Aaargh, meni hermot. Oltiin kylässä koiran kanssa ja siellä oli myös sukulaismies kolmen lapsensa kanssa ( ne on muistaakseni 5, 7 ja 9 v.). Ne "ihanat" lapsoset on jotenkin vähän outoja ja levottomia tyyppejä, eikä niihin meinaa saada kontaktia millään. No, innostuivat tietysti tuosta meidän koirasta tosi paljon ja kaikki härkkivät sitä samanaikaisesti eri lelujen kanssa. Koira vähän säikkyi niiden huitomista ja äkkinäisiä liikkeitä ja kääntyili tietysti itsekin sitten äkkinäisesti, mutta oli ihan kiltisti muuten. Ne kakarat (anteeksi, anteeksi nimittely) ei kuunnelleet mitään ohjeita kuinka koiraa kannattaa lähetyä ja leikittää, riekkuivat vaan. Mun mielestä ainakin noiden kahden vanhemman pitäisi ymmärtää jo puhetta? No, tämän isän mielestä koiran päässä on vikaa, kun ei osaa olla lasten kanssa, vaan säikkyy ja ennusti, että meidän pitää luopua siitä vauvan myötä. Ja että kyllä koiran pitää pystyä sietämään mitä tahansa lasten tempauksia, eikä heidän lasten tarvitse mukauttaa omaa touhuaan koiran mukaan. Kyllä meinasin hikeentyä ihan tyystin. Tuo koira tulee nimittäin erittäin hyvin toimeen esim. parhaan ystäväni 1,5 vuotiaan tytön kanssa. Mutta se pikkuneiti onkin tottunut koiriin jo syntymästään lähtien ja osaa olla välittämättä niistä tuon taivaallista. Ja tosi kiltisti tuo elukka nuoresta iästään huolimatta antaa lasten härkkiä ja leikittää itseään, mutta en tietenkään voi taata kaikkien sormien turvallisuutta, kun kuusi kättä lähestyy joka suunnasta. No, ehkä me ei enää ikinä vaan nähdä niitä lapsia.
Ja loppukaneettina todettakoon, että tuo koira on yksi ihmisrakkaimmista koirista mitä olen koskaan tavannut, joten en näe mitään kauhean suuria haasteita koiran totuttamisessa elämään lapsiperheessä. Totta kai sen pitää olla kiltti ja kestää lasten typeriäkin tempauksia, mutta kyllä lapsienkin on hyvä oppia kunnioittamaan eläimiä jo aika pienestä pitäen. Näin ainakin olen itse oppinut.
Nooh, nyt alkaa tämä paasaus riittää. Piti van päästä purkamaan *itutusta. :saint:
Jaaha, väsyttääkin taas ihan hulluna. Ja niin kyllä tuota koiraakin. :kieh: