TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-Rouva:
Täällä omaa napaa supistellut klo 20asti... nyt alkaa nahka olemaan jo niin kireellä että en tiedä mitä tehdä... Ainakaan tämä istuminen ei auta asiaa yhtään... :/
Synnyttämäänkö meinaat jo lähteä?? :whistle:

Hui kun alkaa jännittään, kun täälläkin pinossa alkaa vauvoja kohta tupsahteleen. :D :heart:

Outoa, että mä olen hereillä tähän aikaan... Viime aikoina olen tähän aikaan ollut täydessä unessa jo vähintään 2h.

Ei ole täälläkään kotikäyntejä ainakaan ennen vauvan syntymää. En tiedä, onko sitten vauvan syntymän jälkeen. Kahdesta ekasta ei kukaan käynyt meillä edes vauvan synnyttyä. Kahdesta viimeisimmästä on eka "neuvolakäynti" tehty kotona. Nyt siis eri paikkakunta, en tiedä mikä käytäntö.

Se vaihtukin vuorokausi, joten nyt onkin rv 33+3 :heart:

 
Huomenta!

Vaikea enään veikata, että kuka seuraavana tästä pinosta jakaantuu. Niin monella on jo oireita siihen suuntaan :p

Täällä on satanut pieni kerros lunta, mutta sulaa varmaan tänään heti pois.
 
Mites Niisku laantuko supparit vaiko jo vauva sylissä? =)

Mä panikoin yöllä taas synnytystä kun tajusin että tämä pitäs tällä kasvuvauhdilla käynnistää vähintään rv 38 oon kokoajan ennustanut painon kehityksen oikein..jos ens kerrallakin menee mun laskujen mukaan alotan paasauksen että minä en sitten ala yli 4kg punnertaa että siihen malliin mietitte sen synnytyksen viimeksikin otti vähän alta 4kg hartioista kiinni. Ei oo pelkästää omaa pelkoa että itse repeää vaan että vauva vaurioituu. Kerran kun on nähnyt että 3 agparpisteen vauvaa (asfyksia) aletaan heti elvyttämään halua nähdä sitä toista kertaa. Reilun viikon päästä tietää jo vähän osviittaa miten homma etenee??

Aamusta tuli taas verilimaa eihän sitä ole tullut vasta ku 4vkoa merkki synnytyksestä saako :LOL:

aiemmat syntyneet:

1. RV 41 spontaanisti
2. rv 41 käynnistetty
3. rv 40 sektio
4. rv 39 käynnistys synty rv 39+4

Nara ja himppu 35 (36)
 
Huomenta.

Joo tosi tylsä oli aamulla todeta,että on tullu lunta.Tulis nyt vaan kevät ja äkkiä. Kuhan aurinko alkaa paistaa niin sulaa tuo pikku lumi pois.

Mulla on sellanen muistikuva,että toi on uusi käytäntö,että neuvolatäti käy kotona ennen ku vauva on syntynyt "katsomassa" onko kaikki vauvaa varten kunnossa tms. Olisko tää vaan jossain paikkakunnilla ja esikoisen saaville?!?

Mä olin eilen viikon liian pitkällä laskuissani. :p No eipä tuo haittaa,menkkojen mukaanhan se LA on 8 pv aikasemmin.
Mutta aamutoimiin.Pesukonekin pitää mennä laittaa päälle kun pyykkikorit täyttyy uhkaavasti.Tai siis on jo täynnä. :D

NN rv 32+0 ( menkkojen mukaan 33+1)
 
Savossa sataa lunta ihan viimeistä päivää! Ärsyttävää.

Mitäs Niisku-Rouva, ei kai jo tullut lähtö?!

Täällä oli aamulla alavatsassa menkkamaista jomotusta. Oiken nauratti, kun mietin ensin että mitä tämä on, tuntuu tutulta, mutta jotenkin silti vieraalta. No, eihän tuollaista tuntemusta ole ollutkaan kuukausiin! :D Mutta kyllä nuo kaikki tuntemukset tuovat vähän synnytysjännitystä pintaan, vaikka mitään ei varmaan vielä viikkoihin tapahdukaan. Mutta kyllä täytyy tänään ommella ja pestä vauvan lakanat valmiiksi, niin ei jää se homma vaiheeseen, jos vaikka joku äkkilähtö tulisikin.

PilkkuPantteri & Jyvä 35+3
 
oho... niisku-rouvalla onkin ollu jännää... :D Jokohan ollaan synnärillä?

PilkkuPantteri no mulla on kans havaittavissa menkkajomotuksia!! :) JA kaikenlaisia vihlasuja tuolla kohdunsuulla... voi johtua siitä kun vauva painaa päätään sinne.. toivottavasti.

LImailu jatkuu edelleen... saas nyt nähä mitä tää meinaa. Toivottavasti ei vielä mitään. :) Viikon päästä on lääkäri, sitten tiietään että missä vaiheessa ollaan tuolla alakerrassa.... :whistle:

EM ja Dodoliina 35+3 :heart:
 
Suzyanne
Saa nähdä, tulikohan Niisku-rouvalle jo lähtö.

Kuorsauksesta meillä se kuorsaaja olen minä. :ashamed: En kyllä onneksi kuulemma niin kovaa kuorsaa etteikö mies saisi nukuttua. Kuorsaamisen lisäksi kuulemma olen kova piereskelemään unissani. Sitä en kyllä myönnä.. :whistle: :D

Havahduin eilen päivällä huomaamaan, etten ollut ottanut vielä yhtäkään närästyslääkettä. Ja sitten tajusin, että eihän minua olekaan närästänyt ollenkaan koko päivänä. Ja illallakaan ei närästänyt, ja refluksioirekin oli poissa. Siis nuo vaivat ovat olleet mulla 3 kk putkeen, yötäpäivää, ja nyt ovat poissa!! Sitä vähän kyllä odotinkin että ne helpottavat, koska ke lääkäri totesi että vauva on laskeutunut, ja selkävaivat alkoivat silloin, sekä jalkojen hillitön turvotus ja särky paheni puolella, vaavi painaa nyt alemmas. Mutta todella mieluusti luovuin närästyksestä ja refluksista, vaikka sainkin muuta tilalle. Selkäkipuun herään edelleen joka yö, mutta saan sen puolessa tunnissa pois särkylääkkeellä.

Petasin eilen vauvan kopan jo valmiiksi. Vaavi pääsee sitten vaaleansinisiin, nallekuvioisiin lakanoihin. Laitoin siihen tietty esteitä päälle ettei kissat pääse sinne karvastamaan. Onpahan nyt sitten ihan kaikki valmiina Vili Vilperiä varten.:heart:

Eikö muuten olekin niin, ettei vauva tarvitse tyynyä? Vai? Harso varmaan on kuitenkin hyvä olla pään alla, esim. puklauksen varalta?
 
Niisku-Rouvan kuulumisia jännään minäkin. :D

Mulla on alkanut olemaan menkkakipujen lisäksi taas sitä alkuraskauden etovaa oloa ajoittain. Hajuherkkyys on tullut osittain takaisin. :x Enpä ihan tämmöstä osannut enää odottaa.

Beibi on ollut aika vaisuna eilisestä lähtien. :/ Eilen dopplerilla kuulostelin ennen nukkumaan menoa sydänääniä ja hetken ajan hirvitti kun ne kuulostivat kovin tavallista alhaisemmalta. Sitten ne kuitenkin palautuivat. En kyllä ota riskejä, jos vielä käy noin niin lähden käymään tarkistuksessa. :eek:

Kipuja ylävatsalla on ollut ajoittain jo jonkin aikaa. Tuossa ihan navan oikealla puolella, siis kun itse katsoo. Pistävää tunnetta joka tuntuu liikkuessa ja katoaa kun kohtaan painaa. :eek: Mitähän se oikeen on? Ei siis ole ollenkaan välttämättä jokapäiväistä kipua. Viimeksi sitä oli eilen ja sitä ennen kolmisen päivää putkeen noin viikkoa aiemmin.

Kohdunsuulla on myös alkanut tuntumaan erilaisia tuntemuksia. Sen tarkemmin en osaa niitä eritellä kuitenkaan..
Tunnen kyllä hyvin myös kun beibi puskee sitä vasten, siitä tulee sellainen jännä aalto joka kulkeutuu kohdunsuulta ylemmäs. :whistle:

Kissa on kipeänä.. :/ Nukkuu vaan eikä syö. oevoe 10-vuotias mammukka..
Itsekin olen aivastellut ja nuhainen. Flunssahan enteilee synnytystä, jaa-a..en tiedä, ehkä tää kuitenkin on jotain ihan raa'asta ulkoilmasta johtuvaa. Kuumetta tosin ei ole. :whistle:

kissinminttu & pipana 34+1
 
Napsunta: Mullakin on napsunut ja olen vain ajatellut, että kaasut ne peräsulessa liikkuvat :kieh:

Hikoilu ja vuoto: Mä olin pitkään aikaan hajuton eli en hikoillut ja valkovuotoakaan ei tullut. Nyt kuitenkin taas haisen pistävälle hielle ja pyyhkiessä valkovuotoakin on tullut... tätä kurjaa naisten elämää..

Synnytys: Mä en viitsi suunnitella lainkaan. 2 ekaan synnytykseen sain kohdunkaulan puudutuksen ja olin tyytyväinen. 3 synnytyksessä aloin kipujen yllyttyä anomaa, mutta sitä ei voitu antaa kun vedet olivat sisällä ja olisin suostunut epiduraaliin, mutta sitäkään ei sitten voitu antaa kun kohdunsuu olikin jo 9cm auki. Aqvarakkulat sain selkääni ja ne toimivatkin mulla tosi hyvin lonkkasärkyyn. Neljännelleä kerralla taasen saavuin sairaalaan vasta kun oli jo ponnistamisen tarve ja läppää vaille täysin auki, joten hermojani varten henkoilin välillä ilokaasua vain, mutta ei se siihen kipuun juurikaan vaikuttanut.

Jos vain vapaasti pystyn ponnistamisasennon valitsemaan niin kontillaan on mulle kaikista paras. Toisen synnytin jakkaralla, mutta kait mä olin siihen vähän pieni ja tuntui, että lonkat repeävät liitoksistaa..., vaikkakin ponnistaminen asennossa oli helppoa ja nopeaa. Viimeiset jouduin kuitenkin ponnistamaan puoli-istuvassa, koska mulla oli se typerä läppä, joka tietty nyt tälläkin kertaa on luultavasti rajoittamassa, ja kätilön on helpoin siinä asennossa tukea läppää pois vauvan tieltä.

Ei tässä muuten sen kummempia. Vieläkään en ole saantu aikaiseksi laitettua juuri mitään vauvaa varten ja kohta lähdemme vanhempieni luo pääsiäisen viettoon. Jos vaikka sitten kun palaamme...

rv 35+3
 
Jännitysellä täälläkin odotetaan Niisku-Rouvan kuulumisia!
Noista synnytys toiveista. Minulla ei ole muita toiveita kun, että mies pääsee mukaan ja tarpeen mukaan kivunlievitystä. Vaikka sitten kaikki mahdollinen jos siltä tuntuu. Mutta päälimmäisenä toiveena on kyllä että tämä ipana kääntyisi oikeaan asentoon.
Tuosta yö hikoilu on vähentynyt kummasti kun säädin makkarin termostaattia pienemmälle. Mies kyllä valittele, että kohta tarvii villasukat jalassa nukkua :LOL: Mutta lupasi olla puuttumatta termostaattiin että saan nukuttua B)
(.) Aamulla kun heräsin alaselkä vihoitteli. En tiedä olenko nukkunut osan aikaa jotenkin huonossa asennossa vai Papuko jotain hermoa painaa :eek:
Täytyy pikkuhiljaa alkaa suunnitelemaan ruuan laittoa

Tytti ja Papu 32+5
 
Niisku-Rouvan kuulumisia jännitetään täälläkin.

Synnytys toiveita: Että mies pääsee mukaan.Ja käynnistys niin ei tartte pelkää ehtiikö sairaalaan jne. Nyt olis kiva saada jotain kivunlievitystä ku kolme viimeistä menny ilman.Ekassa epiduraali. Kuhan vaan kaikki sujuisi hyvin. :heart:

Vauva just möyrii masussa minkä kerkeää.Aamulla tehny sellaisia muljahduksia,että ihan sattuu. Mun mahasta kuuluu ihme lorinaa jos kumartuu lattialta jotain nostamaan.Muisten,että viime raskaudessa oli ihan sama juttu ja itse panikoi silloi,ettei vaan vedet menis.

Vauvat syntyneet: Rv 37-38 ?
 
äh aina toi karkaa....
Eli eka syntynyt n.rv 38
toka 40+3 yöllä
kolmas 38+5 käynnistetty
Neljäs 38+5 käynnistetty

Ruoka olis nyt valmis pitää pyytää mies ja lapset sisään syömään.
Olis nyt spagettia ja myöhemmin teen possun pihvejä.Juuri sekoittelin kokis marinadin.Saas nähdä millaista tulee. Dallas pullat on kohoomassa. Toivottavasti ovat hyviä.Ihmeen hyvin ne kookos kierre pullat onnistu joten toivon,että nämäkin onnistuisi.
 
Huh, kun pelästyin äsken vessassa käydessä. Koko pönttö oli pissan jälkeen ihan punaista. Mutta mies oli käynyt kaatamassa sinne lihan marinaadit eikä ollut vetänyt vessaa. Täytyy alkaa tarkistaan näköjään pönttö ennen ja jälkeen pissaamisen :LOL:
 
Huh miten paljon taas kirjoiteltu!

Täällä vauva kääntynyt takaisin perätilaan, 21.4 äippäpolille tarkistuseen. Painoarvioksi antoivat maanantaina (rv 33+6) eka 2.5 kg, mutta uuden mittauksen jälkeen 1.9 kg. Kohdunkaula enää reilu 2cm, vaikka pitäisiolla 3cm:n paikkeilla.

Synnytyksestä:Mies tulossa mukaan, mutta on sen verran herkkis, että en tiedä miten kykenee olemaan mukana. Puudutuksista:koitetaan ottaa sitten vasta kun on pakko, jos voidaan enää antaa. Ilokaasua kyllä varmaankin tulee otettua.


Humu & Rinsessa rv34+3
 
Suzyanne
sompio varmaan säikäytti! Mulle on käynyt sama, paitsi että itse olin kaatanut säilykepunajuuren liemet pönttöön, ja sitten unohdin ne sinne, ja vähän ajan päästä menin pissalle, ja sitten säikähdin että voi herranjumala multa tulee jotain purppuranpunaista.. :headwall: :headwall: :LOL:
 
Voi pee :/ känny irtisano sopparit. Onneks täällä on lapsilla puhelimia ja huomenna pitää sitten hakea uus. Vuodenhan se kestiki wow! kytkyelin voi tota korttia tunkea mihinkään muuhun puhelimeen.

Oho onpas ihme heitto humu82 ultrassa? suht pieni vauva tulossa tai riippu mihin vertaa. Mua vaan hirvittää lukea noita teidän painoarvioita pelko vaan kasvaa sisuksissa.. eikös suzyannellakin ollut kuitenkin huomattavasti tasottunut se arvio vaikka eka näytti että tulis isokin? Mä kun en ole vieläkään saanut sokereita asettumaan heittelee laidasta laitaan nyt ollut taas pari aamua hyvä paasto mutta illasta oli taas 1h ruuan jälkeen 8.9 välillä on vaan niin kiire aikataulu että tulee liian pitkä tauko ruokaan ja sitten sitä syö liikaa.

NN; Onko sulla lähteneet nuo käynnistetyt samana päivänä käyntiin?

Tuli muuten ilokaasusta mieleen että noissa meille tuli vauva ja vauva tulossa ohjelmissa siellä sairaalassa se letku on niinku joku sukellusvehke :D ei oo sitä maskia ollenkaan. Hauskaa varmaan imeä kuin isosta pillistä sitä kaasua :p se on kyllä ärsyttävää kun se maskikin monesti irtoaa eikä sitä itse saa takas oonkohan mä aina niin sekasin.... :D
 
Nara: on syntyneet samana päivänä. Mulla on ollu tilanne aika kypsä käynnistyksessä.Joten se on varmasti nopeuttanut asiaa.Niin ja mun käynnistys ollut kalvojen puhkaisu eli vähä sama ku menis lapsivedet Siskollani ku käynnistettiin ni siinä meni monta päivää.Ensimmäiset käynnistyt yritykset vaan pehmensi sitä kohdunkaulaa ja alkoi sitte lyhentää sitä ja vasta tyyliin kolmantena päivänä käynnisty synnytys kunnolla.

Ekassa oli kaula jo raskaus aikana pehmentyny ja lyhentyny ja oli sen verta sormille auki,että saatiin kalvot puhkaistua. Mitään lääkettä/tippaa ei lisätty ku haluttiin odottaa muutama tunti jos synnytys alkais "luonnostaan". Ekassa käynnisteyksessa kalvot puhkastiin klo 8.30. 2 h odoteltiin eikä mitään kunnes lähdin käytävälle kävelylle klo10.30 aikaan. Klo11 alkoi tulee supistuksia.Poika syntyi klo 12.36.

Tokassa käynnistyksessä sama juttu paikat kypsät ja kohdusuu käynnistys aamuna jopa 4 cm auki. :eek: ( onneks en tienny sitä ennen sairaalaan menoa) Kalvot puhkaistiin klo 9.30-10 aikaan. Ja jäätiin taas odottelee niitä omia supistuksia. Klo11 alkoivat ja tyttö syntyi klo 12.14.

Hui Sompio varmasti pelästyit.Itselläkin joskus jotain epämääräistä ollu pöntössä ja ihan paniikissa. Tai paras oli alkuraskaudessa ku istuin väsyneenä aamupissalla pöntöllä ja niistiin nenää (nenässä on muuten melkein koko raskauden ajan aamuisin ollu kuivaa räkää ja niistäessä tullu veriviiruja tai kunnolla verta) ja peperiin tuli verta. Olin ihan paniikissa kunnes tajusin että hei haloo....mähän niistin nenän..enkä pyyhkiny alapäätäni vielä. :whistle: :LOL: :LOL:
 
Menkkamaisia kipuja havaittavissa täälläkin. Samoin alkuraskauden hajuherkkyyttä ja etovaa oloa.
Just tänään aamupäivällä kun menin marsujen häkkiä siivoomaan, kysyin mieheltä, joka istui siinä lähellä, että miten pystyt oleen siinä... omaan nenään osui marsujen pissan haju ihan ensimmäisenä. Vaikka eilen illalla olinkin häkkiä viimeksi putsaillut, joten ei sen oikeesti olis pitänyt haista. :D

Alapäässä on välillä tosi ilkeitä kipuja. Ja sitä "poraamista" alkanut esiintyyn aika usein. Oletan sen olevan sitä, että vauva tuonne alemmas lähtökuoppiin itselleen raivaa tilaa. Mutta voi elämä, että viikkoja tässä vielä kärvistellään... :$

Eilen pakkasin sitten sen sairaalakassinkin niiltä osin valmiiksi, mitä sinne nyt jo pystyi laittamaan. Ja pesin viimein ne äp:n vaatteetkin... jotenkin havahduin siihen tosiasiaan, että meille on tosissaan pian vauva tulossa. :D Vähän näköjään hidas sytystys... mutta se toukokuun la on tuntunut tähän mennessä jotenkin kaukaiselta. Hypistelin niitä muutamaa 50-56cm vauvan vaatetta, mitkä on valmiina oottamassa edellisiltä vauvoilta, ja voi hyvä tavaton kun ne on pieniä. :D :heart: Mietin että uskaltaako niin pieniä vaatteita ottaa ollenkaan synnärille mukaan, jos vauva ei mahdukkaan niihin. :LOL:

Meilläkin on kytkykauppapuhelimet. Ja oli edellisetkin, mitkä sanoi sopimuksensa irti kuukausi-kaksi ennen kytkykaupan loppumista. Hyvin olivat ajoittaneet hajoamisen... tosiaan, hajos sekä miehen että mun puhelin samoihin aikoihin.

Alkaa supistaan ikävän tuntuisesti... pitäios varmaan heittää hetkeksi sohvalle tai sängylle, kun on ihmeen rauhallinen hetki meneillään.

stk ja minivitonen 33+3 :heart:
 
Onneksi en ole ainoa, joka vahtaa pönttöä kuin haukkaa :) Mulla kävi muuten NN nenän niiston kanssa tässä kerran samalla lailla. Tai siis niistin eka ja sitten ajatuksissani pyyhin samalla paperilla alapään ja pelästyin kun oli verta. Mulla tulee joka aamu kun niistää niin verta nenästä.

stk Tosi ilkeitä kipuja täälläkin on alapäässä. Eilen illalla rakasteltiin ja en tiedä johtuuko siitä, mutta paikallaan ollessaankin jomottaa tolkuttomasti. Saatikka sitten kun lähtee kävelemään.

Tämä päivä on mukavasti kulunut tuon Aamulehden kuntavisan kanssa. Täyttääkö joku muu sitä? Siis ne jotka tässä Aamulehden alueella asustelevat :D
 
NN; sulla on sitten käynyt hyvin. Mulla oli viimeksi niin epäkypsät paikat että piti tosiaan eka ne kypsytellä siksi tuosta käynnistyksestäkin on paniikki kun hyvin ehtii siinäkin ajassa vauva vielä pari sataa grammaa kasvaa..ja mitä sitten jossei ole keuhkot kypsät taas mennään kidutussektioon. :kieh: en mieti en en en ..

hyi taas huono olo ... hitto tän syömisen kanssa. Mä niin odotan että saan heittää kuikkaan nuo kaikki rd vehkeet. Onkohan mullakin alkanut vauva painamaan johonkin hermoon kun tulee välillä sellainen aaltomainen tunne alaselkään iskias vaivaa kyllä iltaisin. Nyt tuli suihkussa alaselkään sellainen outo tunne ja sen jälkeen alko heti kiristään etupuolelle vatsaa..tulisko telkusta mitään ohjelmaa mä niin vihaan näitä pyhiä. Ymmärrän kyllä että työssäkäyvät nauttii mutta mulle tää on tuskaa...mieskin on aina pyhät töissä.
 
felicia
Menin sitten "rasittamaan" itseäni lyhyellä kävelyllä r-kioskille ja seurauksena
aivan hirveät kivut ja supistukset.
Meillä on ollut taas vatsatautia, ensin mulla ja sitten muksuilla ja nyt taas mulla.
Tai sitten tämä ei ole vatsatautia, hmm...
Kävin suihkussa ja kivut laantui, ihan pientä kivutonta supistelua jäljellä,
samanlaista oli eilen pitkään.
Mä en kyllä lähde sairaalaan ennen kun kivut on niin kovat et silmissä vilisee, en
halua tulla turhaan takas. Ainoastaan jos vedet lähtee, niin sitten tulee kiire.
Ei ole kyllä koskaan niin käynyt, mulla taitaa olla extrakestävät kalvot, kaikki
puhkastu synnytyksessä, synnytyksen jouduttamiseksi.
 
Päiviä.

Nyt toimii nää sivutkin. Koko aamun yrittänyt päästä kertoilee kuulumisia mut en ole päässy :headwall:

Eli eilen menin maate ja tuli vielä pari todella kiristävää supistusta. Vauva aiheuttaa mulle supistuksia kun yrittää kääntyä ja sattuu ihan tajuttomasti. Yön sain nukuttua suhteellisen hyvin.

Aamu oli taas yhtä tuskaa vauva oli laskeutunut ja mulla meinas koko alapää räjähtää. :LOL:

Noh kasassa ollaan vielä onneksi mutta veikkaan ettei kauaa enää pysytä yhtenä kappaleena. Koko päivän ollut neidin kanssa kahdestaan ja eilen hän oli kaverillani hoidossa joten tänään ei ole uskaltanut nukkua edes päikkäreitä. Pelkkiä väsymys raivareita satelee ja minä yritän keksiä kaikkea virikettä et joko väsyis touhuamiseen tai keskittyis leikkimiseen. Mies on 60km päässä kotoa joten ei hyvin mene. tässä alkaa kiristymään muukin kuin vatsanahka....

palailen myöhemmin.... ei tästä tuu mitään... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Aaargh, meni hermot. Oltiin kylässä koiran kanssa ja siellä oli myös sukulaismies kolmen lapsensa kanssa ( ne on muistaakseni 5, 7 ja 9 v.). Ne "ihanat" lapsoset on jotenkin vähän outoja ja levottomia tyyppejä, eikä niihin meinaa saada kontaktia millään. No, innostuivat tietysti tuosta meidän koirasta tosi paljon ja kaikki härkkivät sitä samanaikaisesti eri lelujen kanssa. Koira vähän säikkyi niiden huitomista ja äkkinäisiä liikkeitä ja kääntyili tietysti itsekin sitten äkkinäisesti, mutta oli ihan kiltisti muuten. Ne kakarat (anteeksi, anteeksi nimittely) ei kuunnelleet mitään ohjeita kuinka koiraa kannattaa lähetyä ja leikittää, riekkuivat vaan. Mun mielestä ainakin noiden kahden vanhemman pitäisi ymmärtää jo puhetta? No, tämän isän mielestä koiran päässä on vikaa, kun ei osaa olla lasten kanssa, vaan säikkyy ja ennusti, että meidän pitää luopua siitä vauvan myötä. Ja että kyllä koiran pitää pystyä sietämään mitä tahansa lasten tempauksia, eikä heidän lasten tarvitse mukauttaa omaa touhuaan koiran mukaan. Kyllä meinasin hikeentyä ihan tyystin. Tuo koira tulee nimittäin erittäin hyvin toimeen esim. parhaan ystäväni 1,5 vuotiaan tytön kanssa. Mutta se pikkuneiti onkin tottunut koiriin jo syntymästään lähtien ja osaa olla välittämättä niistä tuon taivaallista. Ja tosi kiltisti tuo elukka nuoresta iästään huolimatta antaa lasten härkkiä ja leikittää itseään, mutta en tietenkään voi taata kaikkien sormien turvallisuutta, kun kuusi kättä lähestyy joka suunnasta. No, ehkä me ei enää ikinä vaan nähdä niitä lapsia.

Ja loppukaneettina todettakoon, että tuo koira on yksi ihmisrakkaimmista koirista mitä olen koskaan tavannut, joten en näe mitään kauhean suuria haasteita koiran totuttamisessa elämään lapsiperheessä. Totta kai sen pitää olla kiltti ja kestää lasten typeriäkin tempauksia, mutta kyllä lapsienkin on hyvä oppia kunnioittamaan eläimiä jo aika pienestä pitäen. Näin ainakin olen itse oppinut.

Nooh, nyt alkaa tämä paasaus riittää. Piti van päästä purkamaan *itutusta. :saint:

Jaaha, väsyttääkin taas ihan hulluna. Ja niin kyllä tuota koiraakin. :kieh:
 
joillakin ihmisillä nyt ei vaan ole minkäänvaltakunnan käsitystä eläimistä ja niiden käytöksestä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kai se koirakin on nyt vähän varuillaan vieraista riehuvista ihmisistä kyllähän nekin perheenjäsenensä tuntee ja varmaan tulee suojelemaan paremminkin vauvaa kuin vahingoittaisi sitä. Kyllä se on vanhempien tehtävä opettaa lapsensa kunnioittamaan myös eläimiä eikä olettaa että niiden kanssa voi leikkiä kuin leluilla liekö tämä isä itse ihan täyspäinen... :D
 
Joo, kiitos Nara. Olet ihan oikeassa, nyt pyyhin ne sen äijän jutut pois mielestä.

Pitihän mun vielä ihmetellä tätä omaa kroppaakin: toinen rinta oli vuotanut liivinsuojan sisäkerrokset ihan läpimäräksi kauttaaltaan parin tunnin aikana! Onneksi ei ollut ehtinyt mennä rintsikoista sentään läpi, pieni täplä vain oli niissä. Kaikenlaisia pikku ihmetyksen aiheita tässä kyllä tulee vastaan. Normaalisti vuotaa vain sellaiset pienet läntit molemmista rinnoista suojiin päivän aikana.

Onkos muilla muuten käytössä noita kestoliivinsuojia? Mä tilasin yhdet setit netistä (ImseVimse), mutta ne on aika huonoja (ja rumia). Sen sijaan Prismasta löytyi kauniita pitsipäällysteisiä suojia, jotka istuvat liiveihin tosi hyvin, eivätkä vuoda kovin herkästi läpi - kuten äsken tuli todistettua, sillä päälipuolen pitsi oli pääsosin edelleen kuivaa.
 

Yhteistyössä