TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Hahaa.

tää mamma repäs ja siivosi huushollin lattiasta kattoon... jopa hellan takaa. :whistle: Pesin koneellisen pyykkiä ja tuuletin matot. Nyt tein vielä jauhelihakeittoa... Ja mitä EI MITÄÄN ei mul ole edes nälkä :LOL: :LOL: :LOL:

Vauva senkun möyrii... hassu tapaus. :D

Yhtenä osana täälläkin ja hirmuinen hinku olisi jo päästä synnyttämään. Selkä tekee hulluksi ja nyt pari aamuyötä mennyt valvoessa :/ Sitten nukun 9-12! Tosi hienoa.
Mä sit kans oon näemmä kaikkea muuta kuin taikauskoinen, koska meiltä löytynyt vaunut helmikk alusta ja sänky pedattiin valmiiksi vkl..
Ulkona olisi ihana ilma, mut selkä vaivaa niin uskalla yksin lähteä kävelemään. Jospa mies jaksaisi töiden jälkeen..
Supisteluja päivittäin, mutta tuntuu ettei tee mtn. Lääkäriin tämä äiti pääsee viikolla 38, kun täällä ei ole neuvolalääkäreitä kuin yksi ja aluesairaalan ultraan ei pääse enää (myöskin lääkäripula) kuin ensisynnyttäjät. Toivon että lekuri ajan saa peruuttaa!

Kaikille nopeasti paljon suppareita jotta saadaan vauvoja pinoon :flower:

huomenna poks 36

Minusta siinä sairaalassa olleessa kansiossa olleet laput oli tulostettu tuolta sivuilta (ainakin ohjeet näytti ihan samoilta) kuin minkä Mokka linkitti. Joten jospa niissä on ihan oikeasti perää kun kerran sielläkin esitellään asiaa :D Täytyy varmaan alkaa koittaa noita pisteitä painella, kun viikotkin jo riittäis ja ihan hyvin voisin jo synnyttää. Tosin tää hengitys olisi ihan kiva saada kuntoon ennen synnytystä - mua kun ahdistaa ihan kamalasti, joka keväinen vaiva. Nenä on niin tukossa ettei sitä kautta saa ilmaa ollenkaan :whistle:

Naralle tsemppiä polikäyntiin :hug: Täällä peukut pystyssä ettei vauva olisi kovin iso. Ja toivottavasti asioihin tulee selvyyttä, käynnistys- ym. juttuihin jotka vaivanneet. Varmaan se selvyys rauhoittaisi mieltäkin kummasti ja loisi uskoa että ihan varmasti selviät tälläkin kertaa synnytyksestä :)

Mä en ole taikauskoinen ollenkaan. Luulen että tulisin hulluksi jos vielä miettisin etten voi jotain tehdä valmiiksi että se tietäisi huonoa onnea :snotty: Horoskooppeihinkaan en usko. Mutta voi niissä sen verran olla perää, kun itse olen kalat ja tykkään vedestä :LOL: Mua se rauhoittaa, auttaa kipuihin, mm. supistuskipuihin edellisessä synnytyksessä. Siksi toivoisinkin pääseväni ammeeseen tällä kertaa!

Hienoa ettei Toukotytsyn vauvaa tarvinnutkaan houkutella kääntymään =) Painoarvio muutes melkein sama kuin meidän vaavilla, sunnuntaina eli rv 37+2 2,9kg

MayaXs: Joo oon ihan samaa mieltä, että kotiympäristö on PALJON rauhoittavampi kuin sairaala. Ei ole kiva et siellä joutuis unilääkkeiden voimalla nukkumaan. Valoa ja ääntä niin paljon etten minä ainakaan siellä osaa nukkua. Ja sit kun vielä ikävöi kotiin ja esikoista ja tietty miestäkin :heart:

Hienoa juttu että sullakin Syzyanne paineet tasoittuneet! Mulla on nyt tuon turvotuksenkin suhteen helpottanut sen verran, ettei ihan yhtä paljoa sitä ole kuin eilen. Ehkä se tosiaan on auttanut, kun olen yrittänyt noudattaa läärin ohjeita, eli turhat seisomiset ja kävelyt pois ja kotihommia ei saa tehdä. Tänään oon suurimmaksi osaksi vaan ollut pitkällään tai istuillaan, leikkinyt ja täyttänyt kerran tiski- sekä pyykkikoneen :saint:

Niisku-Rouva: Voi tuo on niiiiiiiin ärsyttävää kun yli-innokkaat sukulaiset/tutut utelee joka päivä joko joko joko joko :kieh: :headwall:
Itellä oli just sellaista esikoisen odotusaikaan. Kymmeniä kertoja päivässä sai vastata samoihin asioihin ja se oli ärsyttävää kun oltiin kaikille sanottu useamman kerran että ILMOITETAAN SITTEN KUN VAUVA ON SYNTYNYT! No ei vaan menny kaikille perille. Sitten kun vauva syntyi meitä kävi katsomassa sellaisetkin ihmiset jotka ei muuten mitään yhteyttä joulukortin lisäksi pidä, ei koskaan käyneet meillä tms.

Tällä kertaa ei noille "pahimmiksi" utelijoiksi tiedetyille olla sanottu laskettua aikaa, vaan pelkkä toukokuu vaan ;) Mutta onneksi muutenkin (ainakin vielä ) oon välttynyt kovin inhottavilta uteluilta, ehkä se on vielä tulossa B)

Tuolla sairaalassa mihin nyt oon menossa on rajoitettu vierailut niin että synnyttäneitä saa käydä katsomassa vaan isä ja sisarukset klo 20 asti ja isovanhemmat klo 17-19 välisenä aikana. Ja huoneisiin ei mitään asiaa isovanhemmillakaan, vaan käytävällä treffataan jos treffataan. Muuten ei tuo mua haittaa, mutta olisi kiva jos minun siskot saisivat tulla sairaalassa käymään, isosisko sanoikin että taitaa rikkoa tuota lakia ja tulla! Ja kun mun vanhemmat tulee niin on aika typerää jos joutuisivat jättämään mun 11v. pikkusiskon jonnekin :xmas:

Toisaalta sairaalassa vierailuissa on se hyvä puoli, ettei puolitutut oletulossa heti kotiuduttua kotiin käymään vauvaa katsomaan, jos saisivat käydä sairaalassa.

Toivottavasti Thereanin vauva sekä muut jotka vielä väärinpäin kääntyisivät :hug:

villahousulle ja perheelle lämmin osanotto :hug: Varmaan isomummo katselee sieltä jostain pilven reunalta teidän pikkuista :heart:

Nuo unet on kyllä jänniä joskus :D Mä näin esikoista odottaessa, silloin lopussa kun olin jo sairaalassa, sellaisen unen jossa poika syntyi ja osasi kävellä ja puhua valmiiksi. Ja mä olin ihan :eek: että miten mä en saanutkaan vastasyntynyttä vaan taaperon :LOL:
Nyt en ole juuri omasta vauvasta unia nähnyt, mutta muutaman kerran sellaista unta että villahousu synnytti tytön ja kirjoitti täällä ettei voi uskoa sitä todeksi vaikkei vauvalla pippeliä ole vaan selvä tyttö :D

Ainiin äitiyspakkauksesta piti vielä kysyä, että oliko kenelläkään muulla viallisia tuotteita?? Mä katsoin sen tullessaan vaan nopeesti läpi ja nyt sunnuntaina kun valikoin pesuun niitä pienimpiä vaatteita, niin huomasin että niissä oranssiraidallisissa potkareissa oli reikä.
Miten mulla onkin niin huono tuuri kun esikoisen pakkauksessa oli kolme viallista vaatetta plus sitten ne pari myrkkyjuttua josta tuli myöhemmin vasta tieto. Kevytvanuhaalarin vetoketju oli viallinen, kietaisubodysta oli narut irti ja pussilakanassa ei ollut sitä aukkoa ollenkaan josta täkin saa sisälle :LOL: Hölmönä sitä pyörittelin ja mietin oonko niin tyhmä etten tajua missä kohtaa se siinä on, mutta kyllä ne kaikki neljä sivua oli ommeltu yhteen, ei siitä mihinkään päässyt.

Ihanaa Toukotytsy että vauva olikin oikein päin :heart: Täällä kyllä istutaan edeleenkin tiukasti.
Anopeista minulla on kyllä suurimmaksi osaksi ihan mukava anoppi, mutta tuo isoäidiksi tulo on saanut sen käymään ylikierroksilla ja oma äitinikin käy kylllä aivan samalla tavalla ylikierroksilla. Kai se isoäidiksi tulo ensimmäistä kertaa on verrattavissa lievään mielisairauteen :whistle: Tällaseen "diaknoosiin" ollaan miehen kanssa tultu.
Ja kun meidän kummankin vanhemmat asuvat samassa kaupungissa niin ei ne ainakaan yö kylään tuppaa. Ainiin täytyy vissiin ottaa minun vanhemmiltani ylimääräinen vara-avain pois kun tuo H-hetki lähestyy tai pitää salaa kotiutua. Muuten kummatkin isovanhemmat ovat jo täällä odottamassa. voin hyvin kuvitella...
Raivoamista täälläkin tulee harrastettua mitä pienemmistä asiosta. Esimerkiksi otin ihan hirveät herneet nenään kun mies ei ollut laittanut heti astioita pesukoneeseen. Ja siitäkös meteli syntyi :ashamed: Voi mies parka! Onneksi raskaus on jo loppusuoralla...
Siten neuvola kuulumisia:
Paino 76kg (+800g/viikko)
RR 109/66
pissassa oli sokeria :eek:
hemppa 128 JEE! edelisen kerran 117
Sf 34cm
Tarjonta PT :headwall:
likkeet ++
syke 125 Papu oli aamupäivä unilla.
Pissan sokerista terkka ei ollut huolissaan. Minulla ei ole ollut koko raskausaikana ole ollut sokereittein kanssa ongelmia. Syynä oli todennäköisesti eilen iltapalaksi syömäni jäätelö ja aamulla torikahvilassa syöty mukkipossu. :ashamed: Seuraavalla kerralla jos pissassa on viellä sokereita sitten ruvetaan tutkimaan. Vauva on kuitenkin aivan normaalin kokoinen joten ei pitäisi viellä olla syytä huoleen.
Painoa on nyt tullut yhteensä 13kg :eek: Siitäkään terkka ei sanonut mitään kun lähtöpaino oli 64 ja BMI oli 22. Mutta kyllä minä nyt aijon loppuajan kiiinniittää huomiota mitä suuhuni pistän. Ei enään jäätelöä eikä leivonnaisia loppuraskauden aikana. Muutenkin nyt jää sipsit ja muut rasvaset töryt pois.
Olen ollut lukio aikana aika punkero enkä halua enään IKINÄ takaisin niihin mittoihin.
G: Kuinka paljon teillä muilla on tullut painoa lisää raskaus aikana?
Ja te joilla on jo usemapia lapsia niin kuinka paljon kiloja on jäännyt laitokselle.

Tytti ja Papu 34+2

Siksakkia En kyllä äitiyspakkausta tainnut kovin tarkasti syynätä, mutta pestessä ja silittäessä en ainakaan huomannut viallisia. Tosin ei tullut mieleen tarkistaa pussilakanan saumoja, että monestako reunasta on ommelty yhteen :LOL:

Mutta äippärahapäätöstä mä vielä odottelen :whistle:

Ihanaa, äsken soitin synnärille niitä verikokeen tuloksia ja oli se arvo nyt parempi kuin sunnuntaina, joten jospa tää tästä etten joudukaan uudelleen seurantaan :D
Hb oli sunnuntaina 110 ja nyt 112. Verenpaine 148/96, ei yhtä hyvä kuin aamulla muttei nyt sentään yli sadan...

Tytti83: Mulla on tullut painoa nyt +5kg lähtöpainoon, mutta alkuunhan se laski pahoinvoinnin/oksentamisen takia. Esikoisesta tuli saman verran, ja laitokselta lähtiessä painoin jo alle lähtöpainon. Silloin oli turvotusta ihan niin kuin nytkin ollut, joten varmaan vaikutti että paino tippui niin hyvin vaikka vauva painoikin vain 2880g.

Nyt mä vasta tuolta etusivulta tajusin, että Maya synnyttää ulkomailla, ilmeisesti jossain aurinkoisessa ja lämpimässä maassa kotiintulovaatteista päätellen :D

Tytti Mulle on tullut 7-8 kg raskausaikana. Ennen raskautta lihoin 15 kg, joten ylimääräistä olisi kyllä muutenkin mitä pitäisi saada synnytyksen jälkeen pois. Toivottavasti imetys vie paljon kiloja :D

villahousulle osanotto :hug:

Painoa tullut nyt n.20kg,
esikosta 12kg, tyttö painoi 2780g ja samassa painossa synnäriltä lähtiessä kuin ennen odotusta,
tokasta 13kg poika painoi 3060g, pari kiloa oli hetken, mutta nekin lähti.
Toivoisin, että nyt jäisi vähän, mutta taitaa olla turha toive.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan millä saisi muutaman kilon :saint:
Pituutta mulla 173cm ja alipaino...

Onneks (tai miten sen nyt ottaa...) täällä on muutkin hermoheikkoja ja vähän raivoavia :LOL: Ite oon muutenki aika helposti ärhenteleväinen - joskin myös lepyn nopeasti - nii ei voi sanoa, että raskaus ois ainakaan pehmentäny :saint: Onneks mies ymmärtää ja jaksaa ottaa huumorilla paljon. Käy kyllä sääliks välillä, ite en kestäis itteeni yhtään :ashamed:

Siksakkia meillä oli siinä nalleyökkärissä saumassa reikä, mutta se on aika helppo korjata. Sulla on ollu hivenen huonoa tuuria pakkausten kanssa :D Ja kiitos SKS infosta. Toivottavasti ois väljää sillon ku mennään, nii mahtuis mies mukaan. Ja tsemppiä sulle paineitten ja muitten kanssa. Onneks tosiaan on jo viikkoja niin saa se vauva jo tullakin jos pahemmaks menee. Vaikka paremmaltahan ne vissiin jo näytti :)

G: painoa on tullu sen 6 kiloa yhteensä. Ja nyt vielä yritin oikein syödä enemmän ja on tullu herkuteltuakin, mutta ei se nouse. Terkan mielestä kuitenki oli tarpeeks tullu kiloja ja todettiin etten oo lihovaa tyyppiä. Se on kyllä totta...

Mä näin kans vauvaunta viime yönä. Sekin tais sit ihan pian olla jo taapero ja se näytti ihan tytöltä ja oli puettu tytöks, mutta oli kuitenkin poika... Sitä siinä ihmeteltiin, että miksköhän. Ja unessa imetys oli jotenkin äärimmäisen vaikeeta. Se periaatteessa onnistu, mutta en saanu vauvaa hyvään asentoon rinnalle. Siis en vaan osannu pitää sitä sylissä. Oh ja voi, kaiken näköstä sitä on :whistle:

Minäkin toivon täältä perätilalaisille kääntymishalua! Ja toukotytsyllä olikin oikein päin, jee! :flower: Toivon myös ettei tämä oma ole niin hupsu, että kääntyisi väärinpäin. On nimittäin vähän hassusti liikuskellut viime päivinä...

Oli vielä jotain, mutta tuli unohdus (ylläri). Vointeja kaikille ja koitetaanhan tsempata täysaikaisten vauvat jo ulos! Vauvoja pinoon :heart:

Ansku 34+6

villahousulle :hug:

Plaah mikä reissu niin perseestä että tai ainakin joiltain osin. Eka kuuntelin 30min oven takana kun hoitsu hoiti omia puhelinasioita ja jauho samaa asiaa kokoajan meinasin jo huutaa sieltä oven takaa että eikö tuo stna ole tullut kaikille selväksi heh...sitten hirveellä kiireellä mun hommat sekoili siinä kun ajatukset oli omissa asioissa. No niin ja sitten 4krs ja kuinkas ollakkaan lekuri on syömässä no mikäs siinä istun ja luen vanhaa seiskaa ja seuraan somalidraamaa :LOL: lanssilla tultiin synnyttään ja ukko autolla perässä ja tietty sukulaisia kaikki vaan marssi synnytysosastolle heh sitten siinä päivystysosastolla oli kans somali ja sen mies jotain sukua ne ravas siinä ovella about 50kertaa sen ajan ku siinä istuin sisään ulos sisään ulos. Alko mieli tekee polikliinistä synnytystä harmi vaan ettei se mun kohdalla onnistu sokereiden takia. En oo rasisti heh mun mieskin on ulkomaalainen heh mun hermo ei vaan kestä tuollaista meisinkiä... :ashamed:

no sitten pääsi lekurille..kohdunsuu pehmentynyt sormelle auki ulkosuu ja kaula täyspitkä eli tyhjiä suppareita onneks edes pehmentynyt..vauvan paino olis ton mukaan hirmusti tasottu vain 3kg eli 3vkossa olis tullut vaan 300g painoa uskosko hehe..paree pitää paikkansa ton arvion. Sano että 3vkon päähän aika rv 39 no ei siihen ole 3vkoa sillon olis jo LA.. mähän buukkasin hoitsulla itseni 2 viikon päähän heh 7.5 on sitten käynnistyssuunnittelu aika. Että näin sokrut hyvät vauvan paino hyvä mutta kaupanpäälle sain vielä parkkipaikalla 40e sakkolapun kiitos ja näkemiin tervetuloa ens viikolla kuunteleen vauvan sydänkäyrää.
Nyt on alakerta kipee ja tulee vereslimaa kiitos kaivamisen...tämmöstä täällä.

tsemppiä sulle siksakkia, onneks tasaantunu.. =)

Vauvan sänky on petattuna, en ole taikauskoinen pätkääkään, en lue edes horoskooppeja mistään... lipastossa odottaa vauvan vaatteet ja kaikki muutki tarvikkeet valmiina, oon aina semmonen "etukäteen valmistautuja". samalla lailla oli esikoisenkin aikaan... ahdistun jos joudun jättämään jotain viimetippaan.. oikeestaan kaikki on valmiina ollu jo pari viikkoa, viikonloppuna laitoin koppaan vauvan kotiutumisvaatteet ja itselle valmistelin kassia...

Vauvan kotiutumisvaatteet: velourhousut,body,sukat, puuvillapipo ja velour-päällisellä oleva ohutvanupuku, sit lindexin puuvilla/velour torkkupeitto varalla, mikäli viileä ilma...

On muuten luxusta nää bodyt ja "puolipotkari- malliset" velour-ym housut. esikoisen aikaan ei bodyja ollu, ni ne lyhyet kietaisupaidat oli aina rytyssä kainalossa potkuhousujen alla.. :whistle: ja muutenkin pojille nyt ihania värejä, varsinkin lindexin mallistoihin olen tykästynyt( turkoosia, vihreetä ja ruskeeta lipasto täynnä), sillon 12 vuotta sitten pojille oli vaan tylsiä tumman- ja vaaleansinisiä vaatteita..

Vannan sain siskolikalta, johon jalat ja tulppa pohjassa.

Viime yö meni viljatyynyä lämmitellessä, alavatsaa ja -selkää juilii ku supistelee niin kipeesti,mut lämpö helpotti.. aikalailla niinkuin tosi pahat menkkakivut ois.. hiinä ja hiinä, etten särkylääkettä ottanu. isäntä uumoili et viikon sisällä köllykkä syntys, olen niin tuskanen ja levoton nukkuessa kuulema, saa nähä, itse olen pessimisti ja odotan tän vielä venyvän yli la, mut who knows..?

Kaikkee kommentoitavaa oli mielessä, kun noita kirjotuksia luin monta sivua, mut täällä kans raskausdementia pahenee vaan...

37+3

a-nsku: Pidän peukkuja että tekin saisitte olla koko perhe osastolla synnytyksen jälkeen bd SKS:ssa on se hyvä puoli että siellä syntyy niin vähän vauvoja per vuosi että todennäköisyys ruuhkattomaan hetkeen on aika hyvä :) Silloin 2007 kesällä kätilö sanoi että n. 400 vauvaa/vuosi vaan syntyy, tietty samalla osastolla nekin jotka ovat jostain syystä seurannassa, ja onko se alkupää vielä gynen potilaita, leikkauksissa ym. olleita.

Sompio: Joo taitaa tosiaan tulla kertaheitolla ryntäys kun kukaan ei ole alkanut vielä jakaantua :D Pitäiskö alkukuulaisille jakaa loppukuulaisten puhelinnumeroita niin voisi sitten heti synnäriltä laittaa vaikka tekstiviestiä jollekin palstalaiselle että saisitte heti tuoreeltaan kuulla vauva-uutiset :D

Huh Naralla ollu tapahtumarikas käynti :whistle: Mutta hyvä että kuulumiset hyviä parkkisakoista huolimatta. Sun pitää ajatella niin että pieni hinta hyvistä uutisista ;)

Siis millainen kulttuuri niillä somaleilla oikein on, koko suku mukaan synnytykseen vai :eek:
Hienoa ettei vauva ollut suurensuuri! Meillähän on sama la ja sunnuntaina oli painoarvio 2,9kg, lääkäri sanoi sen vastaavan viikkoja 35+6. Heh samoissa mennään muutenkin, mulla täsmälleen sama tilanne alakerrassa eli sentin auki ulkosuu, pehmeä ja kanava tallessa kokonaan.

Suzyanne
Olettepa te hassuja unia nähneet! Itse näen myös paljon vauvaunia, mutta harvoin niitä hyvin muistan aamulla, ehkä pieniä väläyksiä vaan sieltä täältä.

Onpa naralla ollut lääkärireissu, somaleita ja sakkoja. :/ Mutta pääasia että vaavin paino on tasoittunut. Omalla vaavillani sama juttu, viimeksi paino oli noussut 3 viikon aikana vain 130 g/vk, kun viikoilla 30-33 se oli peräti 290 g/vk!

Joo itsekin olen ihmetellyt, kun huhtikuiset ovat vauvautuneet jo oikein joukolla maaliskuun puolellakin, ja meillä ei vieläkään olla pahemmin poksahdeltu, tosiaan ihmeellisen täsmällistä porukkaa. Itselläni on kyllä edelleen sellainen kutina, että yliaikaiseksi menee ainakin viikko. Kun täällä jo monilla, parikin viikkoa minua "jäljessä" olevilla on ollut jo vaikka mitä merkkejä, paikkojen pehmenemistä, kipeitä suppareita, limatulppia jne., ja mulla ei kerrassaan mitään, ainoastaan harjoitusssuppareita rasituksessa, joita on ollut ihan samanlaisina jo viikosta 23 lähtien. :headwall: :headwall:

Siksakkia hyvä kun sulla turvotuskin helpottanut. Mulla vaan pahentunut, mutta tosiaan, refluksin pelossa en ole paljoa vettä juonut, enkä kyllä ole levännytkään tarpeeksi tänäänkin viipotellut ties missä. :ashamed: Nyt kyllä loppupäivän lepään, ja koitan ainakin jnk. verran vettä lipittää. Sukka-ja kenkäongelmani ratkaisin niin, että ostin miesten kiristämättömiä sukkia, kun oman kokoiseni naisten kiristämättömätkin kiristivät pahasti nilkasta, upposivat oikein kunnolla nilkkaan. Koon 43-45 miesten sukat ovat tarpeeksi väljät. :whistle: Sitten ostin loppuajan kengiksi halvat ballerinat kokoa 41, kun normaali kokoni on 39. Pienemmät ei millään mahtuneet. Onneksi täällä on jo niin lämmin että voi pitää ballerinoja, ne kun ovat tosi helpot laittaa jalkaan.

Ensi viikoksi luvattiin Helsinkiin ihan hurjia lämpötiloja, 17 astetta varjossa, ihan kiva olisi jos vauva syntyisi vaikka ensi viikon aikana. B)

Tytti-83 Mulla on ollut tarkalleen sama lähtöpaino (64) ja painoindeksi (22) kuin sulla, ja painoa on tullutkin saman verran, tai no ihan pikkuisen enemmän, 13,7 kg. :whistle: Käsittääkseni tuo painonnousu on ihan normaali, keskiverto lukema. Itse tosin olin lihonut jo ennen raskautta tasaisesti jo vuoden verran, kun olin vähentänyt rajusti tupakointia vuoden ennen raskautumistani, se toi noin 8 kg. Mutta aiemmin olinkin tosi hoikka, vähän liiankin. Kun poltin melkein 20 vuotta kuin korsteeni, noin 20-30 tupakkaa päivässä, niin se piti kyllä hoikkana, mutta ei siinä polttamisessa sitten mitään muuta hyvää ollutkaan. :/

heipparallaa! olen ollut tietokoneettomana muuton takia ja nyt on tietokone vielä sijoitettu lattialle, joten aika vähän jaksan tähän asentoon könytä :). en siis jaksanut käydä kaikkia kirjoituksia läpi... ilmeisesti kukaan ei ole vielä synnyttänyt?

g: mulla on tullut n. 20kg painoa, joka toivottavasti lähtee korkojen kera pois ja äkkiä!

neuvolalääkärillä olin viime viikolla ja kohdunkaulaa oli 1,5-2cm jäljellä, kohdunsuu pehmeä. vauva on rt ja kiinnittynyt asemiin. mulla on ollut tunne, että vauva syntyy kaks viikkoa etuajassa, se olis sitten ens viikolla... saas nähdä...
ainiin, ekaa kertaa arvioitiin vauvan syntymäpainoa ja lääkäri sanoi ihmettelevänsä jos yli nelikiloinen tulee. sf-mitta oli nipinnapin 33.

minä ostin vihdoin viime viikolla vaunut ja turvakaukalon ja pinnasängyn ja hoitopöydän. nyt on kaikki hankittu ja vauva saa luvan tulla!

haluaisin pihahommiin ja maha on edessä! mulla kanssa edelleen jaloissa kauhee turvotus... ostin "crocksit" kokoa 42 (norm. 37-38) ja niillä ulkoilen kotipihassa ja postilaatikolla :)

yellow 36+5 (?), oon jo sekasin viikoista...

Siksakkia: Hyvä, että paineet hiemaan tasaantuneet. Äitiyspakkauksen tuotteet vaikuttivat ainakin näin ensituntumalta ehjiltä.

Nara: Jopas on ollut ikimuistoinen pkl-käynti. Miten musta tuntuu, et sulle sattuu ja tapahtuu kaikenlaista noitten äippäpoli käyntien yhteydessä?!

Villahousu: Täällä on kanssa nähty mitä ihmeellisimpiä unia viime aikoina...

Tytti: Painoa ois tähän mennessä kertynyt jo 23 kg! Alussa tuli hurjasti lisää, mut nyt viimesen kuukauden aikana ei oo tullu ku joku alle 2 kg.

On se kumma kun ei kukaan ole vielä jakautunut. Liekö sitten alkukuun synnyttäjät synnyttämässä loppukuusta ja loppukuun taas alkukuusta?! Täällä vauveli on edelleet rt:ssä, pää on laskeutunut, muttei ihan vielä kiinnittynyt, hieman kuulemma pyörii vielä... Sf-mitta taas jatkaa kasvuaan omalla käyrällään. Oikein jännittää mitä näyttää ennen synnytystä kun on tällä hetkellä jo 36 cm! Neuvolatädin käsituntuman mukaan tän hetkinen painoarvio olis joku 2,5-2,7 kg. Mene ja tiedä uskoako vai ei...

Jospa tänään sais sitä synttärikakkua, jota olin jo lauantaina menossa syömään, mut olikin ylläri vauvakutsut. Joku kyseli ohjelmanumeroita sinne. Mulle oli järkätty kisa nuken pukemisen kanssa eli mulle ja kaverille annettiin kaks samankokosta nukkee, joilla oli vaatteet päällä. Ne piti sitten riisua ja pukea toisiin vaatteisiin, joita oli useampi kerros. Nopeampi oli voittaja. Toinen numero mikä oli niin piti tunnistaa noita soseita. Lautasella oli 5 kpl erimakuja ja niitä sitten maisteltiin ja yritettiin tunnistaa... Tähän pysty osallistumaan kaikki halukkaat...

Fox, 35+2

ARGH! mun selkä irtoo ihan just! :LOL: |O |O Voiko vauva oikeesti enää alemmas itteään porata tässä tilanteessa?! |O

Suppailee ja karmee paine lantiossa, etenkii painaa tonne persuksen päälle ja häntäluuhun säteilee ihan hitosti! :snotty:
Ei kyllä pikku kävelylenkki äiteen kanssa auttanut asiaa :LOL:

Vauva tuntuu tekevän muuttosiivousta ihan karmee sutina jaloilla sekä käsillä, peffaa puskee myös. :whistle: :D

Tytti kysyi painosta, mun lähtöpaino oli 58kg ja nyt eilen neuvolassa 67kg...eli mitä siitä nyt sit tulee...9kg. :p Ja luullakseni lähes kaikki masua :LOL:

Hauskoja unia ootte kyllä nähneet! :D

Hittovie, lueskelin teidän tekstejä ja hirmu moni on jo tosiaan isoilla viikoilla! :whistle: Sitte äkkäsin että eihän meilläkään oo enää kun viikko niin ollaan täysaikasia :wave:

*muoks* että MITÄÄ? tammikuisilla oma pino?? :eek:

p.s Lähtekää ny joku alkukuun odottaja synnärille! :D Muuten mä menen!

mmmmoi tässä 25v mutsi, toista odotellessa, poitsun olis tarkoitus syntyä 25.5.
Esikoinen on 2,5v tyllerö.

Äkkiä se aika vaan rientää.. alkaa tulla pian jo -10 odottajat kohta listoille.. aika hullua :)
Kauheaa painetta kanssa lantiossa ja alakerrassa muutenkin. Tuli käveltyy yli kilometri niin jo alko särkee enemmän kuin laki salli.
Varsinaisia supistuksia ei kai viel ole ollut, en oikein muista supistuksista mitään :p
En millään jaksais oottaa, haluis jo päästä nyytin hakuun.. yöt tukalia tuskallisen kuumia ja mikään asento hyvä. Sitten pitäs jaksaa tuon neidin uhmaakin... elämä on :LOL:

36+1

niin minne tää aika menee niin kamalan nopeasti? Ei siitä oikeesti ole ku hetki ku jännitettiin np ultria ja sne jälkeen rakenne ultria.Nyt jännitetään kuka synnyttää ja milloin.

Nara: tosi hienoa,ettei vauva ollu suurempi.Tosi kurja noi somalit ja parkkisakko. :|
Itsekään en ole rasisti,mutta täytyy myöntää,että ajatus siitä,että meidän ihan tähän naapuriin olis suunnitteilla sairaalan tiloihin pakolaisten vastaanottokeskus. Varsinki ku siihen piti tulla kauppoja esim iso 5000m2 tokmanni ja 5000m2 erikoiskauppoja joita täällä ei ole.plus iso täyden palvelun huoltoasema.Kaikki palvelut kiven heiton päässä.Mutta ne kyllä jää tekemättä ihan varmasti jos...

Mä en ole tässä raskudessa nähnyt niin paljon vauva unia.Mutta olen mäkin nähnyt sellaisen unen jossa vauva on ollu ihan heti taaperon kokoinen ja osannu puhua.Itse olen ollu surullinen ku vauva ei olekaan pieni vastasyntynyt. Mun unessa kannoin taaperon kokoista vauvaa ruotsinlaivalla ja vauvaa ihasteltiin.Kerroin,että hän on 2viikkoa vanha.Ja vauva tosiaa puhui ja käveli.

joo jos sitä ottais uunista pannarin ( taas kerran joo,lapset pyytäny jo monta päivää) ni sais kanan sinne uuniin.

Yhteistyössä