Kivan kuulosia päivärytmejä teillä! Musta tuntuu että meillä ei oikein mitään rytmiä oo vieläkään?! Noh, yritän kuvailla jotain, meidän päivät menee jotakuinkin näin:
Iiro syö klo6 aikaan tissiä ja jatketaan vielä unia,
mä nousen viimestään klo9, yleensä aiemmin, Iiro saattaa nukkua siis puoli10 asti, tai herätä kahdeksalta tai jotain siltä väliltä. Pääasiassa ollaan saatu venytettyä nousemista aika myöhänä viime aikoina
Noh, kun heräillään, mä syön aamupalan ja sitten Iiro ottaa lisää tissiä. Ehkä reilun tunnin jälkeen uudestaan nukkumaan! Ekat aamu-unet tulee aika pian siis, ja kestoltaan ne on yleensä max tunnin verran.
Seuraavat unet monesti vaunuissa kun lähdetään kävelylle/lähden kauppaan tms. Vaunuissa nukkuu ehkä max tunnin myös! (Joskus 2 tuntia, positiivinen yllätys
) Vaunu-unet on ehkä klo12-klo14 välillä.
Alkuillasta saattaa tulla vielä yhdet unet, ehkä neljän-viiden aikaan, riippuen vaunupäikkäreistä. Illan viimeset päikkärit on viimeaikoina jäänyt pois/aikaistunut, aiemmin Iiro nukkui yhdet unet niin että saattoi heräillä kuuden jälkeen/lähempänä seitsemää jopa.
Yöunille mennään klo20 yleensä, tai vähän myöhemmin. Joka välissä syödään tissiä, tarkkoja ruoka-aikoja ei tunnu olevan. Aamupäivästä saatetaan syödä vähän perunaa/hedelmää ja nyt muutamana iltana ollaan illemmalla otettu perunaa ja silloin on yöunet olleet himpun verran paremmat. Yöllä saattaa olla yksi herätys/syöttö noin klo2-3, ja sitten seuraavan kerran klo5-6 aikaan, joskus tuurilla klo7 maissa!
Meidän ruokailuja rajoittaa nyt allergia-epäilyt, ja ei saada toistaiseksi ottaa mitään uusia ruokia kokeiluun. Niille jotka ei facebookin kautta tiedä, Iiro sai allergisen reaktion reilu viikko sitten kun kokeiltiin maissivelliä, ja nyt epäillään maitoallergiaa, kun reaktio oli niin raju.. Mun ruokavaliosta on maitotuotteet myös pois, ja ens ma on maitoaltistus lastenosastolla, ehkä sitten tulee lisää tietoa ruokapuolesta.
Meillä ei vielä kääntyillä.. Tuurilla kääntyili jo pari kk sitten joitain kertoja, mut tuntuu unohtaneen koko jutun nytten. Tai sitten muut opitut asiat on vienyt huomion! Meillä kivoja juttuja on Iiron mielestä tutin ottaminen suusta ja sen katselu/pyörittäminen käsissä, ja sitten laittaminen suuhun takasin, mutta väärinpäin tietty! Ja sitten kaikenmaailman harsot/lelut täytyy laittaa naaman päälle / silmien eteen ja se on jostain syystä kivaa! Iirolla on mieletön virnistys naamalla ja jalat+kädet sätkii mieletöntä kyytiä samalla kun silmien päällä on rätti tms!!
Ja Iiro ottaa sen sit pois (tai mä otan) ja laittaa takasin!
Tulipas kuulumisia..
Nyt tv:n pariin kun Iiro nukkuu ja mies ei oo kotona!
miida ja Iiro 5kk+melkein 2viikkoa