TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

PilkkuPantteri Mulla on Cittarin kestoliivinsuojat käytössä. Varmaan samat kuin Prismassa, koska ovat kanssa pitsipäällysteiset. En ole vielä päässyt testaamaan kunnon imutehoa, kun sitä maitoa on tullut vielä niin vähän.
 
NaraJoo oli aikamoinen heitto tossa painoarviossa. Eivät oo sitä aiemmin arvioineetkaan, mutta tosiaan antoi tuon 2.5 kg maanantaina selinmakuulta tai sillä lailla puoli-istuvasta asennosta, sitten pyyti kääntymään ihan pikkasen kylelleel ja sai 1.9 kg. Tiedä sitten minkä kokonen kaveri tuolta on oikeasti tulossa
 
Kasassa edelleen... Jännäillään nyt miten mahtaa käydä... Vauva vaan hyörii ja pyörii eikä ymmärrä et se aiheuttaa ne suppailut+ koko päivän esikoisen kantaminen...+leikkiminen ja kaikki muu...

Nyt hyviä öitä kyllä ne taas tästä alkaa rauhottumaan kun menen maate. :whistle:

On tää kyl sit taas ihan suolesta kun ei oikein uskalla lähteä mihinkään kauemmas tai tehä enää mitään.

Ja mitä olen lukenu niin aika nopeeta toimintaa on ollu niillä ketkä on toisen lapsen saanut. Mulla vielä kun on pieni välikin ja ei esikoisenkaan ponnistamiseen menny mitään pitkiä aikoja. :D

Alkaa jännittää. Onneks vauvan pitäis olla hyvissä lihoissa jo. Ainoo et ne keuhkot. Mut ens viikol on mulla viikkoja kasassa 36 joten ei pitäisi olla suurta hätää jos väkisin ulos haluaa jo tulla. :D

Hyvää yötä. pidän teidät ajantasalla. Kunhan vaan sivut toimii. ;)
 
Täällä on vauva ollut pari päivää tosi hiljainen, liikkunut vähän ja välillä ei meinaa pitkään aikaan saada yhtään liikkeitä. Käytiin mun mielenrauhan vuoksi äsken polilla sydänkäyrillä ja hyvät olivat sykkeet. Vaihteluväli oli 127-156, aina kun liikkui, syke nousi selkeästi.

Ajattelin, et ne ottaa vaan noi käyrät, mut lekuri katto vielä ultralla. Oli kiva päästä kurkistamaan, sillä ei oli sitten rakenneultran jälkeen päässy moikkaamaan kaveria. Samalla sai painoarvion, joka oli 2844 g ja aivan keskikäyrillä. Oli helpotus saada jotain aavistusta koosta, varsinkin kun sf-mitta on ollut yläkäyrillä koko ajan. Lapsivettä oli normaali määrä ja asentona edelleen rt.

Tänään pamahti kunnon turvotus sormiin, nilkoissa sitä on ollut jonkin verran aina ajoittain. Kaikenlaista juilintaa tuolla alakerrassa aina ajoittain tuntuu, mutta liitoskipuja ei ole. Nyt voi alkaa rauhassa odottamaan jakautumista, kun kokoa vauvalla on jo hyvin. Pari viikkoa sais kuitenkin ainakin vielä kasvaa.

Kerttu ja nakki 36+0
 
Mulla on liitoskivut hävinneet ollut aikoihin ainakaan sellaisia mitä ne oli yhdessä välissä kun piti jäällä liukastella. :D Hirveet yölliset supparitkin on hävinneet. Päivisin supistelee jonnin verran autolla ajo ja kevytkin kävely saa kyllä niitä aikaan. Liikkeetkin on hiljentyneet ihmekkään jos tila loppuu kun makrosominen vauva siellä kasvaa ja kasvaa. Joskus joutuu istualteen asetteleen itseään että pystyy hengittämään. Uutena on tullut sellaiset sähköiskumaiset piikkit mahassa ja selässä aaltomaiset. Varmaan joku hermo.

Pitäs lähtä vaihtaa tuo puhelin. Tuntus taas toimivan mutta mä ala elämään epävarman puhelimen kanssa. Taidan ottaa jonkun muun kuin Nokian pashaelimen.. :p
 
Iloista pääsiäistä =)
Pojan 7v kuvaama pupuli;)
Oli ihana katsella pojan intoa ku hommattiin digikamera, ei ole ollut tähän asti, innoissaan kulki ulkona kuvailemas =)

Eipä taida meille tulla trulleja :( Lapset virpoo isänsä luona.

K&S 34+3 :heart: :heart:
 
Kerttu84, mullakin tuntuu liikkeet nyt hieman hiljentyneen aiemmasta, varmaan alkaa olla hieman vähemmän tilaa..? Hienoa että sulla oli kaikki hyvin! :heart: Eiköhän mullakin ole, jossain vaiheessa päivää pikkuherra kuitenkin aina ilmoittelee itsestään.. :) Onko muut huomanneet samaa liikkeiden hiljenemistä näillä viikoilla? Ihanaa muuten kun nyt näkyy niin selvästi mahan päältä kun pikkuinen liikuskelee!

Tänään mennään anopille pääsiäislounaalle, herkkuja siis luvassa, njam.

Ihanaa pääsiäistä kaikille!!!

RockMummy rv 34+2
 
Olen niin kyllästynyt. Ei ole mitään tekemistä (tai siis mitään kivaa tekemistä), kauhean levoton olo ja väsymys yhtäaikaa, enkä saa edes nukuttua. Lukeminenkaan ei kiinnosta ja telkkarin katsominenkin hankalaa, kun vauva painaa kylkiluihin/keuhkoihin ja rakkoon yhtä aikaa. Varmaan venyttelee itseään äärimmilleen. Koiran kanssa olin jo tunnin kävelyllä, mutta sekin tuntui vain hiton rankalta. Jos nyt menisin edes suihkuun ja laittaisin tukan ja meikkaisin, niin tulisikohan sitten parempi fiilis? Ja sen jälkeen takaisin nukkumaan? :LOL:

Joo, eipä tällä kertaa muuta kuin turhan valittamista. Mitenhän mun hermot kestää esim. 6 viikkoa vielä tätä odottelua?

PilkkuPantteri & Jyvä 35+4
 
Täällä ainakin vauvat liikkuu kovasti, toisen liikkeet alhalla ja toisen ylhällä. Välissä sitten hosutaan käsillä. Napa nousee toisinaan tapiksi :LOL: Pitäis olla valmiuksis kameran kans jos ehtiis ottamaan kuvan.

PilkkuPantteri: Mullekin tulee joskus tuollainen olotila, vähän kuin kävis ylikierroksilla tms.
 
Uus puhelin hommattu meinas jo alkaa ottaan hermoon koko elin kun taas piti opetella "kaikki" uusiksi kosketusnäyttö ja nokiahan sitä piti taas hommata. Kuukauden ilmanen tiedonsiirto voi vaikka sairaalasta ilmottaa sitten kun beibi syntyy ja lukea muiden syntymistä jos jaksaa heh niin ärsyttävää tietty puhelimella jotain nettiä tihrustaa tosin mulla ole kuin aikaa sairaalassa kun ei sukulaisia siinä ramppaa asuvat sen verta kaukana kaikki satojen ja tuhansien kilsojen päässä.
Mulla oli eilen tuollainen päivä kuin pilkkupantterilla heh rasittaa nää pyhät. Ihan hullua kyllä kun ei oikein tiedä että valmistautuuko tässä synnyttämään laskettuna vaiko ihan muutaman viikon sisään se on ainakin varmaa että ns. "yli"ajalle ei tarvi mennä. Pääsis jo siihen synnytystapa-arvioon mullahan on kahden päivän välein ajat jos eka käynti menee reisille voipahan pyytä toisen lääkärin arvion jos olen erimieltä asioista. :p
 
mulla on kans jotenki ihan outo olo.Tylsistyttää,mut hommaa olis liikaakin. Jotenki mikään ei kiinnosta ja kokoajan murehdin jotain ja olen huolissani. Vois mennä kans vaikka nukkumaan,mutta ku hommia olis niin paljon tekemättä.Pitäis myös alkaa miettii ruokaa,mut sekään ei kiinnostais.Lapset on räkäsiä jne.

Tänään kaupassa naapuri kauhisteli mun mahaa ja kysy onko se LA ihan just.Samoin kirppiksellä myyjä arveli,että h hetki on ihan just.Varoittelin molempia,että maha on vielä pieni.Ehtii vielä kasvaa paljon.Mun mielestä tämä ei ole edes kamalan iso vielä.

No pakko se on mennä ihmettelee mitä ruokaa tekis.

NN rv 32+1

 
Oikein leppoisaa pääsiäisen aikaa tännekin!! :wave:

Pakko on käydä useamman kerran päivässä lukemassa täällä ja kurkistamassa, että joko niitä pienokaisia alkaa tulla... :D

Miimaamuu taisi kysellä noista rd oireista. Omakohtaisia kokemuksia on vain kauheasta janosta. Mutta mielestäni väsymyskin voi olla oireena. Itse olen ollut molemmista raskauksista niin väsynyt, että en ole osannut yhdistää, että mistä johtuu. Onko sinulla ollut pissassa sokeria? Ja jos tuollainen epäilyttää ja vauvakin kulkee yläkäyrillä, niin luulisi että lainaavat ihan mielellään sokerimittaria kotiin. Meidän neuvolasta saa ainakin todella herkästi. Toivotaan nyt, että väsymys olisi jotain muuta!!

Synnytys toiveista on ollut puhetta. Aqua-rakkuloita (miten nyt kirjoitetaankaan) en myöskään halua. Ei ole kyllä kokemusta, mutta eivät houkuttele yhtään. Toinen jota en mielellään ota on se kohdunkaulan puudute... Jos mahdollista haluaisin epiduraalin (jonka sain esikoiselta, ja oli ihan taivaallinen apu) tai sitten spinaalin. Ammetta olisi kiva kokeilla, mutta jos sinne pääseekin vaikka vasta sen 4cm jälkeen, niin en tiedä onko minusta enää menijäksi. Ja nyt kun meidän sairaalassa ei saa enää sitä ilokaasuakaan, niin kait se on alkuvaiheessa turvauduttava vaikka lämpö pusseihin tms...
Pelottaa vaan kovasti, että miten kauan se rääkki tällä kertaa kestää. Esikoisen synnytys kesti melki 21h ja 2h ponnistin. Yöllä heräsin kipeisiin supistuksiin 02.00 ja neito syntyi illalla 22.48... ja vaikka supistukset alkoivat jo yöllä ja vedetkin menivät viiden maita aamulla, niin olin vasta klo. 17.00 3cm auki ja sain puudutetta. Tällä kertaa en halua riutua sen kivun kanssa niin kauan. Lisäksi oma kipu kynnykseni on ihan maan tasassa. Kestän kipua NIIN huonosti!! :eek: No, ei auta kuin toivoa, että toinen synnytys olisi vähän nopeampi, ja että tällä kertaa ei tarvitsisi ponnistaa kahta tuntia!!

(.) Täällä vauva on kaikkea muuta kuin hiljainen, tuntuu, että vauhti vaan kiihtyy!! :D Saisi vaan alkaa kiinnittyä jo pikkuhiljaa..

Kaikille joiden vaavi on perätilassa iso :hug: Täällä pidetään peukkuja, että ulkokäännökst onnistuisivat, ja että vauvat myös kestäisivät uudessa asennossaan!!

Hyvä hannapur jos piiraat maistuivat! Eivät kyllä olleet mitään kovinkaan hohdokkaita, mutta ihan tekijänsä näköisiä! :D

Vointeja kaikille, ja toivotaan, että kenenkään nuppunen ei tule liian aikaisin pois pikku yksiöstään!! :heart:

Tulen kirjoittelemaan sitten torstain jälkeen, kun on se syn.tapa/paino arvio ultra viimein takana, sitä hullun lailla odotellessa...

nasu ja nipsu 36+2
 
Mä kans huomannu et vaavin liikkeitä ei enää tunnu kovin usein.. siitä tos aikasemmin kirjottelinkin kun huolestutti..

ja sit toiseks.. Muakin tylsistyttää kun ei tosiaan mitään kivaa tekemistä, kuhan jumitat vaan!! :/ Nyt kun aurinko paistaa ja alkaa lämmetä niin mä voisin mielelläni istua vaikka jossaan kuppilassa/terassilla ottamassa muutaman rentouttavan sidukan yms. kivaa! :D Kevät ja kesä on sellasta aikaa et mä tykkään viettää kavereiden kanssa aikaa ja juoda kylmää huurteista.. njam! =)

mutta ei ole onneks kauaa kun vauveli syntyy alle 4viikkoa.. :p

tytsy+masukki 35+6
 
Täällä ei ainakaan viellä ole vauvan liikkeet vähentyneet. Sellainen meno ja metakka on välillä mahassa, että koko maha heiluu. Ja toivottavasti mahtuukin viellä liikkumaan että kääntyisi raivotarjontaan. B)
(.) Tänään käytiin anoppilassa syömässä. Ja vielläkin on aivan ähky olo. Ei varmastikkaan tarvitse syödä yhtään mitään tänään.
Välillä minuakin tylsistyttää. Kun kaikki on jo melkein valmiiksi laitettu Pavulle. Mutta olen tässä kaikkea yrittänyt "kehitellä." Piha suunnitelmaa tehnyt ja yläkerran tapettaja ja maaleja suunnitellut. Kuka vain suunnitelmat toteuttaisi?!

Tytti ja Papu 32+6

Ja huomasin just että se on enään TJ 50 (toivottavasti) :kieh:
 
Tylsyytta ilmassa taallakin. Olisihan tassa kaikenlaista pienta puuhaa, siivousta ja jarjestelya ja ompelua ja kutomista ja sellaista, mutta kun en saa aloitettua!. Osa noista jutuista ihan mukaviakin, mutta jotenkin sita vaan levahtaa tuohon sohvalle ja sitten on tylsaa. Mies on nyt toissa ties kuinka monta paivaa putkeen (keraa ylitoita varastoon ennen vauvan tuloa) niin ei ole edes seuraa. Jospa huomenna paistaisi edes aurinko niin voisin rohnottaa tuossa parvekkeella, sehan ei ole 'ei minkaan' tekemista, jos ruskettaa naamaansa :).

Taas oli todella kipeana tuo pallealihas viime yona eika uni maittanut, senkin takia kylla vetela olo. Nyt nayttaa silta, etta syyna on mammajumppa ja jooga - aina kun niita olen tehnyt niin illalla sattuu. Tosi inhottavaa, niista kun tulee niin hyva olo muuten :(.

Taallakaan ei ole liikeet vahentyneet ollenkaan, riehumista ja puskemista. Niihin on kylla vissiin jotenkin tottunut, eivat enaa hairitse edes oisin siihen malliin kuin jossain vaiheesa. Tai ehka se on vaan se kun on tullut lisaksi niin paljon kaikkea muuta viela inhottavampaa...

RD:sta pitikin viela kysya: onko niin, etta pissasta aina loytyy sokeria (jos nyt ei joka mittauskerralla niin ainakin jossain vaiheessa) jos on rd vai voiko olle etta pissa on ihan puhdas?

Eilen tuli pitkasta aikaa harrastettua seksia, ja ai kamala miten se sattui! Mulla on limakalvot ihan kamalan herkat ja vaikka liukkariakin oli vaikka kuinka eika toimitus kovin kauaa kestanyt (sen se kuukauden selibaatti teettaa...) niin silti jomotti alapaata viela monta tuntia jalkeenpain. Alkoi ihan tosissaan pelottaa, etta mitenkohan nuo paikat kestaa synnytyksen!

Taaltakin onnentoivotukset kaannosyrityksiin!
 
[quote="MayaXs
RD:sta pitikin viela kysya: onko niin, etta pissasta aina loytyy sokeria (jos nyt ei joka mittauskerralla niin ainakin jossain vaiheessa) jos on rd vai voiko olle etta pissa on ihan puhdas?

Mulla on näiden kolmen raskauden aikana ollut vain yhden kerran sokeria pissassa ja kaikissa raskauksissa siis ruokavaliohoitoinen rd. Minun rd ei siis "paha", kun pysyy ruokavaliolla kurissa, mutta ei tosiaan aina pissassa näy.
 
Joo ei tosiaan näy pissassa RD mullahan on insuliinihoitoinen joka ole vieläkään täysin ns.hanskassa eikä ikinä ole ollut pissassa sokeria ei tässä eikä kahdessa muussakaan rd raskaudessa.
Kauhee kun tuntuu päivätkin pitkiltä kun on niin valoisaa. Lapsiakaan meinaa saada nukkumaan enää samoihin aikoihin kuin talvella. Kohta alkaakin kesäloma että sitten onkin yks hailee.
Huomasin tossa ettei ole vauvalle ammetta josko sen tässä muistas mitähän muuta olen unohtanut?
Pakko kyllä sanoa että ihan parasta aikaa viettää loppuraskautta just ton yöhikoilun kannalta. Muistuu mieleen eräskin kesä kun tuulettimet pauhas ja hiki virtas nyt ei oo sitä ongelmaa ikkuna vaan auki ja mikä ihana viileys :D Heh tulikin mieleen että vaikka pissaan ei tule sokeria mun iho haisee makealle sokerista hikeä :LOL:

Luin noita huhtikuisia niin siellä monelle just ennen synnytystä tai siinä lähipäivinä tullut tota vaaleanpunertavaa vuotoa ja mulla tulee sitä 2kk ennen synnytystä ihme hommaa.
 
Vai tylsyyttä pohditte. :D ei mulla oo lainkaan tylsää! Maha-asukas tekee kaikesta nykyään jännää. Just äsken tultiin nimittäin miehen kanssa äippäpolilta, sain taas suppariestopiikin, prikanyyliä siis. Mun outo pistoskipu navan luona olikin jotain supistuskipua! Itse en olis sitä kyllä ikimaailmassa äkännyt, niin erikoisessa paikassa on tuntunut. :snotty:

Kahden viikon päästä ei sitten enää estellä! :eek: Tässähän alkaa tulla viimeiset kahdenkeskiset ajat eteen miehen kanssa. :whistle:

kissinminttu & pipana 34+2
 
voi että väsyttää.Piti nyt illalla tehdä huomisia vieraita varten joku jälkkäri,meinasin olla tylsä ja tehdä sitä mustikkajuustokakkua( nää vieraat ei ole sitä koskaan maistaneet joten olis hyvä) Mutta ihan järkyttävä väsymys iski,odotan vaan,että lapset nukahtais ni pääsis itsekkin nukkumaan.Huomenna ehtii kummiski lapset sotkee paikat jo moneen kertaan ennen ku vieraat tulee klo13 aikaan. Täytyy varmaan suosiolla siirtää se kakun teko aamuun.

voiku huomenna olis pirteämpi olo. Hemppa oli kyllä laskenut oisko se ollu 118 vai onko tää nyt joku " lataa pattereita" vaihe,että osais lepää. Tänään ku taas noita leluja lattialta illan päätteeksi keräsin istualtaan ni mietin ku se on jo nyt näin tuskaa,ni mites muutaman viikon päästä.
Selvispä mulle sitte siitä verokortti asiasta,että vaikka se täti teki verokortin äippärahaa varten ja sai veroprosentiksi siihen vähemmän ku se 20% ni kela silti ottaa sen 20 % mukaan. Kotihoidontukea varten verovirasto teki laskelmien mukaan verokortin jossa veroprosentti vaan 8,5%,mutta nyt ekan kerran tutkin sitä lappua jossa lukee,että paljonko on maksettu ja minä päivänä...kyllä siitä mini rahastakin on maksettu veroa sen 20%. Onneks äippärahassa sentään ei ole ku muutamista prosenteistä kyse.

Juu nauttikaa nyt viimeisistä hetkistä miehen kanssa kaksistaan. :heart:
Leikkimielisen ilkeästi sanoisin,että nauttikaa nyt vielä hetkistä jolloin pääsee suihkuun,ehtii pukee vaatteet päälle ,syödä rauhassa ja käydä edes pissalla yksin. :D

 
kissinminttu: Koska sulle pistettiin viimeksi? Mulla ei estellä enää ku rv34 täynnä. Kaksosilla kuulemma laskettuaika 2vko ennemmin ku yhdenodotuksissa.
Mulla muutamia supistuksia tullut piikistä huolimatta, mutta ne ei ollut pehmentäneet tai lyhentäneet.

Mä jouduin pikapikaa menemään vessaan. Ilmeisesti lakut joita tänään tuossa tullut muutama syötyä alkoivat vaikuttaan :whistle:

Nukkumaan pitäisi mennä. Saisi kissat pihalta tupaan. Joku kulkukissakin pihan poikki meni, mutta ei siellä tappelua tullut. Meidän kollit leikattu.

K&S 34+3 :heart: :heart:
 
Tylsää ei täällä juurikaan kerkiä tulemaan. :D Vaikkakin malttamattomina vauvan syntymää jo odotellaankin. Energiaa pitäis jostain vaan jaksaa repiä täksi loppuajaksikin... kun tuntuu että väsyttää kauheesti. Kai se luonto laittaa nyt väkisin nukkumaan, kun kohta sitten on öisin taas muuta ohjelmaa. :heart: :D

Tänään ollut aivan ihana aurinkoinen päivä. Pihassa lumet saaneet kyytiä. Ja takapihalla näkyi jo kukkien alkuja puskevan kukkapenkista esiin, vaikka ihan pikkusen vielä lunta siinä päällä olikin. Mutta se kevät tulee kuin tuleekin!!! :D
Käytiin koko perheen voimin köpöttelemässä tuolla metsätiellä, ihan vaan lasten vauhtia käveltiin. Mutta voi mitkä kolotukset ja jomotukset sellainen taas sai aikaan alapäässä. :$ Ja sitä vetistä valkkariakin nyt täälläkin bongattiin, säikähin oikein kun yhtäkkiä housuissa tuntui märältä. Ja sitten ajoittaiset öklötykset ja tämä hajuherkkyys. Supistukset ja liitoskivut... oi voi voi... olo kaikkea muuta kuin hehkeä! :snotty: Jos sitä vielä muutaman viikon jaksais, kun ei vaihtoehtojakaan juuri ole. :xmas:

Vauva on oikein energinen pakkaus edelleen. Tila pieneltä on auttamattomasti loppumassa kesken, sen tuntee potkuista, mitkä ei tee kovin kivaa kun osuu kylkiin sopivasti. Maha heiluu puolelta toiselle, kun pikkunen alkaa oikein pippaloita pitämään. :heart: :heart: :D

stk ja minivitonen 33+4 :heart:
 
Tylsyyttä ja saamattomuutta on täälläkin suunnalla :D Tekemistä olisi ja vielä mielekästäkin, mutta jotenkin uuden homman aloittaminen on vaikeaa :ashamed:

Täällä kanssa liikkeet on hiljentyneet, varsinkin öisin. Jos Nuppu vaikka nukkuisi :saint: Mutta kuitenkin niin usein tunnen liikkeitä, että en ole huolissani.

Koittakaa nyt ne vauvat pitää vielä sen muutaman viikon masussa :heart:
 
MayaXs.
Kyselit tuosta pissa-sokeri asiasta. Esikoiselta omassa pissassani oli sokeria vain kerran. (onneksi oli, että sain neuvolan tädin uskomaan, että jossain nyt mättää ) Ja nyt tältä toiselta ei ole ollut kertaakaan, vaikka sokeriarvot huitelevat aika mahti luvuissa. Muistaakseni minulle sanottiin neuvolassa, että pissassa näkyy sokeri vasta jos se on yli 10, eli aika korkea...

Taas meni yö todella huonosti nukkuessa ja sen hetken kun sai unta, piti sitten nähdä painajaisia, niin kuin viime yönäkin... :(

nasu ja nipsu 36+3 :heart:
 
Miksi sulle kissinminttu pistettiinkään noita supparinestopiikkejä oliko sulla paikat merkittävästi lyhentyneet auenneet pehmentyneet? vaiko onko supparit säännöllisiä?
Mulle sanottiin viimeksi rv 33+6 että ei haittaa yhtään vaikka kuinka supistas eikä edes katottu mikä on alakerran tilanne. Täällä on kans että saa syntyä rv 34 jälkeen.

EI mulla ainakaan näkynyt pissassa sokeria vaikka oli 17 arvoja heh...mutta sen kyllä tuntee olossa heikottaa väsyttää hikoiluttaa.

Mä oon nukkunut tosi levottomasti tai nähnyt inhottavia unia olen esim ryypännyt kaks kertaa tällä viikolla unissani heh..sitten muka 3 pullon jälkeen tajuan että enhän mä voi juoda. Huvittavaa kun en juo muutenkaan ei raskaana siis juurikaan mitään.
Ennen nukkumaan menoa miettii myös kaikkea..nyt synnytyksen lisäksi pelottaa kaikki onkohan vauva terve ja mitä jos itselle sattus jotain synnytyksessä....
Huoks vielä kaks pyhää..sitten alkaakin kättäriralli ei tarvi taas miettiä mitä tekis.
Toivottavast tänään tulee yhtä lämmin kuin eilen ...
 

Yhteistyössä