TOUKOKUUN TOIVOTUT

Pahoittelut kaikille joiden asukit eivät pysyneet kyydissä :'(

Tänään käytiin uusinta ultrassa kun viime perjantaina ei sykettä vielä näkynyt ja siellähän oli 7mm toukka jonka keskikohdassa väreili eli pieni sydän siellä sykki. Kyllä tipahti raskas kivi omalta sydämmeltäkin. Gynekin tokas että onpa sun omakin syke korkeella et taitaa vähän jännittää :D Arvioksi sain että nyt mennään 6+4. Sen mukaan laskettu aika olis 18.5.

Tänään töissä ruokatunnilla muut tytöt intoutui ehdottelemaan että seuraavaksi ois mun vuoro saada vauva (2 muuta samassa pöydässä on jo raskaana).. Huh huh siinä pistelin kalaa poskeen ja käänsin puheenaiheen toisaalle. Ajattelin ootella ainakin sinne 10-12 viikolle ennenkuin paljastan tilanteeni. Töiden puolesta on onneksi hyvä aika jäädä mammalomalle ja itseasiassa olen 7,5 vuotta paiskinut töitä yhteenputkeen joten kyllä tulee tauko tarpeeseen.

Lisääkö joku mun LA:n listaan kun seuraavan kerran sitä päivitätte? Esikoinen siis tulossa 18.5 ja synnäri Oys.
 
oon nyt itkeny hieman, siis n.tunti sit alkoi verinen vuoto ihan menkka määräinen...meen hu aamusta naistenpolille tayssiin...tutkikoon siellä..en jaksa enään..tuntuu että se kaikki mitä sisällä oli, niin on poistumassa nytten verenä ulos :'( |O :headwall: tää on nyt toinen kerta, viimeks mulla oli marras-joulukuun vaihteessa alkuraskauden km. sillon ei näkynyt kohdun sisällä mitn. voi että tätä elämää...onnee kuitenkin kaikille pikkusten näkeville :) tuun kertoon hu kuulumiset :|
 
Moikat kaikille :wave:

Täälä ollaan pahoinvoitu jo pari päivää (aamusta iltaan...) Isoon luuriin ei oo onneks tarvinnu vielä puhua :x mutta pala on kurkussa pitkin päivää... Mielenkiintoisia työviikkoja siis tiedossa :LOL:

Mukava huomata kuinka täälä mammoilla alkaa pikkuhiljaa huonovointisuus lisääntymään..ja se jos mikä on VARMASTI vain ja AINOASTAAN hyvä merkki ;)

Syömiseen ei juurikaan himoa ole, etova olo kun seurailee pitkin päivää.. Raikasta vettä, puuroa ja puolukkahilloa, ne maistuu :p

HIH. kuulin tässä päivänä muutamana kamulta, että jos äitin tekee herkkuruokia raskauden aikana mieli, niin tyttö tulee -kun taas terveellistä niin poika... :LOL: Joopa jooo... onhan noita kuultu!! Kunhan nyt ees jompikumpi tulee, tai molemmat :saint:

Vointeja ja kuulemiin!

Syysterkuin; Jonsku83 rv 6+3
 
Tonne kesäkuisiin kuuluisin, kun tänään sain haamun. Mut jos ei haittaa ni liityn teihin joksikin aikaa?

Jonsku83:mulla esikosta kyllä teki mieli kaikkea terveellistä, ja tyttö tuli, eli kumosin heti :ashamed:

PieniTytönTylleröinen paljon :hug: :hug:
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
bluebird................esikoinen


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka
e rika...................esikoinen


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5
Liro..................toinen...........SatKs



8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula
Annaliina73............kolmas..........OYS


10.5
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Lumikko71............toinen



11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas
haaveilia...............esikoinen


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
wilhelmiina81...........toinen
kaisa pieni...............toinen..........KHKS


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs
Ronya Royce .........toinen.......QCCH London


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen
Hituel.....................esikoinen.....OYS
Brighton calling .......esikoinen


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


18.5

liinu83 .......................esikoinen
näpsy.................. esikoinen..........OYS
Mymmelis


19.5
Jonsku83...............esikoinen


20.5
hemppis ...............toinen
London calling....esikoinen...King's College Hospital



21.5

sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen
Siilura ................esikoinen



24.5

Hemuli79 ...........esikoinen


25.5
Puliina ..............esikoinen
Silla81 ............neljäs


26.5

Mimi76 ...........neljäs


27.5
Jossu-71 ........kolmas



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah.................kolmas
Repa .....................esikoinen
Muska
Hipsulainen-80
Sara80
Tupuna
Venla-05
 
Tsemppiä PieniTytönTylleröinen! Toivottavasti tilanne vielä kohentuu!

Ja mukava juttu summer81, että sait työasiat kuntoon.

Ronya Royce mun midwife-tapaaminen on ens viikolla, mutta ymmärtääkseni siellä ei vielä kovin paljon tapahdu. Olen yrittänyt saada ultraa vaikka sitten yksityiseltä, mutta eipä se asia täällä ihan noin vain selviä. No täytyy vissiin vain odottaa. :D Mutta onneksi sun ultras meni hyvin! Joo, tosi kivaa, että täällä on paikalla myös meitä Englannin odottajia!

Pahaolo on kyllä ihan koko ajan. Mulla ei tee ruokaa mieli yhtään. Ihmeellisintä on, että mulla on mennyt täysin tunne siitä, olenko nälkäinen vai en. Yritän vaan väkisin niellä jotakin, kun pahaolo tulee. Se yleensä auttaa.

Mukavia vointeja kaikille!

 
PieniTytönTylleröinen paljon :hug: .

Täällä kans ollaan aivan maassa . Eilen illalla alkoi ruskeavuoto. Pelottaa aivan hirveästi. Ollaan oltu niin onnellisia tästä raskaudesta, tämä olisi meidän ensimmäinen. Ollaan kuljettu hoidoissa OYS:ssa vuodesta 2002 lähtien. Tämä tehtiin PAS:na. Kuukautisten mukaan nyt olisi menossa 6+3, koska tämä siirretty, se luultavasti vähentää päiviä. Eilen kävin otattamassa HCG:n ja tänään saa kuulla tuloksen, siitä ehkä saa viitteitä, mitä tuolla mahassa tapahtuu. Ultra olisi vasta 8.10., tuntuu että sinne on vielä ikuisuus.. :|
 
PieniTytönTylleröinen :hug:

Mulle ei ihmeempiä, kaikki aikalailla samanlaista kuin aiemminkin. Vähän huonoa oloa aina välillä, tulee hajuista tai kun syö, niin kesken syönnin.. Pitäis jaksaa tänään siivota, mutta veto on poissa taas vaihteeksi. Väsymystä siis piisaa.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille! Täällä oli pirteä pakkanen tänä aamuna!
 
juu eli menin heti tänä aamuna sinne 8.00, täyttelin yhen lapun ja sit pääsin lääkärille ennen ysiä...ultralla katsoi ja sanoi että hyvin täällä voidaan...viikkoja nyt siis kasassa 6+4, ja sydänäänet+...olin aivan sekasin onnesta...kerta luulin todellakin et se oli siinä kun alko eilen se verinen vuoto(ei runsas)..ja lääkäri sanoi että tää on semmosta vanhaa verta, eli sekin siis parempi kuin että olisi ollut ihan tuoretta..2viikon päästä kontrolli, katotaan kuinka sikiö on alkanut kasvamaan...siis mun huolet väisty nyt 100%:sti. otti vielä klamydia ja jonkun tulehdus testin, siis todella ihana palvelu. sekä lääkäri oli mukava.
Nyt vk.lopun viettoon! :)
 
Perjantaita!

Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti ja tuntuu, että pää on täynnä kaikenlaista tietoa. Välillä sitä miettii, kuinka pärjäänkään äitinä. Mutta monet ovat sanoneet, että lapsesta huolehtiminen luonnistuu itsestään. Enkä maltakaan odottaa sitä päivää, kun oma vauva on sylissä.:)
Laskettu aika muuttui osaltani päivällä: nyt se on 4.5. Ensimmäiseen ultraan olisi tarkoitus varata aika ensi viikolla ja se sijoittunee jonnekin viikoilla 12 ja 13. Ajattelin vasta sen jälkeen kertoa vauvasta vanhemmilleni ja sisaruksille, kun vauvan olemassaolo varmistuu. Miehen vanhemmille kerroimme jo pari viikkoa sitten, koska oli pakko kertoa ilouutinen joillekin.:)

- erika ja toukka 8+5
 
Voi kun on hyvä mieli sinun puolestasi PieniTytönTylleröinen!!!! :D

Eilen sitten kävin ensimmäisessä neuvolassa ja kaikenmaailman lippusia ja lappusia sain. Ultraankin varattiin aika ja se olisi 24.10 eli raskausviikolla 12, vielä pitäisi jaksaa odottaa kuukausi, että saa varmaksi tietää onko masussani elämää. Tuntuu kyllä turhauttavalta kun ei ole asiasta varma :/ Ja varsinkin kun pahoinvointi ja väsymys on poissa, mahaan kylläkin vielä välillä koskee ja mieli on herkkänä, mutta muita oireita ei ole :| Olenko turhaan huolestunut?! En tajunnut eilen neuvolassakaan kysyä asiasta!!

Ensi kuussa olisi työpaikalla kehityskeskustelu ja ajattelin silloin kertoa pomolleni tilastani varmuuden vuoksi.

Tämäpä tyttönen painuu nyt siivoamaan =) Vointeja kaikille!!! :hug: Ja toivotaan että pahaolo helepottuisi!!
 
Hmm... kävin eilen tohtorissa ja tosiaan epäili umpisuolta.. nyt soitti ja se on poissuljettu ja laittoi lähetteen ensiapuun ultraan, jotta saadaan poissuljettua kohdunulkopuolinen raskaus... nyt pitää yrittää saada itsensä kasaan ja kokoon ja valmistautua ottamaan tulevat tiedot vastaan... Huoli on suuri..
 
Täällä taas, viime perjantaina tein plussan, nyt viikot olivat jotakuinkin 6+5. Kaksi keskenmenoa takana tältä kesältä, ei yhtään lasta aiemmin. Tämä ei ollut enää suunniteltu raskaus, päin vastoin, mutta iloisia ollaan silti :LOL:
Asia meni niin, että km:t ottivat parisuhteen päälle niin kovin ja minun selkäni repsahti takaiisn huonoon kuntoon, että olen helmikuulle saikulla. No yllätys pyllätys, tässä sitä ollaan taas, kolmatta ja todensanovaa kertaa :)

Isot :hug: kaikille, joiden vauvat eivät pysyneet mukana. Surullista.
Itseäni pelottaa edes innostua tästä raskaudesta, jatkuvasti jomottaa vatsaa ja vessassa käydessä tarkastellaan pikkarit, tuleeko jo verta. :| Kipu o yleensä kovaa, kovempaa kuin edellisissä raskauksissa. Ehkä se on hyvä merkki, että Nauku pitää kaksi käsin kiinni siellä jo :p

Hassuinta tässä yllätys tilanteessa on se, että meidän kissa poika nukkui pois edellisenä torstaina ja perjantaina tein plussa testin. :p Siinä tunteet mylleris tuhatta ja sataa, suru kissasta ja hämmennys plussasta.

Tulin juuri ekasta neuvolasta, verenpaineet oli ok, samoin se pikkuverikoe (?) pissa oli puhdas... Ensi viikolla taas varailemaan ultraa ja kuukauden päästä pääsen neuvolaan leikimään Doblerilla :LOL: Marraskuun alkuun sain neuvola lääkärin ajan :p Toivottavasti Nauku pysyy matkassa sinne asti...

Muita oireita ei ole, paitsi kivut, rinnat on ihan mega-arat (ei saa hipaistakaan), ja sitten tämä hillitön vetämättömyys :/ Ei mitään jaksaisi tehdä..Pitää lähteä apteekkiin ostamaan MultiTabseja, kuulemma voisivat piristää.

Nauku 6+5 (l.a 18.5)
 
PieniTytönTylleröinen: Paljon onnea ihanista uutisista :heart:

Puliina: toivotaan, ettei olis mitään vakavaa :hug:

Itselläni tänään taas jatkui karmea ylävatsakipu. Loppuis jo. Vuoto on loppunut kokonaan, eli mulla oli tossa pari päivää pientä vuotoa. Mut mul oli kyllä esikostakin kahet "menkat", en oo siitä siis huolissani. Ens perjantaina ois eka neuvola. Toivottavasti ottaisvat tarkkaan syyniin heti alkuraskaudesta tonne ä-polille, niin oma mielikin rauhottuis kummasti. Meillä siis toi esikko synty rv 26+5, kun mulla tuli paha raskausmyrkytys.
 
Heippa hei kaikille! Olen kirjoitellut (tai oikeastaan vain ilmoittautunut) tuonne kesävauvoihin, mutta jospa kelpaisin tähän joukkoon mukaan myös! Eli toista odotellaan, laskettu aika 14.5 ja synnäri KHKS. Ihanalta tuntuu tämä raskaus, sillon kun sitä ehtii miettiä :D Sen verran kiirusta pitää esikoisen kanssa, että aavistelen ettei samanlaista fiilistä tästä raskaudesta ehdi tullakaan, sellaista että on vaan niin raskaana ;) Mutta toivon että kaikki menee hyvin ja vauva pysyy matkassa. Hyvää odotusta kaikille!
 
Vaula
Tervetuloa kaikki uudet odottajat!

Tänään siis eka neuvola. Näin pienen pisteen sykkivän ruudulla. Siinä oli pienen pavun ihan pieni sydän. :) Hieno saada varmistus, että masussa oikeasti joku asustelee. Nyt pitää alkaa soittelemaan np-ultra aikaa. En ole vielä päättänyt mihin sen menisi ottamaan. Samaan sairaalaan en halua mennä, missä ekaa raskautta seurattiin ja synnytin. Huonoja muistoja sieltä..

En hirveästi ole vielä ehtinyt tätä raskautta ajatella, välillä tuntuu, että mitähän tästä oikein tulee kun ennestään kaksi lasta ja väsymys painaa päälle ja mieliala heittelee. Mutta eiköhän tämä tästä ala tuntua hienommalta, kun alkuraskauden väsymys, huono-olo ja alakuloinen mieli väistyy. Tämä pieni on kuitenkin toivottu tulokas.

Tämä on meidän kolmas lapsi ja todennäköisesti myös viimeinen. Pitäisi olla enemmän aikaa jäädä ihmettelemään tätä pientä, mutta niin suurta elämän ihmettä. :heart:

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä