:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Älähän nyt Jasmin vielä innostu :D Kotvasen kestää varmaan vielä :whistle:

Pääsetkö neuvolan kautta fysioterapeutille joka teksi sinulle jonkun harjoitusohjelman selkää varten?

Toivottavasti olette jo parantuneet :hug: Minäkin sairastin hieman flunssaa, mutta onneksi Nuppu säästyi. Silmät rähmi paljon, mutta ei onneksi tullut silmätulehdusta. Siis Nupulla rähmi.
 
Hei!

Hiljaista on täällä.. |O
Meillä on pian neuvola ja ajatella tyttö täyttää kohta 5kk, mahottoman nopeaa aika menee :whistle:
Meillä ei ole Mira sairastanut vielä mitään nuhaa, onneksi. Sisaruksilla kyllä on nuhaa ja kuumetta ollut.
Pitääpä tulla kurkkimaan tänne taas, kun on neukku kuulumiset! :heart:

Keisha ja Mira =)
 
Keisha :wave: Onneksi Mira ei ole sairastanut :heart: Eilen kyllä serkut olivat flunssassa kun käytiin kylässä. Kyllä keetutti, kun ei sisko mitään sanonut etukäteen, että heillä molemmat pojat on kipeitä. Toivottavasti ei nyt tartu, kun mun flunssa ei tarttunut Nuppuun.

Meilläkin täytetettiin 4 kk ja huomenna on neuvolalääkäri. Palailen sitten kuulumisien kanssa.
 
terve! aattelinpa tännekin tulla tutustumaan, hieman on vähän kyllä palstat sekavan oloiset vielä mutta eiköhän se tästä :) eli meille syntyi esikoisemme pikku prinsessa 28.5.09 klo 21.27 kiirellisellä sektiolla. viikkoja tuolloin taisi olla 39+3. alkukankeuden jälkeen elämä on aivan ihanaa nyt ollaan oma ääni löydetty ja sitä käytetään kyllä täydellä volyymillä aina hereillä ollessa=D 3kk neuvolassa oli pituutta 64cm ja painoa huimat 8360g;) keskiviikko nyt 4kk neuvolaan..saas nähä miten paljo on typy taas kasvanut! täysimetyksellä mennään yhä, ja tolla kasvuvahdilla ei kovin äkkiä mitään lisää tarvitakkaan;)
 
Tervetuloa ephs :wave: Meidenkin pikkuinen syntyi sectiolla, tosin suunnitellulla koska meidän pikku-mies itsepäisesti istui koko ajan.
Jamin84 vatut kasvattavat ensimmäisenä kesänä varret ja niihin varsihin tulee sitten seuraavan kesänä vattuja. Elikkä leikkaa vain ne varret missä tänä kesä oli vadelmia.
(.)Meillä on alettu heräilemään yöllä syömään 4kertaa kun aikaisemmin heräsi vain kerran 12h yö unien aikana. Muutenkin yöt ovat muuttuneet tosi rauhattomiksi.
Taitaa olla kyllä vissiinkin normaalia tuossa n4kk iässä kun muutenkin aletaan liikkumaan paljon.

Tytti83 ja Olli 4kk 1viikko ja risat
 
Tervetuloa mukaan ephs :heart: On teillä hurjan iso typy :heart: Mä kun pidin meidän Nuppua isona 3 kk:n ikäisenä.

Tytti Meillä oli tuossa ehkä 3,5 kk:n kohdalla kaikkein levottomimmat yöt. Nyt taas nukutaan välillä yhdellä syötöllä ja välillä on sitten useampi syöttö tai muuten vain tuttirallia :/

Meillä oli tänään 4 kk:n lääkäri.
Paino oli 8470 g, pituus 64,5 cm ja pää 42 cm.
Täysimetyksellä kai jatketaan vielä. Siitä jäi vähän ristiriitaiset tunteet, kun neuvola oikeastaan odotti, että jatkaa ja ei siitä sen kummemmin keskusteltu. Ei edes kysytty, että imetänkö, oletettiin vain. Aika turha käynti, kun ei siellä oikeen mitään tehty. Mutta saatiinpa mittoja ainakin, jos ei muuta.

*muoks* ephs Mä en muuten tarkoittanut pahalla tuota iso typy-kommenttia :heart: Oli pakko korjata, ettet vain pahoita mieltäsi. Mun mielestä vauvat on ihania, kun ne on pulleita :heart:
 
Hei kaikki!
Kirjoittelin jonkun verran odotusaikana, mutta sitten se jäi. Mutta meille syntyi tyttö 15.5 suunnitellulla sectiolla. Tytön nimeksi tuli Iida elisabeth. Iida on tosi kiltti vauva ollut koko ajan, toisin kuin nuo kaksi isompaa olivat. Nyt uusimpina juttuina on ollut liikkumaan lähteminen, viime viikonloppuna opittiin ryömimään ja nyt on kivaa kun lelut ei enää karkaa :heart:

Mikä tuo ryhmä teillä on fb:ssa? Voisko sinne liittyä?
 
Moikka!

Meillä oli 5kk neuvola, kuulumiset sieltä. Normaalisti kehittyvät pojat ja kasvavat hyvin.
Toni 7730g ja 66,5cm ja Luukas 8020g 68cm. Luukaksen pituus edelleen nousussa. Näillä ennustetaan pojille n.180cm pituutta aikuisina...

Kumpikin kääntyy mahalleen ja osaavat kiljahdella. Toni nauraa kovasti ääneen... Kassajonossa otti kontaktia tuhtiin nuoreen poikaan joka katseli vain seiniin :(

Äiti on saanut aina silloin tällöin jonku lapsia kattomaan joten omaa aikaakin ja muuta tekemistä jonkin verran. Ruuan ehtii vielä tekemään aamu unien aikaan. Päiväunet pidentyneet ja tissi maistuu varsinkin Luukakselle yöaikaan :|
 
Huomenta! :wave:

Leevillä eilen kans 5kk neukku ja mitat 7676g ja 67,5cm, pipo 43,3cm. Nyt lähti kasvu taas nousuun, viimeksi oli vain painoansa kasvattanut, nyt sitten tasasi pituutta. :)
Rokotukset otti aika hyvin vastaan, huusi kuin syötävä niiden laiton ajan mutta rauhoittui nopeasti ja oli oikein tyytyväinen loppupäivän. Yön nukkui puoleenyöhön kuin tukki ja sitten rupesi yhtäkkiä heräilemään 0,5h välein :/ Aina sai kauan silitellä että rauhoittui takaisin uneen. Kerran hain maitoa ja vähän söi.
Neuvolasta tosiaan ehdotettiin jo unikoulua (!) kun Leevin yöheräämiset ja maidon pyytämiset alkavat olla vain totuttu tapa eli oikeasti ei olekkaan nälkä vaan parin imaisun jälkeen nukahdetaan taas. Tämä on aika rassaavaa kun käyt turhaan lämmittämässä ison määrän maitoa! Ja sitten kun joku kerta päätät lämmittää vaan vähäsen niin sitten oisikin mennyt se perusannos. Ja tosiaan mitä järkeä lämmittää 10-20ml maitoa, kyllä silloin ollaan ilman ja aamulla sitten noustessa ruokaillaan oikeasti.
Mutta lähes aina olen kyllä noussut lämmittämään ne maidot kun vaikea tietää milloin oliskin oikeasti kova nälkä. Katsotan sitten kun mies on pitemmän pätkän vapailla josko vähän harjoteltaisiin sitä nukkumista ilman maitoa...

Kiitos myötätunnosta selkää kohtaan, eilen taas oli tosi paha päivä, itku kurkussa syötin poikaa kun tuntui että ihan just hajoaa lopullisesti koko selkäpuoli :'(
Sompio Valitin tästä särystä taas eilen neuvolassa mutta siellä vaan taputetaan päähän että voi harmi, koita jaksaa :/ Eli kukaan ei ota oikein vakavasti. Täytyy varmaan etsiä apua jostain muualta.

Tervetuloa ephs! :flower: Millaiset mitat saitte neuvolasta mukaan? Hienosti kasvaa teidän tyttö!

Viime lauantaina päästiin taas vauvauintiin ja sain koittaa sukelluttaa leeviä! Nyt jälkeenpäin en tajua miten uskalsin ja tuntuu etten enää "osaisi" tehdä sitä uudestaan. Varsinkin kun mies sanoi että hänestä tuntui että pidin poikaa ikuisuuden veden alla! :eek:
Ohjaaja kyllä seurasi vierestä eikä mitään kommentoinut, joten ehkä se vaan tuntui siltä..

No niin, nyt jatkamaan aamutoimia, jospa Leevi menisi aiemmin päikkäreille kun yö oli niin katkonainen..sopii toivoa!

Iloista ja raikasta syyspäivää ja viikonlopun alkua! :wave: :heart:
 
Tervetuloa Samuli03 :heart: Teilläpäs aikaisin on lähdetty liikkeelle :heart:

Eemelin äiti Onko pojat samannäköisiä vai ihan erinäköisiä? Tosi kiva, että olet saanut omaakin aikaa.

Jasmin Voi ei teidän öitä :hug: Toivottavasti niihin pian tulisi jotain tolkkua. Ei kai niitä varsinaisia unikouluja vielä tuon ikäisille pidetä? Tai en mä kyllä tiedä :/
Mä kanssa koitan yöllä ensin tuttia ja silittelyä ja nostan sitten vasta tissille jos ei muuten rauhoitu. Meillä tosin onneksi yöheräilyjä on suhteellisen vähän, mutta muutaman kerran nostanut kanssa tissille turhaan ja Nuppu onkin vain nukahtanut mun viereen muutaman imaisun jälkeen. Mutta kerran yössä meillä syödään kyllä ihan nälkään. Tai joskus useammankin kerran. Mutta tuttia laitetaan varmaan 10 kertaa suuhun :/

Päiväunet meillä on pidentyneet ilmojen viilentyessä. Kesälläkin kyllä nukuttiin helposti 2-3 h ja välillä ylikin. Mutta nyt menee aina 3-4 h ja usein 5 h :heart: Ongelma vain on välillä tietää, että milloin tuo neiti meinaa nukahtaa näille pitkille unille. Kun välillä ottaa ensin sellaiset miniunet ja tarvitsisi tissiä vielä ennen vaunuihin menoa. Mutta jos vaunuihin meno menee liian pitkäksi niin sitten nukutaan illalla liian myöhään ja yöunille mennään sitten tosi myöhään. Mutta hyvähän se vain on että nukkuu päiväunia :heart:

*muoks* Tänään tuli ennätys päiväunilla. Nuppu nukkui vaunuissa 6 h. Toki tuttia joutui käydä laittamassa suuhun. Mutta yöunille nukahtikin sitten vasta puolyksitoista, kun nukkui päivällä niin makoisasti.
 
moikka!
Tervetuloa ephs ja Samuli03 :flower:

Sompio, Jasmin ja Eemelin äiti Teillä kasvaa kyllä lapset mahtavasti :heart:

Meillä eilen oli 5kk neuvola ja typyllä painoa oli nyt 6750g ja 65cm pituutta. Pipo taisi olla 42,2cm. Nyt painoa oli kuukaudessa tullut 450g ja oikeastaan ihan hyvin. Luulin, että vähemmän :heart:
2 rokotetta sai ja toinen oli se omakustanteinen pneumokokkirokote, kun ei alettu siihen rokotetutkinmukseen vaan ostin tuon pneumokokkirokotteen itse.
Lämpöillyt nyt on jonkin verran mutta kaikin puolin vähät oireet tuli. =)

Sompio Tarttuko flunssa teihin kyläreissulta? toivottavasti ei..

Meillä päiväunet Miralla menee ihan hyvin. Kolmet-neljät päikkärit vetasee ja kahdet niistä vaunuissa. Yöt nukkuu tosi hyvin kokonaan :saint: Takaperin ryömii vinhaa vauhtia, nyt on pakko imuroida usein.....

Soseita Mira siis syö ihan mukavasti. Tietenkin imetys jatkuu pääruokana :heart:

Palailenpa taas piakkoin..

T. Keisha ja Mira =)
 
Huomenta!

Äkkiä kirjottelen ennenkuin pistän pojan ekoille unille! Leevi on ruvennut heräämään tosiaan siinä kuuden pintaan ja ylös touhuamaan on päästävä välittömästi eli poissa on ne ajat jolloin heräsi kyllä melko aikaisin mutta köllötteli meidän vieressä vielä pitkään ennenkuin oikeasti piti nousta. |O

Rokotukset nostattivat perjantaina lämpöä ja taas jäi vauvauinnit väliin :/


Sompio Menee kuulemma unikoulut ihan yksilöllisesti tarpeen mukaan vaikka minustakin kuulostaa vähän hurjalta kun ei puolta vuottakaan ole. Mutta ihan järkevää kun tosiaan ei inspiroi ravata sitä maitoa hakemassa turhan takia 2-3 krt yössä. Pari viime yötä ei ole ottanut klo 11 jälkeen maitoa ollenkaan vaikka tarjottu on, vasta kunnolla heräämisen jälkeen aamulla n. 7 jälkeen on sapuska kelvannut.
Viime yön sitten olinkin lujana ja joka heräämisen hoidin silittelyllä. Kauan pyöri ja ynisi mutta aina nukahti. Nyt söi sitten seitsemältä aamupuuron ja maidon.
Taidan ottaa nyrkkisäännöksi että se maidon haku on se vihonviimeinen keino eli jos rupeaa ihan kunnolla itkemään niin sitten haetaan . Eli ei ihan suoranaista unikoulua, jos tosissaan on niin sitten. Kynnys on vaan matala hakea kun tietää että se muutama maitotippa nukuttaa välittömästi uudelleen uneen kun itse on ihan väsynyt. Mut ehkä maksaa vaivan opetella siitä pois!

Nyt tuolla kitisee :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samuli03:
Eemelin äiti: me oltiin samaan aikaan synnärillä :) Nähtiin sinä päivänä kun saitte pojat osastolle
No arvaa vaan ku tää alkasin kelaan, että ketä mä näin silloin :LOL: Pikkuruisia poikia oli silloin, nyt ei tietäisi, että pieninä syntyi. Isompi ku vanhemmat lapset olleet tuolloin =)

Meillä pojat nukkuneet hyvin pienestä pitäen ja nyt Luukas on ruvennut nauttimaan tissistä öisin. Viime yönä tarjosin tuttia ja vettä, sylissä hetken ja mahalleen nukkuun, nukkui aamu 6.n ja sitten tissin jälkeen vielä pari tuntia. Pahempaa odotin.
Päiväunetkin on alkaneet olla parituntisia.
 
Hei vaan Samuli03
Sompio hienosti on teidän Nuppu kasvanut ja hyvä ettei saanut nuhaa. Harmi että sinulla jäi huono maku tuosta 4kk neuvolasta. Minä sain ainakin hyvät ohjeet tuosta kiinteiten aloituksesta.
Jasmin toivottavasti teidän yöt rauhoittuu.
(.) Meillä Olli syö kanssa ihan mielellään soseita vaikka rintamaito onkin pääasiallinen ravinto viellä. Tosin illalla annan Ollille riisipuuroa ja hyvin maistuu.
Meillä yöllä Olli yleensä rauhoittuu kun laittaa tutin suuhun ja taputtelee pyllylle.(Olli tykää nukkua mahallaan) Mutta n.04-05.00 Olli kyllä syö mutta käykin yö unille jo 19.30-20.00.

Tytti ja Olli
 
Jasmin Voi harmi sen vauvauinnin kanssa :(
Mites yöt ovat nyt menneet? Oletteko pysyneet ilman maitoa?
Mä just viime yönä mietin, että kai meilläkin pitäisi yötissittelyä vähentää. Normaalisti syödään kerran ja syökin sellaisella imutuksella, että varmasti nälkä onkin. Mutta sitten viime yönä syötiin kaksi kertaa, tai oikeastaan kolme kun kolmas oli aamulla aikaisin. Ja ne olikin sitten sellaista lussutusta että ei oikein nälkäänsä syöty, lähinnä jotain lohdutusta. Ja tällaisia öitä on aina välillä.
Mutta se on tosiaan niin helppo itse väsyneenä nostaa siihen tissille ja toinen jatkaa sitten unia. Kun vaihtoehto olisi se silittely monta tuntia :/
Mutta hyvältä kuulosti tuo teidän, jos noin helpolla olette päässeet ja yöt siitä sitten parantuneet. Kun eikös sitä sanota, että eka yö on pahin ja helpottaisi ihan jo kolmessakin yössä.

Tytti Juu, itse pyysin ne esitteetkin kiinteistä. Ei niitäkään olisi vielä annettu.
Tänään mun piti soittaa niistä kiinteistä neukkulaan, mutta missasin soittoajan. Täytyy huomenna laittaa muistutus. Kun meillä oli 4 kk:n kohdalla vain toinen terkka joka punnitsi kiireesti ja sitten pikakäynti lääkärillä. Ei siis käyty omalla neukkutädillä ollenkaan.
Teetko itse riisipuuron vai käytätkö jotain valmista?
Kun mä haluaisin juurikin tuonne iltaan jotain tukevampaa.
 
Huomenta! :wave:

Voi vitsi ton pojan kanssa kun nää meidän aamut on ruvenneet tosiaan alkamaan jo kuuden pintaan! En tajua mikä siinä on kun on ruvennut niin lähes kellontarkkaan silloin heräämään!
Voisiko tota herätystä millään pidentää? Kun luin jostain että on ihan turhaa esim. viikonlopun varjolla antaa lasten valvoa illalla pitempään kun kuitenki heräävät samaan aikaan aamulla ja ovat sitten vain väsyneitä. Onkohan vauvojenkin kohdalla näin..
No, ei auta kun nousta vaan! Sitten teininä Leeviä saakin varmaan väkisin kiskoa sängystä, eihän sinne enää ole kuin muutama vuosi :D

Sompio tää on vähän tällaista yksi askel eteen ja kaksi taakse. Eräs yö pärjäsi ilman maitoa hienosti, minä vähemmillä unilla, suraavana kiskoi 100ml maitosatsin vain pari tuntia siitä kun oli vetänyt 170ml kauravelliä. Että ei voi kyllä yhtään päätellä ainakaan siitä että vaikka olisi kuinka hyvin syönyt että voisiko olla nälkä. Pitää vaan yrittää käyttäytymistä lukea että mikä hätä on..

Leevin kummitäti eli mun sisko tulee tänään pitkästä aikaa kylään, voi miten odotettu vieras!
Lähden laittamaan pojan ekoille unille ja ryhdyn imuroimaan heti näin aamutuimaan! ;)

 
moi!

neuvolakuulumisia Pyryn 5kk neuvolasta tänään:
paino 9775g ja pituus 69,5, reilusti +kymppi käyrällä mennään :)
meidänkin käskivät ruveta kokeilemaan yhden yösötön pois jäämistä ja päivän ruoka-annoksia pitäisi kuulemma suurentaa. no, kokeillaan pikkuhiljaa.

Pyry syö nyt aamuisin puoli desiä puuroa+marjasosetta pari lusikallista, päivällä n. desin kasvis/liha-kasvissosetta, iltapäivällä n. desin hedelmä-tai marjasosetta ja illalla puoli desiä puuroa + marjasosetta sekaan. joka aterialla juo maitoa n. 120 ml ja illalla vielä 200ml maitoa tai velliä ennen nukkumaan menoa. nyt pitäisi vielä lisätä yksi kasvis/liha ateria myöhäiseen iltapäivään ja lisätä kuulemma annoskokoja. maitoa menee vuorokaudessa yli litra.
miten paljon muilla syödään?
mun mielestä nää meidän määrät tuntuu aika sopivilta ja tuntuu hurjalta alkaa lisätä niitä. mutta niin kai se on, että mitä enemmän syö päivällä, niin sitä vähemmän yöllä... Pyry syö öisin 3x 200ml maitoa.

yellow + Pyry 5kk
 
Hei!
Miran ruokarytmi on tälläinen:
Aamulla herää n 7.10 ja ensin syö rintamaitoa sitten lisäksi puuroa.
Lounaalla kasvissose + rintamaito (pian siirrytään lihasoseisiin, kunnes puuroon tottuu)
välipalalla ensin rintamaitoa ja hedelmäsosetta lisäksi
Päivällisellä kasvissose + rintamaito
Iltapalalla puuro + rintamaito

Yöllä herää kerran-pari syömään rintamaitoa. Yleensä herää kerran ja nukkuu muuten täyden yön.

yellow Ymmärrän, että teidän tulee annoskokoja lisätä. Aikas paljon maitoa yöllä menee, jospa yöt sitten rauhoittuisivat ainakin osittain =) Tosi mukavasti Pyry on kasvanut. Mahtavaa =)

Keisha ja Mira 5kk 1vko
 
keisha: teidän ruokarytmi kuulostaa ihan täydelliseltä!

mä en mitenkään ehdi päivän aikana syöttää enempää aterioita, koska me herätään niin myöhään... yleensä Pyry syö aamupuuron vasta 9-10 välillä. ja hän tahtoo illalla nykyään aikaisin nukkumaan, vaikka kuinka yrittäisin niin enää en saa venytettyä yöunille menoa klo 20 pidempään. tänäänkin alkoi olla ihan tsippi seitsemän maissa, enkä viitsinyt enää alkaa puuroa tuputtamaan, päivällinen kun syötiin puoli kuudelta. vellin sai sitten yötä vasten pullosta. ja tänään jäi välipalakin välistä :headwall:
mä oon maailman huonoin kaikissa rutiineissa, eikä asiaa yhtään auta meidän molempien epäsäännölliset työt. tunnen tosi huonoa omaatuntoa, kun en pysty järjestämään Pyrylle sekeitä päivärutiineja :ashamed:
viime yönä annoin vähemmän maitoa. ensin 180ml seuraavalla syötöllä 160ml ja aamuhämärissä 140ml. tyytyi se noihinkin määriin, mutta tuntui nukkuvan lyhyempiä pätkiä. ajattelin pikkuhiljaa vähentää yömaitojen määriä ja samalla lisätä päivien ruokamääriä. toivottavasti jatkossa tänpäiväistä paremmalla menestyksellä.

en muista olenko jo kertonut, että mä olen aloittanut lokakuun alusta työt ja nyt työskentelen 2-3 päivänä viikossa. isä on sitten pojan kanssa ne päivät kotona ja vuoroa vaihdetaan lennosta, kun hän lähtee illaksi/yöksi töihin. onko kukaan muu vielä aloittanut töitä?

yellow + Pyry 5kk
 
Yellow Mä en osaa yhtään oikeasti neuvoa, mutta heitänpä tällaisen ehdotuksen: Jos ruuan kanssa joisikin vettä, niin menisikö soseita enemmän? Jos se maito täyttää vatsaa siinä ruualla. Osasiko ne neuvolasta sanoa mitään ehdotusta kuinka saisi niitä päiväannoksia kasvatettua?
Töitä en ole aloittanut.

Jasmin Tsemppiä aamuheräämisiin kuudelta :hug: Ja unikouluun, kaippa se siitä ajan myötä vakiintuu johonkin käytäntöön. Meillä ei ainakaan vielä ole kyllä kunnon rytmiä missään vaiheessa päivää :ashamed: Syödään ja nukutaan miltä milloinkin näyttää. Tai toki me yritetään tehdä juttuja samaan aikaan ja samalla lailla, mutta Nuppu se on sitten joka päättää lopullisesti että syödäänkö ja nukutaanko vai ei :D

Tytti Kiitos tiedosta =)

Keishalla on kyllä mukavan kuuloinen ruokailurytmi.

Meillä ei vielä niitä kiinteitä syödä ollenkaa. Aloitellaan tässä kyllä jonain päivänä kun yöt on ihme äheltämistä. Syödään yleensä kerran mutta muuten ähelletään ja huudellaan tuttia.
 
Huomenta!

Meillä oli taas levoton yö ja multa meinasi aamulla päästä itku kun Leevi kuuden jälkeen rupesi kitisemään että haluaa nousta ylös. :|
Mutta mikäs siinä auttaisi, noustava oli. nyt sain ulos nukkumaan ja menen itsekin sohvalle |O

Tulin vaan kertomaan että sain apua selkäkipuun toista kautta, ajan lääkärille ja lääkäriltä lähetteen sitten fysioterapeutille. Olo on tosi helpottunut kun joku kuunteli ja otti vakavasti ja varasi mulle sen lääkärin! Ehkä pian helpottaa!

Yellow Teillä menee kyllä mahtava määrä maitoa! Ja yösyötöt kuulostaa minunkin korviin tosi reiluilta! Mun on pitänyt alkaa tekee Leevin aamu-ja iltapuuro korvikkeeseen veden sijasta koska se maidon syöminen on niin nihkeää vaikka joka välissä koitan tarjota :/ Eikä kiinteistä voi oikein alkaa tinkimään että sit jois maitoa enemmän kun ei syö soseitakaan kovinkaan suuria määriä, joten ei oikein ole mistä ottaisi vähemmälle.
Koko ajan on huoli että saako maitoa tarpeeksi :(
Yösyömiset on jääneet kiinteiden aloituksen myötä vähiin, monesti menee joku 20ml yön aikana, eikä muuta. Ennen tiesi ainakin et jos tuntui ettei päivisin oikein maito maistunut niin öisin veti sentään jotain. Meilläkin on ruokailurytmi aika heittelevä. Pyrin pitämään säännöllisen tahdin siinä eli aamupuuro luumusoseen ja maidon kera, unilta herättyä maitoa, puolen päivän jälkeen sekä myöhemmin iltapäivällä soseita ja maitoa ja hieman ennen seitsemää iltapuuro plus sitten ilta/yövelli.
Mut se riippuu niin meidän tekemisistä. Jos ollaan koko päivä kotona niin ruokailut menee putkeen mut heti jos lähdetään muualle niin herkästi jää joku syöminen välistä ja korvautuu maidolla. Tämä näkyy ehdottomasti yöllä kun on enemmän nälkä.
Kantsii koittaa tota vettä ruokajuomana, Leevi vetäis paljon mieluummin vettä mutta olen yrittänyt senkin vaihtaa takas maitoon.

Nukkumaan
 

Yhteistyössä