TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Niin siis mähän soitin sinne äippäpolille eilen aamupäivällä kun ihmettelin sitä outoa kipuilua tuossa navan luona. Se oli ollut erityisen voimakasta just edellisenä iltana ja edeltävänä yönä ja ihan vaan kyselin että mistä se vois johtua. Kätilö kehoitti kokeilemaan panadolia jos veis kivun pois, mutta ei se mitään vienyt. Sitten illalla miehen kanssa lähtiin Koksiin varmistamaan että mistä se oikeen johtui. Paikalla sattui olemaan sama kätilö jonka kanssa olin aamulla jutellut puhelimessa. :)

Eemelin äiti sain edellisen kerran prikanyyliä rv 29+, silloin ne supparit ei meinanneet loppua millään. Sen jälkeen oli vaan kontrollitarkistuksia, suppareita on ollut kyllä päivittäin mutta koska ne on olleet useimmat just niitä mitkä ei oo paikkoja kypsyttäneet, ei ole pistetty. Sillon sain myös sitä keuhkojen
kypsyttäjää kahdesti.

Nara Mä luulen että ne on pistäneet siksi kun on ollut kipuja, paikat alkoi pehmetä, supisteli ihan mielettömän paljon kymmeniä suppareita päivässä, silloinkin osastolla ollessa kellosta kattelin että niitä tuli kolme vartin sisällä. :whistle:
Puhumattakaan siitä että tää vauva on ollut pää kohdunsuuta vasten jo rv 28+ lähtien. Niin ja osittain varmaan siksi että KOKSissa on se käytäntö että siellä pyritään estelemään vielä rv 36 asti jos ei ole muita ongelmia raskaudessa kuten mulla ei ole. Ainoo vaan että tää sattui liukumaan hyvin aikasin lähtökuoppiin ja sitäkin kätilö eilen yritti selittää siten että on vaan 'hyvänmallinen' lantio ja vauvan oli helppo sinne asettua. :whistle:

Eilisestä piikistä vauva heitti ihan hirmu metakan pystyyn. :eek: Ikinä ei oo semmoista potkimista ja muksimista ollut aiemmin. Vielä yölläkin tuuppi ja mätki minkä ehti, nyt sitten tuntuu kyllä torkkuvan. Lääkäri oli eilen tosi varovainen, ei yhtään halunnut painella mahaa tai tehdä mitään mikä ois yllyttäny kohtua supistelemaan. Tietysti toi vauvan järjetön riehunta sai sitten lopulta niitäkin tulemaan, ja nytkin tuntuu supistavan mutta ei sentään nyt koske. |O
Äippäpolilta lähtiessä lääkäri sanoi että 'tervetuloa takaisin kahden viikon päästä' :LOL:

kissinminttu & pipana 34+3
 
kissinminttu: Mulle on pistetty nyt kolmesti 7.4 viimeinen (vaikuttaa viikon vähä yli) ja silloin rv31 pistettiin keuhkojen kypsyttäjää kerran.
Mulla oli tuolloin rv31 merkittävästi pehmentynyt, lyhentynyt, että pistivät. Ei olleet harjoitussuppareita.

Seuraava aika seks:iin rv36 ja synnytystapa arvio b:n perätilan takia. Sinne tulee nyt sitte yli 2vko. Jännittää, että ehditäänkö kuvaamaan lantio. Edellisistä poika on ollut suurempi, mutta painoi vain 3060g. Näistä arvioitiin yli 3kg...

Jee, hevosten laitumesta on lumet sulaneet. Toivottavasti heinä alkaa kasvamaan hyvin. Saa karvakorvat kotiin joskus.

Jaksamisia sairastaville :hug:

K&S 34+4 :heart: :heart:
 
Kiitoksia noista RD-vastauksista. Ma kun luulin, etta sita varten ne noita pissan sokereita kyttaavat, mutta eivat kai sitten. En kylla voi lakata ihmettelemasta, miten taalla ei tuosta RD:sta olla lainkaan kinnostuneita.

Taalla oltaisiin sitten taysiaikaisia. Lahettakaapa tanne ne supistuksenne ja limatulppanne ja jomotuksenne, mielellani ottaisin vastaan! :)

Jaahas, mitas sita taas tekisi...


Maya ja poika 37
 
No niin Maya heti synnyttämään :D saadaan tämä homma käyntiin. :p Hyvin on kyllä vauvat pysyneet massuissa kun lukee noita muita ketjuja niin onhan siellä useampikin ennen rv 37 synnyttänyttä. Hyvä vaan että pysyvät mahdollisimman pitkään on se vauvallekin paremmat lähtökohdat tähän elämään ja äiti sais vauvansa heti vierihoitoon. Jos ne kissinmintun ja Eemelin äidin vauvatkin vielä hetken jaksaisivat mahassa viihtyä.

Mä tein syntiä ja söin tuplajuustoaterian. Ei kerrota kellekkään. :whistle: Käyn tänään vetämässä kävelylenkin eikö se vähän niinku sitten kompensoi.... :ashamed: itse asiassa tuolla kohoaa pullataikinakin :kieh: mutta ihan vaan tekemisen vuoksi en meinaa syödä ku ehkä yhden ihan pikkiriikkisen loput syväjäädytän ... B) kaikki menee sitten yhden päivän piikkiin.

heh Eemelin äidillä on näköjään seuraava aika seksiinkin ;) hehehe :LOL:
 
Nara: Mies jo hyvis ajoin varaili aikaa ku nyt ollu niin hiljaista :LOL:

Mä kyllä kohta alan kans jo toivoon, että nämä syntyis :eek: Maha alkaa roikkua ja välillä tuntuu ettei henki kulje kunnolla. Oma kunto rapistunu niin, että kuinka sitä jaksaa synnyttää |O

 
Heippa kaikille!

Täällä on omasta puolesta vietetty "hiljaiseloa" tän kirjoittelun kanssa taas. Mutta lukemassa olen käynyt, kun on kiva tietää miten teillä menee.

(.) Taistelua tän RD:n kanssa, mieli tekisi kaikkea hyvää, hitsin sokerit. Sairaalassa vietetty taas hetki, sain myös suppareiden esto lääkettä kun vauva oli perätilassa ja alkoi kovat supistelut ja vatsa tyhjeni. Nyt kun vkoja 34 niin ei enää estellä jos syntyy ja vauva on RT. Eli onneksi sitten siinä hötäkässä kääntyi itsestään oikein päin.
:heart: :heart: Ette usko kuin voi sattua pelkkä kääntyminen. En tarkoita ketään pelotella, mutta ihan oikeasti vaikka kaksi raskautta takana ennestään ettei oo uutta tää sen puoleen, niin oli tuo kipu kyllä ihan mieletön kun supisteli kovaa ja vaavi kääntyi poikittain samalla ja siitä RT.

Kovasti piti kommentoida, mutta tää dementia :headwall:

mantelinkukka + vekara
 
Mayalahan on jo "sallittu" määrä vikkoja kassa kohta alkaa täällä meidenkin pinossa vauvoja syntymään. Mutta ei liian aikaisin!!! Yritetään kaikki pitää maha asukkaat yksiöissään tuonne viikolle 37 asti! :heart: Sovitaanko niin? ;)
Ja tietysti myös ettei kenenkään tarvitse"kärvistellä" 41+ viikolle osti.
(.) Täällä kovasti supisteli eilen illalla ja aamulla. Papu se yrittää kääntyä oikein päin. Eilenkin oli aivan poikittain, mutta ei edelleenkin perätilassa. Kääntyisi nyt viellä kun on tilaa!!!

Tytti ja Papu 33+0 POKS!!!!
Viikot vähenee :)
 
Suzyanne
Jee, mehän ollaan jo pitkällä, monella tulee jo lähiaikoina tarvittava määrä viikkoja, mullakin ne on täynnä jo ensi viikon keskiviikkona! Tosin vähän jotenkin luulisin että mulla menee yliaikaiseksi, siksi että äidillänikin meni kaikki 3 lasta sen 2 viikkoa yli, (tai eihän geenit varmaan siihen kauheesti vaikuta) ja siksi että harjoitussuppareiden lisäksi minulla ei ole minkäänlaisia merkkejä vielä ollut, ei limatulppaa, eikä pehmennyttä kohdunsuuta, se on aina vaan kiinni ja napakka, ja 3-4 cm pitkä. Mutta saapi nähdä miten käy.

Synnytys ei oikeastaan enää kauheasti pelota, kun jokaisella se on erilainen, ihan turha sitä on stressata tai miettiä edes sen kummemmin. Mutta kuitenkin ihan hyvä että pääsen kätilön kanssa juttelemaan ensi viikolla. Mulla kun kuitenkin on se mun sidekudossairauteni, niin esim. sairaalaanlähtöaika voi olla eri kun perusterveillä. Ja ainakin ponnistusvaihe voi olla lyhyempi, kun on erittäin joustavat kudokset, siskolla molemmat lapset on tulleet minuutissa, oikein kaarella lensivät kuulemma, kun kerran pikkuisen ponnisti. :LOL: Elastisuuden takia myöskään raskausarpia tai repeämiä ei hänelle tullut ollenkaan, ja vatsa palautui nopeasti entiselleen. Mutta sitten on niitä riskejäkin taas sitten, ja ne minua lähinnä pelottaakin.

nara , tosiaan loppua kohti ainakin mulla vaavin kasvutahti on pienentynyt kovasti, ihan niinkuin toivoinkin. Viikoilla 30-33 vaavi kasvoi peräti 290 g/vk, silloinhan olin ihan paineessa että tuleeko kamalan iso. Mutta, sitten viikoilla 33-36 kasvu olikin enää 130 g/ vk, ja syntymäpainoarvio putosi ihan normaaleihin lukemiin, eli n. 3400-3500 g. Toivotaan että sinunkin vaavisi nyt vähän jarruttelisi kasvuvauhtiaan loppua kohti, ettei ainakaan yli nelikiloinen tulisi!

Tylsää on ollut monella, ja niin täälläkin. Nämä monta peräkkäistä pyhää vähän tympäisevät. Onneksi mies oli perjantaina ja eilen kotona, niin aika meni nopeammin kuin yksin ollessa. Mies ei käy töissä, mutta normaalisti viettää autotallillaan sen 6-8 h päivästä, paitsi viikonloppuisin. Se on toisaalta ihan hyväkin, että kumpikin saa omaa aikaa, nyt kun kumpikaan ei käy töissä, ja on pieni asunto. Voisi muuten alkaa toisen naama kyllästyttää, vaikka rakas naama onkin. :D

Hyvät pyhien jatkot kaikille! :flower:

Suzyanne ja Vili Vilperi 36+4
 
suzyanne juuh se on vaan tuo sokeri kun tuppaa sitten kasvattamaan. Mitä itse olen laskenut jos jatkaa tota menoa tulis vähintään 4300g la menessä samoin aydin tekay sivujen mukaan. Toivotaan että insuliini olis hillinnyt kasvua voi olla myös mahdollista että vauva on kasvanut paljon kovempaakin vauhtia. Mulla on myös se että vauva on makrosominen kaikki vauvan vatsan ympärykset huitelee ihan omilla käyrillään. Reilun viikon päästä on sitten viisaampi. Tuntuu vaan hullulta että vauva kasvaa mutta oma paino ei ole liikkunut 10vkon aikana mihinkään.
Miten tää päivä taas on niin pitkä ... on siivottu leivottu käyty lenkillä plaah..
 
tänään paljon parempi päivä kuin eilen - kai ne hormonit vaan vaikuttaa niin paljon :saint: Olen pessyt pyykkiä ja silittänyt valtavat kasat lakanoita (sekä vauvan että meidän) ja muutamat puuvillaiset vauvan vaatteet. Trikoisia yms. vaatteita en ole kyllä jaksanut silittää, vaikka jotkust jaksavat kuulemma tehdä senkin. Kantapäät vaan tulee niin kipeiksi seisomisesta, että en jaksa tuota suosikkikotihommaani kovin pitkiä aikoja...

Neiti on potkinut tänään jo päivälläkin kovasti, yleesähän hän on panostanut enemmän ilta- ja yöelämään.

Jaaha, jotain ruokaa pitäisi saada koneistoon.

PilkkuPantteri & Jyvä 35+5
 
Suzyanne
Äsken tuli telkusta ohjelma jossa puhuttiin synnytyksenjälkeisestä masennuksesta. Yksi nainen yritti estää sitä tulemasta sillä, että säästi oman istukkansa ja söi sitä, sanoi tehneensä siitä stroganoffia. Oli kuullut että siinä on paljon estrogeenia joka ehkäisee Baby Bluesia. Juu ei kiitos tänne sellaista stroganoffia, hyi helv... |O :/ :x :xmas: :D
 
Juu, ei kiitos istukkasoppaa tännekään :x .
Kyselin spr:ltä tuota istukkaveren luovuttamista, mutta sitä ei oteta kuin kahdessa sairaalassa hesan suunnalla. Olisin mielelläni antanut kaksi istukkaa leukemia ym potilaitten hyväksi.

 
pääsiäistervehdys!

tultiin juuri mökiltä pääsiäistä viettämästä ja monta sivua taas tullut juttua sillä välin :) saas nähdä oliko tää nyt kevään ensimmäinen ja viimeinen mökkireissu ennen synnytystä?! ulko vessa, pihasauna ja jokivesi ei enää kovin kiehdo tässä tilassa ja varsinkin yöllä kun pitää lähteä ulos pissalle :)

voi teitä joilla on tylsää!!! itestä tuntuu että nyt kun töistä jäi pois niin olis 100 asiaa mitä pitäis tehdä kun vaan jaksais!! vauvan vaatteet on pesemättä ja sairaalakassi pakkaamatta vielä.. mies tekee ulkona pihavarastoa työpäiviensä jälkeen joten siitä ei paljoa ole avuksi "sisähommiin" ja esikoisen kanssa olemiseen...

tässähän saa pian alkaa jännäämään kuka oikeesti lähtee ekana synnärille :D kun niin monet kärsii jo kunnon suppareista.. itelläkin kyllä niitä välillä on mut ei ollenkaan silti sellanen "tosi kyseessä olo :) "

jasmin84: luin kun olit sompiolle kirjotellu et tuleeko vassiin uus osasto synnyttäneille tai uudet tilat?? minne sinne? olis kyllä kiva jos olis ihan synnytys osasto erikseen kun nykyään siellä on kirurgia ja synnyttäneet samalla osastolla..

mukavaa loppupääsiäistä kaikille :)

Höpöliini ja tyttönen 33+4
 
Täällä on ollut vatsassa viiltävää kipua pari tuntia. Enkä yhtään tiedä mistä johtuu :/
Tai välillä on pois ja sitten taas on kipua. Nuppu onneksi potkii :heart:

*muoks* Eipä istukka maistu täälläkään :x
 
Istukka stroganoffia :$ :$ :$

Sompio Mulla kans ollut viime aikoina ihme kipuja varsinkin ylävatsassa. Olen kanssa seurannut sen takia masuasukin liikkeitä tarkemmin. Liikuu kivasti joten ei kai mitään hätää.
 
Pikaiset kuulumiset lääkäristä.Ulkosuu sentin verran auki,muuten ei mitään edistystä eli kesäkuulle menee :p Painoarvio nyt 2300 ja syntymäpanoks 3600-3700.Siis meille isommasta päästä kun nuo edelliset on ollu 3280-3750g.Ultrassa kaikki hyvin ja teki tosi perusteellista tutkimusta.Kävin yksityisellä ja olikin varsinainen synnytyslääkäri.Ammattimies :)

Mulla kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet laittamatta.Sairaalakassin pakkaan aina lasketun ajan jälkeen :LOL: Vaunut tarttis pestä ja alkaa penkoa vaatteita, mutta nää kelit houkuttelee ulos ennemmin ku kodinhoitohuoneeseen.

Nyt lähden koiruuksien kimppuun ja sen jälkeen löylyttämään.Aamulla alotin sisäsiivouksella ja jatkoin haravoinnilla pihalla ni nyt on ihanaa päästä rauhassa saunaan.Jaksaa taas aamulla nousta ajoissa kun lapset on lomalla.Isommat nukkuis pitempäänki mutta pienten rytmi on sama arkena ja lomilla :headwall:

Munarikasta pääsiäistä,me otettiinki tipuja joten jos ens vuonna...
 
Mä oon istukkaverenluovuttaja. viimeksi ei otettu, musta yhdessä välissä vuorokauden aika esti myös sen luovutuksen mutta sitä edellisestä luovutin ja nytkin on luovuttaja tarra äitiyskortissa.

Täällä Helsingin päässä on vähän liikaakin myös noita kaikkia osallistu tutkimuksiin juttuja. Mä oon siinä rd tutkimuksessa sitten ois ollut raskausmyrkytystutkimus ja keliakiatutkimus vauvasta kun syntyy sitten on tietty näitä rokotetutkimuksia joo pakko sanoa ei tässä ihan joka paikkaan repeä vievät kuitenkin aikaa joutuu jo tuossa radiel tutkimuksessa riittävästi ramppaamaan ja täyttämään vihkoja ja monisivuisia kyselykaavakkeita.

Vai istukkasoossia heh kyllä mä oon maistanut jopa pässinpalleja mutta tuo vois jäädä kokematta. :x

Mä en välitä enää yhtään mitään kivuista kiristyksistä enkä suppareista eilen supisti tunnin ennenkuin lähin lenkille ja ihan uhalla porskutin eteenpäin vaikka koko matkan supisti. Siinä vaan mä oon sitkee mua yhdet supparit häiritse :LOL: varsinkin kun tietää että ne siitä muuksi muutu kunhan veetuilevat vaan..kyllä mä oon nää supparit jo niin nähnyt :D :D :p :p onnemmin saan lottovoiton kuin spontaanin synnytyksen.. :LOL:
 

Yhteistyössä