kanssa melkein tunnin kävelyllä tuolla hullussa tuulessa. Tosin tunnin lenkit on nykyään matkallisesti aika paljon lyhyempiä kuin aiemmin. Ei vaan jalka nouse...

Käytiin taloesittelyssä ja olen nyt ihan kuumissani. Huomenna pitää varmaan rustata joku tarjous. Olisi niin hienoa päästä kesällä muuttamaan omaan taloon! Nytkin omistetaan ihana asunto, mutta haluan lisää tilaa ja pihan. Kaikki muutkin nuoret perheet oli siellä mahat pystyssä ja/tai pienten lasten kanssa :)

Mahanympärys 106 cm.

PilkkuPantteri & Jyvä 36+5
 
Miten hitossa ne hoitaa sitten synnytykset jos tulee sulku ja joutuu toiseen sairaalaan mullakin on aika monta asiaa mitkä pitää tietää??? Tuntuu hullulta jos sairaala on sitten äidin tietojen varassako?
Vuonna -96 olin 6 hengenhuoneessa musta se ei ollut yhtään niin paha kuin olla -04 kahden hengen huoneessa yhden somalin ja 100 sukulaisen kanssa :LOL: se kyllä niin riippuu kenet saa vieruskaveriksi.

Siksakilla on kyllä mahtimaha :D noilla lukemilla..

Tuli noista impun kivuista mieleen että muutenhan tuo petidiini taida olla enää niin käytössä? nopeissa synnytyksissä ainakaan salpaa helposti vauvan hengitystä jollei ole ehtinyt vaikutus lakata ja se on enempi rauhoittava huumeen (morfiini/heroiini) kaltainen aine kuin suoranainen kipulääke (ei kaikilla auta kipuun). Itse sain sitä esikoista synnyttäessä eikä se juurikaan auttanut. Synnyttäjä kohtaista tuokin.

Tuli sitten tänään yrjöttyä hyi hitto väärin syönyt tai liikaa.. :D

 
Suzyanne
Hyvä kun siksakkia on Ok! Ikävä tuo vesivahinko! :/ Meillä kävi vuoden alussa isohko vesivahinko asunnollamme, joka meillä on Etelä-Virossa, ihan lomailukäytössä. Sitten kun ei vielä oikein paikallisista vakuutuksista tiedä, kun systeemit menee siellä vähän eri lailla kuin Suomessa, korvaavatko mitään. :/

Siitepöyjen kanssa on vähän ongelmaa täälläkin, itselläni on astma, tosin onneksi melko lievä. Mutta nyt jo huomaa hyvin että kurkkuun alkaa tulla se kutina mikä aina keväisin tulee, ja nenästä tulee sellaista vetistä kamaa. :x Henkeä ei vielä kauheasti ahdista, usein se alkaa itselläni vasta tuossa vähän myöhemmin, toukokuun puolella kun kukinnat alkavat.

imppu-83 hyvä kun sinullekin oli pelkopolikäynnistä hyötyä! Itse koin sen myös todella hyödylliseksi, ja kätilö oli minullakin aivan ihana ihminen, ystävällinen, lämmin ja empaattinen, ettei vaan olisi ollut sama meillä, tai onhan siellä varmaan useampiakin ihania kätilöitä. B) Tumma, ja aika isokokoinen oli minulla. Voimia endokipujen kanssa. :hug: Saapa nähdä ollaanko samaan aikaan naistenklinikalla, nimittäin itselläni on jotenkin sellainen kutina, että vauvaudun vasta pari viikkoa yliajassa, vaikka l.a onkin jo 6.5.. :whistle: Saa nähdä osuuko arveluni oikeaan. B)

kissinmintun kanssa meillä on samat vatsanympärykset, itse juuri aamulla mittasin tuon 101 cm. Näin tuolla masukuvapalstalla muuten kuvasi, johon olit laittanut samaan masukuviasi eri viikoilta. Miten se tehdään? Itse haluaisin myös tehdä sellaisen, muttei ole hajuakaan miten se tapahtuu.. :ashamed:

Limatulpan on täällä jo moni bongannut, mulla ei sellaisesti tietoakaan! Eikä mitään muitakaan vihjeitä lahestyvästä synnytyksestä, saisi niitä jo pikkuhiljaa alkaa tulla, kohta jo 38 viikkoa täynnä kuitenkin. Niin no, tai onhan mulla normaalia runsaampaa ja vetisempää valkovuotoa, mutta toisaalta, sitähän minulla on ollut jo viikkotolkulla..Jotenkin nyt vaan tuntuu että päivä päivältä enemmän alkaa kyllästyttää tämä raskaana oleminen, ja haluaisi malttamattomana jo syliinsä tuon masukin! :heart:

Suzyanne ja Vili 37+4

ps. tuosta nimestä tuli mieleen, mies kysyi eilen että mietimmekö vielä muita nimiä, kun olemme masukkia Viliksi kutsuneet jo viikkoja. Sanoin, että kyllä siihen on niin tottunut, että Vili saa olla Vili synnyttyäänkin. Eipähän sitä sitten enää tarvitse pähkäillä. Niin, tietysti olettaen, että kolme eri ultraajaa ovat nähneet sukupuolen oikein. B)
 
Nara: Missä olet noi syntyneet kaksoset bongannu?

Vatsanympärys On 106cm.

Supistuksia on ollut muutamia, mutta tuskin mitään vaikutusta niillä. Mahan nahkaa kiristää ja kuumottaa. Välillä on paha olo ja suoli toimii liiankin kanssa :|
Kyllä tästä voisi jo lähteä synnyttämään :heart:

Kiva kuulla Siksakista.

K&S 35+4 :heart: :heart:
 
Suzyanne
Laitanpa tähän vähän kuvia. Ensin vaavin välikausitakki ja -haalari, jotka löysin viime viikolla Valtterin kirppikseltä 4 e:llä! Matsku on päältä pehmeää mikrokangasta, ja sisältä paksuhkoa trikoota, ajattelinkin, että jos vaavin kotiutuessa sattuisi olemaan jo kovinkin lämmintä, niinkuin joskus toukokuussa, niin nuo varmaan kävisivät ulkovaatteiksi, saahan sinne alle lisäkerrosta, ja autolla liikumme ovelta ovelle. Nythän mulla on kevytvanupuku varattuna kotiintuloon, mutta lämpimällä voi olla liian kuuma. Kuva saa isommaksi klikkaamalla.


Sitten kuva vielä yhdestä meidän kolmesta kisusta, joka nautiskelee "isukin" masunrapsutuksesta oikein antaumuksella. On oikea sylivauva, saakin pian varautua, ettei enää olekaan meidän ainoa sylivaavi. =)
 
Vatsan ympäryys navan kohdalta 112cm mutta navan yläpuolelta leveimmästä kohdasta 118cm ellei enemmänki.Riippuu vauvan asennosta. Mulle tänään on iskeny paniikki onkohan vauva ihan jättiläinen. Liikkeet tuntuu jo melkeinpä rinnan alla. Ja välillä puskee ilmeisesti peppuaan niin korkealle tonne oikeaan kylkeen,että ihan ahdistaa.Just nyt tälläkin hetkellä.Pitää pistää selkä super suoraksi ettei ahdista niin paljoa.Sitten helpottaa ku vauva vaihtaa asentoa. Pakko ens neuvolassa valittaa.Jos se sf mitta on pompannu hurjaksi ni vois pyytää koko arvioon? :whistle:

Kiva jos siellä VAS:issa tulee oma osasto synnyttäneille. Nyt se on ollu siinä jatkona jollekin osastolle.Ja mä en kestäny ku viime kerralla se hoitsun kutsu kello oli jotenki ihan suoraan mun huoneen oven edessä ja joka kerta ku joku soitti sitä ni heräsin siihen.Viereisessä huoneessa jollain vanhalla miehellä ilmeisesti oli säärihaava tms joka vuosi ja se soitti hoitsun ainakin sata kertaa yön aikana luokseen. Itse olin viime kerralla kolmen hengen huoneessa ja meitä oli kaksi.Ihan kivasti onneks meni. Edellisellä kerralla taisin olla kanssa kolmen hengen huoneessa,mutta olin yksin.
Mies ei tule sairaalaan ku vaan vierailemaan lasten kanssa. Jos kaikki menee hyvin ni kotiudun seuraavana päivänä.

Mies on pelaamassa sählyä,ei ehtiny syödä ennen sinne menoa ku nukku niin pitkät päikkärit. Pizza taikina kohoamassa.Taidan alkaa tekee sitä ni se on valmis ku mies tulee kotiin klo20. :heart:
 
ihanan erilaisia lukuja masunympärysmitoissa :D

RockMummy, meillä taitaa olla kuvista päätellen aika samankokoiset masut :) Mulla tosin ihan kokonaan tossa edessä, eikä olleskaan sivuille leviä.

Suzyanne siitä monen kuvan yhdistelmästä kyselit..Tein sen photoshopilla. Liitin siis vaan monen monta kuvaa samalle kuvapohjalle. Kyllähän se jonkin verran kuvankäsittelytaitoa vaatii, mutta ei nyt niin hirmu vaikeeta ole kun on siihen sopiva ohjelma ja aikaa rassailla :)
 

Yhteistyössä