Mä pääsin jo aika lähelle synnytyssalia
En kuitenkaan niin mukavissa merkeissä
Verenpaine ollut edelleen koholla ja eilen valkuainen yhdellä plussa. Ohje oli että pitää viikonloppuna soitella vaikka olis pelkästään se alapaine yli 100. Paineet huiteli jo yli 150/100 niin illalla synnärille soitin ja käskivät tulla sinne. Sydänäänikäyrää ajettiin joka oli ok. Mutta paineen ja valkuaisen takia jouduin jäämään seurantaan.
Kohdunsuun tilanne ei ollut mihinkään sen enempää lri-nla käynnistä kypsynyt joten käynnistys ei tule vielä kysymykseen. Vauvan painoarvio eilen rv 37+2 oli 2,9kg ja vastasi rv 35+6. HUH mikä helpotus, mä kun olen masuni koon ja sf-mitan takia pelännyt että olis tosi iso vauva. Tietty arvio on vaan arvio mutta samaa luokkaa maha oli esikoisestakin, joka syntyi 41+0 ja painoi vain 2880g.
Verikokeissa oli kaksi juttua (joku maksajuttu ja toista en muista) koholla, molemmat siis raskausmyrkytykseen liittyviä juttuja.
Pääsin kuitenkin onneksi tänään kotiin, mutta määräys oli että lepoa lepoa lepoa, ja siltikin saatan joutua sinne takaisin makaamaan jos oireet ei parane.
Kaikki osaa varmaan hyvin kuvitella millaista se lepo on 1v9kk ikäisen vauhtiveikon kanssa :xmas:
Mutta viime yö oli kyllä ikäväntäyteinen! Oltiin nimittäin ensimmäistä kertaa ikinä erossa toisistamme pojan kanssa. Minusta tuli kertaheitolla valmis synnyttämään, ei ole yhtään kivaa siellä sairaalassa joutua makaamaan. Ja vielä kun tuo hoito-asiakin on aika vaikeasti järjestettävissä, miehellä 2-vuorotyö jne...
Pakkasin vauvallekin jo kassiin valmiiksi vaatteet, pesin turvakaukalon pehmusteet että ei olis enää mitään muuta kuin käydä kaupasta pari tuttia, korviketta ja muita pikkujuttuja. Itsellekin sairaalakassi suurinpiirtein lähtövalmiudessa jos taas sinne joutuu jäämään.
Mutta nyt sitten seurataan tilannetta, huomenna labraan, torstaina neuvolaan ja maanantaina äitipolille. Jos ei kuulu mitään niin olen sitten varmaan joutunut uudelleen sairaalaan...
Tsemppiä kaikille viime metreille :heart:
Siksakkia & KultaPieni 37+3