Joo meillä vielä tuon vesijutun kanssa oli niin, että lähdettiin silloin pitkänä perjantaina aamupäivällä kotoa ja tultiin vasta illalla kotiin, joskus 20-21 välillä mies huomasi että vessan lattia lainehti vettä. Kun ei yhtään tiedä että tuliko sitä esim. koko päivän että paljonko ehti imeytyä seinään ja lattiaan. Lattialistat kun otettiin pois niin nekin oli ihan läpimärät :/
Vasta tiistaina sitten sai yhteyden isännöitsijään ja keskiviikkona kävi joku korjausmies joka ei ottanut mitään kantaa siihen että mittailis kosteutta tuosta veskistä. Kävi vaan katolla fiksailemassa sitä ilmastointi-systeemiä ettei enää pitäisi vettä tulla. No, taloyhtiön vastuullahan se sitten on jos alkaa homehtua mutta ei tosiaan kiva mitään vessaremonttia saada, se kun on suht uusi kun 2003 ollut putkiremontti jolloin wc ja pesutilat uusittu ja laitettu ja meidän silmää ne miellyttää edelleen.
Nara: En tiedä noista pisteistä tehoaako miten, mutta silloin esikoisen aikaan siinä odotuspinossa oli yksi ensisynnyttäjä, jolla synnytys käynnistyi seuraavana yönä kun hänen miehensä oli jalkapohjan pisteitä painellut. Viikkoja oli silloin 36+. Tiedä sitten olisiko muutenkin käynnistynyt vai tehosiko tuo oikeesti
nikunaku: Mulla oli lri-nla 35+6, mitä oon tutuilta kuullut niin useimmiten 36+ viikolla se on ollut.
Täällä sattuu olee vaan kerran viikossa lääkäri-päivä neuvolassa niin mulla se sattui noin.
Monella alkaa olla jo jännät paikat! Luulen kyllä että nyt alkavalla viikolla tulee jo vauvauutisia viimeistään. Eiköhän joku ole jo synnyttänytkin, muttei ehkä niin usein kirjoitellut tänne/ehtinyt ilmoitella. Ja jokuhan tiesi kertoa että KirsuTiinalla tyttö, onnea vaan sinne :flower:
Kysyin terkkarilta että onko se streptokokki seulonta tulossa joka kuntaan että otetaan kaikilta odottajilta, mutta ei tiennyt onko siitä mitään lakia/asetusta tulossa niin kuin esim. ultrista. Täällä se kuulema otettu käyttöön viime syksynä, ihan kiva että kaikilta se katotaan. Mulla näyte oli puhdas joten ei tarvii siitä murehtia.
Noita aikaisempia juttuja kun lueskelin, niin ihania masukuvia olitte laittaneet :heart: Mä en saanut kuvia oikein laitettua koneelle kamerasta kun tähän vaihdettiin Linux, ei ole samanlaista kuvankäsittelyohjelmaakaan enää niin ärsyttää :kieh: En varmaan ikinä totu tähän :|
Mutta suloisia kiharatukkiakin oli :heart: Meillä kans pojalla luonnonkiharat hiukset, varsinkin niskasta menee ihanille kiehkuroille. Miehellä ollut pienenä oikeet enkelinkiharat!
Ja
Suzyanne oli saanut kivan lahjan työkavereilta
Hyvä muuten että pääsit vihdoin käymää siellä pelkopolilla ja että ehdit ennen synnytystä. Parempi myöhään kuin ei ollenkaan ja kun siitä vielä oli apua =)
Olikohan
villahousu jolla oli samanlainen haalari ja body varattuna kotiintulo-asuksi kuin minkä itsekin joskus aiemmin ostin, sellainen Lindexin ruskea velourhaalari jossa pörriäisiä. Meillä vaan se body valkea, muita värejä ei meidän Lindexillä edes tainnut olla.
Ammeesta oli ollut myös puhetta, meillä sellainen tavallinen amme, kylpytuki ja ammejalat. Tosi hyväksi yhdistelmäksi todettu! Tosin alkuun tykkäsin enemmän käyttää kohtuammetta, sitä voin lämpimästi suositella. Annettiin se lainaan siskoni vauvalle, niin heillä yli 2-vuotias isosiskokin kuulema kylpi innoissaan siinä TummyTubissa, en kyllä tiedä miten mahtui mutta kuulema hyvin. Eli ei siis ole lyhytikäinen käytössä välttämättä, kun joku sitä mietti
Ainiin
synnytyksessä ammeeseen pääsee täällä jos on 4cm auki. Sitä ennen kuulema voi hidastaa etenemistä. Ja jos lapsivedet menneet niin sitten taisi olla niin ettei pääse ollenkaan. Veteen synnyttäminen ei ole mahdollista, liian suuri tulehdusriski kuulema. Mutta tuostahan ollaan niin eri mieltä, toisissa paikoissa onnistuu ja pidetään lempeänä syntymänä vauvalle.
Moni oli muuttanut,
onnea uusiin koteihin :flower: :flower:
Olikos se
Fox82 joka oli pääsiäisenä joutunut jumiin 5-tien ruuhkiin...? Ajoittekohan tästä meidän ohi, ainakin paikallislehdessä oli juttua että pahimmat ruuhkat olivat juuri tuossa Mikkelin pohjoispuolella