TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Piinan tavoin pieni paniikki päällä huomisesta synnytystapa/painoarvio keikasta. Ekana menen diabeteshoitajan pakeilla sieltä lähdetään päivystyosastolle en tiiä miksi? yleensä äitiyspolilla nuo lekurit. Saa nähä onko kasvu/makrosomia tasoittunut insuliinin myötä. Vähätelläänkö kasvua ja annetaan seuraava aika liian pitkälle? nostan mekkalan heh..saa nähä peruuko ne sen 23pvän lekurin se olis sisätauti. Unohdin eilen illalla pistää inskat ja aamusta oli paasto taas koholla.. saa nähä onko huominen taas sarjassamme paska reissu mutta tulipa tehtyä. heh yhtään voi tietää mitä odottaa? valmistautuuko vielä 3vkon odotukseen vaiko pikaiseenkin jakautumiseen.. vauvan koosta ja voinnistahan kaikki riippuu.
 
Tsempitystä teille, joilla nyt äippäpolikäyntiä tai lääkärineuvolaa :hug: . Mulla oli ylimääräinen lääkärineuvola viikolla 31, joten siirrettiin vimppa käynti viikolle 38. Menee niin samoilla käyrillä, kuin sisarukset, ettei tarvi koon takia tutkia.

Veronpalautuksista/mätkyistä ei täällä vielä tietoa.

Minäkin odotan malttamattomana, että 37 raskausviikkoa ylittäneet pääsisitte tosi toimiin. Nyt mullakin vauvansänky petattu ja hoitopöytä järjestykses. Sairaalakassinkin laitoin tänään aika lailla valmiiks. Luulen, ettei mulle tule lähtöä ennen kuin toukokuun lopulla.

Alhambra+Napero rv 36 POKS POKS!!!!
 
Ihanan paljon tullut tekstiä! Kypsänä tuntuu olevan suurin osa toukokuisista, niin myös minä. Jalat tuntuu painavilta ja olo välillä tukalalta, vaikka en mikään jätti olekaan. Ja jalkapohjat on ihan hellänä!

Tänään opiskelin turvakaukalon jalustan asennusta autoon ja se olikin näppärä peli. Jätin sen nyt paikalleen, kaipa se siinä mukana kulkee. Ja lisäksi aion tänään pedata vauvan sängyn valmiiksi. Varmaan aika aikaista, mutta haluan sen nyt jo tehdä.

Minulla on babyshower ensi viikonloppuna. Tosi kivaa! Meillä tämä tapa alkoi tyttöporukan ekan raskauden myötä ja tarkoitus on sitä toteuttaa kaikkien kohdalla.

Veronpalautuksia saan muutaman satasen ja mies reilun tonnin. Omat palautukseni olin jo ennakoinutkin, joten ei nyt niin suurena yllärinä tulleet. Kerran jo tarkastin veroehdotuksen, mutta taidan varmuuden vuoksi käydä sen vielä kerran läpi.

Kotiintulovaatteiden
osalta ajattelin, että meillä riittäisi body, sukkikset, myssy, lapaset, collegehaalari (pitkähihainen ja umpilahkeinen) ja kylmällä kelillä sitten vielä hupullinen vanupuku päälle. Lisäksi on pikkuinen huopa, jonka voi heittää päälle kaukalossa. Meillä kotimatkaa nyt ei olekaan kuin vartin verran autolla. Mutta vaikka tänäänkin on aika kylmä keli, niin autossa on auringonpaisteessa yllättävänkin lämmin.

Jaaha, ruuanlaitto kutsuu.

PilkkuPantteri & Jyvä 36+6
 
Mä pääsin jo aika lähelle synnytyssalia :p En kuitenkaan niin mukavissa merkeissä :whistle: Verenpaine ollut edelleen koholla ja eilen valkuainen yhdellä plussa. Ohje oli että pitää viikonloppuna soitella vaikka olis pelkästään se alapaine yli 100. Paineet huiteli jo yli 150/100 niin illalla synnärille soitin ja käskivät tulla sinne. Sydänäänikäyrää ajettiin joka oli ok. Mutta paineen ja valkuaisen takia jouduin jäämään seurantaan.

Kohdunsuun tilanne ei ollut mihinkään sen enempää lri-nla käynnistä kypsynyt joten käynnistys ei tule vielä kysymykseen. Vauvan painoarvio eilen rv 37+2 oli 2,9kg ja vastasi rv 35+6. HUH mikä helpotus, mä kun olen masuni koon ja sf-mitan takia pelännyt että olis tosi iso vauva. Tietty arvio on vaan arvio mutta samaa luokkaa maha oli esikoisestakin, joka syntyi 41+0 ja painoi vain 2880g.

Verikokeissa oli kaksi juttua (joku maksajuttu ja toista en muista) koholla, molemmat siis raskausmyrkytykseen liittyviä juttuja.

Pääsin kuitenkin onneksi tänään kotiin, mutta määräys oli että lepoa lepoa lepoa, ja siltikin saatan joutua sinne takaisin makaamaan jos oireet ei parane.

Kaikki osaa varmaan hyvin kuvitella millaista se lepo on 1v9kk ikäisen vauhtiveikon kanssa :xmas:

Mutta viime yö oli kyllä ikäväntäyteinen! Oltiin nimittäin ensimmäistä kertaa ikinä erossa toisistamme pojan kanssa. Minusta tuli kertaheitolla valmis synnyttämään, ei ole yhtään kivaa siellä sairaalassa joutua makaamaan. Ja vielä kun tuo hoito-asiakin on aika vaikeasti järjestettävissä, miehellä 2-vuorotyö jne...

Pakkasin vauvallekin jo kassiin valmiiksi vaatteet, pesin turvakaukalon pehmusteet että ei olis enää mitään muuta kuin käydä kaupasta pari tuttia, korviketta ja muita pikkujuttuja. Itsellekin sairaalakassi suurinpiirtein lähtövalmiudessa jos taas sinne joutuu jäämään.

Mutta nyt sitten seurataan tilannetta, huomenna labraan, torstaina neuvolaan ja maanantaina äitipolille. Jos ei kuulu mitään niin olen sitten varmaan joutunut uudelleen sairaalaan...

Tsemppiä kaikille viime metreille :heart:


Siksakkia & KultaPieni 37+3
 
heippa!

pilkkupantteri kovasti munkin tekis mieli jo pedata sänky mut taidan malttaa vielä vähän aikaa.. :) hauskoja babyshowereita! Mulle järkättiin yllärinä muutama viikko sitten.... :heart:

siksakkia huh! nyt sitten vaan lepäilet!

veronpalautuksia mulle tulee tosi kivasti! Oli ihana ylläri.... ;) sellaiset seitsemän sataa. :D Kelpaa ostella joululahjoja... tai maksaa opintolainan korkoja. :kieh: :LOL:

kotiintulovaatteita mäkin pohdiskelin, näin ekakertalaisena sitä on aika pihalla tuosta pukeutumiskoodista. :p nyt on laukussa puolipotkarit, body, huppari ja velourhousut. Lisäksi laitoin vielä mukaan sukat ja raapimistumput ja pipon ja sellasen vanupuvun varmuuden vuoksi. Nappaan vielä itse tekemäni vaunupeiton matkaan, sen voi sitten laittaa kaukalon päälle jos on kylmä...

Mua alkaa jännittämään!!!! :D :D :D
Huomenna ollaan täysiaikaisia... :p Eli keittiön lattiat odottaa kuurausta... :D :D

EM ja Dodoliina 36+6 :heart:
 
Siksakkia Lepoon siitä! :D

Noniin.. nyt sitten ne omat neuvolakuulumiset :)
Paino +2kg eli 1kg/vko
Turvotus +
Paineet 114/79
Pissa puhdas
Hemppa 120 (noussut JEE!)
SF-mitta 33
Tarjonta RT, maha tosiaan valunut, eli vauva niin alhaalla kun olla voi
Syke n. 140, liikkeiden aikana 150

..ja sitten ekstrat: Osa limatulppaa bongattu tänään! :D

Arvioi terkka että vauvan paino olis keskimäärin nyt se 2,5kg.
Alkoi hieman jännittää kun äiteeni oli aamulla sanonut että hänen ystävänsä oli nähnyt unen missä ilmoitettiin meidän vauvan syntymämitat 2,7kg ja 46cm :whistle:
...Että jos mun miehen veikkaus menee nappiin niinkuin mun masunympärysarvionsa (heitti sentillä) niin tää vauva syntyy 36+6 joka täsmäis tohon painoarvioon joka unessakin ilmotettiin :LOL: Terkkaakin nauratti kun asiaa pohdittiin. :D

kissinminttu & nti potku 35+4
 
Limatulpasta: Jotenkin vaan aina herättää suuria tunteita, kun luen jonkun bonganneen limatulppaa. Itselläni olen sen nähnyt oikeestaan vaan esikoisen synnytyksen käynnistyes. Supistukset alkas, menin vessaan ja tutkin paperia, katsoin peiliin ja valahdin kalpeaksi. Vaikka olinkin silloin jo 41+ viikoilla, niin sit yhtäkkiä tuli paniikki, että oonko mä tähän valmis. Vauva syntyi sitten samana päivänä. Muiden synnytykses en limoja ole nähnyt, muutenkin ollut aika kuivaa. Hah :LOL: On tämä hauska palsta, kun täällä saa pohtia alapään eritteitä ja muut ymmärtää ;)

Jos teille sattuu mukava vierihoito-osastokamu, niin vaihtakaa puhelinnumeroja tai sähköpostiosoitteet. On ollut tosi ihana pitää yhteyttä ja tavata, kun lapsilla vaan päivä ikäeroa.

Siksakkia: Hyvin kaikki menee. Onneksi oot tarkas seurannas. Jännityksellä seurataan :hug: Mut tuon ikäisen äitinä on ihan mahdoton olla levos, ellei joku muu ole lasta hoitamas. Onneks sulla on jo viikkoja hyvin.
 
Voihan kurjuus Siksakkia :( Nyt vaan lepäät niin paljon kuin ikinä pystyt! Onks sulla ketään kuka vois kattoo poikaa päivisin edes silloin tällöin että saisit levättyä? Toivottavasti oireet ei pahenisi ja pääsisit vaikka jo synnytyspuuhiin!!


 
Alkuperäinen kirjoittaja alhambra:
Jos teille sattuu mukava vierihoito-osastokamu, niin vaihtakaa puhelinnumeroja tai sähköpostiosoitteet. On ollut tosi ihana pitää yhteyttä ja tavata, kun lapsilla vaan päivä ikäeroa.
Joo tää on aivan totta! Mulle sattu edellisellä kerralla samalta kylältä oleva äiti vieruskaveriksi ja meillä synkkas heti! Onneks älyttiin vaihtaa puhelinnumerot sillon, että saatiin jatkaa tutustumista ja ystäviähän meistä tuli :)
 
Lekurilla on sitten käyty näyttäytymässä ja kaikki oli varsin mallikkaasti. Vauva oli pää alaspäin, tosin vielä niin korkealla leijaili, että toivoa vain pitää, ettei tee enään kuperkeikkoja. Kohdunsuu oli kiinni ja kanavaa vielä 4cm jäljellä :whistle: Neuvolan terkka kun sanoi, ettei sitä ole jäljellä senttiäkään ja mä en tiennyt, että se on koskaan yli 3cm.

Vierustovereista: Mulla on aina ollut ihan kivoja tovereita, mutta kenenkään kanssa ei ole numeroita vaihdettu. Ensimmäisen synnytin Lappeenrannassa ja se oli 4 hengen huone. 3 meitä oli yhtäaikaa ja pari lähti ennen mua ja yksi tuli tilalle.
Toisen synnytin Hyvinkäällä ja mulle silloin 21v tuli huonekaveriksi n. 40v ensisynnyttäjä, joka oli kova puhumaan. Hän oli tietoisesti tehnyt lapsen miehen kanssa, jonka kanssa eivät seurustelleet eivätkä asuneet yhdessä, mukava ihminen, mutta aika eri elämäntilanteissa elimme kuitenkin.
3. synnytin Kättärillä ja vierelle tuli lestaadiolaisrouva ja toisen lapsensa kanssa. Kiva oli hänenkin kanssaan jutustella, mutta luonteeltaan hän oli hyvin tarkka ja itse olen tämmöinen enemmin hompsuinen.
4. synnytin Kotkassa ja sinne tuli nuorehko äiti toisen vauvansa kanssa. Aika hyvin meni jutut yksiin hänenkin kanssaan ja jos asuisimme lähempänä toisiamme, olisin voinut numeroa kysyäkin, mutta tiedän, etten jaksa kuitenkaan pitää yhteyttä niin kauas.

Kotiintulovaatteet: Jaa eiköhän riitä, että lähtiessäni katson kassiin valmiiksi jotain ja mies voi sitten säiden mukaan vähän katsoa tarkemmin sitä ulkovaatevarustusta.

Veronpalautuksista: Tänään tuli lappunen ja reilut 200e tulen saamaan, ihan hyvä raha niistä vähäisistä määristä mitä kotihoidontukea olen saanut. Saanut tukia vuodessa sen verran kuin moni saa palkkaa kuukaudessa.
 
Kotiintulovaatteet täälläkin jo pakattuna. Nyt kun aloin oikein miettimään, niin en ees muista mitä sinne laitoin... (raskausdementiaa pukkaa tännekin... :D ) On ne tuolla mun listassa yliviivattuina... :D Body, paita, sukkikset, potkarit, vanuhaalari, töppöset, tumput, kypärämyssy ja 2kpl ohuita myssyjä. Vaaleanpunainen ja sininen... laitetaan sitten sukupuolen mukaan toinen pienen päähän. :heart: :D Meillä n. tunnin automatka kotiin ja autossa säästä huolimatta lämmin.

veronpalautuksista / mätkyistä
ollaan täällä vieläkin autuaan tietämättömiä. Omien arvioiden mukaan ei pitäis mitään isompaa ylläriä tulla niin hyvässä kuin huonossakaan mielessä, mutta mistäs sitä koskaan tietää... :whistle:

Tänään taas ollut alapäässä ikävän tuntuista ja limatulppaa (mitä ilmeisemmin ) taas tuli bongailtua. Muakin välillä huvittaa, kun tänne kirjoittelee jostain alapää-bongailuista... eikä kukaan (kai?) pidä outona. Se kuuluu vähän niinkuin asiaan. :D

Huomenna neuvola, osaiskohan neuvolantäti antaa käsiarviolla mitään tän hetkistä painoarviota... aina se vaan esittelee sitä sf-mitan perusteella arvioitua vauvan syntymäpainoa. :D Huomaan, että käyn aina vaan malttamattomammaksi, kun täällä monella jo poksuu täysiaikaisuus viikot. Ite täällä matelen hitaasti mutta varmasti häntäpään edustajana. :xmas: :D

stk ja minivitonen 34+6 :heart:
 
Pika kuulumiset!

Tervetuloa uusille! :flower:

Veronpalautuksista ei oo viel tietoo,mut tuskimpa tulee mitää kun en oo töissäkään ollu.. :whistle:

Vauvakutsuja ei tuu.. ei oo semmosia kavereita mullakaa (jollain oli sama syy) :ashamed:

Synnyttämää oisin ihan valmis jo lähtemään, mutta tuskimpa on vielä kiirettä kun eii oo minkäälaisia merkkejäkää ollu.. ei ees supisteluja!! :headwall: :D

Huomen ois Kotkassa se vaavin asennon tarkistus ja kääntö jos mahollista/tarvetta! Jännitys!! :) ja saahan siinä samalla painoarvion yms. Kivaa.. niitä ootan innolla! :heart:
mutta palailen huomenna!

Tytsy+masukki 37+1 :heart:
 
Kiva kuulla että siksakkiakin on vielä kuvioissa vaikka vastoinkäymisiä onkin ollut. Voimia olotilaan ja paljon mahdollisuuksia lepoon taaperon touhujen keskellä! :hug:

Tytti Mä en tiedä miten tuolla meillä noi omaisten vierailuajat menee mut oon ihan samoissa tunnelmissa että ei tarvii kutsumatta kenenkään tulla hösäämään! (siis mies saa olla vaikka 24/7 mutta lähinnä tuo yli-innokas anoppi...) :saint:

Vauvan kotiintulovaatteiden suhteen minäkin oli pakatessani ihan hukassa. Ajattelin että kyllä sellasen fleecevanupuvun alle riittää body ja puolipotkarit tumppuineen ja tossuineen mutta sitten tuli uskon puute ja nyt on lisäkerroksena tarvittaessa vielä collegepuku =)

Sompio mä en muista ideaparkista kuin yhden lastentarvikeliikkeen, enkä senkään nimeä :ashamed: Mutta en sieltä kyllä mitään löytänyt..

Armoton väsymys on painanut koko viikonlopun. Herään aamulla, jaksan juuri ja juuri syödä aamupalan ja sitten löydänkin itseni sohvalta torkkumasta. Siitä olen noussut tyyliin vessassa käymään ja palannut takaisin nukkumaan :eek: Ei ole jaksanut edes tietokoneen edessä istua. |O Luulin että tästä tulee samanlainen päivä kun puoleen päivään uinuin taas sohvalla mutta sitten aurinkoinen sää houkutteli pihalle ja koiran kanssa lenkille.
Vielä kävin äsken haravoimassa tunnin verran ja jos sitä jaksaisi silittää tuon vauvan lakanavuoren :D

Ruokakaupasta tarttui viimein mukaan korvikepurkit ja vaippapaketti, nyt pitäisi kaiken olla suhtkoht hankittuna. Keitin myös muutaman tutin ja tuttipullon sekä rintakumit joten ehkä sitä voi lötväilläkkin ihan luvan kanssa!

Huomenna taas kerran neuvolaan!

Jasmin ja aarre 38+2 :heart:
 
Hi there!

valivalivali:

Täällä voidaan huonosti.... :x ja päätä särkee ja maha on sekaisin...vauva tuntuu valahtaneen alemmas, koska kävely tuntuu inhalle nivusissa ja tullut semmonen jatkuva paineen tunne myös tuonne peppuosastolle :| keskiviikkona pääsee äippäpolille tarkisteleen vauvelin kokoa ja pyydän myös että tarkistavat kohdunsuun tilanteen.

Olen lähes kestoärsyyntynyt...harmittaa mun kolmen ukkoni puolesta ku ne joutuu mua kestään...
:ashamed: miehelle just sanoinkin että olen ärtynyt siitäkin että olen ärtynyt... :D HOHHOIJAKKAA!!

Hei ketkäs ne olivatkaan mun LA samiksia?? Meni ohi silloin aluksi kun liityin joukkoonne. Eli mulla siis LA 20.5.

Leylah+masukki 35+5

:wave:
 
Kotiintulovaatteita minäkin olen miettinyt :wave: Vanupuvun tilalle on vaihoehtoina myös villavaatteet tai fleecepuku. Allekin on useampia vaihtoehtoja, että laittaako kuinka monta kerrosta :whistle: Ajattelin laittaa niitä kaukaloon lajitelman valmiiksi. Todennäköisesti mies ei siitä osaa valikoida sopivia vaan tuo ne kaikki :saint:
Tai kun edes tietäisi, että onko mies ajokunnossa tuon selkänsä takia. Jos taksilla tullaan, niin miten saadaan kaukalo kotoa jos mies jää perhehuoneeseen meidän kanssa. Tosin täytyy varmaan sopia että mun äiti käy sitten meidät hakemassa ja heillä on meille avain niin poikkeaa ottamaan kaukalon ja vaatteet sairaalaan tullessa. Kyllä tuo selänmeno hankaloittaa asioita tosi paljon :(
Katselin tuota Villahousun linkkiä tuosta makuupussista. Onko siinä siis makuupussissa turvavöille aukot ja tavallaan aukaistaan vetoketju ja laitetaan vauva vöihin ja vetoketju kiinni? Vai millä periaatteella se toimii :whistle: Mä ompelin juuri fleecestä makuupussin ja jos siihen tekisi vielä aukot sopiville paikoille niin siitäkin saisi tuollaisen kaukaloon makuupussin. Ja saisi vaunuissakin sitten vöihin kiinni, kun alkaa kovasti liikkumaan.

Siksakkialle tsemppiä :hug:

Ostoksilla tänään kävin ja mukaan tarttui kaikenlaista pientä (tutti, tuttipulloja, maidonkerääjä, ohuita tumppuja, sukkia, sukkahousut, kypärämyssy, itselle hammasharja ja siteitä yms.) Ammetta ja jalkoja en löytänyt. Tai itseasiassa Minimanissa Ideaparkissa oli Emman amme ja jalat yht. 39,90 ?. En vain vielä ostanut, kun katselen muka muualta vielä. Mutta kai se menee niin, että sieltä se sitten haetaan, oli aika edullinen. Jos vain on tukeva, kun en oikein osannut ajatella kun ei ole vertailupohjaa.

*muoks* Jasmin Ideparkissa oli Enfant (tai joku sen tyylinen), josta en minäkään löytänyt mitään. Ei ollut mitenkään mun tyylisiä ne reunapehmusteet yms.

Leylah Tuolta 1-sivulta näet kaikkien LA:t yms. tiedot, ketkä tässä pinossa ovat.
 
Leylah: Mulla on 20.5 la, mutta viimeksi lääkäri sano ku kaksoset, että la on 2vko vähemmän kuin normisti.

Keskustas käyty kahvilla ja kaupas, missä supistukset on :p
Miestä kiusasin, että lakkasin kynnet ku ei tiedä koska lähtö tulee jos ei sitten ehdikkään :LOL:
Enpä muutenkaan kauheesti kiinnitä tuollaisiin asioihin huomiota. Tallivaatteissa saatan mennä ihan hyvin kauppaan ym :whistle:

Hui Siksakkia, otahan varovasti noitten paineitten kanssa. Ei paljon lepoa tuon ikäisen tutkijan kanssa ole :saint:

Hei, supistus tuli. Pitäiskö mennä kävelylle vielä =)

K&S 35+5 :heart: :heart:
 
Ihan raato olo koko päivän saanut hillua siellä täällä. Jos nyt pitäs lähtä synnyttämään niin EN LÄHTIS hehe..
voi vitsit isommalla pojalla vissiin kuumetta eikö saakutti riittänyt 7 taudin putki että vielä pitää ennen kesää saada joku uus tauti arhghg :x ois niin meikän tuuria, että sitten kun vauva syntyy täällä on sairaita liuta niin oli viimeksikin ja tietty vauva sai sen taudin ja jouduttiin sairaalaan.

Mulla on tuo itkuherkkyys vaihtunut yhtäkkisiin raivotiloihin heh jostain luinkin että adrenaliiniä vai mitä se oli alkaa kehittyä ja tälläisia olotiloja hauskaa :kieh:

siksakkia toivottavasti et joudu osastolle tuota tautia potemaan kai ne joutuu kuitenkin käynnistämään jos pahaksi yltyy oli paikat kypsät tai ei..siinähän ne kypsyy kun kypsytellään. Jotkuhan joutuu sektioon? jos tulee oikein kiire??? taitaa kuitenkin olla sillon tosi paha RM.

Eikö me muuten sovittu että tällä viikolla joku synnyttää varmaaan tulee sitten ruuhkaa kun vauhtiin päästään. Synnytys on jotenkin vielä epätodellista kun kukaan ei oo poksunut näistä aktiiveista ainakaan. Mä en haluais olla eka synnyttäjä onneks ei oo sitä vaaraa... :D :D :D jotenkin sitä orjentoituu paremmin kun lukee eka muiden synnytyksistä ja fiiliksistä. Josko nuo kaksoset pamahtas ekkana maailmaan. :heart: :heart: =)

Tänään pitää muistaa pistää insuliinit muista muista...en oo moneen päivää mitannut sokereita varmaan tulee huomenna noottia. Ei tässä ole ehtinyt. Kyrsii jo koko homma...aina muistaa neulatkin niihin vehkeisiin arhghghghhghg
Ens yönä ei salettiin saa unta kun on yliväsy!

 
Sompio juu juuri sillä periaatteella se kaukalopussi toimii! Mulla on tosiaan yks sellanen osittain itse fiksattu pussi kaukaloon ja sitä tuon taaperon ollessa vauva käytin syksyllä ja olihan se kätevä kun ei tartte sillai pukea päälle. Haluisin vaan uuden, mut en tiä onkohan toi ko. pussi sitten vähän turhan paksu. Pahus kun en osaa itte ommella.
 
Suzyanne
siksakkia jaksuja :hug: Itsekin olen nyt neuvolan seurannassa juuri RM-epäilyn takia, huomenna neuvolaan pissakokeeseen ja verenpainetta mittauttamaan. Mulla ei verenpaineen kohoamisen lisäksi muita oireita kuin kamala, ihan aamusta asti oleva turvotus, joka on pahentunut päivä päivältä. Tosin se, sekä lievä verenpaineen nousu, niinkuin minulla,voi olla ihan normaalejakin loppuraskauteen liittyviä oireita, hyvä kun seuraabat kuitenkin. Oliko sulla muita oireita kuin verenpaine ja valkuaista virtsassa, esim. päänsärkyä? Käsittääkseni tosin ei kaikkia oireita tarvitse ollakaan. Toivotaan kuitenkin, ettei sinulle oikein varsinaista RM:ää tulisi.

nara itkuherkkyys vaihtunut täälläkin raivotiloihin, juuri aamulla sain p**karaivarit kun mies ei millään tajunnut yhtä kysymäänsä asiaa, vaikka olin jo monta kertaa mielestäni ihan selkeästi selittänyt. Ei nyt olisi ihan sellaisia kilareita tarvinnut kyllä saada.. Voi miesparkaa, on sillä kestämistä.. :ashamed:
 
onko meillä höpöliini ja sompio neuvola ja VAS tapaaminen keskiviikkona. =) Mulla on neuvola ke aamulla.

eiks ne pelkät amme jalat maksa prismassa tyylii 33 e vai jopa 39 e.

Dallaspullat on uunissa.Löysin siitä sellasen asetuksen jossa ei kiertoilma ole päällä.
Huomenna tulee mun kaveri kylään jo aamusta. Aamu menee kummiski siivotessa,joten päätin viime voimilla leipoo nyt illalla.
Kamalan kylmä tuuli tuolla ulkona ollu koko päivän. Voikun lämpenis ilmat pian.

Toukotytsylle: stemppiä huomiseen.Toivotaan,että vauva olis oikein päin.
Siksakkia: Toivottavasti ei iskis se myrkytys päälle. Onneks sulla on noin hyvin jo viikkoja niin voivat käynnistää synnytyksen.

Miehelle tuli mätkyjä,mut siitä puuttuu työmatkat ja jotain muuta vähennyksiä.Itselle tuli reilummin palautuksia ku yleensä.Eiköhän ne mene ihan laskuihin tai sitte hammaslääkäriin. :LOL: eipä vieläkään ole varaa noillakaan rahoilla siihen tekohampaaseen.

mut nyt alkaa pullat olee valmiit.

NN rv 33+3
 
Kiitos teille kaikille, ootte ihania :heart: Jotenkin täältä saa voimia kun muitakin samassa tilanteessa...

Huomenna iltapäivällä sitten tietää taas vähän enemmän, että onko niissä labroissa vielä arvot koholla. Eikö sulle Suzyanne annettu kotiin verenpainemittaria lainaan ja niitä tikkutestejä jolla näkee onko valkuaista?

Naralle ja muille jotka sokereita joudutte mittailemaan, iso halaus :hug: Minusta tuntuu jo että kun noita verenpaineita mittaa ja tikkutestejä tikuttaa että siitä tulee stressiä lisää vaikka tietenkin on tärkeää seurata. Onneksi kaikki ollaan kuitenkin jo niin loppusuoralla, että viimeisilläkin on muutamien viikkojen päästä nyytit sylissä.

Ammeesta piti vielä sanoa, että ainakin itse suosittelen sellaista missä pohjassa reikä ja tulppa, helppo tyhjentää kun ei tarvitse heivata vesiä laidan yli ;)

Nyt suihkuun ja nukkumaan, ihanaa päästä omaan sänkyyn ja muutenkin olla kotona :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Oliko sulla muita oireita kuin verenpaine ja valkuaista virtsassa, esim. päänsärkyä? Käsittääkseni tosin ei kaikkia oireita tarvitse ollakaan.
Turvotusta on ollut mullakin jo viikkotolkulla. Vettä juon tosi paljon mutta ei siitä ole apua ollut, tai en tiedä olisko sitä turvotusta vielä enemmän jos joisi vaan vähän. Päänsärkyäkin ollut välillä, mutta ei joka päivä. Ja sitten verikokeissa ne 2 raskausmyrkytykseen liittyvää arvoa koholla.

Yksi sairaanhoitaja sanoi että jos kaksi oiretta on niin silloin aletaan seurata tarkemmin. Sekä eilinen että tämänpäiväinen lri oli sitä mieltä että lepoa nyt vaan, ei vielä käynnistellä. Tietty sit jos tilanne pahenee pahasti niin katsotaan uudelleen, mutta siitäkin vaan sanoi että jos paineet ei laske niin joudun sitten sinne sairaalaan lepäämään :|
 
Oli pakko vielä tulla kommentoimaan, että tää on sitten niin mahtavan aktiivinen palsta...olen tuola toisella foorumilla hengaillut ja siellä tulee tyyliin viesti päivässä. Täältä kun on 10min pois niin taas on kaksi viestiä lisää...hihii miten niin mulla on tylsää? B)

Vaikka en tätä olotilaa muille toivokaan niin lohduttavaa kuulla etten ole ainut raivopää täällä...ja juuri kuukausi sitten ihastelin ääneen isälle ja miehelle että mä olen kyllä mielestäni ollut melkosen viilipytty tässä raskaudessa :LOL: siinä meni sekin sitten...

Kaikille voimia tasapuolisesti, kommentoisin yksityiskohtaisemminkin mutta olen niin laiska lainaileen ja mustaileen ny tekstiä. :D :hug:

 

Yhteistyössä