Toukokuun toukat 2013 *LOKAKUU*

Heippa, täällä ilmottautuis yksi odottaja lisää :) tänään poksui 10+0 eli LA on 02.05.2013 ja synnytyspaikkana JS, ikää 20vuotta.

Raskaus on alkanu aika hurjasti, naistenklinikalla ravattu jo 3 kertaa mahakipujen takia ja sairaslomalla oltu kuukausi oksentelun ja ton mahakivun takia. Toivottavasti helpottaa pian!

muoks. ja ensimmäistä odotellaan!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet :wave: Kiva saada lisää porukkaa pinoon =)

Haukotus, erittäin huonosti nukuttu yö takana, kuopus sai 1 vuotis rokotteet eilen, kaikki kolme kerralla ja on ollut tosi kärttyinen, pistokohdat ovat selvästi kipeät :(


9+6
 
Huomenta.

Nöhville suuren suuri:hug:

Tervetuloa uusille:flower:

Täälläkin väsyttää,viime meni huonosti nukkuen,flunssa koettaa taas tulla,johan se oli muutama viikko sitten:headwall:Närästys on välillä tosi kovaa,ei pahemmin renniet auta:xKai se olis huomenna mentävä lääkäriin,kun korvaan sattuu,samaa oli aiemmin ja silloin mitään ei näkynyt,nielunviljelykin oli silloin negatiivinen: /Oon kuullut ja lääkärikin sanoi,että raskaus altistaa hengitystie infektioille,aiemmissa raskauksissa en ole huomannut,että olisi ollut normaalia enempää sairaana:|

petronella ja toukosalaisuus 6+1:heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville :hug:

Kristiin Tottakai voit jäädä!

Nomen est omen Miten teillä on noin pikä aika neuvolaan? Meillä on kerran kuussa näin alussa neuvola ja lääkärilläkin pätää käydä.

Voimia Nöhvi1 :hug:
 
Tosi stressaava työ (ja suhteellisen paljon negatiivista palautetta, joka tosin kuuluu osaltaan ihan työni luonteeseen), esikoisen päiväkotihoidon aloitus (perhepäivähoidon jälkeen) ja selkään ilmestyneet epämääräiset luomet. Siinä tämän odottajan huolenaiheet tällä hetkellä. :'(
 
Jos sitä uskaltautuisi jo liittymään mukaan toukokuun odotukseen!

Täällä odotellaan pikkukakkosta, ilman oireita kuten esikoisenkin kanssa. Vaikka oireettomuus on tuttua niin silti sitä miettii, voiko kaikki olla kunnossa. Yksityisellä käytiin ultrassa 6+5 ja siellä pikkuinen sydän jumputti, joten alku ainakin vaikuttaa lupaavalta. Parin viikon päästä sitten np-ultra edessä. Mies on varma, että tämäkin tulokas on tyttö. Itsellä ei vielä mitään oloja sukupuolesta, esikosta oli alusta asti varma, että on tyttö.

Laskettuaika 3.5. eli nyt menossa 9+6
Esikoinen touhuaa vaunuissaan, täytyy mennä!

jonna_82/ 29 / 2. / TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkaa pahoinvointi nostaa päätään ja mä niin luulin, että olisin selvinnyt ilman sitä tämän raskauden :( Eilen piti täiden jälkeen jo oksentamassa, mutta ei sieltä mitään tullut vaan pelkkää kakomista. Mulla se huono olo tulee siitä, että kertyy jotenkin ilmaa tuohon jonnekin kurkun ja rinnan väliin ja se ilma ahdistaa ja tekee semmoisen olon, että pitäs oksentaa. Ja mulla ei oo aamupahoinvointia, vaan tää alkaa vasta puolenpäivän jälkeen ja pahenee iltaa kohti :| Pidän peukkuja, että tää ei ainakaan pahenis vaan menis nopsaa pois. Tosi ärsyttävä. Ja väsymys vaivaa edelleen iltaisin.

Mulla ois vasta ens to eka neuvola ja meillä siis kuunnellaan siellä sydänäänet ja ultrataan :) En muista, että oonko puhunut täällä siitä, kun mun yks tuttu (esikoisen mammaryhmän kautta) on harjoittelussa tuolla meidän neuvolassa. Tai ainakin on o0llut, en oo satavarma, että onko enää. Et jos se on, niin en haluaisi sitä meidän neuvolakäynnille kuunteleen, kun se ei oo niin tuttu. Eri asia, jos ois joku ventovieras, mutta kun on tuolleen tuttu ihminen enkä halua sen kuullen keskustella noista asioista. Että mitä jos se onkin just mun neuvolatädin luona harjoittelemassa, kun me mennään sinne, niin miten voisin siinä vaiheessa nätisti sanoa, että en halua sitä sinne :) Yritin laittaa spostia sille terveydenhoitajalle, mutta ilmeisesti niillä ei ole omia osoitteita tuolla. En oikein töistä kehtaa tuommoista asiaa soitellakkaan, varsinkin kun tuo asiakin on vähän hölmö.

lauru ja pöppinen 9+3
 
Mä syön täällä poppareita ja vesimeloonia. Eilen ei pysynyt mikään sisällä, eikä oikeastaan koko viikkoon niin oon vaan raahautunu kalmankalpeana ja tehny vaan sellaiset mitkä on ihan välttämättömiä. Koti on ku pommin jäljiltä ja lapset menee pitkin seiniä. Nyt kuitenkin tuntuu et jos nää pysyis hetken sisällä niin jaksais ehkä siivota vähän ja pestä noi pyykit (juniorilta loppuu muuten vaipat kun käytän kestoja sillä) pitää vaan huijata noi ipanat mukaan "leikkiin" tai muuten lopputulos on se että kämppä leviää toiselta reunalta sitämukaa kun toiselta sitä siivoan.

Äitiyspakkausta ei tuu meillekkään, kaikkea löytyy noiden kolmen jäljiltä niin että säästyn varmaan kokonaan hankinnoilta. Tietty sit jos oliskin tyttö niin voi olla et pitäis ommella jotain vähän tyttömäistäkin vaatetta :) Mut en jaksa uskoa että tämä pikku napunen olis eri merkkiä kun noi toiset.

Influenssa rokotustakaan en ota, en oo koskaan ottanu enkä aijo ottaa.

Ens viikon neuvola jännittää jo valmiiksi, mä en tuu yhtään toimeen meidän neuvolatädin kanssa. Koitin sille jo sanoa että ei olis väliä vaikka olis joku toinenkin hoitaja mutta eipä se korviaan lotkauttanu.

Nuppunappi ja Napunen 7+4 :) tuntuupa hauskalta kirjoittaa nuo viikot kun sai hypätä yhden eteenpäin :)
 
Lauru sullahan aika lailla sama kun mulla...eli pahoinvointi oireet alkoi vasta tällä viikolla, eikä mullakaan ala aamulla, vaan vasta päivällä ja kestää iltaan asti. Olo on kun ois rekan alle jääny ja närästys mitä kauhein... :/ tänään rupes vielä hampaaseen koskemaan... Jaksamisia kaikille huonoja uutisia saaneille :/
 
Täällä kanssa pahoinvointia, ehkä raskaus jatkuu siis sittenkin?!? Kaksi päivää mennyt maaten, kaikki hajut ärsyttää ( ja meillä on siis ravintola alakerrassa, josta tulee kaikenmaailman ruokahajuja, yök!) ja mitään ei tee mieli. Mitä te muut huonovointiset syötte?? Pakotatteko itsenne syömään monipuolisesti, vai menettekö mielitekojen mukaan? Auttaako joku ruoka erityisesti pahoinvointiin? Mulla ei uppoa liha ollenkaan, ihan rupeen yökkäämään jo hajusta... :(

Finla, 5-8 vkon välillä... Ensi viikolla meen uudestaan hcg.tä mittaamaan, Katsotaan laskeeko vai nouseeko...
 
Mullakaan ei tee mieli mitään, mut toisaalta mikään ei yökötäkään erityisesti. Mikään ei myöskään auta erityisesti, pitää vaan vähän niinku väkisin syödä tosi usein jotain, tai muuten pahoinvointi yltyy ihan kaameaksi. Jälkiuunileipiä, hedelmiä, sipsejä, kaurapuuroa, suolakeksejä vedän päivisin, illalliseksi sit jotain oikeaa ruokaa. Ei tästä nyt tainnu olla apua...
 
Nöhville voimia! :hug:

Vitamiineista: Syön tällä hetkellä vain D-vitamiinia, sitä tuli napsittua jo ennen raskauttakin. En usko että lisään mitään muuta vitamiinia, sillä syön kuitenkin -ainakin omasta mielestä- varsin monipuolisesti.. Ellei nyt neuvolatäti käske jotain napsimaan lisää :)

Influenssa-rokotteesta: Tätä mä oon pähkäilly, että ottaako vai eikö ottaa, kun noissa joissain kirjasissa on sitä raskaana oleville suositeltu. Perusteena noissa on mainittu, että raskausaikana influenssa voi iskeä normaalia rajummin ja että jälkitauditkin ovat yleisempiä tällöin?! Tällä hetkellä oon kuitenkin sitä mieltä, että taidan tuon rokotteen jättää välistä, täytyy vaan sit kunnolla levätä, jos tauti iskee..

Koirista: En oo meidän koiruleissa huoannut mitään "poikkeavaa", ne on muutenkin semmosia "mamman mussukoita" ja aina kyhnäämässä lähellä.. Mutta tosiaan nyt tuo raaka jauheliha ja etenkin naudanmaha.. En kestä yhtään sitä hajua enkä sitä ulkonäköä! Hyi yökötys :$

Täällä kuvotus jatkuu edelleen aika ajoin.. Välillä on hyviä päiviä, välillä sitten taas niitä ei niin hyviä. Juiliiko teillä muilla alavatsaa? Mulla on nyt eilisen ja tän päivän ajan aina välillä kummallisesti juilinut ja jomotellut alavatsaa jommalta kummalta puolelta. Kestää siis ihan pienen hetken aina kerrallaan. Säikähdin taas eka (oonkohan liiankin säikky), mutta kun mitään muuta oiretta ei ole..? Voiko olla kohdun "venymiskipua"?

Sateisin syysterveisin, Amon & piskuinen 9+6
 
Nöhvi, halaus ja jaksamisia tuleviin päiviin!!

Omaa napaa, tänään taas iltapäivällä teki tuossa kolmen maissa todella pahaa. Mutta kun muutaman kurkun viipaleen söin, niin olotila helpotti. Vähän oli epätoivoinen olotila, kun tänään täällä olivat kylässä mummu ja pappa (äitini ja isäni). Mietin, että minne tästä kohta oikein menen, kun mahassa velloi ja mylläsi oikein kunnolla. Väsymystä on kanssa edelleen, vaikka päiväunetkin tänään otin.

Tsemppiä muille!!

Rv.6 tasan
 
Voi Nöhvi nyyh oon niin pahoillani...voimahali :hug:

Toivottavasti kaikki suru uutiset ois jo tässä niin ikävää lukea kuinka pienet sydämet ovat lakanneet lyömästä :'(

Jotenkin tuntuu niin epäreilulta nyt sanoa mutta mulla siis oli se varhaisraskauden ultra yksityisellä tänään ja siellä se pieni yksiössään asusteli ja sydän löi vimmatusti :heart:

Laskettuaika siirtyi päivällä eteenpäin...tai lääkäri sai lasketuksi ajaksi sikiön koon ja viimeisen vuodon mukaan 24.5.13 mulle voi siis varmaan päivittää ton uuden lasketun ajan...en kyllä tiedä muuttaako neuvola sitä vielä vai antaako olla ton ultran mukaan noin :)

Mä oon tosi helpottunut nyt...sitä jotenkin konkreettisemmin ottaa tämän raskauden kun on nähnyt että vauva tosiaan masussa on ja sydän lyö...fiilikset onkin sit olleet tänään sen mukaiset...naama on ollu ku naanatalin aurinko koko päivän ja ihan huippu fiilis muutenkin...oon raskaana jeeeee :D

 
Meillä Espoossa eka neuvola on joskus 7-9 viikolla. Seuraava kontrolli on np-ultra synnytyssairaalassa viikolla 10-12. Ensisynnyttäjille olis toinen neuvola viikon 16 tienoilla (mutta mä skippaan sen) ja sitten tuleekin jo rakenneultra 19-20 viikolla taas sairaalassa... Seuraava neuvola siis mihin mä pääsen on vasta viikolla 22. Sitten ne käynnit tihenee noin kerran kuussa pidettäväksi täälläkin. :) Riskisynnyttäjiä tai erikoisraskauksia yietysti seurataan tiheämmin...

Toisaalta tuntuu tosi pitkältä ajalta odotella, mutta eipä siellä neuvolassa mitään ihmeellistä tapahdu. Hölötetään vaan jo kerran kuultuja faktoja odotuksesta. Ainoa mikä harmittaa neuvola-aikojen karsimisessa on ettei pääse kuuntelemaan sydänääniä, mutta jos siltä tuntuu, niin saahan sinne mennä vaikka avoneuvolan puolelle :)
 
auttakaa joku miten paljon uskallan nuita banadol 500mg napsia hammassärkyyn???, että saan yön nukutta...tänään olen ottanut yhden aamulla, yhden iltapäivällä ja tunti sitten yhden..ei tunnu auttavan vaan juilii koko ajan :/ mulla menee hermo. Aamulla pääsee vasta soittaa hamppilääkärille.
 
yyh, voin kertoo että popparit ja vesimeloni oli tosi huono idea, ne ei oo kauheen armollisia takaisin tullessaan. Mä suosittelen pahoinvoiville vaan sellaisia ruokia mitkä on helppo oksentaa ja kohtuu neutraaleja maultaan ja hajultaan. Pitikin mennä tuulettelemaan että oli hetken ihan ok olo. Tosiaan mitään ei tee mieli vaikka sit toisaalta mulla ainakin on kuitenkin nälkä. Mut ei huvita laittaa mitään suuhun ja nielaista.. Sit taas jos ei syö eikä juo yhtään mitään niin kaikista kamalinta oksennettavaa on se keltainen vaahto mitä tulee tyhjästä mahasta :ashamed:
 
Mun sisko (lääkäri) että oikeastaan vasta 1g annos panadolia auttaa särkyyn. Ja paljonkohan se oli se maksimi vuorokausi annos aikuisella, en nyt muista mut google varmaan tietää. Toivottavasti saat nopsasti avun aamulla, hammassärky on kamalaa!
 

Yhteistyössä