TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3



Pika pikaa kuulumiset neuvolalääkäristä...

Vauva eilen mylläs ja koko päivän supisteli. Tänään ultralla todettiin hänen olevan kiltisti rt.

Sykkeet 130 :heart:

Paino vajaa 2,9kg

Ja paikat sormelle auki mut kaulaa jäljellä se 3 cm :eek:

Nyt supistelee taas mukavasti mut lääkäri sano et antaa tulla vaan jos on tullakseen...

Nyt lepäilemään. :D
 
Heipat!

Lääkärineuvolakuulumiset täältäkin =)

Kohdunsuu vähän pehmennyt ja ulkosuu sormelle auki, kanavaa jäljellä pari senttiä, eli ei mitään suurempia muutoksia.

Ultralla painoarvio himpun vajaa 2,5kg, sen mukaan ei olis ihan nelikiloista vauvaa tulossa (edelliset olleet siinä main), lääkäri oli sitä mieltä että veljessarjan pienin vauva tulee, ellei nyt sitten mee tuhottomasti yli. No nää nyt on tietty vaan arvioita enkä niihin nyt oikeen täysillä luota. Vauva on raivotarjonnassa, mutta killuu kovin korkeella (sama juttu ollu joka raskaudessa, vasta synnytyksessä vauvat laskeutuneet).

Pissa oli puhdas
Painoa tullut viime viikosta kilo (kiitos mämmin ja pääsiäismunien) nyt oon taas takas lähtöpainossa, kun tossa olin joku aika sitten pari kiloa alle.
RR 130/88

Eli kaikki kunnossa ja ens viikolla taas neuvolaan :) Ihan kiva että näitä käyntejä on joka viikko niin menee aika jotenkin nopsemmin kun on mitä odottaa.

Nyt tuli vaan omaa napaa, mutta :hug: ja jaksuja kaikille =)

villahousu & Sulo 35+5
 
Kiitos onnitteluista ! :flower:

Aamuyöstä heräsin niin kovaan supisteluun että luulin vähintään vatsani halkeavan! Ei oo kyllä tähän mennessä supparit tehneet lainkaan kipeää mutta nyt sitten näemmä senkin edestä. Kaksi tuntia tuskailin niiden kanssa, kuuden aikaan sitten onneksi helpotti ja sain taas unen päästä kiinni. Heräilin tosin sitten loppuaamun ihan paniikissa kuulostelemaan että loppuiko ne oikeasti vai hyökkäävätkö taas. :/

Pääsiäinen on tuonut minunkin luokseni vimeinkin kaikki mahdolliset alapään kivut ja armottomat vihlonnat. Nouseminen ja käveleminen on niiiiin kipeää ettei tiedä itkeä vai nauraa... Huokaus. Ja minä kun niin olen kehunut kuinka helpolla sitä on päässyt :D

Mieli tekisi lähteä kävelemään mutta näiltä kivuilta ei pysty eikä uskalla. Onneksi nikunaku lupaili kauppa- ja kirpputorikuljetusta =)

Palaan sohvalle, tässä säkkituolissakin vaan vihloo ilosesti :(


:hug: siis kaikille kärvistelijöille!


Raihnainen Jasmin ja aarre 37+3 :heart:
 
Hip Hei, pitkästä aikaa taas kirjoittelen täältä muuttolaatikoiden keskeltä :wave:
Enää 9 yötä niin päästään muuttamaan :)

Tänään oli lääkärineuvola, kaikki hyvin.

Paino -200g/vko, tähän mennessä tullut noin 4kg
Hb 120
Pissa puhdas
RR 120/75
Syke 140
Liikkeet ++
Sf-mitta 32cm
Tarjonta RT
Tilanne kohdunsuulla pehmeä, kiinni ja 2cm kaulaa jäljellä

Tuo meidän terveykeskuslääkäri, joka nämä tarkastukset hoitaa totesi, ettei kovin paljon tiedä näistä raskausajan jutuista. Mutta sen mä huomasin kyllä jo itsekin, etsi kauan sydänääniä, ja mietiskeli, että mitenköhän päin se vauva masussa on. Pyysi sitten toisen lääkärin avuksi, vaikka sanoin itsekin siinä, että hikka tuntuu ihan alhaalla ja potkut ylhäällä. Ei sitten osannut yhtään sanoa, että minkäkokoinen vauva on tulossa.
Mietinkin, että voiko sf-mitan perusteella yhtään arvioida vauvan kokoa, vaiko ei??
Vähän jänskättää.

Nyt täytyy lähteä hauvan kanssa ulkoilemaan. Kirjoittelen myöhemmin lisää.
Hyviä vointeja kaikille :flower:

Kaptah :wave: Laitan sulle mun yhteystiedot yksityisviestillä, olis kiva järkätä vauvatreffit, kunhan vauvat on syntyneet. Tai mistäs sitä tietää, vaikka me oltais samaan aikaan Haikaranpesässä :)

Alex & Baby 36+3
 
kuulumisia täältäkin..

Ensin on pakko antaa Kelalle kiitoksia. Laittoivat tänään sähköpostia ja kysyivät, että voiko äippäpakkauksen nyt lähettää, kun olin toivonut toimitusta huhtikuussa. Tällä viikolla olikin tarkoitus mennä kyselemään laatikon perään, mutta eipä sit tarvinnutkaan. Jee, mäkin pääsen sit ihan kohta ihailemaan niitä vaatteita.

Jasmin84:
samassa veneessä ollaan. Viime viikon keskiviikkoon asti olin säästynyt melkein kaikelta kivulta ja krempalta, mutta sitten se vihlonta alkoikin. Vasen pakara on niiiin kipeä. Säteilee kipua jalkaan ja alaselkään. Kävely on sellaista ankkamaista taaperrusta ja nouseminen on niiiiiin tuskaa. Neukkatäti ei tänään paljoa toivoa paremmasta antanut. Panadolia naamaan ja kuumaa kauratyynyä käski kokeilemaan. Ei myös suositellut kovin liikuntaa. Normaali liikkuminen riittää, mutta lenkit kuulemma kannattaa jättää. Koko pääsiäisen yritin liikkua, kun luin jostain, että liikunnan pitäisi auttaa, mutta mielestäni se kyllä vaan pahensi kipua.

Tänään kävin shoppaamassa vaipat, rintakumit ym. pikku sälän. Nyt ois kaikki melkein valmiina. Vaatteet pitäisi vielä pestä, mutta odotan sitä äippäpakkausta, niin saan sit pestyä kaikki kerralla. Lakanoita sain ison kasan äidiltä. Ovat peräisin omalta vauva-ajaltani. Lisäksi sain sellaisen marimekon t-paidan ja alushousut sekä finnwearin ruskeapalloisen bodyn, joita olen itse aikoinaan käyttänyt. Ne onkin sitten ihan sitä aitoa retroa. Täytyy ainakin kerran pukea ne vaaville.

Alexandralla ollut pätevä lääkäri...

Villahousu:
VIikoittaiset neuvolakäynnit taitaa olla mun viikon kohokohta... päivät on aika pitkiä, varsinkin nyt kun tuo liikkuminen on vähän rajoittunutta.

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
Synttäri onnittelut Jasmin :flower: :heart:
Sairaala kassia ei ole viellä pakattu. Kun se reppu minkä olen meinannut ottaa, sille on viellä muuta käyttöä.
kaikki muu tarvike on paitsi amme täytyy mennä ostamaan. Vaunut ovat liikkessä, mutta säilyttävät ne siellä siksi kunnes niitä tarvitaan. Ei viitsi hakea nyt kun se liike on sitten kotimatkan varrella kun kotiudutaan laitokselta. B) No ehkä ne voi silti hakea aikaisemmin.
(.) Tänään käytiin tutustumassa KOKSin synnytys saliin ja lapsivuode osastoon. No synnytys salihan oli ihan samallainen kun esim. nelosen sairaala ohjelmassa.
Minusta on kiva että lapsivuode osastolla on vain yhden ja kahden hengen huoneita ja vain yksi 3 hegen huone. Itse kun en välttämättä halua mihinkään "kasarmimajoitukseen". :LOL:

Tytti ja Papu 33+2
 
Suzyanne
Jasminille onnea synttärien johdosta!

Lähikontaktia miehen kanssa ei ole täällä otettu noin kolmeen kuukauteen, mutta ihan yksissä tuumin päätettiin pitää taukoa, kun miestä minun ahkerien supistelujeni ja kipujeni takia mietityttää olisko siitä mahdollisesti haittaa, ja itselläni seksuaalisuus on ihan totaalisen unessa ollut oikeastaan koko raskausajan. :whistle: Mutta onneksi tuo asia ei kumpaakaan häiritse, hellyyttä osoitamme kyllä muuten ihan päivittäin.

Kipuja on edelleen ollut öisin, ja lähes joka yö ne ainakin kertaalleen herättävät. Öiset kivut eivät edelleenkään selvästi ole supistuksia, vaan pääosin alaselässä ilmenevää kramppimaista jomotusta. Panadol siihen aina auttaa niin että voi jatkaa unia.

Supistellut on sitten päivisin, pääosin kivuttomasti, mutta tänään tuli taas pitkästä aikaa noin tunnin ajan kivuliaita supistuksia 2-3 minuutin välein. Vähän jo mietin äippäpolille soittoa, mutta sitten ne menivät ohi. Huomennahan meidän Vili Vilperi onkin virallisesti täysiaikainen, ja painaakin jo käsittääkseni kolmisen kiloa, niin ei haittaa vaikka jo pikkuhiljaa alkaisikin enemmän supistella. B) Kipuja ja supisteluja täällä näyttää olevan jo tosi monella muullakin. No, onneksi ei ole enää montaa viikkoa kellään, niin saamme nyytit syliimme, ja kolotukset helpottavat.
=)

Alexandra-85 teillä ei ilmeisesti ole erikseen äitiysneuvolaa/-lääkäriä? Aika ihmeellisen asiantuntematon kyllä lääkärisi oli.. :eek:

Suzyanne ja Vili Vilperi 36+6

 
Alexandra Mulla on meidän neuvolalääkäristä samanlainen mielikuva, ei oikein osaa sanoa mistään mitään :/ Kun meilläkin neuvolalääkäri tekee synnytystapa-arvion. Mutta kun menen tuonne VAS:n synnyttämään, niin ne ottavat sinne ainakin ensisynnyttäjät vielä arvioon omalle lääkärille. Se rauhoittaa mieltä =)

Onnea neuvolakuulumisista :heart:

Täällä on niin harvoin viime aikoina peittoja heiluteltu, että ei oikein tiedä supisteluista seksin jälkeen :| Mulla on paikat niin kipeät ollut, mutta eipä tuo miehen selkäkään anna kovin paljon periksi. Muutaman kerran ollaan kokeiltu ja aika pikaisia sessioita ollut :/ Pitkät välit tekee tehtävänsä. :heart:

Me käytiin tänään hakemassa vaunut kotiin =) Katseltiin samalla hoitopöytää ja pinniksen reunapehmusteita. Hoitopöytää täytyy kotona vähän mittailla, kun yritetään saada se mahdutettua tuonne kodinhoitohuoneeseen. Ja reunapehmustetta en saanut päätettyä mikä olisi kivoin :headwall:
 
Meiltä ihan suoraan kiellettiin seksi toistaiseks kun lääkäri sanoi että sperma kypsyttää kohdunsuuta. Varmasti kyllä sallituilla viikoilla sitten otetaan kaikki ässät käyttöön, ei epäilystäkään. :p

PilkkuPantteri Mulla on loppuraskauden himoina vichy ja appelsiinit. :heart:

Tytti Totta ei toi kasarmimajoitus innosta pätkääkään! :p Muutenkin olen ihan hirveen herkkäuninen, tuskaa siitä tulee jos ei yksin huoneeseen pääse.. :(

(.) Joo, tänään ekan kerran ihan totaalisesti särki jalkoja! |O Turposivat synnäritutustumisen aikana. Seisoskelu siellä paikallaan kaikissa niissä eri huoneissa oli ihan tuskaa. :ashamed: Onneks ne kaikki huoneet missä käytiin oli mulle jo ennestään tuttuja, synnytyssalia lukuunottamatta, kun en tosiaan oikeen pystynyt keskittymään.

:whistle: Eipä mua tuo suppareiden prikanyl estopiikki näköjään estä supistelemasta. Sen ihmeellisen kivun se vei kyllä pois, mutta napakoita suppareita tulee vaan. Eilen yritin niiden aikavälejä hahmottaa mutta ei siitä mitään tullut. :headwall:

Musta olis kiva tietää paljon tää ipana tällä hetkellä painaa. Maha ei mikään jätti sinänsä ole, mutta kyllä sen kanssa on hankalaa. |O En kertakaikkiaan taivu enää mihinkään ja tuntuu ettei mikään istuma-asento ole hyvä! Vessassa on inhottavaa käydä kun usein pöntöltä nouseminenkin aiheuttaa supparin. :eek: Kaikenlisäks ipanalla on ihan ronskisti voimaa ja jatkuvasti työntää jalkaa mahan sivua vasten, joskus niinkin hanakasti että ihan inhottaa. :ashamed:

Jos joku tietää millä viikoilla on synnytystapa-arvio niin kertokaa toki. :wave:

kissinminttu & pipana 34+5
 
Tosiaan meillä on neuvola terveyskeskuksen yhteydessä. Neuvolan terveydenhoitajat on kyllä erikseen, ja mun mielestä ne on oikeasti päteviä. Mutta raskauden aikaiset lääkärintarkastukset hoitaa oma lääkäri, joka on siis ihan yleislääkäri. Mä siis jäin nyt sitten ihan ilman minkäänlaista synnytystapa-arviota, vaikka ensisynnyttäjä olenkin. Mites te muut pääkaupunkiseudulla asuvat ensisynnyttäjät, onko teille tehty/tulossa synnytystapa-arvio?
Murrr... nyt kyllä hitsittää tuo lääkärikäynti. Sitäpaitsi mulla on paikat ihan kipeenä, ton lääkärin tekemän gynekologisen tutkimuksen jäljiltä :'( No onneksi ei tartte enää mennä tolle lääkärille. Siellä minne muutetaan, on avattu just vasta äitiys-ja lastenneuvola. Toivotaan, että siellä on paremmat tohtorit :)

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta listan siitä mitä tarttee mukaan olen kyllä tehnyt.

Ja vielä pitäisi käydä ostamassa kaikkea pientä tarpeellista, ja amme tietenkin. Mietittiin, että hankittais sellanen kohtuamme. Onkos kellään kokemusta sellasesta? Turvakaukalokin taidettiin tilata vähän liian myöhään, se on vasta matkalla meille, tulee ilmeisesti vasta kahden viikon päästä.Toivotaan, että ehtii ennen vauvaa.

Nyt tarttis taas tehdä jotain :)


 
neuvolalääkäristä... meillä vaihtui mun mielestä ihan mukava lääkäri toiseen ja se uusi tuntui just sellaiselta, että se on hädissään vaan repästy siihen hommaan, kun ei muutakaan löytynyt. :xmas: Viime lääkärineuvolassa oli mulla ekan kerran, ja se ei edes osannut sanoa mikä tilanne on kohdunsuulla. :snotty: Jos se sama lääkäri on nyt taas, kun ens viikon neuvolassa varataan viikon-kahden päähän uusi lääkäriaika, niin ei kovin vakuuta mua... Oikeestihan olis tosi kiva tietää missä mennään ja mitä/ onko mitään nää supparit ja jomotukset saaneet kohdunsuulla aikaan... Syvästi ihmettelen, jos ihan mitäänaikaansaamattomia on olleet.

Ketkäs täällä olikaan jo limatulppaa bongailleet?

Hurjasti alkaa viikkoja oleen monella kasassa. Kohta alkaa vauvoja tupsahteleen! :heart: :D

stk ja minivitonen 34+0 :heart:
 
Mulle on tehty synnytystapa-arvio aina rv 36 jälkeen. Nytkin on rv 36+4 mutta ei se ole koskaan ollut se lopullinen arvio aina saanut uuden ajan. Lähinnä nyt ärsyttääkin jos vauva on iso niinku on tähän asti ollut ja olen dieetannut piikittänyt ja jos ne vaan antaa vauvan kasvaa kasvamistaan niin en kyllä enää ymmärrä mitä virkaa koko raskausdiabetesdieetillä on? Itseasiassa mulla on myös ens viikolla sisätautilääkärikin. Mä en sieltä lekurilta pois lähde ennenkuin olen saanut tarkat selvitykset mm.siihen onko yli 4kg vauvan kohdalla sama tulos kuin esikoiselta kaikkine hengityshäiriöineen. Joka kerta eri lekuri koskaan tiedä kenenkään aivoituksia.

Limatulpasta; mulla on tullut jo toista kuukautta ties minkänäköistä limaa kirkasta sitkeetä kellertävää ruskeeta ja vaaleanpunaista. Ainakin netistä olen lukenut lekurien kommentteja että vaikka minkälaista limaa voi tulla.

Täällä kans supistelee taas vaihteeksi ja menkkajuilintaa sekä iskiastyyppistä hermokipua pakarassa ja takareidessä. Näinhän se menee... :D
 
Onnittelut synttärisankareille.

Alexandra: Me ostettiin ihan tavallinen punkka. Kohtuamme ilm paljon pienempi. Sitten me saatiin vielä teline tuohon tavalliseen punkkaan miehen kaverilta.

Peitot: On heilunut vain ulkona tuulessa. Moneen kuukauteen ei mitään. Hääyökin vielä pitämättä :eek: Paremmalla aikaa sitten. Hellyyttä muuten.

Tänään olin kaverin kans kaupassa ja olo alkaa olla kuin vanhalla muorilla. Jouduin jalan nostamaan kädellä autoon ku en saanut muuten nostettua :whistle: Miehelle ehdottelin jo rakastelua jos saatais vaikka lähteä sairaalaan ;) Raukkaa alkanut jännittää lujaa synnytys, että saa nähdä kumpiko salissa huutaa lujempaa.

Vauvat liikkuu kyllä kovempaa ku yleensä. Synnytystapa-arvio ens viikolla eli silloin rv36. aitä ei tehtäisi muuten, mutta b:n perätilan vuoksi tehdään.

K&S 34+6 huomenna 35 :heart: :heart:
 
alhambra kyseli tuosta läheisyys puolesta. Vasta viikko sitten alkoi supistaa heti touhujen jälkeen. Nyt sanoinkin miehelle, että pidetään pieni tauko, ettei vauva ainakaan sen takia innostuisi tulemaan liian aikaisin. Mutta kun torstaina tulee 37 viikkoa täyteen, niin sitten en kyllä edes mieheltä kysele, sitten toimitaan!! :D Edellinen synnytys alkoi kun läheisyyttä oli ollut kahtena edellisenä iltana, vielä taisin oikein jalkoja pidellä ylhäällä, että alkaisi tulla toimintaa... :LOL: (vaikka eihän se vauva tule, kun sitten kun on siihen valmis)

Kassi on täällä ollut jo jonkin aikaa valmiina. Jos synnytys alkaa taas vesien menolla, niin ei sitten kiinnosta pyyhe jalkovälissä juosta ympäri taloa. Ja ainakin itse olen siinä vaiheessa niin täpinöissäni, että en varmasti tajuaisi pakata mitään tarpeellista.

Limatulpan näkemisestä olen vain haaveillut. En bongannut esikoiseltakaan, joten en tiedä että miten tällä kertaa...

Kaikki on pienokaiselle valmiina, puttuu enää vain se vaavi! =)

Kissinminttu.
Esikoiselta kävin syn.tapa/paino arvio ultrassa tasan rv 37 ja samoin menen ylihuomenna tasan 37... Eli täällä aikanakin käydään aika tarkalleen sillon.

PilkkuPantteri
Täällä kärsitään ihan huimasta suklaan himosta! On jokunen muna tullut nautittua.. :p vaikka ei olisi ehkä saanut. Toinen on appelsiini ja ananasmehu, nam!

Ai niin. Jasminille täältäkin myöhäiset synttäri onnittelut! :flower:

(.) Täälläkin kävely kuin ankka emolla! Yöt ihan ihan kauheita. Jos nukkuu selällään, niin selkä halkeaa, ja kylellään nukkumiseen pikku kaverilla on oma vahva mielipiteensä! Sängystä on NIIN kipeää nousta ylös, tuntuu, että koko jalkoväli repeää!! Tuntuu vahvasti siltä, että nuppunen ei ole vieläkään kiinnittynyt... Ja nyt sitten viimein alkoi sama unettomuus kun esikoiseltakin aikoinaan. Kun herään yöllä vessaan, en saa enää unta. Ei nukuta yhtään. Olen jotenkin niin "valmiustilassa", että joko lähdetään. Kyllä sitten päivällä väsyttää. Supistuksia ei ole juurikaan tullut, mutta nyt parina päivänä on tullut muutama KIPEÄ!! Toissa iltanakin piti komentaa mies hieromaan alaselkää kesken supistuksen, kun samalla itse makasin puoliksi pöydällä ja keinuttelin itseäni. Onneksi moisia supistuksia on ollut vain yksi. Menkka jomotusta on tosin ollut jo useampi viikko...

Tuplakärreistä piti vielä kysellä. Onko kuka ajatellut hankkia/jo hankkinut jonkinlaiset kaksosten rattaat, jos lapsille tulee pieni ikäero? Ja tietysti myös kaksosia odottavat. Aluksi ajateltiin, että ei hankita mutta nyt on alkanut mieli muuttua, kun tuota ikäeroakin tulee vain 1v2kk.. Tai jos joku omistaa jonkinlaisen tuplamenopelin, niin kokemuksia ottaisin mielellään vastaan. Kun en oikein tiedä, että millaiset sitä hankkisi...

Tulipa taas sepustusta... :whistle:
Nyt toivotan kaikille oikein hyvää ja kivutonta yötä!! :wave:

nasu ja nipsu 36+5
 
nasu: Meillä noi rattaat on brion double way, erikseen säädettävät selkänojat. Kasaus erittäin jäykkä, olivat vähän käytetyt ku ostettiin.

Mä kävin tallilla rapsuttamas karvakorvia. Pienes liikkees ollu koko päivän, mutta piikki vaikuttaa ettei varmasti supistele :eek:

Ehkä tämä tästä..
 
Taas jäänyt mulla vähän väliin tänne kirjoittelut :snotty:

tytti ja kissinminttu lisäilin teidät vihdoin meseen :wave:

Täällähän alkaa olla jokaisella h-hetki lähellä,mä tuun sitten hännänheikkinä perässä :wave:
Parin viikon päästä olisi se ultra,niin näkee miten iso Paprica jo on :heart:

Eilen tuli käytyä myös neuvolassa:

Paino + n.840 g/vko
RR 120/77
U-Prot. -
U-Gluk. -
B-Hb 129 rautaa ei tarvitse ottaa enää
Kohdunpohjan korkeus 33cm
Tarjonta rt
syke: 130 about

Ja kotiin sain ton verensokerimittarin,eihän se loppujen lopuksi niin paha juttu olekaan,mitä ensin luulin
Aamuarvon mittäsin juuri,5,6 (sallittu raja 5,5 ) mutta oliskohan iltapalalla mitään vaikutusta asiaan
Tänään pitää diabeteshoitajalta terkkulasta hakea lisää noita liuskoja, ton vehkeenhän mä saan pitää omanani,ihan jees juttu niin raskauden jälkeenkin silloin tällöin mittailen sokereita.
Nyt mun pitää siis tiiviisti mittailla kahden viikon ajan noita sokereita ja jos ne pysyy normirajoissa lukuunottamatta tota äskeistä arvoa,niin sen jälkeen mun ei tarvitse niitä mittailla kuin muutamana päivänä viikossa.


Myöhemmin lisää,aamuja kaikille :wave:

BV ja P 33+3
 
Huomenia,

Minäkin laiska usein kirjoittelemaan :ashamed:

Täällähän kaikilla näyttää olevan samanlaisia vaivoja ja oireita.. synnytys lähestyy ja kohta alkaa ensimmäiset toukokuiset syntymään :D :heart:
Meillä tänään synnäriin tutustuminen..mies ekakertalainen niin sillä livulla päästiin. :p
Rupeaa varmaan jännittämään kun näkee synnytyssalin.. :|

Olotila täällä myös kuin norsulla..mieli tekis touhuta vaikka mitä ja kroppa sanoo ei.. :eek:
Mulla on alkanu puutua kädet..nukkuessa kun ei oo kuin ne kaksi asentoa..oikea tai vasen kylki :kieh: Kädet puutuu myös jos ne vähänkin on koholla ylöspäin :eek: lääkäri totesi että on ihan normaalia. Nilkat on turvonut lisää..varsinkin jos istun paljon. Ei palaudu edes aamuksi.
Piti oikein ottaa kuva minun nakkivarpaistani.. :D Sais jo kohta syntyä..
Meilläkin tämä peittojen heiluttelu on kyllä vähentynyt loppuraskaudessa..asennotkin on vähissä :D Toissapäivänä vietettiin viimeksi tätä intiimiä hetkeä..ja kyllä se menee välillä sellaseksi ähinäksi ja puhinaksi. :LOL: Onneksi nämä pitemmät tauot tekee tehtävänsä ja miehellä ei siinä kauaa mene :LOL:

Sairaalakassi on pakattu täälläkin vauvaa varten jo..omat tavarat vielä puuttuu. Mitkähän housut sitä ottaisi mukaan..mitkä mahtuisi :eek: Mulla melkein joka synnytyksessä tullut lapsivesi matkalla sairaalaan..siis oikein kunnolla. Eli kotiintuloa varten täytyy olla pikkuhousuista lähtien vaatetta.

Näin viime yönä unta että vauva nukkui pinnasängyssä illasta yhdeksästä seuraavaan päivään kahteentoista :eek: :D Ja kun menin hakemaan sitä..sen jalat roikku pinnojen välistä ja se puhui mulle täysin kuten aikuiset..sanoi että tämä sänky on mulle liian suuri..olen möyrinyt tämän päästä päähän:LOL: Sitten sillä oli kakat housuissa ja menin niitä vaihtamaan..omituisia unia :D :D

Aurora ja toukka 34+6
 
BV On tietty iltapalalla ja dieettamisella merkitystä arvoihin sehän se juju on :p itse mittattu n10h paasto riittää eikä ilta ja aamupalan väli saakaan olla liian suuri.

Tää lähtee nyt taas rd tutkimukseen kuinkahan mones keikka tää on kättärille ? Itsellä alkaa nyt paastot jo 4:lla huomattava parannut siitä 6:sta *tuuletus* toivottavasti tää on vaikuttanut vauvan painoon.....onhaaaaaaan ja oma paino ei ole noussut gramman grammaa vitsit mä oon ylpee itsestäni heh :D
 
Nara Hyvä, että arvot on olleet paremmat :heart: Ja tosiaan ylpeä saat olla tuosta omasta painostasi :heart:

Aurora Täällä nähdään kanssa ihme unia. Ei ne kaikki liity vauvoihin ja unien joukossa on ihan ihme ihmisiä, joista en ole ennen unia nähnyt :eek:
 
Huomenta

Peitoista... eiliseen asti ihan kiitettävästi, mutta kun mies kuuli että paikat ovat alkaneet kypsymään niin nyt tuli stoppi siihenkin touhuun :LOL: :LOL: :kieh:

Syy... hänellä on tämä viikko kuulemma niin kiireistä että jos sitten vasta viikonloppuna ettei vaan ala syntymään :LOL: :LOL: :LOL: mies.... :whistle:

Nukkumisesta siitä ei tule enää mitään... vauva rt onneksi mutta jo niin alhaalla että 1. nukkuminen/makaaminen ei onnistu missään asennossa ilman kipua :kieh:
2. vessassa saa ravata tunnin välein. :D

Tänään poksuu viikotkin 36+0 jos mentäis alkuperäisen LA mukaan mulla olis tänään 37+1

Ajateltiin miehen kanssa illalla tehdä kipsimasun. Esikoisesta myös tehtiin. Viikkoja oli silloin 37-38 mutta ei me voida odottaa noihin viikkoihin asti jos se kuitenkin rupee syntymään jää masu tekemättä ;)
 
Huomenet täältäkin =)

Mulla oli herätessä pieni hätä tulevasta synnytyksestä. Liekö tarttunut anopilta ja mieheltä :LOL:

Aurora: Pitää varmaan kans koittaa tutustumista seuraavaan käyntiin, mies eka kertalainen. Synnytyssalikin on kerta uusi. Enpä siellä itsekään ole ollut :whistle:

Eilen kauppareissulla ostin hammasharjan jonka saa sitten sairaalas heittää roskiin. Suosittelen löysiä housuja kotiutumiseen =)

Kävin illalla kaverin luona kylässä, sanoi, että jos mies on kaukana silloin ku mulle tulee lähtö hän on valmiina mua viemään =) Oli kiva kuulla, että apua lähellä.

Kuvaa poksujen kunniaksi
http://pikkukuvaaja.kuvat.fi/kuvat/masu/kuvauksia3+016.jpg

rv 35 K&S :heart: :heart:
 
Eilen illalla supisteli taas jonkun verran. Tänään ollut onneksi rauhallista. Ei tullut suppareita edes imuroinnista. Kyllä tässä tulee todella piinaavat viikot, jos vähän väliä saa olla varpaillaan suppareiden ja kipujen takia... Ja sitten jos vauva syntyykin vasta joskus kesäkuun puolella... No, ei auta kuin kärvistellä sitten. :xmas: Jos nyt kuitenkin parisen viikkoa vielä pysyy masussa, sitten vois antaa luvan supisteluille. :D

Aistinko mä jotenkin jännittynyttä tunnelmaa täällä pinossa... :D Monella täysaikaisuus-viikot jo saavutettuna... :D :heart:

stk ja minivitonen 34+1 :heart: :heart:
 
Huomenta päivää!

Eemelin äidin masu on kyllä jo kunnioitusta herättävä :heart:

Täälläkin ollu melko hiljasta tuolla makuuhuoneen puolella... Viime perjantaina oli taas vilskettä ja oli kyl mukavaa pitkästä aikaa :) Ei oo tullu suppareita sen jälkeen. On niin paljon ohjelmaa elämässä molemmilla, ettei meinaa jaksaa petipuuhia. Sit kun illalla ois aikaa, niin ollaankin molemmat jo väsyneitä :| Noh, ei se onneks kumpaakaan haittaa.

Mäkin olen miettiny tuota kohtuammetta. Sitä hypistelinkin yhdessä liikkeessä, mutta vielä mietitään. Saattaa olla, että ostetaan vaan ihan tavallinen ja jos siihen vaikka jalustankin hommaa. Kyl se kohtuammekin vissiin vuoden ikäselle asti menee.

Tuplarattaista, kun näin semmosenkin viritelmän, että siinä ihan tavan vaunujen päällä oli sellanen irtoistuin. Siis oli kyllä ihan tukevan näkönen ja näin, mutta irto. Mut enhän mie mittään tiijjä näistä ku meille vasta esikoinen tulossa ja ihan yks kappale B) Pitäs hänenkin vaunuihin yks rengas saada, kun on yksi rikki.. Pitää siskoa pyytää tuomaan tampereelta, kun se tietää millanen pitää olla ja mistä saa.

Eikös se kipsimasu ole, että valetaan kipsi masusta muistoksi?

Mua meinaa tuo paino vähän huolettaa, kun ei oo oma paino noussu muutamaan viikkoon (yhteensä tullu 6 kg) ja oon tämmönen pikkunen muutenki :/ Mutta kyllä kai tuo masu on kuitenki kasvanu, se kai se tärkeintä on. Ja ainakin kaveri myllää siellä viimestä päivää, joten turhaan varmaan huolehdin.

Eilen käytiin mekin tutustumassa synnytysosastoon. Aika kalvosulkeiset oli, mutta ihan kiva kuitenki käydä. Nyt pitäis vielä yrittää miettiä jotain toiveita.. Ois kiva saada mies yöks sinne, mutta ne sano, ettei perhehuoneita varsinaisesti ole nii en sit tiiä onko mahdollista.

Synnytystapa-arvio meillä on viikoilla 36+5. Tai otaksun että se on se. Kun ei se terkka sanonu muuta, kun että sillon on aika varatuna äitipolille.

Eilen imuroinnin jälkeen oli niiiiiin voipunut olo että. Ei jaksanu mitään enää. Ja illalla oli jotain kipuilua alapäässä. En tiiä oliko kivulias supistus vai jotain muuta. Aikalailla ihan tuonne häpyhuulille ja siitä vähän ylöspäin sattu. Juili sillai ikävästi ja meni sit ohi. Mies oli jo ihan huolissaan, että nytkö sitä lähetään, mutta ei tainnu tämä kipu olla mitään niihin oikeisiin suppareihin verrattuna. Ihana ku huolehtii :heart:

Tässä taitaa olla jo aika pitkä litania juttuja. Jos sitä vielä kuvan laittaa poksumisen kunniaksi ja sitten kuittaan.



ja pistänpä vielä edestä. epäsymmetrinen masu.



Ansku 34+0 poks :)
 

Yhteistyössä