TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Kurkkausta vain... eikä kukaan vieläkään (ainakaan ole ilmoittanut ) olevansa tositoimissa. :D Huomenna joku saa luvan lähteä synnyttään! Kuka haluais? :D :D

V*tutusta näyttää olevan muillakin ilmassa... Mä saatan ensin olla ihan normaali, sitten yhtäkkiä *naps* joku olematon juttu saakin savun nousemaan korvista. Mies siitä mulle pariin kertaan jo huomauttanutkin... ja vielä viikkoja edessä ennen la:ta. :whistle:

34+6 :heart:

nikunaku: muuten hyvä idea tuo keskiviikko aamu mutta mä käyn äetsän neuvolassa :) sulla tais olla tuo sama terveydenhoitaja ku mulla esikoisesta (A.F) asuttiin meinaan sillon vielä vammalan puolella.. tykkäsin ainakin siitä tosi paljon ja välillä mietinkin että voiku vois käydä sillä edelleen kun tää nykynen ei oikein miellytä :/ tiedä vaikka oltais nikunakun tai sompion kans yhtaikaa synnyttämässä ku la:t on niin lähekkäin :) vois joskus kyllä oikeesti ihan nähdäkin jossain porukalla?! ku se yks ideapark tapaaminen meni ainakin ohi sillon :)

no tänään ne verolaput sitte tuli meillekin ku just aamupäivällä manailin ettei näy eikä kuulu :) ihan hyvin saadaan molemmat miehen kans takasin että kiva joulu tiedossa :)

siksakkia: voimia kovasti :hug: ja tiedän tosiaan ettei varmasti ole levosta tietookaan tuon ikäsen kanssa kun ei meinaa olla 3ja½ vuotiaankaan kanssa!! yhtä tohinaa kaikki päivät!! ootko aatellu jos saisit lapsesi tilapäisesti esim. perhepäivä hoitoon viikoksi tai pariksi siihen asti kun kotiudutte vauvan kanssa.. saisit levättyä ja mies voisi käydä töissä..

jasmin: sulla on jo aivan mahtavat viikot!! ja muutamalla muullakin :) siellä vassissa ei oo oikeestaan mitään vierailu aikoja.. ainakaan sillon ei ollu ku esikoisesta olin 2005.. jossain tais lukee että klo 12-19 mutta ei sitä kukaan valvonu tai kattonu vaan millon vaan siellä sai käydä ja mua ainaki ahdisti se ku mulla kävi siellä TOSI paljon vieraita.. ihan koko ajan joku tuli ovesta yks kaks ja ihan sellasiaki sukulaisia ja tuttuja jotka ei edes ikinä käy meillä kotonakaan kylässä ni tunki sinne.. nyt täytyy vähän toppuutella miestä ja mummuja ettei ihan kaikille kerro kun sinne synnärille lähdetään :)

nyt pitää nousta taas tästä ku alkaa siihen malliin vihloon tota alakertaa :)

hyvät loppu illat kaikille ja nukkukaa hyvin :heart:

Suzyanne
siksakkia ei terkkari viime pe neuvolakäynnillä vielä antanut verenpainemittaria eikä tikkutestejä, mutta huomenna varmaan saan, jos näkee aiheelliseksi. Mulla kun ei ollut edes varsinaisesti liian korkea verenpaine pe, vain 143/77, vähän vaan omista normiarvoistani koholla, (110-115/ 60-67) niin ei vielä ollut huolissaan, sanoi vain että tarkkaillaan, varsinkin kun on lisäksi tuota ihan aamusta asti ilmenevää, kovaa turvotusta. Hih, mulla on jalat kuin ilmapallot. :whistle: No, huomenna se selviää.

Pianissimo, Jorviin tutustumisia on kaks erilaista ainakin meidän neuvolan mukaan. Tässä mikä oli nyt sunnuntaina (on muinakin päivinä mahdollista joka viikko), niin tutustuttiin kätilön johdolla synnytysosastolle. Eli synnytyssaliin, lepotiloihin (joissa odotellaan synnytyksen varsinaista käynnistymistä), allashuoneeseen ja sit vielä lopuks katottiin 7 kerroksessa, eli siel mis on perhehuoneet, niin yksi 10min video ensihetkistä vauvan kanssa. Sit katottiin perhehuoneesta ja normihuoneesta esimerkit. Siinä se tais sit ollakin, kesti kokonaisuudessaan noin tunnin. Se toinenhan on tosiaan torstaisin, en oo muistanut viel ilmoittautua.. tais olla vaan joka toinen viikko mahdollista ja voi olla että en ehdi käydä ollenkaan.. Siinä oli musta tarkemmin ensihetkistä vauvan kanssa, imetyksestä jne.. Mut kannattaa soittaa sinne äitiyspoliklinikalle ja kysyä noista synnytyssaliin tutustumisesta, oli se sen arvoista! Tietää sit miten homma etenee synnytyksessä jos kaikki menee normaalisti. Antaisin sulle sen numeron mut oon heittänyt sen lapun jo roskiin, sulla on varmaan neuvolakortissa se numero?

Tänään tuli taas vähän sitä paksua limaa pyyhkiessä, nyt yhteensä 3 krt jo tullut.. mitä lie, pitää kysyä lääkäriltä lääkärineuvolassa keskiviikkona.

Tsemppiä kaikille ja mahtavaa jos pian alkaisi vauvoja tupsahtelemaan Toukokuun tuhisijoihin! :heart: Itsekin jo toivoisi että vauva tulisi pian, kohta jo 36 viikkoa täynnä!! :) Ostettiin tänään Ikeasta sellanen halpa hoitopöytä (Sniglar, 25 ?) mut toimii oikein hyvin, meidän kylppäriin ei oikein muuta mahtuisikaan. Sit löydettiin myös edullinen hoitolaukku Lastenturvasta Petikosta, Hauck Annie hoitolaukku oli tarjouksessa 19,90 ?. Kävästiin myös Akselin kirpparilla ja sieltä tarttui matkaan vauvalle kaksi pussilakanaa, pikkuiset Converse-tossut (ei aidot..) ja T-paita, kaikki yht. 5,50 ?, hyvät ostokset! :)

Jaksamisia!!!

RockMummy & ukkeli 35+5!

Huomenta!
Mä olin jostain täältä lukevinani akupunktiosta ja sen vaikutuksesta synnytyksen käynnistymiseen, kiinnostuin itse kovasti ja löysin hyvän sivun.
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Jos joku sellainen kellä viikot on jo täynnä, kiinnostuis ja kokeilis, ja kertois sitten täällä että toimiiko oikeesti niin saatais vähän vauhtia tähän touhuun.. ;) En itse vielä uskalla oikei kokeilla, jospa se toimiikin ja viikot ei ihan vielä riitä, mut parin viikon päästä!
Kun toinen koulukunta - varmaan lääketieteellinen sellainen- sanoo, että synnytyksen käynnistymiseen ei voi itse mitenkään vaikuttaa, ei edes niillä kolmella ässällä.

Toinen asia, mihan haluaisin kommentoida, on vauvan sängyn petaaminen.. En yleensä ole taikauskoinen tms mutta joissain asioissa uskon siihen "vanhaan kansaan" joka on ladellut viisauksiaan. Yksi niistä on tuo sängyn petaaminen, että se pitäisi tehdä vasta sitten kun vauva on syntynyt ja tulee kotiin. Valmiiksi petaaminen tietää huonoa onnea. Ehkä olen vähän hölmö, ja kukin tavallaan, niinkuin kaikessa.

Jaksamista kaikille!

Mokka ja Hikka 35+2

Huomenta kaikille :wave:

Menkkatuntemuksiin sitä taas tänään heräsin. Painetta tuntuu olevan ihan riittämiin koko lantiossa. Välillä tuntuu selkäpuolella ja välillä masupuolella, riippuen asennosta.

Eilen illemmalla tein pienen kävelylenkin ja täytyy myöntää, että kyllä se loppumatkasta jo masussa kipristi. |O Kävelen muutenkin kuin jo ihan viimisillään olevat äidit, toiselta jalalta toiselle keikkuen. :p

Loppuillasta alkoi taas jo aiemmin mainitsemani paha olo tulla joten painuin nukkumaan ennenkuin pahemmaksi äityi.
Yö meni taas kyljeltä kyljelle pyöriessä, yllättävän nopsaan kuitenkin. Ei onneks sinänsä mitään univaikeuksia ole...se tästä vielä puuttuis. :whistle:

Napero aloitti taas aamuhikkansa.

kissinminttu & pipana 35+5

Huomenta

heti ekana kone auki ja kuulumisia lukemaan.
Pitäis alkaa keittiöö raivaa illan jäljiltä ennen ku vieras saapuu.

Höpöliini: A.F on kyllä ihana neuvolatäti. Ollu mulla näissä kahdessa edellisessä. Ja silloinku hän on ollu lomalla on aina ollu aika kurja fiilis. Harmi,ettei sama neuvola täti jatka vauvan kanssa. Hesassa asuessa sama neuvolatäti hoiti raskaus ajan ja vauvan/lapsen.
Me voitais kyllä joku tapaaminen tässä yrittää järkkää. Vieläkö Jasmin jaksaa? Mun puolesta voidaan treffata esim. meillä.Eli ehdotelkaa vaan sopivia päiviä.Mulla ei ole suuresti ohjelmaa,ainoastaan huomenna on se neuvola ja yritän koiran viedä näytille plus sen jälkeen lähden lasten kaa Tre kirppikselle ja shoppaa.Mies on luvannu lähteä töistä silloin aikasemmin.

Eilen bongasin oikeesti vauvan hikan vasta tokaa kertaa. :eek: Mun mielestä kaikki muut on hikkaillu paljon useammin.Hikka tuntui tuolla alhaalla.

joo mut kai se alettava hommiin.Tytöt vielä nukkuu,mutta veikkaan et pienempi herää heti ku alan siivoomaan keittiöö.

NN rv 33+4

Huomenet =)

Eilen illalla huomasin, että nilkat on turvoksis. Aamulla äitille mainittin, meinas heti, että pitää soittaa sairaalaan.
Hetken päästä nyt soitan sitten mitä lääkäri totes, pitääkö mennä jo tänään ku huomenna aika....

Muuten ei täällä mitään erikoista. Mahanympärys eilen mitattuna 110cm.

Mulla ollu ed. raskauksis pinna kireellä, mutta nyt ei ole ollut.

K&S 35+6 :heart: :heart:

Huomenta!

Ihanaa, nyt oli heti aamulla "lepo-paine" alhaisempi, jee jee jee :D Ja pissassakaan ei nyt ollu valkuaista! En mitenkään haluaisi sinne sairaala-lepoon joutua, vaikkei tää kotona lepääminen ihan puhdasta lepoa olekaan... Kotihommista ennen kaikkea se lääkäri puhui, että pitäis jättää tekemättä. Ja turhat seisomiset yms. että makuu/istuma-asennossa enimmäkseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Höpöliini:
ootko aatellu jos saisit lapsesi tilapäisesti esim. perhepäivä hoitoon viikoksi tai pariksi siihen asti kun kotiudutte vauvan kanssa.. saisit levättyä ja mies voisi käydä töissä..
Me ei millään haluttais laittaa poikaa hoitoon, kun joutuisi ihan ilman totuttelua vieraaseen paikkaan vieraalle ihmiselle. Muutenkaan ei ole ollut kovin paljoa hoidossa niin tuntuis tässä tilanteessa ihan liian suurelta hypyltä. Jos sairaalaan joudun niin sitten tietysti joutuu harkitsemaan uudelleen, mutta miehellä 2-vuorotyö ja matkoineen menee päivässä 10h niin joutuis laittamaan tuonne tämän kunnan ainoaan vuorohoitopaikkaan, jossa kai jo valmiiksi aika isot ryhmät.

Nyt vasta tuli mieleen, kun joku, anteeksi en muista kuka, :ashamed: oli jo aiemmin kysellyt onko meillä ketään joka voisi poikaa hoitaa. Tukiverkot ei ole suurensuuret niin kuin ei varmaan kovin monella muullakaan. Mun äiti pystyy jonkun verran auttamaan sekä siskoni, mutta hänellä itselläkin pienet lapset niin ei käy ihan helposti.

Mutta jospa tää tästä, olisin kyllä jo valmis synnyttämään niin loppuis tää stressaaminen. Voihan olla että sitten saa stressata jostain ihan muusta :whistle:

Siksakkia 37+4

Todella ihana yö takana. Ihan niinku oletinkin ei saanut yliväsyneenä nukuttua ja 5 aikaan iski täys paniikki heh aamusta tuntu että oksennan suolet pihalle :D mikä tuossa polikäynnissä nyt jännittää ?? senkö tietäs kai tää kaikki on = synnytys luulen että mitä enempi tässä menee viikkoja sen suurempi paniikki iskee päälle. Täällä on monta ensisynnyttäjääkin jotka hinkuaa synnyttämään ja mä muka konkarisynnyttäjänä oon aivan paniikissa :ashamed: kai se tieto lisää tuskaa ja paniikki synnyttäessä lisää KIPUA mutta miten siitä pääsee eroon?? :whistle: heh ton paniikin takia en halua ekana synnyttämään pitää nähdä eka että muutkin selviää siitä :p

Mokka juu tota sivua yritin linkittääkin. Tiedä sitten noiden pisteiden vaikutuksista itse jaksa ainakaan hieroa tai painella varsinkaan jossei paikat ole kypsät. Siinä ei auta ässät eikä mitkään. Mä en kyllä muutenkaan yrittäs ainakaan siivouksella saada synnytystä käyntiin tai millään kroppaa rasittavalla. Ei oo kiva mennä synnyttään reporankana kyllä siihen koitokseen tarvii kaikki voimat. Eikös eläimetkin mene pesäänsä rauhottumaan ennen synnytystä :p pitäskö itsekkin tunkea itsensä vaikka tonne kissanpuuhun pesimään :LOL:

Musta tuntuu että tämä vauva muuta teekkään kuin hikkaa liikkeet on sitten vaan muutamia työntöjä välillä melkeistä huolestuttaa..
huih hitsinpimpulat kohta pitää sitten lähtä kättärille..älä ole iso vauva ole pieni vauva ! Kyllä mä niin pelkään sitä kokoa veikkaan 3,3kg katotaan meneekö ihan metsään. :whistle:

HUOMENIA!

siksakkia hyvä homma että paineet on alhaalla!! :hug: :hug:

kissinminttu toivotaan että vauva hetken pysyy vielä masussa!

mokka mä taas en usko mihinkään taikauskojuttuihin. Yhden lapsen menettäneenä mä en tosiaan suostu uskomaan että mikään "ostit vaatteita liian aikaisin", "nukuit väärällä kyljellä", "petasit sängyn" olis vaikuttanu siihen että vauva kuoli. :/

(.) tänne ei mitään muuta uutta kuin että nakkisormet ovat täällä! Tähän asti selvinny ilman turvotuksia.... :p MUT TÄNÄÄN OLLAAN TÄYSAIKAISIA! HUH! MIHIN SE AIKA ON MENNY?! :D =) :heart: Nyt alkaa jo jännittämään!

EM ja Dodoliina 37+0!!!! :heart:

Olipa taas tullut tekstiä illan aikana... Muillakin tuntuu olevan välillä semmoinen raivotar-fiilis... Hyvä etten ole ainoa :whistle: . Ukko eilen sanoi, että:"pitäisiköhän sun mennä huomenna jonnein kylille vähän pyörimään?" Täytyy varmaan tänään käydä jossain, niin näkee jotain muutakin kun kodin seinät... Jos se sitten helpottaisi mielialaankin. :whistle: Tänään on kyllä paljon parempi olo kun eilen, sain nukuttua 9h yöunet yhdellä (jee!) vessakäynnillä. Huomaa heti mielialasta, että on paljon pirteämpi ja paremmalla tuulella.

Nikunaku
: Kokemuksesta tiedän, että hamppilassa käynti ei ole välttämättä mitään halpaa hommaa. Omaa hölmöyttäni en ollut käynyt hamppilassa vuosikausiin (itseasiassa 10 vuoteen...), mitä sitä nyt turhaan, kun ei minnekään koske... ja syksyllä sitten menin kun yksi hammas halkesi... Löytyikin 5 reikää +se haljennut hammas ja laskua tuli kaikkineen 400 egeä. Ja tämä kunnallisella puolella. Mutta sielläkin joka ikinen puudutuspiikki maksaa erikseen... Että kannattaa käydä vuosittain tarkastuksissa, sen ainakin opin siitä! :ashamed:

Jasmin: Tiedän tunteen, kun on yli-innokas anoppi... Onneksi omani asuu 300km päässä, eikä sillä ole ajokorttia, niin se hiukan hillitsee sitä :LOL: Itse asiassa sanoin miehellekin, että hän saa sanoa äidilleen, että hän on tottakai tervetullut meille KOTIIN kun vauva on syntynyt, mutta vasta sitten kun olemme olleetkotona muutaman päivän. En halua tulla kotiin niin, että se on täällä hääräämässä. Tuo kun ei kysy lupaa, vaan esimerkiksi järjestelee kaapit, istuttelee pihalle kaikkea tms. ihan omin päin... :kieh: Eli sitä ei voi jättää vahtimatta kun se täällä onkäymässä. Mie haluan itse päättää missä miun pihallani kasvaa mitäkin ja miten tavarat kaapeissa on. Kun sille en viitsisi sitten kovin rumasti sanoakkaan kun käy muutenkin harvoin ja ei se sitä pahalla tarkoita, sillä nyt vaan on sitä virtaa enemmän kun pienessä kylässä...

Jos vaikka sitten lähtisi sinne kylille pyörimään, kuten ukkokulta käski.

-snowball & peikkoliini 37+1

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
mokka mä taas en usko mihinkään taikauskojuttuihin. Yhden lapsen menettäneenä mä en tosiaan suostu uskomaan että mikään "ostit vaatteita liian aikaisin", "nukuit väärällä kyljellä", "petasit sängyn" olis vaikuttanu siihen että vauva kuoli. :/ MUT TÄNÄÄN OLLAAN TÄYSAIKAISIA! HUH! MIHIN SE AIKA ON MENNY?! :D =) :heart: Nyt alkaa jo jännittämään!
Joo, minä en myöskään ole taikauskoinen pätkänvertaa. Anoppihan alkoi kirkua talvella, kun olin ostanut vaunut ennen vauvan syntymää, että se on huono enne... Ihan kuin lähtisin laitokselta ostelemaan vaunuja. :headwall:

Ja täällä samat viikot kuin ElinaMarialla - ihan uskomatonta! Loppuviikosta ryhdyn kyllä pesemään ikkunoita. B) Vaikka eihän niistä S:stä ehkä seksiä lukuunottamatta ole oikeasti mitään hyötyä synnytyksen edistämismielessä, mutta onpahan ainakin siistimpää.

Yli-innokkaista anopeista on kokemusta täälläkin. Oikein jo ahdistaa se höösäys ja sekoilu, mitä on luvassa. Tämä on heille eka lapsenlapsi, joten onhan se ymmärrettävää, mutta en silti kestä sitä. Onneksi täällä ei synnyttäneiden osastolle ole asiaa kuin isällä ja vauvan mahdollisilla sisaruksilla, joten sinne se ei pääse. Täytyy varmaan sitten tulla salaa kotiinkin, jotta saataisiin olla rauhassa. :saint: Eikä tuo anoppini ole mistään pahimmasta päästä, mutta on ihan kamala hössöttäjä ja aika kivasti on alkanut kaikenlaista vinkkiä ja neuvoa tippua tässä viime aikoina, että pää vaan räjähtää. Onneksi mies on minun kanssani samaa mieltä.

Jaaha. Nyt lähden kosmetologin hellittäväksi.

PilkkuPantteri & Jyvä 37+0 :D

Dodii Kotka kuulumisia !

Mein vaavi on oikein päin ollu kokoajan...!! :heart: Pää vaa on jo niin alhaalla ultraajan mukaa että ei oo lekuri ja neukkutäti tuntenu sitä tuolla.. :) Painoarvio oli nyt n.3kg ja pienikokoseks sano kätilö.. Jee!! :D Käyrillä oltii jonkuu aikaa ja kaikki oli ok! :)
Onneks kääntämiseltä säästyttiin!

tytsy+masukki 37+2

Tulipas nukuttua pitkasta aikaa hyvin. Kaksi kertaa kavin vessassa, siina kaikki. Edellisena yona kun herasin ihan ensimmaiseen oikeasti kipeaan supistukseen joka kesti viela niin kauan, etta luulin lahdon jo koittavan niin vahan pelkasin (ja toivoin...) etta jotain olisi tana yona tapahtunut. Mita viela. Ma kylla uskon noihin assiin ja ahkerointeihin; mulla on aina vilkkaan paivan jalkeen oisin supistuksia ja lepopaivien jalkeen ei. Eihan ne supparitkaan valttamatta mitaan aikaan saa, mutta kylla monella sitten taas saavat, toivottavasti kuulun siihen joukkoon.

Ma olen valikoivasti taikauskoinen. Tuollaiset isommat asiat kuin elama ja kuolema tuskin mun sangynpetauksistani riippuvat, mutta en uskalla pedata vauvan sankya viela kun mulla on kuitenkin niin huono tuuri etta jos petaan nyt niin vauva tulee vasta 4 viikon paasta. Jos jatan nyt kaikki valmistelut niin ehka se tulee jo tanaan, ihan piruuttaan :). Turvaistuimen saa mies kylla hakea autoon jo tanaan, vaikka samasta syysta en haluaisi. Kuitenkin aika todennakoista etta mennaan yhdessa sairalaan ja tullaan kaikki yhdessa pois eli ei ehdi kayda kotoa mitaan hakemassa; ei valttamatta kivaa lahtea tuonne varastolle sita istuinta kaivamaan vaikka keskella yota kun pitaisi keskittya oleelliseen...

Anopeista. Mulla ihana anoppi ja oikein mielellaan saa tulla vauvaa katsomaan. Mutta. Asuu niin kaukana, etta en tieda saako sita taalta haadettya yoksi omaan kotiinsa. Vaikka on kuinka mukava niin en tanne kaksioon kylla haluaisi ketaan tuohon olohuoneeseen tielle kun vauva muutaman paivan ikainen. Viela kun on tuo kuorsaava mies, mihin me vauvan kanssa mennaan evakkoon jos sohva on varattu? No ehka se ymmartaa. Tai ehka evakkotarvetta ei tule.

Siksakilla pelottavan kuuloisia paineita. Mullahan on ollut koko raskauden paineet korkeat (tai 'korkeat' jotain 130/80) jostain syysta ja siita jatkuvasti saanut kuulla palautetta. Uskon oikein vahvasti siihen, etta kun niista tarpeeksi kauan kuulee niin nousee paineet ihan pelkasta mittausajatuksestakin. Tottakai ihan selvaa, etta sulla on siella ihan oikeasti alkavan myrkytyksen oireita, mutta pointtina siis, etta saattaa hyvin olla etta se kotona olo auttaa vaikka ei fyysisesti saisikaan niin hyvin levata kuin sairaalassa. Ja siltahan se tuosta sun aamumittauksesta paatellen kuulostakin :).

Ma taalla lukenut ihan huuli pyoreana teidan kotiutumisvaatesuunnitelmia. Onhan siella viela vahan kylmempi kuin taalla, mutta onkohan mulla tuolle sitten ihan liian heppoiset vermeet suunnitteilla? Ajattelin laittaa bodyn, sukkiset ja puuvillahatun (ja puuvillatumput jos raapii) ja lisaksi ottaa tuon vauvapeiton. Jos sataa tai on muuten viielampi niin mummun neuloma villatakki ehka viela tuohon. Miettinyt tuota, kun yksi kerros pitaisi olla enemman kuin itsella ja itse tarkenen tuolla ihan farkuissa ja trikoopaidassa. Ja ei meillakaan tosiaan ole kuin puolisen tuntia autossa istumista, etta eihan se vauva ulkona ehdi oikein ollakaan (ja ne hetket kun on, on lampimassa sylissa).

Raivoamisesta. Taalla ei sita normaalia enempaa havaittavissa, mutta kamalan itkuherkka olen. Oikea raukka. Eilen aloin itkea, kun mies ilmoitti vievansa auton pesuun. Tuli vaan niin surullinen olo kun sehan on sitten poissa kokonaiset puoli tuntia... Mies kattoi pitkaan ja lupasi vieda auton pesuun vasta tanaan :).

Tunnin paasta pitaisi taas raahautua tuonne laakarille. Jo valmiiksi hirvittaa, kauankohan saan talla kerralla kayttaa laakarin arvokasta aikaa? 3 min? Jos nyt ei mitaan kummallista loydy, (lahinna pissasta kun ei ne mitaan muuta tarkista kuin sen ja sydanaanet ja tuohan liikkuu kuin vieteri etta luulen kylla etta sydankin lyo...) niin seuraava aika menee sitten varmaan vasta pari paivaa lasketun jalkeen kun aika kerran kahdessa viikossa. Kunpa jaisi viimeiseksi visiitiksi!

No juu, suihkuun voisi raahautua ja yrittaa tuon pissanaytteen ottaa. Joka kerta kamala missio kun putki on niin kapea ja maha on tiella niin en yhtaan nae mihin tahdata :D .

Maya ja poika 38+2

Suzyanne
siksakkiahienoa kun paineet sulla taas normaalit, eikä valkuaista pissassa. Minä kävin just neuvolassa mittauksessa, ja ihan normaali paine oli jo mullakin, eikä valkuaista. Turvotus vaan entistäkin pahempaa, mutta se kuulemma on normaalia tässä vaiheessa, eikä siis mun tapauksessa liity ainakaan raskausmyrkytykseen. Heh, normaalisti katson mitä laitan päälleni, sekä myös jalkoihini, ja esim. lenkkareissa menen ainoastaan lenkkipolulle. Kaupungille laitan aina jotkut kävelykengät pienellä korolla tms. Mutta nyt oli pakko laittaa lenkkarit, kun ei muut kertakaikkiaan mahtuneet. Eli nyt tämän loppuajan joudun vähän normaalista tyylistäni tinkimään. No, enköhän sen kestä. :whistle: :D

Valvottu yö takana... ei vaan saanut nukuttua, vessassa piti rampata, vanhemmat lapset möyri kainaloon jne...

Raivoamista ei ole täällä ilmassa, isäni sanoin olen lupsakka kuin lehmä :LOL:

Sokerit kummittelee, eilen olivat tosi alhaalla ja tuntui etteivät nouse edes suklaan voimalla. Nyt täytyykin taas lähteä syömään ja päikkäreille.

- Narttu ja masukit rv 36+ -

Suzyanne
Ehdinkin vielä tässä pikkupätkän kirjoittamaan, ennenkuin on mentävä taas asioille.

[/b]Taikauskoinen en ole yhtään, missään asiassa. Tai no, on mulla sellainen tapa että sylkäisen kolme kertaa olan yli jos näen mustan kissan menevän tien yli, mutta se on enemmänkin vain tapa, kuin että oikeasti uskoisin sen tuottavan huonoa onnea.

Uskooko teistä muuten moni
horoskooppeihin ja astrologiaan? Itse en mihinkään päivälehtien horoskooppeihin usko. Mutta ihan "oikeaan" astrologiaan, joka perustuu ihan astrologiseen karttaan, uskon. Ihan pelkän aurinkomerkin perusteella vältän tekemästä päätelmiä ihmisistä ainakaan liikaa, mutta jonkin verran ainakin omassa tuttavapiirissäni olen huomannut, että voi ainakin joitakin merkkejä vähän yleistää. Siksi pikkuisen myönnän toivoneeni ettei vaavista tulisi oinasta. Sorry nyt jos täällä on oinaita. :ashamed: No, oinaan aika umpeutui eilen, eli siitä tulee sitten härkä. B) Itse olen kaksonen ja mies leijona, aikamoisen tuli ja leimaus-tyyppejä molemmat, oinas olisi voinut olla aika haastava. =) Härkä on usein ainakin vähän rauhallisempi. Myönnän että olen vähän höyrähtänyt astrologiaan. :whistle:

No niin, nyt asioille, myöhemmin lisää.

Suzyanne 38+0 POKS!

Tervehdys.

Pinnakireelläkö ei kai... ei odottavaa äitiä voi mikään v*tuttaa... :LOL: :LOL: :LOL: En ole kirjoitellut muutamaan päivään juuri tuon takia kun on se pinna niin kireellä ettei kukaan uskalla edes kysyä multa enää mitään tai edes soittaa... pistävät viestiä. :whistle: :LOL: :LOL:

No miksi ottaa päähän... jotkut kyselevät joko jo joko jo?!?!?!? Raivostuttavaa! Onko mitään oloja et vois tulla. Juu koko viikonlopun olin jo lähdössä synnyttämään mutta supistuksia tuli vaan tunnin verran ja nekin 10-15 min välein ja lakkas kun menin maate. Siis joka vitun ilta sama juttu. Ja kun tuli maanantai kaikki olot ja supistukset lähtivät eikä mitään tapahdu mihinkään suuntaa ja jos joku mul tänään soittaa et joko olet synnyttämäs ni menen linjoja pitkin kitarisat ojolla ojentamaan et tommosia ei kysellä! :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh:

ANTEEKS vuodatus mut tää on niin raivostuttavaa. Ja pitäis viel jaksaa siivota ja tehä ruokaa. :D :LOL: :LOL: :LOL: Mä palkkaan koht jonku tekemään noi asiat... :LOL:

Huomenna pääsee onneks neuvolaan ni voi hiukan taas avautua. :whistle:

Jaksamista muille. ei tää niin helppoa ole. :hug:

Niisku-rouva &pp 36+6 :heart:

Vaikka eilen alkuillasta luin, niin huh huh kun oli tekstiä :D

Niinpä kaikille tasapuolisesta haleja raskausmyrkytysepäilyistä tai -oireista, sokereista ja muista vaivoista. Ja poksuista onnea, jos niitä oli :ashamed:

Taikauskoinen olen hieman, mutta silti aion sängyn petata yms. tehdä valmiiksi ennen syntymää. On sitten kivempi tulla kotiin. Muuten astrologiaan en ole perehtynyt ja en tiedä pitääkö jotkut jutut paikkaansa vai ei.

VAS-tapaaminen olisi ihan kiva, mutta mä en saa ainakaan noihin VAS:n käynteihin ympättyä samaan, joten tuleekohan luvattua liikoja jos lupaan tulla erikseen :ashamed: Saattaapi meinaan jäädä lähtemättäkin :ashamed:

Raivoamista täällä on ollut normaalia vähemmän :LOL: Paitsi eilen oltiin molemmat miehen kanssa aamusta kiukkuisia ja riitahan siitä tuli. Mutta se on onneksi sovittu jo aikaa sitten :D Alan nykyään aina itkemään kun on hiemankin paha mieli ja mies heltyy :D Pyytää aina anteeksi, vaikka väärässä olija olisin minä :whistle:

Joo-o..onneks en oo ainoa höyrypää ja niagaran vesiputous.. nyt oon puoli vuorokautta itkenyt vähän väliä sitä että minusta tuntuu ettei mies rakasta vauvaa... Ja toinen vakuuttaa että totta kai rakastaa.. :headwall: Tosin nukkumiset on olleet pitkään sitä sun tätä.. olen ihan väsynyt.
Ja suutun pienestäkin asiasta... tänä aamuna just varoitin esikoista että älä nyt ala turhasta jankuttaa että olen nukkunut tosi huonosti ja se olisi kuin heittäis bensaa liekkeihin. :ashamed: Tyttö ymmärsi oman parhaansa ja alkoikin vitsailee marisemisen sijaan.

Mutta ihana huomata etten ole yksin raivoamisen kanssa. :D

Aika äippäpolille tuli ja olis ens maanantaina... toivotaan että vekara säikähtäis ja kääntyis ennen sitä... ( sekin ärsyttää kun mukula on väärinpäin ) Ei oo edes sitä mahdollisuutta että olis neuvolassa erehtynyt kun tarkistettiin ultralla.. :headwall:

Kiva että toukotytsyn vaavi onkin oikeinpäin! :flower:

Ei muuta kun vauvoja kehiin täysaikaiset! ( puhaltaa suppareita ) :heart:

Therean & neiti 35+1

MayaXs täällä tosiaan on vielä tosi koleet kelit, hyvä jos +5 astetta on päivälläkään, saapahan nähä koska alkais ees vähän lämpenee. Toppahaalarissa taaperokin vielä ulkoilee kun on niin vilakkaa.

Hyvä, että Siksakkian paineet oli paremmat!

Ja hieno homma, että Toukotytsyn pikkuinen on oikein päin!

Mä en ole taikauskoinen kuin ehkä vähän joskus. Horoskooppeihin ja astrologiaan en usko, vaikka kyllä kieltämättä aikalailla tyypillinen oinasluonne taidan olla...

Raivoamista ja pinnankireyttä on ilmassa aika ajoin, saatan raivostua ihan tyhjästä, varsinkin silloin kun väsyttää.

Sais kohta kyllä alkaa jo tapahtumaan! Olis niin kiva saada vauva jo kainaloon. Tai no, saa nyt luvan pysyä vielä lauantaihin saakka masussa, mutta sen jälkeen tervetuloa ulos! Lauantaina meillä on miehen mummon hautajaiset, jonne on tärkeä päästä. Niin mä joskus talvella muistaakseni kerroinkin että miehen mummo sai maksasyöpädiagnoosin. Toivottiin kovasti että olis ehtiny vauvan näkemään, mutta ei nyt sitten ehtinyt. Mummo kuoli pääsiäissunnuntaina.

Ihan uskomatonta kyllä miten kaikki on vielä kasassa, eilen kattelin tota huhtikuisten pinoa ja siellähän oli ainakin kakskymmentä vauvaa syntyny ennen huhtikuuta. Taidetaan olla täsmällistä sakkia, kun kukaan ei tunnu ottavan varaslähtöä.

Villahousu & Sulo 36+5

Ainiin unohdin kertoa, että mä näin viime yönä unta, että synnytin pojan joka painoi 6,9kg! Mä olin ihan tavattoman harmissani siitä että se oli niin valtava, kun ei se tuntunu vastasyntyneeltä ollenkaan. Onneks mulla ei oo tapana nähdä enneunia :kieh: :D

Yhteistyössä