:: Toukokuun Tuhisijat 2009 ::

Voimia Niisku-Rouva! Kyllä kuulostaa todella ikävältä tilanteesi, onneksi kuitenkin nyt vaiva on tiedossa ja sitä aletaan hoitaa :hug:

Voi, joku oli jo siirtynyt vaununkopasta ratasosaan. Mä just nikunakulta tiedustelin että kauanko hän uskoo että Leevi mahtuu tuohon Duo Edgen koppaan. Olisi tosi kiva jos talven yli menisi ja vasta keväällä joutuisi vaihtamaan. Leevikin varmaan tykkäisi paljon mieluummin olla ratasosassa, tylsistyy hereillä ollessaan jopa liikkuvissa vaunuissa jos tarpeeksi pitkään joutuu siellä köllöttämään. Jos näkisi maisemia paremmin niin ois ihan eri juttu. Mutta on niin kauhean pieni vielä etten halua ottaa koppaa pois. Ja onhan se tosi lämpöinen ja suojaisa talvipakkasilla jos vain sitten mahtuu sinne kaikkine kamppeineen!

Sompio Jos meillä on pari yötä mennyt levottomasti niin laitan kyllä silloin supon ennaltaehkäisevästi seuraavaksi yöksi. Ja joskus keskellä yötä olen laittanut supon jos on kovin itkuinen ja heräilee. Kyllä se on maksanut vaivan aina.

Meidän soseiden maistelu on takunnut alusta lähtien, Leevi ei halua edes maistaa vaan asenne on heti että en kyllä syö! Ei ole itselläkään kauheasti fiiliksiä yrittää maistattaa kun toinen nipistää suun kiinni ja väkisin ei ole järkeä tuputtaa.
Sitkeästi silti kaikkea koitetaan, jospa joku päivä rupeaisikin maistumaan, eipä tässä kiire!

Vauvauinti sujui mukavasti, mutta Leevin päiväunet sen jälkeen eivät olleet yhtään sen pidemmät, eli noin 1/2h nukkui kuten tavallisestikin. Itse sen sijaan olin kyllä niin veto pois koko sen päivän! Ja se on vähän väärään aikaan meille kun klo 9. Leevi jaksaa aamuheräämisen jälkeen yleensä tunnin verran valvoa ja sitten on mentävä jo aamu-unille. Uinnin takia hereillä olo venyy väkisin 3,5h pätkäksi joten pelkästään jo väsymyksen vuoksi se loppu uintiaika on itkemistä vaikka muuten tykkäisi =/
Pitääkö tässä ruveta uintipäivinä heräämään kukonlaulun aikaan että poika ehtisi nukkua yhdet unet ennen sitä vai mitä olisi järkevintä tehdä? Tyhmältä tuntuu sekin että herättää vauvan valvomaan aamuisin :|


Jaksamisia!

Jasmin ja Leevi 4kk2vk
 
Jasmin Kiitos suppokommentista =)
Mä kanssa toivon, että Nuppu mahtuisi tuohon vaunuosaan vielä kevääseen asti. Mutta saattaa tehdä tiukkaa.
Mellä kanssa vauvamuskari on pahaan aikaan, kun se on 11.30-12.00. Ja vaikka kuinka nukkuisi aamupäiväpäikkärit tai Nuppu olisi herännyt vasta 10.00 aamulla yöuniltaan, niin tuohon aikaan uni kutsuu aina. Ekalla kerralla Nuppu oli siellä hereillä, mutta lähes koko ajan sylissä kun kitisi lattialla peiton päällä. Tokalla kerralla Nuppu nukkui jo vaunuissa kun piti lähteä ja olisin nukkuvana vienyt sinne ja herättänyt. Mutta meillä olikin renkaassa nasta ja eihän me päästy niillä sitten mihinkään.
Nyt olenkin ajatellut, että jos peruisin sen tältä syksyltä ja menisimme vasta keväällä.
Missä te käytte vauvauinnissa?
 
Sompio Se uimahalli on noin 20min matkan päässä ja hallilla pitää olla hyvissä ajoin ennen uintia, eli kun uinti on klo9 niin puoli yhdeksäksi tähdätään joten melkein 8 saa jo lähteä :/ Sitten vauva pitää syöttää viimeistään tuntia ennen, ei enää sen jälkeen että veteen kakkaamisen riski olisi mahdollisimman pieni. Leevi syö aika tiheään ja pieniä määriä joten aika viime tinkaan pitää jättää toi syöminenkin ettei heti ole nälkä. Ja miten alat klo 8 syöttämään jos silloin pitäisi olla melkein jo menossa? Joo.. tervetuloa säätämään!
 
Jasmin Just tuon säätämisen takia mä mietin sitä vauvamuskarin perumista. Se ope vaan ei vastannut mun sähköpostiin viime viikolla, että voiko sen vielä perua. Kun itsellä kauhea stressi sen aamun, että saan Nupun nukkumaan ja syömään ajoissa. Kun tuo neiti ei syö jos ei ole nälkä. Ei auta, että söisit nyt hieman varastoon-ajatus äidillä, kun tyttö ei syö.
Ja inhottava se on sitten joka tiistai vetäistä vaunu-unilta kesken kaiken leikkimään. Tosi paljon varmaan nauttii siitä :/
 
Niisku-Rouva :hug: Kyllä sinua nyt koetellaan. :hug: Onneksi kaikesta huolimatta olet saanut kaksi lasta.
Yellow hyvä että Pyryn luomi on parempi.
Sompiolle olikin jo Jasmin vastannut suppo asiasta. Itsekin juuri tuota että laittaa vaikka keskellä yötä.
Meillä alkoi perjantaina vauva uinti. Kovasti Olli tykkäsi vaikka aluksi oli ihan ihmeessään että mihin äiti on tuonut. Simahti kyllä ennen kun autoon päästiin uinin jälkeen.
Jasmin meillä kanssa alkaa vauva uinti 9.00. Vähän jännitti että miten mennee kun Meillä heräillään siinä 8.00 jälkeen vastaan. No herättelin Ollin 8.00 ja syötin. Sitten puin fleese haalarin yökkärin päälle ja menoksi. Meillä on sen verran ajomatkaa että nopeammin päästiin lähtemään noin. Olin pakannut vaatteet mukaan mitkä sitten laitoin uinnin jälkeen Ollin päälle.
Enkä ollut ainut äiti jonka lapsi tuli yökkärissä ja yövaipassa. Meille itse asiassa uinti infossa suositeltiin tuota käytäntöä jos lapset heräilevät yö unilta vähän ennen uintia.

 
Sompio Jep, ymmärrän sun fiilikset, mäkin nyt katon että miten seuraava lauantai sujuu jos herätään nyt sitten tavallista aiemmin ja leevi ehtisi nukkua pienet unet ja ehkä syödäkkin jotenkin sopivasti. Jos on ihan mahdoton aamupäivä meillä niin onko järkeä jatkaa? Kun kyllähän sen harrastuksen täytyy sekä vauvalle että vanhemmille olla kiva ja iloinen asia eikä suinkaan sellainen että jo monta päivää ennen alat masentuneena ja stressaantuneena kelaamaan että taas se on edessä ja "joutuu" menemään.
Harmittaa kyllä hirveesti jos ei saada juttua toimimaan kun kyllä Leevi siitä tuntui tykkäävän ja meilläkin oli hauskaa..niin kauan kuin sitä kesti.. :whistle:

Tytti Tuo teidän järjestely kuulostaa kans ihan järkevältä, leevin unet on vaan aamukuudesta kahdeksaan sellasta levotonta että pitää olla laittamassa tuttia suuhun ja haluaa nukkua vieressä. Mutta selkeästi unta silti riittää sinne kahdeksaan. Vaikeaa itse nousta aiemmin kun varmaan pitäs ravata tuolla yläkerrassa koko ajan.. Tai niin, voihan sitäkin kokeilla!
 
Huomenta.

Nyt on sitten lääkitys kiloja vastaan.

Menkat alkoivat tänään... vielä ainakin suht hyvässä kunnossa olen. HB oli 110... joten tiukille vetää kroppa... rautaa on popsittava. Olen nyt kääntynyt sen hormoonikierrukan puolelle... Täytyy vaan jostain vetästä rahat siihen ja sitten vuotojen loputtua käydä laitattamassa. Hiukan jännittää kun ei yhtään tiedä miltä se tuntuu...

Noh olen aina ajatellut että jos yhden lapsen olen pystynyt synnyttämään ilokaasulla ei mikään kipu voi mennä sen ylitse... :D Ei se sinäänsä se lapsen synnyttäminen vaan ne tikit... niiden laitto on se mitä en meinaa kestää! :whistle: Tuli justiinsa mieleen pojan synnytyksestä kaikki ajatukset... eka sanoin miehelle että kyllä mä hullu olen ku tähän halusin taas ryhtyä... nauroin kylläkin siihen päälle. :LOL: Osastolla jo halusin uudestaan raskaaksi. Mutta lapset ovat tämän elämän suola... :heart:

piti kertoilla viime neuvolakäynnistäkin mutta on päässyt unohtumaan.

Jäntevä poitsu.
7880g
66,5cm
42,5cm
Iso kultakimpale... :D :heart:

Neitikin päässyt taas käyrille kun on hoidossa alkanut syömään... kotona vielä takkuaa mutta kyllä jotain alas menee... :D

Kyllä tämä elämä tästä vielä iloksi muuttuu... Ja lapsia tulee lisää jos tulee. Ei niitä tehdä ne saadaan... :heart:

Värikästä syksyä kaikille :wave:
 
Niisku-Rouva Kiva kuulla että on paremmat fiilikset! Ja rohkeutta jos menet laitattamaan sen hormonikierukan, toivotaan että olisi yhtä hyvä kokemus kuin mulle oli ettei missään tuntunut ja oli hetkessä laitettu :) Tsemppiä sinne!

Meidän viikonlopun vauvauinti meni paremmin, kaiketi sen takia että herättiin tosiaan kuudelta ja poika ehti nukkua hetken ennen pulikointia. Ensi lauantaina samaan aikaan ylös! :snotty:

Käytiin mökkiäkin vkloppuna laittamassa talviteloille, toin mökkivaunujen kopan kotiin suojaan ja mietin että ei leevi sinne enää mahdu ensi keväänä kun ollaan taas mökillä!


Mukavaa alkavaa viikkoa! :hug:
 
Niisku-Rouva ihanaa että voit paremmin :heart:
Jasmin84 kiva että teillä vauva uinti sujui paremmin. Jos yhtenä aamuna herää aikasemmin ei ole mitenkään paha. Minä herään vauva uinti aamuna ennen klo7.00 että saan itse rauhassa juoda aamukahvin ja syödä aamupalan. Muuten yleensä herään vasta sitten kun Ollikin.
(.) Täällä alkoi sitten menkat. |O Ei ole kyllä ollut yhtään ikävä niitä. Mutta toisaalta hirveä vauvakuume on. No toukokuuhun aijotaan odottaan enenkun toista yritetään. Ihan lääkärin kehoituksesta ja muutenkin haluan nauttia Ollin vauva aijasta.

Tytti ja Olli 4 päivää vaille 4kuukautta
 
Tytti Jep, jotkut herää joka aamu siihen aikaan, joten ihan tyytyväinen olen että vain tuo yksi herätys! =)
Vauvakuumeesta, mulle laitettiin se hormoonikierukka mutta mikä lie vainoharhaisuus painaa päälle kun on lukenut noista vauvalehdistä kuinka monella sekin on ehkäisykeinona pettänyt. No mä kuvittelen koko ajan että mun maha vaan turpoaa ja turpoaa vaikkei muita oireita olekaan :D eilen oli ihan pakko käydä ostamassa raskaustesti sen takia että saan stopin niille ajatuksille ja epäilyksille, ja onneksi sain! :D
Minäkin haluan olla nyt ihan vain Leeviä varten ja elää hänen kehitysvaiheitaan täysillä. Toinen lapsi on haaveissa, mutta sitten tulevaisuudessa, aika näyttää.
Vaikka raskausaika sujui yllättävän helposti ja siitä jäi hyvä kokemus, en silti tahdo kokea sitä ihan nyt heti uudelleen. Jotenkin haluan pitää itseni tällä hetkellä vain itselläni :saint:

Selkäsärystä joskus valittelin täällä.. Se meni hetkeksi ohi, tai ainakin oli ihan siedettävää, mutta nyt on taas pahentunut ja selkää alkaa särkeä melkein jo heti aamusta :'( Kipugeeliä olen laittanut ja buranaa syönyt, ei auta. Vähäinenkin leevin kanniskelu tai kotitöiden teko tuntuu heti selässä. :/ Tää masentaa tosi paljon kun rajoittaa jo jonkun verran elämää kun tuntuu ettei pysty mitään tekemään :|

jasmin ja Leevi viikkoa vaille 5kk :eek:
 
Moi....

Täällä kaksospojat kasvaa hyvää tahtia,
4kk neuvolassa painoa oli 7125g ja 6580g, 64cm ja 62,9cm. Kiinteät maistuu suht hyvin. Oma tekemä yököttää joten kaupan soseilla mennään. Koittaa sitten karkeamman ruuan aikaan itse tehtyä...

Päivisin ei pojat nuku kunnolla, pieniä pätkiä. Yöt n.7h ja imetys sitten.
Toni kääntyi mahalleen 4kk ja vko. Ryömintää yrittää kovasti. Luukas osaa leluja pyörittää käsissään ja kovasti koittaa toimittaa ja kiljahtelee välillä =)

Toiset käsiparit olis usein tarpeen, mies paljon töissä. On välillä ollut kotona poikien kans niin olen päässyt kauppaan ja ratsastamaankin, jihaa =)

Ja vaipan vaihtoon, Toni alkoi haisemaan =)

E.äiti ja poijjat 4,5kk
 
Onpa kiva, että tännekin pinoon on taas kirjoiteltu :wave:

Vauvakuumetta hieman on ilmassa täälläkin :whistle: Vaikka meille ei toista pitänyt tulla, niin pikkaisen olen alkanut siitä haaveilemaan :D

Eemelin äiti Onpas teillä pojat kasvanut hyvin :heart:

Jasmin Mulla kanssa on selkäsärkyä. Kun tuo Nuppu on vielä sellainen pallero, jonka kantaminen kyllä tuntuu. Sain raskausaikana fysioterapeutilta hyviä jumppaohjeita, mutta en ole niitä kyllä yhtään nyt tehnyt. Jaksuja säryn kanssa :hug:

*muoks* Niitä hampaita ei sitten Nupulle tullut vielä, vaikka merkkejä siitä oli.

Nuppu kääntyi äsken ekan kerran mahalleen :heart: Tosin oli sängyssä ja valmiiksi jo kyljellään.
 
Pikaisesti Sompiolle, että Timillä "ekat" merkit hampaista alko n. viikkoa aiemmin ennen kuin puhkes läpi. Tosin kuolas kyllä aiemmin jo ihan reippaasti, mutta tuolloin viikkoa aiemmin oli pari päivää ruokahaluton, kitisi sekä hinkkas toista korvaansa. Mutta kun hammas puhkesi maanantaina niin eipä tuosta ois mitään huomannu.

Fox & Timi
 
Eemelin äiti Hauska kuulla taas sinustakin ja pojista :heart: Teillä on varmaan kädet täynnä työtä kahden piennen kanssa.
Jasminille ja Sompiolla parannus säteitä kipeään selkään.
(.) Meillä oli eilen 4kk neuvola Olli on 7010g ja 66cm pitkä. Hyvin kasvaa rintamaidolla joten ei ole mikään kiire aloittaa soseita. Mutta kyllä minä varmaan pikkuhiljaa alan antamaan pieniä makuanoksia sosetta. Mutta pelkällä rintamaidolla suurimmaksi osaksi mennään siihen 6kk ikään jollei rupea näyttämään että pelkkä maito ei riitä Olllille. Jotenkin on vain niin helpoa lykätä tissi suuhun kun nälkä yllättää ja kun rintaraivari kausi on mennyt ohi niin imetän taas vaikka kaupan kassa jonossa.

Tytti ja Olli joka on huomenna 4kk
 
Fox Meilläkin tosiaan kuolattiin, ikeniä kutitti, ähistiin yöt jne. Mutta se meni sitten ohi. Nyt tosin ähistään taas, mutta voi olla flunssaa tulossa Nupulle, koska minä olen nyt itse neljättä päivää flunssassa. Toivotaan vain, että ei tarttuisi :heart:

Tytti ja Eemelin äiti Kiitos :heart:

Tytti Onnea neuvolakuulumisista :heart: Kiva kuulla, että imettäminen onnistuu noin hyvin :heart: Meilläkin ollaan vielä täysimetyksellä ja kasvua on ollut riittävästi. Minä vain en noin paljon nauti imetyksestä vieläkään, joten soseetkin houkuttelisivat. Tosin meillähän ollaan vielä himpun verran vajaa 4 kk. Katsotaan mitat myös 4 kk:n neuvolassa ja mitä mieltä neuvolassakin ollaan asiasta.
 
:wave: Hei, ajattelin käydä pikakuulumiset kertomassa.. taitaa vaan tämä pino vähän hiljentyä. Ihanissa tunnelmissa oltiin vuosi sitten. Tänään olen paljon muistellut niitä aikoja, kun plussasin. Se oli ihanaa ja jännittävää! Toivottavasti saan kokea sen vielä uudelleen.

Meidän poitsu voi hyvin. Itkua vielä riittää, toivottavasti pian loppuisi. Rintamaidolla mennään, imetyksessä on ollut omat haasteensa, mutta tänne asti ollaan päästy!

Valtavasti poika kyllä kehittyy. Tänään meni toisen kerran masulleen matolla, jonka päällä oli peitto. Pari viikkoa sitten meni ensimmäisen kerran. Mukavasti tarttuu leluihin ja toki suuhunhan ne menee.. :D Ihania hymyjä, valloittaa äitinsä (ja isänsä!) joka päivä yhä uudelleen. Elämäni parasta aikaa, ehdottomasti. Välillä tuntuu, että synnytyksestä toivun edelleen ja hormonitkin heittelevät aivan valtavasti (mitä ei raskausaikana ollutkaan ollenkaan), mutta siitä huolimatta.. pitää muistaa nauttia joka päivästä!

Mukavaa syksyä kaikille :flower:

Niiksu ja poika n. 3,5kk :heart:
 
heipparallaa!

7.9. tuli päivälleen vuosi siitä kun tein positiivisen raskaustestin ja kyllä sen päivän tänä vuonna muistin kuin eilisen. ihan haikeeksi veti, kun muistaa miten jännältä kaikki tuleva silloin tuntui. viimeisen vuoden sisällä olen kokenut elämäni suurimpia ja ihmeellisimpiä asioita! vieläkin tuntuu uskomatomalta, että me loimme mieheni kanssa tuon maailman hurmaavimman pikkuihmisen. kaikki ne pienet sormet ja varpaat, miten tarkkaan ne ovat muotoutuneet siellä minun masussani. :heart:

4kk neuvolassa mitat taisi olla 9,2 kg ja n. 68cm. iso poika :).

Pyryllä on vauvauinti alkanut hienosti ja ensi sunnuntaina ekan kerran sukelletaan :)!

yellow + Pyry 4,5 kk
 
Minäkin vallan herkistyin muistelemaan plussauksen vuosipäivää ja sehän olisi ollut ihan pari päivää sitten, 24.9. :heart: Piti ihan kaivella kuvat esiin, kun oli pakko kuvata se postitiivinen testi :heart:

Niiksu Hiljentynyt on, taitaa niin moni olla siellä facebookissa.

Kysyisinkin facebookista vielä vaikka joskus siitä kyselinkin jo jotain. Jos liityn sinne ja minut pitää siis hyväksyä sinne kaveriksi, että pääsen tähän toukokuisten ryhmään. Näkeekö minun juttujani siellä sitten kukaan muu kuin tämä ryhmä? Eli esim. toisten ryhmäläisten kaverit? Entäs jos alan sitä käyttämään muidenkin kanssa niin näkevätkö kaikki kaverini mitä kirjoitan toukokuisten ryhmään?

Tytti Olitkos sä puutarhuri vai muistanko väärin? Miten vadelmat pitää leikata? Nekö oksat leikataan nyt syksyllä missä oli vadelmia tänä vuonna? Saa muutkin vastata jos tietää asiasta :wave:

Yellow Hienot mitat Pyryllä :heart: Minä tässä jännitän meidän 4 kk:n mittoja, että meneekö meilläkin 9 kg rikki =)
 
Pikaisesti Sompiolle: Vain kaverisi näkevät kaverisi facebookissa, jos asetuksista sen niin valitset. Tällöin ei kaverit eivät näe kavereitasi. Ryhmään liittyäksesi sinun ei tarvitse olla kenenkään toukokuulaisen kaveri. Ryhmä on salattu, joten kirjoituksia ei näe muut kuin ryhmän jäsenet. Asetuksista kannattaa käydä poistamassa pari ruksia niin kirjoitusten alut eivät näy seinälläsi.

Olipahan sekavasti sanottu. Koita saada selvää tai jos jotain jäi epäselväksi niin kysy...
 
Minäkin olen täällä muistellut viime vuoden tuokokuuta :heart: Minä plussasin 23.9 :heart:
Kovasti tuo meidän rakas poika on muuttanut meiden elämää. Vaikka välillä tuntuu rankalta niin päivääkään en vaihtaisi pois.
Yellow Meilläkin Olli nauttii vauvauinnista. Meillä sukellettiin viime perjantaina ekan kerran eikä Olli olut milläskään. Ai että äiti oli ylpeä omasta pikku uimamaisterista :heart:
Sompio oikein muistit puutarhureita ollaan. Oikeassa olit että ne oksat mitkä tuotti hedelmää tänä kesänä niin leikataan. Kannattaa odottaa niin myöhään että lehdet on tippuneet niin ravinteet ovat menneet juuriin.
(.) Meillä Olli maistoi perjantaina ensikerran perunaa. Ilme meni sen näköiseksi että äiti koittaa myrkyttää. Tänään ensikerran nielaisikin.

Tytti83 ja Olli
 
Kiitos Fox Taidan liittyä sinne sitten kun miehen poika tulee meille seuraavan kerran niin saa katsoa hänen kanssaan ruksit paikoilleen :D

Tytti Kiitos tiedosta. Ei kai sitten mikään ihme, että meillä ei oikein vadelmia ollut tänä kesänä kun vedin kaikki versot matalaksi keväällä :LOL: Ja nekin vadelmat mitä tuli niin kypsyi tässä syyskuun puolella. Onneksi oli lämmin syksy :D Nyt yritin vähän opiskella =)
 
Heh, mäkin tässä naureskelin että entä jos ei tullut marjan marjaa (ehkä pari yritelmää) niin mitä sitten leikataan? Vaikka muuten puskat näyttää hyviltä niin vattuja, siis syömäkelpoisia ei ole nyt ollut :(

Kiitos myötätunnosta tota selkää kohtaan :) Nyt on taas pari päivää ollut parempi, mutta koko ajan pelkää ja odottaa että milloin taas kipeytyy :/ Neuvolastakaan ei oikein mitään kommenttia saanut kun siellä asiasta mainitsin, kurjaa :/

Jes, odotamme sua sitten kohtapuoliin Sompio tuonne naamakirjaan :)

Meiltä jäi viime lauantain vauvauinti väliin kun Leevi oli niin flunssainen ja yskäinen ja itseenikin tarttui köhä :(
 

Yhteistyössä